abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119806874
Jullie hebben ook vast ook allemaal zo'n mooie mail gehad van DUO. Ik zit sinds september in mijn Premaster en heb nog zeker 2 jaar te gaan, alleen vanaf januari geen recht meer op een OV kaart.

Wat gaan jullie hieraan doen? Trajectkaart voor mijn relatief korte route is 270 euro, dat gaat hem niet worden. Ik zit te twijfelen om elke keer losse kaartjes te kopen of gewoon de boute van DUO te incasseren voor het onrechtmatig houden van een OV, dat uitkomt op 2x97= 194 euro per maand

Zou ik bij wet mijn OV kaart gewoon nog twee jaar kunnen houden en elke maand een boete van 194 incasseren of ga ik hier op den duur gezeik mee krijgen?
pi_119807161
Waarom bel je duo niet even met die vraag?
  zaterdag 1 december 2012 @ 10:41:23 #3
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119807175
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:40 schreef mafkees10 het volgende:
Waarom bel je duo niet even met die vraag?
Omdat hij het ook op FOK kan vragen.
When all else fails, you always have delusion.
pi_119807322
Hoeveel km is die route? Is het niet goedkoper om met de fiets of de auto elke dag naar de onderwijsinstelling te gaan? En op kamers gaan is ook geen optie? Elke maand huur betalen kost natuurlijk best wel wat geld, maar denk dat je dan ook ongeveer ¤200,- extra stufi per maand ontvangt.
pi_119807367
Heb ook geen stufi meer. De nieuwe regeling is dat je na je vier jaar prestatiebeurs nog één jaar OV recht hebt en dan vervalt die ook

Hoop echt dat deze nieuwe regeling weer snel teruggedraaid wordt, heeft iemand enig idee of ze hier mee bezig zijn of blijft dit gewoon?
pi_119807403
Maar vreemd is dat het recht voor dit jaar er wel is maar dat het tot 1 januari geldt. Ik heb het probleem ook. Een OV-chip + kortingsabo kost echt relatief veel, dan kan ik eigenlijk beter een anonieme kaart kopen.
pi_119807442
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:58 schreef LWD-Godius het volgende:
Maar vreemd is dat het recht voor dit jaar er wel is maar dat het tot 1 januari geldt. Ik heb het probleem ook. Een OV-chip + kortingsabo kost echt relatief veel, dan kan ik eigenlijk beter een anonieme kaart kopen.
Nee je had waarschijnlijk net als mij eigenlijk recht tot afgelopen september, alleen de regeling gaat pas januari van start
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:03:19 #8
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_119807459
Je kunt ook een boete krijgen van het vervoersbedrijf, want je reist eigenlijk zwart.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_119807471
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:01 schreef Sieusc het volgende:

[..]

Nee je had waarschijnlijk net als mij eigenlijk recht tot afgelopen september, alleen de regeling gaat pas januari van start
Oh zo, want in een schrijve stond wel dat ik recht heb op studentenreisproduct tot september 2013, maar in de bijlage vond ik pas dat voor mij het recht tot 1 januari geldt.
pi_119807486
Ow, dat is dan wel heel kut ja... Kan je nog wel gewoon lenen bij duo?
pi_119807507
En gewoon betalen voor je gemaakte reiskosten is geen optie?

Waarom wil iedereen altijd subsidie?
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:11:00 #12
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119807568
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:06 schreef admiraal_anaal het volgende:

Als arbeider kan je nog wel 270 euro per maand ophoesten voor een trajectkaartje naar je fabriek, maar als student heb je dat geld simpelweg niet. Vandaar dat wij ook stufi/o.v regeling hebben ingesteld.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_119807580
quote:

Enig idee hoe duur kan zijn? Een gemiddelde student kan dat echt niet ophoesten.
pi_119807738
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:11 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als arbeider kan je nog wel 270 euro per maand ophoesten voor een trajectkaartje naar je fabriek, maar als student heb je dat geld simpelweg niet. Vandaar dat wij ook stufi/o.v regeling hebben ingesteld.
Hij heeft toch al van die regeling gebruikt gemaakt, dat ie te traag is of verder wil investeren is top maar waarom moeten de belastingbetaler daarvoor opdraaien ipv in jezelf investeren?
pi_119807930
quote:

Zoals gezegd heb je daar als student geen geld voor. Bovendien is die ¤270 waarschijnlijk zwaar overpriced als het om een relatief korte route gaat.
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:29:02 #16
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_119807947
Mijn ov liep afgelopen september af (na 7 jaar). Omdat ik ook nog studeer en moet reizen had ik het glorieuze idee om mn ov nooit stop te zetten en gewoon de boete te betalen. Conclusie: dat werkt niet, want na een aantal weken blokkeert DUO 'm.
Wat je wel kunt doen, als je met de ns reist, is een gratis kortingskaart aanvragen voor studenten die geen ov meer hebben.
Jawel, je keek.
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:30:35 #17
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_119807980
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:20 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Hij heeft toch al van die regeling gebruikt gemaakt, dat ie te traag is of verder wil investeren is top maar waarom moeten de belastingbetaler daarvoor opdraaien ipv in jezelf investeren?
Hij is niet te traag, de regeling houdt vroegtijdig op. Vorig jaar dekte de regeling nog wel het hele traject, maar vanwege chronisch geldtekort bij de OCW is dat opgeschort.

Hij investeert in zichzelf door zijn tijd te besteden aan een studie in plaats van in een fabriek dopjes op mayonaise tubes te vouwen. De o.v kaart kan niet geleend worden, dus dan moet je aan je papa vragen of die de poetslap trekt. Als je papa die centen niet heeft omdat hij zijn geld nog wel verdient door in een fabriek dopjes op mayonaise tubes te schroeven dan ben je de zaak. Dan moet je elke dag 80 km fietsen om op tijd bij je studie uit te komen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:32:45 #18
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_119808030
Je kunt de OV kaart niet lenen, maar je kunt wel lenen om de kosten van het OV te betalen. Dat argument gaat dus niet op.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_119808105
quote:

[..]

Onzin argument, je bent zeker ook voor het sociale leenstelsel?
pi_119808113
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:29 schreef jna het volgende:
Mijn ov liep afgelopen september af (na 7 jaar). Omdat ik ook nog studeer en moet reizen had ik het glorieuze idee om mn ov nooit stop te zetten en gewoon de boete te betalen. Conclusie: dat werkt niet, want na een aantal weken blokkeert DUO 'm.
Wat je wel kunt doen, als je met de ns reist, is een gratis kortingskaart aanvragen voor studenten die geen ov meer hebben.
Ja, waarbij je pas vanaf 9u 's ochtends die 40% korting krijgt :') Als student is dat nog niet zo erg, maar bijna iedereen begint een normale werkdag toch wel voor 9u..
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:39:39 #21
131729 jna
pi_119808160
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:36 schreef June. het volgende:

[..]

Ja, waarbij je pas vanaf 9u 's ochtends die 40% korting krijgt :') Als student is dat nog niet zo erg, maar bijna iedereen begint een normale werkdag toch wel voor 9u..
Ja maar in dit geval is TS een student. Voor studenten die gaan werken heeft het weinig zin inderdaad.
Jawel, je keek.
pi_119808176
quote:

[..]

Dat hij door wil gaan is sowieso ter voordele van de Nederlandse samenleving. Vragen om een eigen bijdrage werkt dempend op excellentie en helpt de (niet-bestaande) `kenniseconomie' op de lange termijn helemaal naar de klote.

Zeker gecombineerd met de cutbacks in private en overheidsgefinancieerde research van nu; iedereen met een beetje state-of-the-art kennis en ambitie wordt het land uit gedwongen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_119818135
Hoe vaak en wanneer moet je met de trein, TS? Maandtrajectkaarten beginnen pas interessant te worden bij een hele hoop ritjes per maand (14-16 op vol tarief). Als je zo'n 'altijd-voordeel' abonnement hebt (altijd 20 % korting, 40 % in daluren, 25 euro/maand of 20/maand als je voor een jaarabo gaat) is het nog later. Zeker met een variërend begin/eindtijdstip kan je op jouw traject wel eens goedkoper uit kunnen zijn met die kaart.

Voorbeeld: Den Bosch - Utrecht Centraal
Enkele reis: ¤8,10 | 20 % korting: ¤6,50 | 40 % korting: ¤4,90
Maandtrajectkaart: ¤256,00
Kosten altijd-voordeel abonnement: y*6,5 + z*4,9 + 25 [y = ritjes in de spits per maand, z = ritjes buiten de spits per maand]

Als je 4 dagen in de week college hebt en daarvan 5 van de 8 ritten in de spits moet maken heb je dus iets van 23 ritten in de spits en 13 buiten de spits. Dit geeft je maandelijkse kosten van 238 euro = 18 euro goedkoper dan een maandtrajectkaart.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hij is niet te traag, de regeling houdt vroegtijdig op. Vorig jaar dekte de regeling nog wel het hele traject, maar vanwege chronisch geldtekort geldmismanagement bij de OCW is dat opgeschort.

FTFY.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_119889631
Sieusc, wat stond er precies in de mail en wanneer heb je deze gehad?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_119889771
zit in precies hetzelfde schuitje, ik ga gewoon minder naar de universiteit denk ik :d
pi_119891094
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 11:29 schreef jna het volgende:

Bestaat dat? Heb je daar een link voor?
  maandag 3 december 2012 @ 20:01:54 #27
131729 jna
pi_119892500
quote:
5s.gif Op maandag 3 december 2012 19:31 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Bestaat dat? Heb je daar een link voor?
http://www.ns.nl/reiziger(...)/uitgestudeerd-actie
Jawel, je keek.
pi_119892611