abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 8 december 2011 @ 13:06:53 #26
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105334700
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:01 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Dat heb ik in een eerdere reactie genoemd. Vaak heeft iemand een vergelijkbaar probleem bij bedrijf x gehad en kan dan melden hoe dat vorige keer opgelost is geraakt. Nu kan het advies slechts algemeen blijven en niet toegespitst op de situatie.
Als het een vergelijkbaar probleem is, kan de vergelijkbare oplossing ook wel gepost worden zonder namen te noemen. En anders kan er altijd nog contact gezocht worden via DM/PM. Dus dat argument geeft ook geen doorslag om een naam te noemen.
quote:
Overigens kan ik de reactie begrijpen van Five_Horizons dat Fok niet het risico op een rechtszaak wilt nemen van andere bedrijven. Dat vind ik laf maar dat kan ik in ieder geval begrijpen, het is niet mijn eigendom en risico deze website.
Of Fok! wil niet concurreren met Kassa, Radar e.d. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:10:44 #27
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105334816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:06 schreef ManAtWork het volgende:
Of Fok! wil niet concurreren met Kassa, Radar e.d. ;)
Dat zou jammer zijn, want ik ben daar ook wel eens geweest en het gemiddelde niveau is bedroevend. Net als de uitzendingen die altijd wat overdreven zijn en daarbij inboeten aan objectiviteit.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_105334829
quote:
3s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:57 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Storneren!!
Ik heb niks overgemaakt.
Maar het stinkt gewoon en wou wat tips vragen aangezien jullie experts zijn
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 8 december 2011 @ 13:14:30 #29
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105334946
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:10 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn, want ik ben daar ook wel eens geweest en het gemiddelde niveau is bedroevend. Net als de uitzendingen die altijd wat overdreven zijn en daarbij inboeten aan objectiviteit.
En Fok! wil graag boven het gemiddelde niveau blijven en doet daarom niet aan zwartmakerij maar aan het zoeken en aandragen van oplossingen. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:15:08 #30
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105334970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:11 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ik heb niks overgemaakt.
Maar het stinkt gewoon en wou wat tips vragen aangezien jullie experts zijn
Voor voetbalexperts moet je in sport zijn. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 december 2011 @ 13:18:07 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105335085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:10 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn, want ik ben daar ook wel eens geweest en het gemiddelde niveau is bedroevend. Net als de uitzendingen die altijd wat overdreven zijn en daarbij inboeten aan objectiviteit.
We richten on op het oplossen van problemen voor/door/met users, niet op het signaleren van misstanden. Dat is onder andere het verschil tussen FOK! en Kassa/Radar. We willen helemaal niet zijn/worden wat Kassa/Radar is. Hier kun je terecht met vragen over hoe je een casus kunt aanpakken en krijgt dan grotendeels correcte en nuttige handreikingen. Dat is wat we graag willen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:20:56 #32
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105335198
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:14 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

En Fok! wil graag boven het gemiddelde niveau blijven en doet daarom niet aan zwartmakerij maar aan het zoeken en aandragen van oplossingen. :)
Ik zie de zwartmakerij niet in het topic. Wat de onderneming doet mag gewoon, je hoeft van de wet niets te ruilen of terug te nemen als het product goed werkt. Als mensen daar niet blij mee zijn moeten ze de wet maar proberen te gaan veranderen.

Hij heeft echter door een gedane belofte wl recht op omruiling en/of teruggave.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:22:43 #33
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105335269
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:20 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Ik zie de zwartmakerij niet in het topic. Wat de onderneming doet mag gewoon, je hoeft van de wet niets te ruilen of terug te nemen als het product goed werkt. Als mensen daar niet blij mee zijn moeten ze de wet maar proberen te gaan veranderen.

Hij heeft echter door een gedane belofte wl recht op omruiling en/of teruggave.
Dan is dat toch de oplossing? Ik ken het hele verhaal niet, maar het feit dat er geen naam genoemd is in deze discussie, blijkt als dat het ook niet nodig is.
Zou de oplossing anders zijn als er BV A of Grootgrutter B staat? Geef daar eens antwoord op als je wilt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:22:54 #34
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105335275
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

We richten on op het oplossen van problemen voor/door/met users, niet op het signaleren van misstanden. Dat is onder andere het verschil tussen FOK! en Kassa/Radar. We willen helemaal niet zijn/worden wat Kassa/Radar is. Hier kun je terecht met vragen over hoe je een casus kunt aanpakken en krijgt dan grotendeels correcte en nuttige handreikingen. Dat is wat we graag willen...
Danku, het is mij duidelijk welke kant jullie op willen en waarom het e.e.a. niet gedaan wordt. Dat we van mening verschillen over het nut van het noemen van namen dat gebeurt nou eenmaal in de wereld :P.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:28:14 #35
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105335488
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:22 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan is dat toch de oplossing? Ik ken het hele verhaal niet, maar het feit dat er geen naam genoemd is in deze discussie, blijkt als dat het ook niet nodig is.
Zou de oplossing anders zijn als er BV A of Grootgrutter B staat? Geef daar eens antwoord op als je wilt.
Wellicht. Dat er nu n oplossing in zegt niet dat dit de enige oplossing is. De naam niet weten frustreert het zoeken naar alternatieve oplossingen. Bij welke instanties is de winkel aangesloten, heeft het eerder uitspraken gedaan van soortgelijke aard, zijn er openbare uitingen gedaan op de website of anderszins op basis waarvan de consument de verwachting zou kunnen hebben dat...

En dat is niet specifiek voor deze casus, maar in het algemeen.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:31:33 #36
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105335596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:28 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Wellicht. Dat er nu n oplossing in zegt niet dat dit de enige oplossing is. De naam niet weten frustreert het zoeken naar alternatieve oplossingen. Bij welke instanties is de winkel aangesloten, heeft het eerder uitspraken gedaan van soortgelijke aard, zijn er openbare uitingen gedaan op de website of anderszins op basis waarvan de consument de verwachting zou kunnen hebben dat...

En dat is niet specifiek voor deze casus, maar in het algemeen.
Als het toch om het probleem gaat, gaat het toch om de oplossing. Of winkel A of verkoper B voor het probleem heeft gezorgd, maakt toch niet uit. De wet- en regelgeving geldt voor iedereen. En daar moet de oplossing dan ook uit gehaald worden.
Je kunt hoogstens aandragen dat er bedrijven zijn die ook alternatieven aanbieden. TS kan dan met deze alternatieven bekijken of het voor zijn/haar probleem een oplossing kan zijn.

In het algemeen dus,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:35:52 #37
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105335706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:31 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als het toch om het probleem gaat, gaat het toch om de oplossing. Of winkel A of verkoper B voor het probleem heeft gezorgd, maakt toch niet uit. De wet- en regelgeving geldt voor iedereen. En daar moet de oplossing dan ook uit gehaald worden.
Je kunt hoogstens aandragen dat er bedrijven zijn die ook alternatieven aanbieden. TS kan dan met deze alternatieven bekijken of het voor zijn/haar probleem een oplossing kan zijn.

In het algemeen dus,...
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen...

Stel onderneming X zegt in de folder niet goed geld terug, maar user Y weet dat niet. Bij de balie wordt Y geconfronteerd met "Ja nee doen we niet". User Z reageert in het topic "Oh, onderneming X!", "Jahaa, daarvan heb ik vorige week nog dat foldertje gehad met niet goed geld terug, dus neem mijn foldertje maar mee, dan kun je je gelijk gaan halen."

Deze casus wordt onder de huidige policy gefrustreerd. Een andere (gebaseerd op oude wetgeving, maar kijk daar even doorheen)

"User Y koopt een product bij onderneming X. Deze onderneming weigert na 7 dagen het op internet bestelde product retour te nemen. User Z reageert in het topic "Oh, onderneming X!","Jahaa, daarvan weet ik dat hij aangesloten is bij stichting thuiswinkel, door hun regels heb je recht op 14 dagen, sla ze daar maar eens mee om de oren!".

Ook deze casus wordt onder de huidige policy gefrustreerd.

Nu ga ik weer studeren :) (houd het topic nog wel in de gaten hoor, maar het kan even duren voor je een reply krijgt)

[ Bericht 4% gewijzigd door Willaaam op 08-12-2011 13:41:54 ]
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:42:48 #38
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105335935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:35 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen...

Stel onderneming X zegt in de folder niet goed geld terug, maar user Y weet dat niet. Bij de balie wordt Y geconfronteerd met "Ja nee doen we niet". User Z reageert in het topic "Oh, onderneming X!", "Jahaa, daarvan heb ik vorige week nog dat foldertje gehad met niet goed geld terug, dus neem mijn foldertje maar mee, dan kun je je gelijk gaan halen."

Deze casus wordt onder de huidige policy gefrustreerd. Een andere (gebaseerd op oude wetgeving, maar kijk daar even doorheen)

"User Y koopt een product bij onderneming X. Deze onderneming weigert na 7 dagen het op internet bestelde product retour te nemen. User Z reageert in het topic "Oh, onderneming X!","Jahaa, daarvan weet ik dat hij aangesloten is bij stichting thuiswinkel, door hun regels heb je recht op 14 dagen, sla ze daar maar eens mee om de oren!".

Ook deze casus wordt onder de huidige policy gefrustreerd.

Nu ga ik weer studeren :)
In beide gevallen biedt de wet een oplossing. Dat een andere user uit coulance een andere behandeling en mogelijk andere oplossing aangeboden heeft gekregen staat los van het probleem.

Succes met de studie. Ik heb het boek net dicht gedaan. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 december 2011 @ 13:43:53 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105335971
ik hou wel van frustreren...

[/flauw]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:46:46 #40
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105336057
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:42 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

In beide gevallen biedt de wet een oplossing. Dat een andere user uit coulance een andere behandeling en mogelijk andere oplossing aangeboden heeft gekregen staat los van het probleem.

Succes met de studie. Ik heb het boek net dicht gedaan. :)
De oplossing zal wel in de wet staan, maar vaak is de wet niet de handigste oplossing om mee te gooien. In beide casu wordt een handige oplossing sneller gevonden door de naam van onderneming X te weten.

In de eerste casus biedt de wet overigens geen oplossing tot user Y te weten komt over het foldertje. Een onderneming is namelijk bij wet niet verplicht om verkochte goederen terug te nemen onder normale omstandigheden

Oh en thanks, ik ga ook maar eens stoppen met fokken t.b.v. de studie :')

En Sjeen, dat lukte je aardig de eerste drie reacties :P
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:52:16 #41
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105336249
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:46 schreef Willaaam het volgende:

[..]

De oplossing zal wel in de wet staan, maar vaak is de wet niet de handigste oplossing om mee te gooien. In beide casu wordt een handige oplossing sneller gevonden door de naam van onderneming X te weten.

In de eerste casus biedt de wet overigens geen oplossing tot user Y te weten komt over het foldertje. Een onderneming is namelijk bij wet niet verplicht om verkochte goederen terug te nemen onder normale omstandigheden

En Sjeen, dat lukte je aardig de eerste drie reacties :P
Waarom is de wet niet de handigste oplossing? Die is uniform en voor iedereen geldig?

Dus is er een oplossing in de eerste casus: de onderneming is niet verplicht om de verkochte goederen terug te nemen. User Y zal daar in moeten berusten. Niet altijd is er een oplossing die naar tevredenheid van User Y zal zijn.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:52:51 #42
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105336270
quote:
6s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:43 schreef Sjeen het volgende:
ik hou wel van frustreren...

[/flauw]
Dus daarom loop jij hier de boel op te Fok!ken. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 14:02:43 #43
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105336622
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:52 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarom is de wet niet de handigste oplossing? Die is uniform en voor iedereen geldig?

Dus is er een oplossing in de eerste casus: de onderneming is niet verplicht om de verkochte goederen terug te nemen. User Y zal daar in moeten berusten. Niet altijd is er een oplossing die naar tevredenheid van User Y zal zijn.
Ik denk dat user Y vrolijker is wanneer hij geholpen wordt door iemand met zo een foldertje dan met de oplossing "Je hebt pech". :D Not sure if trolling or brainwashed by law study...

Ik hoop in ieder geval dat ik mijn standpunt duidelijk heb kunnen maken en aannemelijk heb gemaakt dat er ook positieve redenen zijn om de naam van een onderneming te noemen in een topic waar je problemen hebt met die onderneming.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 december 2011 @ 14:05:51 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105336747
~O> hup, studeren jij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 december 2011 @ 14:07:51 #45
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105336821
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:02 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Ik denk dat user Y vrolijker is wanneer hij geholpen wordt door iemand met zo een foldertje dan met de oplossing "Je hebt pech". :D Not sure if trolling or brainwashed by law study...

Ik hoop in ieder geval dat ik mijn standpunt duidelijk heb kunnen maken en aannemelijk heb gemaakt dat er ook positieve redenen zijn om de naam van een onderneming te noemen in een topic waar je problemen hebt met die onderneming.
Ik snap je opmerking wel. En ik ben het ook met je eens dat er andere oplossing zijn dan alleen met het wetboek rondzwaaien. Al blijf ik erbij dat, gezien het probleem, een naam niet noodzakelijk is. En mocht iemand zich toch herkennen in het probleem, kan die zich altijd nog persoonlijk melden bij TS om daar met naam en toenaam de ervaring te delen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 14:08:37 #46
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105336851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:05 schreef Sjeen het volgende:
~O> hup, studeren jij...
Haha, mams komt even feedback geven. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_105337275
quote:
6s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:43 schreef Sjeen het volgende:
ik hou wel van frustreren...

[/flauw]
Heb je ook nog wat nieuws te melden? :P

(en nee, ik hoef niet te studeren)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 8 december 2011 @ 14:23:30 #48
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105337318
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:21 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Heb je ook nog wat nieuws te melden? :P

(en nee, ik hoef niet te studeren)
Pas maar op dat we niet promoveren tot probleem. Met naam en toenaam. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_105337439
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:23 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Pas maar op dat we niet promoveren tot probleem. Met naam en toenaam. :P
Geeft niet, ik heb ben mijn eigen webcareteam :P

Nu ff wachten tot we naar de SC geschopt worden
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_105341183
Centraal ondernemerstopic #3

Ik heb het ondernemerslijstje geupdate op basis van #2 en #3 t/m post 51
Mag onderstaand lijstje in de plaats van het bestaande lijstje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')