Of er zit ergens een dikke gebruiker (lift o.i.d.) die elke keer schakeld, of ze hebben de bekabeling in je straat gewoon veel te dun gemaakt t.o.v. het aantal aansluitingen waardoor er vermogensverlies over de kabel ontstaat.quote:Op donderdag 1 december 2011 15:36 schreef Bigs het volgende:
Ik kan me soms best ergeren aan het knipperen van de verlichting bij het in- of uitschakelen van grote stroomverbruikers in huis. Ook branden sommige halogeenlampen bij ons in huis soms om onverklaarbare reden 'onrustig'.
Toen dacht ik: is dit niet op te lossen met een centrale condensator in je meterkast? Ik weet niet hoe groot zo'n ding zou zijn en of je dat veilig in huis kan hebben. Google vertelt me niet veel, maar ik weet dat b.v. hotels voor andere redenen wel grote condensatorbanken hebben. Wie weet of er ook oplossingen voor thuisgebruik zijn en of je zo'n inschakeldip uberhaupt kunt voorkomen met een condensator?
Ja maar volgens mij is de belasting waar TS last van heeft niet van TS.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:12 schreef blomke het volgende:
Volgens mij kan je beter de inschakelstromen dempen door een inductie in serie met de belasting te zetten.
quote:Op donderdag 1 december 2011 15:36 schreef Bigs het volgende:
Ik kan me soms best ergeren aan het knipperen van de verlichting bij het in- of uitschakelen van grote stroomverbruikers in huis.
Nou, als ik de waterkoker (2000W) aanzet zie ik de lichten even dimmen en als hij uitspringt ook, ik kan me voorstellen dat dat normaal is. Maar die flikkerende lampen heb ik in huis nog geen verklaring voor gevonden. Ik moet echter eens op gaan letten of dat ook bij gloeilampen is, want bij de halogeenlampen waar het me opvalt kan het natuurlijk ook aan de elektronische dimmer of de trafo liggen.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja maar volgens mij is de belasting waar TS last van heeft niet van TS.
Athans zo lees ik het.
let er eens op of het maar op een bepaalde plek in huis is , dan is het gebonden aan een bepaalde groep.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:30 schreef Bigs het volgende:
[..]
Nou, als ik de waterkoker (2000W) aanzet zie ik de lichten even dimmen en als hij uitspringt ook, ik kan me voorstellen dat dat normaal is. Maar die flikkerende lampen heb ik in huis nog geen verklaring voor gevonden. Ik moet echter eens op gaan letten of dat ook bij gloeilampen is, want bij de halogeenlampen waar het me opvalt kan het natuurlijk ook aan de elektronische dimmer of de trafo liggen.
Ik zal er eens op letten.. nu brandt alles constant dus moet even wachten tot het me weer opvaltquote:Op donderdag 1 december 2011 16:34 schreef kovenant het volgende:
[..]
let er eens op of het maar op een bepaalde plek in huis is , dan is het gebonden aan een bepaalde groep.
eventueel boiler?
ventilatie motor ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |