dit. Zonder een sterke centrale regering worden de grote problemen nooit opgelost.quote:Op maandag 28 november 2011 16:37 schreef remlof het volgende:
Je OP is een aanname van populisten die jij gedachteloos naroept.
Europa heeft ons vrede, stabiliteit en welvaart gebracht maar nu komen we aan de grenzen van wat mogelijk is zonder centraal beleid vanuit Brussel.
Daarom moet die politieke unie er nu eindelijk komen.
Dat is wel weer erg makkelijk. Zullen we het woord populist even vermijden? Elke politicus is in wezen een populist.quote:Op maandag 28 november 2011 16:37 schreef remlof het volgende:
Je OP is een aanname van populisten die jij gedachteloos naroept.
Europa heeft ons vrede, stabiliteit en welvaart gebracht maar nu komen we aan de grenzen van wat mogelijk is zonder centraal beleid vanuit Brussel.
Daarom moet die politieke unie er nu eindelijk komen.
Ook als dat tegen de zin van de meerderheid van de Europese bevolking is?quote:Op maandag 28 november 2011 16:38 schreef HSG het volgende:
[..]
dit. Zonder een sterke centrale regering worden de grote problemen nooit opgelost.
Dit dus. Democratie is de Eurocraten daar totaal vreemd.quote:Op maandag 28 november 2011 16:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ook als dat tegen de zin van de meerderheid van de Europese bevolking is?
Dit.quote:Op maandag 28 november 2011 17:01 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben geen eurofiel, dus ik roep niet volmondig ja. Evenmin ben ik op voorhand tegenstander. Ik vind de EU in beginsel een goed idee, maar de uitwerking is fout. De EU is niet werkelijk een unie zolang lidstaten zich niet houden aan onderling afspraken, zowel financiële als wat betreft mensenrechten.
Maar ik denk ook dat we ons niet achter de dijken moeten verschuilen als relatief klein landje dat voor zijn welvaart sterk afhankelijk is van handel met het buitenland. We zullen oog moeten hebben voor de positie van Europa in de wereld, voor de opkomst van lagelonenlanden, enzovoort.
,quote:Op maandag 28 november 2011 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
TS neemt de propagandaterminologie al automatisch over.
Europa is een continent. Dat is wat anders dan de EU
Oh ja?quote:die probeert allerlei goede dingen aan zichzelf toe te schrijven, zoals de vrede en de interne markt.
zoals?quote:Maar de goede dingen komen van de EGKS, de EEG en EG.
Noem eens een voorbeeld van jouw vernietigde democratie?quote:De vernietiging van de democratie
Tuurlijk het is altijd de schuld van een ander.quote:de corruptie
De reden waarom het "mislukt" is is omdat het ons aangepraat wordt.quote:de crisis en het mislukken van de Euro
De EU heeft meer goede dingen bereikt dan slechte dingen. We zijn er sterker door geworden, zowel economisch als samenwerkend.quote:is wat de EU bereikt heeft
EU en democratie... Enkele voorbeelden:quote:Op maandag 28 november 2011 19:02 schreef HSG het volgende:
Noem eens een voorbeeld van jouw vernietigde democratie?
Nee, jij geeft een goede argumentatie.quote:- Europese grondwet is ondanks een Frans en Nederlands 'neen' toch doorgedrukt
- Barosso en Van Rompuy zitten nu in de VS namens 'ons' terwijl niemand hen gekozen heeft
[quote]
Allemaal gelul dus maar geen onderbouwing.
Duh... Maar je weet toch waar ik het over heb. We hebben het in spreektaal nou eenmaal over "Europa" als we de EUSSR bedoelen.quote:Op maandag 28 november 2011 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Europa is een continent. Dat is wat anders dan de EU
Tja, als je afhankelijk bent van de hulp van anderen, raak je nu eenmaal een gedeelte van je onafhankelijkheid kwijt. Dat is ook niet meer dan logisch, als jij morgen de schuldhulpverlening in gaat, verlies je ook de mogelijkheid om je eigen leven volledig te bepalen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:26 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
EU en democratie... Enkele voorbeelden:
- Ierland mocht geen verkiezingen uitschrijven voor het noodpakket werd aanvaard
- Italië mocht geen nieuwe verkiezingen houden, maar moest onder druk van EU en IMF dit ongekozen zakenkabinet toestaan
- Griekenland mocht geen nieuwe verkiezingen en referendum houden (al is deze wel enigszins logisch, omdat je niet tijdens het spel de regels kan veranderen; maar toch).
In al deze landen zullen verkiezingen plaatsvinden binnen de termijn die hun grondwet voorschrijft.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:26 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
EU en democratie... Enkele voorbeelden:
- Ierland mocht geen verkiezingen uitschrijven voor het noodpakket werd aanvaard
- Italië mocht geen nieuwe verkiezingen houden, maar moest onder druk van EU en IMF dit ongekozen zakenkabinet toestaan
- Griekenland mocht geen nieuwe verkiezingen en referendum houden (al is deze wel enigszins logisch, omdat je niet tijdens het spel de regels kan veranderen; maar toch).
Hier wringt dus de schoen. Landen als Italië en Griekenland zitten gevangen in de economische gevangenis die Euro heet. Ze kunnen hun problemen niet meer oplossen, omdat devaluatie voor hun niet mogelijk is. Ze hebben dus geen andere keus dan hulp te accepteren en hun soevereiniteit afstaan aan een stel incapabele idioten uit Brussel, die tegelijkertijd deze situatie hebben veroorzaakt door hun grote euro-droom door te drukken.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:42 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Tja, als je afhankelijk bent van de hulp van anderen, raak je nu eenmaal een gedeelte van je onafhankelijkheid kwijt. Dat is ook niet meer dan logisch, als jij morgen de schuldhulpverlening in gaat, verlies je ook de mogelijkheid om je eigen leven volledig te bepalen.
Je kan er ook voor kiezen om die keuzevrijheid wel te houden, maar dan kom je ook niet in aanmerking voor schuldhulpverlening. Zo kunnen die landen er ook prima voor kiezen om wél die democratische verkiezingen uit te schrijven, maar dan staat de EU ook volledig in haar recht om niet meer mee te werken aan het redden van je economie.
Ontkracht het maar eens dan.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Dergelijk geroeptoeter maakt je standpunten nou niet echt sterker.
quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:53 schreef remlof het volgende:
[..]
In al deze landen zullen verkiezingen plaatsvinden binnen de termijn die hun grondwet voorschrijft.
Ze hebben inderdaad geen andere keus dan hun soevereiniteit op dit gebied af te staan, maar dat kun je moeilijk verwijten aan degene die ze hulp biedt. Aan hulp zitten nu eenmaal voorwaarden verbonden.quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:55 schreef 1-0-8 het volgende:
[..]
Hier wringt dus de schoen. Landen als Italië en Griekenland zitten gevangen in de economische gevangenis die Euro heet. Ze kunnen hun problemen niet meer oplossen, omdat devaluatie voor hun niet mogelijk is. Ze hebben dus geen andere keus dan hulp te accepteren en hun soevereiniteit afstaan aan een stel incapabele idioten uit Brussel, die tegelijkertijd deze situatie hebben veroorzaakt door hun grote euro-droom door te drukken.
Ik ben geen econoom, sterker nog, economie was mijn allerslechtste vak op de middelbare school. Maar feit is dat zelfs ik dit van te voren had kunnen bedenken. Hoe kan je nou zoveel landen, met zulke afwijkende economieën bij elkaar stoppen? Het was bij voorbaat tot mislukken gedoemd.
juist die EU die bestaat uit 27 (of nog meer aangezien je óók nog eens voor vereder uitbreiding bent) verschilledne lidstaten die volledige macht hebben besluitgeving te blokkeren is de oorzaak van de bureaucratie en het gebrek aan transparantie...quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:14 schreef Truffelvarken het volgende:
Ik ben zelfs voor een groter Europa.
Een Europa met in de grond dezelfde waarden en normen waar ook bv Rusland lid van is.
Maar geen Europa met het huidige bureaucratische regeltjes waterhoofd.
Terug naar een soort EEG. Waar de landen zelfstandig blijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |