Flash-kruit is verboden in Nederland.quote:Op zondag 18 december 2011 01:34 schreef Faazz het volgende:
Ze bevatten doorgaans toch max. 2gr flash?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flashkruitquote:
quote:Het is in Nederland sinds de Vuurwerkwet van 2000 verboden om commercieel vuurwerk met flash te bezitten, kopen of verkopen.
500 gram pyrotechnische stoffen of preparaten in totaal; per compartiment maximaal 15 gram pyrotechnische stoffen of preparaten; per compartiment als burstlading of maximaal 10 gram zwart buskruit of maximaal 4 gram nitraat/metaal of maximaal 2 gram perchloraat /metaal;quote:Op zondag 18 december 2011 01:37 schreef Qunix het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Flashkruit
[..]
Is nog gewoon hetzelfde. Volgend jaar zijn ze wel anders maar verandert er ook niks aan de knal, er moet alleen een siersterretje in.quote:Op zondag 18 december 2011 01:07 schreef Qunix het volgende:
[..]
Recept is veranderd waardoor ze niet meer hard klinken
5 minuten fietsen en dan ben ik bij een Duitse Aldiquote:Op zondag 18 december 2011 13:59 schreef sebasie20 het volgende:
Nederlands vuurwerk is gewoon kut, in duitsland in de aldi en lidl heb je multi shots voor 4 euro die hier 30 euro zijn :p gewoon ff naar aldi sued in kleve rijden joh uurtje van nederland, ze verkopen alleen 29,30 en 31ste
Ze zijn afgekeurd omdat er geen sierster inzit. Als ze dat aanpassen wordt her weer goedgekeurd en kan het weer geïmporteerd worden.quote:Op zondag 18 december 2011 13:51 schreef zlotka het volgende:
Dat verhaal van de binkies is helemaal niet waar. De binkies zijn dit jaar afgekeurd, er mogen dus GEEN nieuwe ladingen geïmporteerd worden. Alles wat nu nog verkocht wordt zijn partijen van vorig jaar dus allemaal nog gewoon het zelfde.
Omdat mensen zo gek zijn om er 10 euro voor te betalen?quote:Op zondag 18 december 2011 15:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik ben altijd groot fan van kanonslagen, maar krijg d'r altijd zo snel koude klauwen van... Nu kosten ze tegenwoordig 40 cent per 200 stuks (hoe kan dat nou ooit winstgevend zijn; een paar jaar geleden waren ze 10 keer zo duur!), dus ik zou d'r graag 10000 van laten knallen! Maar waarom knopen ze die 200 stuks niet gewoon met de lontjes aan elkaar, als ratelband dus? Want voor een "ratelband" van 100 stuks betaal je 10 euro, terwijl het een veel kleiner pakketje is!
Wat is de logica hiervan?
Maar helaas bestaan goede kanonslagen niet meer in Nederland, ook niet de duurdere van E4 voor 100 st.quote:Op maandag 19 december 2011 11:02 schreef jappy-b het volgende:
aan de kwaliteit is ook wel te merken dat het niet winstgevend is... liever wat meer betalen voor een goeie kanonslag dan voor 39 cent deze troep
Silver Salute, Panter, Stars over Paris en Hawaii zijn toch wel de toppers.quote:Op maandag 19 december 2011 13:48 schreef Nectar het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt dat ik wat ga bestellen.
Iemand tips?
(Van Wolff)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |