Waarom niet? Kan hij best hebben. Als je ziet wat hij allemaal uitkraamt...quote:
Dat zijn wel nazistische trekjes. Gelukkig bedoelde hij dat als grap, maar ergens denk ik dat hij stiekem wel voor dergelijke maatregelen zou zijn.quote:Ik vind: uitkering op sociaal minimum, verplicht steriliseren!
Wat is jouw verklaring dan dat men het in de praktijk vaak terug moet betalen.quote:Op maandag 5 december 2011 15:38 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ja. Maar in lid 1 staat dat bijstand wordt verleend om niet, tenzij lid 2 van toepassing is. 'Om niet' betekent 'als gift'.
Dus alleen in de gevallen zoals in lid 2 genoemd, wordt bijstand als lening verstrekt. Van alle bijzondere bijstandsverstrekkingen is dat nog geen 10%. Alleen bij duurzame gebruiksgoederen (staat elders in de wet, niet in dit artikel), aflossing van schulden of onvoldoende besef van verantwoordelijkheid (even uit mijn hoofd) wordt bijzondere bijstand als lening verstrekt.
omdat gratis = gratis is dus meegenomen?quote:Op maandag 5 december 2011 15:55 schreef heartz het volgende:
Dan blijkt dus dat er wel mensen in armoede leven niet met geld kunnen omgaan in Nederland. Waarom zou je hier anders vraag naar hebben?
Doe je het weerquote:Op maandag 5 december 2011 15:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waarom niet? Kan hij best hebben. Als je ziet wat hij allemaal uitkraamt...
[..]
Dat zijn wel nazistische trekjes. Gelukkig bedoelde hij dat als grap, maar ergens denk ik dat hij stiekem wel voor dergelijke maatregelen zou zijn.
Een bruin hemd zou je wellicht goed staan Hoppa![]()
Hoezo... ik denk gewoon dat die kleur hem goed staat. Kan toch?quote:
Heb je nou de hele inhoudelijke discussie met Hoppa gemist.quote:Op maandag 5 december 2011 15:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
omdat gratis = gratis is dus meegenomen?
Nee. Kleurt niet goed bij mijn blonde haar en blauwe ogen.quote:Op maandag 5 december 2011 15:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
Een bruin hemd zou je wellicht goed staan Hoppa![]()
Ik wil best een keer een cursus bijzondere bijstand geven om dat uitgebreid uit te leggen, maar normaliter moet je daar dik voor betalen! Te ingewikkeld om in een paar regels hier neer te plempen.quote:Op maandag 5 december 2011 15:55 schreef heartz het volgende:
[..]
Wat is jouw verklaring dan dat men het in de praktijk vaak terug moet betalen.
Daarnaast denk ik dat er een onderscheid gemaakt moet worden om wat voor soort bijzondere bijstand we het hier hebben. Ik weet dat bijzondere bijstand die via sociale diensten(de Sociale Dienst) behandeld worden in de regio Noord Holland meer wel dan niet terug betaald moeten worden. Deze betreffen meestal noodzakelijke inrichtingskosten.
Wat betreft bijzondere bijstand aanvragen van andere afdelingen, zoals de aanvraag voor een wasmachine of computer worden die indien noodzakelijk wel verstrekt. Maar een kinderwagen had ik nog niet van gehoord. Zoek maar een 2e handse zeggen ze hier volgens mij.
En veel meer kan je in de meeste gemeenten ook niet krijgen, als het al in iedere gemeente werkelijk zo bepaald is.
Dan blijkt dus dat er wel mensen in armoede leven in Nederland. Waarom zou je hier anders vraag naar hebben?
Dit dekt overigens wel voor een deel de lading.quote:Op maandag 5 december 2011 15:56 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
omdat gratis = gratis is dus meegenomen?
Dat misschien niet, maar het staat zo goed bij je mooie lederen zwarte laarzen.quote:Op maandag 5 december 2011 16:06 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee. Kleurt niet goed bij mijn blonde haar en blauwe ogen.
Mijn laarzen zijn dan weer wel bruin. Tja. Kan ik ook niets aan doen...?quote:Op maandag 5 december 2011 16:11 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat misschien niet, maar het staat zo goed bij je mooie lederen zwarte laarzen.
Je draagt Uggs! Ja ja, ik wist het welquote:Op maandag 5 december 2011 16:12 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Mijn laarzen zijn dan weer wel bruin. Tja. Kan ik ook niets aan doen...?
Nee, nee. Ughs hebben geen echt bont. Ik moet wel echt bont natuurlijk.quote:Op maandag 5 december 2011 16:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Je draagt Uggs! Ja ja, ik wist het wel
Echt allochtoon babyleder moet je eens proberen. Lekker zacht en soepel.quote:Op maandag 5 december 2011 16:14 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee, nee. Ughs hebben geen echt bont. Ik moet wel echt bont natuurlijk.
Het is dan wel belangrijk dat je ze langzaam doodknuppelt, anders dan krijg je van die lelijke littekens in het leer.quote:Op maandag 5 december 2011 16:18 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Echt allochtoon babyleder moet je eens proberen. Lekker zacht en soepel.
Ik vind het ook meer iets om OP te slaan, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 5 december 2011 16:41 schreef 3-voud het volgende:
Mja... puntje bij paaltje: occupy heeft voor zichzelf bewezen niet aan te slaan. Het is een dooddoener.
Eerlijk eerlijk?quote:Op maandag 5 december 2011 16:43 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik vind het ook meer iets om OP te slaan, eerlijk gezegd.
Educatie om te functioneren in een falend systeem?quote:Op maandag 5 december 2011 16:47 schreef heartz het volgende:
Maar juist jij hoppa, die enig ervaring met de minder welvarende lijkt de hebben.
Vind jij niet dat de maatschappij beter preventief zou moeten werken? Zoals gratis educatie.
quote:Op maandag 5 december 2011 16:47 schreef heartz het volgende:
Maar juist jij hoppa, die enig ervaring met de minder welvarende lijkt de hebben.
Vind jij niet dat de maatschappij beter preventief zou moeten werken? Zoals gratis educatie.
Jullie gelijkgestemden zijn het onderling nog niet eens met elkaar eens.quote:Op maandag 5 december 2011 16:49 schreef Loppe het volgende:
[..]
Educatie om te functioneren in een falend systeem?
Verbeterde educatie. Zolang dat er nog niet is... Lijkt me beter dan op straat hangen of de jeugdgevangenis in ofzo.quote:Op maandag 5 december 2011 16:49 schreef Loppe het volgende:
[..]
Educatie om te functioneren in een falend systeem?
Occupy boeit me totaal niet.quote:Op maandag 5 december 2011 16:50 schreef 3-voud het volgende:
Jullie gelijkgestemden zijn het onderling nog niet eens met elkaar eens.
Geen wonder...
Wat voor vergelijking probeer je hier nou te maken?quote:Op maandag 5 december 2011 16:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
[..]
Jullie gelijkgestemden zijn het onderling nog niet eens met elkaar eens.
Geen wonder...
Goedkopere educatie in ieder geval voor mensen met exceptionele talenten, en meer onderzoek op basisscholen om kinderen met hoog IQ er uit te pikken, zodat die beter begeleid worden om hun potentieel te benutten.quote:Op maandag 5 december 2011 16:47 schreef heartz het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |