abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105197647

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker
pi_105197652
Maar even een nieuwe geopend.

Wat een werkeijk waardeloos laatste weblog! Kan ze nu echt na al die dagen Kaapstad niet meer vertellen dan dit??
pi_105197779
Neen dat kan ze niet. Ze is gestopt met school omdat ze te dom is dat ze de dag bekijkt. Haar pa heeft haar roem en rijkdom beloofd als ze in d'r eentje de wereld overzeilt. Maar uiteindelijk zal ze de rest van haar leven de wereld over blijven zeilen om de eeuwige roem vast te houden net als onze nukkige solozeilende zeebonk Henk de Velde die nog steeds op zoek is naar roem en rijkdom terwijl hij zijn leven slijt op een gesponsorde zeilboot en iedereen hem eigenlijk allang vergeten is en hij slechts zo nu en dan opgerakeld wordt in een topic zoals deze.
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_105199005
met het eerste deel van je betoog ben ik het eens.. Maar het tweede deel?
Bij mijn weten hoeft Henk geen carrière meer te maken en is zijn boot niet gesponsord. Maar hou me ten goede. Misschien heb ik iets gemist.

[ Bericht 1% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 05-12-2011 13:12:16 ]
  maandag 5 december 2011 @ 09:34:14 #5
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105199344
Ook al is Henk de Velde solozeiler, hij werkt nauw samen met zijn eigen PR/communicatie kantoor, sponsors, TV en pers. Sponsors werken graag met hem samen omdat hij waar voor hun geld geeft.

http://www.henkdevelde.nl
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
pi_105201225
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:34 schreef Tide het volgende:
Ook al is Henk de Velde solozeiler, hij werkt nauw samen met zijn eigen PR/communicatie kantoor, sponsors, TV en pers. Sponsors werken graag met hem samen omdat hij waar voor hun geld geeft.

Oh joh, dan heb ik het eea. verkeerd begrepen. Ik dacht dat hij een gepensioneerde beroepsmilitair was die voor zijn plezier de wereld rondzeilde..
pi_105203651
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 09:34 schreef Tide het volgende:

Wat is dit voor rare link? Webcamsex, hondenrassen en dan een klein stukje over die man?
pi_105204188
quote:
HI LAURA! YOUR BLOG OVER YOUR ENTRY IN CAPE TOWN IS A MODERN HERO-SAGA WITH ENORMOUS STRENGTH. ALMOST UNENUMERABLE - AND SPLENDID! I PAY GLADLY OVERTIME SALARY FOR YOUR GUARDIAN ANGEL! BUT CAN YOU EXPLAIN THIS PHENOMENA: TODAY SHINES THE SUN IN STOCKHOLM, AND YET COMES A STRANGE FOG FOR MY EYES. AND MY WORDS STRIKE. I CAN ONLY SAY: LAURA, THANKS FOR YOUR PRESENCE IN OUR WORLD! AND GOD BLESS YOU, THROUGH ALL TIMES AND THEN THROUGH THE WHOLE ETERNITY! STEN DANIELSON, STOCKHOLM.
Wat een stel mafkezen ook in dat gastenboek.
pi_105205640
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 12:14 schreef spuitje het volgende:

[..]

Wat is dit voor rare link? Webcamsex, hondenrassen en dan een klein stukje over die man?
Ik ben in de war met Henk Oosterwijk...
Heeft deze Henk ook iets met Laura te maken, dan?
pi_105206621
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:13 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik ben in de war met Henk Oosterwijk...
Heeft deze Henk ook iets met Laura te maken, dan?
Nee, helemaal niets volgens mij.
pi_105206856
Oh, Oppertokkie maakte de vergelijking :)
Maar ze hebben verder niets gemeen, behalve het varen op een gesponsorde boot en proberen niet in de vergetelheid te raken..
pi_105207145
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 13:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Oh, Oppertokkie maakte de vergelijking :)
Ik maar denken dat je svetan bedoelde.. blijkt er iemand te zijn met deze nickname.. :@
Excuus, svetan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_105208481
quote:
Dat is ook niet zijn officiële website. Verouderd en waarschijnlijk ooit door iemand over (als een soort biografie), of voor hem gemaakt. Zijn reis de Never Ending Voyage komt er zelfs ook nog niet in voor. In denk dat die links ook niets met die website te maken hebben.
Zijn juiste website is www.henkdevelde.com

Maar het klopt wat in het stuk staat en ook zoals Tide aangeeft, dat Henk de Velde goede contacten onderhoud en waar geeft voor zijn geld.
Ik heb zelf ooit bij een kantoor gewerkt wat hem sponsorde in de C1000 respectievelijk Simac tijd en heb dan ook kunnen genieten van meerdere zeetripjes met de Simac voor ons personeel. Een bezoek aan de werf toen de Simac officieel tewater werd gelaten, presentatie en borrel op een rondvaartboot, promotie van boeken etc. Het is een erg gedreven en aardige man.

[ Bericht 2% gewijzigd door Motorboot op 05-12-2011 16:12:41 ]
pi_105208676
Aanvulling op post #13. Hierbij alsnog de

quote:
|:(
  maandag 5 december 2011 @ 15:35:45 #15
24329 KNAK
ff w88,......
pi_105211401
En dan komt ze terug in NL. Iedereen blij, zij blij, vader blij...bosje bloemen, misschien Guiness erbij, toespraakje hier, fototje daar. Dan, de reporter met de vraag: nu je school afmaken in NL? :')

:D

Dat kind heeft met enige drama en moeite alles wat ze tot nu toe wilde voor elkaar gekregen maar er is deadline. Lijkt mij dat dan niemand haar wil sponseren voor nog een rondje wereld. Misschien kan ze aan de bak bij een prof. zeilclub? Vraag me af wie er nou op een dan 17(?) jarig meisje met een vakantiereis-record en hoop blabla zit te wachten. Misschien middelbaar onderwijs?
Mai pben rai~!
pi_105212647
@KNAK

Vanwege mensen zoals jij komt Laura niet meer naar Nederland terug.
  † In Memoriam † maandag 5 december 2011 @ 16:15:56 #17
137949 Disana
pi_105214055
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 16:06 schreef svetan het volgende:
@KNAK

Vanwege mensen zoals jij komt Laura niet meer naar Nederland terug.
Brrrr Svetan, wat klink je zuur! En jij speelt toch nooit op de man? :P
pi_105214131
Heeft er ooit al eens iemand aan gedacht dat wanneer Laura naar nederland terug zou komen ze een jaar lang niet alleen met die boot de zee op mag? Ze kan het vereiste vaarbewijs pas halen als ze 18 is!
pi_105214859
lol..... en dan lacht de hele wereld Nederland uir spuitje :P
pi_105215614
nee hoor, ook de besten moeten zich gewoon aan de regels houden.
Zonder rijbewijs en als minderjarige mag je geen auto besturen, ook al kun je nog zo goed rijden.
Wetten gelden voor iedereen, zodat de zwaksten worden beschermd en de sterksten zich geen privéleges toeeigenen. Dat is ook het doel van regelgeving.
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:01 schreef svetan het volgende:
pi_105215942
Tja, 't mag dan wel niet.... Maar in juni 2010 kon ze ook zonder enige problemen op 14 jarige leeftijd een weekendje op en neer naar Engeland zeilen. :W
Lag de kustwacht hier ook gewoon te slapen. :Z (in Engeland overigens niet)
pi_105217507
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:27 schreef Motorboot het volgende:
Tja, 't mag dan wel niet.... Maar in juni 2010 kon ze ook zonder enige problemen op 14 jarige leeftijd een weekendje op en neer naar Engeland zeilen. :W
Lag de kustwacht hier ook gewoon te slapen. :Z (in Engeland overigens niet)
Volgens mij was dat al een jaar eerder en met een andere, kleinere boot.
Nu loopt ze het risico dat haar boot aan de ketting gaat.
pi_105217524
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 17:01 schreef svetan het volgende:
En waarom dan wel?
pi_105218036
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 18:09 schreef spuitje het volgende:

[..]

Volgens mij was dat al een jaar eerder en met een andere, kleinere boot.
Nu loopt ze het risico dat haar boot aan de ketting gaat.
15-6-2010

Afgelopen weekend ben ik solo met Guppy naar Engeland gezeild. Vrijdag middag gelijk uit school ben ik naar de Roompotsluis gevaren...

http://www.lauradekker.nl(...)it=VIEW&STARTPOS=355
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')