abonnement Unibet Coolblue
pi_105124338
Er is in Nederland geen recht op zelfmoord: als de overheid door heeft dat je "een gevaar voor jezelf bent" wordt je door de overheid tegengehouden en in een psychiatrisch ziekenhuis opgesloten.

Mijn ideaal: iedereen mag zelfmoord plegen, ongeacht de omstandigheden. Als iemand van plan is zelfmoord te plegen wordt diegene niet door de overheid tegengehouden.

Ben je het hier wel of niet mee eens?
  zaterdag 3 december 2011 @ 01:36:12 #2
284294 BBQSausage
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_105124363
En wij als belastingbetalers moeten dan maar opdraaien voor de kosten van alles wat die persoon achterlaat.

Dahag.
pi_105124390
Ik ben voor maar dat maakt weinig verschil. Heb al aardig wat leesvoer over dit onderwerp doorgenomen maar het feit blijft: jij moet blijven leven zodat de ander gelukig door kan blijven leven. Recht op zelfmoord zou toch wel wat inbreuk maken op het gelukkige leven van de ander ;)
pi_105124414
Geen idee eigenlijk.
pi_105124487
Hangt er vanaf. Als iemand jarenlang geen uitweg ziet, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Dan beter gecontroleerd sterven dan voor een trein werpen.
pi_105124506
Er kan maar 1 iemand bepalen of die dood wilt.
pi_105124509
Dan moet je op de spoorlijn lopen niet meer strafbaar maken ofzo?
standaarddrinker
pi_105124522
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 01:37 schreef Re.active het volgende:
Ik ben voor maar dat maakt weinig verschil. Heb al aardig wat leesvoer over dit onderwerp doorgenomen maar het feit blijft: jij moet blijven leven zodat de ander gelukig door kan blijven leven. Recht op zelfmoord zou toch wel wat inbreuk maken op het gelukkige leven van de ander ;)
Leef jij om je medemens gelukkig te houden? Wow. Je moet voor jezelf leven. Als iemand het leven niet ziet zitten, dan mag hij imho zelf bepalen over of hij dat leven nog wil leven of niet. Jíj bent de gene die met jouw problemen zit, niet een ander.
  zaterdag 3 december 2011 @ 02:09:20 #9
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_105124875
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 december 2011 01:45 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Leef jij om je medemens gelukkig te houden? Wow. Je moet voor jezelf leven. Als iemand het leven niet ziet zitten, dan mag hij imho zelf bepalen over of hij dat leven nog wil leven of niet. Jíj bent de gene die met jouw problemen zit, niet een ander.
best een koude reactie voor iemand die haar vrienden on fire set ;)
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_105125079
Als het geen tot weinig geld kost moet kunnen, beter dan in zo'n dure kliniek
Ik ben terug.
pi_105125086
Zoals jij het stelt, niet mee eens.
pi_105125233
Mensen die om hulp vragen willen het juist niet doen, maar van de gedachten af komen. Degenen die het wel echt willen zijn allang overleden.
Google is your friend, abuse your friends
pi_105125428
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 02:44 schreef Metalfrost het volgende:
Mensen die om hulp vragen willen het juist niet doen, maar van de gedachten af komen. Degenen die het wel echt willen zijn allang overleden.
Dat vind ik ook wel wat kort door de bocht..

Ik ken ook een geval van iemand die zichzelf impulsief van de flat heeft geworpen toen de deurwaarder voor de deur stond. Ze had blijkbaar schulden waar niemand wat van wist en ze was te trots om hulp te vragen, die ze echt wel gekregen zou hebben van verschillende mensen. Ze had 'n mooie toekomst en was gek op haar kinderen en kleinkinderen.
pi_105125445
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 03:05 schreef MoggyCat het volgende:

[..]

Dat vind ik ook wel wat kort door de bocht..

Ik ken ook een geval van iemand die zichzelf impulsief van de flat heeft geworpen toen de deurwaarder voor de deur stond. Ze had blijkbaar schulden waar niemand wat van wist en ze was te trots om hulp te vragen, die ze echt wel gekregen zou hebben van verschillende mensen. Ze had 'n mooie toekomst en was gek op haar kinderen en kleinkinderen.
Hoe weet jij dat ze 'te trots was' om hulp te vragen?
Google is your friend, abuse your friends
pi_105125494
Wat een rare vraag.
pi_105125561
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 03:08 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ze 'te trots was' om hulp te vragen?
Dat vertelde haar zoon, een heel goede vriend van mij. Het was een trotse vrouw die liever geen hulp vroeg.
"Ze had blijkbaar schulden" heb ik wel wat vreemd neergezet. Ze had schulden, maar op dat moment wist niemand daar vanaf. Ze had een paar jaar geleden ook al eens schulden gehad en de deurwaarder aan de deur gehad. Destijds had die vriend van mij dat ook al opgelost. Nu kreeg hij weer met die deurwaarder te maken, hij moest het pand uit en z'n moeder had zich net van de flat gestort.

[ Bericht 17% gewijzigd door MoggyCat op 03-12-2011 03:37:37 ]
  zaterdag 3 december 2011 @ 05:05:01 #17
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_105125963
Ik vind wel dat het moet mogen, maar het liefst na 2 (?) psychische evaluaties - zodat het geen impulsmoment is van iemand die bv net ontslagen is of zo - en waarbij de persoon 'helder' (dus bv niet onder de invloed van medicijnen of het gebrek daar aan) aangeeft uit het leven te willen stappen.

Maar ja, we leven in een zelfingenomen maatschappij. Men noemt mensen die zelfmoord plegen egoistisch.. want ja, mensen moeten maar elke seconde van hun leven lang in pijn en kwelling leven omdat een familielid of buurvrouw in de straat wel eens geschokt zou kunnen zijn. Dat is natuurlijk helemaaaal niet egoistisch :')

Doe het liever met en pilletje of in een kliniek oid. Klinkt cru maar een treinstation vol mensen die het ziet gebeuren of kinderen die een van hun ouders aan een touw aan het plafond zien hangen is nog veel erger.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:01:19 #18
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_105126467
Ieder mens heeft het recht op zelfbeschikking, naar mijn mening. De overheid is er echt niet elke seconde bij, toch? Ik vind het topic nogal theoretisch. Zoek op internet naar een geschikt middel om jezelf mee te vergiftigen, en voilà.
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_105126845
Zelfmoord is in NL iig. niet verboden. Er was toch ook iets met een pil van Drion en een doe-het-zelf euthanasie?
Je kunt idd. verplicht worden behandeld als je zo in de war bent dat je een gevaar voor jezelf of je omgeving bent. Maar dat is volgens mij niet hetzelfde verhaal.
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:47:29 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105127709
Als er een pil van Drion komt (die is er nu nog niet) dan vind ik dat je het wel zou moeten mogen doen, onder strikte regels, dus bijv. dat je de handtekeningen van 3 familieleden moet hebben.

Verplichte opname in een kliniek als je zelfmoordneigingen hebt moet van mij nog steeds blijven. Later ben je dankbaar dat je opgenomen bent :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105127719
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:47 schreef Maanvis het volgende:
Als er een pil van Drion komt (die is er nu nog niet) dan vind ik dat je het wel zou moeten mogen doen, onder strikte regels, dus bijv. dat je de handtekeningen van 3 familieleden moet hebben.
Dat volg ik even niet.. mag je alleen met toestemming van je familie jezelf mollen?
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:50:21 #22
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105127761
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat volg ik even niet.. mag je alleen met toestemming van je familie jezelf mollen?
Precies, of andere mensen die dicht bij je staan en kunnen oordelen of je leven echt onleefbaar is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:51:51 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105127788
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:50 schreef Maanvis het volgende:

Precies, of andere mensen die dicht bij je staan en kunnen oordelen of je leven echt onleefbaar is.
Want die kunnen daar inderdaad een objectief oordeel over vellen. Zonder een spoortje van emotie en eigenbelang.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:53:11 #24
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105127804
oneens....

ik kan zo iemand de put in praten als ik dat wil... efficient, dat wel
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:54:23 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105127820
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 10:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Want die kunnen daar inderdaad een objectief oordeel over vellen. Zonder een spoortje van emotie en eigenbelang.
Dat moet dan maar hè, het gaat hier niet over de kat zijn kut. Je kunt niet hebben dat iemand in een opwelling er een einde aan maakt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')