abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2011 @ 16:20:54 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105010762
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? woensdag 30 november 2011 @ 16:22:30 #2
70532 loveli
N
pi_105010811
Hoi bezoekers :W

goeie TT :')
crap in = crap out
pi_105010920
Dag lurkers :W
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_105010923
Wat leuk Coco! Ik wil het ook wel even zien!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 30 november 2011 @ 16:25:51 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105010932
Zal dit lurkers trekken ja? :')

Tof Coco *O*
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_105011337
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:25 schreef uniekhoorn het volgende:
Zal dit lurkers trekken ja? :')

Tof Coco *O*
Ik durf te wedden dat we al een hele berg vaste lurkers hebben (hoi :W O+ ). We zijn immers net een soapserie met z'n allen *;
pi_105011457
Hee, ooit stond er een lurktooltje in de OP, waar is dat gebleven?
pi_105011645
als ik een 10 cm. hak zou dragen zou ik 1.98 zijn. Beetje teveel van het goede...
En ik vind die hoge hakken vaak wat hoerig, als iemand met dat soort schoenen op kantoor aan zou komen zou ik wel even 2x kijken. En niet positief..
  Vis een optie? woensdag 30 november 2011 @ 16:49:10 #9
70532 loveli
N
pi_105011732
Spikes voor extra houvast in de sneeuw :Y
crap in = crap out
  woensdag 30 november 2011 @ 16:53:18 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105011868
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:25 schreef Ml-etje het volgende:
Wat leuk Coco! Ik wil het ook wel even zien!
^^!

En als ik hoge hakken aantrek naar kantoor heb ik daar nog nooit rare blikken voor gekregen. Ik kijk mensen toch ook niet raar aan op hun ecco bejaardenschoeisel? Moeten ze lekker zelf weten. Crocs kunnen wel een :')-blik verwachten :P. Maar die nog nooit gesignaleerd, behalve bij de naar zweet ruikende schoonmaakster.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_105012277
Sportschoolwaarts! :W

I'm a shrimpsnakes, let's get on this steak! _O- :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_105012365
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:53 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

^^!

En als ik hoge hakken aantrek naar kantoor heb ik daar nog nooit rare blikken voor gekregen. Ik kijk mensen toch ook niet raar aan op hun ecco bejaardenschoeisel? Moeten ze lekker zelf weten. Crocs kunnen wel een :')-blik verwachten :P. Maar die nog nooit gesignaleerd, behalve bij de naar zweet ruikende schoonmaakster.
er zit nogal een verschil tussen hoge hakken en hoge hakken. Die Ewelina postte, die zwarte, vind ik echt vrij hoerig...
  woensdag 30 november 2011 @ 17:12:19 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105012524
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

er zit nogal een verschil tussen hoge hakken en hoge hakken. Die Ewelina postte, die zwarte, vind ik echt vrij hoerig...
Ik vind ze hoog, maar hoerig...nee. Dan denk ik meer aan hoge plateaus, veel riempjes en gespen, lakleer, etc.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? woensdag 30 november 2011 @ 17:12:56 #14
70532 loveli
N
pi_105012546
Die Louboutins? Hoerig? Wel een dure hoer dan...
crap in = crap out
pi_105012619
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:07 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik vind van niet. 't Is gewoon zwart leer, geen lakleer oid.
pi_105012686
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:12 schreef loveli het volgende:
Die Louboutins? Hoerig? Wel een dure hoer dan...
Doe eens een fotootje? /hebgeentijdomterugtelezen.
  Vis een optie? woensdag 30 november 2011 @ 17:17:07 #17
70532 loveli
N
pi_105012717
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 30 november 2011 @ 17:22:14 #18
70532 loveli
N
pi_105012885
*kisten en ouwe spijkerbroek aantrekt*
crap in = crap out
pi_105012935
Louboutins, ooit wil ik nog eens een paar :@ O+
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 30 november 2011 @ 17:24:10 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105012946
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:22 schreef loveli het volgende:
*kisten en ouwe spijkerbroek aantrekt*
Boer! :P
pi_105012986
quote:
12s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:24 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Boer! :P
Herm!

Louboutins pass ik ;)
  Vis een optie? woensdag 30 november 2011 @ 17:25:47 #22
70532 loveli
N
pi_105012997
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:25 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Herm!

Louboutins pass ik ;)
crap in = crap out
pi_105013834
Knie verdraaid ;(
Dan maar eten koken.... :{
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 30 november 2011 @ 17:49:28 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105013895
Als je nou kijkt naar laarzen die ik hoerig vind en die wel 'vrij verkrijgbaar' zijn:

ff onder spoiler ivm grootte

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dát vind ik nou hoerige laarzen.
pi_105013943
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:49 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als je nou kijkt naar laarzen die ik hoerig vind en die wel 'vrij verkrijgbaar' zijn:

ff onder spoiler ivm grootte

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dát vind ik nou hoerige laarzen.
Ckr weten hoerig ja :Y

Die louboutins hikt er tegen aan, met de juiste outfit zijn ze denk erg mooi!
~ Bonito La Risa ~
  woensdag 30 november 2011 @ 17:55:39 #26
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_105014131
Thank you ladies voor alle medeleven en zulks!

Die 350 euro is voor onderzoek. Dat betekent dat ik gister (voor de 2e keer) 100 euro heb uitgegeven aan een echo, en dat de cardioloog dat + wat meer testjes ook weer gaat doen om te vertellen of en wanneer hij medicatie moet krijgen. Kijk, als dat een behandeling ofzo was geweest waarmee duidelijk is dat hij er beter van wordt (beter, of minder slecht that is), dan zou ik er niet over twijfelen, maar voor onderzoek vind ik het een hoop geld. En als het echt nodg is, kan ik het wel ergens vandaan halen, maar goed feitelijk schiet ik er geloof ik weinig mee op, omdat ik al weet dat hij die ziekte heeft.

De vraag voor de cardioloog is dan of en wanneer hij aan de medicijnen moet, maar misschien bel ik de dierenarts wel of hij niet gewoon sowieso daarmee kan beginnen.
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
  woensdag 30 november 2011 @ 17:56:24 #27
277802 _Calimero_
pi_105014161
iieeewww die laarzen!!

ik heb gister per ongeluk trouwens allemaal kleren bij H&M besteld. :@
  woensdag 30 november 2011 @ 17:57:51 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_105014218
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:56 schreef _Calimero_ het volgende:

ik heb gister per ongeluk trouwens allemaal kleren bij H&M besteld. :@
Ergens strookt dat niet helemaal met je post erboven ;).
  woensdag 30 november 2011 @ 17:59:31 #29
277802 _Calimero_
pi_105014304
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:57 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ergens strookt dat niet helemaal met je post erboven ;).
Dat was gisterochtend, vóór dat ik bij de dierenarts was geweest :P
En dan nog, bij kleding levert het je direct iets op, bij een behandeling ook, maar bij 'extra' onderzoek zo weinig, daarom vind ik het zo moeilijk dat bedrag (dat en 350 euro is best een hoop. kan ik ruim 3x voor shoppen :-))
  Vis een optie? woensdag 30 november 2011 @ 18:14:42 #30
70532 loveli
N
pi_105014994
Cardioloog voor dieren.. vroeger had je James Harriot en die deed alles ;) Snap wel dat er grenzen zijn aan wat je aan medische kosten uitgeeft.
crap in = crap out
pi_105015041
Heel topic gemist!
Wat gaat het weer snel als het over schoenen gaat.
Mijn onbeduidende mening: als ik die foto's hierboven zie vind ik de verschillen niet enorm groot. Maar ja, wat maakt wel en wat niet hoerig...
*schopt kuitlaarzen met degelijke 7cm hak uit*
pi_105015159
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:14 schreef loveli het volgende:
Cardioloog voor dieren.. vroeger had je James Harriot en die deed alles ;) Snap wel dat er grenzen zijn aan wat je aan medische kosten uitgeeft.
Je kan je kat 12x laten bestralen of je zet zn pootje af... Wat brengt meer last?
  woensdag 30 november 2011 @ 18:23:10 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_105015302
7 cm degelijk? Ik voel me dan al ineens torenhoog en dames-achtig heur }:| :+

Cali, wat stom dat Floris ziek is! -O- Succes met beslissingen nemen enzo (en medicijnen geven tzt, ik begrijp dat dat eh... uitdagend kan zijn :'))
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_105017940
Is het stom om naar een huisarts te gaan met 'hoi ik denk dat ik *insert psychische afwijking* heb'? Heb bij toeval een online testje gedaan omdat iemand het erover had en herken me compleet in de diagnose (en heb ook echt last van de symptomen, beperken mijn dagelijks leven), maar vind het zo stom om langs te gaan bij een arts daarvoor. Al zou het effect van medicatie ertegen me wel goed uitkomen, kan wel wat rust in mijn hoofd gebruiken.

Verder zie ik dat Phaidra een garnaaltje verwacht :D. Gefeliciteerd!

En dat Floris ziek is! Arm beestje ;( en arme Cali.

Nog wat gemist verder?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_105017944
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:19 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je kan je kat 12x laten bestralen of je zet zn pootje af... Wat brengt meer last?
Nou ja, ik ken wel wat katten die met 3 poten beter uit de voeten kunnen dan die van ons met 4 _O-
Ik snap je punt wel hoor, maar in Cali's geval weet je helemaal niet of die extra onderzoeken wel nieuwe informatie opleveren. Dat lijkt me erg frustrerend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105018096
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:28 schreef Chicolate het volgende:
Is het stom om naar een huisarts te gaan met 'hoi ik denk dat ik *insert psychische afwijking* heb'? Heb bij toeval een online testje gedaan omdat iemand het erover had en herken me compleet in de diagnose (en heb ook echt last van de symptomen, beperken mijn dagelijks leven), maar vind het zo stom om langs te gaan bij een arts daarvoor. Al zou het effect van medicatie ertegen me wel goed uitkomen, kan wel wat rust in mijn hoofd gebruiken.

Verder zie ik dat Phaidra een garnaaltje verwacht :D. Gefeliciteerd!

En dat Floris ziek is! Arm beestje ;( en arme Cali.

Nog wat gemist verder?
Denk dat het wel kan hoor. Zou het zelf ook wel wat ongemakkelijk vinden, maar waarom ergens omheen draaien als je er misschien relatief snel met medicatie zou kunnen beginnen?

En gracias chica :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105018358
Chico, hebt pm!
Echter, ook al denk je ergens aan, dat betekent niet dat de huisarts geen verder onderzoek zou willen. Of dat ie het perse met je eens is :P
pi_105018719
Lijstje:
O: yoghurt/banaan/sinaasappelsmoothie
T: gekookt ei
T: stukje kaas
L: 2 tosti ham/kaas
D: 2 kippenpoten, bietjes met ui en een likje mayo
T: amandelen

hardloopknop is nog steeds weg
pi_105019046
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:37 schreef MevrouwPuff het volgende:
Chico, hebt pm!
Echter, ook al denk je ergens aan, dat betekent niet dat de huisarts geen verder onderzoek zou willen. Of dat ie het perse met je eens is :P
Mja ik stel het nog wel even uit, tot ik een keer voor iets 'echts' moet :+. En dan tussen neus en lippen door vragen.
pi_105019132
Lijstje:
O: brinta
T: 2x cappuccino, yoghurt met lepeltje jam, mandarijn
L: 2 boterhammen geitenkaas
T: mandarijn, klein koekje, handje amanelen
D: eten bij de toko: nasi, rendang, gehaktballetjes, stukje maiskoek, half ei, pittige aardappeltjes met een flesje mangosap :9
T: ? nu nog wel erg vol :D
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105019455
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:53 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Mja ik stel het nog wel even uit, tot ik een keer voor iets 'echts' moet :+. En dan tussen neus en lippen door vragen.
Dat heeft je huisarts zo door hoor ;)

Edit: iets 'echts'? Dit is net zo echt en lastig als een ingegroeide teennagel hoor!
pi_105019633
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Edit: iets 'echts'? Dit is net zo echt en lastig als een ingegroeide teennagel hoor!
Dat en als je al zegt dat het je dagelijks leven belemmert... Zonde om dat lang door te laten gaan!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_105019659
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:01 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

:D. 'Hoi mijn been valt er bijna vanaf en oh, heb je een verwijzing voor een psych voor me? Als ik mentaal niet ok ben, ben ik op zn minst een hypochonder'
  woensdag 30 november 2011 @ 20:19:36 #44
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_105020381
Hoi *insert afbeelding* (ieuw waarom doe ik dat ook?)
Ben er met mijn hoofd NIET bij
pi_105024105
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:28 schreef Chicolate het volgende:
Nee. Ga langs. En niet gaan wachten op een gelegenheid waarbij je eigenlijk voor wat anders komt.
Handel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_105024301
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:02 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Meh?
O+
Wat zijn ze nog jong daar he? Die ene waar ik het een tijdje mee deed is de 50 gepasseerd inmiddels :o. Maar nog steeds een lekker stuk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_105024746
Lijstje!
O: kwark, havermout, banaan
L: dubbele boterham met ei en rauwkost, 1 boterham komijnekaas, flesje sinaasappelsap
T: peer
D: kabeljauw, spinazie, aardappelpuree
T: bakje warme havermout
T: handje pepernoten

Vandaag geen chocolademelk en geen cappuccino gedronken, dat leek mij de beste oplossing :)
pi_105024832
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 21:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee. Ga langs. En niet gaan wachten op een gelegenheid waarbij je eigenlijk voor wat anders komt.
Handel.
Eens! Er bestaat ook online zwangerschapstesten, ga niet uit van een testje op internet, maar ga naar de professional.
pi_105029411
Hallo :)
pi_105029986
:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')