abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105111053
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
100513_112545_haaktopic.gif

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Vorige delen

Topicreeks: Het grote haaktopic

Haaksels uit het vorige topic

Beertje van Inu:

Sjaal van Tyler-Girl

Kerstdingetjes van EsseEi:

Gevoerde tas van Trui:

Keesje de Eend van KiwiEllen:

HOOK ON!! *O*

[ Bericht 13% gewijzigd door BrainTeaser op 02-12-2011 22:00:35 ]
Smile, tomorrow will be worse...
pi_105112074
Oh, nu heeft dit topic precies dezelfde titel -O-
Dat was niet helemaal de bedoeling...
pi_105114112
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:00 schreef BrainTeaser het volgende:
Oh, nu heeft dit topic precies dezelfde titel -O-
Dat was niet helemaal de bedoeling...
Geef het even aan in de CRE feedback dan ;) Met de gewenste titel, dan kunnen ze het wel veranderen.

Oja, en dan moet je ook kijken of jij/zij het aantal foto's in de OP kunnen verminderen naar 4. Dit voor de gebruiksvriendelijkheid bij mobiele layout ;)
pi_105114505
Mooi begin van de grannystripe deken, Nijna. Hoe breed is ie?
Ik ben begonnen met eentje van Soft van Zeeman, zal morgen even een foto maken :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 12:54 schreef Muck het volgende:

[...]

Is het de lichte of donkere roze? Ik heb hier namelijk nog wel wat bolletjes liggen :)

Lief! Maar niet nodig: ik heb tijdens er tijdens het tv kijken twee bolletjes van gemaakt, dat ging nog best snel en was niet eens zo vervelend om te doen!
pi_105115209
Serinde, ik heb nog niet gemeten, 240 lossen met haaknaald 5, de rest ben ik met nr 4 aan het doen.
Fake it till you make it...
  vrijdag 2 december 2011 @ 22:16:36 #6
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_105116412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 21:56 schreef Nijna het volgende:
Serinde, ik heb nog niet gemeten, 240 lossen met haaknaald 5, de rest ben ik met nr 4 aan het doen.
Moet je wel eventjes opletten dat je niet te strak gaat haken, want dan krimpt je deken weer.

Hij wordt wel leuk :)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_105119635
Ik kijk en lees al heeeel lang mee in dit topic en ik vond het nu toch wel tijd worden om me even voor te stellen! Ik ben Belliex, 22 jaar en ben sinds 2 jaar helemaal verslingerd aan haken.

Twee creaties!

Naar aanleiding van een link van een paar topics terug. Vriendje is nog in de maak :)

(en nu nog uitvinden hoe ik hem verklein..)

[ Bericht 28% gewijzigd door belliex op 02-12-2011 23:27:02 ]
  zaterdag 3 december 2011 @ 09:37:50 #8
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105126790
leuk, belliex!
in de haak.
  Moderator zaterdag 3 december 2011 @ 10:00:21 #9
155227 crew  Guppy
dus
pi_105127030
Wat een leuk konijntje!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 3 december 2011 @ 10:20:26 #10
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105127295
oh lief tasje en lief konijntje :D
en granny stripe deken die mooi groeit ^^

thnx vor het patroon :D (denk stiekem niet dat ik 'm ga maken maar vind 'm gewoon cool om te hebben)
pi_105127432
TG, ik heb niet het idee dat ie krimpt ofzo, het lijkt alsof de lossen toch wat strakker zijn dan de rest, terwijl ik ook die lossen vrij los heb gehaakt.
Maar niet dramatisch en de acryl rekt ook wat meer dan de katoen waar ik mn eerste streepjes mee maakte (daar deed ik ook alles met dezelfde naald en waren de lossen te strak). Dus ik denk dat het goed komt ;)
Fake it till you make it...
pi_105129025
Konijntje is schattig! :D

@EsseEi: ik ben het patroon nu eerst voor mezelf aan het vertalen, zodat ik dat tijdens het haken niet steeds hoef te doen. Maar het is toch best lastig vind ik... Het huisje zelf valt nog wel mee, maar juist alle details (dakpannetjes, snoepjes, sneeuwrandjes, etc.) zijn toch wel ingewikkeld.
En die vind ik nu juist het leukst! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:01:27 #13
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105129109
komt dat allemaal door die breipen/haaknaald in je teen??? wat is er allemaal aan het handje"? (nieuwsgierig, arts in spe enzo)

ik haak wel gewoon vanaf engels patroon enzo :) vind ik nu bijna makkelijker dan nederlands
pi_105129253
Nou respect voor dat vanaf het patroon haken dan, ik kom er soms echt niet uit. Maar ik zie het als een mooie leerervaring! ;)

Nee, die naald-in-teen was iemand anders ;) Ik heb al een aantal maanden een teen die moeilijk doet. Eerst lag m'n nagel er helemaal af, toen groeide-ie eerst netjes terug, maar het laatste puntje begon in te groeien. Dus een deel van de nagel chirurgisch verwijderd, maar nu heb ik aan dezelfde teen maar aan de andere kant precies hetzelfde }:| Daar bovenop gaat de boel steeds ontsteken / wordt heel m'n voet dik van 't vocht / etc. Dusja... :{
pi_105130101
Ja hoi, ik was dus de stuntel met de breinaald in de voet. :P Is overigens helemaal genezen. ;)
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 23:15 schreef belliex het volgende:
Ik kijk en lees al heeeel lang mee in dit topic en ik vond het nu toch wel tijd worden om me even voor te stellen! Ik ben Belliex, 22 jaar en ben sinds 2 jaar helemaal verslingerd aan haken.

Twee creaties!
[ afbeelding ]

Naar aanleiding van een link van een paar topics terug. Vriendje is nog in de maak :)
[ afbeelding ]
(en nu nog uitvinden hoe ik hem verklein..)
Welkom en leuke creaties...we verwachten echter nog wel veel meer. :Y)

Hier bezig met het sierrandje langs de verjaardagsjaal, als het licht nog goed genoeg is maak ik daarna een foto.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:47:58 #16
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105133430
Welkom Belliex! Hoe meer hoe gezelliger!

Ik meld me ook weer hier. Nog niets nieuws klaar maar even een WIPje van de sjaal, die toch wel erg groot gaat worden :D :P
klerkje
  zaterdag 3 december 2011 @ 14:51:19 #17
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_105133537
mooi spiegelei!
in de haak.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:12:21 #18
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105134111
wow spiegelei die is gaaf!! :D:D

trouwens, die Hello Kitty deken (van wie ookalweer?) is dat tunisch gehaakt? lijkt me tof om ook eens zoiets te maken
pi_105134481
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 14:47 schreef Spiegelei het volgende:

Ik meld me ook weer hier. Nog niets nieuws klaar maar even een WIPje van de sjaal, die toch wel erg groot gaat worden :D :P
[ afbeelding ]
Mooi O+ , wil ik ook maken...alleen nog het goede patroon vinden voor de wol die ik heb (haaknaald 12)

Mijn cadeausjaal is af.

Nu afwachten of ze morgen ook de verjaardag viert of dat het later gaat worden. :')
Misschien maak ik ook nog even een mandje voor wat baddermateriaal wat ik nog voor haar heb gekocht.
Optimist tot in de kist
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:29:33 #20
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105134514
O die wol ken ik! Dat is mooi geworden zeg!

quote:

[ afbeelding ]
Mooi zeg! Dat ziet eruit als een heel ingewikkeld patroon met die rand.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:12 schreef EsseEi het volgende:
wow spiegelei die is gaaf!! :D:D

trouwens, die Hello Kitty deken (van wie ookalweer?) is dat tunisch gehaakt? lijkt me tof om ook eens zoiets te maken
Die was van mij! (Morgen eens kijken of mijn nichtje er nog iets van heel heeft gelaten. Kreeg vandeweek een berichtje van mijn schoonzus dat ze eronder lag te slapen O+ )
Ik heb het niet tunisch gehaakt maar met lossen en stokjes. Het patroon bestaat uit dichte en open vakjes. Een open maak je met 2 lossen en 1 vaste en een dichte maak je met 3 vasten.
Wil je meer uitleg of het patroontje ofzo, geef je maar een gil.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:43:08 #21
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_105134828
het patroontje zou ik heel cool vinden :) heb ook 2 heeeeele lieve nichtjes (en in juni misschien wel 3 :D (of 2 nichtjes en een neefje, dat is dan het alternatief zeg maar ;)) die verdienen ook wel zoiets moois :D (en als ik het idee snap kan ik er ook een ander figuur in maken :D)

Trovey die shawl is mooi :) ziet er ingewikkeld uit, leuk met zo'n doorsteek gat erin! :D

stom trouwens, ik weet dan nog dat die deken is van iemand met een roze avatar, maar wie...haha ;) vind het ook altijd heel irritant als iemand z'n plaatje veranderd want daar kijk ik vooral naar als ik snel lees :)
  zaterdag 3 december 2011 @ 15:56:13 #22
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_105135169
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2011 15:43 schreef EsseEi het volgende:
het patroontje zou ik heel cool vinden :) heb ook 2 heeeeele lieve nichtjes (en in juni misschien wel 3 :D (of 2 nichtjes en een neefje, dat is dan het alternatief zeg maar ;)) die verdienen ook wel zoiets moois :D (en als ik het idee snap kan ik er ook een ander figuur in maken :D)
Ik zal het even netjes uittekenen en een foto van maken. Moet even kijken wanneer ik dat doe want ik ga een paar dagen weg.
En zeker als je het idee snapt dan kan je zelf patronen maken! Dat vind ik het leuke hieraan. Ik heb er al meerdere zelf gemaakt maar die Hello Kitty is wel de leukste tot nu toe. (Zal als ik het patroon plaats er nog wel even een tip bijzetten. Ik was nl niet 100% tevreden over het eindresultaat maar ik was al te ver om um nog uit te halen.)

quote:
stom trouwens, ik weet dan nog dat die deken is van iemand met een roze avatar, maar wie...haha ;) vind het ook altijd heel irritant als iemand z'n plaatje veranderd want daar kijk ik vooral naar als ik snel lees :)
:D Dat heb ik ook altijd! Ik lees de namen eigenlijk niet, ik kijk alleen plaatjes :+

O en ik heb ook nog een interressante teen :P Eind januari gebroken, nog steeds pijnlijk en ik kan um niet buigen. Heb over 3 weken een afspraak bij de orthopeed. Ben heel benieuwd wat die ervan vindt.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zaterdag 3 december 2011 @ 16:02:37 #23
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_105135375
Dank jullie wel!
Eigenlijk is het idee hetzelfde als de deken die Mascha heeft gemaakt met die Hello Kitty's. In het ruiten patroon komen nog 'afbeeldingen" van rozen (helemaal bovenaan zie je al een beginnetje van dichte blokjes. Alleen bij mij is het 'lege' gedeelte open en worden de afbeeldingen "dichte" hokjes. Bij de Hello Kitty's van Mmascha is dat net andersom.

De rand is ook niet zo moeilijk hoor. In het begin moet je goed opletten, maar op den duur zie je het vanzelf.

En wat Mmascha zegt, ik je kan zelf patronen bedenken ja, dat kan heel leuk zijn. (Alhoewel ik nu niets zelf heb bedacht hoor, gewoon van een bestaand patroon)
klerkje
pi_105137290
quote:

[ afbeelding ]
heel mooi! wat voor patroon is dat?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_105139560
Hahaha....op Ravelry heb ik nu al een reactie van iemand die naar het patroon van mijn sjaal vraagt...staat al op papier maar nu nog vertalen.
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')