abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 december 2011 @ 00:07:50 #26
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_105323834
En fakking veel geesten.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_105323883
Het staat op Ameland en volgens mij krijg je daar niet gauw een vergunning om er een woonhuis van te maken.
pi_105323940
Geen geld zeg :o
pi_105325481
Die prijs is een vanaf-prijs. Het wordt geveild. :)
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 00:09 schreef Scrutinizer het volgende:
Het staat op Ameland en volgens mij krijg je daar niet gauw een vergunning om er een woonhuis van te maken.
Volgens de omschrijving: "Onder bepaalde voorwaarden is een wijziging van de bestemming in een bedrijfs-, sport-, maatschappelijke, woon- of detailhandelsfunctie mogelijk. Raadpleeg hiervoor de gemeente Ameland."
  donderdag 8 december 2011 @ 01:02:29 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_105325498
Die bomen eromheen O+
pi_105325952
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 01:01 schreef k_man het volgende:
Die prijs is een vanaf-prijs. Het wordt geveild. :)

[..]

Volgens de omschrijving: "Onder bepaalde voorwaarden is een wijziging van de bestemming in een bedrijfs-, sport-, maatschappelijke, woon- of detailhandelsfunctie mogelijk. Raadpleeg hiervoor de gemeente Ameland."
Ja, ik las het maar er is in het verleden veel over de woningmarkt te doen geweest op Ameland. Jong-volwassenen van het eiland konden nauwelijks woonruimte kopen omdat alles door mensen van het vaste land als tweede woning werd opgekocht. Daar heeft men door behoorlijk strikte regels een stokje voor gestoken.
pi_105327410
Sporten in een (ex)kerk?
pi_105327446
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 01:02 schreef Boca_Raton het volgende:
Die bomen eromheen O+
Dat is een flink minpunt. Ze staan te dicht bij de kerk. Trekken het grondwater onder de kerk weg, daar krijg je verzakkingen van.
  donderdag 8 december 2011 @ 08:19:05 #34
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_105327804
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 20:20 schreef deadly_kiss het volgende:
zelden zo'n smalle koel/vries combi gezien :P

[ afbeelding ]

http://www.funda.nl/koop/(...)ard-37/fotos/#foto-5
Ik heb ze wel eens gezien...niet vaak maar het bestaat wel :)
  donderdag 8 december 2011 @ 08:53:41 #35
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105328180
quote:
99s.gif Op donderdag 8 december 2011 08:19 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik heb ze wel eens gezien...niet vaak maar het bestaat wel :)
Optisch bedrog.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105329587
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 01:21 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ja, ik las het maar er is in het verleden veel over de woningmarkt te doen geweest op Ameland. Jong-volwassenen van het eiland konden nauwelijks woonruimte kopen omdat alles door mensen van het vaste land als tweede woning werd opgekocht. Daar heeft men door behoorlijk strikte regels een stokje voor gestoken.
Maar als er "een stokje voor gestoken is", krijgen starters dan nu wel een makkelijker een woning?
Lijkt me wel wat om één eigen woning in te maken en de rest te verbouwen tot vakantie- en starterswoningen. Je kan wel van alles met goede redenen willen beperken, maar op den duur onderneemt niemand dan meer iets nieuws of worden initiatieven gestaakt. Schiet ook niet op, niet voor de starters en niet voor de economie van het eiland.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_105329892
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Maar als er "een stokje voor gestoken is", krijgen starters dan nu wel een makkelijker een woning?
Lijkt me wel wat om één eigen woning in te maken en de rest te verbouwen tot vakantie- en starterswoningen. Je kan wel van alles met goede redenen willen beperken, maar op den duur onderneemt niemand dan meer iets nieuws of worden initiatieven gestaakt. Schiet ook niet op, niet voor de starters en niet voor de economie van het eiland.
Vaak zijn er spoeciale regels voor mensen die op het eiland wonen en werken. Of dat op Ameland ook zo is, weet ik niet zeker, maar op Terschelling zeker.
Als jij je werk op het eiland hebt (dus bijdraagt aan de lokale economie) krijg je sneller een huis via de woningstichting en kun je ook eerder een vergunning krijgen als jij een pand wilt verbouwen.
Zeker een pand als dit, als je dit goed aanpakt zal de gemeente hier (denk ik) zeker welwillend tegenover staan. Dit pand staat namelijk middenin het dorp.
pi_105332963
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 10:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik geloof dat je op Ameland geen huisvestingsvergunning krijgt voor een woning onder de 270.000 euro als je niet economisch gebonden bent aan het eiland.
pi_105333251
quote:
Ohhh op Ameland O+
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 8 december 2011 @ 12:21:40 #40
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105333264
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:12 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik geloof dat je op Ameland geen huisvestingsvergunning krijgt voor een woning onder de 270.000 euro als je niet economisch gebonden bent aan het eiland.
Goh, dat dit legaal is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105334767
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh, dat dit legaal is.
Bedoel je die huisvestingsregel óf de verkoop van de kerk?

Die regels omtrent huisvestingsvergunning < bepaalde koopprijs, waren er vroeger in heel veel gemeenten en - vooral - steden.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:11:08 #42
45206 Pietverdriet
pi_105334833
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:09 schreef blomke het volgende:

[..]

Bedoel je die huisvestingsregel óf de verkoop van de kerk?

Die regels omtrent huisvestingsvergunning < bepaalde koopprijs, waren er vroeger in heel veel gemeenten en - vooral - steden.
De Huisvestingsregel bedoel ik
  donderdag 8 december 2011 @ 13:16:33 #43
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105335020
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 01:21 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Waarom zou dat op Ameland anders moeten zijn dan elders in Nederland?
censuur :O
pi_105335328
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh, dat dit legaal is.
Dit speelde in de jaren na de oorlog ook al. Als je een huis kocht in plaats A en je woonde in plaats B mocht je niet in het huis wonen tot je 3 jaar (geloof dat het 3 jaar was hier in Friensland) in plaats A had gewoond. Tenzij je economisch gebonden was aan plaats A. Maar dan moest je baas een verklaring afgeven dat hij vond dat je daar moest wonen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:25:21 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105335374
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Omdat je wonend en werkend op een eiland net wat minder uitwijkmogelijkheden hebt.

Als er in Leusden een tekort aan woningen voor starters is, dan kan iemand in Amersfoort wel terecht, of Barneveld of Scherpenzeel of, of, of.... met een eiland als Ameland ligt dat net even wat anders.

Ik kan me dus voorstellen dat als er op zo'n eiland een huisvestingsprobleem ontstaat voor de eigen bewoners omdat mensen van buiten het onroerend goed opkopen als vakantiewoning, dat er dan beperkingen gaan gelden met betrekking tot het recht op vrije vestiging....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105335447
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Omdat Ameland en de andere Waddeneilanden dan op den duur nauwelijks permanente bevolking behoudens een aantal renteniers zou huisvesten.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:29:12 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105335519
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:24 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Dit speelde in de jaren na de oorlog ook al. Als je een huis kocht in plaats A en je woonde in plaats B mocht je niet in het huis wonen tot je 3 jaar (geloof dat het 3 jaar was hier in Friensland) in plaats A had gewoond. Tenzij je economisch gebonden was aan plaats A. Maar dan moest je baas een verklaring afgeven dat hij vond dat je daar moest wonen.
Tot ver na de oorlog zelfs; de ouders van mijn moeder hadden behalve de boerderij nog 2 huizen, waarvan 1 in de kern van het dorp, hun oudste dochter en haar man mochten daar echter niet gaan wonen omdat het huis verhuurd moest worden, en hun dochter en haar man niet in aanmerking kwamen als huurders :X

Gelukkig konden mijn ouders jaren later wel probleemloos in het andere pand (ver buiten het dorp) gaan wonen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_105335631
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat je wonend en werkend op een eiland net wat minder uitwijkmogelijkheden hebt.

Als er in Leusden een tekort aan woningen voor starters is, dan kan iemand in Amersfoort wel terecht, of Barneveld of Scherpenzeel of, of, of.... met een eiland als Ameland ligt dat net even wat anders.

Ik kan me dus voorstellen dat als er op zo'n eiland een huisvestingsprobleem ontstaat voor de eigen bewoners omdat mensen van buiten het onroerend goed opkopen als vakantiewoning, dat er dan beperkingen gaan gelden met betrekking tot het recht op vrije vestiging....
Moet er dan niet gewoon meer gebouwd gaan worden?
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
  donderdag 8 december 2011 @ 13:38:28 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105335794
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Moet er dan niet gewoon meer gebouwd gaan worden?
Ja, en op de Veluwe ook, maar dat kan nou eenmaal niet in zulke gebieden, want het is allemaal recreatiegebied.... dus je mag er alleen nog maar recreatiewoningen neerzetten :r

Het is in sommige gebieden gewoon lastig om nieuw te bouwen, soms omdat de ruimte letterlijk beperkt is, zoals een eiland, en soms omdat het gros van die ruimte recreatiegebied is, en dus niet bestemd voor permanente bewoning.

Hoewel ik persoonlijk dat laatste een enorme kul-reden vind, want ipv recreatiewoningen zou je prima mogelijkheden kunnen maken zodat de jeugd uit die gebieden niet hoeft weg te trekken, en er dus minder vergrijzing zal zijn, want er zijn wel een hoop jongeren die graag in die dorpen willen blijven wonen, maar simpelweg de mogelijkheid niet hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 8 december 2011 @ 13:40:15 #50
45206 Pietverdriet
pi_105335844
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tot ver na de oorlog zelfs; de ouders van mijn moeder hadden behalve de boerderij nog 2 huizen, waarvan 1 in de kern van het dorp, hun oudste dochter en haar man mochten daar echter niet gaan wonen omdat het huis verhuurd moest worden, en hun dochter en haar man niet in aanmerking kwamen als huurders :X

Gelukkig konden mijn ouders jaren later wel probleemloos in het andere pand (ver buiten het dorp) gaan wonen.
Kafka is er niets bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')