Sint Maarten is wel degelijk nog een onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden.quote:Op maandag 5 december 2011 22:00 schreef svetan het volgende:
Bovendien zijn er veel aanwijzingen voor een finish in St. Maarten..... dat nu geen deel van Nederland meer is.
Nee, niet zelfstandig.quote:Op maandag 5 december 2011 22:22 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Nog wel deel van het koninkrijk maar vanaf 10 october 2010 een zelfstandig land met eigen regels en vanaf 1 januarie 2012 een andere munt.
neequote:Op maandag 5 december 2011 22:22 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Nog wel deel van het koninkrijk maar vanaf 10 october 2010 een zelfstandig land met eigen regels en vanaf 1 januarie 2012 een andere munt.
nee in beide gevallenquote:Op maandag 5 december 2011 22:26 schreef svetan het volgende:
Het enige wat St. Maarten nog met Nederland verbind is het koningshuis..... overigens net zo als Groot Brittanie en bv NZ.
Je vergeet het niet onbelangrijke feit dat St. Maarten geen wetten mag invoeren die de relaties met Nederland kunnen schaden. Nederland overziet het wettelijke gedeelte dus zeer zeker nog en kan, indien nodig, ook bv beslissen om de regering van St. Maarten te ontbinden en zelf weer het heft in handen te nemen.quote:Op maandag 5 december 2011 22:26 schreef svetan het volgende:
Het enige wat St. Maarten nog met Nederland verbind is het koningshuis.....
nee ik bedoel de Falklandsquote:
zelfde geld voor de Antillen, dat maakt de vergelijking zo goed ... itt je eerdere vergelijking tussen st Maarten en Nieuw Zeelandquote:Daar heeft nog nooit een Argentijn (of inboorling) gewoont en het was nooit officieel erkend als een deel van Argentinie. Argentinie maakt alleen aanspraak op ideologische gronden en de aanspraken worden ook niet door de VN erkent.
Kom maar met die papieren naar hier, Frankrijk. Mag je ze laten vertalen door een beedigd tolk-vertaler en laten voorzien van de nodige officiele stempels! En uit ervaring kan ik je vertellen dat dat een paar centen kost! En dat geldt dus voor alle diploma's van buitenlandse scholen!quote:Op maandag 5 december 2011 20:32 schreef svetan het volgende:
@beequeen
Er zijn wel regels..... maar die zijn wel zo flexibel dat men de burger niet met zo'n chaos belast al Laura in Nederland te verduren had. En niet vergeten dat in Nederland die 18 jaar volledig willekeurig gekozen is. Zo hebben bv in Oostenrijk jongeren vanaf 16j volledig kiesrecht en in vele landen in de wereld kun je met 16j je rijbewijs halen.
Mijn kinderen hebben allemaal een us highschool/college diploma en ze hadden daarmee internationaal geen enkel probleem. Zelf heb ik indertijd in elk land waar ik met Nederlandse papieren kwam deze moeten laten vertalen en het niveau van de vakken laten bevestigen. Met de papieren die ik later in Duitsland en de Verenigde Staten heb gehaald waren er nooit problemen.Ik neem aan dat Laura het gevecht met de Nederlandse regels niet meer aangaat en dat de eer van de jongste solozeilster in toekomst in samenhang met NZ genoemd wordt. Hooguit nog met de voetnoot dat ze haar domicilie van keuze halverwege de reis verandert heeft.
Bullcrap. Argentinie maakt aanspraak op de Falklands op economische gronden. Het bezit van de Falklands zou hen namelijk o.a. veel meer visserijgronden geven en ook een grtoer deel van Antarctica voor zich op kunnen eisen, met alle grondstoffen die daar te vinden zijn (ook al is er nu nog een internationaal verdrag die dit verbied).quote:Op maandag 5 december 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
Argentinie maakt alleen aanspraak op ideologische gronden
http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monsterquote:Op maandag 5 december 2011 23:10 schreef svetan het volgende:
@sp3c
http://es.wikipedia.org/wiki/Islas_Malvinas
Als jij denkt dat Argentinie aanspraak maakt en heeft gemaakt op die eilanden op ideologische gronden dan ben je nog naiever dan ik al dacht.quote:Op maandag 5 december 2011 23:12 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
De aanspraken lopen sinds 1833.... dus lang voordat zulke zaken belangrijk waren.
Dan is die ook fout en naief.quote:Op maandag 5 december 2011 23:20 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Dat is niet mijn mening maar de redenering van de VN die de aanspraken van Argentinie na de Falkland oorlog afgewezen heeft.
4 heeft ze gedaan alleen het laatste jaar moet nogquote:Op maandag 5 december 2011 18:56 schreef spuitje het volgende:
[..]
Moet ze wel eerst 4 ook nog even doen.
Wat heb jij toch met St. Maarten? Daar wil Laura helemaal niet heen, Laura wil naar NZ!quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:43 schreef svetan het volgende:
voor zover mij bekend is is er op St. Maarten ook een havo..... naast enkele andere (internationale) schooltypes.
Studie afmaken, vervolgens een hogere studie doen en de kansen worden vanzelf groter. Solliciteren @ bedrijven dat NL'ers naar NZ stuurt en haar volgende droom kan werkelijkheid worden.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:00 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat heb jij toch met St. Maarten? Daar wil Laura helemaal niet heen, Laura wil naar NZ!
Volgens Svetan wel want Laura is daar geboren en heeft nog steeds een NZ paspoort.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:33 schreef KNAK het volgende:
[..]
Studie afmaken, vervolgens een hogere studie doen en de kansen worden vanzelf groter. Solliciteren @ bedrijven dat NL'ers naar NZ stuurt en haar volgende droom kan werkelijkheid worden.
Zo aankloppen van: " Heyyy, ik wil hier wonen " kon 200 jaar geleden, nu denk ik niet meer
Maar de nationaliteit hebben is toch iets heel anders dan burgerschap? Anders zou het wel handig zijn.. Op vakantie kindjes uitpoepen waar je ze later wil hebben wonen..quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Volgens Svetan wel want Laura is daar geboren en heeft nog steeds een NZ paspoort.
Duurt veel te lang, joh. En daar moet ze teveel energie en tijd in steken.quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:33 schreef KNAK het volgende:
Studie afmaken, vervolgens een hogere studie doen en de kansen worden vanzelf groter. Solliciteren @ bedrijven dat NL'ers naar NZ stuurt en haar volgende droom kan werkelijkheid worden.
Zo aankloppen van: " Heyyy, ik wil hier wonen " kon 200 jaar geleden, nu denk ik niet meer
Heeft ze op de basisschool een jaar overgeslagen dan? Anders kan het volgens mij niet.quote:Op dinsdag 6 december 2011 00:39 schreef Tide het volgende:
[..]
4 heeft ze gedaan alleen het laatste jaar moet nog
En hoe gaat ze zich in leven houden als ze toegelaten wordt (wat ik ernstig betwijfel)quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:40 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Duurt veel te lang, joh. En daar moet ze teveel energie en tijd in steken.
Ze wil gewoon met haar boot in een NZ'se haven aanleggen na haar vakantiereis om de wereld en zeggen "Hallo, ik ben thuis!".
Ja, dat is wel zo'n beetje een samenvatting van de afgelopen topics in deze reeks.quote:Op dinsdag 6 december 2011 12:25 schreef KNAK het volgende:
[..]
En hoe gaat ze zich in leven houden als ze toegelaten wordt (wat ik ernstig betwijfel)
Dat geld wat ze overhouden van alle sponsors raakt ooit een keer op. Neem aan dat als ze in NL terug is dat er geen geld voor dr reis meer binnenkomt. Denk ook niet echt dat mensen zitten te wachten op boeken/toespraken in die mate waarmee ze zich in leven kan houden.
Op dat vakantiegebeuren na wat eigenlijk alles verpest heb ik wel wat respect voor het in staat zijn toch wat dagen achter elkaar alleen de zee op te gaan, maar...het record van A naar B in 1 ruk, met natuurlijk wat tijd voor inslaan proviant en onderhoud wat uiteindelijk DE prestatie is, is er niet.
Het is nu een 'van A naar B, van B naar C, van C naar D' - record met een paar dagen/week leuke dingen doen ertussen in wat nmi gewoon vakantie is, en vader die van sponsorgelden lekker meedoet zo nu en dan. Ze zijn wel slim dit voor elkaar gekregen te hebben
wat ik heb begrepen is dat ze idd. Havo 4 zou gaan doen. Ze zou maar twee uur per dag besteden aan haar huiswerk. Dat schooljaar zou over 2 jaar worden uitgesmeerd en na thuiskomst zou ze Havo 5 nog moeten doen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens verschillende websites (kranten, wiki) zou ze vorig schooljaar HAVO 4 hebben moeten doen, via de Wereldschool dus. Geen info gevonden over of ze dat al dan niet gehaald heeft.
Ik vermoed het niet, want ze "heeft een andere weg gekozen" volgens de Wereldschool, en ik denk niet dat ze op een andere manier haar 4 HAVO heeft kunnen afmaken of dat ze zich bij een andere school heeft ingeschreven terwijl ze op zee zat.
Klopt!quote:Op dinsdag 6 december 2011 09:00 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat heb jij toch met St. Maarten? Daar wil Laura helemaal niet heen, Laura wil naar NZ!
Ze is niet gestopt maar liep in het voorjaar met een paar vakken achter.quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:45 schreef spuitje het volgende:
[..]
Heeft ze op de basisschool een jaar overgeslagen dan? Anders kan het volgens mij niet.
Ze is in september jarig dus:
bijna 12- klas 1 HAVO
bijna 13- klas 2 HAVO
bijna 14- klas 3 HAVO
bijna 15- klas 4 HAVO
Maar toen ze 15 werd was ze al onderweg en in het voorjaar is ze gestopt met de Wereldschool.
Zegt ze achteraf ja..quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:07 schreef Tide het volgende:
[..]
Ze is niet gestopt maar liep in het voorjaar met een paar vakken achter.
De Wereldschool heeft gezegd dat als Laura niks meer aan schoolwerk zou doen zij niks kunnen ondernemen tegen haar.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zegt ze achteraf ja..
De wereldschool had al eerder te kennen gegeven dat ze gekapt was met school
De Wereldschool heeft gezegd dat Laura een andere weg heeft gekozen wat dus gewoon impliceert dat zij zich niet aan de lesstof houdt, zoals is afgesproken. Of dat nu helemaal stoppen is of het op een heel laag pitje zet doet er niet zoveel toe. Ze houdt zich niet aan de afspraken. En nee, daar kan de Wereldschool niks aan doen. Is ook niet hun taak.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:18 schreef Tide het volgende:
De Wereldschool heeft gezegd dat als Laura niks meer aan schoolwerk zou doen zij niks kunnen ondernemen tegen haar.
De wereldschool had allang voordien laten weten dat 'Laura een andere weg had gekozen'.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:18 schreef Tide het volgende:
[..]
De Wereldschool heeft gezegd dat als Laura niks meer aan schoolwerk zou doen zij niks kunnen ondernemen tegen haar.
Klopt, ik hoop ook dat ze dat zal gaan doen.quote:Op dinsdag 6 december 2011 13:59 schreef Tide het volgende:
Waar ze ook gaat wonen ze heeft overal een papiertje/diploma nodig voor een betere baan. Natuurlijk zijn er nog steeds mensen die het heel goed zonder diploma hebben gered maar de meeste voortijdige schoolverlaters zijn later toch weer gaan leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |