Klopt hoor, daarom is er inderdaad ook té impulsief ingekocht door PSV. Wel begrijpelijk dat je spelers als Mertens en Wijnaldum erbij wilt hebben maar niet als je Lens en Labyad eveneens behoudt, het evenwicht is dan inderdaad wel zoek in de selectie.quote:Op maandag 5 december 2011 02:49 schreef HuffTheTalbot het volgende:
[..]
Bij Groningen was er veel meer "diepte" dan nu bij PSV, omdat PSV simpelweg veel verder op de helft van de tegenstander voetbalt en er dus minder ruimte achter de verdediging ligt om in te duiken. Bovendien zijn Mertens en Lens of Labyad degenen die diep moeten gaan en op snelheid moeten passeren, Matavz is niet de allersnelste. Zijn sterke punt is puur het afmaken in de 16, en dan nog het liefst in de 5. Als iemand hem daar weet te vinden ben je spekkoper, maar dat is PSV tot nu toe niet of nauwelijks gelukt.
Zoals ik al eerder zei: met Tadic erbij in plaats van Mertens had Matavz er nu al 10+ inliggen. Maar ja... Mertens heeft er nu 10+ inliggen... En Tadic scoort zelf vrij weinig. Misschien had het per saldo niet eens zoveel uitgemaakt.
Als spits moet je ook een beetje "feeling" krijgen met de man die je bedient, zoals Bergkamp - Jonk (ideaalvoorbeeld). Misschien kan Fred een keer trainen met Mertens, Matavz en een rechtsbuiten naar keuze op voorzetten, afwerken en dergelijke.quote:Op maandag 5 december 2011 16:58 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Om nog even kort terug te komen op Matavz in combinatie met het zoeken naar de ruimte om te scoren, iets wat hij ook goed kan is in de 16 de juiste plek vinden daarom is het ook zo belangrijk dat PSV maar blijft benadrukken bij Mertens dat hij de bal na de actie gewoon moet inleveren bij Matavz. Met de kwaliteiten die Mertens heeft moet hij iedere verdediger kunnen passeren in de eredivisie om vervolgens de bal te spelen aan Matavz. Als je dit 3,4,5 keer per wedstrijd doet dan durf ik je op een blaadje te geven dat Matavz er een flink aantal inprikt.
Bedankt Rubbereendquote:Op maandag 5 december 2011 18:51 schreef Jojoortje het volgende:
Vitesse legt Reis vast.
De OP: Mooi overzicht omtrent Reis. Met dank aan Rubbereend.
Nee, vind ik niet. Ten eerste zitten we nog voor de winterstop in zijn eerste seizoen, dus nu al conclusies trekken vind ik voorbarig. Gisteren stond hij op een eiland, maar er zijn ook diverse wedstrijden geweest waarbij hij zijn teamgenoten goed vond en goals voorbereid heeft. Zo'n goed aanspeelpunt hadden we gewoon niet in de spitspositie.quote:Op maandag 5 december 2011 18:45 schreef Xaobotnik het volgende:
Kun je niet ook gewoon stellen dat Matavz geen goede aankoop was? Ik bedoel, men stelde toen dat Lens of welke anders spits gewoon niet goed genoeg was voor de spitspositie. Maar nu Matavz er is ligt het aan de aanvoer? Was de aanvoer toen niet net zo slecht? Of zelfs slechter, gezien de mate van ingespeeldheid minder was?
Mwa, zo zwart-wit zie ik dat niet. Laat 'm eerst maar eens goed wennen, de trainer aan hem wennen en het team aan hem wennen. Mertens speelt op het moment ook niet goed, maar omdat we gezien hebben dat hij het kan, in het begin van het seizoen, maakt niemand zich druk. Dat zelfde idee heb ik met Matavz. Laat hem nou maar even, het team moet de juiste balans vinden.quote:Op maandag 5 december 2011 22:31 schreef Adames het volgende:
Toch is een aantal keer erg weinig voor een zeer goede spits die oh zo erg werd gemist vorig jaar. Blijkbaar is er toch de verkeerde speler gehaald en dat is niet omdat matavz simpelweg slecht is.
Matavz is vergelijkbaar met Sigþórsson; complete spitsen die van alles wat hebben. Vooral in het vinden van de ruimte, het "wegblijven" en het technisch goed afronden van een bal zijn ze erg sterk.quote:Op maandag 5 december 2011 18:45 schreef Xaobotnik het volgende:
Kun je niet ook gewoon stellen dat Matavz geen goede aankoop was? Ik bedoel, men stelde toen dat Lens of welke anders spits gewoon niet goed genoeg was voor de spitspositie. Maar nu Matavz er is ligt het aan de aanvoer? Was de aanvoer toen niet net zo slecht? Of zelfs slechter, gezien de mate van ingespeeldheid minder was?
Matavs is zo mogelijk nog lelijker?quote:Op maandag 5 december 2011 23:41 schreef kapiteintje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zoek de verschillen.![]()
quote:De hoofdreden dat Jonathan Reis niet bij PSV wou spelen is het aantrekken van Tyton, salaris van Vitesse scheelt niet veel met dat wat hij van PSV kreeg aangeboden.
quote:Vandaar ook Ruttens milde reactie, in dat gesprek zei Reis hoe erg ermee zat en zich dus niet 100% op het voetbal zou kunnen focussen wat het teammoreel niet en goede zou komen en Rutten accepteerde het. Wel is er onderling afgesproken dat hij niet voor directe concurrenten zou tekenen. Twente zat er namelijk ook heel erg lang aan te trekken. Die hebben echt heel achterbaks gehandeld, maar dat laat ik (voorlopig) achterwege.
Geen wedstrijdritme. Al lijkt hij me wel beter dan Isakssonquote:Op maandag 5 december 2011 23:51 schreef msnk het volgende:
Hele domme opmerking, laat maar.
Nou eigenlijk, toch niet. Tyton deed het toch niet expres?
En daarom wil hij niet samen met Tyton in één team spelen?quote:Op maandag 5 december 2011 23:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Geen wedstrijdritme. Al lijkt hij me wel beter dan Isaksson
Probeer hem maar te overtuigen dat het niet zo was en dat hij per ongelijk 'bijna' zijn voetbalcarrière verpestte. Is menselijk.quote:Op maandag 5 december 2011 23:51 schreef msnk het volgende:
Hele domme opmerking, laat maar.
Nou eigenlijk, toch niet. Tyton deed het toch niet expres?
Totdat hij oog in oog komt met Tyton tijdens PSV - Vitessequote:Op maandag 5 december 2011 23:58 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Probeer hem maar te overtuigen dat het niet zo was en dat hij per ongelijk 'bijna' zijn voetbalcarrière verpestte. Is menselijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |