Ja, je bent ondertussen handelingsbekwaam en dientengevolge verantwoordelijk voor je eigen financiële handel en wandel. En er mag vanuit die verantwoordelijkheid toch een bepaalde mate van initiatief verwacht worden om niet alles op het laatste moment te regelen...quote:Is er wetgeving hierover?
Hoi,quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:14 schreef CutCake het volgende:
[..]
Ja, je bent ondertussen handelingsbekwaam en dientengevolge verantwoordelijk voor je eigen financiële handel en wandel. En er mag vanuit die verantwoordelijkheid toch een bepaalde mate van initiatief verwacht worden om niet alles op het laatste moment te regelen...
Ja, je bent ondertussen handelingsbekwaam en dientengevolge verantwoordelijk voor je eigen financiële handel en wandel. En er mag vanuit die verantwoordelijkheid toch een bepaalde mate van initiatief verwacht worden om niet alles op het laatste moment te regelen... Ook het nakomen van afspraken en het na laten komen van afspraken kan je op sturen/bewaken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:55 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Hoi,
Ik ben al 3 maanden bezig met corresponderen echter verzaakt de Hypotheekverstrekker op tijd zijn afspraken na te komen.
Lul niet zo dom.quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:30 schreef CutCake het volgende:
[..]
Ja, je bent ondertussen handelingsbekwaam en dientengevolge verantwoordelijk voor je eigen financiële handel en wandel. En er mag vanuit die verantwoordelijkheid toch een bepaalde mate van initiatief verwacht worden om niet alles op het laatste moment te regelen... Ook het nakomen van afspraken en het na laten komen van afspraken kan je op sturen/bewaken.
In ieder geval niet na 3 maanden bezig zijn een belangrijk deel van de financiële planning in te vullen (op 1 paard gokken is meh... tav een hypotheek) op sinterklaasavond rond 5en te bellen en vervolgens verontwaardigd een topic op Fok! te openen met de vraag of er geen wetgeving is en de mededeling dat je ze de volgende dag nog maar eens gaat bellen. Vervolgens ten elfden ure bedenken dat je ook ergens anders nog ten rade kan gaan geeft toch, wat mij betreft, wel aan dat het mogelijk moet zijn bepaalde mensen wederom op hun eigen verantwoordelijkheid te wijzen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Lul niet zo dom.
Hij is al 3 maanden bezig geweest.
Als de andere kant niet reageerd wat moet hij nog meer doen dan? met een shotgun de zaak binnen lopen ofzo?
3 maanden zijn om en nu denkt hij erover naar een ander te gaan.
Zo zou ik het min of meer ook doen hoor knul.
Hoe en waarover? Wanneer loopt de RVP precies af?quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:55 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Hoi,
Ik ben al 3 maanden bezig met corresponderen echter verzaakt de Hypotheekverstrekker op tijd zijn afspraken na te komen.
Hoi,quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe en waarover? Wanneer loopt de RVP precies af?
Eeehm.. gast... heb je de afgelopen maanden geen nieuws gekeken ? Omzetten naar aflossingsvrij is aan zeer strenge regels gebonden. Tenzij je minder dan 50% van de marktwaarde van je huis hebt geleend gaat dat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:13 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Hoi,
Over het ontkoppelen van een beleggingsrekening en het verzilveren daarvan ten behoeve van boetevrije aflossing.
Over de hypotheekvorm ik wil aflossingsvrij en zelf sparen voor de aflossing.
Jazeker ik ben goed op de hoogte ik wil namelijk slechts 35 % van de waarde van het onderpand verhypothekeren.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:21 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Eeehm.. gast... heb je de afgelopen maanden geen nieuws gekeken ? Omzetten naar aflossingsvrij is aan zeer strenge regels gebonden. Tenzij je minder dan 50% van de marktwaarde van je huis hebt geleend gaat dat niet gebeuren.
Verstandig.quote:Op dinsdag 6 december 2011 14:32 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Jazeker ik ben goed op de hoogte ik wil namelijk slechts 35 % van de waarde van het onderpand verhypothekeren.
Hi,quote:Op dinsdag 6 december 2011 16:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Verstandig.
Als je hypotheekverstrekker niet mee wil werken (ik heb de indruk dat ze een inkomstenbron zien verdwijnen), 1x een brief opstellen met al je eisen en die aangetekend (met bewijs van ontvangst) aan de instelling versturen.
Ha, iemand met een ver bovengemiddeld IQ.quote:Op dinsdag 6 december 2011 17:10 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ik heb ook sterk het vermoeden dat ze me zoveel mogelijk tegenwerken dit omdat ik een klant ben die hun zo weinig mogelijk aan mij wil laten verdienen.
Maar als je een klant gaat tegenwerken heb je nogal een grote kans dat deze helemaal weg loopt voor altijd dus zijn ze niet erg verstandig bezig.
PS nog steeds geen post van ze ontvangen....
Slaat nergens op. De hypotheknemer moet met een nieuw voorstel komen, waarin meerdere rentevastperiodes&rente-%'s zijn opgenomen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 21:33 schreef Lurf het volgende:
Doe zelf een (redelijk) voorstel zou ik zeggen. Als zij zich niet aan de afgesproken termijnen houden lijkt me dat niet meer dan billijk.
Ja binnenkort een gesprek.quote:Op woensdag 7 december 2011 20:41 schreef livelink het volgende:
Heb je inmiddels al bij ander verstrekkers geinformeerd?
Hi,quote:Op woensdag 7 december 2011 22:17 schreef blomke het volgende:
Pas op voor hun dubbele agenda: zij willen zoveel mogelijk aan je verdienen, d.w.z. zo'n hoog mogelijke hypotheek plus kapitaalverzekeringen erbij verkopen. Daar heb jij dus geen bal aan jij moet zo'n laag mogelijke aflossingsvrije hypotheek nemen.
Ook dat klinkt goed! Ben je dan verplicht jaarlijks in te leggen binnen de marge 1:10 ?quote:Op donderdag 8 december 2011 19:19 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
ik schuif veel spaargelden naar box I zodat ik ook geen VRH meer hoef te betalen.
Groet,
KMS
Hi Blomke,quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:52 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook dat klinkt goed! Ben je dan verplicht jaarlijks in te leggen binnen de marge 1:10 ?
P.S. over die RVP: zit er ook een voorstel voor variabele euribor-based rente bij? Die is laag en wordt nog steeds 2-wekelijks verlaagd.....zou ook interessant kunnen zijn gezien de financiële malaise in Europa....
Het is dus uiteindelijkquote:Op donderdag 15 december 2011 15:53 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Omdat 1 gedeelte van het bedrag wat ik ga aflossen nog moet vrijkomen kan ik nog geen exact percentage melden.
Wat ik wel kan zeggen is dat ik per 1-1-2012 minder dan 35 % van de waarde van het onderpand verhypothekeerd heb.
Hi ik heb geen NHG des tijds was de woning net te duur daarvoor.quote:Op donderdag 15 december 2011 16:54 schreef blomke het volgende:
Slim! Ik weet niet of je NHG hebt, maar zo niet, kijk dan of de opslag overeenkomt met de hoogte van je hypotheek t.o.v. de woningwaarde.
Welke verzekering en waarom niet (meer)? Ik neem aan dat je je woning (opstal) toch nog wel verzekerd houdt??quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:47 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[..]
Ook hoef ik geen verzekering meer te betalen dat is ook weer een paar honderd per jaar minder onkosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |