abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 december 2011 @ 23:43:14 #251
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105235558
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik vind dat mensen die zelfmoord overwegen maar een succesvolle methode moeten verzinnen en niet zoals zovelen halfslachtig een poging doen die geen 100% slagingskans heeft.
ik bedoel, de dood is hetgeen je het liefste wilt, dan mag je er ook wel wat moeite voor doen om die wens in vervulling te laten gaan en voldoende research doen in effectieve methoden en dus niet, zoals zovelen, je ultieme wens halfslachtig uitvoeren zodat je alsnog niet dood bent en met de gevolgen (invaliditeit, hersenletsel, rare gezichten, opname in een kliniek) moet gaan leven.
Genoeg mensen die een vaak succesvolle methode gebruiken, overleven het ook.
Ik heb een verhaal gelezen van iemand die zichzelf door z'n hoofd heeft geschoten, maar het heeft overleefd. Wel elke dag pijn.
Een verhaal van iemand die z'n auto keihard ergens tegenaan heeft gereden, maar het ook heeft overleefd. Ook elke dag pijn.
En mensen die zichzelf hebben opgehangen, maar het ook hebben overleefd.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  maandag 5 december 2011 @ 23:44:01 #252
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105235594
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:42 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

pfff het is vaak een emotionele keuze en onder emotionele omstandigheden maak je nu eenmaal niet de meest rationele afwegingen. zo lastig te begrijpen lijkt dat me niet.
dan is het dus een impulsieve beslissing en geen beslissing waar je al maanden naar toe werkt, zoals mensen die echt wel dood willen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105235607
-weg, dit is dus duidelijk NIET de bedoeling van dit topic-

[ Bericht 93% gewijzigd door Daniel1976 op 05-12-2011 23:58:15 ]
pi_105235631
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan is het dus een impulsieve beslissing en geen beslissing waar je al maanden naar toe werkt, zoals mensen die echt wel dood willen.
laten we het nu niet simplificeren naar iets wat het niet is.
  maandag 5 december 2011 @ 23:49:03 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105235819
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2011 23:43 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Genoeg mensen die een vaak succesvolle methode gebruiken, overleven het ook.
Ik heb een verhaal gelezen van iemand die zichzelf door z'n hoofd heeft geschoten, maar het heeft overleefd. Wel elke dag pijn.
Waar heeft hij zich doorheen geschoten dan? Hij moet zichzelf wel door zijn hersenen heen schieten en niet door zijn keel, bijvoorbeeld.

quote:
Een verhaal van iemand die z'n auto keihard ergens tegenaan heeft gereden, maar het ook heeft overleefd. Ook elke dag pijn.
Logisch, auto's zijn ervoor gemaakt om schade te verminderen. Slechte beslissing van degene die dood wilde. Als je dood wilt doe het dan goed en niet door middel van je auto ergens tegenaan te rijden. Dat staat ook overal op internet dat je het niet zo moet doen.
quote:
En mensen die zichzelf hebben opgehangen, maar het ook hebben overleefd.
Te lang touw oid? vreemd verhaal, dit zou je toch niet moeten overleven.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105235972
met de juiste meds is de kans dat je het overleefd niet zo groot. en ALS je het overleeft hoef je er weinig aan over te houden.
pi_105235976
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waar heeft hij zich doorheen geschoten dan? Hij moet zichzelf wel door zijn hersenen heen schieten en niet door zijn keel, bijvoorbeeld.

[..]

Logisch, auto's zijn ervoor gemaakt om schade te verminderen. Slechte beslissing van degene die dood wilde. Als je dood wilt doe het dan goed en niet door middel van je auto ergens tegenaan te rijden. Dat staat ook overal op internet dat je het niet zo moet doen.

[..]

Te lang touw oid? vreemd verhaal, dit zou je toch niet moeten overleven.
Trein+zelfmoord
Post #115.
Descending into the abyss.
  maandag 5 december 2011 @ 23:58:10 #259
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105236179
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2011 23:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nou ja een trein maakt het wel spannend he. ga je in 1 x dood, overleef je het, wat hou je eraan over. voor de mensen die nog een stukje spanning op het eind van hun leven zoeken ^O^
ik moet nou in 1x denken aan dit stukje van acda en de munnik:
Een gedicht over Maanvis
pi_105236196
Wat is dan de beste manier?
Chainsaw?
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:01:11 #261
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105236288
-weg, dit is dus duidelijk NIET de bedoeling van dit topic-

[ Bericht 97% gewijzigd door Daniel1976 op 06-12-2011 00:07:36 ]
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_105236418
Het ging over het recht op zelfmoord niet de manier waarop en wat de meeste slagingskans heeft hou dat eens even in de gaten.
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:07:04 #263
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105236503
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:04 schreef ayumu het volgende:
Het ging over het recht op zelfmoord niet de manier waarop en wat de meeste slagingskans heeft hou dat eens even in de gaten.
Da's het voorspelde effect van zo'n discussie.
Sowieso heeft iedereen het recht op zelfmoord, wat gewoon legaal is, maar dan moet het wel succesvol zijn anders is het geen zelfmoord maar poging tot zelfmoord, en da's niet legaal.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:08:29 #264
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105236547
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Sowieso heeft iedereen het recht op zelfmoord, wat gewoon legaal is, maar dan moet het wel succesvol zijn anders is het geen zelfmoord maar poging tot zelfmoord, en da's niet legaal.
Ja en toch doen we dat maar niet hier!
pi_105236635
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Daar zijn genoeg andere sites voor. Mag niet van Danny. :)
Descending into the abyss.
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:19:03 #266
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105236871
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:17 schreef hexta het volgende:

[..]

Zelfmoord tips zijn hier ook niet gewenst. ;)
Er zijn genoeg plaatsen waar je die kun vinden. Bijv. de site die ftkws2012 of iets dergelijks mee kwam, daar stan genoeg tips, in het duits, dus je mag best wat moeite doen om een geschikte methode te vinden vind ik. Als doodgaan je hartewens is moet je je er niet met een leien dakje vanaf maken.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:20:17 #267
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105236904
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nou ja, mensen in zulk soort situaties hebben hulp nodig, geen medium als fok.
de vraag is : Hulp met wat? Zelfmoord plegen of beter worden? Want beter worden lukt niet altijd.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:20:29 #268
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105236910
Ontopic graag klagen doe je maar in de FB
pi_105236922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:20 schreef Maanvis het volgende:

[..]

de vraag is : Hulp met wat? Zelfmoord plegen of beter worden? Want beter worden lukt niet altijd.
beter worden en als het dan nog niet lukt kunnen ze over euthanasie gaan praten met bv hun huisarts.
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:23:24 #270
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105236981
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

beter worden en als het dan nog niet lukt kunnen ze over euthanasie gaan praten met bv hun huisarts.
Dat kan inderdaad, dat zei els borst ook in de docu die daniel aandroeg. maar toch vind ik het een beetje laf. Alsof je zelf niet jezelf durft te vermoorden en je dus anderen maar wilt dwingen om jou te vermoorden. Want euthanasie is geen zelfmoord. Euthanasie is jou laten vermoorden door iemand anders. Zou jij iemand vermoorden als hij/zij daarom vroeg? Dat is de beslissing die artsen ook moeten maken.
Een gedicht over Maanvis
pi_105237043
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:23 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, dat zei els borst ook in de docu die daniel aandroeg. maar toch vind ik het een beetje laf. Alsof je zelf niet jezelf durft te vermoorden en je dus anderen maar wilt dwingen om jou te vermooden. Want euthanasie is geen zelfmoord. Euthanasie is jou laten vermoorden door iemand anders. Zou jij iemand vermoorden als hij/zij daarom vroeg? Dat is de beslissing die artsen ook moeten maken.
ik vind dat je een glas drinken moet krijgen die je zelf mag opdrinken als je daar behoefte aan hebt. zonder arts erbij. een arts moet daar niet bij zijn als het niet hoeft.

verder: (zelf)moord of hoe je het wilt noemen, is niet zo eenvoudig bij mensen die redelijk gezond zijn. er zijn zoveel mechanismen die in werking treden om dat te behoeden... daarom gaat het ook zo vaak mis. dus als je dan toch ervoor in aanmerking komt is het wel goed dat je iig advies / hulp krijgt om het ook goed te doen.
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:28:18 #272
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105237114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik vind dat je een glas drinken moet krijgen die je zelf mag opdrinken als je daar behoefte aan hebt. zonder arts erbij. een arts moet daar niet bij zijn als het niet hoeft.
Research dan zelf maar wat je in dat glas moet doen en verzamel zelf maar de benodigde chemicaliën. Als doodgaan je hartewens is mag je daar best wat moeite voor doen, daar hoeven anderen (bijv. artsen of apothekers) niet voor jou moeite in te steken.

quote:
verder: (zelf)moord of hoe je het wilt noemen, is niet zo eenvoudig bij mensen die redelijk gezond zijn. er zijn zoveel mechanismen die in werking treden om dat te behoeden... daarom gaat het ook zo vaak mis. dus als je dan toch ervoor in aanmerking komt is het wel goed dat je iig advies / hulp krijgt om het ook goed te doen.
dan dwing je dus wéér anderen om jou te helpen met jezelf te vermoorden. stel je voor dat je die arts bent die jou die tactiek moet aanreiken, dan dwing je hem/haar dus in feite mee te werken aan jouw moord.
Een gedicht over Maanvis
pi_105237184
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Research dan zelf maar wat je in dat glas moet doen en verzamel zelf maar de benodigde chemicaliën. Als doodgaan je hartewens is mag je daar best wat moeite voor doen, daar hoeven anderen (bijv. artsen of apothekers) niet voor jou moeite in te steken.

[..]

dan dwing je dus wéér anderen om jou te helpen met jezelf te vermoorden. stel je voor dat je die arts bent die jou die tactiek moet aanreiken, dan dwing je hem/haar dus in feite mee te werken aan jouw moord.
Wij verschillen hierover dus van mening.
  dinsdag 6 december 2011 @ 00:31:55 #274
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105237229
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Wij verschillen hierover dus van mening.
jij vindt dat iemand die dood wil gerust van anderen mag eisen dat ze hem/haar vermoorden? dan moet je er niet versteld van staan dat zij eisen stellen aan jouw doodswens, bijv. dat jouw lijden echt uitzichtloos is zonder uitzicht op verbetering. Wil je niet aan die eisen voldoen? prima, dan doe je het toch zelf, zonder hulp.
Een gedicht over Maanvis
pi_105237246
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 00:31 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jij vindt dat iemand die dood wil gerust van anderen mag eisen dat ze hem/haar vermoorden? dan moet je er niet versteld van staan dat zij eisen stellen aan jouw doodswens, bijv. dat jouw lijden echt uitzichtloos is zonder uitzicht op verbetering. Wil je niet aan die eisen voldoen? prima, dan doe je het toch zelf, zonder hulp.
Jouw mening.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')