Deel 1 van je vraag: waarschijnlijk ergens in het voorjaar op Sint Maarten (geruchten);quote:Op donderdag 1 december 2011 03:53 schreef KNAK het volgende:
Wanneer stopt haar reis en wat gaat ze erna doen? Oude leventje oppakken?
Ze is er geboren en neemt haar afkomst zeer serieus. Ze voert nu zelfs de vlag van NZ op haar boot ipv de nederlandse.quote:Op donderdag 1 december 2011 05:05 schreef KNAK het volgende:
Heeft ze roots in NZ? Ergens willen wonen gaat niet zo makkelijk
Ergens willen wonen is juist heel makkelijkquote:Op donderdag 1 december 2011 05:05 schreef KNAK het volgende:
Het is, gezien haar minachting voor Nederlanders, voor haar te hopen dat ze daar terecht kan.quote:Op donderdag 1 december 2011 05:05 schreef KNAK het volgende:
quote:Op donderdag 1 december 2011 05:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze is er geboren en neemt haar afkomst zeer serieus. Ze voert nu zelfs de vlag van NZ op haar boot ipv de nederlandse.
Het vlaggetje wisselen is omdat ze zo geleden heeft door instanties als Jeugdzorg. Ze wil niet meer terug naar Nederland. En wanneer de reis is afgelopen weten we nog niet, de route is nog niet bekend.quote:Op donderdag 1 december 2011 09:49 schreef KNAK het volgende:
Dus is zo'n vlaggetje een puberaal iets. De 1 zet harde muziek aan om mama/papa dwars te zitten na een afwijzing/huisarrest/etc, de ander loopt mee in een protestmars waar 'ie niet eens iets mee heeft alleen maar om te kunnen schreeuwen. Lekker tegendraads doen. Vlaggetje veranderen weegt denk ik wel wat zwaarder en mag volgens de wet niet eens (?) Leuk voor de NL'e sponsors ook![]()
Al teveel gepost hier. Wanneer is die reis afgelopen? Dan kom ik wel weer even kijken
Waar had ze nou voor het laatst een lezig gegeven? Een een of andere jachthaven met een paar toehoorders, of zoiets?quote:Op donderdag 1 december 2011 10:49 schreef MrFoureyes het volgende:
Op www.speakersacademy.nl vind je een lijst van prominenten die beschikbaar zijn voor lezingen.
Als je dan kijkt in de categorie van 5000 tot 10.000 per lezing (volgens Svetan het bedrag dat Laura zonder meer zou krijgen voor haar verhaal, en dit vele tientallen malen achter elkaar) dna zie je ook dat ze voor dit bedrag nogal wat concurrenten tregen komt. Concurrenten die toch wat meer te vertellen hebben dan klagen over Jeugdzorg, excursies met pensionados, en - inderdaad - een mooi stuk zeilen af en toe. Maar of iemand ook 10.000 euro betaalt om dat te horen, lijkt me zee de vraag.
Svetan ziet dat toch heel anders:quote:Op donderdag 1 december 2011 11:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Waar had ze nou voor het laatst een lezig gegeven? Een een of andere jachthaven met een paar toehoorders, of zoiets?
Ik zie haar nog geen 10.000 euro vangen voor een lezing. Dan moet je toch wel volle zalen trekken, lijkt me... en dan bedoel ik niet een achterafzaaltje bij een of andere snackbar..
quote:donderdag 1 december 2011 @ 00:16:48 #294
svetan
Ik denk dat we hier niet eens henoeg zouden hebben aan een hotelzaal en uit moeten wijken naar een theaterzaal. Mijn schatting is dat er van de regionale zeilclubs minstens 500 mensen zouden komen.
Bovendien verdient zoiets ook goed. Voor zulke presentaties van bekende mensen betaald de zeilclub minstens tussen de vijf- en tienduizend Euro + reis en verblijfkosten. Ik neem aan dat andere zeilclubs zo ongeveer hetzelfde betalen.
Daar wil ik graag een onderbouwing van zien.quote:Op donderdag 1 december 2011 11:44 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Ze spreekt hier in Duitsland vooral de zeiljeugd aan. Ze is nu al een soort idool en op de zeilclub hangt niet alleen een wereldkaart met de route maar ook vele foto's.
Op het ogenblik voert Laura al het lijstje aan van de mensen die men wil zien..... en dat nog voor ze volledig gelevert heeft.
Je hebt vast al een lijst met namen van deze zeilclubs aan meneer Mercer gestuurd? Kan hij alvast een tour gaan samenstellen.quote:Op donderdag 1 december 2011 11:44 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Ze spreekt hier in Duitsland vooral de zeiljeugd aan. Ze is nu al een soort idool en op de zeilclub hangt niet alleen een wereldkaart met de route maar ook vele foto's.
Op het ogenblik voert Laura al het lijstje aan van de mensen die men wil zien..... en dat nog voor ze volledig gelevert heeft.
Dat zou best een daverend succes kunnen worden: 'Help Laura emigreren!'quote:Op donderdag 1 december 2011 12:01 schreef KNAK het volgende:
Ik hoop het voor haar want ik neem aan dat al dat gedoneerde geld volledig gebruikt wordt voor haar zeilvakantie. Alles wat ze er bij kan snoepen kan ze dan mooi gebruiken voor haar emigratie plannen
Ik zou haast gaan doneren.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat zou best een daverend succes kunnen worden: 'Help Laura emigreren!'
Ja Dick staat met Laura op een paar foto's van Team France Groupama toen ze bij Cape Town aankwamen.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:26 schreef spuitje het volgende:
Papa Dekker zit dus echt in Kaapstad.
http://solozeilster.hyves(...)/?threadsortmethod=1
Pa behoort tot het zogenaamde walteam en zijn reiskosten worden betaald uit de sponsorgelden. Zolang die sponsorpot goed gevuld blijft kan hij Laura regelmatg bezoeken.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:38 schreef KNAK het volgende:
Wat voor een baan heeft die vader wel niet?
Afkomst?quote:Op donderdag 1 december 2011 05:36 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze is er geboren en neemt haar afkomst zeer serieus. Ze voert nu zelfs de vlag van NZ op haar boot ipv de nederlandse.
Als solozeilster heb je toch maar een zwaar leven. Nog lekker ruim een week genieten in Kaapstad.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:42 schreef spijkerbroek het volgende:
Laura blijft dus nog een tijdje in Kaapstad, gezien haar weblog.
quote:Laura zal haar wereldsolozeilreis niet non-stop gaan zeilen zodat ze veel kan zien, mensen ontmoeten, andere culturen en ervaringen op kan doen onderweg.
De prioriteit ligt dus bij de wereldreis en de ervaringen zelf!
Op kosten van je sponsoren.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:47 schreef spuitje het volgende:
Als solozeilster heb je toch maar een zwaar leven. Nog lekker ruim een week genieten in Kaapstad.
Nou ja, dat bedoelde ik ook, zei het alleen verkeerdquote:Op donderdag 1 december 2011 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afkomst?
af·komst de; v komaf, afstamming
Ze mag er dan wel geboren zijn maar dat is dan ook echt alles, haar afkomst is toch echt Nederlands/Duits.
Maakt niet uit wat voor vlaggetje ze op haar bootje hangt, NZ wilde haar destijds ook niet laten gaan varen, want ze zou daar aan de ketting gelegd worden.
Heeft ze NZ (waar ze zo van houdt en naar verlangt) zelfs niet helemaal overgeslagen op deze reis? Juist omdat ze daar ook aan de ketting gelegd zou worden?
Hypocriet verwend pubertje...
Nee joh! Niet omdat ze aan de ketting gelegd zou worden! De reden was omdat ze geen tijd had!quote:Op donderdag 1 december 2011 12:46 schreef Leandra het volgende:
Heeft ze NZ (waar ze zo van houdt en naar verlangt) zelfs niet helemaal overgeslagen op deze reis? Juist omdat ze daar ook aan de ketting gelegd zou worden?
Dick is botenbouwer en woont en werkt in Zeeland (Nederland)quote:Op donderdag 1 december 2011 12:38 schreef KNAK het volgende:
Wat voor een baan heeft die vader wel niet?
Oh ja, druk druk druk... gelukkig heeft ze wel tijd om het fraaie Kaapstad te ontdekkenquote:Op donderdag 1 december 2011 12:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee joh! Niet omdat ze aan de ketting gelegd zou worden! De reden was omdat ze geen tijd had!
(uhuh)
Mooi reisschema op die site. En een jaar onderweg? Weekje Kaapstad zal wel als kort ervaren wordenquote:Op donderdag 1 december 2011 12:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh ja, druk druk druk... gelukkig heeft ze wel tijd om het fraaie Kaapstad te ontdekken
Dit is het vergelijken van een Formula 1 race met een roadtrip.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:15 schreef svetan het volgende:
Als iemand zich op wil winden over sponsors en geld daan ga maar eens uitrekenen wat er voor één boot van de VOR op tafel moet komen. Die hele bemanningen moeten ook eten en hebben hun hele familie ook in ZA. Bovendien is er op de achtergrond de hele logistiek die ook nog eens klauwen van geld kost.
Wel te bedenken dat het hier eigenlijk maar gewoon om een wedstrijdje gaat dat elk jaar weer herhaald wordt. Niet dat het geen prestatie is maar men moet de zaken wel in perspectief zien!
Sinds wanneer is een pleziertocht een sport?quote:Op donderdag 1 december 2011 13:49 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Dan mag van jouw dus geen enkele sport meer !?
Laura doet iets nieuws? Wat, er is nog nooit een persoon solo met een boot de wereld rondgevaren?quote:Op donderdag 1 december 2011 13:15 schreef svetan het volgende:
Wat mij steeds weer (onaangenaam) opvalt is dat de discussie steeds weer uitdraaid op geld en sponsors. In andere landen zegt men gewoon dat zoiets "mogelijk gemaakt" is en dan wordt er niet meer over gediscussieerd.
Als iemand zich op wil winden over sponsors en geld daan ga maar eens uitrekenen wat er voor één boot van de VOR op tafel moet komen. Die hele bemanningen moeten ook eten en hebben hun hele familie ook in ZA. Bovendien is er op de achtergrond de hele logistiek die ook nog eens klauwen van geld kost.
Wel te bedenken dat het hier eigenlijk maar gewoon om een wedstrijdje gaat dat elk jaar weer herhaald wordt. Niet dat het geen prestatie is maar men moet de zaken wel in perspectief zien!
Laura doet iets nieuws en iets wat niet alleen de jeugd aanspreekt en dat met een overzichtelijk budget. Het is een familie onderneming zonder enorme logistiek op de achtergrond en het meeste word in eigenregie gedaan.
Dit maakt de prestatie van Laura voor mij ook groter dan die van haar voorgan(st)ers die toch duidelijk meer financiele middelen en sponsorgelden achter de hand hadden.
Gelukkig speel je nog altijd niet op de man.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:02 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
.... als jij op die pleziertocht erbij zou zijn zou je zoveel kotsen dat Guppy zou zinken nog maar te zwijgen van de volgescheten onderbroeken.
Ja hallo, zo kan ik het ook. Er is ook vast wel een specifieke leeftijd te vinden waarop nog nooit iemand op de top van de Mount Everest heeft gestaan of de Zuidpool heeft bereikt ofzo, kan ik vervolgens ook roepen "ik doe iets nieuws want ik ben de eerste die dit op deze leeftijd doet!".quote:Op donderdag 1 december 2011 14:02 schreef svetan het volgende:
@morg78
.... nog niet op die leeftijd.
Tuurlijk, want alleen Laura is in staat om de wilde zee te bevaren zonder kotsenquote:@spijkerbroek
.... als jij op die pleziertocht erbij zou zijn zou je zoveel kotsen dat Guppy zou zinken nog maar te zwijgen van de volgescheten onderbroeken.
quote:Laura doet iets nieuws en iets wat niet alleen de jeugd aanspreekt en dat met een overzichtelijk budget. Het is een familie onderneming zonder enorme logistiek op de achtergrond en het meeste word in eigenregie gedaan.
Dit maakt de prestatie van Laura voor mij ook groter dan die van haar voorgan(st)ers die toch duidelijk meer financiele middelen en sponsorgelden achter de hand hadden.
Ja, ze was met een recordpoging bezigquote:Op donderdag 1 december 2011 12:50 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee joh! Niet omdat ze aan de ketting gelegd zou worden! De reden was omdat ze geen tijd had!
(uhuh)
Laura doet iets wat vooral pensionado's aanspreekt.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:15 schreef svetan het volgende:
Wat mij steeds weer (onaangenaam) opvalt is dat de discussie steeds weer uitdraaid op geld en sponsors. In andere landen zegt men gewoon dat zoiets "mogelijk gemaakt" is en dan wordt er niet meer over gediscussieerd.
Laura doet iets nieuws en iets wat niet alleen de jeugd aanspreekt en dat met een overzichtelijk budget. Het is een familie onderneming zonder enorme logistiek op de achtergrond en het meeste word in eigenregie gedaan.
Jij kan in de toekomst kijken? Wat nou als niet genoeg mensen haar boeken, de film flopt en ze niet mag speechen voor zalen gevuld met duizenden mensen?quote:Op donderdag 1 december 2011 14:33 schreef svetan het volgende:
@spuitje
[...]
[quote]
Als je het al van de financiele kant wilt zien dan moet je gewoon tegenover elkaar zetten wat een 16 jarige thuis kost. Verschil: Na het finischen begint Laura, met of zonder schooldiploma, meteen geld te verdienen en kan ze wat ze in de familie geleend heeft terugbetalen.
Je had hem toch zelfs geprobeerd? En nog niet aangeschaft voor je (klein) kinderen, evenmin als het boek van Laura?quote:Op donderdag 1 december 2011 14:49 schreef svetan het volgende:
Overigens wat Laura voor de sponsors betekend: Ik weet van twee families van de zeilclub hier dat er een MiniCat voor de kinderen onder de kerstboom ligt. Hetzelfde ding wat ik ook serieus heb bekeken.
Dat is dan ¤ 200,-- voor Laura, als de aanbieding nog geldig is tenminste.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:49 schreef svetan het volgende:
Overigens wat Laura voor de sponsors betekend: Ik weet van twee families van de zeilclub hier dat er een MiniCat voor de kinderen onder de kerstboom ligt. Hetzelfde ding wat ik ook serieus heb bekeken.
Denk hier dan eens over na Svetan:quote:Op donderdag 1 december 2011 14:33 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Kijk gewoon maar naar die "reclameschepen" van Laura's voorgangster en hoe ze aan hun boten zijn gekomen. Niet dat dit wat afdoet aan de sportieve prestatie maar het is toch wel makkelijker als je veel hulptroepen kunt betalen of zelfs voor maanden "kant en klaar" maaltijden in een koelkast hebt.
Onderweg zorgt Laura ook nog eens voor zichzelf en ook na die 47 dagen op de stlle oceaan ziet ze er nog gezond en verzorgd uit. Alleen dit is al iets wat heel veel jongeren op haar leeftijd niet zelfstandig voor elkaar brengen. Ook hier geld: Tijdens de reis wordt niet meer uitgegeven als ze thuis zou kosten.
Als je het al van de financiele kant wilt zien dan moet je gewoon tegenover elkaar zetten wat een 16 jarige thuis kost. Verschil: Na het finischen begint Laura, met of zonder schooldiploma, meteen geld te verdienen en kan ze wat ze in de familie geleend heeft terugbetalen.
De reizen van haar vader naar haar toe zijn zijn hobby..... zo als een ander in een hotelletje aan het strand vacantie viert. Met als verschil dat hij kostenloos logies en supermarkt maaltijden op Guppy geniet.
Nogmaals: kan jij in de toekomst kijken? Puur een aanname dus.quote:Op donderdag 1 december 2011 14:44 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Als ze finished hoeft ze zich geen financiele zorgen te maken..... dat is de reden waarom Mercer is ingehuurd en die wil uiteindelijk ook geld aan Laura verdienen.
Ja, en ik ben degene die dit topic heeft geopend. Dat record neemt ook niemand mij af! Kom ik nu ook in de geschiedenisboeken?quote:Op donderdag 1 december 2011 15:51 schreef svetan het volgende:
Ze is en blijft diegene die dit als jongste gaat doen en zo zal het voorlopig ook in de geschiedenisboeken staan.
Ja maar dat denk ik ook wel. Ik zou zeggen dat dit wel het jongst haalbare is.quote:Op donderdag 1 december 2011 15:42 schreef Disana het volgende:
We kunnen het er kortom dus over eens zijn dat het 'jongste solozeiler rondom de wereld' record terecht is afgeschaft en dat Dekker daarom niet voor dit record gaat. Zijn we daar ook eindelijk uit.
Nee natuurlijk niet, en van mij mag ze roepen wat ze wil. Maar svetan keurt enerzijds een record af omdat het onmenselijk zou zijn, terwijl het toch heel sportief was, en prijst anderzijds een vakantiereis zonder sportieve kenmerken als sportief.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:50 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar dat denk ik ook wel. Ik zou zeggen dat dit wel het jongst haalbare is.
Je wil toch geen kind van 12 wegsturen ofzo dat wordt echt te gortig
Nee dat snap ik wel, ik probeer alleen te zeggen dat we nog jonger echt niet moeten willen.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, en van mij mag ze roepen wat ze wil. Maar svetan keurt enerzijds een record af omdat het onmenselijk zou zijn, terwijl het toch heel sportief was, en prijst anderzijds een vakantiereis zonder sportieve kenmerken als sportief.
Ben ik met je eens hoor, maar ik kijk ook niet verbaasd op als er een nog jonger kind opstaat. Want Dekker noemt het een record en records zijn er om gebroken te worden.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:04 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nee dat snap ik wel, ik probeer alleen te zeggen dat we nog jonger echt niet moeten willen.
Hoe oud is Kim?quote:Op donderdag 1 december 2011 17:06 schreef Disana het volgende:
Ben ik met je eens hoor, maar ik kijk ook niet verbaasd op als er een nog jonger kind opstaat. Want Dekker noemt het een record en records zijn er om gebroken te worden.
Ach, paps kan goed op mensen inpraten.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:16 schreef Disana het volgende:
Ik dacht twee jaar jonger dan Laura. Maar voorzover ik weet heeft zij geen zeilaspiraties.
Gelukkig woont Kim bij mams, die volgens mij niet bezig is haar mislukte dromen op haar dochter te projecterenquote:Op donderdag 1 december 2011 17:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ach, paps kan goed op mensen inpraten.
Schandalig, maar het verbaast me niet. Mercer is een onbeduidende vis in de PR-wereld, anders had hij allang iets voor elkaar gebokst voor Dekker.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:23 schreef MrFoureyes het volgende:
Ik ken de correspondent van Lidove Noviny (een Tsjechische kwaliteitskrant) die vanuit Nederland bericht over - uiteraard - Nederland, maar ook Brussel (EU zaken), Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Hij heeft bijna twee weken geleden een mediakit aangevraagd bij Mercer en gevraagd of Laura interesse zou hebben in een telefonisch interview. Na twee herinneringen (drie mailberichten in totaal dus) nog geen enkele reactie ontvangen. Op het telefoonnummer van dit "communicatiebureau" staat een antwoordapparaat, dat de beller verzekert: "there is no one there to take your call right now".
Het zou nog wel eens heel rustig kunnen blijven aan het mediafront.
quote:Op donderdag 1 december 2011 17:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Schandalig, maar het verbaast me niet. Mercer is een onbeduidende vis in de PR-wereld, anders had hij allang iets voor elkaar gebokst voor Dekker.
Op zijn site heb ik daar nooit iets over kunnen vinden. Zelf vermoed ik dat meneer zich heeft opgedrongen omdat hij dacht er zelf beter van te worden, en dat hij inmiddels weet dat hij geen grote vis te pakken heeft en daarom geen donder meer doet.quote:Op donderdag 1 december 2011 17:49 schreef spijkerbroek het volgende:
Hoe werken die contracten eigenlijk? Krijgt Mercer een vast bedrag of werkt hij op een soort commissiebasis? Indien dat laatste, hoe wordt dat berekend?
Indien dat eerste: logisch dat we niks horen...
Ach, als het aan Laura en haar vader had gelegen was ze gegaan toen ze 13 was.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:50 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Doe maar lekker negatief over de volgers zoals ik en andere watersporters en/of fans. Laura is natuurlijk niet de enige die we volgen en zelf reizen/varen/zeilen we ook zo vaak als we kunnen. Het lijkt wel of het uit jouw portomonee komt.... niet dus . Waar bemoei je je dan mee? Ik vraag jou toch ook niet waar jij je geld aan uitgeeft?!quote:Op donderdag 1 december 2011 14:27 schreef KNAK het volgende:
" Help Laura de wereld rondzeilen te verkennen met een bootje "
Echt geweldig... je zou maar als particulier het volgen, elke dag kijken waar ze is, helemaal meeleven met de situatie en doneren, krijg je vakantie fotos;s te zien van elk continent.
simpelweg niet reageren is een slechte strategie, daardoor is het kind juist ongrijpbaar voor de mediaquote:Op donderdag 1 december 2011 17:59 schreef svetan het volgende:
@Disana
..... ooit wel eens van strategie gehoord? Laura heeft nog weken te zeilen en is dan voor de media ongrijpbaar.
wahahaquote:Op donderdag 1 december 2011 13:15 schreef svetan het volgende:
misschien moet Mercer::pr iemand inhuren om de pr te doenquote:Op donderdag 1 december 2011 18:43 schreef svetan het volgende:
@Disana
Dat zijn weer veel beschuldigingen/ beweringen aan het adres van Mercer waarvan je geen enkel bewijs hebt. Wat jij zegt is een schoffering van Mercer::pr !
Ik zou toch denken dat Laura juist gebaat zou zijn met regelmatige berichtgeving in de media. Wat is een mooiere gelegenheid haar even in het zonnetje te zetten nu ze in Kaapstad is, samen met de deelnemers aan de VOR? Een dubbel interview met de bemanning van de NZ boot en Laura byvoorbeeld?quote:Op donderdag 1 december 2011 17:59 schreef svetan het volgende:
@Disana
..... ooit wel eens van strategie gehoord? Laura heeft nog weken te zeilen en is dan voor de media ongrijpbaar. Als ik MMercer was zou ik het zo plannen dat Laura op een paar zeildagen voor de eindstreep nog een weekje rust houd en vanaf dat moment het mediafeest starten.
Voor de rest weten we absoluut niet wat er achter de schermen gebeurd.... en dat is ook goed zo. Wel vermoed ik dat Dick Dekker en Mercer ook weer de koppen bij elkaar steken en afspraken over de nabije toestand maken. We zullen dit waarschijnlijk alleen maar aan kleine dingetjes die naar buitenkomen merken.
Wat ik in de komende dagen echter wel verwacht, en wat in Nederland wel weer voor negatieve publiciteit zal zorgen, is de verdere route en waar ze finished. Misschien ook een officiele aankondiging dat ze zich in NZ gaat vestigen. Dit verhaal zou in de strategie van Mercer kunnen passen.
Het bericht van MrFoureyes is voor jou geen bewijs genoeg?quote:Op donderdag 1 december 2011 18:43 schreef svetan het volgende:
@Disana
Dat zijn weer veel beschuldigingen/ beweringen aan het adres van Mercer waarvan je geen enkel bewijs hebt. Wat jij zegt is een schoffering van Mercer::pr !
Dus ze betalen flink voor een strategie van niets doen? Denk je echt dat dat slim is? Wachten tot ze bijna vergeten is en dan ineens op de proppen komen?quote:Op donderdag 1 december 2011 17:59 schreef svetan het volgende:
@Disana
..... ooit wel eens van strategie gehoord? Laura heeft nog weken te zeilen en is dan voor de media ongrijpbaar. Als ik MMercer was zou ik het zo plannen dat Laura op een paar zeildagen voor de eindstreep nog een weekje rust houd en vanaf dat moment het mediafeest starten.
Voor de rest weten we absoluut niet wat er achter de schermen gebeurd.... en dat is ook goed zo. Wel vermoed ik dat Dick Dekker en Mercer ook weer de koppen bij elkaar steken en afspraken over de nabije toestand maken. We zullen dit waarschijnlijk alleen maar aan kleine dingetjes die naar buitenkomen merken.
Wat ik in de komende dagen echter wel verwacht, en wat in Nederland wel weer voor negatieve publiciteit zal zorgen, is de verdere route en waar ze finished. Misschien ook een officiele aankondiging dat ze zich in NZ gaat vestigen. Dit verhaal zou in de strategie van Mercer kunnen passen.
Waarom? Als een kind van 10 zijn kop boven het maaiveld uitsteekt moet je het niet willen frustreren. Daarmee maak je he erg ongelukkig en gaat het mss. wel zelfmoordpogingen doen of wordt het baldadig.quote:Op donderdag 1 december 2011 16:50 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Met al die ontkenningen snap ik niet meer wat je wilt zeggenquote:Op donderdag 1 december 2011 20:34 schreef BabeWatcher het volgende:
maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er niemand op NZ is die dat niet wil doen.
Laat ik het vereenvoudigen: er is vast wel een vrijwilligerquote:Op donderdag 1 december 2011 20:39 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Met al die ontkenningen snap ik niet meer wat je wilt zeggen
Maar daar ging het allemaal niet om Svetan, het ging erom dat jij beweerde dat de voorgangers veel meer sponsorgelden hadden ontvangen!quote:Op donderdag 1 december 2011 15:26 schreef svetan het volgende:
Ja.... en juist dat wat jij beschrijft had ik tegen het record van Jessica: Die meid heeft maandenlang in "eenzame opsluiting" gezeten zonder enige mogelijkheid om eens lekker, zo als voor een puber normaal is, uit haar dak te kunnen gaan. Wat gebleven is, is dat record maar wel ten koste van maanden van haar leven als jongere.
Dit is werkelijk iets wat Laura beter doet. Naast het zeilen ziet ze veel van de wereld en heeft daarnaast ook nog eens een veel grotere afstand afgelegd...... geen drie Oceanen maar zelfs vier. Van Laura kun je zeggen dat ze als puberrebel is vertrokken en onderweg tot een verantwoordingsbewuste, succesvolle jonge sportvrouw finished.
Ook het boek/ de film over Laura wordt veel nteressanter als de zaken van Jessica gezien een groot deel over de plekken zal gaan waar ze aangelegd heeft. Daarom zal dat boek niet alleen fanatieke zeilers aanspreken
Een tikkeltje humoristisch is het welquote:Op donderdag 1 december 2011 20:50 schreef svetan het volgende:
Zo langzaam word het in nederland wel heel belachelijk!!!! Dit publiceren ze wel: http://www.telegraaf.nl/v(...)__.html?sn=vaarkrant
Goh, wat leuk voor Jessica! Die meid weet tenminste hoe ze de media moet bespelen!quote:Op donderdag 1 december 2011 20:50 schreef svetan het volgende:
Zo langzaam word het in nederland wel heel belachelijk!!!! Dit publiceren ze wel: http://www.telegraaf.nl/v(...)__.html?sn=vaarkrant
Eigen zeilmeisjes laatstquote:Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef svetan het volgende:
En zo langzaam kun je me niet meer vertellen dat er in Nederland een soort Laura- boycot in de media is. Dus zeg maar gewoon senzuur want sinds het weekeinde heeft geen enkele grote krant haar aankomst in Kaapstad gemeld
Je klinkt erg zuur.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef svetan het volgende:
En zo langzaam kun je me niet meer vertellen dat er in Nederland een soort Laura- boycot in de media is. Dus zeg maar gewoon senzuur want sinds het weekeinde heeft geen enkele grote krant haar aankomst in Kaapstad gemeld
Drie nationaliteiten? Geert schopt haar persoonlijk de boot in en de zee op.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:19 schreef BabeWatcher het volgende:
Eigen zeilmeisjes laatstGeert, doe er wat aan!
Klopt. Een van de redenen waarom hij zo hypocriet is. Magoe, dat hoort meer in POL thuisquote:Op donderdag 1 december 2011 21:23 schreef svetan het volgende:
Dan moet Geert zijn eigen vrouw er ook uitschoppen.... die heeft ook nog een tweede nationaliteit.
Wat is er dan in het buitenland allemaal verschenen? Ok, een vermelding in de Cape Times, omdat ze samen met de VOR kandidaten aankwam... Maar verder is daar toch ook niks schokkends vermeld? Een lokaal berichtje mss. omdat Laura daar ter plaatse is, maar dat is logisch.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef svetan het volgende:
Waarom zouden ze? Het kind wil toch niets meer met Nederland te maken hebben?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef svetan het volgende:
En ze houdt helemaal niet van media-aandacht. Dus wat is het probleem?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:37 schreef spuitje het volgende:
[..]
Waarom zouden ze? Het kind wil toch niets meer met Nederland te maken hebben?
wat wil je nou, ze word toch genoemd in een bijzinnetje ... dat was toch goedquote:Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef svetan het volgende:
En waar zijn de Nieuwzeelandse kranten met dit grootse nieuws?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:59 schreef svetan het volgende:
Maar als je dit bericht neemt zou je hiervan ook melding moeten maken zou het ook de jongste Nieuw Zeelandse kunnen zijn.
hey mij is het allebei om het even maar ik vond je reactie wel grappig ... ik denk dat de Telegraaf hier een lange neus terugmaaktquote:Op donderdag 1 december 2011 21:59 schreef svetan het volgende:
Dus publiceer je maar dat een Australische, nog voor ze iets gedaan heeft en alleen maar op grond van haar leeftijd, een nieuw record gehaald heeft?
Wel even neutraal zijn..... Laura heeft wel even als jongste een record opgestelt door, als jongste Nederlandse ooit, alle drie grote wereldzeeen over te steken.
Maar als je dit bericht neemt zou je hiervan ook melding moeten maken zou het ook de jongste Nieuw Zeelandse kunnen zijn.
Je hoort zeker ook in die nieuwsuitzending dat Oma Müller's kat uit de boom is gered?quote:Op donderdag 1 december 2011 22:21 schreef svetan het volgende:
Het is toch werkelijk te gek dat ik hier in deze uithoek van duitsland eerst op de radio hoor dat ze in Durban is aangekomen en later nog eens hetzelfde in Kaapstad...... en dat gewoon in een nieuwsuitzending.
quote:Op donderdag 1 december 2011 21:59 schreef svetan het volgende:
Dus publiceer je maar dat een Australische, nog voor ze iets gedaan heeft en alleen maar op grond van haar leeftijd, een nieuw record gehaald heeft?
Wel even neutraal zijn..... Laura heeft wel even als jongste een record opgestelt door, als jongste Nederlandse ooit, alle drie grote wereldzeeen over te steken.
Haal de complottheorieen maar weer van stal, mensen.quote:
wat als de mening negatief is?quote:Op donderdag 1 december 2011 22:36 schreef svetan het volgende:
@sp3c
Ik heb eerder het enge idee van een "gelijkgeschakelde" pers (zoals in het derde rijk) gezien alle gelijkluidende, kennelijk direct gecopieerde, artikelen in alle grote kranten. Een eigen mening en eigen redactioneel onderzoek schijnt geen enkele krant meer te hebben.
wat heeft ze precies gepresteert?quote:Gezien de reacties in Laura's gastenboek zou ik me goed kunnen voorstellen dat als een krant gewoon neutraal zou publiceren waar Laura op dit moment mee bezig is, en al heeft gepresteert, de publieke opinie wel direct zou omslaan.
politiek heeft er niets mee te makenquote:Politiek ongewenst?
Nee, het volk bepaalt wat zij interessant vinden. Als bepaald nieuws niet gelezen/bekeken wordt, zal dat niet meer verschijnen in de media. Kwestie van vraag en aanbod. Wellicht is dat te hoog gegrepen voor je.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:51 schreef svetan het volgende:
Dus spijkerbroek.... volgens jou bepaalt de pers wat het volk interessan mag vinden. Wel erg krom als dat zelfde volk niet eens door deze pers over deze feiten word geinformeert.
Dit is dus zo'n soort persvrijheid als in Italie of nog beter Hongarije.
Het blijkt inderdaad te hoog voor je gegrepen. Geeft niet, kan gebeuren.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:13 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Dat heeft dus een nederlands mediabedrijf in Duitsland geprobeerd en is daarmee onderuitgegaan: www.dnews.de
Geef eens wat linkjes, ben wel erg benieuwd naar die berichten.quote:Op donderdag 1 december 2011 23:59 schreef svetan het volgende:
@ietjefietje
In het begin, voordat ze met de berichtgeving stopten, hebben ze in NZ de berichten uit de nederlandse pers zonder meer geloofd en overgenomen. De meeste duitse publicaties waren later neutraal tot positief evenals de amerikaanse. Natuurlijk krijg je op negatieve berichtgeving ook negatieve reacties.
Het zelfde was het geval in Australie, Duitsland en de USA waar men nu alleen nog maar zelf gerechercheerde artikelen, of die van gelieerde buitenlandse kranten, over Laura publiceren.
Ik bedoelde de positieve berichten in diverse buitenlandse media waarover jij rept, die zou ik graag willen lezen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 00:11 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Ik heb werkelijk geen zin meer zulke oude, alleen maar negatieve, rommel nog op te zoeken.
En alweer geef je allerlei "waarheden" zonder het te willen onderbouwen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 00:54 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Gewoon zelf googlen voor wat actueels...... en een paar andere linkjes heb ik hier al eens gegeven. Er is genoeg te vinden. Als je naast google ook nog de webcrawler neemt zelfs nog een beetje meer.
www.webcrawler.com
Het erge is, het is besmettelijk! Kijk bijvoorbeeld maar eens op de site van The Times en The Guardian, of de NY Times, die hebben daar ook al geen artikel over Laura's aankomst in Kaapstad!quote:Op donderdag 1 december 2011 21:17 schreef svetan het volgende:
Henk is een fantastisch verteller!quote:Op vrijdag 2 december 2011 10:47 schreef Disana het volgende:
Mooi eindelijk weer eens iets van Henk Oosterwijk te lezen
http://www.wvdeamer.nl/links/reisverslagen/reisverslag201012.pdf
en dan meteen zoveel ook. Hij heeft flink moeten afzien maar heeft het ook naar zijn zin gehad.
Laura Dekker #44: Waar we er even tussenuit gaan voor de reclamequote:Op vrijdag 2 december 2011 11:46 schreef svetan het volgende:
lol Tide..... op het zelfde moment gevonden.
En uitgebreid ook. Niet maar een paar flarden van dit en van dat, maar coherente verhalen waardoor je echt een goede indruk krijgt van hoe het was.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:58 schreef livelink het volgende:
Ik heb het ook geboeid gelezen. Henk kan het inderdaad goed vertellen.
pff dat lees ik straks wel dan, zal vast een lang verhaal zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:00 schreef Disana het volgende:
[..]
En uitgebreid ook. Niet maar een paar flarden van dit en van dat, maar coherente verhalen waardoor je echt een goede indruk krijgt van hoe het was.
Ja, je moet er wel even met een kop koffie voor gaan zittenquote:Op vrijdag 2 december 2011 12:00 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
pff dat lees ik straks wel dan, zal vast een lang verhaal zijn.
Disana had het al geplaatstquote:Op vrijdag 2 december 2011 11:46 schreef svetan het volgende:
lol Tide..... op het zelfde moment gevonden.
Dat is niet gespeeld. Ze zou in Cape Town o.a. de manager van de VOR ontmoeten. Die afspraak was al gemaakt. Het is jammer dat ze niet op tijd was om Telefonica, het eerste team v/d VOR, binnen te zien komen.quote:.
Een zinnetje viel me op: "Zij zou daar het management van de Volvo Ocean
Race ontmoetten die vanuit Nederland door een grote Volvo importeur op de hoogte waren
gesteld van haar aanwezigheid in Zuid-Afrika."
Wat wordt hier gespeeld?
Of de sponsor wil gewoon weten of de motor die Laura in haar boot heeft goed bevalt, hoe haar ervaringen ermee zijn.quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:52 schreef svetan het volgende:
Met dat "gespeeld" bedoelde ik eigenlijk of er daarbij eigenlijk afspraken voor de toekomst gemaakt worden.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 12:40 schreef svetan het volgende:
Uit deze beschrijving van Henk blijkt toch ook wel dat Guppy een snelle en aan de omstandigheden bijzonder goed aangepaste boot is. Naar mijn berekeningen heeft Laura dit traject met een gemiddelde van net iets boven de 5 knopen afgelegd.
Ik denk dat Laura hiervoor haar vader wel moet bedanken die zijn eigen ervaringen uit die hoeken van de wereld in de uitrusting van Guppy heeft omgezet.
Voor mensen met een dieselphobie: Uit de beschrijving van Henk blijkt goed waarvoor de diesel gebruikt wordt en hoe weinig je deze aandrijving maar kunt gebruiken om vooruit te komen. Het beantwoord ook de vraag van een enkeling naar de koelkast van Guppy.
Henk scheld terrecht op de houdbaarheid van elektronica in de buurt van zeewater waar ook Laura al problemen mee heeft gehad (Radar, ssb). Maritieme elektronica is slechts een klein deel van mijn verantwoordelijkheids/ vakgebied maar wel het deel waar de meeste, onverwachte technische problemen optreden. Ook is dit reisverslag een goed voorbeeld waarom ssb communicatie op zee zo belangrijk is.
Veel technische problemen waren voor Henk nieuw. Laura heeft waarschijnlijk ook met veel sootgelijke slijtage mankementen te doen maar omdat ze met zulke zaken is opgegroeid en dit iets normaals vind wat gewoon opgelost moet worden hoor je er haar bijna niet over.
Een zinnetje viel me op: "Zij zou daar het management van de Volvo Ocean
Race ontmoetten die vanuit Nederland door een grote Volvo importeur op de hoogte waren
gesteld van haar aanwezigheid in Zuid-Afrika."
Wat wordt hier gespeeld?
Als je toch zo goed in rekenen bent:quote:Ze bleek al dagenlang geen wind of wind tegen te hebben en moest daardoor veel
gebruik van de motor maken. Nu heeft ze de keuze uit twee motoren, een Volvo en een kleine
Yanmar. Die hebben beiden hun eigen schroef en werken onafhankelijk van elkaar. Ze heeft de
kleine Yanmar gebruikt om toch voortgang te maken. En daarbij heeft ze een halve tank leeg
gevaren, maar ze heeft twee tanken. Ze vertelde dat ze nog meer dan 200 liter diesel over had
Maar Jessica Watson is veel knapper. Ze is veel communicatiever en ze lacht leuk Daarbij is ze ook nog eens veel sportiever en heeft ze al een record op haar naam staan. Dus is het logisch dat haar deelname aan een zware race in het nieuws komt. Dat, icm dat ze leuk overkomt maakt haar vele malen interessanter voor de media.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:17 schreef BabeWatcher het volgende:
zometeen maar eens het verslag van Henk doorlezen.
Ik begrijp niet dat Jessica Watson wel grootuit in het Nederlandse nieuws is geweest, voor een 'prestatie' die nog moet beginnen. Nederland verliest alle talenten aan het buitenland. Veel Nieuwe Nederlanders die iets hebben bereikt vertrekken naar het land van hun ouders, ondernemers ontvluchten dit land en succesvolle bedrijven en banken zijn aan buitenlanders verkocht.
Maar vind je Jessica niet veel knapper dan?quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:35 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat Jessica een leuk meisje is, maar we mogen echt wel wat meer trots op ons land zijn. Wij hebben door onze ligging aan zee een geweldige maritieme historie. Laura past daar helemaal in.
Ik ben trots op onze maritieme verdiensten en op mijn familie die in allerlei beroepen in havens en op zee werkt. Daarom ben ik juist niet trots op Dwarse Dekker die alles op een presenteerblaadje wil hebben.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:35 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik zal niet ontkennen dat Jessica een leuk meisje is, maar we mogen echt wel wat meer trots op ons land zijn. Wij hebben door onze ligging aan zee een geweldige maritieme historie. Laura past daar helemaal in.
quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar vind je Jessica niet veel knapper dan?
Het is maar hoe je het bekijkt. Een profiteursmentaliteit was onze natie in de maritieme hoogtijdagen ook niet vreemd...quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ben trots op onze maritieme verdiensten en op mijn familie die in allerlei beroepen in havens en op zee werkt. Daarom ben ik juist niet trots op Dwarse Dekker die alles op een presenteerblaadje wil hebben.
oh dan heb ik je verkeerd begrepen.. Ik dacht dat het jou vooral ging om het feit dat je haar een leuk meisje vond..quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:39 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]![]()
Maar toch: ik ben een fan van Laura en het gaat om veel meer dan de looks.
Dat ook, maar Jessica is idd veel meer 'meisje', ze heeft zelfs haar boot roze geschilderd.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
oh dan heb ik je verkeerd begrepen.. Ik dacht dat het jou vooral ging om het feit dat je haar een leuk meisje vond..
Er kwam wel wat meer bij kijken dan wat ronddobberen op zoek naar bounty. Heb wel eens bij VPRO radio gehoord over hoe we destijds boten bouwden, hoe riskant dat was voor de werklieden en dat boten ook wel eens mislukten.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. Een profiteursmentaliteit was onze natie in de maritieme hoogtijdagen ook niet vreemd...
Het is een soort strooptocht, al varend over de wereldzeeėn snaait ze wat ze snaaien kan.
Ze is wel meer een meisje-meisje ja.. En toch weet ze ook wat afzien is. Dat vind ik leuk aan haarquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:46 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat ook, maar Jessica is idd veel meer 'meisje', ze heeft zelfs haar boot roze geschilderd.
Moet ze al die uitnodigingen dan weigeren? Gewoon een slim meisje is het.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het bekijkt. Een profiteursmentaliteit was onze natie in de maritieme hoogtijdagen ook niet vreemd...
Het is een soort strooptocht, al varend over de wereldzeeėn snaait ze wat ze snaaien kan.
Grote kans dat pa Dekker zijn oudste dochter een beetje als een jongetje heeft opgevoed zodat ze beter aan zijn verwachtingen zou voldoen.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze is wel meer een meisje-meisje ja.. En toch weet ze ook wat afzien is. Dat vind ik leuk aan haar
Nee, ze zou eerlijk hebben moeten zijn, naar mijn bescheiden mening.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:49 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Moet ze al die uitnodigingen dan weigeren? Gewoon een slim meisje is het.
Volgens Babs heeft ze idd. een harde opvoeding gehad, en moest ze zo vroeg mogelijk zo zelfstandig mogelijk worden. Volgens Babs houdt hij wel van haar, op zijn manier, maar een normale opvoeding heeft ze niet gehad, nee.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:49 schreef Disana het volgende:
[..]
Grote kans dat pa Dekker zijn oudste dochter een beetje als een jongetje heeft opgevoed zodat ze beter aan zijn verwachtingen zou voldoen.
Zo'n kleine Yanmar verbruikt bij maximaal geleverd vermogen (6.7 kW) 2.2 liter per uur. Op halve kracht zit je dan rond de 1 liter per uur.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:06 schreef svetan het volgende:
@wich
Geweldig jouw rekenkunsten...... als je idd een Yanmar kunt leveren die met 1 liter per uur diesel het schip/ bilgepomp aandrijft en bovendien nog een paar kW stroom opwekt dan kun je werkelijk goud daarmee verdienen.
En waarmee verwarmt Laura dan? Gaat ze even achter de boot houthakken of turfsteken?
Dat was toch al bekend?quote:Op vrijdag 2 december 2011 21:18 schreef svetan het volgende:
Op het moment loopt er een uitzending over zeilen in NZ op de zender Phoenix.
Bijzonderheid.... iedereen mag zonder vaarbewijzen varen op privé jachten zonder beperking van grote.
Het is niet aan de pers om reclame te maken voor Laura Dekker, dat is meneer Mercer zijn taak ... Speknek sloeg de spijker al op zijn kopquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:17 schreef BabeWatcher het volgende:
zometeen maar eens het verslag van Henk doorlezen.
Ik begrijp niet dat Jessica Watson wel grootuit in het Nederlandse nieuws is geweest, voor een 'prestatie' die nog moet beginnen.
dat geld niet alleen voor Nederland en heeft niet echt iets met Nederland an sich te makenquote:Nederland verliest alle talenten aan het buitenland. Veel Nieuwe Nederlanders die iets hebben bereikt vertrekken naar het land van hun ouders, ondernemers ontvluchten dit land en succesvolle bedrijven en banken zijn aan buitenlanders verkocht.
onzinverhaalquote:Op vrijdag 2 december 2011 22:14 schreef svetan het volgende:
@sp3c
Alle landen waar goede mensen en uitblinkers geen kansen hebben verliezen die.
Dat blijkt alleen al uit het feit dat pa zijn dochter op 10 jarige leeftijd weken lang alleen op vakantie liet gaan. Dan ben je volgens mij niet goed snik en ik begrijp ook niet dat haar moeder daar geen stokje voor heeft gestoken.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Volgens Babs heeft ze idd. een harde opvoeding gehad, en moest ze zo vroeg mogelijk zo zelfstandig mogelijk worden. Volgens Babs houdt hij wel van haar, op zijn manier, maar een normale opvoeding heeft ze niet gehad, nee.
Nou, wat ze goed kan, is solozeilen. Andere capaciteiten moeten nog blijken: teamwork, management, communicatie. Dat zal ze echt nodig hebben in een mogelijke carriere.quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:32 schreef sp3c het volgende:
als ze daadwerkelijk een uitblinker op haar gebied is dan komt dat er nu iig niet echt uit
dan is deze trip op deze manier een enorme verspilling van haar capaciteiten en van haar tijd
lijkt me doodzonde
ze is niet de enige jonge solozeilster ter wereld ... de concurrentie staat echt niet stil omdat Laura Dekker op dr gemakje de wereld rond wil zeilen om cultuur op te snuiven ofzo!quote:Op vrijdag 2 december 2011 22:37 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nou, wat ze goed kan, is solozeilen. Andere capaciteiten moeten nog blijken: teamwork, management, communicatie. Dat zal ze echt nodig hebben in een mogelijke carriere.
M.a.w. ze gebruikt haar huidige capaciteiten en verbetert die. Maar dat zegt nog niks over eventuele carrierekansen, want solo pleziertochten maken levert niet zo bar veel geld op. Misschien een zakcentje omdat ze nu de jongste is, maar ten laatste vanaf de tweede reis zullen sponsoren het toch echt laten afweten.
Maar je zag haar toch juist in de top van het bedrijfsleven in een zware leidinggevende functie? Een topmanager als jij weet toch uit eigen ervaring dat zo'n topfunctie niet echt samengaat met de wens om "gewoon leuk werk op de achtergrond" te doen?quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:00 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Er zijn ook mensen die graag gewoon genoegen willen nemen met gewoon leuk werk met genoeg geld voor het dagelijks leven. Laura lijkt me nu niet iemand die voordurend in "the lime light" wil staan. Carriere kan voor mensen persoonlijk vele gezichten hebben en daarbij gaat het niet altijd om geld of roem.
Ik heb een leuk verslag gelezen en Henk eigenlijk niet zien schelden. Henk denkt na over oplossingen voor de problemen die zich voordoen en die vindt hij vaak ook.quote:Henk scheld terrecht op de houdbaarheid van elektronica in de buurt van zeewater waar ook Laura al problemen mee heeft gehad (Radar, ssb). Maritieme elektronica is slechts een klein deel van mijn verantwoordelijkheids/ vakgebied maar wel het deel waar de meeste, onverwachte technische problemen optreden. Ook is dit reisverslag een goed voorbeeld waarom ssb communicatie op zee zo belangrijk is.
Veel technische problemen waren voor Henk nieuw. Laura heeft waarschijnlijk ook met veel sootgelijke slijtage mankementen te doen maar omdat ze met zulke zaken is opgegroeid en dit iets normaals vind wat gewoon opgelost moet worden hoor je er haar bijna niet over.
En eerst was je nog een topmanager..quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:49 schreef svetan het volgende:
Ik doe zelf nu leuk werk op de achtergrond..... ben een paar jaar geleden uit de schijnwerpers gestapt en heb nu de gelegenheid, zonder me om de dagelijkse waanzin te bekommeren, me met de toekomst strategie van het bedrijf en innovatieve technologien creatief bezig te houden.
De carriere naar de eerste lijn was voor mij maar een tijdelijk doel om deze leuke baan te krijgen waar ik bovendien nu meer vrije tijd heb en weer een privéleven.
Laura vestigd nu ook haar naam.... en zal mogelijk nog een paar leuke zaken op haar naam zetten. Ik denk echter dat ze in de toekomst liever wat leuks in de zeilsport wil doen dan de mediahoer spelen wat niet wegneemt dat we regelmatig wat van haar zullen horen.
Ik denk dat Lucas ook wel hun boot had mogen bekijken hoor..quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:13 schreef svetan het volgende:
De Camper bemanning heeft Laura herkent en ze mocht de hele boot bekijken...... maar deze zeilers waren dan ook niet voor de van Rietschoten genomineerd zoals een zekere Lucas Schröder
Erg knap haar te herkennen als ze met dit shirt rondloopt .quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:13 schreef svetan het volgende:
De Camper bemanning heeft Laura herkent en ze mocht de hele boot bekijken...... maar deze zeilers waren dan ook niet voor de van Rietschoten genomineerd zoals een zekere Lucas Schröder
Wat doet ze eigenlijk tussen al dat gepeupel? Krijgt ze niet eens een VIP behandeling? Was ze gewoon een van de toeristen die een kijkje mocht nemen op de boot?quote:Op zaterdag 3 december 2011 00:34 schreef wich het volgende:
[..]
Erg knap haar te herkennen als ze met dit shirt rondloopt .
Wanneer komt je boek uit?quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:49 schreef svetan het volgende:
Ik doe zelf nu leuk werk op de achtergrond..... ben een paar jaar geleden uit de schijnwerpers gestapt en heb nu de gelegenheid, zonder me om de dagelijkse waanzin te bekommeren, me met de toekomst strategie van het bedrijf en innovatieve technologien creatief bezig te houden.
De carriere naar de eerste lijn was voor mij maar een tijdelijk doel om deze leuke baan te krijgen waar ik bovendien nu meer vrije tijd heb en weer een privéleven.
Laura vestigd nu ook haar naam.... en zal mogelijk nog een paar leuke zaken op haar naam zetten. Ik denk echter dat ze in de toekomst liever wat leuks in de zeilsport wil doen dan de mediahoer spelen wat niet wegneemt dat we regelmatig wat van haar zullen horen.
[Svetanmodus]quote:
quote:Op zaterdag 3 december 2011 09:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[Svetanmodus]
Als ik gepensioneerd ben ga ik misschien mijn memoires wel publiceren: 'De Ontdekking van de Zemel' gaat het heten onder het pseudoniem Harry Muesli. .
[/Svetanmodus]
Nee joh. Ze zit nog vakantie te vieren in Kaapstad.quote:
En dat gaat ze nog minstens een week volhouden! Waar de reis daarna heen gaat? Dat weet nog niemand.quote:Op zaterdag 3 december 2011 13:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee joh. Ze zit nog vakantie te vieren in Kaapstad.
Ik had een wat andere functie in gedachten, maar inderdaad, dit zou ook kunnen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 12:57 schreef Disana het volgende:
Had ik dus toch gelijk. Ik heb altijd al gedacht dat svetan in zijn stoffen jas in het magazijn ver onder de managers staat. Zijn kruiperige bewondering voor hoge opleidingen en types als Mercer verraadden hem.
Ze hebben elkaar kunnen goed helpen vanuit hun ervaringen. Het is mooi om te zien dat leeftijd onderweg niet zoveel uitmaakt om bevriend te raken en dat je van elkaar kunt leren.quote:Op vrijdag 2 december 2011 23:40 schreef spuitje het volgende:
Beetje flauw ben je af en toe wel Svetan:
[..]
Ik heb een leuk verslag gelezen en Henk eigenlijk niet zien schelden. Henk denkt na over oplossingen voor de problemen die zich voordoen en die vindt hij vaak ook.
Op mij komt hij over als een zeer rustige man die donders goed weet waar hij mee bezig is.
Dat Laura meer ervaring zou hebben met het oplossen van technische problemen geloof ik niet. Immers Henk heeft vele jaren meer ervaring, eerst al door zijn beroep en daarna is hij gaan solozeilen. Ik denk eerder dat hij Laura vaak heeft kunnen helpen met het oplossen van problemen.
Ja, die Henk heeft er plezier in om het kleine meisje te helpen....quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:46 schreef Tide het volgende:
[..]
Ze hebben elkaar kunnen goed helpen vanuit hun ervaringen. Het is mooi om te zien dat leeftijd onderweg niet zoveel uitmaakt om bevriend te raken en dat je van elkaar kunt leren.
Hij hielp haar best veel, het gekke is .....dat we daar Laura bijna niet over horen.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, die Henk heeft er plezier in om het kleine meisje te helpen....
Nee hoor, past helemaal bij Laura. Ze verwacht (eist?) hulp, maar geeft er niks voor terug.quote:Op zondag 4 december 2011 00:29 schreef ietjefietje het volgende:
Hij hielp haar best veel, het gekke is .....dat we daar Laura bijna niet over horen.
Ik geloof het wel.quote:Op zondag 4 december 2011 02:04 schreef sararaats het volgende:
Is ze überhaupt nog zeeziek geweest?
Moest ik zoiets doen, ik zou de media op een afstandje houden. Het lijkt me eng om dag en nacht op de hielen gezeten worden door paparazzi.
Maar ja, ik ben veel ouder dan Laura.
Het is opvallend dat je vindt dat het een voorrecht is van een puber om onbeschoft te zijn en dat in één adem met het woord 'opvoeding' noemt.quote:Op zondag 4 december 2011 02:23 schreef svetan het volgende:
Het is een privilege van pubers op die leeftijd zich niet voor alles te hoeven bedanken of revancheren! Wie dat wel van zijn eigen pubers vraagd is toch wel fout bezig want het is deel van de opvoeding dat men ze wat leert en helpt bij voor hun nieuwe dingen. Elke puber heeft daar gewoon recht op hoewel vandaag de dag veel ouders dit afschuiven naar het schoolsysteem en in het gezin daar verder niets meer aan doen.
Laura is het gewend op zeilgebied veel van haar vader te leren en pakt natuurlijk alles aan kennis mee wat ze van andere ervaren zeilers leert. Ook deze mensen blijken graag met haar te praten en haar te helpen..... waarom dan wel?
Het is wat offtopic, maar welk beroep had je Svetan toebedacht?quote:Op zaterdag 3 december 2011 19:31 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik had een wat andere functie in gedachten, maar inderdaad, dit zou ook kunnen.
ja mooi verhaal maar niet elke puber is afhankelijk van sponsorsquote:Op zondag 4 december 2011 02:23 schreef svetan het volgende:
Het is een privilege van pubers op die leeftijd zich niet voor alles te hoeven bedanken of revancheren! Wie dat wel van zijn eigen pubers vraagd is toch wel fout bezig want het is deel van de opvoeding dat men ze wat leert en helpt bij voor hun nieuwe dingen. Elke puber heeft daar gewoon recht op hoewel vandaag de dag veel ouders dit afschuiven naar het schoolsysteem en in het gezin daar verder niets meer aan doen.
Laura is het gewend op zeilgebied veel van haar vader te leren en pakt natuurlijk alles aan kennis mee wat ze van andere ervaren zeilers leert. Ook deze mensen blijken graag met haar te praten en haar te helpen..... waarom dan wel?
Maar grappig is het wel, toch?quote:Op zondag 4 december 2011 02:36 schreef sp3c het volgende:
das idd offtopic en laten we daar aub niet op voortborduren
[..]
ja mooi verhaal maar niet elke puber is afhankelijk van sponsors
dat veranderd de regels een beetje ... ze is geen normale puber meer maar een heel klein bedrijfje dat zichzelf op een bepaalde manier naar de buitenwereld moet presenteren
Wat een ongelofelijke bullshit verkondig jequote:Op zondag 4 december 2011 02:23 schreef svetan het volgende:
Ik ga er vanuit dat je dit niet serieus meent. Mocht het wel zo zijn dan adviseer ik je dringend hulp te zoeken want dan is er echt iets mis in je bovenkamer!quote:Op zondag 4 december 2011 02:23 schreef svetan het volgende:
Vraag ik me ook af..... iets van onderwijzer/schoolmeester die weet hoe je kinderen pedagogisch goed op moet voeden? Vandaar ook de post over hoe je met pubers moet omgaan denk ik...quote:Op zondag 4 december 2011 02:29 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is wat offtopic, maar welk beroep had je Svetan toebedacht?
Onze mod schreef:quote:Op zondag 4 december 2011 10:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af..... iets van onderwijzer/schoolmeester die weet hoe je kinderen pedagogisch goed op moet voeden? Vandaar ook de post over hoe je met pubers moet omgaan denk ik...
en daar hou ik me maar aan.quote:das idd offtopic en laten we daar aub niet op voortborduren
Dan moeten we mss. een apart topic openen.. Ik ben nl. wel nieuwsgierig geworden.quote:Op zondag 4 december 2011 10:44 schreef spuitje het volgende:
[..]
Onze mod schreef:
[..]
en daar hou ik me maar aan.
Ik mis hem even.... ik volg niet altijd alles in dit topic....watskebeurt?quote:Op zondag 4 december 2011 10:44 schreef spuitje het volgende:
[..]
Onze mod schreef:
[..]
en daar hou ik me maar aan.
Sinterklaas viert ze met gelijkgestemde zielen, allemaal nederlanders in het buitenland.quote:Op zondag 4 december 2011 02:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze heeft nog genoeg affectie met NL om sinterklaas te vieren, lees ik.
Ik vind het erg raar dat ze niets schrijft over het weerzien met haar vader.
En de mensen bedanken die haar geholpen hebben, daar is ze nog steeds geen ster in, kennelijk. Wil ze voor de buitenwereld niet weten dat ze hulp accepteert, zodat het lijkt alsof ze alles alleen doet, ofzo?
En nog steeds bekruipt me het gevoel dat het een grote hoax is, net als toen met dat ballonjongetje.quote:Op zondag 4 december 2011 11:31 schreef spuitje het volgende:
[..]
Sinterklaas viert ze met gelijkgestemde zielen, allemaal nederlanders in het buitenland.
Ze willen het inderdaad graag laten lijken of Laura alles alleen doet, dat is vanaf het begin zo geweest. De boot alleen opknappen, sponsoren regelen, etc. etc.
niet nodig om het topic te laten ontsporen in persoonlijk geneuzel ... hij geeft toch geen antwoord anywaysquote:Op zondag 4 december 2011 10:58 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik mis hem even.... ik volg niet altijd alles in dit topic....watskebeurt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
nou ik geloof best dat ze in dr eentje op die boot zit maar een beetje vreemd reisje is het wel geworden jaquote:Op zondag 4 december 2011 11:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En nog steeds bekruipt me het gevoel dat het een grote hoax is, net als toen met dat ballonjongetje.
Heeft Laura echt alleen de kaap gerond in zwaar weer, terwijl madam al slechtgehumeurd is na één nacht weinig slaap? Is het echt mogelijk dat je lekker bijslaapt, na flink feesten, in stormachtig weer op volle zee? Waarom rept ze met geen woord over de aanwezigheid van haar vader?
Wat te denken van een 'spokesman' die niemand te woord staat? Wat verbergen ze dan?
Het komt me allemaal heel vreemd voor, moet ik zeggen.
Hier blijkt toch wat onbegrip uit over de manier waarop nieuwsgaring werkt. Iedereen mag schrijven over dit meisje wat hij wil - er is geen sprake van dat je daarvoor "mediarechten" zou moeten betalen. Hetzelfde geldt voor het maken van foto's - vooral bij personen die in de publieke belangstelling staan, is het portretrecht behoorlijk uitgekleed. Laura kan beslist geen vordering instellen tegen journalisten die over haar schrijven of foto's van haar of die boot maken zonder dat ze daarvoor betalen.quote:Op zondag 4 december 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
De publiciteits timing zou geweldig zijn want zo zou zou Laura voor het journaille op zee niet bereikbaar zijn en de serieuze pers, die er ook moeite voor doet, de mediarechten hebben en daarvoor betalen.
quote:Op zondag 4 december 2011 16:08 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Eigen intervieuws mag men evenals eigen foto's natuurlijk vrij publiceren maar geen artikelen aan elkaar brijen uit andere, exclusieve intervieuws. Doet men dit wel heeft men internationaal daarmee niet alleen een probleem met het mediarecht maar kan het in vele gevallen zelfs plagiaat zin.
Als Laura (of Mercer) de rechten voor bepaalde nieuwsfeiten exclusief aan een mediaonderneming geeft mogen andere dit nieuws alleen maar tegen betaling publiceren. Het kon wel eens zijn dat de Nederlandse pers hier een probleem gaat krijgen.
Bron?quote:Op zondag 4 december 2011 16:40 schreef svetan het volgende:
Zo hebben ondertussen de duitse publicaties Bild en der Spiegel meer juristen in dienst dan journalisten.
Toch wil ik van svetan nog wel even het bewijs voor zijn bewering dat zij meer juristen in dienst hebben dan journalisten.quote:Op zondag 4 december 2011 17:33 schreef sp3c het volgende:
ja ik wou zeggen idd ... dan heb je idd wat juristen nodig ja
Je commentaar ging over Nederlandse kranten en daar reageerde ik op.quote:Op zondag 4 december 2011 16:40 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Je beroept je op de nederlandse wetten.
Aan welke wetten dacht jij dan, toen je dat schreef?quote:Op zondag 4 december 2011 16:40 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes
Je beroept je op de nederlandse wetten. Vooral in de angelsaksische landen denkt men daar wel heel anders over evenals overigens in Duitsland. Zo hebben ondertussen de duitse publicaties Bild en der Spiegel meer juristen in dienst dan journalisten.
Indien de lezers van de nederlandse kranten eens net zo hard "bron" zouden gaan schreeuwen als op dit forum dan zou de helft van deze publicaties wegvallen. De berichtgeving in de nederlanse pers is hier een goed voorbeeld van: berichten worden (zelfs inclusief de koppen) zonder bronvermelding woordelijk van elkaar overgenomen.
.quote:Zo hebben ondertussen de duitse publicaties Bild en der Spiegel meer juristen in dienst dan journalisten
Straks moet Fok! ook nog gaan betalen omdat we hier over Laura praten, we mogen wel uitkijken!quote:Op zondag 4 december 2011 16:28 schreef spijkerbroek het volgende:
Ongelofelijk hoe svetan denkt dat iedereen en alles moet betalen en zich gelukkig mag prijzen om maar iets over Laura te mogen publiceren
Bewijst eens te meer dat svetan geen idee heeft waar hij over praat.
Als wij hier informatie van verschillende bronnen halen en die samenvatten, is dat dan geen plagiaat? We hebben zo een rechtzaak aan onze broek!quote:Op zondag 4 december 2011 19:08 schreef spuitje het volgende:
Straks moet Fok! ook nog gaan betalen omdat we hier over Laura praten, we mogen wel uitkijken!
Of een schadeclaim! Straks beweert haar advocaat of Lie-all nog dat we haar schade hebben toegebracht..quote:Op zondag 4 december 2011 19:12 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als wij hier informatie van verschillende bronnen halen en die samenvatten, is dat dan geen plagiaat? We hebben zo een rechtzaak aan onze broek!
Dat lijkt mij ook, technisch gezien heeft Laura haar record binnen als ze (zoals in het alternatieve reisschema staat) via St.Helens naar Kaapverdiė vaart (daar is ze al eerder geweest), maar waarschijnlijk wordt het na St.Helens Braziliė.quote:Op zondag 4 december 2011 14:46 schreef svetan het volgende:
Op het ogenblik horen we weinig van Laura maar dat heeft waarschijnlijk minder met vakantievieren te doen dan met hard werk om Guppy weer zeeklaar te maken en de voorraden voor 6-10 weken zeilen in te kopen. Mogelijke stops waar men de levensmiddelvoorraden (betaalbaar) kan aanschaffen zijn er de komende 5-6000 nm niet meer. Bovendien denk ik dat er, aangezien er een belangrijk deel van de zeilwereld nu in Kaapstad is, behoorlijk "genetwerkt" zal worden.
Ik zou ze hard in het gezicht uitlachenquote:Op zondag 4 december 2011 19:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Of een schadeclaim! Straks beweert haar advocaat of Lie-all nog dat we haar schade hebben toegebracht..
En over welk record hebben we het dan?quote:Op zondag 4 december 2011 19:21 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, technisch gezien heeft Laura haar record binnen als ze (zoals in het alternatieve reisschema staat) via St.Helens naar Kaapverdiė vaart (daar is ze al eerder geweest), maar waarschijnlijk wordt het na St.Helens Braziliė.
In Darwin is de boot nog grondig onder handen genomen. Kan me best voorstellen dat er ook nu wat reparaties nodig zijn maar niet dat je daar twee weken voor nodig hebt. En hoeveel tijd zou ze nodig hebben voor het aanvullen van voorraden? Een dag?quote:Op zondag 4 december 2011 14:54 schreef sp3c het volgende:
die laatste alinia lijkt me nog best waarschijnlijk
Lijkt mij logisch dat je aan die VOR-techneuten vraagt "doe mijn boot dan ook meteen ff". Heb ik laatst ook een keer aan Autotaalglas gevraagd, anders moet ik weer een afspraak maken. Wie niets vraagt krijgt ook niks gedaan.quote:Op zondag 4 december 2011 21:29 schreef spuitje het volgende:
[..]
In Darwin is de boot nog grondig onder handen genomen. Kan me best voorstellen dat er ook nu wat reparaties nodig zijn maar niet dat je daar twee weken voor nodig hebt. En hoeveel tijd zou ze nodig hebben voor het aanvullen van voorraden? Een dag?
Nee, dit komt allemaal wel heel mooi uit. Laura komt "toevallig" in Kaapstad aan in het weekend dat de festiviteiten rond de VOR van start gaan en de kans is groot dat ze vertrekt op het moment dat ook de drie overgebleven deelnemers aan de VOR vertrekken en dan zal haar byzondere aandacht natuurlijk weer uitgaan naar de boot van het NZ team!
Holy smokes. Hou toch eens op met je "persrechten".quote:Op zondag 4 december 2011 22:33 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat de familie Moser (Momo-Express) een gedeelte van hun reis kunnen betalen uit de persrechten van de foto's die ze gemaakt hebben. De eerste foto's van Laura en Guppy in Durban, die internationaal gepubliceerd zijn, kwamen uit hun camera.
Laura schijnt nog steeds een goed contact te hebben met deze mensen.
Ja, daar weet jij alles van.quote:Op zondag 4 december 2011 23:22 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Je verdraaid weer feiten en uitspraken..... gewoon om weer eens wat te roepen te hebben.
Oh ik dacht alleen de Cape Times...quote:Op zondag 4 december 2011 23:28 schreef svetan het volgende:
@livelink
In Zuid Afrika heeft ze op de voorpagina van alle nationale krantengestaan (Times, Die Burger etc).
quote:Op zondag 4 december 2011 23:47 schreef svetan het volgende:
Die Burger had al een intervieuw met haar in Port Elizabeth. Ergens heb ik hier een link geplaatst.
Tot op heden weet de nederlandse bevolking uit de pers niet eens dat ze in ZA is. In ZA hebben ze haar vanaf Durban gevolgd. Volgende week verschijnt er nog een vraaggesprek met Laura in het veel door jongeren gelezen YOU magazine.
quote:Op maandag 5 december 2011 00:42 schreef svetan het volgende:
Ik denk wel dat Mercer er wel de duim erophoud wie er op dit ogenblik een intervieuw krijgt en wat en wanneer er gepubliceerd wordt. Dat is deel van zijn opgave.
Of Gran Canariaquote:Op zondag 4 december 2011 19:21 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook, technisch gezien heeft Laura haar record binnen als ze (zoals in het alternatieve reisschema staat) via St.Helens naar Kaapverdiė vaart (daar is ze al eerder geweest), maar waarschijnlijk wordt het na St.Helens Braziliė.
Ik geloof echt niet dat de Mosers de foto's verkocht hebben!quote:Op zondag 4 december 2011 22:33 schreef svetan het volgende:
Ik denk dat de familie Moser (Momo-Express) een gedeelte van hun reis kunnen betalen uit de persrechten van de foto's die ze gemaakt hebben. De eerste foto's van Laura en Guppy in Durban, die internationaal gepubliceerd zijn, kwamen uit hun camera.
Laura schijnt nog steeds een goed contact te hebben met deze mensen.
Als er al geld aangeboden is dan zullen ze het niet zelf gehouden hebben.quote:Op maandag 5 december 2011 02:12 schreef svetan het volgende:
@ Tide
Ik denk ook wel dat Laura deze voor niets gekregen heeft..... het lijkt me niet dat de mosers om elke cent verlegen zitten. Bij die eerste foto in de haven van Durban kan ik me wel voorstellen dat er geld aangeboden is. Overigens is de informatie uit het weblog van de Momo- express een leuke aanvulling op Laura's weblog op dit deel van het traject. http://momo-express.posterous.com/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |