Dat begreep ik ook ja. Of het moet gelden vanaf het moment dat je geen studentenreisproduct meer op je kaart hebt staan? Want hoe gaat de NS controleren of je afgestudeerd bent..quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:56 schreef Ladylicious het volgende:
Das toch alleen als je bent afgestudeerd?
Als de nominale studieduur voor wo = bachelor + master is, dan val ik nog binnen de nominale studieduur omdat ik simpelweg nu in mijn derde jaar v/d bachelor ben aanbeland. Dus zou ik juist wel voor de master nog recht hebben op het studentenreisproduct. En toch geeft mijn IB dat niet aan. Aparte vind ik nog wel van dit alles: ik ben nergens over geïnformeerd door DUO. Moet het doodleuk tegen komen als ik een keertje inlog. En nee, ik ontvang alle berichten nog mooi op papier. Dus als er al een wijziging intreedt word ik daar graag schriftelijk van op de hoogte gebracht. Dat mijn stufi ophield te bestaan werd wel netjes gecommuniceerd. Afijn.. eventjes Grunn bellen dan maarquote:De beperking van het studentenreisrecht betekent dat DUO vanaf 1 september 2012 de
reisvoorziening niet langer toekent dan de nominale studieduur plus één jaar. DUO acht deze maatregel uitvoerbaar zolang onder de nominale studieduur van wo-opleidingen het geheel van bachelor- én masterfase verstaan blijft worden.
Heb m dus betaald op het kenmerk van de acceptgiro waar 2 maanden op staan en hij is afgeboekt op de 'verkeerde' maand zie ik net in 'mijn duo'.quote:Op zaterdag 6 oktober 2012 17:59 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Betaling wordt altijd op de oudste openstaande termijn afgeboekt, tenzij je echt een specifiek betalingskenmerk meegeeft voor een bepaalde maand.
ja max 5jaarquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:40 schreef Boterbartje het volgende:
Ik vraag me dit af: Ik doe Nederlands recht met daarnaast bedrijfskunde vakken tijdens de bachelor en het 4e jaar tijdens de recht master; het 5e jaar doe ik dan bedrijfskunde master. Ik krijg dan geen stufi natuurlijk maar kan ik dan nog wel gebruik maken van studentenreisproduct?!
Maar stel dat ik ergens een beetje uitloop, ben ik dan de lul? Want mijn studie duurt wel gewoon 5 jaar dus nominaal zou 5+1 reisproduct zijn terwijl stufi gewoon 4 jaar is?quote:
Huh wanneer heb je betaald dan? Als je vorige week hebt overgemaakt is het nu nog niet afgeboekt, dus wellicht is dat van een eerdere betaling?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:16 schreef sittingtuck het volgende:
[..]
Heb m dus betaald op het kenmerk van de acceptgiro waar 2 maanden op staan en hij is afgeboekt op de 'verkeerde' maand zie ik net in 'mijn duo'.
Kan ik volgende week meteen een deurwaarder verwachten?
Denk 't niet.. maar zou ff bellen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar stel dat ik ergens een beetje uitloop, ben ik dan de lul? Want mijn studie duurt wel gewoon 5 jaar dus nominaal zou 5+1 reisproduct zijn terwijl stufi gewoon 4 jaar is?
Bachelor Nederlands recht: 3 jaar.quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar stel dat ik ergens een beetje uitloop, ben ik dan de lul? Want mijn studie duurt wel gewoon 5 jaar dus nominaal zou 5+1 reisproduct zijn terwijl stufi gewoon 4 jaar is?
M.u.v. meerjarige masters, natuurlijk.quote:
Ja maar de studie heet Recht en Management (radboud) en daarbij zit zegmaar bachelor recht + bachelorcertificaat BA en dan 2 masters. Hoe gaat het daarbij?quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:01 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Bachelor Nederlands recht: 3 jaar.
Master Nederlands recht: 1 jaar
Master Bedrijfskunde: n.v.t. want 2e master.
4+1 dus, volgens mij?
[..]
M.u.v. meerjarige masters, natuurlijk.
Heb ik gedaan had de acceptgiro vd oudste achterstallige betaling Moeten gebruiken ..quote:Op vrijdag 12 oktober 2012 17:35 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Huh wanneer heb je betaald dan? Als je vorige week hebt overgemaakt is het nu nog niet afgeboekt, dus wellicht is dat van een eerdere betaling?
Even contact opgenomen met NS, het aanbod geldt wanneer je studentenreisproduct vervalt. Het heeft dus eigenlijk niks met afstuderen te makenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat begreep ik ook ja. Of het moet gelden vanaf het moment dat je geen studentenreisproduct meer op je kaart hebt staan? Want hoe gaat de NS controleren of je afgestudeerd bent..
Simpel gezegd; prestatiebeurs + 1 jaar. Het ligt er dus aan voor welke periode DUO vindt dat je recht hebt op een prestatiebeursquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 19:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja maar de studie heet Recht en Management (radboud) en daarbij zit zegmaar bachelor recht + bachelorcertificaat BA en dan 2 masters. Hoe gaat het daarbij?
Oh dat is goed nieuws. Ik hoef er maar zo'n twee maanden gebruik van te maken.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:07 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:
[..]
Even contact opgenomen met NS, het aanbod geldt wanneer je studentenreisproduct vervalt. Het heeft dus eigenlijk niks met afstuderen te makenZe vertelden mij wel dat er binnenkort een nieuwe abo-aanbieding aankomt voor deze groep studenten.... (spannend...)
Ah okequote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:07 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:
[..]
Even contact opgenomen met NS, het aanbod geldt wanneer je studentenreisproduct vervalt. Het heeft dus eigenlijk niks met afstuderen te makenZe vertelden mij wel dat er binnenkort een nieuwe abo-aanbieding aankomt voor deze groep studenten.... (spannend...)
je bent de lul, je studie is nominaal 4 en jij doet daar nog extra dingen bijquote:Op vrijdag 12 oktober 2012 15:50 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
http://www.ns.nl/reiziger(...)/uitgestudeerd-actiequote:Op woensdag 17 oktober 2012 11:07 schreef LSVb.Vraagbaak het volgende:
[..]
Dat is nog het oude aanbod dat voorlopig geldt; een Voordeelurenabonnement is voor gewone stervelingen sinds augustus 2011 niet meer te koop, maar studenten kunnen hem nog wel aanvragen daar.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:28 schreef Dos37 het volgende:
http://www.ns.nl/reiziger(...)/uitgestudeerd-actie
Is dat deze want NS heeft net de abonnementen vernieuwd. Deze is voor mij geen oplossing omdat het alleen korting geeft na 9:00 dan ben ik al een uur aan het werk.
Hoe kom je daarbij...?quote:Op woensdag 14 november 2012 17:05 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Dat is nog het oude aanbod dat voorlopig geldt; een Voordeelurenabonnement is voor gewone stervelingen sinds augustus 2011 niet meer te koop, maar studenten kunnen hem nog wel aanvragen daar.
Je betaalt nooit meer terug dan dat je aan studiefinanciering hebt ontvangen. Daarnaast komt sinds 2010 het bedrag voor ov-gebruik er niet meer apart bovenop zoals in het verleden. Staat ook allemaal op de site:quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:20 schreef VacaLoca het volgende:
Pff heb in 2010 bruto 2100 euro teveel bijverdiend.
Is het nou zo dat ik dan die 2100 euro netto mag gaan betalen aan de DUO plus ook nog eens honderden euro's aan OV-gelden?
Proberen te bewijzen dat ie niet gebroken was toen jij hem opstuurde?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:09 schreef Boterbartje het volgende:
Lachen met de OV chipkaart. Declaratie afgewezen vanwege externe fout.. wat ik dus heel gek vind want ikzelf + NS loket zeiden wat anders.
Sturen ze foto op; pas helemaal door midden gebroken
Is gewoon met opzet gedaan! Wat nu?
jaa dan zal het dus tot een rechtzaak komen..quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:38 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Proberen te bewijzen dat ie niet gebroken was toen jij hem opstuurde?
Je verzamelinkomen of belastbaar loon is niet hetgeen wat je bruto hebt verdiend toch? Ben niet zo thuis in die terminologie tbh, maar zou zeggen waag er eens een belletje aanquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:47 schreef VacaLoca het volgende:
Ja thx, dat het er niet meer bij op komt was me niet meteen duidelijk; op de volgende pagina waar naar gelinkt wordt is het helder: http://duo.nl/particulier(...)egels_vanaf_2010.asp
Die oude regeling sloeg dan ook nergens op.
Maar als dus goed begrijp moet je wat je bruto teveel hebt verdiend (toetsingsinkomen) netto gaan terugbetalen.. dus ik heb toen 120 uur gewerkt om er verlies op te draaien... heuj.
True, iets in de 90 euro per maand.. meen iets van 94 ofzoquote:Op donderdag 6 december 2012 22:28 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Je kan toch je ov-kaart stopzetten in ruil voor een bedrag per maand dat je gestort krijgt op je rekening? Is dit onzin of ben ik te scheef om het te kunnen vinden?
Kan nietquote:Op donderdag 6 december 2012 22:28 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Je kan toch je ov-kaart stopzetten in ruil voor een bedrag per maand dat je gestort krijgt op je rekening? Is dit onzin of ben ik te scheef om het te kunnen vinden?
En hoe doe je dat dan? Want dat is bij mij het geval. Sorry maar kan het echt niet vinden.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:13 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Kan nietAlleen als je voor stage/studie in het buitenland zit.
http://www.duo.nl/particulieren/reizen/buitenland.aspquote:Op vrijdag 7 december 2012 00:27 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
En hoe doe je dat dan? Want dat is bij mij het geval. Sorry maar kan het echt niet vinden.
En wat zegt Boterbartje hierboven dan?
Gaat 'm niet worden dus, helaas.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:29 schreef jna het volgende:
Mijn ov liep afgelopen september af (na 7 jaar). Omdat ik ook nog studeer en moet reizen had ik het glorieuze idee om mn ov nooit stop te zetten en gewoon de boete te betalen. Conclusie: dat werkt niet, want na een aantal weken blokkeert DUO 'm.
Wat je wel kunt doen, als je met de ns reist, is een gratis kortingskaart aanvragen voor studenten die geen ov meer hebben.
Same, wat ontzettend kut zegquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:56 schreef Dos37 het volgende:
Mijn laatste maand studenten OV![]()
Man wat heb ik dat ding vaak gebruikt/misbruikt
Maar dan krijg je dus een nieuwe kaart?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:52 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je studentenreisrecht vervallen is kun je bij NS het "uitgestudeerd" aanbod aanvragen, krijg je gratis nog een jaar lang een kortingskaart.
Je hebt recht op een basisbeurs voor de nominale duur van je studie, meestal 48 maanden. Daarna begint de leenfase, waarin je geen basisbeurs meer krijgt, maar nog wel drie jaar kunt lenen. Voorheen kon je dan ook nog drie jaar je studentenreisproduct gebruiken, maar die tijd is verkort tot één jaar.quote:Op zaterdag 8 december 2012 16:58 schreef Speedy_T het volgende:
Wat wordt nou precies bedoeld met die leenfase? Ik studeer nu 4 jaar en een beetje en leen sinds november vorig jaar maximaal. Hoe lang heb ik nog mijn OV?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |