quote:Op zaterdag 26 november 2011 18:13 schreef Ladylicious het volgende:
[..]
Je hebt gewoon 48 maanden recht op sf, dus de maanden die je gemist hebt door het stopzetten krijg je alsnog uitbetaald.
Uiteraard kan datquote:Op zondag 15 januari 2012 20:17 schreef kwiwi het volgende:
Vraagje: ik heb een negatief saldo (40 cent) op mijn studenten OV-chipkaart staan, kan ik dan morgen wel inchecken in de bus? Ik heb namelijk week OV en mag dus in principe gratis reizen.
Zou ik toch even dubbelchecken hoorquote:
Onmogelijk.quote:Op zondag 15 januari 2012 21:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Zou ik toch even dubbelchecken hoorIk moet ook 10 euro op mijn weekendvrij kaart hebben om gratis te mogen reizen
__!
Mmmh, zover ik weet maakt het saldo op je kaart niet uit als je in je vrijreizenperiode zit, wat me ook logisch lijktquote:Op zondag 15 januari 2012 21:17 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Zou ik toch even dubbelchecken hoorIk moet ook 10 euro op mijn weekendvrij kaart hebben om gratis te mogen reizen
__!
Dat je een belangrijk telefoongesprek had is natuurlijk totaal geen smoes. Als jij in een kledingwinkel staat en je wordt gebeld, loop je ook niet zomaar met de broek die je wilde kopen de winkel uit, toch? Het is gewoon je eigen verantwoordelijkheid om in te checken, hoe gaar de regels nu ook zijn.quote:Op maandag 16 januari 2012 01:50 schreef RangeRover het volgende:
Ik heb een vraag. Een aantal dagen geleden is me iets stoms overkomen. Ik had een belangrijk telefoongesprek terwijl ik op de tram aan het wachten was. Ik stapte de tram (HTM) in en probeerde in te checken met m'n OV (terwijl ik gratis reisrecht had) nog in m'n portemonnee maar dit lukte niet en had m'n handen niet vrij dus ik dacht, ik check na het telefoongesprek wel in.
Toen ik klaar was met m'n gesprek stond er direct een conducteur voor m'n neus. "Vervoersbewijs alstublieft". Ik geef hem m'n OV chipkaart maar zeg er wel bij dat ik nog niet had ingecheckt omdat ik aan de telefoon was. Doodleuk zegt de conducteur meteen, zonder ook maar mijn kaart langs de laser te hebben gehaald "ja, dat wordt dan een boete. €25,- contant of €37,50 en een rekening". Ik antwoord met "maar meneer, dat is belachelijk. Ik ben student en mag nu gratis reizen!". De conducteur zegt dat dit niks uitmaakt en ik maar in had moeten checken. Ik heb contant betaald en heb het bonnetje nog hier liggen. Volgens de conducteur kon ik wel bezwaar maken.
Nu is mijn vraag, gaat bezwaar maken mij iets opleveren en/of geld de regel dat je per jaar 1x een boete kan declareren met studentenreisrecht ook bij de HTM?
Nee, niet overal. Bij sommige OV-bedrijven kun je niet inchecken in je vrij-reizen periode als je saldo negatief is.quote:
WTF is dat voor onzin?quote:Op maandag 16 januari 2012 10:48 schreef Nashje het volgende:
[..]
Nee, niet overal. Bij sommige OV-bedrijven kun je niet inchecken in je vrij-reizen periode als je saldo negatief is.
Dat leek mij ook ja. Nou zal een studentenOV waarschijnlijk ook wel compleet anders werken, want alles volgens het zelfde systeem zou natuurlijk veel te makkelijk zijn... Maar met WeekendVrij moet je dus daadwerkelijk 10 euro op je pas hebben om gratis te mogen reizen. Kaching, 16 miljoen nederlanders x 10 euro = 160M om lekker mee te speculeren! Ik wou dat ik het zelf bedacht hadquote:Op maandag 16 januari 2012 02:00 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Mmmh, zover ik weet maakt het saldo op je kaart niet uit als je in je vrijreizenperiode zit, wat me ook logisch lijkt
En ja daar is het voor ja. Als je niet uitcheckt in je vrij-reizen periode, wordt die 10 euro mooi afgeschrevenquote:Op maandag 16 januari 2012 18:54 schreef Bravebart het volgende:
[..]
WTF is dat voor onzin?Om te voorkomen dat er, als je in je vrijreizenperiode incheckt en in je kortingsperiode uitcheckt, geen geld afgeschreven kan worden
Dat is toch een grapje mag ik hopen hè?quote:Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
En ja daar is het voor ja. Als je niet uitcheckt in je vrij-reizen periode, wordt die 10 euro mooi afgeschrevenOokal had je hoe dan ook recht op een gratis reis. Service vinden ze lastig maar zakkenvullen kunnen ze als de beste hoor
Een studentenkaart werkt dus niet zo.quote:Op maandag 16 januari 2012 18:59 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat leek mij ook ja. Nou zal een studentenOV waarschijnlijk ook wel compleet anders werken, want alles volgens het zelfde systeem zou natuurlijk veel te makkelijk zijn... Maar met WeekendVrij moet je dus daadwerkelijk 10 euro op je pas hebben om gratis te mogen reizen. Kaching, 16 miljoen nederlanders x 10 euro = 160M om lekker mee te speculeren! Ik wou dat ik het zelf bedacht had [ afbeelding ]
[..]
En ja daar is het voor ja. Als je niet uitcheckt in je vrij-reizen periode, wordt die 10 euro mooi afgeschrevenOokal had je hoe dan ook recht op een gratis reis. Service vinden ze lastig maar zakkenvullen kunnen ze als de beste hoor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |