abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105124838

In het nieuwe sci-fi drama Fringe van J.J. Abrams (Lost, Alias), bundelen FBI-agente Olivia Dunham (Anna Torv, The Secret Life of Us) en wetenschapper Peter Bishop (Joshua Jackson, Dawson's Creek) hun krachten onder leiding van hoofd van de 'Fringe'-afdeling Phillip Broyles (Lance Reddick, The Wire, Oz) om paranormale zaken te onderzoeken.
Ze krijgen hulp van Peters vader, Walter (John Noble, Lord of the Rings), een briljante (wellicht gestoorde) wetenschapper die zijn dagen in een psychiatrisch verzorgingstehuis sleet na een verkeerd afgelopen experiment met dodelijke afloop.
Fringe behandelt zowel paranormale mysteries en mythologiën, als de relaties tussen de personages.
Fringe begint op dinsdag 9 september met de 2 uur durende pilot en zal daarna wekelijks te zien zijn.

Algemene Informatie:Officiële SiteFringe op IMDbFringe op TV.comFringe Op Wikipedia
Fansites:FringeTVSeries.comFringe-TV.comFringe-Forum.comFringeTV.Blogspot.comFringepedia
Trailers & Interviews:Trailer - YouTubeYouTube - FringeOnline
Deze OP staat hier en is daar tevens aan te passen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:06:18 #2
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_105127104
Januari pas weer. Ik dacht, misschien gaan ze nog een leuke kerst-episode erin gooien, maar helaas!
pi_105157366
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:06 schreef Orealo het volgende:
Januari pas weer. Ik dacht, misschien gaan ze nog een leuke kerst-episode erin gooien, maar helaas!
Gelukkig niet.
pi_105171078
Het duurt maar lang!
When it comes to the future, there are three kinds of people: those who let it happen, those who make it happen, and those who wonder what happened.
  maandag 5 december 2011 @ 01:42:54 #5
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_105196526
Heb net seizoen 3 afgesloten, heerlijke serie O+

De afleveringen met William Bell in Olivia's lichaam waren echter net ff te veel over the top :')
pi_105196805
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2011 01:42 schreef TheZapster het volgende:
Heb net seizoen 3 afgesloten, heerlijke serie O+

De afleveringen met William Bell in Olivia's lichaam waren echter net ff te veel over the top :')
Dat was gewoon grappig _O-
pi_106090683
Misschien dom vraaggje gezien jullie al verder zijn, maar ik ben net klaar met seizoen 3 en zit nu in de eerste 5 minuten van seizoen 4.

Als Peter nooit bestaan heeft ( zoals verhuld werd in S3 finale ) hoe kan het dan dat hij wel uit die instichting is waar hij in S1 zat? Zonder Peter / familie mocht hij daar toch niet weg? En zonder Peter zou die ''brug'' toch nooit onstaan zijn? Want hij is dan toch niet in de machine gestapt?

Ik snapte de hele finale tot het moment dat hij opeens niet meer bestond. En die delen terugsturen naar het verleden vond ik ook wat vaag.

Komen daar nog antwoorden op in de afleveringen die jullie al gezien hebben?
pi_106092033
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2011 16:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
Misschien dom vraaggje gezien jullie al verder zijn, maar ik ben net klaar met seizoen 3 en zit nu in de eerste 5 minuten van seizoen 4.

Als Peter nooit bestaan heeft ( zoals verhuld werd in S3 finale ) hoe kan het dan dat hij wel uit die instichting is waar hij in S1 zat? Zonder Peter / familie mocht hij daar toch niet weg? En zonder Peter zou die ''brug'' toch nooit onstaan zijn? Want hij is dan toch niet in de machine gestapt?

Ik snapte de hele finale tot het moment dat hij opeens niet meer bestond. En die delen terugsturen naar het verleden vond ik ook wat vaag.

Komen daar nog antwoorden op in de afleveringen die jullie al gezien hebben?
Weet ik niet zeker, maar er zijn wel dingen veranderd. Walter is bijv. wel uit St. Claire maar blijkbaar met een andere reden. Die machine hebben ze ook zonder Peter weten te activeren maar hoe weten we ook nog niet. Maar het gaat wel wat duidelijker worden, het is niet helemaal zoals het ljkt volgens mij (dat Peter niet bestond).
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_106092143
Haha oke. Werd inderdaad wel benoemd dat ze hem uit St Claire heeft gekregen. En hij slaapt in zijn lab ipv bij Peter in een woning. En Peter die hij dus ziet in de tv, etc. Interessant maar wel weird :P
pi_106582371
Fox entertainment president Bill Reilly over de kansen voor Fringe
quote:
It's an expensive show. We lose a lot of money on the show. At that rating, on that night, it's almost impossible to make money on it," Reilly said, adding, "We're not in the business of losing money. We really have to sit down with that entity. We have to figure out if there's a number that makes sense." He then added that this wasn't his attempt to do a "soft cancellation" well ahead of the May upfronts, and begged, "Please don't start the letter writing campaign right now. I can't take it.
Hopen dus dat ze ofwel met een lager budget gaan werken of dat Warner Bros. de show voor een prikkie weg wil doen voor een laatste seizoen.

Edit: TVLine heeft een interview gehad met de showrunners. Paar interessante quotes.

quote:
The answer to that question is the same every year, Pinkner started when asked if and when theyd need a heads up to wrap things up. Worst case scenario, if this were the last aired season of Fringe and as weve said before, there are other outlets where we could continue our stories, be they graphic novels or webisodes we know what the end of this season is going to be, and it can function as a series finale.

Pinkner said that last seasons capper likewise could have served as an apropos out for the sci-fi saga. Had Peter, the lynchpin for the reason the show existed, been the one to sacrifice himself heroically to save the two universes and the woman he loved, it would have been a very authentic end.

Fox president Kevin Reilly, when fielding questions about Fringes fate, said the show has been a point of pride for him, as boss of a network that famously has let down genre-TV fans. Alas, Fringe is an expensive show that is not yielding a profit, he noted, and were not in the business of losing money.

Reilly said that conversations with Fringes creative team and production studios have yet to take place. But Abrams, for one, says hes crossing [his] fingers that the story of Peter, Olivia, Walter et al gets to continue and if not on Fox, maybe somewhere else.

[ Bericht 48% gewijzigd door Glenn0 op 08-01-2012 23:03:22 ]
pi_106588091
Ik heb natuurlijk liever dat de serie een volgend seizoen krijgt. Maar mocht dat niet gebeuren heb ik er ook vrede mee, zolang ze maar met een bevredigend einde kunnen komen.
  maandag 9 januari 2012 @ 09:00:31 #12
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_106592541
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 00:32 schreef Nickske1912 het volgende:
Ik heb natuurlijk liever dat de serie een volgend seizoen krijgt. Maar mocht dat niet gebeuren heb ik er ook vrede mee, zolang ze maar met een bevredigend einde kunnen komen.
Eens :Y
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  maandag 9 januari 2012 @ 09:09:43 #13
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_106592660
Als het maar niet een einde krijgt zoals Lost.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_106593901
Zou zonde zijn als zo'n serie gecancelled word met een wat open einde. Wat FOX zou kunnen overwegen is om Fringe volgend jaar terug te laten komen voor een kleine mini-serie oid van in totaal 300 minuten. En dat het daarin afgerond word. Kunnen ze gewoon 3-4 vrijdagen achter elkaar uitzenden of alle 300 minuten op een avond zodat ze de rest van het seizoen de vrijdag vrij hebben voor een andere show. Maar ik vind wel dat een serie als deze een goed einde verdiend.
pi_106601409
Hmpf. Nuja van mij hoeft het ook niet per se seizoenenlang door te gaan, als ze er inderdaad maar een fatsoenlijk einde aan maken. En dat is volgens mij niet makkelijk, het is nu vager dan ooit:p
When it comes to the future, there are three kinds of people: those who let it happen, those who make it happen, and those who wonder what happened.
pi_106776839
Morgen staat ie op de torrents *O* *O* *O*
pi_106777424
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2012 09:09 schreef jcdragon het volgende:
Als het maar niet een einde krijgt zoals Lost.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_106779067
Het is niet vager dan ooit, alles is goed te volgen. Ook de mensen die zeggen dat onze eigen personages weg zijn en dus alles van eerdere seizoenen is gewist hebben het mis. In elk geval weet Peter wat wij weten en gaat Peter proberen terug te gaan naar waar hij vandaan kwam. Waar dat ook mag zijn in verhouding tot waar hij nu is.
pi_106782242
Als er al miljoenen mensen zijn afgehaakt en jij van degenen die nog over zijn zo'n beetje de enige bent die het kan volgen, dan is het echt wel vaag.
  vrijdag 13 januari 2012 @ 22:31:53 #20
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_106782790
ik kan het ook nog volgen en kijk uit naar de ep van vanavond *O* *O*
pi_106799394
Goede aflevering! Had een mooie cliff kunnen zijn, als dat sport evenement er niet door kwam.
Gelukkig volgende week het vervolg weer!
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_106799614
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 januari 2012 22:22 schreef psychosomatic het volgende:
Als er al miljoenen mensen zijn afgehaakt en jij van degenen die nog over zijn zo'n beetje de enige bent die het kan volgen, dan is het echt wel vaag.
De downloadnummers en DVR-nummers zijn anders behoorlijk goed in Amerika. Dus er zijn nog vele mensen die het volgen. Voor het netwerk maken echter alleen de live kijkers uit, en die zijn gedaald, idd. Vrijdagavond is namelijk niet zo'n goed tijdstip om een serie te volgen in Amerika.
pi_106802259
Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat eindigen.
  zondag 15 januari 2012 @ 00:17:40 #24
3185 Adelante
To let it go now
pi_106820499
Best wel weer aardig opgepakt: Olivia moet dood.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_106822168
Inderdaad, en een goede Walternate
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_106825731
Ik vond dit de leukste aflevering van dit seizoen tot nu toe, eindelijk weer spannend en het ging weer ergens over. Walternate 8-)
pi_106847101
Ben nu toch wel erg benieuwd waarom iedereen in het andere universum knalroze lippen heeft.
pi_106847362
_O_ yes yes yes, we wisten het al maar the villain is back.
Goede episode!
pi_106861058
Heerlijke aflevering!!
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
  maandag 16 januari 2012 @ 12:52:48 #30
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_106866771
Goede aflevering. Heel spannende cliffhanger dat Olivia dood moet.

[ Bericht 3% gewijzigd door jcdragon op 16-01-2012 15:35:53 ]
  maandag 16 januari 2012 @ 13:18:44 #31
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_106867530
Ik vroeg me al af toen Peter zei dat hij iemand in tweeën had gehakt door de portaal, en hij er nooit geweest was dan moest Jones nog wel leven!
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_106904087
Toch wel jammer dat er drie seizoenen karakterontwikkeling down the drain is omdat niemand Peter meer kent :').
Amen.
pi_106939976
Alleen beetje jammer dat de twist al een beetje weg was omdat ik Jared Harris in de credits langs zag komen :)
  woensdag 18 januari 2012 @ 22:47:33 #34
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_106970500
quote:
0s.gif Op maandag 16 januari 2012 13:18 schreef mctwigt het volgende:
Ik vroeg me al af toen Peter zei dat hij iemand in tweeën had gehakt door de portaal, en hij er nooit geweest was dan moest Jones nog wel leven!
Je hebt de rest van de aflevering ook gezien toch? Het was toch Jones die gebeld werd door Walternate, of ben ik abuis?
pi_107014960
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2012 21:08 schreef Geo4kant het volgende:
_O_ yes yes yes, we wisten het al maar the villain is back.
Goede episode!
Dat was dus toch die Duitser, ik zat al te twijfelen...

Gave aflevering hoor! Ik moest wel lachen om de twee Lee's die elkaar continu aan het afzeiken waren. Verder natuurlijk de boodschap van the observer aan Olivia, de onthulling dat Walternate in dit universum helemaal niet de bron van het kwaad is, en toch ook dat kolonel Broyles een shapeshifter lijkt te zijn.

Interessante ontwikkelingen, ben alweer benieuwd naar de aflevering van komende vrijdag.
pi_107015821
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 00:20 schreef Nickske1912 het volgende:

[..]

Dat was dus toch die Duitser, ik zat al te twijfelen...

Gave aflevering hoor! Ik moest wel lachen om de twee Lee's die elkaar continu aan het afzeiken waren. Verder natuurlijk de boodschap van the observer aan Olivia, de onthulling dat Walternate in dit universum helemaal niet de bron van het kwaad is, en toch ook dat kolonel Broyles een shapeshifter lijkt te zijn.

Interessante ontwikkelingen, ben alweer benieuwd naar de aflevering van komende vrijdag.
Dat dacht ik de hele tijd al zonder die onthulling.
pi_107062588
Weer een vette ep. :D
pi_107062840
Goede ep, en eindelijk een observer weten te spotten :D
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_107067366
Godverdomme de spanning!
  zaterdag 21 januari 2012 @ 16:39:54 #40
197394 tha_one
podjandikkie
pi_107069716
Die stop heeft het season wel veel goed gedaan. Eindelijk weer fringe zoals ik het echt leuk vind.

Al 2 goede afleveringen achter elkaar.
pi_107070444
_O_ _O_ _O_ _O_

Oh my goshhhhhhh!!! O+ Dit is Fringe.
Ook al is het jammer dat de oude tijdlijn nu vergeten wordt of althans op een laag pitje gezet wordt.. deze 2 episodes zijn geweldig, super.. het acteer werk van Noble _O_ spanning is helemaal terug.

_O_ x1000
pi_107072059
Promo volgende ep:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107075987
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 12:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Goede ep, en eindelijk een observer weten te spotten :D
Ook die rare schreeuwende gast die erachteraan kwam? Kreeg ik even kippenvel van :X

Geweldige aflevering verder, ook die promo is weer veelbelovend ^O^
pi_107077567
Geweldige aflevering, deze aflevering had verder de meeste kijkers sinds de seizoen 4 premiere, maar helaas nog steeds die 1.1 rating wat slecht is.
pi_107077779
Deze afgelopen 2 eps waren echt de beste in lange tijd. Goede zaak, want het begon een beetje in te kakken imo :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 22 januari 2012 @ 08:08:13 #46
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_107088837
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:07 schreef Geo4kant het volgende:
_O_ _O_ _O_ _O_

Oh my goshhhhhhh!!! O+ Dit is Fringe.
Ook al is het jammer dat de oude tijdlijn nu vergeten wordt of althans op een laag pitje gezet wordt.. deze 2 episodes zijn geweldig, super.. het acteer werk van Noble _O_ spanning is helemaal terug.

_O_ x1000
Amen voor deze woorden! _O_
pi_107089051
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:17 schreef Tim86 het volgende:
Deze afgelopen 2 eps waren echt de beste in lange tijd. Goede zaak, want het begon een beetje in te kakken imo :)
Hm, er komen alweer een stuk of drie "standalones" aan. :{
pi_107091057
Lekker niveau word er weer gehaald in Fringe. Ze werken mijn inziens wel naar een Finale toe.
Dus ben bang dat dit het laatste seizoen word.
pi_107091742
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2012 11:57 schreef Rainesz het volgende:
Lekker niveau word er weer gehaald in Fringe. Ze werken mijn inziens wel naar een Finale toe.
Dus ben bang dat dit het laatste seizoen word.
Jammer, maar ik vind dat wel prima.. ik heb liever dat ze het goed afsluiten (vanwege geld problemen of niet) ipv er nog 2/3 seizoenen er aan plakken met fillers om er geld uit te slepen :P
pi_107092782
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:24 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Jammer, maar ik vind dat wel prima.. ik heb liever dat ze het goed afsluiten (vanwege geld problemen of niet) ipv er nog 2/3 seizoenen er aan plakken met fillers om er geld uit te slepen :P
Het probleem is dat ik geen vervangende serie meer weet. ;( Na Lost kwam Fringe en wat komt na Fringe?
pi_107093292
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 12:57 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik geen vervangende serie meer weet. ;( Na Lost kwam Fringe en wat komt na Fringe?
Alcatraz
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_107096399
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 13:12 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Alcatraz
Klopt, ga ik zeker proberen. Maar volgens mij zijn dat maar korte seizoenen Dus is het een halve vervanging. :')
  zondag 22 januari 2012 @ 22:11:34 #53
313458 Zonnetje1981
pi_107118991
Hmmm...Nina?? Verder een hele goede ep, idd werken ze wel naar een grand finale...jammer, ga het missen
pi_107121985
Wauw, ik heb weer eens geen flauw idee waar ze heen willen met het verhaal en ik vind het geweldig! :D
pi_107128864
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 14:33 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Klopt, ga ik zeker proberen. Maar volgens mij zijn dat maar korte seizoenen Dus is het een halve vervanging. :')
The river schijnt ook vol mysterieuze dingen te zitten. Start binnenkort op ABC als ik me niet vergis.

Verder had ik trouwens nog even het gevoel dat Bellie in de vrachtwagen zat.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 00:09:53 #56
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_107164375
Mijn theorie over waar het verhaal heen gaat:
Peter probeert de hele tijd heel panisch terug te keren naar zijn "timeline". Ik snap alleen niet waarom iedereen zo makkelijk aanneemt dat hij uit een andere timeline komt, in plaats van uit een ander universum. (Wat is uberhaupt het verschil tussen een andere timeline en een ander universum?). Ik denk dat de onthulling uiteindelijk is, dat er helemaal geen andere timeline is: dit is nu de enige timeline (met dan wel in ieder geval twee universums) en er is niets meer om naar terug te keren, tenzij de timeline weer veranderd wordt (en de op dit moment bestaande universums opgeheven worden). Peter zal op een gegeven moment moeten kiezen om de timeline weer te veranderen, en ik denk dat hij de huidige timeline laat bestaan, of misschien dat beiden op één of andere manier worden samengesmolten, waardoor iedereen (of een select groepje) herinneringen uit beide timelines behoudt. En dat is dan wellicht de oplossing voor het Olivia must die probleem: de Observer heeft alle mogelijke toekomsten bekeken, behalve de toekomst waarin twee timelines samenkomen. Op die manier blijft het belang van alle karakterontwikkelingen gedurende seizoenen bestaan.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 24 januari 2012 @ 00:39:31 #57
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107165272
Mja, de observer zei dan ook 'the timeline has been re-written' alsof ze nog in dezelfde universa zitten maar met een nieuwe geschiedenis en toekomst, en dus niet beide tegelijkertijd kunnen bestaan
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_107315578
He he, eindelijk de laatste 4 afleveringen even ingehaald vandaag. Ligt het trouwens aan mij of speelt er wat tussen die de Lincoln van hier en Olivia? Hoe Olivia zo aarzelde om tegen Lincoln te zeggen dat ze die nacht om 3 uur elkaar misschien wel zouden tegenkomen in die diner. Vraag me af waar dat heengaat. Had gedacht dat het tussen deze twee gewoon een 'broer-zus'-band zou worden, maarja we zien wel.

Ik zit ook even gespannen te wachten op het moment dat ze erachter komen dat Altkolonel Broyles een shapeshifter is. Vond het ook een beetje vreemd trouwens dat September een kogelwond had toen hij met Olivia sprak. Vraag me af wat dat betekent. Ik vind het allemaal wel spannend worden. Leuk dat Fringe je na al die tijd nog steeds opzadelt met voldoende vragen :P

Ik weet niet of het hier al eens is besproken, maar ik zag dat iemand op internet opmerkte dat het interieur van Massive Dynamics nu veel donker is dan voordat Peter verdween en de tijdlijn werd gewijzigd. Volgensmij was Massive Dynamics toen vooral heel erg wit. Misschien is dat al een soort van weggevertje dat Nina/ Massive Dynamics in deze gewijzigde tijdlijn veel slechter is dan ooit ofzo?

[ Bericht 18% gewijzigd door Goofoyou op 28-01-2012 00:01:38 ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 20:34:33 #59
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_107338211
Ep 10 uit. Effe binnenhalen :P
pi_107339364
Ik kon me het deel dat Olivia in haar huis aangevallen wordt en iets ingespoten krijgt helemaal niet meer herinneren?
pi_107339644
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:11 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik kon me het deel dat Olivia in haar huis aangevallen wordt en iets ingespoten krijgt helemaal niet meer herinneren?
Zat er vorige week echt in hoor!

Ben heel benieuwd wat nu precies Nina's rol is. Denk dat ze ons op het verkeerde been proberen te zetten en dat ze misschien helemaal zo slecht nog niet is. Vraag me ook af wanneer uitkomt dat AltBroyles een shapeshifter is!
pi_107340009
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 21:11 schreef clumsy_clown het volgende:
je hebt de laatste tijd niet toevallig last van hoofdpijn? :P Nee, volgensmij vond dat op het eind ve ep plaats, ep 8 of 9 ofzo. Misschien dat de epi die jij hebt gezien te vroeg is afgekapt?

Ik vraag me af wat nina van plan is met haar scheinheilige gedoe. Zou best kunnen dat ze geen slechte bedoelingen heeft, maar olivia wil beschermen. Ook leuk dat walter peter eindelijk wil helpen :)

oh en dit heeft niets met de recent aflevering te maken, maar ik zag opeens weer een clip waarin nina broyles zoende. Zit me er nog steeds over te verwonderen als alles straks weer 'normaal' is, of het iets te betekenen heeft. Het was nl wel heel erg random.

[ Bericht 10% gewijzigd door Goofoyou op 28-01-2012 21:49:16 ]
  zaterdag 28 januari 2012 @ 21:51:40 #63
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107340908
Was al tijdje terug ja dat Olivia werd 'aangevallen', vorige aflevering was er nog een flashback van dacht ik.
pi_107345086
Heerlijke aflevering! Mooi verhaal ook.
  zondag 29 januari 2012 @ 10:32:20 #65
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_107352650
Ik vind het ook wel vervelend dat de oude Timeline weg is. Er werd wel vermeld dat Nina agressiever zou worden in dit seizoen.
no chicken mc nuggets.
pi_107394850
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 10:32 schreef LulaHoola het volgende:
Ik vind het ook wel vervelend dat de oude Timeline weg is. Er werd wel vermeld dat Nina agressiever zou worden in dit seizoen.
Klopt ja dat is wel even irritant. Ik ben ook benieuwd of in de andere tijdlijn Olivia ook dood moet, want de observer zei dat hij alle mogelijke toekomsten had gezien en dat ze in elke dood gaat, dus dan zou dat in de andere tijd lijn ook zo het geval moeten zijn.
pi_107405697
Komt wel goed denk ik. Peter wil terug naar zijn tijd en Walter helpt hem, dus de schrijvers zijn wel iets van plan. :)
pi_107406371
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:41 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Komt wel goed denk ik. Peter wil terug naar zijn tijd en Walter helpt hem, dus de schrijvers zijn wel iets van plan. :)
Walter in de andere tijdlijn gaat ook naar de andere tijdlijn waar Peter vandaan komt en dan transformer de drie walters in MegaWalter. Fucked up logica gevolgd door de creatie van een nieuwe natuurwet _O_
  maandag 30 januari 2012 @ 21:07:37 #69
313458 Zonnetje1981
pi_107416593
_O_ _O_ wow, wat een ep weer, eindelijk tijd gehad om te kijken, man man man...Fringe is back!! ^O^
pi_107448905
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:59 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Walter in de andere tijdlijn gaat ook naar de andere tijdlijn waar Peter vandaan komt en dan transformer de drie walters in MegaWalter. Fucked up logica gevolgd door de creatie van een nieuwe natuurwet _O_

/afraid
pi_107490718
De laatste aflevering was ijzersterk! Ik vind het echt een topseizoen tot dusver.
pi_107507157
Ik ben afgehaakt na de afleveringen waarin Olivia de stem van Bell had en die cartoon-episode daarna ergens.
Dat werd mij allemaal iets te veel van het irritante.
Inmiddels ben ik echter door al m'n series heen en wil dit nog wel een kans geven. Hoe staat het met het huidige niveau van de serie?

[ Bericht 6% gewijzigd door EddyAlbena op 02-02-2012 09:05:54 ]
pi_107507808
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:00 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik ben afgehaakt na de afleveringen waarin Olivia de stem van Bell had en die cartoon-episode daarna ergens.
Dat werd mij allemaal iets te veel van het irritante.
Inmiddels ben ik echter door al m'n series heen en wil dit nog wel een kans geven. Hoe staat het met het huidige niveau van de serie?
Fenomenaal.
pi_107512125
Ok :P Gaan ik maar weer checken dan.
pi_107516188
Ik ga toch een opfrisser nodig hebben. Een-na-laatste ep van seizoen 3 gaat Peter naar het andere universum, maar dat is opeens vele jaren later. Olivia is baas en Walter zit weer in een gesticht. Maar het andere universum was toch juist waar Walter SoD was en Olivia één van het team (en een dochter heeft)? Hoezo opeens dit nóg andere universum?
pi_107520586
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 14:27 schreef EddyAlbena het volgende:
Ik ga toch een opfrisser nodig hebben. Een-na-laatste ep van seizoen 3 gaat Peter naar het andere universum, maar dat is opeens vele jaren later. Olivia is baas en Walter zit weer in een gesticht. Maar het andere universum was toch juist waar Walter SoD was en Olivia één van het team (en een dochter heeft)? Hoezo opeens dit nóg andere universum?
Als ik me niet vergis was dat een blik in de toekomst van wat er zou gebeuren als 1 van de 2 universums vernietigd zou worden. Daarom was het voor Peter van belang om die machine in te stappen zodat beide universums konden blijven bestaan. In de toekomst die jij beschrijft zou het universum van Walternate dus vernietigd zijn.

Iets in die richting in ieder geval. Maar is al aardig lang geleden, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.
pi_107522625
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:34 schreef Nickske1912 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis was dat een blik in de toekomst van wat er zou gebeuren als 1 van de 2 universums vernietigd zou worden. Daarom was het voor Peter van belang om die machine in te stappen zodat beide universums konden blijven bestaan. In de toekomst die jij beschrijft zou het universum van Walternate dus vernietigd zijn.

Iets in die richting in ieder geval. Maar is al aardig lang geleden, dus durf het niet met zekerheid te zeggen.
Ok dank. Werd al wel redelijk duidelijker gedurende de ep, alleen kon ik het nog niet echt plaatsen.
  donderdag 2 februari 2012 @ 17:32:53 #78
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107522866
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 16:34 schreef Nickske1912 het volgende:

[..]

Dit klopt :P
Toen ging Walter het bewustzijn van Peter terug in de tijd sturen.
pi_107618754
Leuke ep weer. Mooi dat we nu wat meer te weten komen over hoe die observers werken.
+ Astrid O+ (sommige vrouwen moeten verboden worden om pot te zijn imo :()
pi_107626228
Gave aflevering weer inderdaad.
pi_107633609
Sarcastisch bankje?

Een van de vele '47'

Spam!

Leuke aflevering weer!
  zondag 5 februari 2012 @ 16:37:22 #82
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_107636514
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 16:37 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Was verbaasd dat het geen ford was
Nissan is al het hele seizoen sponsor, geloof ik.
  zondag 5 februari 2012 @ 22:27:22 #84
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_107653557
no chicken mc nuggets.
pi_107653803
Ik wist niet dat ze engels was?
pi_107655150
Dat is een australisch accent ;)
pi_107693769
Your agent Farnsworth is summoning you :D

Shiitake Happens :o :D

Sterk seizoen tot nu toe hoor. Fringe blijft een bazenserie. Jammer de de ratings zo beroerd zijn. Ik zie seizoen 5 toch wat somber in. En daar baal ik flink van, want ik vind Fringe de interessantste, onderhoudendste en boeiendste serie van dit moment.
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 6 februari 2012 @ 21:53:13 #88
313458 Zonnetje1981
pi_107693949
Toffe ep!! :Y
pi_107694231
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 21:50 schreef wolfrolf het volgende:

ik vind Fringe de interessantste, onderhoudendste en boeiendste serie van dit moment.
Met afstand.
pi_107733946
FOX: If 'Fringe' Is Losing Money For Fox, What Will Save It This Year?

http://tvbythenumbers.zap(...)it-this-year/115932/

F(r)ingers crossed :{ ;(
pi_107736011
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:51 schreef wolfrolf het volgende:
FOX: If 'Fringe' Is Losing Money For Fox, What Will Save It This Year?

http://tvbythenumbers.zap(...)it-this-year/115932/

F(r)ingers crossed :{ ;(
Liever komt er dit seizoen een spetterend en vooral bevredigend einde, en houden ze er zelf mee op. Ze hebben de fans al op hun blote knietjes mogen danken dat ze überhaupt nog een 4e seizoen kregen, zorg dan nu iig voor een goede finale zodat we daarna altijd een goed gevoel houden over de serie als een van de betere serial sci-fi drama series die er zijn geweest... maar als dit eindigt met een cliffhanger of belachelijk wordt afgeraffeld, dan blijft er niks van die status over.
pi_107833222
Was een mooie aflevering. Leuk dat Astrid ook een keer meer in beeld komt. Ik vind het altijd grappig hoe Walter kan eten terwijl hij een autopsie doet. Dan ontstaan er van die leuke (op het eerste gezicht walgelijke) momentjes waarop de kijker denkt dat Walter van een orgaan eet, terwijl hij gewoon rood snoep ofzo zit te eten :P

Ik ben ook benieuwd of we nog meer over September krijgen te horen, nu de anderen weten dat hij Peter niet heeft uitgewist.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 23:05:59 #93
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_107876931
Interessante aflevering.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_107879916
SPOILER
pi_107881429
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 23:05 schreef jcdragon het volgende:
Interessante aflevering.

SPOILER
SPOILER
pi_107881503
Vanwaar die spoilers? De aflevering is toch gewoon op de Amerikaanse tv geweest.
pi_107881667
Wat ik zo raar vond is dat Peter niet begon te praten over dat het zelfde fenomeen in zijn universe ook gebeurden.. Daar waren ook wat kantoorpanden/huizen zo op elkaar gestapeld e.d.
  zondag 12 februari 2012 @ 12:43:22 #98
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_107887506
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 01:27 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Ik vermoed dat er helemaal geen andere tijdlijn is, de tijdlijn is gewoon veranderd door de observers, vandaar dat Olivia zich dingen begon te herinneren.
Dit snap ik ff niet. Want zou Walter niet de 1e zijn die zich dingen zou herinneren dan?
Dat die tijdlijnen samen gekomen zouden zijn tijdens de afbraak van de 2 universums dat kan ik me nog wel voorstellen, maar nogmaals; waarom Is Olivia weer de oude en Walter niet?
Vond het een goeie aflevering!
pi_107888265
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 01:37 schreef Geo4kant het volgende:
Wat ik zo raar vond is dat Peter niet begon te praten over dat het zelfde fenomeen in zijn universe ook gebeurden.. Daar waren ook wat kantoorpanden/huizen zo op elkaar gestapeld e.d.
Misschien dat dat niet is gebeurd door de verandering van de tijdlijn? En anders...misschien dat Peter het als zo vanzelfsprekend vond dat hij er niets over zei?

quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:43 schreef tass het volgende:

[..]

Dit snap ik ff niet. Want zou Walter niet de 1e zijn die zich dingen zou herinneren dan?
Dat die tijdlijnen samen gekomen zouden zijn tijdens de afbraak van de 2 universums dat kan ik me nog wel voorstellen, maar nogmaals; waarom Is Olivia weer de oude en Walter niet?
Vond het een goeie aflevering!
Ik denk trouwens ook dat dit dezelfde tijdlijn is, alleen met het verschil dat Peter 'niet bestaat/ had mogen bestaan'. Ik denk dat het logisch is dat juist Olivia weer de oude wordt, aangezien zij wellicht gevoeliger is voor zulke dingen door de Cortexiphan-experimenten. Hoezo denk je dat Walter de eerste zou zijn die zich weer dingen herinnert?

Ik vond het einde trouwens wel interessant. Ik ben benieuwd of Olivia de oude blijft of dat zij gewoon van die momenten heeft waarin zij zich Peter herinnert. Hopelijk wordt er hiermee in de volgende aflevering iets gedaan :)

Ik zat net trouwens even op fringpedia te kijken en ik kwam Sam Weiss weer tegen. Vraag me af of we ooit nog wat meer over hem krijgen te horen. Ze waren er toch nog steeds niet achter wie hij precies was en waarom hij gevaarlijk zou zijn (volgens een boodschap op het krijtbord in Walter's lab in een of andere flashback)?
  zondag 12 februari 2012 @ 15:55:42 #100
202546 Baszh
The Dude abides
pi_107894704
Misschien is de reden dat Olivia nu dingen herinnert die nooit gebeurt zijn in haar tijdlijn vanwege Peter. De oude tijdlijn is herschreven maar niet verdwenen omdat Peter er nog in zit en nu lekken oude dingen terug.
pi_107896950
Eerste gedachte toen ik het vliegtuig zag neerstorten: "Hopen dat Jack nu wél de motor in wordt gezogen."

Verder was het weer een prima aflevering, die deed denken aan The Walking Dead-pilot.
pi_107903925
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 23:06 schreef Johnny Blaze het volgende:
Dat is een australisch accent ;)
Jep. Zat ze niet in The Secret Life Of Us?

Net de laatste twee ep's weer gezien. Kan steeds niet wachten om verder te kijken.
People live to learn things, and I learn to live...
pi_107911903
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:56 schreef clumsy_clown het volgende:
Eerste gedachte toen ik het vliegtuig zag neerstorten: "Hopen dat Jack nu wél de motor in wordt gezogen."
_O_

Verder een toffe aflevering, zet het verhaal even in een hogere versnelling. Het lijkt inderdaad dat de tijdlijn wel de juiste tijdlijn is, maar zonder de invloed van Peter. Dat leek mij eigenlijk ook sowieso de meest logische optie, het zou namelijk nogal omslachtig zijn om dit seizoen 'nieuwe' characters te introduceren waarna Peter ergens halverwege het seizoen teruggaat naar 'zijn' tijdlijn en deze characters weer verlaat om terug te komen in een tijdlijn die hem een paar maanden heeft gemist en vervolgens weer gezellig verder gaat.
  zondag 12 februari 2012 @ 23:10:29 #104
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_107914801
Ik denk dat Olivia als eerste haar herinneringen terugkrijgt. Peter hoeft dus helemaal niet terug naar een andere universe. Wat denken jullie?

Ok, we zitten op één lijn :P
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 13 februari 2012 @ 08:17:09 #105
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_107920364
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 23:10 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk dat Olivia als eerste haar herinneringen terugkrijgt. Peter hoeft dus helemaal niet terug naar een andere universe. Wat denken jullie?

Ok, we zitten op één lijn :P
:Y
pi_107936531
zeer toffe aflevering, behalve dan die man in de bus met die 83 gezichten, dat was een beetje te :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  maandag 13 februari 2012 @ 20:18:30 #107
313458 Zonnetje1981
pi_107943434
wow, wat een ep weer *O*

Ik denk ook dat dit dezelfde tijdslijn is als altijd...ben erg benieuwd hoe nu verder en ik vind het erg jammer dat het stopt, maar als er een goede grande finale komt kan ik ermee leven :Y
pi_107943610
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:18 schreef Zonnetje1981 het volgende:
wow, wat een ep weer *O*

Ik denk ook dat dit dezelfde tijdslijn is als altijd...ben erg benieuwd hoe nu verder en ik vind het erg jammer dat het stopt, maar als er een goede grande finale komt kan ik ermee leven :Y
Het is beter om het juist goed af te ronden dit seizoen, want anders krijg je een seizoen met meer fillers dan het echte verhaal .
  maandag 13 februari 2012 @ 20:35:49 #109
313458 Zonnetje1981
pi_107944496
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:21 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Het is beter om het juist goed af te ronden dit seizoen, want anders krijg je een seizoen met meer fillers dan het echte verhaal .
eens, zeker, maar dat neemt niet weg dat het jammer is dat er weer een serie stopt die ik volg.. (Medium, Ghost Whisperer) (gelukkig komt er wel een nieuw seizoen van Supernatural, jee *O* )
pi_107944614
is het al definitief gecancelled ja? Is helemaal langs me heen gegaan..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_107944817
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:38 schreef sbientje het volgende:
is het al definitief gecancelled ja? Is helemaal langs me heen gegaan..
Nope. Fox heeft min of meer aangegeven dat Warner Bros. een 5e seizoen kan krijgen door het voor een prikkie te verkopen.

quote:
Hoezo? Het wordt dan waarschijnlijk een seizoen van 13 afleveringen, dus dan wordt vast een doorlopend verhaal.
  maandag 13 februari 2012 @ 21:02:30 #112
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_107945882
Ik heb het idee dat deze series altijd eindigen met een cliffhanger. Alleen zodat er in de toekomst mogelijkerwijs nog aan verdiend kan worden. Ik haat dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door LulaHoola op 13-02-2012 21:09:22 ]
no chicken mc nuggets.
pi_107946167
quote:
14s.gif Op zondag 12 februari 2012 16:56 schreef clumsy_clown het volgende:

Verder was het weer een prima aflevering, die deed denken aan The Walking Dead-pilot.
Bij die gewonde kerel was mijn gedachte: "Pas op, hij bijt!" :')
  maandag 13 februari 2012 @ 21:10:07 #114
341960 LulaHoola
In 't echt xxxxx !
pi_107946296
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:07 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Bij die gewonde kerel was mijn gedachte: "Pas op, hij bijt!" :')
Dat was mijn eerste reactie ook. "Walking Dead Crossover Waaah! "
no chicken mc nuggets.
pi_107948144
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:42 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Nope. Fox heeft min of meer aangegeven dat Warner Bros. een 5e seizoen kan krijgen door het voor een prikkie te verkopen.

[..]

Hoezo? Het wordt dan waarschijnlijk een seizoen van 13 afleveringen, dus dan wordt vast een doorlopend verhaal.
Opzich mag er wel een 5de seizoen bijkomen, nja over 3 afleveringen weten we hopelijk meer :P

en voortaan eens op de observers gaan letten :P

Heb de meeste wel gemist :
SPOILER
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_107948153
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:02 schreef LulaHoola het volgende:
Ik heb het idee dat deze series altijd eindigen met een cliffhanger. Alleen zodat er in de toekomst mogelijkerwijs nog aan verdiend kan worden. Ik haat dat.
Leg eens uit? Vaak weten showrunners helemaal niet dat ze gecanceld worden, voordat de productie afgelopen is. Je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze het verhaal spannend willen houden mochten ze vernieuwd worden.
De showrunners hebben inmiddels wel aangegeven dat de season finale dienst zou kunnen doen als series finale.
pi_108023604
Niet aanstaande, maar volgende week vrijdag komt een knaller van een aflevering! Ik zal een afbeelding plaatsen in de spoiler:

SPOILER
  woensdag 15 februari 2012 @ 21:32:11 #118
313458 Zonnetje1981
pi_108023982
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:26 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Niet aanstaande, maar volgende week vrijdag komt een knaller van een aflevering! Ik zal een afbeelding plaatsen in de spoiler:

SPOILER
Cool, kan niet wachten :Y
  donderdag 16 februari 2012 @ 22:55:24 #119
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_108063934
Ik ben groot fan van Lost, en kijk nu de X-Files(zit in seizoen 9). Is dit een mooie aanrader om daarna te gaan kijken? Of hebben jullie betere tips?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_108067868
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 21:26 schreef BeyondTheGreen het volgende:

SPOILER
Ik wil kijken, echt heeeeel graag.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 08:17:39 #121
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_108069749
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:55 schreef satecl het volgende:
Ik ben groot fan van Lost, en kijk nu de X-Files(zit in seizoen 9). Is dit een mooie aanrader om daarna te gaan kijken? Of hebben jullie betere tips?
X-Files _O_
Alhoewel seizoen 9 en 10 zonder Hank Moody, ehhhhhh, Fox Mulder, een stuk minder zijn, maar wat een geniale serie is dat zeg _O_

Fringe vind ik, als groot X-Files fan sinds de jaren 90, een zeer, zeer, zeeeeeeeeer waardig alternatief!
  zaterdag 18 februari 2012 @ 09:27:55 #122
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_108109459
Alweer een goede aflevering. Ik vraag me af waarom ze ermee zouden willen stoppen. Anders dan de andere series is de kwaliteit niet achteruit gegaan en blijft het spannend.

Het Hive thema deed me aan de Borg van Star Trek denken. Ik vraag me wel af hoe het komt dat die jongen opeens niet meer die andere stemmen hoort.

Olivia die toch de dingen herinnert van een andere tijdlijn. Het lijkt erop dat ze toch met Cortexiphan door de huidige Nina wordt toegdiend. Maar met welk motief? Ik denk dat ze naar een andere tijdlijn is gesprongen.
pi_108110852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 22:55 schreef satecl het volgende:
X-files moest ik niks van hebben, maar Fringe vind ik dan wel weer goed vet :D.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
  zaterdag 18 februari 2012 @ 12:26:36 #124
3185 Adelante
To let it go now
pi_108112541
Is Nina nu ook een shape shifter geworden :?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_108114732
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:26 schreef Adelante het volgende:
Is Nina nu ook een shape shifter geworden :?
Had de originele dan niet dood moeten zijn?

wel kut :

S04E14 The End of All Things 24 februari 2012
S04E15 A Short Story About Love 23 maart 2012

En iemand al de observer gezien in de aflevering van 17feb?

SPOILER
Ook duidelijk dan :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Nick-GizMo op 18-02-2012 13:54:05 ]
pi_108115808

YEAH BABY!
Zin in :D

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2012 14:18:06 ]
pi_108116580
  zaterdag 18 februari 2012 @ 14:54:16 #128
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_108116871
Goede aflvering :D Ik wil niet wachten tot volgende week }:|
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
pi_108117103
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 14:54 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
Goede aflvering :D Ik wil niet wachten tot volgende week }:|
  zaterdag 18 februari 2012 @ 15:08:36 #130
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_108117263
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 09:27 schreef jcdragon het volgende:
Het Hive thema deed me aan de Borg van Star Trek denken. Ik vraag me wel af hoe het komt dat die jongen opeens niet meer die andere stemmen hoort.
Doordat degene die de link vormt vermoord werd. Hun aller vader dus.
Deze combi vind ik dus super: het combineren van het losse verhaal, maar ondertussen gaat de rode draad toch verder. Helemaal top _O_

Ik zat me wat af te vragen... Nina heeft toch links die bionische arm met die handschoen aan altijd? Of is dat die andere tijdlijn?
Volgens mij is er helemaal geen andere tijdlijn en moet Peter helemaal nergens naar toe terug. De mensen die er zijn moeten hun geheugen terugkrijgen, omdat Peter is weggevaagd.
Maar wat is dan de reden dat ie weer terug is? Hopelijk wordt dat volgende week wat duidelijker :)
pi_108117640
Nina is een shape shifter denk ik net als Broyles, de echte Nina is kidnapped.. die zie je dan in de promo voor volgende week in de kelder met Olivia.

Ze hebben 2 grote posities geïnfiltreerd of zelfs 3, Brandon, de assistent van Alt-Walter. (nu dood)
Alt Broyles, teamleider, krijgt alle fringe zaken en alles te weten en dan info doorspelen naar DRJ.
Nina Sharp, hoofd massive dynamic met access richting cortexiphan, alle informatie van de trials uit het verleden, heel veel geld en resources.

Nina is een shape shifter (of evil alt-nina, die naar dit universe is gehaald, net zoals Alt-olivia als spy overkwam) die samen werkt met DRJ om Olivia opnieuw te activeren (haar abilities).
Waarvoor? Misschien heeft hij een machine gebouwd, soort gelijke aan die van Peter, om de 2 universes samen te smelten na 1 .. die alle schade repareert en dat er 1 overblijft waar iedereen leeft? Ook al zou dat tegenstrijdig zijn omdat 2 objecten niet in dezelfde ruimte kunnen functioneren.

Vergeet niet dat Olivia ook een rol speelde met de machine/peter, op die tekeningen was zij te zien, nu weet ik niet meer wat het precies was.. maar er was een soort gelijke tekening van Olivia net als Peter. Maar hoe DRJ aan al deze info zou moeten komen....... Gezien de promo van volgende week, hij heeft September vermoord, werkt samen met de observers of heeft de gewonde September ondervraagt/gemarteld. Wie weet..

Als het maar niet zoals Heroes afloopt dat ze (Hiro) Olivia gaan superchargen om haar.. crossover ability gebruiken, om welke reden dan ook om een grote groep mensen over te zetten.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2012 15:56:55 ]
pi_108117938

Slusho! :9
pi_108117989
Hier een link naar een nog langere promo voor volgende week!

Wil niet wachten!!!
pi_108118217
Ik denk ook dat dit de gewone universe/timeline is maar dat die overschildert is, zeg maar mensen hun perceptie is aangepast.. maarja, waar is dan dat kind van Olivia? :P En zo nog wat dingen..
pi_108121038
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 15:43 schreef Geo4kant het volgende:
Ik denk ook dat dit de gewone universe/timeline is maar dat die overschildert is, zeg maar mensen hun perceptie is aangepast.. maarja, waar is dan dat kind van Olivia? :P En zo nog wat dingen..
Het kind is gewoon verdwenen aangezien Fauxlivia niet zwanger kon worden van Peter. Hij bestond immers niet :P Ik denk dat de gewijzigde tijdlijn niet alleen de percepties heeft aangepast maar dus ook gewoon bepaalde gebeurtenissen. Een gewijzigde gebeurtenis is bijvoorbeeld dat Olivia Peter niet nodig had om Walter uit de psychiatrische inrichting te kunnen halen.

Ik denk ook nog steeds dat dit gewoon dezelfde tijdlijn is, alleen minus Peter. Vandaar dat er ook dingen anders zijn, omdat er geen Peter was die bepaalde dingen kon doen of invloed kon hebben op gebeurtenissen.

Ik denk als Peter 'officieel' wordt teruggezet in deze tijdlijn er een soort 'wijzigingsgolf' over de wereld gaat die alles weer op zijn oude plek terugzet.

Ik was verbaasd dat de echte Nina Sharp was ontvoerd. Had werkelijk gedacht dat zij de slechterik was in deze gewijzigde tijdlijn. Ik vond het eigenlijk ook een beetje snel gaan met Olivia en Peter. Peter zei nog in de auto dat hij Fauxlivia al een keer door elkaar had gehaald met Olivia en hij dus niet voor deze Olivia durfde te gaan. Dat begreep ik wel van hem en had dus verwacht dat hij nog afstand ging houden, ook al brengen zijn gevoelens hem in de war. Maarja, toch kuste hij haar...
Ben benieuwd naar de intenties van David Robert Jones :)
pi_108126288
Als Nina een shapeshifter is, zou de echte Nina dood zijn. Ik denk dat "onze" Nina is ontvoerd en de Nina van het andere universum de verraadster is. Deze verraadster heeft Olivia gedoseerd, lijkt me duidelijk.

Wat ik me afvraag, Olivia liep in het tankstation, de man zag haar niet eens en Peter ziet haar nergens. Even later zien we haar ergens vast zitten. Hmm...

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 17:23 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Het kind is gewoon verdwenen aangezien Fauxlivia niet zwanger kon worden van Peter. Hij bestond immers niet :P Ik denk dat de gewijzigde tijdlijn niet alleen de percepties heeft aangepast maar dus ook gewoon bepaalde gebeurtenissen. Een gewijzigde gebeurtenis is bijvoorbeeld dat Olivia Peter niet nodig had om Walter uit de psychiatrische inrichting te kunnen halen.

Ik denk ook nog steeds dat dit gewoon dezelfde tijdlijn is, alleen minus Peter. Vandaar dat er ook dingen anders zijn, omdat er geen Peter was die bepaalde dingen kon doen of invloed kon hebben op gebeurtenissen.

Ik denk als Peter 'officieel' wordt teruggezet in deze tijdlijn er een soort 'wijzigingsgolf' over de wereld gaat die alles weer op zijn oude plek terugzet.

Ik was verbaasd dat de echte Nina Sharp was ontvoerd. Had werkelijk gedacht dat zij de slechterik was in deze gewijzigde tijdlijn. Ik vond het eigenlijk ook een beetje snel gaan met Olivia en Peter. Peter zei nog in de auto dat hij Fauxlivia al een keer door elkaar had gehaald met Olivia en hij dus niet voor deze Olivia durfde te gaan. Dat begreep ik wel van hem en had dus verwacht dat hij nog afstand ging houden, ook al brengen zijn gevoelens hem in de war. Maarja, toch kuste hij haar...
Ben benieuwd naar de intenties van David Robert Jones :)
Peter zag in haar ogen dat dit "zijn" Olivia was. De Olivia waar hij een relatie mee had, en dus geen AltOlivia of een Olivia uit een andere tijdlijn. Dit was de Olivia die altijd van hem hield, dat maakt de scène juist zo mooi. :)
pi_108132982
Nina had toch robothanden? :?
pi_108140679
Godverdomme nog 6 dagen wachten voor de meest epische episode ooit naar het schijnt :X
pi_108145056
Omg ik wil niet wachten :'(
pi_108151131
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:07 schreef Symer het volgende:
Nina had toch robothanden? :?
Die hand kreeg ze doordat deze werd "afgezaagd" door de poort op het ijs naar het andere universum in de originele tijdslijn, maar in de huidige tijdslijn zonder Peter is dat nooit gebeurd.
pi_108151593
Wat een einde weer :9!
  zondag 19 februari 2012 @ 16:09:03 #142
313458 Zonnetje1981
pi_108151785
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2012 16:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Wat een einde weer :9!
EENS!! Kan niet wachten tot vrijdag, eindelijk het verhaal van September *O*
  zondag 19 februari 2012 @ 22:19:18 #143
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_108167930
_O_ Wat een aflevering _O_
Die promo ziet er veelbelovend uit :) Eindelijk in de geest van de "genius" die alles weet _O_
pi_108168310
Kan ook niet wachten... :)
pi_108168318
:$
pi_108168370
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 05:48 schreef Henno het volgende:
Godverdomme nog 6 dagen wachten voor de meest epische episode ooit naar het schijnt :X
Zaterdag ben ik iig op tijd uit mijn nest :P
  zondag 19 februari 2012 @ 22:57:21 #147
145874 mctwigt
pi_108170000
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 20:16 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Als Nina een shapeshifter is, zou de echte Nina dood zijn. Ik denk dat "onze" Nina is ontvoerd en de Nina van het andere universum de verraadster is. Deze verraadster heeft Olivia gedoseerd, lijkt me duidelijk.

Wat ik me afvraag, Olivia liep in het tankstation, de man zag haar niet eens en Peter ziet haar nergens. Even later zien we haar ergens vast zitten. Hmm...

[..]

Peter zag in haar ogen dat dit "zijn" Olivia was. De Olivia waar hij een relatie mee had, en dus geen AltOlivia of een Olivia uit een andere tijdlijn. Dit was de Olivia die altijd van hem hield, dat maakt de scène juist zo mooi. :)
Inderdaad, deze Nina die vast geboden was is de echte. Incl robotarm want dat was door Walter en niet Peter. Alles tot het moment dat Walter en Peter door het ijs zakken is normaal en het zelfde. De Nina die bij Walter en Lincoln is is van het andere universum ze heeft immers haar beide armen nog. Walter keek ook naar haar arm.
#3 #4
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
  maandag 20 februari 2012 @ 19:06:06 #148
145874 mctwigt
pi_108197137
OMG
SPOILER
#3 #4
pi_108198007
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:06 schreef mctwigt het volgende:
OMG
SPOILER
Oh mên. Oh mên. Ik wil 'm!

(In de spoiler staat een extended promofilmpje, voor de nieuwsgierigen die niet durven te klikken :P)
pi_108205523
quote:
11s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Oh mên. Oh mên. Ik wil 'm!

(In de spoiler staat een extended promofilmpje, voor de nieuwsgierigen die niet durven te klikken :P)
Welke man wil je precies?
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Kloonhommel op 20-02-2012 22:02:05 ]
pi_108206339
Peter :9~
pi_108222949
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:59 schreef SLP_ het volgende:
Peter :9~
Dan wil ik Olivia! :9~
  dinsdag 21 februari 2012 @ 13:40:45 #153
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_108223167
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:33 schreef Zon het volgende:

[..]

Dan wil ik Olivia! :9~
Get in line :9~
pi_108223673
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:40 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Get in line :9~
Dan is Astrid met dat lekkere strakke kontje voor mij O+
pi_108223859
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:58 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Deal! Aspirin is voor jou!
pi_108223866
Ik vind astrid maar niks, komt door haar kapsel... Olivia is prima te doen. Verder is er niks neukbaars in die hele serie.
pi_108223929
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:05 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik vind astrid maar niks, komt door haar kapsel... Olivia is prima te doen. Verder is er niks neukbaars in die hele serie.
Asterisk is idd niet veel soeps. Olivia daarintegen is de mooiste vrouw die ik niet ken!
pi_108224549
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:58 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Jammer dat die van de vrouwtjes houdt dan ;)

Goede aflevering, blijf graag unspoiled, dus heb de awesome promo niet gezien.
Vraag me wel af of nou eindelijk duidelijk wordt hoe de tijdlijn inclusief Peter (inclusief toffere blauwe en rode intro) terug gaat komen. Was in ieder geval een verademing om Olivia weer eens zo losjes te zien, knap gespeeld ook door Anna Torv.
pi_108225104
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:33 schreef Zon het volgende:

[..]

Olivia! :9~
Trio met de twee uit de verschillende universa :9~
pi_108225599
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 14:47 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Trio met de twee uit de verschillende universa :9~
Maar dan niet met die rooie...
pi_108225889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:01 schreef Zon het volgende:

[..]

Maar dan niet met die rooie...
Dus geen trio? :')
pi_108226693
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:08 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Dus geen trio? :')
Juwel, er zijn nu 2 blonde...
pi_108227522
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:27 schreef Zon het volgende:

[..]

Juwel, er zijn nu 2 blonde...
Maar dat is andere tijdlijn, ja balt dan eigenlijk hetzelfde wijf :P Kun je beter wensen om een Olivia drieling :9
pi_108227866
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:51 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Maar dat is andere tijdlijn
Dat is dus maar de vraag.

(hoopt dat de discussie weer inhoudelijk wordt)
pi_108228235
Uhm volgens mij was toch vanaf het begin af aan wel duidelijk dat er geen andere tijdlijn is? Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij zei één van de observers dat Peter uit de tijdlijn gewist was en de fout hersteld was. Maar op de een of andere manier is Peter toch terug gekomen wat de observers ook niet begrepen.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_108228409
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:12 schreef Waffle het volgende:
Uhm volgens mij was toch vanaf het begin af aan wel duidelijk dat er geen andere tijdlijn is? Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij zei één van de observers dat Peter uit de tijdlijn gewist was en de fout hersteld was. Maar op de een of andere manier is Peter toch terug gekomen wat de observers ook niet begrepen.
Klopt ja, mensen geloofden gewoon te makkelijk wat Peter dacht.
Daarnaast hebben de makers ook aangegeven dat de nieuwe intro de amber-kleur had om op die manier duidelijk te maken dat de invloed van Peter nooit heeft plaatsgevonden.

Het zou ook volstrekt belachelijk zijn om een half jaar deze "tijdslijn" te volgen, wetende dat de andere bestaat, en dan ergens gedurende het seizoen Peter weer daarin te droppen.
pi_108265768
Michael Aussiello van TVLine in zijn Ask Ausiello column:

quote:
Question: I’m in pre-cancellation mourning for Fringe, so please cheer me up by letting me know if we’ll get to see Agent Charlie Francis one more time before the end. With Prime Suspect dead and buried, surely Kirk Acevedo has a bit of time to spare. —Anthony
Ausiello: A Fringe source tells me it’s a distinct possibility we’ll see Charlie again, but there’s nothing on the books at the moment. And don’t administer last rites to the show just yet. Despite those apocalyptic Nielsens, Fringe very much remains in the hunt for another season. One scenario allegedly being bandied about has it returning for a final 15-episode run. If that happens I will be an extremely happy person.
15 episode final season zou geweldig zijn!
pi_108270260
Ik denk gewoon niet aan de kijkcijfers. Natuurlijk wil ik wel een mooi einde aan de serie, maar ik kijk eerst uit naar de komende aflevering! Nog een paar dagen :)
pi_108351422
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:49 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Niet, ik wil 22 episoden en een seizoen 6. :')
pi_108371636
Aarghl... ik heb niet vaak zo erg uitgekeken naar een nieuwe episode... nog eventjes....

En of het nu 4 of 5 of 6 seizoenen worden, zolang het maar niet een kut einde heeft :{

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 15:49 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Dit dus, niks beter dan dat ze echt naar een einde toe kunnen schrijven :)
pi_108371846

Maar vrouwen, hoe hard zouden jullie hem dan raken?
pi_108372055
:9~
pi_108374719
Dat einde van vorige aflevering zag ik niet aankomen, had een WTF momentje en dat had Peter dus ook. Leuk zo een einde. Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar de volgende aflevering.
pi_108376570
Ik dacht op het eind even dat Peter 'm weer in tweeën zou gaan slicen :')
pi_108379407
Nu weten we ook eindelijk wat die observers doen.
pi_108381988
OMG! 4 hele weken zonder Fringe?! Zonder Peter?! :'(
pi_108382429
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:00 schreef SLP_ het volgende:
4 weken...?
pi_108382538
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:16 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

4 weken...?
Ja ;(
pi_108382856
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:20 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Ja ;(
Ja tering... ;(
pi_108382961
4 weken is echt heel lang ;(
pi_108384088
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:32 schreef SLP_ het volgende:
4 weken is echt heel lang ;(
Na zo lang wachten voel ik me altijd weer haast uit de serie gestapt.
pi_108384446
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 15:09 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Na zo lang wachten voel ik me altijd weer haast uit de serie gestapt.
Ja inderdaad! Ik vergeet dan ook heel veel dingen weer of ik haal gebeurtenissen door de war met andere series. Super irritant. Ze moeten de serie gewoon door laten lopen zonder pauze ;(
pi_108386515
Peter moet beter luisteren.. nu gaat hij weer haar wegduwen en zeggen dat ze het toch niet is :') (ook raar van de schrijvers?)

En het grappige is, het over heen opnemen zoals met de VHS banden en die beelden van die chips.. dat is wat er echt is gebeurd.. 'bleeding through' maar hij heeft het nog niet door!

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2012 16:55:02 ]
pi_108388533
Hè. Na die mooie scène waarin Peter zijn Olivia zag in de vorige aflevering maken ze het nu weer ongedaan en moet hij tóch terug naar zijn eigen tijdlijn.

Verder wel een epische aflevering, hoor!

quote:
En het grappige is, het over heen opnemen zoals met de VHS banden en die beelden van die chips.. dat is wat er echt is gebeurd.. 'bleeding through' maar hij heeft het nog niet door!
Scherp!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 22:31:47 #185
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108398628
Ik ben aan het kijken. Ik denk dat Nina die nu met Olive wordt gefolterd juist de shapeshifter is :P
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_108398880
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:00 schreef SLP_ het volgende:
Ja dat had ik vorige week al gepost idd :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 22:31 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik ben aan het kijken. Ik denk dat Nina die nu met Olive wordt gefolterd juist de shapeshifter is :P
Kijk nog ff verder ;)

Verder wel een toffe ep, maar niet zo "speciaal" als ze willen dat je denkt, komt denk ik ook door de promo's :).
Wel bagger dat het nu 4 weken duurt, voor de laatste ep?! Die zal dan wel hopelijk langer zijn dan 42 minuten

En ik hoop eigenlijk nog dat er een 5de seizoen komt :)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:01:49 #187
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108399789
Oja nu is het weer dat September bij het wissen een nieuwe universum heeft gemaakt?

Plot-twists maken mij misselijk, schrijvers hou op :r
pi_108400154
Is Henry nu de eerste 'nieuwe mens' wat later leid tot de soort wat the observers zijn? En Henry is dat niet, want Alt-Peter (de Peter) moet een kindje maken met Olivia.. en die 3 zijn iets speciaals.. ?

Hoop dat we nog meer info krijgen..

En wat zou Olivia haar destiny zijn, zou zij een power source worden voor iets? Ze laat lampjes branden, ze de lampen flippen en mensen elektrocuteren en Jones stond te genieten..

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2012 23:14:00 ]
pi_108401412
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:10 schreef Geo4kant het volgende:
Is Henry nu de eerste 'nieuwe mens' wat later leid tot de soort wat the observers zijn? En Henry is dat niet, want Alt-Peter (de Peter) moet een kindje maken met Olivia.. en die 3 zijn iets speciaals.. ?

Hoop dat we nog meer info krijgen..

En wat zou Olivia haar destiny zijn, zou zij een power source worden voor iets? Ze laat lampjes branden, ze de lampen flippen en mensen elektrocuteren en Jones stond te genieten..
Ja hopelijk meer info over 4 weken :D
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:47:39 #190
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108401454
Ik begrijp niet wat Jones uit die ervaring met Olivia heeft gehaald behalve wat zelfgenoegen. Ik bedoel hij verdween erna zomaar naar een andere dimensie en dat was het?
pi_108401861
Ik snap er nu geen zak meer van. Ik denk dat ik het nog even moet laten bezinken. Uit Septembers verhaal begreep ik dat Peter gewoon uit de tijdlijn was gewist >> conclusie Olivia= Peters Olivia. Maar nu denkt Peter dat Olivia=/= zijn Olivia. Begrijpt hij er nu niets van of ik?! :') Man....misschien moet ik maar nog n keer dat stukje bekijken :P
pi_108401933
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:47 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik begrijp niet wat Jones uit die ervaring met Olivia heeft gehaald behalve wat zelfgenoegen. Ik bedoel hij verdween erna zomaar naar een andere dimensie en dat was het?
Hij zal echt wel iets van plan zijn, maar misschien moest ie eerst iets zeker weten? En wie weet, wat deze Olivia kan, kan de andere ook? (al zal dat wel niet zo zijn, aangezien dat niet helemaal klopt :P)
  zondag 26 februari 2012 @ 00:01:49 #193
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108402007
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:57 schreef Goofoyou het volgende:
Ik snap er nu geen zak meer van. Ik denk dat ik het nog even moet laten bezinken. Uit Septembers verhaal begreep ik dat Peter gewoon uit de tijdlijn was gewist >> conclusie Olivia= Peters Olivia. Maar nu denkt Peter dat Olivia=/= zijn Olivia. Begrijpt hij er nu niets van of ik?! :') Man....misschien moet ik maar nog n keer dat stukje bekijken :P
Ik begrijp het ook niet meer hoor.
pi_108402014
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:59 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hij zal echt wel iets van plan zijn, maar misschien moest ie eerst iets zeker weten? En wie weet, wat deze Olivia kan, kan de andere ook? (al zal dat wel niet zo zijn, aangezien dat niet helemaal klopt :P)
Peter zei toch ook dat in zijn tijdlijn ook niet duidelijk was wat Jones wilde. Ik denk dat dit gewoon hetzelfde verhaal is. Jones wil gewoon weten dat Olivia een bepaalde vaardigheid kan activeren en de plannen moeten we nog achterkomen.
pi_108402046
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:01 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Peter zei toch ook dat in zijn tijdlijn ook niet duidelijk was wat Jones wilde. Ik denk dat dit gewoon hetzelfde verhaal is. Jones wil gewoon weten dat Olivia een bepaalde vaardigheid kan activeren en de plannen moeten we nog achterkomen.
True, Wie weet heeft het ook iets met die machine te maken? Afwachten jammer genoeg :(.
pi_108402053
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:57 schreef Goofoyou het volgende:
Klopt, deze Olivia is de juiste Olivia, Peter bevind zich in zijn timeline alleen deze is overschildert, mensen hun perceptie is aangepast. Dit hebben de observers volgens mij in s05e01 al gezegd alleen zijn wij allemaal gaan twijfelen omdat de schrijvers Peter steeds en lang lieten praten over andere timeline etc..

En soms komen er dingen terug, zoals bij Olivia, Olivia en Peter zijn gewoon speciaal.. maar waarom precies .. zijn we nog niet helemaal achter. Of het is zo dat hun kind (alt peter + olivia) dat nog moet komen dus een nieuwe stap van evolutie van de mensheid is.. wat later naar 'the observers' moet leiden.

Ik denk dat Olivia een power source word, misschien om ook een soort machine te bedienen/aan te sturen.. Misschien zoiets als Magneto deed met Rogue?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2012 00:04:13 ]
  zondag 26 februari 2012 @ 00:04:33 #197
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108402106
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:02 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

True, Wie weet heeft het ook iets met die machine te maken? Afwachten jammer genoeg :(.
Ik hoop in ieder geval dat ze Jones gaan staken :(
pi_108402143
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:04 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik hoop in ieder geval dat ze Jones gaan staken :(
Ik hoop op een fatsoenlijk einde ;), niet zoals bij Lost :') :{w
pi_108402286
Ik neem aan dat de machine niet meer bestaat.. aangezien Peter 'nooit bestaan heeft' ..
pi_108402328
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 05:10 schreef Kloonhommel het volgende:
Dat einde van vorige aflevering zag ik niet aankomen, had een WTF momentje en dat had Peter dus ook. Leuk zo een einde. Nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar de volgende aflevering.
Ik ook :P Jammer dat dat niet is gebeurd, maar misschien maar goed ook anders zouden we er misschien nooit achterkomen wat zijn plannen waren.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:02 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Klopt, deze Olivia is de juiste Olivia, Peter bevind zich in zijn timeline alleen deze is overschildert, mensen hun perceptie is aangepast. Dit hebben de observers volgens mij in s05e01 al gezegd alleen zijn wij allemaal gaan twijfelen omdat de schrijvers Peter steeds en lang lieten praten over andere timeline etc..

En soms komen er dingen terug, zoals bij Olivia, Olivia en Peter zijn gewoon speciaal.. maar waarom precies .. zijn we nog niet helemaal achter. Of het is zo dat hun kind (alt peter + olivia) dat nog moet komen dus een nieuwe stap van evolutie van de mensheid is.. wat later naar 'the observers' moet leiden.

Ik denk dat Olivia een power source word, misschien om ook een soort machine te bedienen/aan te sturen.. Misschien zoiets als Magneto deed met Rogue?
Oké, ik was bezig met een reactie op jouw post, maar tijdens het typen snapte ik mezelf niet meer :') Het kwam er in ieder geval op neer dat mijn idee van die tijdlijn overeenkomt met jouw idee. Vroeg me dus tijdens het typen af waarom ik nu zo erg in de war ben, aangezien Peter altijd al had geloofd in verschillende tijdlijnen en ik altijd had geloofd in 1 tijdlijn die was overschilderd.

Trouwens, Joost mag weten hoe Peter de 'toekomst met zijn Olivia' gaat fixen. Vraag me dan af of hij dan weer officieel in de tijdlijn terecht komt, wat misschien zal betekenen dat alles weer wordt hersteld inclusief de baby. Maar dan zou ik me eigenlijk geen gelukkige toekomst met zijn Olivia kunnen voorstellen als die baby bestaat. Lijkt me toch niet dat hij een toekomst kan fixen zonder die baby. Dan zit hij ook weer met schuldgevoelens enzo. Moet zeggen, mooie serie om over te praten :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Goofoyou op 26-02-2012 00:18:08 ]
  zondag 26 februari 2012 @ 00:13:23 #201
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108402384
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:02 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Dus Peter moet een manier vinden om zijn tijdlijn te creëren want die bestaat niet meer ?
pi_108402649
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:13 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dus Peter moet een manier vinden om zijn tijdlijn te creëren want die bestaat niet meer ?
Recreëren, maar waarschijnlijk bestaat de tijdlijn juist wel alleen zijn Peter en Henry daaruit verdwenen en toen iedereen (en de wereld) die in aanraking met Peter is gekomen en zaken die door Peter gebeurd zijn terug gedraaid zijn of aangepast, in hun hoofd.. als valse herinneringen.

En aangezien Peter terug is en Olivia door de cortixaphan shizzle komen er nu dingen terug, net als met de VHS tapes.. dat er toch nog data achterblijft. Olivia spreekt ook alsof ze in een fotoboek kijkt ipv het ervaren als haar leven, dat is waarschijnlijk die perceptie die September met die technologie over de wereld heeft gebracht.

Denk ik..
Maar het blijft ingewikkeld :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2012 00:23:36 ]
pi_108402741
Trouwens, over Nina, denken jullie dat de echte Nina van dit universum dezelfde is die met Jones samenwerkt? Of zal ze uit het andere universum komen/ een of ander gecreeerd wezen zijn?
Ik zit te twijfelen...eigk.

Ik vraag me trouwens nog steeds af wat die random zoen tussen Broyles en Nina had te betekenen :( Nooit meer iets over gezien of gehoord. Volgensmij willen de schrijvers ons gek maken :P
pi_108402892
Ik ga er van uit dat de Nina die door Broyles gedetineerd werd dan toch de echte Nina is maar dat Alt Nina of shapeshifter Nina af en toe Massive Dynamic infiltreerde voor de cortexaphan.
pi_108402967
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:32 schreef Geo4kant het volgende:
Ik ga er van uit dat de Nina die door Broyles gedetineerd werd dan toch de echte Nina is maar dat Alt Nina of shapeshifter Nina af en toe Massive Dynamic infiltreerde voor de cortexaphan.
Die bij Broyles zit is waarschijnlijk wel de echte, en Alt Nina zal wel een shapeshifter zijn, net zoals de Alt Broyles
pi_108403037
Dat zeg ik toch :P
pi_108403040
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:32 schreef Geo4kant het volgende:
Oh dat is waar ook. Dat klinkt wel logisch ja, vond namelijk ook al dat die Nina op 'het bureau' wel erg goed kon acteren. Hoezo ben je zo scherp op dit uur haha
De vraag is dan nog wel hoe die cortixephan kon worden gestolen en de echte Nina er niets van af wist. Als het goed is hebben de doppelgängers in het andere universum dezelfde hand/vingerafdruk (die ene aflevering waarin Lincoln zich voordeed als AltLincoln). Denk dan toch dat die slechte Nina van het andere universum is. Als ze een shapeshifter is moet de echte Nina dood zijn óf Jones heeft een andere manier gevonden om een exacte replica te maken.
pi_108403147
quote:
12s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:38 schreef Geo4kant het volgende:
Dat zeg ik toch :P
Ik zeg toch niet dat je geen gelijk hebt ;)
pi_108403217
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:11 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Ik ook :P Jammer dat dat niet is gebeurd, maar misschien maar goed ook anders zouden we er misschien nooit achterkomen wat zijn plannen waren.

[..]

Trouwens, Joost mag weten hoe Peter de 'toekomst met zijn Olivia' gaat fixen. Vraag me dan af of hij dan weer officieel in de tijdlijn terecht komt, wat misschien zal betekenen dat alles weer wordt hersteld inclusief de baby. Maar dan zou ik me eigenlijk geen gelukkige toekomst met zijn Olivia kunnen voorstellen als die baby bestaat. Lijkt me toch niet dat hij een toekomst kan fixen zonder die baby. Dan zit hij ook weer met schuldgevoelens enzo. Moet zeggen, mooie serie om over te praten :+
Ik begrijp er ook niet zo heel veel meer van, maar Peter is toch al in de juiste tijdlijn? Hij was gewist van deze tijdlijn waardoor sommige gebeurtenissen zijn veranderd. Hij is nu dus toch eigenlijk al officieel in de tijdlijn? :? Alleen niemand weet hóe hij weer in de tijdlijn is gekomen, dus dan kunnen al die gebeurtenissen waar Peter iets mee te maken hebben gehad niet meer teruggedraaid worden. Dus ook niet die baby, want die baby was toch sowieso van de tijdlijn met de rooie Olivia? En hij zit nu in de tijdlijn met de blonde Olivia :P Pff vaag gedoe :P
pi_108403358
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:45 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Ik begrijp er ook niet zo heel veel meer van, maar Peter is toch al in de juiste tijdlijn? Hij was gewist van deze tijdlijn waardoor sommige gebeurtenissen zijn veranderd. Hij is nu dus toch eigenlijk al officieel in de tijdlijn? :? Alleen niemand weet hóe hij weer in de tijdlijn is gekomen, dus dan kunnen al die gebeurtenissen waar Peter iets mee te maken hebben gehad niet meer teruggedraaid worden. Dus ook niet die baby, want die baby was toch sowieso van de tijdlijn met de rooie Olivia? En hij zit nu in de tijdlijn met de blonde Olivia :P Pff vaag gedoe :P
Je haalt tijdlijn en universum door elkaar :P
pi_108403373
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 00:45 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Nou, ik zie het dat hij inofficieel in de tijdlijn zit. Hij moet eigenlijk gewist zijn, maar dat is hij dus niet. Aangezien er geen invloeden van hem te bekennen zijn zit hij voor mij dus niet officieel in de tijdlijn, Hij is gewoon een of andere man die niemand zich kan herinneren, maar toch zijn weg moet vinden. En ja, het is inderdaad nog de vraag of er überhaupt dingen kunnen worden teruggedraaid en hoe (zoals die baby). Ja, zat dus ook te denken of die baby er nog ooit komt of niet. Je hebt daar misschien wel een punt ja. Misschien kan er niets worden teruggedraaid. Wel zielig voor Peter dan aangezien hij zich álles kan herinneren, inclusief zijn zoon die hij misschien nooit meer zal hebben ;(
pi_108403403
Wat mij het meeste in de war schopte was dat in het begin Walter zei dat als ik kies voor Ja, in een ander universum of tijdlijn een andere versie van mij voor Nee gaat.. Daar bleef ik aan denken :P
pi_108403460
Wat probeer je daar mee te zeggen? :P Hoezo brengt dat je in de war.
pi_108403543
Geen idee, ik dacht dat ze hem misschien naar een andere universe hadden geschopt aangezien elke keuze een nieuwe universe maakt.. maar dat is het ook niet :P

Was meer een brainfart :+ nevermind :P
pi_108403701
_O- Achja dat komt vaak voor bij deze serie. Vraag me nog steeds af of we ooit nog iets gaan horen over Sam Weiss. Ik snap niets van die gast. In een flashbackaflevering stond er een of andere verborgen boodschap op het krijtbord in Walters oude lab. Van fringepedia:

A chalkboard in Secretary Bishop's old Harvard lab (Over There, Part 2) has the phrase "A DEMONS TWIST RUSTS" written on it. One anagram for this is "DON'T TRUST SAM WEISS". The commercial break glyphs for the episode also spell "WEISS".

Vraag me nog steeds af of de gemiddelde kijker daar alert op moest zijn of dat het gewoon iets randoms was waar we geen aandacht aan moeten besteden. Ik bedoel, de enigen die dit konden ontdekken hebbeneen diepe analyse moeten maken en niet iedereen doet dat :P Of misschien moet ik gewoon niet meer aan Sam Weiss denken omdat we nu met iets heel anders bezig zijn.

Maar ik ga nu slapen want het wordt me een beetje te laat om over Fringe te praten (ahum ik typte eerst slapen ipv praten :') )
pi_108403811
Heeft iedereen hier, bij elke aflevering op de Observer gelet? Bedoel meer gespot?

En The Glyphs? Want dat is opzich ook best bizar :D
pi_108403880
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:12 schreef Nick-GizMo het volgende:
Heeft iedereen hier, bij elke aflevering op de Observer gelet? Bedoel meer gespot?

En The Glyphs? Want dat is opzich ook best bizar :D
Oké nog 1 reactie :@ In het begin wist ik geeneens dat de observer in iedere aflevering was. Wist het pas toen ik op fringepedia las en let af en toe weleens op. Vaak vergeet ik het omdat ik té geconcentreerd ben op het verhaal :) Op de glyphs let ik nooit want de letter weet ik niet uit mijn hoofd. Observers kan (soms met moeite) nog wel spotten, maar glyphs in mn eentje ontcijferen wordt me teveel. Dat laatste lees ik gewoon allemaal na.
pi_108403912
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:16 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Oké nog 1 reactie :@ In het begin wist ik geeneens dat de observer in iedere aflevering was. Wist het pas toen ik op fringepedia las en let af en toe weleens op. Vaak vergeet ik het omdat ik té geconcentreerd ben op het verhaal :) Op de glyphs let ik nooit want de letter weet ik niet uit mijn hoofd. Observers kan (soms met moeite) nog wel spotten, maar glyphs in mn eentje ontcijferen wordt me teveel. Dat laatste lees ik gewoon allemaal na.
Haha, ja ik wist het eerst ook niet 100% zeker van de Observers, wel een paar gespot maar wist niet echt dat ze elke aflevering er waren :)

Glyphs is mij eigenlijk nooit opgevallen, kijk wel altijd of ik het 123 ergens van herken uit Fringe
De Glyphs zie je ook in sommige afleveringen terug, ergens op een computer scherm ofzo :)

Nja ik ga slapen, want anders ben ik hier nog te lang mee bezig :)
pi_108403951
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:18 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Haha, ja ik wist het eerst ook niet 100% zeker van de Observers, wel een paar gespot maar wist niet echt dat ze elke aflevering er waren :)

Glyphs is mij eigenlijk nooit opgevallen, kijk wel altijd of ik het 123 ergens van herken uit Fringe
Oké wat is dit een rot topic om niet in te reageren :') Er is volgens fringepedia één aflevering waarin de observer niet te zien is. Weet niet of ze dit wel 100% kunnen weten.
pi_108403972
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:20 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Oké wat is dit een rot topic om niet in te reageren :') Er is volgens fringepedia één aflevering waarin de observer niet te zien is. Weet niet of ze dit wel 100% kunnen weten.
Meer dan 1 toch eigenlijk?

SPOILER
pi_108404004
Eeeh...die spoiler...dat is materiaal voor een nieuwe dag :') :P Misschien heb ik het dan verkeerd onthouden of heb ik oude informatie. Geen energie meer om alles nu na te gaan zoeken :P En nu ga ik echt slapen!
pi_108404017
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:22 schreef Goofoyou het volgende:
Eeeh...die spoiler...dat is materiaal voor een nieuwe dag :') :P Misschien heb ik het dan verkeerd onthouden of heb ik oude informatie. Geen energie meer om alles nu na te gaan zoeken :P
Hahaha :D true true, ik ga er ook mee kappen, anders zit ik over een uur hier nog :D

night night !
pi_108404067
Stelletje mietjes....... :D who needs sleep!?
*Leest verder op IMDB*
pi_108404076
Uhm wtf, ik dacht ep 15 word het einde, maar over 4 weken komen ze nog met 8 afleveringen :D. Gelukkig
Maar wel raar dat op bv bierdopje er staat tot ep 15 :')

Promo ep 15 :D :

SPOILER
pi_108404420
Pff als ik er over nadenk raak ik zo in de war van mn denksels dat ik niet meer weet waar ik nou over na aan het denken was :')
pi_108404467
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:42 schreef SLP_ het volgende:
Pff als ik er over nadenk raak ik zo in de war van mn denksels dat ik niet meer weet waar ik nou over na aan het denken was :')
pi_108404501
Timetravel is lastig :P en al die andere zooi.

[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2012 01:48:46 ]
pi_108404520
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:47 schreef Geo4kant het volgende:
Wat ik ook zat te denken.. als September nu gewoon (nog wat verder) terug in de tijd gaat en Alt-Walter deze keer niet afleid.. dan zou er niks aan de hand zijn toch? :P Maarja dan is er geen serie :')
Nee dat kan natuurlijk dan weer niet inderdaad :D
pi_108404641
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:48 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Nee dat kan natuurlijk dan weer niet inderdaad :D
Als de bedoeling is dat dat kind van Peter en Olivia de sleutel is kan het alsnog, Olivia met haar ability is al eens naar de andere universe gegaan en daar had zei Peter ontmoet als ik mij niet vergis, dan zou het nu alleen andersom zijn, Peter wordt genezen in red, blue olivia gaat naar de red universe, ontmoet Peter, valt voor Peter.. na wat jaartjes boinkboink, bidibapdiebooooo Henry!

Denk ik :D
Maargoed ik ga me richten op MMA en sowieso boeit dit niet, want de serie gaat zoals hij gaat dus.. maar het zou moeten kunnen, alleen waarom September dat niet un-do'd geen idee.
pi_108404723
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:55 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Als de bedoeling is dat dat kind van Peter en Olivia de sleutel is kan het alsnog, Olivia met haar ability is al eens naar de andere universe gegaan en daar had zei Peter ontmoet als ik mij niet vergis, dan zou het nu alleen andersom zijn, Peter wordt genezen in red, blue olivia gaat naar de red universe, ontmoet Peter, valt voor Peter.. na wat jaartjes boinkboink, bidibapdiebooooo Henry!

Denk ik :D
Maargoed ik ga me richten op MMA en sowieso boeit dit niet, want de serie gaat zoals hij gaat dus.. maar het zou moeten kunnen, alleen waarom September dat niet un-do'd geen idee.
Ja weetje ik probeer vaak niet eens te gissen naar de volgende aflevering. Ik kijk ook bijna nooit promo's :P
pi_108404750
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:00 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ja weetje ik probeer vaak niet eens te gissen naar de volgende aflevering. Ik kijk ook bijna nooit promo's :P
Niet? Ik vind dat altijd wel leuk, net als cliff hangers.. dat je ongeduldig wordt en dat je wilt weten wat er komt :D beetje er naar toe leven.
pi_108404817
Maar 4 weken er naar toe leven is wel lang ;(
  zondag 26 februari 2012 @ 02:11:44 #233
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108404894
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:07 schreef Goofoyou het volgende:
.

Vraag me nog steeds af of de gemiddelde kijker daar alert op moest zijn of dat het gewoon iets randoms was waar we geen aandacht aan moeten besteden.
Ik weet nieteens meer wie Sam Weiss is. Maar ik merk dat Amerikanen wel gek zijn op dit soort verborgen grappen. Op het moederbord van mijn drumcomputer uit 1985 zou staan: "sulraW eht si lauP" of "Loonie Tunes World Tour". En dat slaat echt helemaal nergens op _O-
  zondag 26 februari 2012 @ 02:13:58 #234
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108404942
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:06 schreef SLP_ het volgende:
Maar 4 weken er naar toe leven is wel lang ;(
Wellicht kunnen wij een mini-meet houden met de mensen hier om erover te praten.
pi_108404957
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:13 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Wellicht kunnen wij een mini-meet houden met de mensen hier om erover te praten.
Leuker idee om de final met z'n allen te kijken,
pi_108404963
Hi i'm Geo and i'm an Fringaholic.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2012 02:17:14 ]
pi_108404965
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:02 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Niet? Ik vind dat altijd wel leuk, net als cliff hangers.. dat je ongeduldig wordt en dat je wilt weten wat er komt :D beetje er naar toe leven.
Ik wil juist zoveel mogelijk verrast worden. Ik haat spoilers :7
pi_108404975
Een deprimeet omdat we zolang moeten wachten en mensen met koppijn van het denken :D
pi_108405016
Maar ff serieus. De series finale met z'n allen kijken tegen die tijd? :D
pi_108405036
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:18 schreef FL_Freak het volgende:
Ik kom nooit buiten dus.. tenzij het bij mij gekeken wordt..
SPOILER
pi_108405065
Met zn allen tegelijkertijd! :-)
  zondag 26 februari 2012 @ 02:39:19 #242
202546 Baszh
The Dude abides
pi_108405268
Denk nog steeds dat er maar 1 tijdlijn is. Enkel de manier waarop deze is geschreven is veranderd door Peter.
  zondag 26 februari 2012 @ 09:53:30 #243
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_108407099
Is nu de conclusie dat Henry geboren was bij de verkeerde Olivia en dat dit moet worden rechtgetrokken?
Burnt to the core but not broken
pi_108410626
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:53 schreef PPL het volgende:
Is nu de conclusie dat Henry geboren was bij de verkeerde Olivia en dat dit moet worden rechtgetrokken?
Ik denk van wel.
September weet/vind Peter speciaal en zegt dat hij met de goede (blue) Olivia samen moet komen, glymps zeggen ook 'UNITE' .. En het kind van hun (Red Peter + Blue Olivia) heeft denk ik ook een belangrijke rol voor de toekomst..

Maar hoe/wat is nog niet duidelijk, maar ik denk dat er dus inderdaad een nieuwe Henry moet komen die mixed DNA heeft.
pi_108410849
Vraag me af of er nog ooit wat gedaan wordt met die Mr X in die zeppelin / LSD trip toen.. die Olivia ging vermoorden.. dat is net als Sam Weiss helemaal weg :P

Nou las ik wel dat er Mr. X op de monitor stond in het lab, maar dat zou kunnen omdat ze zo September noemde omdat ze zijn naam niet wisten, maar bij Fringe is het vaak geen toeval.. (September tegen Olivia: You have to die)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2012 12:49:53 ]
pi_108420667
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:11 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik weet nieteens meer wie Sam Weiss is. Maar ik merk dat Amerikanen wel gek zijn op dit soort verborgen grappen. Op het moederbord van mijn drumcomputer uit 1985 zou staan: "sulraW eht si lauP" of "Loonie Tunes World Tour". En dat slaat echt helemaal nergens op _O-
Sam Weiss was die man in die bowlingbaan die Olivia moest helpen herstellen van een of ander iets. Volgensmij had zij zo'n spastische arm of weetikveelwat :') En de namen van al die auteurs van die boeken over the first people waren volgensmij een anagram van zijn naam, suggererende dat hij iets met hen te maken had. Hij wist het fringeteam ook wat informatie te vertellen over de onderdelen van die 'apocalyptische' machine. En over die drumcomputer: mysterieus :D

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:53 schreef PPL het volgende:
Jep, dat denk ik wel :) Peter is voortbestemd om met Olivia een toekomst te hebben en niet Fauxlivia en hun baby. Ben benieuwd hoe Peter dit gaat aanpakken.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:39 schreef Geo4kant het volgende:
Vraag me af of er nog ooit wat gedaan wordt met die Mr X in die zeppelin / LSD trip toen.. die Olivia ging vermoorden.. dat is net als Sam Weiss helemaal weg :P

Nou las ik wel dat er Mr. X op de monitor stond in het lab, maar dat zou kunnen omdat ze zo September noemde omdat ze zijn naam niet wisten, maar bij Fringe is het vaak geen toeval.. (September tegen Olivia: You have to die)
Oh, Mr. X kan ik me echt nauwelijks herinneren :') Dat was inderdaad ook niet opgelost volgensmij. Maar lijkt me niet dat de Observer Olivia dood wilde. Hij zei alleen dat zij dood moet gaan ooit, omdat het in alle toekomsten uit zou komen. Hij wil juist een manier vinden dat Olivia blijft leven en met Peter herenigd kan worden. Daarom kwam hij ook naar haar toe om haar het slechte nieuws te vertellen dat hij de moeite had gedaan om haar te kunnen verzekeren van een goede toekomst, maar dit (jammer genoeg) niet kon zijn.

Ik denk dat er meer gaten zitten in Fringe dan we dachten. Ik zie mensen vaak praten over Lost dat er veel inconsistenties waren enzo, maar als ik nu zo over Fringe nadenk... Het valt alleen niet zo heel erg op. Fringe is natuurlijk iets totaal anders en gaten zijn haast niet te vermijden omdat er telkens van universum of tijdlijn wordt gewisseld. Heb wel ergens gelezen dat de schrijvers er alles aan gaan doen om de kijkers antwoorden te geven.
pi_108422465
Misschien zijn Sam Weiss en DRJ wel 'rogue observers' .. :P
  zondag 26 februari 2012 @ 16:56:40 #248
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_108422601
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:17 schreef Goofoyou het volgende:
Jep, dat denk ik wel :) Peter is voortbestemd om met Olivia een toekomst te hebben en niet Fauxlivia en hun baby. Ben benieuwd hoe Peter dit gaat aanpakken.
Nu denk ik juist dat dát het probleem is.
Henry had niet geboren moeten worden uit Peter en Fauxlivia, maar uit Peter en Ourlivia.

Ourlivia, die feitelijk gelijk is aan Amberlivia maar waar langzaam de herinneringen van het blauwe universum in terugvloeien.
Dit mede door de invloed van Cortexiphan.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat er iets wordt gevonden / iets gebeurd waardoor ook anderen, zoals, Walter, zich de herschreven tijdslijn zullen herinneren.
Dit concludeer ik ook uit het gesprekje van September over het verwijderen van Peter uit het Blueniverse.
Zei September niets iets over 'residual effects' o.i.d.?

Dit vond ik in ieder geval al in deze 'theorie':
quote:
"When you made the sacrifice to step into that machine, you were not the only one who ceased to exist. So would he. I believed at the time that would be the end of it. I cannot explain, but it is clear that I was wrong. You have managed to return in physical form. I suspect... This will provide an opportunity for you to put things right. She is the one... The Olivia Dunham from whom your shared future was meant to spring. This must be, and everything will be as it was intended. You must find a way." - The Observer (to Peter, )
Belangrijk imho is het gedeelte You have managed to return.
'Return' in tegenstelling tot 'Crossover' (naar een andere tijdslijn / ander universe).
pi_108422817
Ja, dat had ik al gezegd op de vorige pagina.. Red Peter + Blue Olivia = De Henry die ze nodig hebben.
Waarom geen idee, maar ze zijn alle 3 erg belangrijk.

Het lijkt erop dat September iets gezien heeft over dingen beter door heeft dan de andere observers en dat zij niet willen ingrijpen.. maar September weet dat het moet, dat hij het geheel beter ziet.
pi_108426300
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 02:18 schreef FL_Freak het volgende:
Hoe bedoel je? Afspreken en met z'n allen op de bank gaan zitten of zorgen dat iedereen op dezelfde tijd de finale kijkt en dat de hel lost barst in dit topic? :P

Van dat eerste ben ik eigenlijk niet echt een voorstander :@ Je weet maar nooit met wie je te maken hebt op internet, ook al geloof ik niet echt dat er hier enge mannen in dit topic zitten met vage bedoelingen, maar gewoon :+
Trouwens, 4 weken klinkt misschien lang maar hoeft het toch niet te zijn? Gewoon vier wekenlang hier discussiëren en speculeren over vanalles wat je in Fringe bezighoudt. Extra info opzoeken, verborgen boodschappen ontcijferen, noem maar op. Daarnaast neem ik aan dat mensen hier toch wel meerdere series volgen? Als je je daar op focust gaat de tijd snel voorbij.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:56 schreef PPL het volgende:

[..]

Nu denk ik juist dat dát het probleem is.
Henry had niet geboren moeten worden uit Peter en Fauxlivia, maar uit Peter en Ourlivia.

Ourlivia, die feitelijk gelijk is aan Amberlivia maar waar langzaam de herinneringen van het blauwe universum in terugvloeien.
Dit mede door de invloed van Cortexiphan.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is dat er iets wordt gevonden / iets gebeurd waardoor ook anderen, zoals, Walter, zich de herschreven tijdslijn zullen herinneren.
Wacht, dit snap ik niet. Hoe bedoel je feitelijk gelijk? Onze Olivia en Fauxlivia (rode haar, ander universum) zijn twee verschillende mensen.
  zondag 26 februari 2012 @ 18:33:10 #251
3185 Adelante
To let it go now
pi_108426389
Komt er nog een seizoen 5 of zijn het straks de laatste 8 afleveringen???
  zondag 26 februari 2012 @ 18:51:34 #252
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_108427033
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:30 schreef Goofoyou het volgende:
Wacht, dit snap ik niet. Hoe bedoel je feitelijk gelijk? Onze Olivia en Fauxlivia (rode haar, ander universum) zijn twee verschillende mensen.
Ourlivia - Blauw (primaire universum zoals we vanaf seizoen 1 kennen).
Fauxlivia - Rood ('The Other Side', hier is Peter gestolen).

Amberlivia - Huidige blauwe universum waaruit Peter gewist was (poging tot).
Amber verwijst naar de titelsequence aan het begin van de episodes van seizoen 4.
pi_108427625
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:33 schreef Adelante het volgende:
Komt er nog een seizoen 5 of zijn het straks de laatste 8 afleveringen???
Nee, volgensmij is nog niets zeker, zie post #167. Als de serie wordt geannuleerd zouden ze aan het eind van dit seizoen wel zo'n einde hebben dat als serie-einde kan gelden.

quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:51 schreef PPL het volgende:

[..]

Ourlivia - Blauw (primaire universum zoals we vanaf seizoen 1 kennen).
Fauxlivia - Rood ('The Other Side', hier is Peter gestolen).

Amberlivia - Huidige blauwe universum waaruit Peter gewist was (poging tot).
Amber verwijst naar de titelsequence aan het begin van de episodes van seizoen 4.
Oh op die manier. Voor mij is dan Ourlivia hetzelfde als Amberlivia :P Ik maak geen verschil tussen die Olivia's. Voor mij is het dezelfde Olivia alleen minus Peter en heb er geen aparte benaming voor. Maar ik snap het nu! :)
  zondag 26 februari 2012 @ 19:55:42 #254
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_108430392
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 19:05 schreef Goofoyou het volgende:

Oh op die manier. Voor mij is dan Ourlivia hetzelfde als Amberlivia :P Ik maak geen verschil tussen die Olivia's. Voor mij is het dezelfde Olivia alleen minus Peter en heb er geen aparte benaming voor. Maar ik snap het nu! :)
Dus eigenlijk zijn we het eens en bedoelen we hetzelfde.
Dat krijg je er nou van, paralelle realitieten en tijdreizen :Y)
Anyway, is ook geen verzinsel van mijzelf hoor.
Meer iets wat ik in andere reviews las en ik wel handig achtte om hier en daar verschillen te duiden.
  zondag 26 februari 2012 @ 20:23:31 #255
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_108431773
Goeie Ep wel, die oerknal *O*

Maar ik begreep dat die Henry zo belangrijk was voor de observers omdat hij de grondlegger is van de machine waardoor zij een "tijdloos" bestaan konden leiden...
Maar nu er geen Henry is, hadden de observers toch eigenlijk ook niet meer kunnen bestaan??
pi_108434327
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:23 schreef SilentChaos het volgende:
Goeie Ep wel, die oerknal *O*

Maar ik begreep dat die Henry zo belangrijk was voor de observers omdat hij de grondlegger is van de machine waardoor zij een "tijdloos" bestaan konden leiden...
Maar nu er geen Henry is, hadden de observers toch eigenlijk ook niet meer kunnen bestaan??
Komen de observers van Henry dan? In elk geval is September een wetenschapper van "een van de mogelijke toekomsten van de mensheid" zoals hij zelf zei. Uit een andere tijdlijn dus.
pi_108434863
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:53 schreef BeyondTheGreen het volgende:

[..]

Komen de observers van Henry dan? In elk geval is September een wetenschapper van "een van de mogelijke toekomsten van de mensheid" zoals hij zelf zei. Uit een andere tijdlijn dus.
Dat is de vraag, maar het is duidelijk dat Henry (en Peter/Olivia) erg belangrijk zijn voor September, zoals ik al zei misschien heeft hij het verhaal beter door dan de andere observers wat voor rol hun spelen in de geschiedenis.
pi_108435263
zijn de 4 weken al voorbij?
  zondag 26 februari 2012 @ 22:56:18 #259
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_108443840
Als ik Fringe-schrijver was, dan zou ik tegen het einde van de serie dus echt wel een episode doen waarin ze door een hele reeks mogelijke tijdlijnen (of universums) reizen... lekker spelen met oorzaak-gevolg verschillen, en drastische verschillen tussen tijdlijnen enzo :9
Gaan ze hopelijk nog wel doen, aangezien de main storyline over de tijdreizende Observers gaat en hun "countless possible timelines".
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_108453121
Het lijkt me wel vervelend als je niet weet of je nu wel of niet verliefd kan/moet zijn op de vrouw die je ziet, en eigenlijk dezelfde vrouw is, maar ook weer niet. Ik bedoel, het is niet alsof liefde te bepalen is, dat is er of dat is er niet.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 28 februari 2012 @ 01:28:36 #261
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108491160
Dus deze Olivia is wel peter's Olivia, maar doordat September geheugens heeft gewist creerde hij een nieuwe dimensie waarin deze wereld opeens niet meer van Peter is?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:04:11 #262
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_108493340
Bijna... de nuance ligt volgens mij iets anders.
Peter is niet gewist uit de geheugens, maar gewist uit de tijdlijn.
De dimensie is verder hetzelfde minus Peter.
  maandag 5 maart 2012 @ 02:05:52 #263
24329 KNAK
ff w88,......
pi_108730256
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:02 schreef Nick-GizMo het volgende:
zijn de 4 weken al voorbij?
deze week is er dus niets....?
Mai pben rai~!
pi_108730272
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 02:05 schreef KNAK het volgende:

[..]

deze week is er dus niets....?
Nee afgelopen vrijdag was er niks
  maandag 5 maart 2012 @ 02:56:54 #265
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_108730647
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:04 schreef PPL het volgende:
Bijna... de nuance ligt volgens mij iets anders.
Peter is niet gewist uit de geheugens, maar gewist uit de tijdlijn.
De dimensie is verder hetzelfde minus Peter.
Dus als Peter naar zijn eigen bekende wereld terugwilt, zal er een nieuwe dimensie moeten worden gecreeerd?
pi_108730974
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 02:56 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dus als Peter naar zijn eigen bekende wereld terugwilt, zal er een nieuwe dimensie moeten worden gecreeerd?
Nee, er moet een stukje collectief geheugen worden bijgeplaatst in de huidige dimensie.
  maandag 5 maart 2012 @ 12:43:36 #267
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_108737968
Ik ben weer helemaal bij.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_108888798

Om even de komende week door te komen O+ :@
pi_108889805
Anna is gewoon heel erg sexy. Mooie borsten, lekker kontje en een Aussie O+
pi_109061295
Durfde dit topic niet te bekijken voor ik eindelijk alle afleveringen gezien had. Heb nu net aflevering 14 van seizoen 4 bekeken, en ik dacht dat dat de laatste is?

Maar iig leuke serie. Moest me er in het begin wel doorheen slepen, maar dat was de moeite waard. Jammer dat die misdaden altijd maar een aflevering duurden, vond sommige afleveringen heel interessant om naar te kijken en dan wilde ik dat er nog een aflevering over zou gaan :P

Maar is het seizoen nou bij episode 14 afgelopen of komen de andere afleveringen nog?
pi_109063169
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 19:57 schreef maurisioo het volgende:
Maar is het seizoen nou bij episode 14 afgelopen of komen de andere afleveringen nog?
Op 15 maart wordt begonnen met de laatste 8 afleveringen, die in 8 weken achter elkaar worden uitgezonden.
pi_109063273
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:32 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Op 15 maart wordt begonnen met de laatste 8 afleveringen, die in 8 weken achter elkaar worden uitgezonden.
Oke, en komt er daarna geen nieuw seizoen meer, of zijn dat echt de allerlaatste afleveringen?
pi_109063312
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:34 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Oke, en komt er daarna geen nieuw seizoen meer, of zijn dat echt de allerlaatste afleveringen?
Is nog onbekend :)
pi_109063494
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:32 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Ik dacht 23 maart?
pi_109063721

O+ O+ :9~

[ Bericht 21% gewijzigd door wolfrolf op 13-03-2012 20:51:35 ]
  dinsdag 13 maart 2012 @ 20:53:26 #276
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_109064305
quote:
17s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:47 schreef FL_Freak het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Om even de komende week door te komen O+ :@
quote:
Ik dacht even dat ik in de babestopic zat te kijken :P
pi_109067099
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 20:38 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Ik dacht 23 maart?
Ho ja, ik weet niet hoe ik bij deze week donderdag kwam :')
Ben nog steeds te blij met de terugkeer van Community denk ik..
Thanks voor de correctie!

Idd de laatste 8 afleveringen in acht opeenvolgende weken, beginnend op 23 maart.
pi_109106475
O ik kan écht niet wachten............! :|
pi_109106784
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 21:44 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Ho ja, ik weet niet hoe ik bij deze week donderdag kwam :')
Ben nog steeds te blij met de terugkeer van Community denk ik..
Thanks voor de correctie!

Idd de laatste 8 afleveringen in acht opeenvolgende weken, beginnend op 23 maart.
Ik ben aan het overwegen die 8 weken alles op te sparen, maar ik weet niet of ik dat zou kunnen :@ :@
pi_109135757
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:22 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Ik ben aan het overwegen die 8 weken alles op te sparen, maar ik weet niet of ik dat zou kunnen :@ :@
Waarom zou je?
Geniet gewoon van de aflevering wanneer die d'r is en wacht dan tot de volgende samen met ons! (Y)
pi_109148905
quote:

[..]

Ik vind het feit dat je moet wachten juist een van de dingen die horen bij de spanning. Ik zou het niet opsparen als ik jou was :P Dan kijk je alles snel achter elkaar en dan heb je opeens niets meer om te kijken. Ik denk dat dat erger is dan telkens een week wachten :P
pi_109151314
quote:

[..]

Haha dat wou ik bij een andere serie eerst ook doen, maar ja dan moet je dus wel overal opletten dat je geen spoilers ziet of die dingen :P

Dus niet gedaan :P
pi_109154674
Ja ik denk dat ik dus niet ga wachten inderdaad. Gewoon kijken O+
  donderdag 15 maart 2012 @ 23:35:43 #284
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_109154705
Ik zou ook gewoon kijken.
pi_109163486
Deze 4 weken duren al lang.. laat staan er nog 8 te moeten wachten op het op te sparen :D
pi_109164661
Inderdaad, vier weken is best beroerd. Vanaf volgende week krijgen we in ieder geval wekelijks onze dosis plezier :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:25:42 #287
313458 Zonnetje1981
pi_109168568
-O- -O- bummer, dacht dat het vandaag weer verder zou gaan...
pi_109182956
quote:

[..]

Niet doen inderdaad! Ik merk dat als ik eenmaal bij ben met een serie, dat ik ook veel aandachtiger kijk. Bij Fringe kan dat geen kwaad denk ik :P

Hoop nog wel dat Pinkner en Wyman hun beloftes nakomen, ze beloven telkens antwoorden, maar vindt ze toch tegenvallen. Stukje met September viel me stiekem toch ook wat tegen.
pi_109253051
Via spoilertv.com:

Thanks to Eleftheria_K for the heads up that at WonderCon2012. Jeff Pinker says there is a 70/30 chance that the show will be back
pi_109254887
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:58 schreef Nickske1912 het volgende:
Via spoilertv.com:

Thanks to Eleftheria_K for the heads up that at WonderCon2012. Jeff Pinker says there is a 70/30 chance that the show will be back
Dafuq? Heb ik iets gemist :{
  zaterdag 24 maart 2012 @ 08:46:08 #291
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_109455118
Nog helemaal niemand de nieuwe aflevering gekeken?!
Mooooooooie aflevering :P
pi_109457845
Ow.. Nu wordt ik nieuwsgierig maar ik zal moeten wachten totdat de subs beschikbaar zijn...
pi_109459839
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 11:44 schreef Kloonhommel het volgende:
Ow.. Nu wordt ik nieuwsgierig maar ik zal moeten wachten totdat de subs beschikbaar zijn...
Die zijn er al hoor ;)
Heb hem net gekeken (wel engelse subs)
pi_109462140
quote:
http://www.addic7ed.com/s(...)ort_Story_About_Love

have fun ;)

Net gekeken en wel leuke aflevering :D Einde helemaal :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Nick-GizMo op 24-03-2012 14:57:34 ]
pi_109466923
quote:
Heb de aflevering al gedownload maar wacht ook op nl subs. Vind het altijd zo jammer om het met Engelse ondertiteling te kijken. :P

edit: ah toch maar met Engelse subtitles gekeken :P
maar mooie aflevering :)

[ Bericht 16% gewijzigd door maurisioo op 24-03-2012 19:30:31 ]
pi_109470585
Hele goede ep!!
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_109475324
She is your Olivia O+ En omg ik ben echt een sucker voor dit soort eindes :') Maar het is gewoon zó lief O+
  zaterdag 24 maart 2012 @ 23:09:49 #298
251119 Rainesz
flets outz
pi_109477292
Lekker terug komen na een kleine break!
  zondag 25 maart 2012 @ 00:16:25 #299
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_109478936
Mooie ep.

quote:
17s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 22:13 schreef SLP_ het volgende:
She is your Olivia O+ En omg ik ben echt een sucker voor dit soort eindes :') Maar het is gewoon zó lief O+
Dacht ik ook bij het einde.
  zondag 25 maart 2012 @ 00:27:06 #300
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_109479218
Ik vond deze aflevering niet geweldig. Begreep dat verhaal over die feromonen en wat die gast deed niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet.
pi_109479843
Hij wou begrijpen wat liefde precies is, qua chemische reacties en wilde dat gevoel aan iedereen kunnen geven. Die feromonen waren daar een onderdeel van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')