Veel mensen noemden zich juist atheïst om zich te verzetten tegen religies. We leven nu in een tijd waar religies veel minder macht hebben, mensen zien dat, en onderscheiden geloof van religie.quote:Op zondag 4 december 2011 01:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze claimen zeker te weten dat er geen god bestaat. Dan zouden het inderdaad verkapte gelovigen zijn. Atheisten hebben gewoonweg een gebrek aan geloof in een god. Zolang het nog niet bewezen is, waarom zouden ze het dan geloven?
Probeer ten eerste eens een pizza te maken zonder koeien. Waar denk je dat kaas vandaan komt, de nokiafabriek?quote:Op zaterdag 3 december 2011 21:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Mwah......met een telefoon kan ik pizza bestellen.... probeer dat eens met 30 zeurende koeien op een weiland.
Dat is allemaal koffiedik kijken.quote:Op zondag 4 december 2011 00:58 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel degelijk een duidelijke gang weg van het atheïsme richting het geloven met/zonder/ regels te zien is bij wijze van spreken. Vroeger stapten veel mensen af van religie omdat het te strikt was in een wereld waar vrijheid steeds meer begon te tellen, toch ook dankzij de kennis van andere religies zien mensen dat ze ook kunnen geloven zonder deel uit te maken van een bepaalde religie, dus ik denk dat veel agnostici en veel gelovigen wel degelijk eerst atheïsten konden zijn maar dat dit inderdaad minder wordt en zelfs afneemt dus.
Dat is inderdaad een hele ander kijk op het gegeven, zo had ik het nog niet gezien.quote:Op zondag 4 december 2011 01:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zweer het je. Toch wel minimaal 4 mensen per dag die met dit soort onzin aan komen zetten.
Bekijk deze video a.u.b
Ik vind het op zich duidelijk en het bevestigt mijn visie van wat ik om me heen zie gebeuren.quote:
Religieuze instituten hebben macht, niet religie, zo is er ,in beginsel, weinig mis met religies, het zijn de instituten die religie misbruiken en er allerhande leefregels bij verzinnen, zo is de Kerk, : ayatollah, moefti, imam, hodja, molla en oelema's en Rabijnen leiders die even vanuit eigen visie de religie uitleggen en vaak rechtspreken ( of in het verleden hebben gesproken ).quote:Op zondag 4 december 2011 01:12 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Veel mensen noemden zich juist atheïst om zich te verzetten tegen religies. We leven nu in een tijd waar religies veel minder macht hebben, mensen zien dat, en onderscheiden geloof van religie.
Iets wat niet aantoonbaar is, is ook niet duidelijk, je kan het niet duiden en het is niet onbetwistbaar, dat iemand zichzelf aanpraat dat het duidelijk is maakt het nog niet waar.quote:Op zondag 4 december 2011 17:08 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ik vind het op zich duidelijk en het bevestigt mijn visie van wat ik om me heen zie gebeuren.
Tijden veranderen wat dat betreft en nu dus ook kennelijk.
Net hoe je het wilt zien, ik zie dat veel mensen zich afkeren van religieuze instituties en dat zagen ze in eerste instantie hetzelfde als religie en geloof, geloof blijft toch bestaan want dat kan je los zien van de religie. De religie los zien an de religieuze instituties is daarentegen weer een heel stuk moeilijker.quote:Op zondag 4 december 2011 17:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Religieuze instituten hebben macht, niet religie, zo is er ,in beginsel, weinig mis met religies, het zijn de instituten die religie misbruiken en er allerhande leefregels bij verzinnen, zo is de Kerk, : ayatollah, moefti, imam, hodja, molla en oelema's en Rabijnen leiders die even vanuit eigen visie de religie uitleggen en vaak rechtspreken ( of in het verleden hebben gesproken ).
Ik weet niet hoe ze het precies met betrekking tot dit onderzoek onderzocht hebben. Maar ik stel voor dat jij eerst dat eens gaat onderzoeken voordat je met dit soort uitspraken komt.quote:Op zondag 4 december 2011 17:16 schreef Clan het volgende:
[..]
Iets wat niet aantoonbaar is, is ook niet duidelijk, je kan het niet duiden en het is niet onbetwistbaar, dat iemand zichzelf aanpraat dat het duidelijk is maakt het nog niet waar.
Dit gaat niet over het onderzoek, maar jou bevindingen op basis van dit onderzoek, en dat is koffiedik kijken.quote:Op zondag 4 december 2011 17:21 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Net hoe je het wilt zien, ik zie dat veel mensen zich afkeren van religieuze instituties en dat zagen ze in eerste instantie hetzelfde als religie en geloof, geloof blijft toch bestaan want dat kan je los zien van de religie. De religie los zien an de religieuze instituties is daarentegen weer een heel stuk moeilijker.
[..]
Ik weet niet hoe ze het precies met betrekking tot dit onderzoek onderzocht hebben. Maar ik stel voor dat jij eerst dat eens gaat onderzoeken voordat je met dit soort uitspraken komt.
QFTquote:Op zondag 4 december 2011 17:13 schreef Clan het volgende:
[..]
Religieuze instituten hebben macht, niet religie, zo is er ,in beginsel, weinig mis met religies, het zijn de instituten die religie misbruiken en er allerhande leefregels bij verzinnen, zo is de Kerk, : ayatollah, moefti, imam, hodja, molla en oelema's en Rabijnen leiders die even vanuit eigen visie de religie uitleggen en vaak rechtspreken ( of in het verleden hebben gesproken ).
Wat een onzin lees de onderzoekjes eens door en kom dan terug.quote:Op zondag 4 december 2011 18:19 schreef Clan het volgende:
[..]
Dit gaat niet over het onderzoek, maar jou bevindingen op basis van dit onderzoek, en dat is koffiedik kijken.
Jij bestaat niet, niets bestaat, alles is een verzinsel van de opperkabouter..quote:Op zondag 4 december 2011 01:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ze claimen zeker te weten dat er geen god bestaat. Dan zouden het inderdaad verkapte gelovigen zijn. Atheisten hebben gewoonweg een gebrek aan geloof in een god. Zolang het nog niet bewezen is, waarom zouden ze het dan geloven?
Het omzien naar eenzame mensen bijvoorbeeld. Of het opzetten van bepaalde programmas in achterstandswijken om de leefsfeer daar beter te maken, om nog maar wat te noemen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |