abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105036442

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie is Laura?
Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? :? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) ontvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht?
En who de fok is mister Mercer?! :?

En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Reden genoeg dus voor deze geanimeerde discussie! :Y

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De harde kern van posters:

avatar.png BabeWatcher ("Laura is fantasties! *O* ")

xc0ysg.jpg spuitje ("Laura is net Pinokkio" en tevens de enige echte ontdekker van de Guppy-tas),

noiconn.png Enneacanthus_Obesus ("Hoe zeer kan Laura zichzelf tegenspreken?!")

alien.gif moussie (brengt de discussie altijd weer op gang)

disana2.jpg Disana ("Van die blog klopt niets! Slapen en tegelijkertijd in de storm varen?, ja hoor! :P ")

wereldbol1.JPG livelink ("Ik hoop dat Laura de positieve flow weer snel te pakken krijgt")

noiconn.png svetan (Troll, Dick Dekker of gewoon Mr. Badguy?)

Mexklein.jpg RobertoCarlos ("Ik vertrouw die Henk niet helemaal")

banjer.jpg Banjerkanjer ("Laura is toch niet zo doortrapt dat ze dit allemaal zelf bedacht heeft?")

noiconn.png wich ("Laura heeft het gewoon goed geregeld")

noiconn.png Hammondorgel ("ER IS GEEN VOLGBOOT!!!!!! :N ")

Topicreeks: Laura Dekker
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 1 december 2011 @ 03:53:21 #2
24329 KNAK
ff w88,......
pi_105039258
Wanneer stopt haar reis en wat gaat ze erna doen? Oude leventje oppakken?
Mai pben rai~!
pi_105039312
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 03:53 schreef KNAK het volgende:
Wanneer stopt haar reis en wat gaat ze erna doen? Oude leventje oppakken?
Deel 1 van je vraag: waarschijnlijk ergens in het voorjaar op Sint Maarten (geruchten);
Deel 2: ze heeft laten doorschemeren dat ze zich in Nieuw Zeeland wil vestigen;
Deel 3: zie deel 2, en God knows what will happen.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  donderdag 1 december 2011 @ 05:05:02 #4
24329 KNAK
ff w88,......
pi_105039754
Heeft ze roots in NZ? Ergens willen wonen gaat niet zo makkelijk :')
Mai pben rai~!
pi_105039885
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 05:05 schreef KNAK het volgende:
Ze is er geboren en neemt haar afkomst zeer serieus. Ze voert nu zelfs de vlag van NZ op haar boot ipv de nederlandse.
pi_105039938
quote:
Ergens willen wonen is juist heel makkelijk ;)
Het daadwerkelijk doen niet zo.
pi_105039989
quote:
Het is, gezien haar minachting voor Nederlanders, voor haar te hopen dat ze daar terecht kan.
  donderdag 1 december 2011 @ 06:34:48 #8
24329 KNAK
ff w88,......
pi_105040011
Ze kan een toeristen visum krijgen, meer niet :')
Misschien later een studenten visum?

Er geboren maar familie? paspoort? Denk niet dat ze zonder die zooi op haar zitten te wachten. Werkvergunning lijkt me ook stug aangezien ze..... neem aan onder de 18 is?

Ik volg Laura totaal niet maar ken het verhaal en ga het denk ik pas interessant vinden als ze haar levensdroom volgebracht heeft en wat ze dan wilt gaan doen. :7
Mai pben rai~!
pi_105041169
ze is onderweg geboren, toevallig in NZ. Haar ouders zijn er een tijdje blijven plakken, maar konden zich er niet eens vestigen.
Hoe serieus is haar afkomst te nemen?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 05:36 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ze is er geboren en neemt haar afkomst zeer serieus. Ze voert nu zelfs de vlag van NZ op haar boot ipv de nederlandse.
  donderdag 1 december 2011 @ 09:49:04 #10
24329 KNAK
ff w88,......
pi_105042353
Dus is zo'n vlaggetje een puberaal iets. De 1 zet harde muziek aan om mama/papa dwars te zitten na een afwijzing/huisarrest/etc, de ander loopt mee in een protestmars waar 'ie niet eens iets mee heeft alleen maar om te kunnen schreeuwen. Lekker tegendraads doen. Vlaggetje veranderen weegt denk ik wel wat zwaarder en mag volgens de wet niet eens (?) Leuk voor de NL'e sponsors ook :')

Al teveel gepost hier. Wanneer is die reis afgelopen? Dan kom ik wel weer even kijken 8-)
Mai pben rai~!
pi_105042583
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 09:49 schreef KNAK het volgende:
Dus is zo'n vlaggetje een puberaal iets. De 1 zet harde muziek aan om mama/papa dwars te zitten na een afwijzing/huisarrest/etc, de ander loopt mee in een protestmars waar 'ie niet eens iets mee heeft alleen maar om te kunnen schreeuwen. Lekker tegendraads doen. Vlaggetje veranderen weegt denk ik wel wat zwaarder en mag volgens de wet niet eens (?) Leuk voor de NL'e sponsors ook :')

Al teveel gepost hier. Wanneer is die reis afgelopen? Dan kom ik wel weer even kijken 8-)
Het vlaggetje wisselen is omdat ze zo geleden heeft door instanties als Jeugdzorg. Ze wil niet meer terug naar Nederland. En wanneer de reis is afgelopen weten we nog niet, de route is nog niet bekend.
  donderdag 1 december 2011 @ 10:31:08 #12
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105043482
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  donderdag 1 december 2011 @ 10:49:33 #13
340258 MrFoureyes
Through the looking glass
pi_105044023
Op www.speakersacademy.nl vind je een lijst van prominenten die beschikbaar zijn voor lezingen.

Als je dan kijkt in de categorie van 5000 tot 10.000 per lezing (volgens Svetan het bedrag dat Laura zonder meer zou krijgen voor haar verhaal, en dit vele tientallen malen achter elkaar) dan zie je ook dat ze voor dit bedrag nogal wat concurrenten tegen komt. Concurrenten die toch wat meer te vertellen hebben dan klagen over Jeugdzorg, excursies met pensionados, en - inderdaad -een mooi stuk zeilen af en toe. Maar of iemand ook 10.000 euro betaalt om dat te horen, lijkt me zeer de vraag.

[ Bericht 0% gewijzigd door MrFoureyes op 01-12-2011 17:11:22 ]
pi_105044449
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 10:49 schreef MrFoureyes het volgende:
Op www.speakersacademy.nl vind je een lijst van prominenten die beschikbaar zijn voor lezingen.

Als je dan kijkt in de categorie van 5000 tot 10.000 per lezing (volgens Svetan het bedrag dat Laura zonder meer zou krijgen voor haar verhaal, en dit vele tientallen malen achter elkaar) dna zie je ook dat ze voor dit bedrag nogal wat concurrenten tregen komt. Concurrenten die toch wat meer te vertellen hebben dan klagen over Jeugdzorg, excursies met pensionados, en - inderdaad - een mooi stuk zeilen af en toe. Maar of iemand ook 10.000 euro betaalt om dat te horen, lijkt me zee de vraag.
Waar had ze nou voor het laatst een lezig gegeven? Een een of andere jachthaven met een paar toehoorders, of zoiets?
Ik zie haar nog geen 10.000 euro vangen voor een lezing. Dan moet je toch wel volle zalen trekken, lijkt me... en dan bedoel ik niet een achterafzaaltje bij een of andere snackbar..
pi_105045234
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waar had ze nou voor het laatst een lezig gegeven? Een een of andere jachthaven met een paar toehoorders, of zoiets?
Ik zie haar nog geen 10.000 euro vangen voor een lezing. Dan moet je toch wel volle zalen trekken, lijkt me... en dan bedoel ik niet een achterafzaaltje bij een of andere snackbar..
Svetan ziet dat toch heel anders:
quote:
donderdag 1 december 2011 @ 00:16:48 #294
svetan
Ik denk dat we hier niet eens henoeg zouden hebben aan een hotelzaal en uit moeten wijken naar een theaterzaal. Mijn schatting is dat er van de regionale zeilclubs minstens 500 mensen zouden komen.
Bovendien verdient zoiets ook goed. Voor zulke presentaties van bekende mensen betaald de zeilclub minstens tussen de vijf- en tienduizend Euro + reis en verblijfkosten. Ik neem aan dat andere zeilclubs zo ongeveer hetzelfde betalen.
pi_105045386
Kun je nagaan wat de Hiswa voor haar betaald heeft. Gelukkig was het dat waard. Ze hadden 2x zoveel bezoekers als normaal.
pi_105045795
@MrFoureyes

Ze spreekt hier in Duitsland vooral de zeiljeugd aan. Ze is nu al een soort idool en op de zeilclub hangt niet alleen een wereldkaart met de route maar ook vele foto's.
Op het ogenblik voert Laura al het lijstje aan van de mensen die men wil zien..... en dat nog voor ze volledig gelevert heeft.
pi_105045831
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:44 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes

Ze spreekt hier in Duitsland vooral de zeiljeugd aan. Ze is nu al een soort idool en op de zeilclub hangt niet alleen een wereldkaart met de route maar ook vele foto's.
Op het ogenblik voert Laura al het lijstje aan van de mensen die men wil zien..... en dat nog voor ze volledig gelevert heeft.
Daar wil ik graag een onderbouwing van zien.
  donderdag 1 december 2011 @ 12:01:28 #19
24329 KNAK
ff w88,......
pi_105046497
Ik hoop het voor haar want ik neem aan dat al dat gedoneerde geld volledig gebruikt wordt voor haar zeilvakantie. Alles wat ze er bij kan snoepen kan ze dan mooi gebruiken voor haar emigratie plannen :')
Mai pben rai~!
pi_105046530
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:44 schreef svetan het volgende:
@MrFoureyes

Je hebt vast al een lijst met namen van deze zeilclubs aan meneer Mercer gestuurd? Kan hij alvast een tour gaan samenstellen.
pi_105046641
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:01 schreef KNAK het volgende:
Ik hoop het voor haar want ik neem aan dat al dat gedoneerde geld volledig gebruikt wordt voor haar zeilvakantie. Alles wat ze er bij kan snoepen kan ze dan mooi gebruiken voor haar emigratie plannen :')
Dat zou best een daverend succes kunnen worden: 'Help Laura emigreren!'
pi_105047152
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dat zou best een daverend succes kunnen worden: 'Help Laura emigreren!'
Ik zou haast gaan doneren.
pi_105047446
Papa Dekker zit dus echt in Kaapstad.
http://solozeilster.hyves(...)/?threadsortmethod=1
  donderdag 1 december 2011 @ 12:37:06 #24
354322 Tide
Dream explore and discover
pi_105047792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 12:26 schreef spuitje het volgende:
Papa Dekker zit dus echt in Kaapstad.
http://solozeilster.hyves(...)/?threadsortmethod=1
Ja Dick staat met Laura op een paar foto's van Team France Groupama toen ze bij Cape Town aankwamen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didnt do than by the ones you did do
  donderdag 1 december 2011 @ 12:38:09 #25
24329 KNAK
ff w88,......
pi_105047824
Wat voor een baan heeft die vader wel niet?
Mai pben rai~!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')