abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118370208
Waarom vermoorden ze de walvis niet gewoon? Gewoon om van dit gezeur af te zijn.
pi_118375374
Wie is ze....? Geweldig dat men zich blijft inzetten hiervoor. Morgan vrijlaten zou een precedent scheppen dat hopelijk een einde aan de gevangenschap van andere zeezoogdieren in instellingen als het Dolfinarium en Seaworld als gevolg heeft.

↓ goed artikel!
http://www.huffingtonpost(...)n_id=288381481237582
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:15:12 #278
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_118486934
Hier rapport over het welzijn van Morgan:
http://www.scribd.com/doc(...)organ-At-Loro-Parque

Veel foto's staan er in!
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 02:16:56 #279
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_118486966
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:58 schreef Smeich het volgende:
Er gebeurt op het moment zoveel rondom zeezoogdieren in gevangenschap, voornamelijk Belugas zijn een hot topic.... :N
Ja klopt. 12 stuks gevangen in Rusland. Die naar de VS gaan alwaar diverse dophinaria de dieren zal krijgen en waarschijnlijk een SeaWorld (vrienden van Dolfinarium Harderwijk).

Ze vliegen via vliegveld in Belgie. We zijn daar nu ook druk mee bezig om dat te stoppen.
pi_118489599
Goed bezig ^O^

18, niet 12 ;) En tijdens de dag van de hoorzitting over dit onderwerp had het Georgia Aquarium 60 mensen (waaronder ook zwervers) betaald tegen $22 per uur om vanaf het begin van de vroege ochtend 7 uur lang in de rij te gaan staan om zo te zorgen dat environmentalists niet tijdens die hearing naar binnen konden ....wat gelukkig niet gelukt was.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:17:03 #281
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_118497622
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 10:26 schreef Smeich het volgende:
Goed bezig ^O^

18, niet 12 ;)
Oeps... al die getallen ook... en ik zat paar dagen terug ook nog iemand terecht te wijzen op dat het niet 19 waren maar 18 :D

quote:
En tijdens de dag van de hoorzitting over dit onderwerp had het Georgia Aquarium 60 mensen (waaronder ook zwervers) betaald tegen $22 per uur om vanaf het begin van de vroege ochtend 7 uur lang in de rij te gaan staan om zo te zorgen dat environmentalists niet tijdens die hearing naar binnen konden ....wat gelukkig niet gelukt was.
Ja had ik ook gelezen. Typische tactieken hebben ze daar. Voor de zaak van Morgan op 1 november komen allerlei mensen vanuit de hele wereld de rechtzaak bijwonen. Word ook aardig druk volgens mij.
pi_118497895
Dat wordt het zeker ja, ik ben benieuwd naar wat dat gaat voortbrengen...
  woensdag 31 oktober 2012 @ 14:21:54 #283
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_118666381
Nog 1 nachtje slapen. Inmiddels heeft Prince Albert II van Monaco zijn steun uitgesproken voor orka Morgan en haar zaak.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 1 november 2012 @ 13:17:57 #284
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118703011
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 14:21 schreef TechXP het volgende:
Nog 1 nachtje slapen. Inmiddels heeft Prince Albert II van Monaco zijn steun uitgesproken voor orka Morgan en haar zaak.
Ik ben benieuwd! En mooi van Albert!
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  Moderator donderdag 1 november 2012 @ 14:21:22 #285
155227 crew  Guppy
dus
pi_118705386
quote:
Doutzen Kroes ook, ze roept op twitter iedereen op de petitie te tekenen. Met haar aantallen volgers tikt dat lekker aan
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 1 november 2012 @ 16:25:57 #286
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_118709503
De rechtzaak is al vanaf ongeveer 9:15 bezig. Blijkbaar nog niet afgelopen. Ik was er tot half 2, maar 'mijn' hond was thuis alleen. Kon haar niet langer alleen laten. Nu moet ik alles van afstand volgen.
pi_118710385
quote:
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:21 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Doutzen Kroes ook, ze roept op twitter iedereen op de petitie te tekenen. Met haar aantallen volgers tikt dat lekker aan
Goh, dat er écht nog mensen zijn die het zich aantrekken, behalve wij dan natuurlijk,
had ik niet verwacht ! :o

Voor Morgan zal het inmiddels wel érg laat zijn, maar voor de toekomstige Morgan's een
goede zaak !
pi_118710777
Binnen zes weken komt het oordeel van de rechter. Weer wachten....

FANNvanhetlaatsteuur, ik merk trouwens dat er juist steeds meer awareness komt rondom zeezoogdieren in gevangenschap!
pi_118710899
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 16:54 schreef Smeich het volgende:
Binnen zes weken komt het oordeel van de rechter. Weer wachten....

FANNvanhetlaatsteuur, ik merk trouwens dat er juist steeds meer awareness komt rondom zeezoogdieren in gevangenschap!
Mooi zo !
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 november 2012 @ 19:13:44 #290
163650 Greys
pi_118715380
Ik vond het alleen niet zo handig net bij Hart van Nederland dat ze vertelden dat de Orka Coalitie zich laat bijstaan door de expert die zich ook ingezet had bij de vrijlating van de 'Free Willy' orka. Die de vrijheid uiteindelijk toch helemaal niet aan kon en dus overleed.... Dat geeft nou niet echt het goede signaal af, of ligt dat aan mij? :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 1 november 2012 @ 20:45:06 #291
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_118720287
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:13 schreef Greys het volgende:
Ik vond het alleen niet zo handig net bij Hart van Nederland dat ze vertelden dat de Orka Coalitie zich laat bijstaan door de expert die zich ook ingezet had bij de vrijlating van de 'Free Willy' orka. Die de vrijheid uiteindelijk toch helemaal niet aan kon en dus overleed.... Dat geeft nou niet echt het goede signaal af, of ligt dat aan mij? :@
Dat is denk hoe je het kan opvatten als je het verhaal rondom de free willy orka niet kent.

Dat was nl. een succesvolle uitzetting. Het dier heeft nog een tijd gewoon kunnen leven. Dat het dier dan dood gaat.. tsja.. dan kan gebeuren. Blijft natuur. Ze hebben hte dier wel leren jagen weer ondanks 20 jaar gevangenschap.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 november 2012 @ 20:47:31 #292
163650 Greys
pi_118720408
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 20:45 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dat is denk hoe je het kan opvatten als je het verhaal rondom de free willy orka niet kent.

Dat was nl. een succesvolle uitzetting. Het dier heeft nog een tijd gewoon kunnen leven. Dat het dier dan dood gaat.. tsja.. dan kan gebeuren. Blijft natuur. Ze hebben hte dier wel leren jagen weer ondanks 20 jaar gevangenschap.
Ok, maar ik als leek (!) denk volgens mij als meer leken en ik had begrepen dat de Free Willy orka er juist aan onderdoor was gegaan, aan de eenzaamheid. Die zocht toch constant weer menselijk contact op en de bevolking werd opgeroepen hem met rust te laten, ondanks dat ie zelf echt de mensen opzocht? En die heeft zich uiteindelijk van ellende ingegraven in de modder om daar dood te gaan. Of is daar echt niets van waar? :@

Als je dat soort dingen leest, dan denk ik dus 'Oh god, dat kan dus echt net meer na zo lang gevangen, want dan zijn ze teveel mensen gewend, dat lot gaat Morgan dus dan ook boven het hoofd hangen'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 1 november 2012 @ 20:54:32 #293
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_118720750
Zoals Jeff Foster zei was Keiko (free willy) de eerste en was er weinig kennis op dat moment. En dat ondanks dat het niet perfect was de orca toch zelfstandig kon jagen en ook met andere orca's meeging zonder heel erg geintegreerd te zijn. Het is idd niet leuk afgelopen, maar er zijn een hoop verhalen over en men beweert soms dat het mislukt was, maar dat dier zat zo lang in gevangenschap dat het heel wat was dat ze het dier iig weer redelijk geholpen hadden.

Je hebt een docu: Keiko: the untold story die in gaat op wat mensen vaak denken en hoe het verhaal echt was.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 1 november 2012 @ 20:57:43 #294
163650 Greys
pi_118720919
Die heeft ook inderdaad wel héél lang gevangen gezeten en menselijk gezelschap gewend, da's zeker waar :)

Ik vraag me oprecht af waar/wanneer het omslagpunt is, wanneer een orka ECHT teveel aan mensen gewend is om gewoon niet meer eenzaam te zijn zonder menselijk contact en weer echt orka kan zijn in het wild.

Dank voor de docu tip ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_118848612
quote:
Nou, daar kan het Dolfinarium Harderwijk en de Heer Bleker trots op zijn.
En natuurlijk dank aan alle journalisten voor de valse berichtgevingen.
Nee, écht, nu geloven we het allemaal, dit was écht de beste beslissing voor Morgan.
Of zoals Bleker het destijds zo mooi formuleerde ‘de minst slechte oplossing’.
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:32:26 #297
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_119275830
http://www.orkacoalitie.n(...)oofheid-orka-morgan/

Erg vreemd allemaal. Ze waren toen nog zo blij dat Orka Morgan zo goed reageerde op de geluiden van de orka's van LP. Dus als ze doof/slechthorend is, dan is dat gebeurd in Loro Parque.

Toen dat gerucht als eerste kwam is er voorgesteld door de OC dat er onafhankelijke orka experts zouden gaan checken of dat zo was. Dit werd geweigerd. Bij de rechtzaak zeiden ze opeens dat ze het binnenkort gingen checken. De rechter vond dat een rare timing van ze omdat ze Morgan al zo lang hebben en ze al eerder spraken over doofheid.

Het onderzoek is gedaan door een pro-captive instituut met banden met de sector en SeaWorld. En door een wetenschapper van IMARES die Niels van Elk (dierenarts van DH) goed kent. Ze hebben samen reizen gemaakt en onderzoeken gedaan.

Onafhankelijk onderzoek wordt dus geweigerd
pi_119280379
Via de blog van Tim Zimmermann is het ook goed bij te houden allemaal

http://timzimmermann.com/
pi_120238863
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_120239480
quote:
Oké, wel een lap tekst zeg ! :o

Maar goed, het park probeerde die scientist Dr. Ingrid Visser dus onder druk te zetten
zodat zij niet de waarheid over Morgan zou publiceren?

Maar ze heeft het dus wél gedaan?
Dus alles staat nu op papier, wat een vies spelletje er is gespeeld om Morgan
naar dat park te krijgen, de naam the Dutch aquarium Dolfinarium Harderwijk
valt ook een paar keer, dus die staan er ook mooi gekleurd op voor de mensen
die het snappen, de rest gaat gewoon vrolijk een middagje dolfijntjes kijken,
want dat is zo leuk, maar wat nu dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')