abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105229949
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:00 schreef svetan het volgende:
Bovendien zijn er veel aanwijzingen voor een finish in St. Maarten..... dat nu geen deel van Nederland meer is.
Sint Maarten is wel degelijk nog een onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 22:09:34 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105230134
st Maarten maakt is geen deel meer van Nederland??

when did that happen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_105230202
Sint Maarten is een autonoom gebied binnen het Koninkrijk der Nederlanden. Sinds eind 2010 dacht ik. Net als Curacao.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 22:12:03 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105230272
dat dacht ik ook, misschien istie in de war met ons Indie maar daar is ze al voorbij :D
pi_105230398
Op St. Maarten zijn ze nog geen onafhankelijkheidsoorlog tegen het grote boze vaderland begonnen ;)
  maandag 5 december 2011 @ 22:16:18 #55
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_105230501
Vandaag in het gastenboek:

Straks beleef je met de ATLANTISCHE
Oceaan je meer dan romantische
gevoelens van liefde
toen je Guppy hem kliefde :
Laura's liefde voor zee is een tantrische!

Tja...
pi_105230886
@spijkerbroek

Nog wel deel van het koninkrijk maar vanaf 10 october 2010 een zelfstandig land met eigen regels en vanaf 1 januarie 2012 een andere munt.
pi_105230983
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:22 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Nog wel deel van het koninkrijk maar vanaf 10 october 2010 een zelfstandig land met eigen regels en vanaf 1 januarie 2012 een andere munt.
Nee, niet zelfstandig.
Autonoom.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 22:25:56 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105231050
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:22 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

nee
pi_105231086
Het enige wat St. Maarten nog met Nederland verbind is het koningshuis..... overigens net zo als Groot Brittanie en bv NZ.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 22:27:23 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105231146
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:26 schreef svetan het volgende:
Het enige wat St. Maarten nog met Nederland verbind is het koningshuis..... overigens net zo als Groot Brittanie en bv NZ.
nee in beide gevallen
pi_105231561
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:26 schreef svetan het volgende:
Het enige wat St. Maarten nog met Nederland verbind is het koningshuis.....
Je vergeet het niet onbelangrijke feit dat St. Maarten geen wetten mag invoeren die de relaties met Nederland kunnen schaden. Nederland overziet het wettelijke gedeelte dus zeer zeker nog en kan, indien nodig, ook bv beslissen om de regering van St. Maarten te ontbinden en zelf weer het heft in handen te nemen.
Nogmaals: het is GEEN zelfstandig land.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 22:39:02 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105231810
Nederland is ook nog gewoon verantwoordelijk voor de verdediging van de Antillen, Nieuw Zeeland on the other hand doet dit helemaal zelf

het koninkrijk der Nederlanden en het commonwealth of nations met elkaar vergelijken is belachelijk
pi_105232158
@sp3c

Ja Nederland leeft, evenals Frankrijk, nog steeds in het koloniale tijdperk :P
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 22:46:33 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105232290
net als elke andere koloniale mogendheid behalve Duitsland en Italie, ook Engeland heeft nog gewoon dr kolonien ... vraag het de Argentijnen maar eens

maakt de vergelijking met het commonwealth of nations niet minder slecht
pi_105233157
@sp3c

Je bedoelt de Malvinas? Daar heeft nog nooit een Argentijn (of inboorling) gewoont en het was nooit officieel erkend als een deel van Argentinie. Argentinie maakt alleen aanspraak op ideologische gronden en de aanspraken worden ook niet door de VN erkent.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 23:02:17 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105233319
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
@sp3c

Je bedoelt de Malvinas?
nee ik bedoel de Falklands

quote:
Daar heeft nog nooit een Argentijn (of inboorling) gewoont en het was nooit officieel erkend als een deel van Argentinie. Argentinie maakt alleen aanspraak op ideologische gronden en de aanspraken worden ook niet door de VN erkent.
zelfde geld voor de Antillen, dat maakt de vergelijking zo goed ... itt je eerdere vergelijking tussen st Maarten en Nieuw Zeeland :P
pi_105233498
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 20:32 schreef svetan het volgende:
@beequeen

Er zijn wel regels..... maar die zijn wel zo flexibel dat men de burger niet met zo'n chaos belast al Laura in Nederland te verduren had. En niet vergeten dat in Nederland die 18 jaar volledig willekeurig gekozen is. Zo hebben bv in Oostenrijk jongeren vanaf 16j volledig kiesrecht en in vele landen in de wereld kun je met 16j je rijbewijs halen.

Mijn kinderen hebben allemaal een us highschool/college diploma en ze hadden daarmee internationaal geen enkel probleem. Zelf heb ik indertijd in elk land waar ik met Nederlandse papieren kwam deze moeten laten vertalen en het niveau van de vakken laten bevestigen. Met de papieren die ik later in Duitsland en de Verenigde Staten heb gehaald waren er nooit problemen.Ik neem aan dat Laura het gevecht met de Nederlandse regels niet meer aangaat en dat de eer van de jongste solozeilster in toekomst in samenhang met NZ genoemd wordt. Hooguit nog met de voetnoot dat ze haar domicilie van keuze halverwege de reis verandert heeft.
Kom maar met die papieren naar hier, Frankrijk. Mag je ze laten vertalen door een beedigd tolk-vertaler en laten voorzien van de nodige officiele stempels! En uit ervaring kan ik je vertellen dat dat een paar centen kost! En dat geldt dus voor alle diploma's van buitenlandse scholen!
pi_105233544
Falklands=Malvinas!
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 23:06:28 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105233581
de Malvinas bestaan niet
pi_105233681
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 22:59 schreef svetan het volgende:
Argentinie maakt alleen aanspraak op ideologische gronden
Bullcrap. Argentinie maakt aanspraak op de Falklands op economische gronden. Het bezit van de Falklands zou hen namelijk o.a. veel meer visserijgronden geven en ook een grtoer deel van Antarctica voor zich op kunnen eisen, met alle grondstoffen die daar te vinden zijn (ook al is er nu nog een internationaal verdrag die dit verbied).
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 23:12:36 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105233994
pi_105233995
@spijkerbroek

De aanspraken lopen sinds 1833.... dus lang voordat zulke zaken belangrijk waren.
pi_105234131
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:12 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

De aanspraken lopen sinds 1833.... dus lang voordat zulke zaken belangrijk waren.
Als jij denkt dat Argentinie aanspraak maakt en heeft gemaakt op die eilanden op ideologische gronden dan ben je nog naiever dan ik al dacht.
pi_105234455
@spijkerbroek

Dat is niet mijn mening maar de redenering van de VN die de aanspraken van Argentinie na de Falkland oorlog afgewezen heeft.
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 23:22:18 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_105234565
de Falklands zijn voor Argentijnse politici wat relmocro's zijn voor Wilders

maar het doet er niet toe, de eilanden hebben dezelfde status als st. Maarten dus als je Nederland (en Frankrijk) ervan wil beschuldigen nog in het koloniale tijdperk vanwege te leven de Antillen dan geld dit ook voor de Britten vanwege de Falklands of Bermuda of Ascension of whatever

en dat is totaal wat anders als de status van Nieuw Zeeland
pi_105234714
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:20 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek

Dat is niet mijn mening maar de redenering van de VN die de aanspraken van Argentinie na de Falkland oorlog afgewezen heeft.
Dan is die ook fout en naief.
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:39:00 #78
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105237434
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:56 schreef spuitje het volgende:

[..]

Moet ze wel eerst 4 ook nog even doen.
4 heeft ze gedaan alleen het laatste jaar moet nog
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_105237572
voor zover mij bekend is is er op St. Maarten ook een havo..... naast enkele andere (internationale) schooltypes.
pi_105241625
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:43 schreef svetan het volgende:
voor zover mij bekend is is er op St. Maarten ook een havo..... naast enkele andere (internationale) schooltypes.
Wat heb jij toch met St. Maarten? Daar wil Laura helemaal niet heen, Laura wil naar NZ!
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:10:29 #81
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_105241814
Laura Dekker wat een schat O+
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  dinsdag 6 december 2011 @ 09:33:58 #82
24329 KNAK
ff w88,......
pi_105242223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:00 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat heb jij toch met St. Maarten? Daar wil Laura helemaal niet heen, Laura wil naar NZ!
Studie afmaken, vervolgens een hogere studie doen en de kansen worden vanzelf groter. Solliciteren @ bedrijven dat NL'ers naar NZ stuurt en haar volgende droom kan werkelijkheid worden.

Zo aankloppen van: " Heyyy, ik wil hier wonen " kon 200 jaar geleden, nu denk ik niet meer :')
Mai pben rai~!
pi_105242638
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:33 schreef KNAK het volgende:

[..]

Studie afmaken, vervolgens een hogere studie doen en de kansen worden vanzelf groter. Solliciteren @ bedrijven dat NL'ers naar NZ stuurt en haar volgende droom kan werkelijkheid worden.

Zo aankloppen van: " Heyyy, ik wil hier wonen " kon 200 jaar geleden, nu denk ik niet meer :')
Volgens Svetan wel want Laura is daar geboren en heeft nog steeds een NZ paspoort.
pi_105242884
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:54 schreef spuitje het volgende:

[..]

Volgens Svetan wel want Laura is daar geboren en heeft nog steeds een NZ paspoort.
Maar de nationaliteit hebben is toch iets heel anders dan burgerschap? Anders zou het wel handig zijn.. Op vakantie kindjes uitpoepen waar je ze later wil hebben wonen..
pi_105243881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:33 schreef KNAK het volgende:

Duurt veel te lang, joh. En daar moet ze teveel energie en tijd in steken.
Ze wil gewoon met haar boot in een NZ'se haven aanleggen na haar vakantiereis om de wereld en zeggen "Hallo, ik ben thuis!".
pi_105244032
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:39 schreef Tide het volgende:

[..]

4 heeft ze gedaan alleen het laatste jaar moet nog
Heeft ze op de basisschool een jaar overgeslagen dan? Anders kan het volgens mij niet.
Ze is in september jarig dus:
bijna 12- klas 1 HAVO
bijna 13- klas 2 HAVO
bijna 14- klas 3 HAVO
bijna 15- klas 4 HAVO
Maar toen ze 15 werd was ze al onderweg en in het voorjaar is ze gestopt met de Wereldschool.
pi_105244784
Volgens verschillende websites (kranten, wiki) zou ze vorig schooljaar HAVO 4 hebben moeten doen, via de Wereldschool dus. Geen info gevonden over of ze dat al dan niet gehaald heeft.
Ik vermoed het niet, want ze "heeft een andere weg gekozen" volgens de Wereldschool, en ik denk niet dat ze op een andere manier haar 4 HAVO heeft kunnen afmaken of dat ze zich bij een andere school heeft ingeschreven terwijl ze op zee zat.
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:25:32 #88
24329 KNAK
ff w88,......
pi_105247355
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:40 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Duurt veel te lang, joh. En daar moet ze teveel energie en tijd in steken.
Ze wil gewoon met haar boot in een NZ'se haven aanleggen na haar vakantiereis om de wereld en zeggen "Hallo, ik ben thuis!".
En hoe gaat ze zich in leven houden als ze toegelaten wordt (wat ik ernstig betwijfel)

Dat geld wat ze overhouden van alle sponsors raakt ooit een keer op. Neem aan dat als ze in NL terug is dat er geen geld voor dr reis meer binnenkomt. Denk ook niet echt dat mensen zitten te wachten op boeken/toespraken in die mate waarmee ze zich in leven kan houden.

Op dat vakantiegebeuren na wat eigenlijk alles verpest heb ik wel wat respect voor het in staat zijn toch wat dagen achter elkaar alleen de zee op te gaan, maar...het record van A naar B in 1 ruk, met natuurlijk wat tijd voor inslaan proviant en onderhoud wat uiteindelijk DE prestatie is, is er niet.

Het is nu een 'van A naar B, van B naar C, van C naar D' - record met een paar dagen/week leuke dingen doen ertussen in wat nmi gewoon vakantie is, en vader die van sponsorgelden lekker meedoet zo nu en dan. Ze zijn wel slim dit voor elkaar gekregen te hebben :')
Mai pben rai~!
pi_105247416
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:25 schreef KNAK het volgende:

[..]

En hoe gaat ze zich in leven houden als ze toegelaten wordt (wat ik ernstig betwijfel)

Dat geld wat ze overhouden van alle sponsors raakt ooit een keer op. Neem aan dat als ze in NL terug is dat er geen geld voor dr reis meer binnenkomt. Denk ook niet echt dat mensen zitten te wachten op boeken/toespraken in die mate waarmee ze zich in leven kan houden.

Op dat vakantiegebeuren na wat eigenlijk alles verpest heb ik wel wat respect voor het in staat zijn toch wat dagen achter elkaar alleen de zee op te gaan, maar...het record van A naar B in 1 ruk, met natuurlijk wat tijd voor inslaan proviant en onderhoud wat uiteindelijk DE prestatie is, is er niet.

Het is nu een 'van A naar B, van B naar C, van C naar D' - record met een paar dagen/week leuke dingen doen ertussen in wat nmi gewoon vakantie is, en vader die van sponsorgelden lekker meedoet zo nu en dan. Ze zijn wel slim dit voor elkaar gekregen te hebben :')
Ja, dat is wel zo'n beetje een samenvatting van de afgelopen topics in deze reeks.
pi_105248691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:07 schreef spijkerbroek het volgende:
Volgens verschillende websites (kranten, wiki) zou ze vorig schooljaar HAVO 4 hebben moeten doen, via de Wereldschool dus. Geen info gevonden over of ze dat al dan niet gehaald heeft.
Ik vermoed het niet, want ze "heeft een andere weg gekozen" volgens de Wereldschool, en ik denk niet dat ze op een andere manier haar 4 HAVO heeft kunnen afmaken of dat ze zich bij een andere school heeft ingeschreven terwijl ze op zee zat.
wat ik heb begrepen is dat ze idd. Havo 4 zou gaan doen. Ze zou maar twee uur per dag besteden aan haar huiswerk. Dat schooljaar zou over 2 jaar worden uitgesmeerd en na thuiskomst zou ze Havo 5 nog moeten doen.
Geen al te zwaar traject zou ik zeggen.
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:06:04 #91
354322 Tide
pi_105248744
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 09:00 schreef spuitje het volgende:

[..]

Klopt!
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:07:49 #92
354322 Tide
pi_105248790
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 10:45 schreef spuitje het volgende:

[..]

Heeft ze op de basisschool een jaar overgeslagen dan? Anders kan het volgens mij niet.
Ze is in september jarig dus:
bijna 12- klas 1 HAVO
bijna 13- klas 2 HAVO
bijna 14- klas 3 HAVO
bijna 15- klas 4 HAVO
Maar toen ze 15 werd was ze al onderweg en in het voorjaar is ze gestopt met de Wereldschool.
Ze is niet gestopt maar liep in het voorjaar met een paar vakken achter.
pi_105249005
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:07 schreef Tide het volgende:

[..]

Ze is niet gestopt maar liep in het voorjaar met een paar vakken achter.
Zegt ze achteraf ja..
De wereldschool had al eerder te kennen gegeven dat ze gekapt was met school
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:18:32 #94
354322 Tide
pi_105249163
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zegt ze achteraf ja..
De wereldschool had al eerder te kennen gegeven dat ze gekapt was met school
De Wereldschool heeft gezegd dat als Laura niks meer aan schoolwerk zou doen zij niks kunnen ondernemen tegen haar.
pi_105249493
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:18 schreef Tide het volgende:
De Wereldschool heeft gezegd dat als Laura niks meer aan schoolwerk zou doen zij niks kunnen ondernemen tegen haar.
De Wereldschool heeft gezegd dat Laura een andere weg heeft gekozen wat dus gewoon impliceert dat zij zich niet aan de lesstof houdt, zoals is afgesproken. Of dat nu helemaal stoppen is of het op een heel laag pitje zet doet er niet zoveel toe. Ze houdt zich niet aan de afspraken. En nee, daar kan de Wereldschool niks aan doen. Is ook niet hun taak.
Dit is een taak voor de ouders. Hoe zij dit willen doen, met hun dochter ergens midden op de oceaan, is de vraag natuurlijk. Discipline is gevraagd van Laura, maar zij heeft kennelijk andere prioriteiten.
pi_105249498
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:18 schreef Tide het volgende:

[..]

De wereldschool had allang voordien laten weten dat 'Laura een andere weg had gekozen'.
Later zei Laura inderdaad dat ze ging stoppen met school. En direct daarop liet ze weten dat dat alleen was ivm onderhoud aan haar boot. Zoals gewoonlijk op het verontwaardigde toontje alsof de pers haar woorden verkeerd had uitgelegd.
Daar voegde ze nog aan toe dat het niet mogelijk was om aan boord te leren en dat het daarom niet mogelijk was regelmatig te leren. Wat ik vreemd vond, want dat wist ze van te voren. Het is niet dat ze nog nooit op een zeilboot heeft gezeten.
Alle tijd die ze aan wal heeft doorgebracht hoorde je haar ook nooit over haar schoolwerk.
Dat was ook te verwachten, zodra Laura weg was, viel ze niet langer onder de leerplichtwet en de Dekkers staan niet bekend om het nakomen van hun afspraken wel om het vals voorstellen van zaken.
  dinsdag 6 december 2011 @ 13:59:50 #97
354322 Tide
pi_105250681
Waar ze ook gaat wonen ze heeft overal een papiertje/diploma nodig voor een betere baan. Natuurlijk zijn er nog steeds mensen die het heel goed zonder diploma hebben gered maar de meeste voortijdige schoolverlaters zijn later toch weer gaan leren.
pi_105250766
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 13:59 schreef Tide het volgende:
Waar ze ook gaat wonen ze heeft overal een papiertje/diploma nodig voor een betere baan. Natuurlijk zijn er nog steeds mensen die het heel goed zonder diploma hebben gered maar de meeste voortijdige schoolverlaters zijn later toch weer gaan leren.
Klopt, ik hoop ook dat ze dat zal gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')