abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105159398
quote:
14s.gif Op zondag 4 december 2011 01:43 schreef MouzurX het volgende:

Ik zie ook niet echt in hoe de EU minder democratisch is dan de NL regering .. je mag toch gewoon stemmen op EU partijen?
Ook dat is niet juist. Maar jij denkt serieus dat democratie een gegeven is met dergelijk uiterlijk vertoon ervan?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_105162923
Het is juist nu de tijd om veel meer politieke en economische macht naar Brussel over te hevelen.

De enige manier om uit de crisis te geraken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_105163763
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het is juist nu de tijd om veel meer politieke en economische macht naar Brussel over te hevelen.

En dan ons lot in de handen van ongekozen bureaucraten leggen die geen reet om onze belangen geven, maar alleen bezig zijn met hun eigen agenda?

Slecht plan.
pi_105164255
Op basis waarvan concludeer jij er in Brussel ongekozen (onder welke steen lig jij bij de Europese verkiezingen) bureaucraten zitten die blijkbaar geen ene reet om onze belangen geven... ?
pi_105164296
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2011 13:38 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

En dan ons lot in de handen van ongekozen bureautechnocraten leggen die geen reet om onze belangen geven, maar alleen bezig zijn met hun eigen agenda?

Slecht plan.
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 13:52:21 #56
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105164436
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Op basis waarvan concludeer jij er in Brussel ongekozen bureaucraten zitten die blijkbaar geen ene reet om onze belangen geven... ?
Het afgelopen 10 jaar is een goede graadmeter.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105164633
Nou, noem eens 8 voorbeelden, waarbij aantoonbaar is gebleken dat er doelbewust Nederlandse belangen zijn geschaad door parlementariers die zonder gekozen te zijn geworden in het Europees parlement zitten.
  † In Memoriam † zondag 4 december 2011 @ 14:03:04 #58
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_105164937
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:56 schreef LangeTabbetje het volgende:
Nou, noem eens 8 voorbeelden, waarbij aantoonbaar is gebleken dat er doelbewust Nederlandse belangen zijn geschaad door parlementariers die zonder gekozen te zijn geworden in het Europees parlement zitten.
Je moet er geen "doelbewust" van maken als dat er niet stond.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_105165214
Doen wel doel cq onbewust. Concrete voorbeelden.
pi_105165237
Doen we doelbewust cq onbewust. Concrete voorbeelden graag.
pi_105165307
De volgende stap is nog meer centralisering van de macht. Dat zou betekenen dat de macht over een nog grotere groep mensen bij een nog kleiner groep komt te liggen. Lijkt me niet echt wenselijk, gezien de resultaten uit het verleden.
pi_105165520
De macht (zeker economisch/politiek) moet bij een zo klein mogelijke groep terecht komen. Een supercomite van een man of 12 lijkt mij groot genoeg om voortvarende besluiten te nemen en waar nodig snel bij te kunnen sturen.
pi_105165665
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
Op basis waarvan concludeer jij er in Brussel ongekozen (onder welke steen lig jij bij de Europese verkiezingen) bureaucraten zitten die blijkbaar geen ene reet om onze belangen geven... ?
Die verkiezingen zijn een farce. Ik kan ten eerste niet op alle partijen stemmen, en dat is vreemd omdat ze schijnbaar wel iets te vertellen hebben over mijn belangen. Ten tweede vormen de parijen grote samenwerkingsverbanden met partijen waarbij je je wellicht je vraagtekens kan zetten; maar vooral worden daarbij veel consessies gedaan om op 1 lijn te komen. Dus zo kan het dat de PVV 0,0 invloed in Europa heeft (terwijl gewonnen in NL) en bijvoorbeeld GroenLinks in een coalitie met Groenen door heel Europa (parijen waar je niet op kan kiezen als Nederlander) wel iets te vertellen heeft.

En wie zijn Barosso en Van Rompuy? Wie heeft hen gekozen? Niemand! En hoe zit het met die referenda? Nee is een woord dat ze bij de EU niet (willen) begrijpen. Dus zeiken ze net zo lang door tot het ja wordt, of negeren ze nee gewoon.

En dit zijn maar simpele clichevoorbeelden.
pi_105165782
En voor de mensen die denken dt de EU alleen voorspoed en vrede brengt raad ik aan eens de oorzaken van WO1 en WO2 te analyseren, deze te combineren en dan dit eens te vergelijken met de huidige situatie. Ik denk dat je je kapot schrikt van de gelijkenissen en doodsbang moet worden voor een 3de WO.
pi_105165841
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:16 schreef LangeTabbetje het volgende:
De macht (zeker economisch/politiek) moet bij een zo klein mogelijke groep terecht komen. Een supercomite van een man of 12 lijkt mij groot genoeg om voortvarende besluiten te nemen en waar nodig snel bij te kunnen sturen.
Eng mannetje ben jij. Brrrr...
  zondag 4 december 2011 @ 14:29:19 #66
111528 Viajero
Who dares wins
pi_105166018
quote:
In de beginjaren van de Sovjet-Unie koos de Communistische Partij ieder jaar een Centraal Comité, dat uit 27 leden bestond. Algauw vond men dit aantal te groot en in 1919 nam het Politbureau de macht over. Aanvankelijk had dat vijf leden; Vladimir Lenin, Leon Trotski, Jozef Stalin, Lev Kamenev en Nikolai Krestinski. Het ledenaantal werd in 1925 uitgebreid tot negen, in 1930 tot tien. In 1952 werd het Politbureau vervangen door een Presidium van 36 leden, na Stalins dood in 1953 werd dat aantal teruggebracht tot tien.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Politburo

Goed te weten uit welke politieke hoek jij komt.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_105166178
Het is van tweeen een. Of je creert 1 monetaire unie waarbij gebleken is dat je niet de economisch/politieke macht kan laten bij de lidstaten. Of je creert 1 monetaire unie waarbij je de lidstaten de macht ontneemt om maar "wat te doen" of bijvoorbeeld begrotingsregels aan hun laars te lappen etc.

Dus kom je weer op het supercomite uit :).
pi_105166276
Welke Nederlandse partijen zijn op het moment eigenlijk tegen een machtiger EU en dus tegen centralisering van de macht?
pi_105166358
PVV en SP voor zover ik uit mijn hoofd weet. Maar verwacht van CDA, PvdA, en VVD, dat die ook niet zo staan te springen.
pi_105166797
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:32 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het is van tweeen een. Of je creert 1 monetaire unie waarbij gebleken is dat je niet de economisch/politieke macht kan laten bij de lidstaten. Of je creert 1 monetaire unie waarbij je de lidstaten de macht ontneemt om maar "wat te doen" of bijvoorbeeld begrotingsregels aan hun laars te lappen etc.

Ik vraag me echt af of jij wel eens een geschiedenisboek gelezen hebt en zo ja of je geestelijk wel helemaal in orde bent.

De allerbeste oplossing is de opheffing van de EU. Geen monetaire unie, geen politieke unie, maar terug naar een krachtige economische samenwerking. Europa is cultureel, etnisch en economisch te divers. Dat kan nimmer een succes worden. Dit gaat he-le-maal verkeerd.
pi_105166998
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 14:32 schreef LangeTabbetje het volgende:

Begin maar alvast onder je echte naam te posten op Internet. ;)
pi_105167469
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 02:01 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ah... meer macht in de handen van minder mensen... jaja... goed idee!
Waarom niet een wereldstaat bestuurd door een handje vol personen. Dat is eigenlijk wat we willen :')

Oh.. en jij ziet niet in waarom een EU minder democratisch is. Jezus... jij hebt echt geen benul wat voor wetten en regels er onder het mom van de EU doorheen worden gedukt.

Zijn de nieuwe Italiaanse en Griekse (Goldman Sachs) premiers gekozen? Of zijn ze er neergezet? Hebben wij als Nederlanders voor de Europese grondwet gekozen, of is ie er door Balkenende doorheen gedrukt?

Nou?

Dat van die Italiaanse en Griekse premiers hoort ook zo. Die landen helpen andere landen in de problemen en hebben verdragen. EU-zaken zijn toch veel belangrijker dan binnenlandse zaken? Hoe durfde Papandreou een referendum uit te schrijven!
pi_105167481
Ja laten we teruggaan naar ieder land voor zich.
Met nauwelijke populatiegroei in het westen (niet polen etc) zal het dan leuk worden de komende 100 jaar waarbij turkije en andere landen gigantische groei zien.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_105168659
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2011 13:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

Dus eerst veroorzaak je een crisis door meer politieke macht naar de EU over te hevelen zodat je van de democratische controle af bent, en dan is die crisis weer een reden om de volgende stap in de staatsgreep te zetten?
quote:
Misschien kunnen we een paar generaals bij elkaar zetten? Die zijn immers meestal wel daadkrachtig en weten wel raad met demonstranten en opstandelingen. Of gewoon één leider, die het dan samen met zijn familie en vertrouwelingen doet?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 4 december 2011 @ 15:58:50 #75
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105169373
Hoe lang nog voor het hele zooitje in elkaar stort? }:|
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')