Zo, vandaag weer een fijne dag gehad. De quarantaine/ziekenboeg/kittenkamer is relatief rustig, dus we hebben veel aandacht aan de katten kunnen besteden. Ik had alleen mijn mobiel mee, dus wel een paar foto's, maar van lage kwaliteit. Jullie doen het er maar mee

.
Gisteren zijn twee nieuwe katten binnengekomen op de quarantaine, Misty en Angel. Beide dames zijn 2 jaar oud, ontzettend lief, maar heel erg bang. De dames zijn gewogen en Misty is 2,7 kilo en Angel 3,5. Ze hebben vannacht niet gegeten, gepoept en geplast, daar wordt dus extra op gelet. Al is dit gedrag niet heel abnormaal bij bange katten.
![IMG00180-20120218-1203.jpg]()
Dit is Angel. Ondanks dat Angel de beschikking heeft over een ligbak met schone handdoek (vanmorgen zat ze tegen de muur gedrukt), koos ze toch voor de kattenbak ondanks dat ik haar in haar ligbak heb gelegd.
![IMG00179-20120218-1203.jpg]()
Dit is Misty. Misty zat vanmorgen toen ik de deur opendeed ineengedoken tegen de muur geplakt op haar plankje. Na het schoonmaken heb ik haar dus ook een ligbak gegeven met een schone handdoek erin, daar werd meteen dankbaar gebruik van gemaakt.
Naast Misty en Angel, heb ik nog drie katten (ze zitten alle vijf aan de rechter kant), Ingrid, Pluk en Dex. Pluk is een hele mooie en lieve kater, maar heel erg onzeker en bang. Wel is hij echt dol op aandacht. Als je zijn aandacht hebt getrokken, blijft hij maar kroelen en kopjes geven en fijn spinnen.
![IMG00175-20120218-1140.jpg]()
Als je hem geen aandacht geeft, doet hij het zelf wel door het hok kopjes te geven en om te rollen en gek te doen, zodat je hem wel weer aait

.
![IMG00174-20120218-1140.jpg]()
Pluk is verder goed gezond en ik verwacht dat hij binnenkort ook naar de Lange Gang verhuist.
Pluks buurvrouw is Misty en haar buurvrouw is Ingrid. Ingrid is donderdag bij ons binnengebracht. Ontzettend smerig, bang en bebloed. Ze is zo goed mogelijk schoongemaakt en haar wondjes zijn bekeken, er wordt gedacht dat ze aangereden is (ze heeft geen enkele nagel meer) en de dierenarts heeft voor de komende dagen tolfedine voorgeschreven (2 tabletjes per dag, een 's ochtends en 1 's middags). Ze heeft verder niks gebroken of gekneusd.
![IMG00178-20120218-1200.jpg]()
Ingrid in haar ligbak

.
![IMG00168-20120218-1125.jpg]()
![IMG00164-20120218-1123.jpg]()
Aan haar kop te zien, denk ik dat ze een kruising met een Oosters ras is (Siamees of zo). Ze bleek echt dól op kroelen en wringt zich voor het juiste plekje echt in alle bochten. Ook gaat ze heerlijk op haar rug liggen zodat je haar buik kan kriebelen.
![IMG00172-20120218-1134.jpg]()
Dit is Dex, de buurman van Ingrid. Dex heeft een gebroken poot gehad en is daaraan geholpen. Vorige week zat hij nog in het verband. Dit is er nu af en hij lijkt zijn poot goed te gebruiken en er geen pijn aan te hebben. De hechtingen zitten er nog, de wond is verder prachtig geheeld. Zodra de hechtingen eruit zijn en zijn haar weer wat is aangegroeid, en Dex van de Metacam af is (nog vijf dagen), mag ook Dex naar de Lange Gang.
Aan de andere kant zit Lisa (linker kant). Lisa is een poes van 9 maand en ontzettend mooi. Ze heeft een heel apart patroon in haar vacht en een hele mooie kleur. Roestbruin met grijs als basiskleur en zwarte strepen. Echt een mooi Cypersje.
![IMG00154-20120218-1048.jpg]()
![IMG00156-20120218-1048.jpg]()
Op haar voorpootjes heeft ze echt duidelijk tijgerstrepen. Ze is een heel mooi poesje om te zien. Volgende week wordt zij gecastreerd en geënt.
Goed nieuws vandaag

! Mickey is geadopteerd! De kat die we een paar maand geleden zo ontzettend ziek hadden heeft een huisje

.
Vandaag is er ook iemand geweest die kwam kijken naar Diva, Binky en Genji (de eerste twee staan niet op de site) resp. een American Staffordshire terriër, een Amerikaanse Bulldog en een American Staffordshire terriër. Uiteindelijk zijn de mensen het meest geïnteresseerd in Genji en komen volgende week terug met hun eigen hondjes om te kijken of het klikt.
Tevens hebben wij twee Noorse Boskat kruising zusjes, Jut en Jul. Ze zitten in een gastgezin omdat een van de dames astma heeft. Ze zijn echt prachtig, rood met een wit befje. Jut is kortharig, Jul is langharig met een dikke plofstaart.
In de quarantaine hangt het volgende bordje:
![IMG00157-20120218-1050.jpg]()
Deze wilde ik toch graag met jullie delen omdat ik het heel mooi vind

.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”