abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105210768
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:18 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Wat let je om het hem te vragen? Of ben je bang voor hem?
Waarom zou het mij wat boeien? Ik vind de voedselbank een onnodige voorziening. Bovendien werk ik niet meer in die gemeente. Ik heb mijn daad gedaan en die kerel uit de uitkering geflikkerd.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_105210799
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:20 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Waarom zou het mij wat boeien? Ik vind de voedselbank een onnodige voorziening. Bovendien werk ik niet meer in die gemeente. Ik heb mijn daad gedaan en die kerel uit de uitkering geflikkerd.
Jij maakt je er toch druk om?
pi_105210803
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ach.. het is ook Hoppahoppa die met de leus: "Eigen volk eerst" strooit. Dan weet je natuurlijk al wel wat voor vlees je in de kuip hebt. Ik verbaas me dan ook niet over zijn standpunten.
Ach, polariseren. Heb je mijn uitleg over die leus gelezen? Wil je dat er dan ook even bijzetten of wil je me gewoon even afschilderen als rascist? Jij bent ook echt een kleutertje hè?
  maandag 5 december 2011 @ 15:22:02 #129
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105210809
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:19 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat deel ik niet op het forum. Ik vind dat soort info (gecombineerd met andere dingen die ik hier al over mezelf heb gezegd) te veel richting mijn persoon gaan.

[..]

Als iemand bijzondere bijstand aanvraagt voor een baby-uitzet of een wasmachine en hij heeft net een dikke TV gekocht dan kan de aanvraag worden afgewezen op grond van onvoldoende besef van verantwoordelijkheid. Ja, dat kan en dat is maar goed ook.

Artikel 48 Wwb:

[..]

Bijstand is altijd een gift, tenzij dat wat onder artikel 48 lid 2 a t/m d van toepassing is. Elke gemeente kan zelf bepalen hoe streng men daar in is.

[..]

Nee. Laat dit punt maar rusten, ik ga niet meer proberen het uit te leggen.

Dit dikgedrukte probeer ik je nou juist net uit te leggen :')
Ik heb meegemaakt dat men het in de praktijk vaak terug moet betalen.
En wat ik ook heb meegemaakt is dat de meeste die wel echt iets gratis krijgen (zoals een computer), meestal ook niet blij zijn met de omstandheden waar ze in verkeren.
Maar tegenwoordig moet je veel terugbetalen. Ik heb het in 7 gevallen gezien.
Volg je hart, gebruik je verstand.
pi_105210813
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:21 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij maakt je er toch druk om?
Nee hoor. Ik gaf het gewoon als voorbeeld.
pi_105210850
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:22 schreef heartz het volgende:

[..]

Dit dikgedrukte probeer ik je nou juist net uit te leggen :')
Ja? En? De wet bepaalt de richting, als a t/m d niet van toepassing is, dan is het altijd een gift. Bijstand als lening is een uitzondering, of begrijp je het artikel 48 niet?
pi_105210934
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ach, polariseren. Heb je mijn uitleg over die leus gelezen? Wil je dat er dan ook even bijzetten of wil je me gewoon even afschilderen als rascist? Jij bent ook echt een kleutertje hè?
Eigen volk eerst betekent ook dat de mensen die het minder hebben in ons land, gesteund dienen te worden (voordat het geld in het buitenland over de balk wordt gesmeten aan ontwikkelingshulp bijvoorbeeld). Als je het dus niet racistisch bedoelt, dan vraag ik me wel af wat je er dan wel mee bedoelt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2011 15:25:48 ]
  maandag 5 december 2011 @ 15:25:37 #133
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105210960
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Maar je polariseert zelf ook wel een beetje als je dingen gaat roepen als steriliseren als je niet aan mijn norm voldoet. En ik begrijp de achterliggende gedachtegang wel omdat vrienden van je het moeilijk hebben om zelf een kind te krijgen, terwijl de tokkie verderop aan dr 10e zit vermoedelijk van een onbekende vader.
The truth was in here.
pi_105210985
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

Maar je polariseert zelf ook wel een beetje als je dingen gaat roepen als steriliseren als je niet aan mijn norm voldoet. En ik begrijp de achterliggende gedachtegang wel omdat vrienden van je het moeilijk hebben om zelf een kind te krijgen, terwijl de tokkie verderop aan dr 10e zit vermoedelijk van een onbekende vader.
Wat dat betreft zou hij zo lid kunnen zijn van een extreem rechtse partij.
Geen blauwe oogjes.... hop... preventief doden die baby.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2011 15:26:56 ]
pi_105210997
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Eigen volk eerst betekent ook dat de mensen die het minder hebben in ons land, gesteund dienen te worden. Als je het dus niet racistisch bedoelt, dan vraag ik me wel af wat je er dan wel mee bedoelt.
Dat bedoel ik dus. Ik gaf aan dat ik onder 'eigen volk' iedereen bedoelde die rechtmatig in Nederland verblijft (dus ook Marokkanen!). Lees maar terug. Mijn opmerking was bedoeld tegen ontwikkelingshulp.

En dat heb jij best gelezen, maar je vindt het gewoon even leuk om mij weer eens als rascist af te schilderen. Zielig figuur.

Occupy Nederland!! deel 7 Democratie is niet leuk
  maandag 5 december 2011 @ 15:30:59 #136
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105211212
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:22 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ja? En? De wet bepaalt de richting, als a t/m d niet van toepassing is, dan is het altijd een gift. Bijstand als lening is een uitzondering, of begrijp je het artikel 48 niet?
In de praktijk moet men het vaker terug betalen.
Er wordt altijd gekeken naar iemands inkomen en als iemand uitkering ontvangt is dat inkomen waarvan vaak de 'lening' gekort wordt.
Juist omdat gemeenten de ruimte hebben eigen regels hierin te bepalen, is het zo verschillend per gemeente. Je gaat me niet zeggen dat ze bij die ikweetniethoeveelgemeenten waar jij hebt gewerkt de laatste jaren niet aan het bezuiningen zijn geweest.
Meestal is dus punt 2 van toepassing. Waarom is punt 2 volgens jou een uitzondering?
pi_105211238
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:26 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus. Ik gaf aan dat ik onder 'eigen volk' iedereen bedoelde die rechtmatig in Nederland verblijft (dus ook Marokkanen!). Lees maar terug. Mijn opmerking was bedoeld tegen ontwikkelingshulp.

En dat heb jij best gelezen, maar je vindt het gewoon even leuk om mij weer eens als rascist af te schilderen. Zielig figuur.
Muhhahahaaa.... "zielig figuur". :')

Maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom je met de leus "Eigen volk eerst" strooit, terwijl wij het allemaal eigenlijk al goed genoeg hebben. Zelfs de mensen onder de armoedegrens. Dat is wat jij hier loopt te verkondingen. Dus waar slaat die leus dan op?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2011 15:32:05 ]
pi_105211256
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:30 schreef heartz het volgende:

[..]

In de praktijk moet men het vaker terug betalen.
Er wordt altijd gekeken naar iemands inkomen en als iemand uitkering ontvangt is dat inkomen waarvan vaak de 'lening' gekort wordt.
Juist omdat gemeenten de ruimte hebben eigen regels hierin te bepalen, is het zo verschillend per gemeente. Je gaat me niet zeggen dat ze bij die ikweetniethoeveelgemeenten waar jij hebt gewerkt de laatste jaren niet aan het bezuiningen zijn geweest.
Meestal is dus punt 2 van toepassing. Waarom is punt volgens jou een uitzondering?
Wat bedoel je nou met punt 2? Lid 2 onder b?
  maandag 5 december 2011 @ 15:33:54 #139
227435 heartz
Illusion 4 Confusion
pi_105211336
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:32 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou met punt 2? Lid 2 onder b?
Art. 48. Geldlening, borgtocht en bijstand in natura [Kamerstukken: VvW; MvT; gVvW | Geschiedenis: versie 9 oktober 2003; Stb. 2008, 592; Stb. 2009, 265; Stb. 2010, 228] • [Jurisprudentie: LJN AB1309; AB1806; AD7123; AD9031]
-1. Tenzij in deze wet anders is bepaald, wordt de bijstand verleend om niet.
-2. Bijstand kan worden verleend in de vorm van een geldlening of borgtocht, indien:
pi_105211372
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Muhhahahaaa.... "zielig figuur". :')

Maar dan begrijp ik nog steeds niet waarom je met de leus "Eigen volk eerst" strooit, terwijl wij het allemaal eigenlijk al goed genoeg hebben. Zelfs de mensen onder de armoedegrens. Dat is wat jij hier loopt te verkondingen. Dus waar slaat die leus dan op?
Ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar we zitten in een crisis. Als je hierboven even terugleest, dan kun je in mijn reactie naar Dadgad zien dat ik het somber inzie voor de toekomst en dat er 'sociale' wetgeving bij de eerste kamer ligt waar ook ik een probleem mee heb. De aanscherping van de Wwb.

Door minder geld aan ontwikkelingshulp uit te geven, kunnen we ons sociale systeem houden zoals het nu is. Het valt niet mee hè, een beetje lezen hier en daar?
pi_105211455
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:35 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het gemerkt hebt, maar we zitten in een crisis. Als je hierboven even terugleest, dan kun je in mijn reactie naar Dadgad zien dat ik het somber inzie voor de toekomst en dat er 'sociale' wetgeving bij de eerste kamer ligt waar ook ik een probleem mee heb. De aanscherping van de Wwb.

Door minder geld aan ontwikkelingshulp uit te geven, kunnen we ons sociale systeem houden zoals het nu is. Het valt niet mee hè, een beetje lezen hier en daar?
Ik lees niet al jouw posts in dit topic volledig nee. Ik erger me namelijk aan jouw houding, toon en achterlijke uitspraken. Af en toe sla ik weleens wat over en lees ik puur selectief ja.
pi_105211486
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:33 schreef heartz het volgende:

[..]

Art. 48. Geldlening, borgtocht en bijstand in natura [Kamerstukken: VvW; MvT; gVvW | Geschiedenis: versie 9 oktober 2003; Stb. 2008, 592; Stb. 2009, 265; Stb. 2010, 228] • [Jurisprudentie: LJN AB1309; AB1806; AD7123; AD9031]
-1. Tenzij in deze wet anders is bepaald, wordt de bijstand verleend om niet.
-2. Bijstand kan worden verleend in de vorm van een geldlening of borgtocht, indien:
Ja. Maar in lid 1 staat dat bijstand wordt verleend om niet, tenzij lid 2 van toepassing is. 'Om niet' betekent 'als gift'.

Dus alleen in de gevallen zoals in lid 2 genoemd, wordt bijstand als lening verstrekt. Van alle bijzondere bijstandsverstrekkingen is dat nog geen 10%. Alleen bij duurzame gebruiksgoederen (staat elders in de wet, niet in dit artikel), aflossing van schulden of onvoldoende besef van verantwoordelijkheid (even uit mijn hoofd) wordt bijzondere bijstand als lening verstrekt.
pi_105211503
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ik lees niet al jouw posts in dit topic volledig nee. Ik erger me namelijk aan jouw houding, toon en achterlijke uitspraken. Af en toe sla ik weleens wat over en lees ik puur selectief ja.
Misschien moet je dan pas gaan oordelen als je alles hebt gelezen. Zo kom je namelijk nogal dom over.
pi_105211516
Ah ik zie dat de uitkeringstrekkers Godwins gaan uithalen, geen antwoord geven op vragen (summer) en net doen alsof ze het niet begrijpen. Top, hoef ik ook geen uitleg meer te geven.

Optyfen van dat plein, werkschuw tuig ksssst .
pi_105211608
Maar goed, genoeg onzin. Ik vraag me nog steeds af hoe 'Occupy' de wereld gaat verbeteren. Ergens heb ik gelezen dat Summer schreef dat 'Het Statement' pas gemaakt is als de wereld is verbeterd...
pi_105211674
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
Maar goed, genoeg onzin. Ik vraag me nog steeds af hoe 'Occupy' de wereld gaat verbeteren. Ergens heb ik gelezen dat Summer schreef dat 'Het Statement' pas gemaakt is als de wereld is verbeterd...
En daar ze zelf zeggen dat er toch niets veranderd hebben ze zich neergelegd bij het feit dat ze altijd zullen camperen en ageren.
  maandag 5 december 2011 @ 15:43:11 #147
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105211675
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nou die lijn wil ik dan niet doortrekken eigenlijk. Er word al genoeg gepolariseerd dus doe ik er geen schepje bovenop ;)
The truth was in here.
pi_105211711
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:43 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou die lijn wil ik dan niet doortrekken eigenlijk. Er word al genoeg gepolariseerd dus doe ik er geen schepje bovenop ;)
Ach.. ik loop ook maar een beetje te stangen. ;)
  Moderator maandag 5 december 2011 @ 15:47:17 #149
249559 crew  Lavenderr
pi_105211821
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Echt hoor..kun je niet maken JB :N
  maandag 5 december 2011 @ 15:50:18 #150
8372 Bastard
Persona non grata
pi_105211933
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 15:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik blijf zeggen dat ik de beweging al een succes vind omdat we verplicht zijn om te praten over menselijkheden, leefomstandigheden, verdelingen, graaicultuur.
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')