abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104932555
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 28 november 2011 @ 19:08:27 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104933039
Ik zal het nog wel ff melden, maar heb het ook al een paar keer bij de HA gemeld en die haalde zn schouders op. Ik weet niet, ik heb dat al zolang als ik me kan herinneren. En kan echt wel 1-2 cm omvang schelen op mn benen. Misschien wel meer. Maar voeten heb ik t ook hoor. Handen, die worden ook dikker als ik ga lopen.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Moderator maandag 28 november 2011 @ 19:09:58 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_104933127
:W ik ben weer gekalmeerd gelukkig :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_104933132
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zal het nog wel ff melden, maar heb het ook al een paar keer bij de HA gemeld en die haalde zn schouders op. Ik weet niet, ik heb dat al zolang als ik me kan herinneren. En kan echt wel 1-2 cm omvang schelen op mn benen. Misschien wel meer. Maar voeten heb ik t ook hoor. Handen, die worden ook dikker als ik ga lopen.
Dat is echt niet normaal, en je armen?
  maandag 28 november 2011 @ 19:14:06 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104933334
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:10 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat is echt niet normaal, en je armen?
Nee, die niet, geloof ik. Ik heb er verder ook geen last van hoor, ik moet alleen geen laarzen aandoen die 's ochtends al knellen, want dan wordt t de rest van de dag alleen maar erger.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_104933390
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:14 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, die niet, geloof ik. Ik heb er verder ook geen last van hoor, ik moet alleen geen laarzen aandoen die 's ochtends al knellen, want dan wordt t de rest van de dag alleen maar erger.
Naja zolang je geen zakkers langs je enkels hebt ;)

Maar acu kan er wel bij helpen :Y
  maandag 28 november 2011 @ 19:18:33 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104933578
Ik zal het tegen haar zeggen zaterdag :).

En geen zakkers nee, geloof ik. Ik weet niet eens wat het zijn, behalve mislukte verf-acties en boobs die zwaartekracht niet meer tegen kunnen houden :').
pi_104934260
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb het ook, als ik 's ochtends meteen mijn laarzen aandoe gaan ze makkelijk dicht en kan er nog een broek bij in de laars, heb ik al even rondgelopen (2 uurtjes oid) dan klemt de laars al om mijn blote been.

Ik dacht altijd dat dat normaal was oO< Ik heb 1 paar laarzen met aan de binnenkant een leren randje, die moet ik als ik thuis komt er eraf pellen :')

Handen geen last van geloof ik (draag bijna nooit ringen). Ik ben wel overal blubbig 's avonds, dus 's avonds een outfit voor de dag erna aanpassen doe ik niet meer wegens acuut slecht humeur.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 28 november 2011 @ 19:32:18 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104934354
Nou Syrena, dan zijn we beiden niet normaal :D.
  maandag 28 november 2011 @ 19:35:38 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104934558
Mijn ring krijg ik in de avond ook niet meer af..
Laarzen weet ik niet, die zitten altijd te ruim :')

En waarom vraagt de ene restraurant 15E en de andere 30 voor "hetzelfde" ?
Kan ik mij echt kapot aan ergeren, vooral als die van 15 euro dicht is :')
/zuinig
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 28 november 2011 @ 19:42:13 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104934991
Nou Uniek, dan ben jij ook niet normaal :P.
pi_104935037
ehm, ik ga waarschijnlijk iets raars zeggen maar WTF doet je huisdier in je kast? Bij je ondergoed :?
Mijn ieeeeeuwwwww meter slaat door naar het rood.

Verder was ik van plan om te gaan trainen, tot ik hoorde dat ik morgen om 0530 naast mijn bed mag staan :')

Dat rode haltertopjurkje ga ik wel bestellen...no brainer :9

En Li, PM graag :Y

Lijstje:

O: smoothie+nootjes
T: aardappel + kalkoenfilet
L: rijst, kip en groente
T: kwark, bessen, havermout en nootjes
D: aardappel, kip en avocado
T: 2 stukjes gevuld speculaas
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_104935076
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2011 19:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou Syrena, dan zijn we beiden niet normaal :D.
*;
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_104935361
:D meer drinken dan dames :P
  maandag 28 november 2011 @ 19:48:20 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104935388
En als wij nou allemaal niet normaal zijn... hoe heet dat dan?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_104935395
Wauw, een heel topic gemist in een dag!
Zo rodekool met appel en spekjes! Hoop dat ik er wat van proef met mn verkoudheid :+
  maandag 28 november 2011 @ 19:49:09 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_104935452
quote:
11s.gif Op maandag 28 november 2011 19:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Abnormaal :*.
pi_104935485
quote:
11s.gif Op maandag 28 november 2011 19:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Slankie-Ziekte?
pi_104935719
*O* spinnen! Met Mr.Mo die zich nu voor de sportschool aan het inschrijven is! *O*
Ja doei.
  maandag 28 november 2011 @ 19:53:50 #20
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_104935772
Wat heb jij dan?
Slankie-ziekte..

Nou als dat niet anorexia oproept bij mensen die wel normaal zijn :P
pi_104935886
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat heb jij dan?
Slankie-ziekte..

Nou als dat niet anorexia oproept bij mensen die wel normaal zijn :P
_O-

In het kader daarvan ben ik bang dat ze mij op mijn werk nog eens wat doen als ik 2 appels en een peer wegknabbel zoals vandaag.
  maandag 28 november 2011 @ 19:56:16 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_104935966
Spare ribs en salade van mais en tomaat en kruiden :9
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_104936020
Lekker Maria!
pi_104936823
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 19:55 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O-

In het kader daarvan ben ik bang dat ze mij op mijn werk nog eens wat doen als ik 2 appels en een peer wegknabbel zoals vandaag.
Jup, men denkt dat je lijnt wanneer je groente en fruit eet, ongeacht de rest!
pi_104937642
GRRR... het nadeel aan thuiswerken is dat als je denkt dat het werk klaar is, het nooit helemaal klaar is. Ik kan me echt niet ontspannen nu, ben met zoveel andere zaken nog bezig in m'n hoofd. Morgen lekker weer op kantoor werken...
pi_104938498
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 18:23 schreef Ewelina het volgende:
O: 2 boterhammen met palingworst
T: mini cupcake
T: boterham met palingworst
L: pistolet tomaat/pesto
T: appel
D: zuurkoolschotel
S: zwemmen
T: yoghurt
Ik ga morgen spierpijn hebben :X Ben wel heerlijk rozig nu, ik denk dat ik vannacht uitstekend slaap!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_104938897
quote:
3s.gif Op maandag 28 november 2011 19:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wauw, een heel topic gemist in een dag!
Zo rodekool met appel en spekjes! Hoop dat ik er wat van proef met mn verkoudheid :+
me2 ;) haha

Ow lekker rode kool met appel en spekkies! Wij eten pannenkoeken met paprika en ui O+
~ Bonito La Risa ~
pi_104938938
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2011 20:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Jup, men denkt dat je lijnt wanneer je groente en fruit eet, ongeacht de rest!
Nou inderdaad..

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:20 schreef Jagärtrut het volgende:
GRRR... het nadeel aan thuiswerken is dat als je denkt dat het werk klaar is, het nooit helemaal klaar is. Ik kan me echt niet ontspannen nu, ben met zoveel andere zaken nog bezig in m'n hoofd. Morgen lekker weer op kantoor werken...
Dat probleem heb ik nou nooit :@
pi_104939110
Ik zal mijn dag even besluiten met een kantoordaglijst.
• half uur roeien
• yoghurt & muesli
• 2 boterhammen pindakaas
• 3 boterhammen vleesbeleg
• ruim 1 kg groente/fruit (4 appels, 3 mandarijnen, 2 peen, halve komkommer, 10 minitomaatjes)
• 10 koekjes (bastogne / prince)
• 1 port
• avondeten: zuurkool & wat rollade
• toe: stoofpeertjes met kwakje griekse yoghurt
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104939545
Hee, wat doen die bastognekoeken daar?
pi_104939608
quote:
11s.gif Op maandag 28 november 2011 20:47 schreef Laureline het volgende:
Hee, wat doen die bastognekoeken daar?
Verorberd worden zoals een pak bastogne koeken wil :P
pi_104939624
Wat mij opvalt is dat je, sinds je weer op kantoor werkt, wel veel koekjes eet sigme. Al een manier gevonden om daar van af te blijven?
pi_104939701
hmmmm :9 bastognekoeken... O+ :9
Ja doei.
pi_104939816
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Verorberd worden zoals een pak bastogne koeken wil :P
Om die reden haal ik die krengen zelden in huis. Ik eet anders het hele pak achter elkaar op.
pi_104939817
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:48 schreef Ewelina het volgende:
Wat mij opvalt is dat je, sinds je weer op kantoor werkt, wel veel koekjes eet sigme. Al een manier gevonden om daar van af te blijven?
Nee }:|

Die koekjes liggen met pakken tegelijk bij de koffie/thee. Soms lukt het me een dag, maar meestal niet. Ik vind het niet eens echt lekker 8)7.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_104939853
Ik koop die dingen echt gewoonweg niet :X

Maarja ik ben niet voorbij de cola gelopen vandaag en heb enorm zere voeten :') (niet dat dat iets met elkaar te maken heeft).
pi_104939900
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:50 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee }:|

Die koekjes liggen met pakken tegelijk bij de koffie/thee. Soms lukt het me een dag, maar meestal niet. Ik vind het niet eens echt lekker 8)7.
Kun je dan niet beter iets meenemen dat je lekkerder vindt?
pi_104939920
Als ik een pak bastognekoeken thuis heb eet ik het pak leeg mét een pak roomboter erop gesmeerd. Gelukkig hebben ze geen roomboter op mijn werk.
pi_104940005
quote:
10s.gif Op maandag 28 november 2011 20:52 schreef sigme het volgende:
Als ik een pak bastognekoeken thuis heb eet ik het pak leeg mét een pak roomboter erop gesmeerd. Gelukkig hebben ze geen roomboter op mijn werk.
_O-

Ik lees tegenwoordig maar gewoon de inhoud van de ingredientenlijst.
pi_104940062
Meestal bedenk ik of het de kcal waard is. Alleen bij bastognekoeken sla ik dat meestal over.
pi_104940066
Oei! :o

*staart naar oven*

Zuurkoolschotel zit er net in :@
Ja doei.
pi_104940098
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:52 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Kun je dan niet beter iets meenemen dat je lekkerder vindt?
Niet echt, ik eet niet vanwege honger of lekker ofzo. Ik at die kilo groente/fruit gestaag op achter m'n pc maar daar namen mensen aanstoot van, dus dat doe ik nu op de heen/terugreis.
Ik kan wel minder thee halen (een kan op m'n bureau zetten), dan kom ik minder vaak bij de koekjes. Maar ik heb eigenlijk de beweging van het theehalen wel nodig,
pi_104940112
Die van mij ook mo.... maar die hoeft alleen even op te warmen.
pi_104940165
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:54 schreef sigme het volgende:

[..]

Niet echt, ik eet niet vanwege honger of lekker ofzo. Ik at die kilo groente/fruit gestaag op achter m'n pc maar daar namen mensen aanstoot van, dus dat doe ik nu op de heen/terugreis.
Ik kan wel minder thee halen (een kan op m'n bureau zetten), dan kom ik minder vaak bij de koekjes. Maar ik heb eigenlijk de beweging van het theehalen wel nodig,
Waarom nemen mensen daar aanstoot aan? T confronteert ze teveel met hun ongezonde leefstijl ofzo?
Be someone that makes you happy
pi_104940271
Ik bezuinig op mijn avondeten - ik eet bijna alleen nog maar groente/vlees. De meeste voedingsstoffen krijg ik wel binnen met die groente/fruithap, wat roggebrood, brood en pindakaas.

Maar goed, bedtijd! Ik ga morgen weer gesterkt en vol goede moed en dito voornemens naar kantoor, en hoop dan morgenavond te kunnen berichten de hele dag de koekjes links te hebben laten liggen. Dank!
pi_104940294
Spinnen was trouwens weer ' :') ', maar met Mr.Mo erbij was het een stuk gezelliger :+

We gaan morgen weer samen en donderdag gaat hij zijn verplichte fitness introductieles doen! Dus dan kunnen we ook samen vooraf aan het spinnen aan de krachttraining. Straks op het whiteboard even een mooi schema neerkalken.

Mr.Mo heeft overigens hoge bloeddruk, kreeg hij te horen bij de dokter vandaag... Mensen nog tips op het niet te zoutrijk eten na waar we aan kunnen denken qua eten en dingen om het wat terug te brengen? Volgende week moet hij terug naar de dokter (woensdag) voor de bloeddruk en wat meer aandacht hiervoor, maar in de tussentijd alvast wat nuttigs doen eraan is wellicht geen slecht plan? :)
Ja doei.
pi_104940306
*breekt in zonder bijlezen*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_104940308
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 20:55 schreef Nallie het volgende:

[..]

Waarom nemen mensen daar aanstoot aan? T confronteert ze teveel met hun ongezonde leefstijl ofzo?
haphaphaphaphap, denk ik?
pi_104940339
quote:
17s.gif Op maandag 28 november 2011 20:57 schreef Phaidra het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Gefeliciteerd!
Ja doei.
pi_104940360
quote:
17s.gif Op maandag 28 november 2011 20:57 schreef Phaidra het volgende:

SPOILER
*O*
Oooooooooh!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')