abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Licht Ontvlambaar maandag 5 december 2011 @ 10:01:11 #1
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105199898
Voor al uw feedback...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105201489
En waar laten we de feedback over deze karige OP? :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Licht Ontvlambaar maandag 5 december 2011 @ 11:05:29 #3
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105201602
In een gedicht? Hier plaatsen mag best :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105201827
Met storneren roepers zijn we niet blij
Ook reacties zoals "wat zeiden ze toen je belde" horen daarbij.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105220789
Eigenlijk is dat wel een beetje knullig. Een TS haalt netjes de bedrijfsnaam uit zijn OP, maar kopieert dan letterlijk de AV, die je dan met Google weer makkelijk kan terugleiden naar het bedrijf.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_105222406
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 19:35 schreef JumpingJacky het volgende:
Eigenlijk is dat wel een beetje knullig. Een TS haalt netjes de bedrijfsnaam uit zijn OP, maar kopieert dan letterlijk de AV, die je dan met Google weer makkelijk kan terugleiden naar het bedrijf.
Het is volgens mij niet zo dat men niet mag weten om welk bedrijf het gaat maar meer om gezeik te voorkomen om het beestje direct bij zijn naam te noemen?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 7 december 2011 @ 15:32:57 #7
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105297094
Centraal ondernemerstopic #3

Mag hier de OP van deeltje twee in? Daar heb ik toch wat tijd ingestoken en het zou jammer zijn als dat verdwijnt... :)
  Licht Ontvlambaar woensdag 7 december 2011 @ 16:40:02 #8
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105299537
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 15:32 schreef Hi_flyer het volgende:
Centraal ondernemerstopic #3

Mag hier de OP van deeltje twee in? Daar heb ik toch wat tijd ingestoken en het zou jammer zijn als dat verdwijnt... :)
Tuuk :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 december 2011 @ 11:23:39 #9
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105331431
Retourrecht geldt niet in fysieke winkel

Hoezo wordt overal de bedrijfsnaam weggehaald. Is het niet meer toegestaan om je ervaring te delen over een bedrijf? Mag hier voortaan slechts nog gediscussieerd worden over fictieve elementen in de samenleving?

Reacties als: "Oh dat heb ik ook ooit gehad met die onderneming en dat heeft op <wijze x,y> geleid tot een oplossing" behoren hiermee effectief tot het verleden.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 december 2011 @ 11:29:53 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105331598
quote:
13s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:23 schreef Willaaam het volgende:
Retourrecht geldt niet in fysieke winkel

Hoezo wordt overal de bedrijfsnaam weggehaald. Is het niet meer toegestaan om je ervaring te delen over een bedrijf? Mag hier voortaan slechts nog gediscussieerd worden over fictieve elementen in de samenleving?

Reacties als: "Oh dat heb ik ook ooit gehad met die onderneming en dat heeft op <wijze x,y> geleid tot een oplossing" behoren hiermee effectief tot het verleden.
WGR policy

en

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 21:58 schreef r_one het volgende:

[..]

Het desbetreffende bedrijf heeft niet meerdere filialen. Bovendien werd het bedrijf hier tamelijk ongenuanceerd de grond ingeboord.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_105332172
Het is natuurlijk altijd maar 1 kant van het verhaal, wat behoorlijk gekleurd kan zijn door emotie, er kunnen cruciale zaken zijn weggelaten. Of het hele verhaal is gewoon gelogen om een winkel(keten) in diskrediet te brengen. Ik, als ondernemer, zou dat liever niet willen omdat Fok! topics goed gevonden worden in Google en, al dan niet terecht, mijn zaak zouden kunnen beschadigen. En ik denk dat Fok! ook niet in die negatieve zin erbij betrokken wil raken.
Natuurlijk spreekt een TS altijd de waarheid, maar dat is niet te controleren.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 8 december 2011 @ 12:07:32 #12
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105332760
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2011 11:29 schreef Sjeen het volgende:

[..]

WGR policy
Dan suckt de policy. Dingen doen omdat het de policy is en dan niet toelichten waarom die policy er is, levert weinig begrip op.

Als het verhaal klopt wordt het bedrijf ook niet ongenuanceerd de grond in geboord in mijn ogen. Mocht Jacky haar uitleg kloppen over google dan is de onderneming welkom om te reageren in datzelfde topic.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_105333422
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:07 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Dan suckt de policy. Dingen doen omdat het de policy is en dan niet toelichten waarom die policy er is, levert weinig begrip op.
Gevoelsmatig zeg ik dat als de policy nader wordt toegelicht, dat er nog steeds weinig begrip aan jouw kant zal zijn. Maar ik kan er naast zitten.
quote:
Als het verhaal klopt wordt het bedrijf ook niet ongenuanceerd de grond in geboord in mijn ogen. Mocht Jacky haar uitleg kloppen over google dan is de onderneming welkom om te reageren in datzelfde topic.
Maar de onderneming heeft wel wat beters te doen dan ieder fantoomverhaal te gaan weerleggen, los van het feit dat het een discussie/verschil van mening betreft tussen de onderneming en de klant, en die hoeft niet publiek gevoerd te worden.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 december 2011 @ 12:27:09 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105333431
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:07 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Dan suckt de policy. Dingen doen omdat het de policy is en dan niet toelichten waarom die policy er is, levert weinig begrip op.

Als het verhaal klopt wordt het bedrijf ook niet ongenuanceerd de grond in geboord in mijn ogen. Mocht Jacky haar uitleg kloppen over google dan is de onderneming welkom om te reageren in datzelfde topic.
Dat is jouw mening en dat is prima... FOK! is geen platform om bedrijven die zich niet kunnen verdedigen, publiek aan de schandpaal te nagelen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 december 2011 @ 12:40:35 #15
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105333819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:27 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat is jouw mening en dat is prima... FOK! is geen platform om bedrijven die zich niet kunnen verdedigen, publiek aan de schandpaal te nagelen.
Steeds meer bedrijven hebben een deugdelijk webcare team (of zouden dat moeten hebben). Dat geldt zeker voor een onderneming als waar dat topic over gaat. Dat je een eenmansbedrijf waar het leggen van tegels fout is gegaan niet aan de schandpaal wilt laten nagelen daar kan ik mij nog iets bij indenken, zij hebben hier wellicht geen tijd of mankracht voor. Waar je die grens legt dat is enigszins arbitrair, maar daar heb je moderators voor.

Op de Tweakers pricewatch of kieskeurig shopreviews vinden de iets grotere ondernemingen de tijd om in te gaan op klachten. Bovendien zie je op fok ook regelmatig ondernemingen reageren in topics.

Stellen dat een bedrijf zich niet kan verdedigen is in mijn ogen dan niet redelijk, dat kunnen zij wel. Bij bekende (grotere) ondernemingen zullen er bovendien ook users zijn die melden dat zij wél positieve ervaringen hebben bij een onderneming.

Ik vind dat de huidige policy ervoor zorgt dat andere fokkers niet goed kunnen helpen bij het probleem van een medeuser. Daarnaast is het voor jezelf ook prettig om te weten bij welke onderneming je iets beter moet nadenken voor je er zaken mee doet.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 12:41:59 #16
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105333871
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:26 schreef JumpingJacky het volgende:

Gevoelsmatig zeg ik dat als de policy nader wordt toegelicht, dat er nog steeds weinig begrip aan jouw kant zal zijn. Maar ik kan er naast zitten.

Nu is het begrip er in ieder geval niet, omdat er niets te begrijpen is. Het is altijd goed om na te denken waarom je een bepaald beleid voert of handeling neemt. Of je dat nou doet voor iemand waarvan je denkt dat het een pannenkoek is of je beste vriend.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 december 2011 @ 12:43:48 #17
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105333929
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:40 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Steeds meer bedrijven hebben een deugdelijk webcare team (of zouden dat moeten hebben). Dat geldt zeker voor een onderneming als waar dat topic over gaat. Dat je een eenmansbedrijf waar het leggen van tegels fout is gegaan niet aan de schandpaal wilt laten nagelen daar kan ik mij nog iets bij indenken, zij hebben hier wellicht geen tijd of mankracht voor. Waar je die grens legt dat is enigszins arbitrair, maar daar heb je moderators voor.

Op de Tweakers pricewatch of kieskeurig shopreviews vinden de iets grotere ondernemingen de tijd om in te gaan op klachten. Bovendien zie je op fok ook regelmatig ondernemingen reageren in topics.

Stellen dat een bedrijf zich niet kan verdedigen is in mijn ogen dan niet redelijk, dat kunnen zij wel. Bij bekende (grotere) ondernemingen zullen er bovendien ook users zijn die melden dat zij wél positieve ervaringen hebben bij een onderneming.

Ik vind dat de huidige policy ervoor zorgt dat andere fokkers niet goed kunnen helpen bij het probleem van een medeuser. Daarnaast is het voor jezelf ook prettig om te weten bij welke onderneming je iets beter moet nadenken voor je er zaken mee doet.
nogmaals, FOK! is daar het platform niet voor... daar zijn anderen voor, zoals kassa of radar.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 december 2011 @ 12:52:48 #18
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105334217
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:43 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nogmaals, FOK! is daar het platform niet voor... daar zijn anderen voor, zoals kassa of radar.
Als FOK! daar niet het platform voor is, dan zou je het hele topic moeten sluiten. Dat gebeurt echter niet, dus word er door de handeling gesteld dat een deel van het topic past binnen het platform en een ander deel niet.

Klagen over de onderneming past dus binnen het platform, maar het noemen van de onderneming niet. Het topic wordt opengelaten om de user te helpen, maar een van de meest belangrijke identificatiemiddelen om de user hulp te bieden wordt verborgen gehouden.

Ik vind het een vreemde manier van handelen, kaart het netjes aan maar heb nog geen inhoudelijke reactie gekregen van de moderaters hier, alleen van een medeuser (Jacky). Van Sjeen heb ik inmiddels wel drie oneliners.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_105334299
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:07 schreef Willaaam het volgende:

Als het verhaal klopt wordt het bedrijf ook niet ongenuanceerd de grond in geboord in mijn ogen. Mocht Jacky haar uitleg kloppen over google dan is de onderneming welkom om te reageren in datzelfde topic.
Als je erover nadenkt, dan begrijp je dat de eventuele schade dan allang is toegebracht en nauwelijks is te herstellen. Er zijn zat mensen die bedrijven (onterecht) in een kwaad daglicht willen plaatsen. Zoals JJ aangeeft blijft het één kant van een verhaal. Het noemen van een bedrijfsnaam is gewoonweg niet relevant voor het probleem of het oplossen ervan. WGR is geen waarschuwingsplatform. Daarvoor zijn andere websites (die nemen daarmee bewust het risico en dat laten we graag voor hun rekening) die Sjeen al genoemd heeft.

De vraag moet zijn: wil de user een oplossing voor z'n probleem of wil hij/zij dat het bedrijf zwart wordt gemaakt? Als het het eerste is, dan is de naam niet belangrijk. Is het het tweede; zie boven.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 8 december 2011 @ 12:55:41 #20
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105334322
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:52 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Als FOK! daar niet het platform voor is, dan zou je het hele topic moeten sluiten. Dat gebeurt echter niet, dus word er door de handeling gesteld dat een deel van het topic past binnen het platform en een ander deel niet.

Klagen over de onderneming past dus binnen het platform, maar het noemen van de onderneming niet. Het topic wordt opengelaten om de user te helpen, maar een van de meest belangrijke identificatiemiddelen om de user hulp te bieden wordt verborgen gehouden.

Ik vind het een vreemde manier van handelen, kaart het netjes aan maar heb nog geen inhoudelijke reactie gekregen van de moderaters hier, alleen van een medeuser (Jacky). Van Sjeen heb ik inmiddels wel drie oneliners.
Volgens mij geef je zelf het antwoord al waarom het topic open blijft.
Een naam noemen zorgt er dan toch niet voor een andere manier van helpen?

(FH tikt net iets sneller en uitgebreider.)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_105334337
Ik wil graag de uefa aanklagen, hoe pak ik dat het best aan?
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 8 december 2011 @ 12:57:20 #22
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105334383
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:56 schreef stevenmac26 het volgende:
Ik wil graag de uefa aanklagen, hoe pak ik dat het best aan?
Storneren!!
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_105334415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:52 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Als FOK! daar niet het platform voor is, dan zou je het hele topic moeten sluiten. Dat gebeurt echter niet, dus word er door de handeling gesteld dat een deel van het topic past binnen het platform en een ander deel niet.
We zijn er niet om het topic te sluiten, maar om een probleem op te lossen.

quote:
Klagen over de onderneming past dus binnen het platform, maar het noemen van de onderneming niet. Het topic wordt opengelaten om de user te helpen, maar een van de meest belangrijke identificatiemiddelen om de user hulp te bieden wordt verborgen gehouden.
Want het noemen van de bedrijfsnaam zorgt voor een spoedige oplossing van een probleem? Klagen valt overigens helemaal niet binnen het platform.

quote:
Ik vind het een vreemde manier van handelen, kaart het netjes aan maar heb nog geen inhoudelijke reactie gekregen van de moderaters hier, alleen van een medeuser (Jacky). Van Sjeen heb ik inmiddels wel drie oneliners.
Graag gedaan.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 8 december 2011 @ 13:01:47 #24
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105334529
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:55 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Volgens mij geef je zelf het antwoord al waarom het topic open blijft.
Een naam noemen zorgt er dan toch niet voor een andere manier van helpen?
Dat heb ik in een eerdere reactie genoemd. Vaak heeft iemand een vergelijkbaar probleem bij bedrijf x gehad en kan dan melden hoe dat vorige keer opgelost is geraakt. Nu kan het advies slechts algemeen blijven en niet toegespitst op de situatie.

Overigens kan ik de reactie begrijpen van Five_Horizons dat Fok niet het risico op een rechtszaak wilt nemen van andere bedrijven. Dat vind ik laf maar dat kan ik in ieder geval begrijpen, het is niet mijn eigendom en risico deze website.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:02:49 #25
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105334559
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:58 schreef Five_Horizons het volgende:
Graag gedaan.
Waarvoor dank.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:06:53 #26
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105334700
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:01 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Dat heb ik in een eerdere reactie genoemd. Vaak heeft iemand een vergelijkbaar probleem bij bedrijf x gehad en kan dan melden hoe dat vorige keer opgelost is geraakt. Nu kan het advies slechts algemeen blijven en niet toegespitst op de situatie.
Als het een vergelijkbaar probleem is, kan de vergelijkbare oplossing ook wel gepost worden zonder namen te noemen. En anders kan er altijd nog contact gezocht worden via DM/PM. Dus dat argument geeft ook geen doorslag om een naam te noemen.
quote:
Overigens kan ik de reactie begrijpen van Five_Horizons dat Fok niet het risico op een rechtszaak wilt nemen van andere bedrijven. Dat vind ik laf maar dat kan ik in ieder geval begrijpen, het is niet mijn eigendom en risico deze website.
Of Fok! wil niet concurreren met Kassa, Radar e.d. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:10:44 #27
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105334816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:06 schreef ManAtWork het volgende:
Of Fok! wil niet concurreren met Kassa, Radar e.d. ;)
Dat zou jammer zijn, want ik ben daar ook wel eens geweest en het gemiddelde niveau is bedroevend. Net als de uitzendingen die altijd wat overdreven zijn en daarbij inboeten aan objectiviteit.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_105334829
quote:
3s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:57 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Storneren!!
Ik heb niks overgemaakt.
Maar het stinkt gewoon en wou wat tips vragen aangezien jullie experts zijn
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
  donderdag 8 december 2011 @ 13:14:30 #29
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105334946
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:10 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn, want ik ben daar ook wel eens geweest en het gemiddelde niveau is bedroevend. Net als de uitzendingen die altijd wat overdreven zijn en daarbij inboeten aan objectiviteit.
En Fok! wil graag boven het gemiddelde niveau blijven en doet daarom niet aan zwartmakerij maar aan het zoeken en aandragen van oplossingen. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:15:08 #30
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105334970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:11 schreef stevenmac26 het volgende:

[..]

Ik heb niks overgemaakt.
Maar het stinkt gewoon en wou wat tips vragen aangezien jullie experts zijn
Voor voetbalexperts moet je in sport zijn. ;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 december 2011 @ 13:18:07 #31
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105335085
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:10 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Dat zou jammer zijn, want ik ben daar ook wel eens geweest en het gemiddelde niveau is bedroevend. Net als de uitzendingen die altijd wat overdreven zijn en daarbij inboeten aan objectiviteit.
We richten on op het oplossen van problemen voor/door/met users, niet op het signaleren van misstanden. Dat is onder andere het verschil tussen FOK! en Kassa/Radar. We willen helemaal niet zijn/worden wat Kassa/Radar is. Hier kun je terecht met vragen over hoe je een casus kunt aanpakken en krijgt dan grotendeels correcte en nuttige handreikingen. Dat is wat we graag willen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:20:56 #32
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105335198
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:14 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

En Fok! wil graag boven het gemiddelde niveau blijven en doet daarom niet aan zwartmakerij maar aan het zoeken en aandragen van oplossingen. :)
Ik zie de zwartmakerij niet in het topic. Wat de onderneming doet mag gewoon, je hoeft van de wet niets te ruilen of terug te nemen als het product goed werkt. Als mensen daar niet blij mee zijn moeten ze de wet maar proberen te gaan veranderen.

Hij heeft echter door een gedane belofte wél recht op omruiling en/of teruggave.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:22:43 #33
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105335269
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:20 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Ik zie de zwartmakerij niet in het topic. Wat de onderneming doet mag gewoon, je hoeft van de wet niets te ruilen of terug te nemen als het product goed werkt. Als mensen daar niet blij mee zijn moeten ze de wet maar proberen te gaan veranderen.

Hij heeft echter door een gedane belofte wél recht op omruiling en/of teruggave.
Dan is dat toch de oplossing? Ik ken het hele verhaal niet, maar het feit dat er geen naam genoemd is in deze discussie, blijkt als dat het ook niet nodig is.
Zou de oplossing anders zijn als er BV A of Grootgrutter B staat? Geef daar eens antwoord op als je wilt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:22:54 #34
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105335275
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:18 schreef Sjeen het volgende:

[..]

We richten on op het oplossen van problemen voor/door/met users, niet op het signaleren van misstanden. Dat is onder andere het verschil tussen FOK! en Kassa/Radar. We willen helemaal niet zijn/worden wat Kassa/Radar is. Hier kun je terecht met vragen over hoe je een casus kunt aanpakken en krijgt dan grotendeels correcte en nuttige handreikingen. Dat is wat we graag willen...
Danku, het is mij duidelijk welke kant jullie op willen en waarom het e.e.a. niet gedaan wordt. Dat we van mening verschillen over het nut van het noemen van namen dat gebeurt nou eenmaal in de wereld :P.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:28:14 #35
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105335488
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:22 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Dan is dat toch de oplossing? Ik ken het hele verhaal niet, maar het feit dat er geen naam genoemd is in deze discussie, blijkt als dat het ook niet nodig is.
Zou de oplossing anders zijn als er BV A of Grootgrutter B staat? Geef daar eens antwoord op als je wilt.
Wellicht. Dat er nu één oplossing in zegt niet dat dit de enige oplossing is. De naam niet weten frustreert het zoeken naar alternatieve oplossingen. Bij welke instanties is de winkel aangesloten, heeft het eerder uitspraken gedaan van soortgelijke aard, zijn er openbare uitingen gedaan op de website of anderszins op basis waarvan de consument de verwachting zou kunnen hebben dat...

En dat is niet specifiek voor deze casus, maar in het algemeen.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:31:33 #36
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105335596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:28 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Wellicht. Dat er nu één oplossing in zegt niet dat dit de enige oplossing is. De naam niet weten frustreert het zoeken naar alternatieve oplossingen. Bij welke instanties is de winkel aangesloten, heeft het eerder uitspraken gedaan van soortgelijke aard, zijn er openbare uitingen gedaan op de website of anderszins op basis waarvan de consument de verwachting zou kunnen hebben dat...

En dat is niet specifiek voor deze casus, maar in het algemeen.
Als het toch om het probleem gaat, gaat het toch om de oplossing. Of winkel A of verkoper B voor het probleem heeft gezorgd, maakt toch niet uit. De wet- en regelgeving geldt voor iedereen. En daar moet de oplossing dan ook uit gehaald worden.
Je kunt hoogstens aandragen dat er bedrijven zijn die ook alternatieven aanbieden. TS kan dan met deze alternatieven bekijken of het voor zijn/haar probleem een oplossing kan zijn.

In het algemeen dus,...
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:35:52 #37
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105335706
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:31 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Als het toch om het probleem gaat, gaat het toch om de oplossing. Of winkel A of verkoper B voor het probleem heeft gezorgd, maakt toch niet uit. De wet- en regelgeving geldt voor iedereen. En daar moet de oplossing dan ook uit gehaald worden.
Je kunt hoogstens aandragen dat er bedrijven zijn die ook alternatieven aanbieden. TS kan dan met deze alternatieven bekijken of het voor zijn/haar probleem een oplossing kan zijn.

In het algemeen dus,...
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen...

Stel onderneming X zegt in de folder niet goed geld terug, maar user Y weet dat niet. Bij de balie wordt Y geconfronteerd met "Ja nee doen we niet". User Z reageert in het topic "Oh, onderneming X!", "Jahaa, daarvan heb ik vorige week nog dat foldertje gehad met niet goed geld terug, dus neem mijn foldertje maar mee, dan kun je je gelijk gaan halen."

Deze casus wordt onder de huidige policy gefrustreerd. Een andere (gebaseerd op oude wetgeving, maar kijk daar even doorheen)

"User Y koopt een product bij onderneming X. Deze onderneming weigert na 7 dagen het op internet bestelde product retour te nemen. User Z reageert in het topic "Oh, onderneming X!","Jahaa, daarvan weet ik dat hij aangesloten is bij stichting thuiswinkel, door hun regels heb je recht op 14 dagen, sla ze daar maar eens mee om de oren!".

Ook deze casus wordt onder de huidige policy gefrustreerd.

Nu ga ik weer studeren :) (houd het topic nog wel in de gaten hoor, maar het kan even duren voor je een reply krijgt)

[ Bericht 4% gewijzigd door Willaaam op 08-12-2011 13:41:54 ]
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:42:48 #38
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105335935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:35 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen...

Stel onderneming X zegt in de folder niet goed geld terug, maar user Y weet dat niet. Bij de balie wordt Y geconfronteerd met "Ja nee doen we niet". User Z reageert in het topic "Oh, onderneming X!", "Jahaa, daarvan heb ik vorige week nog dat foldertje gehad met niet goed geld terug, dus neem mijn foldertje maar mee, dan kun je je gelijk gaan halen."

Deze casus wordt onder de huidige policy gefrustreerd. Een andere (gebaseerd op oude wetgeving, maar kijk daar even doorheen)

"User Y koopt een product bij onderneming X. Deze onderneming weigert na 7 dagen het op internet bestelde product retour te nemen. User Z reageert in het topic "Oh, onderneming X!","Jahaa, daarvan weet ik dat hij aangesloten is bij stichting thuiswinkel, door hun regels heb je recht op 14 dagen, sla ze daar maar eens mee om de oren!".

Ook deze casus wordt onder de huidige policy gefrustreerd.

Nu ga ik weer studeren :)
In beide gevallen biedt de wet een oplossing. Dat een andere user uit coulance een andere behandeling en mogelijk andere oplossing aangeboden heeft gekregen staat los van het probleem.

Succes met de studie. Ik heb het boek net dicht gedaan. :)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 december 2011 @ 13:43:53 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105335971
ik hou wel van frustreren...

[/flauw]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:46:46 #40
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105336057
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:42 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

In beide gevallen biedt de wet een oplossing. Dat een andere user uit coulance een andere behandeling en mogelijk andere oplossing aangeboden heeft gekregen staat los van het probleem.

Succes met de studie. Ik heb het boek net dicht gedaan. :)
De oplossing zal wel in de wet staan, maar vaak is de wet niet de handigste oplossing om mee te gooien. In beide casu wordt een handige oplossing sneller gevonden door de naam van onderneming X te weten.

In de eerste casus biedt de wet overigens geen oplossing tot user Y te weten komt over het foldertje. Een onderneming is namelijk bij wet niet verplicht om verkochte goederen terug te nemen onder normale omstandigheden

Oh en thanks, ik ga ook maar eens stoppen met fokken t.b.v. de studie :')

En Sjeen, dat lukte je aardig de eerste drie reacties :P
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 8 december 2011 @ 13:52:16 #41
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105336249
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:46 schreef Willaaam het volgende:

[..]

De oplossing zal wel in de wet staan, maar vaak is de wet niet de handigste oplossing om mee te gooien. In beide casu wordt een handige oplossing sneller gevonden door de naam van onderneming X te weten.

In de eerste casus biedt de wet overigens geen oplossing tot user Y te weten komt over het foldertje. Een onderneming is namelijk bij wet niet verplicht om verkochte goederen terug te nemen onder normale omstandigheden

En Sjeen, dat lukte je aardig de eerste drie reacties :P
Waarom is de wet niet de handigste oplossing? Die is uniform en voor iedereen geldig?

Dus is er een oplossing in de eerste casus: de onderneming is niet verplicht om de verkochte goederen terug te nemen. User Y zal daar in moeten berusten. Niet altijd is er een oplossing die naar tevredenheid van User Y zal zijn.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 13:52:51 #42
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105336270
quote:
6s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:43 schreef Sjeen het volgende:
ik hou wel van frustreren...

[/flauw]
Dus daarom loop jij hier de boel op te Fok!ken. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 14:02:43 #43
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_105336622
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:52 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Waarom is de wet niet de handigste oplossing? Die is uniform en voor iedereen geldig?

Dus is er een oplossing in de eerste casus: de onderneming is niet verplicht om de verkochte goederen terug te nemen. User Y zal daar in moeten berusten. Niet altijd is er een oplossing die naar tevredenheid van User Y zal zijn.
Ik denk dat user Y vrolijker is wanneer hij geholpen wordt door iemand met zo een foldertje dan met de oplossing "Je hebt pech". :D Not sure if trolling or brainwashed by law study...

Ik hoop in ieder geval dat ik mijn standpunt duidelijk heb kunnen maken en aannemelijk heb gemaakt dat er ook positieve redenen zijn om de naam van een onderneming te noemen in een topic waar je problemen hebt met die onderneming.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  Licht Ontvlambaar donderdag 8 december 2011 @ 14:05:51 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_105336747
~O> hup, studeren jij...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 8 december 2011 @ 14:07:51 #45
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105336821
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:02 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Ik denk dat user Y vrolijker is wanneer hij geholpen wordt door iemand met zo een foldertje dan met de oplossing "Je hebt pech". :D Not sure if trolling or brainwashed by law study...

Ik hoop in ieder geval dat ik mijn standpunt duidelijk heb kunnen maken en aannemelijk heb gemaakt dat er ook positieve redenen zijn om de naam van een onderneming te noemen in een topic waar je problemen hebt met die onderneming.
Ik snap je opmerking wel. En ik ben het ook met je eens dat er andere oplossing zijn dan alleen met het wetboek rondzwaaien. Al blijf ik erbij dat, gezien het probleem, een naam niet noodzakelijk is. En mocht iemand zich toch herkennen in het probleem, kan die zich altijd nog persoonlijk melden bij TS om daar met naam en toenaam de ervaring te delen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  donderdag 8 december 2011 @ 14:08:37 #46
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105336851
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:05 schreef Sjeen het volgende:
~O> hup, studeren jij...
Haha, mams komt even feedback geven. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_105337275
quote:
6s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:43 schreef Sjeen het volgende:
ik hou wel van frustreren...

[/flauw]
Heb je ook nog wat nieuws te melden? :P

(en nee, ik hoef niet te studeren)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 8 december 2011 @ 14:23:30 #48
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_105337318
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:21 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Heb je ook nog wat nieuws te melden? :P

(en nee, ik hoef niet te studeren)
Pas maar op dat we niet promoveren tot probleem. Met naam en toenaam. :P
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_105337439
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 14:23 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Pas maar op dat we niet promoveren tot probleem. Met naam en toenaam. :P
Geeft niet, ik heb ben mijn eigen webcareteam :P

Nu ff wachten tot we naar de SC geschopt worden
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  donderdag 8 december 2011 @ 16:10:28 #50
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_105341183
Centraal ondernemerstopic #3

Ik heb het ondernemerslijstje geupdate op basis van #2 en #3 t/m post 51
Mag onderstaand lijstje in de plaats van het bestaande lijstje?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')