abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 mei 2012 @ 10:27:04 #276
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111867205
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:09 schreef nikky het volgende:
Ook onze oosterburen weten wat bureaucratie is. Sjongejonge :{.
Ik heb het idee dat die bureaucratie hier nog wel wat erger is dan in NL.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:06:02 #277
274310 agenda
altijd vol!
pi_111880229
Balen UD :( Ik duim voor een oplossing.

Zag trouwens een mooie O+ foto van je zoon elders. Leuk dat we die ook zien.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:06:30 #278
274310 agenda
altijd vol!
pi_111880247
@Bar heeft Roy het naar zijn zin?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:10:11 #279
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111880414
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:06 schreef agenda het volgende:
Balen UD :( Ik duim voor een oplossing.

Zag trouwens een mooie O+ foto van je zoon elders. Leuk dat we die ook zien.
Deze bedoel je denk ik...

Heb er van meisje ook wel een, maar die vindt ik minder mooi...
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:53:25 #280
274310 agenda
altijd vol!
pi_111882385
Klopt die bedoelde ik inderdaad, hij staat er mooi op. O+

Ik bedoelde het niet verkeerd hoor met - leuk dat we die ook zien- . :o

We zien vaker foto's van je meisje nl, dus ik vind het ook leuk om een foto van je zoon in een ander topic te zien.

Wanneer krijgt je meisje nou weer onderzoeken?
  dinsdag 22 mei 2012 @ 16:57:21 #281
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111882575
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:53 schreef agenda het volgende:
Klopt die bedoelde ik inderdaad, hij staat er mooi op. O+

Ik bedoelde het niet verkeerd hoor met - leuk dat we die ook zien- . :o

We zien vaker foto's van je meisje nl, dus ik vind het ook leuk om een foto van je zoon in een ander topic te zien.

Wanneer krijgt je meisje nou weer onderzoeken?
Dacht hem hier dan ook maar te posten, dan ziet iedereen hem wel.

Meisje moet begin juli weer naar Bochum, duurt nog een week of 5 dus.
Ze maakt het prima trouwens en is lekker veel buiten nu, genieten van het mooie weer.
  † In Memoriam † dinsdag 22 mei 2012 @ 17:36:17 #282
37843 lady-wrb
kortaf
pi_111884237
leuk dat je goed kan zien dat ze broer en zus zijn, ze hebben dezelfde neus bijv. maar toch ook in de gezichtsvorm zie ik het O+
  dinsdag 22 mei 2012 @ 20:14:43 #283
274310 agenda
altijd vol!
pi_111891942
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 16:57 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dacht hem hier dan ook maar te posten, dan ziet iedereen hem wel.

Meisje moet begin juli weer naar Bochum, duurt nog een week of 5 dus.
Ze maakt het prima trouwens en is lekker veel buiten nu, genieten van het mooie weer.
Fijn dat het weer iets beter gaat met haar.
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:53:40 #284
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_111925213
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:14 schreef agenda het volgende:

[..]

Fijn dat het weer iets beter gaat met haar.
Nou inderdaad zeker fijn, ze zou met de AB-kuur nou ook infect-vrij moeten blijven.
Het warme weer is wel lekker voor trouwens, maar meisje heeft er toch wat last van. Ze heeft het nu gauw te warm, wordt te zweterig en daardoor vervelend en heeft last van insecten (vooral vliegen).
Die vliegen zijn wel zo irritant, ze kruipen zowat haar mond in. Het rare is dat zij geen natuurlijke prikkels/reactie heeft dat ze ze weg mept o.i.d. Een vlieg kan zo een kwartier over d'r gezicht lopen, zonder dat ze moeite doet hem weg te slaan. Wel begint ze dan te huilen omdat het haar irriteert. Maar zelf wegslaan, ho maar...

De aangevraagde hulpmiddelen brengen nog wat nieuws. Het autostoeltje is binnen en men is vanochtend op de KiGa geweest om meisje op te meten zodat ze de stoel pas kunnen maken.
Het therapiebed is goedgekeurd, komt alleen bij een andere verzorger vandaan als die wij normaal hebben (zelfde bed, gunstigere prijs).
De aanvraag voor de "normale" stoel voor op de KiGa is nog in behandeling, maar ik verwacht hiervoor een afwijzing.

Ander goed nieuws is dat m'n schoonvader vandaag naar huis komt. Thuiszorg is geregeld, zuurstof en weet ik veel is allemaal door het ziekenhuis verzorgd. Hopen dat die beste man nu lekker lang thuis kan blijven.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:36:26 #285
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112011264
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:53 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Het therapiebed is goedgekeurd, komt alleen bij een andere verzorger vandaan als die wij normaal hebben (zelfde bed, gunstigere prijs).
Dat verhaal krijgt weer een staartje.... ;(
Heeft het Sanitätshaus een bed aangeboden die voor ons gewoon functioneel ongeschikt is, en alleen maar in beukekleur verkrijgbaar is. Ze hebben gewoon zonder overleg een offerte voor een bed gemaakt en die is goedgekeurd.
Ze hebben deze http://www.kayserbetten.d(...)immy/timmy_natur.jpg aangesmeerd, terwijl we deze wilden http://www.kayserbetten.d(...)6/emma_wei_mag_2.jpg
(weet niet of ik de plaatjes mag lenen, dus link ze maar even)
Die Timmy heeft een dichte onderbouw. Mocht moeders met d'r MS ooit in een rolstoel komen, is dat natuurlijk erg onhandig. We gaan er namelijk van uit dat meisje dit bed de eerste xx-jaren nodig heeft.
Dan kwam er bij dat dat Timmy bed alleen in beukenkleur te krijgen is, terwijl wij alles wit hebben.

Vanochtend dus alles maar weer doorgesproken met de verzekering en de leverancier en ze gaan een aangepast aanbod doen, exact naar onze wens, ik ben benieuwd.

Nog een akkefietje gisteren... Petra had afgelopen maandag nieuwe Rebif besteld voor haar elektronische spuit. 12 patronen, genoeg voor 3 maanden. Kom ik bij de apotheek, komen ze met voor 3 maanden kant-en-klare spuiten aanzetten. Ik zeg nee, dat is niet besteld, ze heeft een apparaat waar PATRONEN in moeten. Nee, die konden ze niet krijgen, want die had de groothandel niet op voorraad. Dus hadden ze maar spuiten besteld. Petra had er specifiek bij gezegd met bestellen dat ze dus patronen moest hebben en dat ze die uiterlijk vrijdag moet hebben, ze heeft ze op namelijk. En kant-en-klaar spuiten gebruiken kan niket, haar apparaat houdt bij wanneer, waar en hoeveel ze spuit.
Hoe halen ze het in hun hoofd wat anders te bestellen dan voorgeschreven is, al helemaal zonder ons daarvan op de hoogte te stellen.
Ik ben me toch een partij giftig geworden daar, het is toch geen paracetamolletje waar we het over hebben. o|O
Eind goed al goed, vanochtend werd ik gebeld dat vanaf 2 uur vanmiddag 12 patronen klaar liggen, ze hadden ze maar bij een andere groothandel besteld. :?

Echt, duitsers....... :N
(een duitser had bovenstaande waarschijnlijk wel gepikt hoor, die zien de apotheker meer als een soort dokter, die heilig is en je naar te luisteren hebt)
pi_112030810
O nee hoor, niet echt Duitsers. Nederlanders kunnen het ook. Ik ben ook een keer bijna uit mijn plaat gegaan bij de apotheek, omdat zoonlief spuiten nodig had voor een bepaalde tijd, omdat de thuiszorg dan zou komen om ze te geven, wisten ze niet of ze dat gingen halen. Het was superbelangrijk, want het versnelde de aanmaak van stamcellen en die moesten gewoongegeven worden.
Uiteindelijk kon het wel, maar oh wat was ik boos, want het ziekenhuis had het op tijd doorgegeven aan de apotheek.

Maar al met al UD het blijft heel vervelend en het kost allemaal onnodige energie. Dat vind ik nog het ergst. Jullie hebben het al druk zat zonder al die ongein. Nu maar hopen dat het wat gesmeerder gaat.

Ik heb voor zoonlief alle papieren opgestuurd voor het vervoer van volgend schooljaar naar school. Nu maar duimen dat ik het goed heb ingevuld, anders willen ze het niet eens in behandeling nemen en ik weet niet eens of ze dan bellen dat iets niet in orde is.

Voor dochterlief zou het openbaar vervoer vergoed moeten worden door de gemeente, maar daar moet ook weer een verklaring bij (terwel ze al jaren naar dezelfde school gaat en volgen jaar examen doet, dus waarom weer een nieuwe verklaring???), maar die dame die het moet regelen heeft allemaal crissisen, dus heeft geen tijd om de papieren in orde te maken. Zucht.
pi_112040380
UD, die bureaucratie is echt niet alleen duits hoor, in NL kunnen ze daar ook wat van.
Als ik zie welke voorzieningen je allemaal hebt voor jullie meisje dan vraag ik me enorm af of je die in NL al allemaal gekregen zou hebben.

Maar bureaucratie, echt ik weet meteen weer waarom de zorg zo duur is en de wachtlijsten zo lang.
Qua schoolvervoer is het blijkbaar logistiek onmogelijk om te verhuizen zonder een paar weken school te missen.
We wachten nog op een rolstoel waarvoor de aanvraag al in 2011 gedaan is. En de reparatie van de oude regelen koste t_igger vandaag een hele middag bellen omdat iedereen het op elkaar af schoof wie er nou verantwoordelijk is. (en uiteindelijk hebben ze alleen iets teruggebogen ipv vervangen :X)
Om over aanpassingen aan huis en vervoer nog maar niet te beginnen....

Bureaucratie :r
  donderdag 31 mei 2012 @ 23:06:44 #288
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_112289510
Wat een gedoe allemaal UD ik hoop dat er snel schot in de zaak zonder al te veel gedoe eromheen.

@Agenda, Roy doet het echt goed, voelt zich al helemaal thuis op zijn nieuwe groep, hij reageert op de toeter van de taxi smorgens en loopt dan al gelijk richting de deur.
Hij doet leuk mee, zet alle kinderen op hun plek smorgens, hij klapt mee met het openingslied, en heeft er een eigen gebaar gemaakt.
Hij is wel erg moe van alles, maar hij geniet!

Afgelopen vrijdag waren we weer op controlle in gent, en hij is goedbevonden, wel iets weinig aangekomen, maar de neuroloog was tevreden over de ontwikkeling.
We hebben de medicatie verder opgehoogt, en zijn bezig met de apotheek om ipv vloeibaar over te stappen naar canulles alleen doet de fabrikant nu moeilijk....
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  † In Memoriam † vrijdag 1 juni 2012 @ 06:32:27 #289
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:10:25 #290
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112300221
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:06 schreef _Bar_ het volgende:
Wat een gedoe allemaal UD ik hoop dat er snel schot in de zaak zonder al te veel gedoe eromheen.

@Agenda, Roy doet het echt goed, voelt zich al helemaal thuis op zijn nieuwe groep, hij reageert op de toeter van de taxi smorgens en loopt dan al gelijk richting de deur.
Hij doet leuk mee, zet alle kinderen op hun plek smorgens, hij klapt mee met het openingslied, en heeft er een eigen gebaar gemaakt.

Afgelopen vrijdag waren we weer op controlle in gent, en hij is goedbevonden, wel iets weinig aangekomen, maar de neuroloog was tevreden over de ontwikkeling.
We hebben de medicatie verder opgehoogt, en zijn bezig met de apotheek om ipv vloeibaar over te stappen naar canulles alleen doet de fabrikant nu moeilijk....
Wat fijn dat hij het leuk vindt Bar!

Waarom doet de fabrikant moeilijk dan? Als de arts dat voorschrijft, de apotheek werkt mee...

Hier gaat het goed overigens, meisje is gisteren voor de U7A http://www.gesundes-kind.de/u-untersuchungen/u7a.jsp geweest. Zinloos onderzoek eigenlijk omdat meisje totaal niet normaal is.
Meisje was gisteren 94cm en 10,4Kg. Te licht dus, als ze op de onderste groelijn moet zitten, moet ze nog zeker 2 kilo aankomen. Een normaal kind was nu rond de 15Kg geweest.
Dat ze te licht was wisten we en bij de laatste onderzoeken in Bochum hebben we ook met een voedingsdeskundige gepraat. Die had ook al geconstateerd dat ze te licht was, maar wel voldoende te eten krijgt qua calorieën. We geven haar nu een supplement(knetterduur spul!!!) door haar eten die het caloriegehalte een boost geeft. Zo hopen we dat ze wat extra krijgt en dus aankomt. Het kan zijn dat ze van nature tenger is, maar het kan ook zijn dat haar lichaam teveel moet vechten tegen ziektes en daardoor teveel energie verbruikt en niet normaal kan groeien, laat staan reserves opbouwen. Begin juli in Bochum zullen we zien of ze wat aangekomen is.

Morgen is er een Tag der offene Tür op de Kindergarten/Therapiezentrum en daar gaan we met wat familie nog even kijken.
pi_112300526
ud, is er al eens gekeken naar de bloeddruk in de kleine vaatjes van haar longen? want haar ziektebeeld doet mij erg denken aan een combi van bpd en hypertensie
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 1 juni 2012 @ 11:55:49 #292
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112301731
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 11:19 schreef simmu het volgende:
ud, is er al eens gekeken naar de bloeddruk in de kleine vaatjes van haar longen? want haar ziektebeeld doet mij erg denken aan een combi van bpd en hypertensie
nee, dat is niet gedaan. Dat het je aan bpd en hypertensie denkt lijkt me logisch zoals ik het lees.
Meisje heeft echter geen ademhalingsproblemen, kortademigheid o.i.d.
Ook zijn haar longfoto's wel goed. Haar hart heeft wel een afwijkende vorm, maar niets bijzonders verder.
Maargoed, ik draai even wat over die bpd uit en neem dat mee naar Bochum, wie weet...
pi_112302732
hypertensie is op foto's niet te zien hoor. nja, die steeds terugkerende longinfecties klinken me een beetje erg bekend, vandaar.
  vrijdag 1 juni 2012 @ 12:28:02 #294
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112302898
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:23 schreef simmu het volgende:
hypertensie is op foto's niet te zien hoor.
Dat snap ik :P
Hoe kunnen ze dat meten dan en is het voor ons dan zinvol dit voor 7 juli even te melden? Misschien kunnen ze er met de geplande onderzoeken dan eventueel rekening mee houden.

Edit, zie net dat ze dit met een katherisatie doen....
Denk niet dat ze dat er zomaar even bijplannen....
pi_112303497
het is erg lastig te diagnostiseren. bij kiro is het zelfs nooit gelukt (wel geprobeerd, dan leggen ze een arterieel lijntje aan, zoals ze dat noemen). pas na zijn dood kon het vastgesteld worden. toen werd ook duidelijk dat de pulmonale hypertensie (er zijn verschillende vormen van hypertensie) 'slechts' secundair was, dus ten gevolge van iets. wat dat iets dan is geweest, is nooit duidelijk geworden, net zoals nooit duidelijk is geworden waarom hij zulke vergevorderde bpd had
pi_112303544
er is wel een sneltest, wanneer een kindje aan beademing ligt: dan zetten ze de zuurstof op 100%. indien dat dan geen donder uitmaakt is dat een redelijke indicatie voor hypertensie. dat is ook hoe zaterdags toen wist dat het echt niet goed zat, ondanks dat ze dat tegen me ontkenden.
pi_112303643
het kan best dat ik ff last heb van projectie hoor :*
maar het spookt al een tijdje door mijn hoofd en wilde het toch gezegd hebben
  vrijdag 1 juni 2012 @ 13:24:25 #298
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_112304986
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 12:47 schreef simmu het volgende:
het kan best dat ik ff last heb van projectie hoor :*
maar het spookt al een tijdje door mijn hoofd en wilde het toch gezegd hebben
Geen probleem hoor, je denkt op jouw manier zo ook met ons mee en dat kan ik erg waarderen!

Misschien is die sneltest dan wat, voor de broncho moet ze toch onder narcose...
  vrijdag 1 juni 2012 @ 15:57:54 #299
274310 agenda
altijd vol!
pi_112310858
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 23:06 schreef _Bar_ het volgende:

Fijn Bar.
  zondag 3 juni 2012 @ 20:31:49 #300
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_112396364
@ud heeft te maken met de fabrikant, de medicijnen moeten speciaal gemaakt worden, en daar doen ze moeilijk om. Vermoed verschillen belgië nederland.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')