Volgens de omschrijving: "Onder bepaalde voorwaarden is een wijziging van de bestemming in een bedrijfs-, sport-, maatschappelijke, woon- of detailhandelsfunctie mogelijk. Raadpleeg hiervoor de gemeente Ameland."quote:Op donderdag 8 december 2011 00:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Het staat op Ameland en volgens mij krijg je daar niet gauw een vergunning om er een woonhuis van te maken.
Ja, ik las het maar er is in het verleden veel over de woningmarkt te doen geweest op Ameland. Jong-volwassenen van het eiland konden nauwelijks woonruimte kopen omdat alles door mensen van het vaste land als tweede woning werd opgekocht. Daar heeft men door behoorlijk strikte regels een stokje voor gestoken.quote:Op donderdag 8 december 2011 01:01 schreef k_man het volgende:
Die prijs is een vanaf-prijs. Het wordt geveild.
[..]
Volgens de omschrijving: "Onder bepaalde voorwaarden is een wijziging van de bestemming in een bedrijfs-, sport-, maatschappelijke, woon- of detailhandelsfunctie mogelijk. Raadpleeg hiervoor de gemeente Ameland."
Dat is een flink minpunt. Ze staan te dicht bij de kerk. Trekken het grondwater onder de kerk weg, daar krijg je verzakkingen van.quote:
Ik heb ze wel eens gezien...niet vaak maar het bestaat welquote:Op dinsdag 6 december 2011 20:20 schreef deadly_kiss het volgende:
zelden zo'n smalle koel/vries combi gezien![]()
[ afbeelding ]
http://www.funda.nl/koop/(...)ard-37/fotos/#foto-5
Optisch bedrog.quote:Op donderdag 8 december 2011 08:19 schreef TR08 het volgende:
[..]
Ik heb ze wel eens gezien...niet vaak maar het bestaat wel
Maar als er "een stokje voor gestoken is", krijgen starters dan nu wel een makkelijker een woning?quote:Op donderdag 8 december 2011 01:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, ik las het maar er is in het verleden veel over de woningmarkt te doen geweest op Ameland. Jong-volwassenen van het eiland konden nauwelijks woonruimte kopen omdat alles door mensen van het vaste land als tweede woning werd opgekocht. Daar heeft men door behoorlijk strikte regels een stokje voor gestoken.
Vaak zijn er spoeciale regels voor mensen die op het eiland wonen en werken. Of dat op Ameland ook zo is, weet ik niet zeker, maar op Terschelling zeker.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Maar als er "een stokje voor gestoken is", krijgen starters dan nu wel een makkelijker een woning?
Lijkt me wel wat om één eigen woning in te maken en de rest te verbouwen tot vakantie- en starterswoningen. Je kan wel van alles met goede redenen willen beperken, maar op den duur onderneemt niemand dan meer iets nieuws of worden initiatieven gestaakt. Schiet ook niet op, niet voor de starters en niet voor de economie van het eiland.
Ik geloof dat je op Ameland geen huisvestingsvergunning krijgt voor een woning onder de 270.000 euro als je niet economisch gebonden bent aan het eiland.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Maar als er "een stokje voor gestoken is", krijgen starters dan nu wel een makkelijker een woning?
Lijkt me wel wat om één eigen woning in te maken en de rest te verbouwen tot vakantie- en starterswoningen. Je kan wel van alles met goede redenen willen beperken, maar op den duur onderneemt niemand dan meer iets nieuws of worden initiatieven gestaakt. Schiet ook niet op, niet voor de starters en niet voor de economie van het eiland.
Ohhh op Amelandquote:Op woensdag 7 december 2011 23:57 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kerk te koop
Goh, dat dit legaal is.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:12 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik geloof dat je op Ameland geen huisvestingsvergunning krijgt voor een woning onder de 270.000 euro als je niet economisch gebonden bent aan het eiland.
Bedoel je die huisvestingsregel óf de verkoop van de kerk?quote:
De Huisvestingsregel bedoel ikquote:Op donderdag 8 december 2011 13:09 schreef blomke het volgende:
[..]
Bedoel je die huisvestingsregel óf de verkoop van de kerk?
Die regels omtrent huisvestingsvergunning < bepaalde koopprijs, waren er vroeger in heel veel gemeenten en - vooral - steden.
Waarom zou dat op Ameland anders moeten zijn dan elders in Nederland?quote:Op donderdag 8 december 2011 01:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ja, ik las het maar er is in het verleden veel over de woningmarkt te doen geweest op Ameland. Jong-volwassenen van het eiland konden nauwelijks woonruimte kopen omdat alles door mensen van het vaste land als tweede woning werd opgekocht. Daar heeft men door behoorlijk strikte regels een stokje voor gestoken.
Dit speelde in de jaren na de oorlog ook al. Als je een huis kocht in plaats A en je woonde in plaats B mocht je niet in het huis wonen tot je 3 jaar (geloof dat het 3 jaar was hier in Friensland) in plaats A had gewoond. Tenzij je economisch gebonden was aan plaats A. Maar dan moest je baas een verklaring afgeven dat hij vond dat je daar moest wonen.quote:
Omdat je wonend en werkend op een eiland net wat minder uitwijkmogelijkheden hebt.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou dat op Ameland anders moeten zijn dan elders in Nederland?
Omdat Ameland en de andere Waddeneilanden dan op den duur nauwelijks permanente bevolking behoudens een aantal renteniers zou huisvesten.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou dat op Ameland anders moeten zijn dan elders in Nederland?
Tot ver na de oorlog zelfs; de ouders van mijn moeder hadden behalve de boerderij nog 2 huizen, waarvan 1 in de kern van het dorp, hun oudste dochter en haar man mochten daar echter niet gaan wonen omdat het huis verhuurd moest worden, en hun dochter en haar man niet in aanmerking kwamen als huurdersquote:Op donderdag 8 december 2011 13:24 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Dit speelde in de jaren na de oorlog ook al. Als je een huis kocht in plaats A en je woonde in plaats B mocht je niet in het huis wonen tot je 3 jaar (geloof dat het 3 jaar was hier in Friensland) in plaats A had gewoond. Tenzij je economisch gebonden was aan plaats A. Maar dan moest je baas een verklaring afgeven dat hij vond dat je daar moest wonen.
Moet er dan niet gewoon meer gebouwd gaan worden?quote:Op donderdag 8 december 2011 13:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat je wonend en werkend op een eiland net wat minder uitwijkmogelijkheden hebt.
Als er in Leusden een tekort aan woningen voor starters is, dan kan iemand in Amersfoort wel terecht, of Barneveld of Scherpenzeel of, of, of.... met een eiland als Ameland ligt dat net even wat anders.
Ik kan me dus voorstellen dat als er op zo'n eiland een huisvestingsprobleem ontstaat voor de eigen bewoners omdat mensen van buiten het onroerend goed opkopen als vakantiewoning, dat er dan beperkingen gaan gelden met betrekking tot het recht op vrije vestiging....
Ja, en op de Veluwe ook, maar dat kan nou eenmaal niet in zulke gebieden, want het is allemaal recreatiegebied.... dus je mag er alleen nog maar recreatiewoningen neerzettenquote:Op donderdag 8 december 2011 13:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Moet er dan niet gewoon meer gebouwd gaan worden?
Kafka is er niets bijquote:Op donderdag 8 december 2011 13:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tot ver na de oorlog zelfs; de ouders van mijn moeder hadden behalve de boerderij nog 2 huizen, waarvan 1 in de kern van het dorp, hun oudste dochter en haar man mochten daar echter niet gaan wonen omdat het huis verhuurd moest worden, en hun dochter en haar man niet in aanmerking kwamen als huurders![]()
Gelukkig konden mijn ouders jaren later wel probleemloos in het andere pand (ver buiten het dorp) gaan wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |