abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104841064
quote:
Pleidooi voor verplichte rijles in vrachtwagen
Een uur rijles krijgen in een vrachtauto moet onderdeel worden van alle rijlessen. Dat vindt Transport en Logistiek Nederland. De brancheorganisatie hoopt dat toekomstige bestuurders zich op die manier meer bewust worden van de gevaren van de dode hoek. Het plan wordt zaterdag aangeboden aan verkeersminister Melanie Schultz van Haegen (VVD).

Het gaat TLN niet alleen om de kennis van de dode hoek. Ook de ervaring met het invoegen met een vrachtwagen en met een langere remweg moeten bijdragen aan de verkeersveiligheid.

De brancheorganisatie komt op het idee na verkeerslessen op basisscholen. Leerlingen mogen tijdens de lessen plaatsnemen in de cabine van een vrachtwagen. Volgens TNL is door dit project het aantal verkeersslachtoffers gedaald.
Bron
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_104841070
Ik vind het maar een belachelijk idee... :')
Moet je dan ook op de basisschool na je fietsdiploma, een uurtje in een auto rijden ? Of als je een spoorwegovergang wilt oversteken, dat je eerst eens een trein moet besturen zodat je erachter komt dat zo'n trein niet snel genoeg kan remmen als er toch iemand stiekem oversteekt ?

Ik had het er vandaag nog over met mijn rijinstructeur...

Voor dat je bent gewend aan het voertuig, is dat uur al lang voorbij. De eerste paar autorijlessen ben je toch ook juist bezig met voertuigbeheersing ?
Ik zie het al voor me, heb je een onzekere meid die na 100u lessen en een paar herexamens eindelijk geslaagd is, moet ze dan ook nog een uur in een vrachtwagen gaan rijden :')
Ga maar naar hey enne ho, enne SwompSwompSwomp
pi_104841084
Ik ben voor.

Al is het alleen maar omdat ik zelf wel een keer in een vrachtwagen zou willen rijden :+.
pi_104841388
Ik zie het nut er niet van in. Je neemt toch autorijlessen en geen rijlessen voor een vrachtwagen. :')
  † In Memoriam † zaterdag 26 november 2011 @ 13:42:42 #5
16961 legacythe2nd
pi_104841456
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik zie het nut er niet van in. Je neemt toch autorijlessen en geen rijlessen voor een vrachtwagen. :')
Misschien dat men dan eens inzicht krijgt hoe het is om een vrachtwagen te besturen en dan heb ik het niet over de leuke feitjes.
pi_104841460
quote:
Het gaat er ook om dat je weet wat een vrachtwagenchauffeur ziet, zodat je er als medeweggebruiker rekening mee kan houden en dat je weet waar de dode hoek zit. Mijn rij-instructeur gaf ook expliciet aan waar ik moest rijden om gezien te worden door een chauffeur.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:43:29 #7
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_104841482
Achja, het rijbewijs kost nog niet genoeg zeker...
pi_104841493
Een rijles hoeft niet per se, maar een rijles die bestaat uit een uurtje méé rijden in een vrachtwagen kan helemaal geen kwaad, dat roep ik al jaren. Je wilt niet weten wat een hersenloze capriolen je voor de kiezen krijgt van automobilisten die graag dood willen.

Ik ben vóór :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:44:02 #9
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_104841501
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:43 schreef Barbapapamama het volgende:
Achja, het rijbewijs kost nog niet genoeg zeker...
Als je leven ervan af hangt niet nee.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:02:19 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104841901
Gewoon herexamens invoeren, dan mag 80% niet meer de weg op. De resterende 20% snapt die vrachtwagen ook wel.
censuur :O
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:04:57 #11
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104841959
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:02 schreef RemcoDelft het volgende:
Gewoon herexamens invoeren, dan mag 80% niet meer de weg op. De resterende 20% snapt die vrachtwagen ook wel.
Nah, ik kan mij zeer goed voortbewegen in het verkeer, heb bijna alle stempeltjes, maar ik weet ook niet of ik slaag als ik een herexamen zou moeten doen; je leert jezelf in de loop der tijd nogal wat dingetjes aan die volgens het heilige CBR niet door de beugel kunnen natuurlijk :@
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 november 2011 @ 14:27:27 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104842519
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:04 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nah, ik kan mij zeer goed voortbewegen in het verkeer, heb bijna alle stempeltjes, maar ik weet ook niet of ik slaag als ik een herexamen zou moeten doen; je leert jezelf in de loop der tijd nogal wat dingetjes aan die volgens het heilige CBR niet door de beugel kunnen natuurlijk :@
Je leert jezelf ook nogal wat dingetjes af...
-Zo'n 50% geeft geen richting aan.
-Zo'n 95% rijdt (zowel op de fiets als in de auto) op gelijkwaardige kruispunten in woonwijken gewoon rechtdoor zonder ook maar te kijken of er verkeer van rechts komt waar voorrang verleend moet worden.
-Dode hoek controleren is ook zo'n slecht punt.
-Kennis van verkeersregels ook: als je de regels al niet eens kent, kan je ze zeker niet toepassen. Zo zijn er nog steeds mensen (incl. KLPD-agenten :X ) die niet weten dat inhalen tussen auto's door voor motoren sinds 1991 niet meer verboden is. Of dat je bij een rits-vlak mensen die aan het eind invoegen niet moet tegenwerken. Of bij het in-uitvoegen van een autosnelweg, waar 95% de eerste 200 meter van baan wil veranderen, terwijl er een kilometer ruimte is...

[ Bericht 15% gewijzigd door RemcoDelft op 26-11-2011 15:13:13 ]
pi_104842837
Ik vraag mij af wie deze "verplichte" rijles gaat betalen. de ondernemingen en transport wilt dit zo graag, dan moet de vrachtauto rijschool de kosten maar bij hen declareren. Daarbij vraag ik me af of elke reguliere rijschool een vrachtauto tot zijn beschikking heeft of moet hij hier een speciale rijschool voor optrommelen. Krijg je het als vrachtauto rijschool dan niet een beetje druk als een golf van groentjes je rijschool bezoekt. Heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat een beginnend bestuurder die niet in bezit is van een rijbewijs, veel moeilijker is om een vrachtauto te bedienen dan een ervaren bestuurder zonder vrachtwagen rijbewijs, waar je alle tijd voor krijgt.
Daarbij wat gaat het werkelijk uithalen, dat zo'n persoon een dag les heeft. Ik denk niet dat de leerling echt iets opsteekt omdat de infomatie veelste te veel is en je hiermee alleen maar angst en onzekerheid bij veel onzekere leerlingen creeert voor het autorijden zelf.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:36:39 #14
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_104844314
quote:
Als dit topic dadelijk 300 posts met leuke discussies heeft moet je het eens lezen, dan zie je het nut vanzelf :') Zoals ieder vrachtwagen vs. auto topic op fok
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:34:19 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104845911
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:36 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Als dit topic dadelijk 300 posts met leuke discussies heeft moet je het eens lezen, dan zie je het nut vanzelf :') Zoals ieder vrachtwagen vs. auto topic op fok
Maar what's next? Iedereen die wil roeien verplicht meevaren op een binnenvaartschip?
pi_104845988
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:30 schreef Anne het volgende:
Ik ben voor.

Al is het alleen maar omdat ik zelf wel een keer in een vrachtwagen zou willen rijden :+.
niemand weerhoudt je ervan om 1 les te nemen. :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_104846024
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 14:40 schreef MakkieR het volgende:
Ik vraag mij af wie deze "verplichte" rijles gaat betalen. de ondernemingen en transport wilt dit zo graag, dan moet de vrachtauto rijschool de kosten maar bij hen declareren. Daarbij vraag ik me af of elke reguliere rijschool een vrachtauto tot zijn beschikking heeft of moet hij hier een speciale rijschool voor optrommelen. Krijg je het als vrachtauto rijschool dan niet een beetje druk als een golf van groentjes je rijschool bezoekt. Heb hier totaal geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat een beginnend bestuurder die niet in bezit is van een rijbewijs, veel moeilijker is om een vrachtauto te bedienen dan een ervaren bestuurder zonder vrachtwagen rijbewijs, waar je alle tijd voor krijgt.
Daarbij wat gaat het werkelijk uithalen, dat zo'n persoon een dag les heeft. Ik denk niet dat de leerling echt iets opsteekt omdat de infomatie veelste te veel is en je hiermee alleen maar angst en onzekerheid bij veel onzekere leerlingen creeert voor het autorijden zelf.
De kosten komen niet voor de kandidaat, dat is al afgesproken. Zou je het dan wel een goed idee vinden?

Ik zou dat uurtje vrachtauto door de leerling laten betalen, maar dan wel het gewone B-lestarief. Het verschil van lesgeld tussen een B- of C-rijles mag wel worden vergoed door TLN...

Dat het moelijk is voor een leerling om meteen in een vrachtauto te rijden ben ik met je eens, maar dat ritje kan ook alleen op voorrangswegen en auto(snel)wegen worden gemaakt. dan zijn alleen logheid en zicht een beperkende factor. Ook het schakelen hoeft niet meteen geleerd te worden, gewoon in een automaat (wat wel erg relaxed rijden is :P).
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_104846055
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:37 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

niemand weerhoudt je ervan om 1 les te nemen. :{
Geen idee of het nog geldt, maar als je een les in een vrachtauto wilt hebben moest je eerst je theorie C hebben. Althans, dat werd mij verteld...
pi_104846119
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:34 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar what's next? Iedereen die wil roeien verplicht meevaren op een binnenvaartschip?
Een roeiboot besturen mag iedereen. Maar als je doelt op het vaarbewijs, dan mag menig leerling ook wel een keertje meevaren op een binnenvaartschip, ook daar ontbreekt de kennis over de beperkingen van zo'n groot ding...
pi_104846178
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:30 schreef Anne het volgende:
Ik ben voor.

Misschien iemand die je kent en je een keertje op de werf wil laten rijden?
pi_104846201
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geen idee of het nog geldt, maar als je een les in een vrachtauto wilt hebben moest je eerst je theorie C hebben. Althans, dat werd mij verteld...
ok dat wist ik niet... met auto rijbewijs hoefde dat niet in mijn tijd :{
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:47:08 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104846241
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De kosten komen niet voor de kandidaat, dat is al afgesproken. Zou je het dan wel een goed idee vinden?

Ik zou dat uurtje vrachtauto door de leerling laten betalen, maar dan wel het gewone B-lestarief. Het verschil van lesgeld tussen een B- of C-rijles mag wel worden vergoed door TLN...
Is er hier niemand die er bij stilstaat dat je helemaal geen vrachtwagenrijles mag nemen zonder in het bezit te zijn van rijbewijs B?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:41 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Een roeiboot besturen mag iedereen. Maar als je doelt op het vaarbewijs, dan mag menig leerling ook wel een keertje meevaren op een binnenvaartschip, ook daar ontbreekt de kennis over de beperkingen van zo'n groot ding...
Slecht voorbeeld, dat vaarbewijs stelt a) niets voor en b) is niet eens nodig voor een zeiljacht van 14 meter.
De vrachtwagenclubs kunnen beter eens naar zichzelf kijken i.p.v. te wijzen: bumperkleven op de snelweg, standaard 15 km/h harder rijden dan is toegestaan, gek genoeg hoor je ze daar niet over...
pi_104846309
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik heb een keer meegedaan met zo'n voertuigbeheersingsdag, en daar zat ook een half uurtje vrachtwagen op de openbare weg bij. Dus het lijkt me onzin :P
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Is er hier niemand die er bij stilstaat dat je helemaal geen vrachtwagenrijles mag nemen zonder in het bezit te zijn van rijbewijs B?
Dat is een stuk logischer :)
pi_104846327
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[..]

Slecht voorbeeld, dat vaarbewijs stelt a) niets voor en b) is niet eens nodig voor een zeiljacht van 14 meter.
De vrachtwagenclubs kunnen beter eens naar zichzelf kijken i.p.v. te wijzen: bumperkleven op de snelweg, standaard 15 km/h harder rijden dan is toegestaan, gek genoeg hoor je ze daar niet over...
Dit ja. Op de snelweg inhalen terwijl het op dat tijdstip nog niet mag of als ze dan in willen halen zonder te kijken opeens naar de andere rijbaan gaan terwijl er een voertuig naast zit. Vaak ook niet-hands free bellen.

Is een gordel eigenlijk wel verplicht in een vrachtwagen? Ik zie eigenlijk nooit een vrachtwagenchauffeur met een gordel om.
pi_104846334
Laat een vrachtwagen chauffeur eens meerijden achterop de motor. Daar mogen zij dan wel eens wat meer rekening mee houden.....
pi_104846350
Als dit doorgaat trouwens, dan wil ik ook een keer met een politieauto met spoed rijden :Y
Om te ervaren hoe ik daar rekening mee moet houden :7
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:53:50 #27
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_104846405
Goed plan, direct invoeren.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  zaterdag 26 november 2011 @ 16:54:43 #28
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_104846427
Het fenomeen "rijles" is een kruiwagen waar iedere gek zijn stokpaardje op legt: Wil je iets veranderen in het verkeer, maar is daar geen draagvlak voor? Stop het in de rijlessen en laat jongeren ervoor betalen.

Dit plan is gewoon kut komma kwartel.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_104846844
Vreemd genoeg hoor je nooit iets over al die incidenten waarbij een niets vermoedende kinderen op de stoep staan te wachten en een vrachtauto met enorme aanhang een binnenbocht moet nemen. Het gevaarte kan de bocht niet eens nemen, maar kost wat het kost moet het gebeuren omdat de supermarkt nu eenmaal in een woonerf staat. kind vliegt onder de vrachtauto en bestuurder geeft schuld aan het kind want die had beter moeten uitkijken. zo ken ik vele uitgesproken incidenten situaties en theorieen waar het goed mis is gegaan of mis kan gaan.

Ben zelf altijd voorstander geweest om vrachtauto's te weren uit de binnenstad, woonerven en kleine binnenweggetjes waar een vrachtauto niet of nauwelijks op past. Creeer van mij part opslag depots aan de buitenstad langs de snelwegen en transporteer dit met kleinere voertuigen naar het centrum.
pi_104847136
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Dat het moelijk is voor een leerling om meteen in een vrachtauto te rijden ben ik met je eens, maar dat ritje kan ook alleen op voorrangswegen en auto(snel)wegen worden gemaakt. dan zijn alleen logheid en zicht een beperkende factor. Ook het schakelen hoeft niet meteen geleerd te worden, gewoon in een automaat (wat wel erg relaxed rijden is :P).
Zeg nou eens eerlijk, je hebt vast wel een rijbewijs. hoeveel zaken neem je daadwerkelijk mee de praktijk in, nadat je je rijbewijs heb gehaald. Rijden met de tien voor twee stand aan je stuur?, al het stomme kijken. de kennis van alle borden en de eeuwige saaie stof van het theorie examen.
Is dat bij jou allemaal nog bijgebleven? bij mij heeft het hoogstens drie weken geduurd en alle kennis verdween bij mij als sneeuw voor de zon. Dus leuk en aardig zo'n extra les op een vrachtauto, maar als ik mijn theorie niet eens onthou, dan weet ik zeker dat zo'n dagje op een vrachtauto mij ook niet lang bijblijft en gaan we net zo asociaal rijden. Het heeft denk ik meer te maken met gedrag dan met iets willen leren.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:37:50 #31
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104847648
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Zeg nou eens eerlijk, je hebt vast wel een rijbewijs. hoeveel zaken neem je daadwerkelijk mee de praktijk in, nadat je je rijbewijs heb gehaald. Rijden met de tien voor twee stand aan je stuur?, al het stomme kijken. de kennis van alle borden en de eeuwige saaie stof van het theorie examen.
Is dat bij jou allemaal nog bijgebleven? bij mij heeft het hoogstens drie weken geduurd en alle kennis verdween bij mij als sneeuw voor de zon. Dus leuk en aardig zo'n extra les op een vrachtauto, maar als ik mijn theorie niet eens onthou, dan weet ik zeker dat zo'n dagje op een vrachtauto mij ook niet lang bijblijft en gaan we net zo asociaal rijden. Het heeft denk ik meer te maken met gedrag dan met iets willen leren.
Dit zegt meer over jou dan over een ander! Helaas zijn zeer veel mensen van jouw niveau...
Des te meer reden om verplicht herexamen te doen, dan mag jij na 5 jaar autorijden gewoon weer met de fiets...
pi_104850239
quote:
Schultz vindt rijles in truck goed idee

AMSTERDAM - Minister Melanie Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) staat positief tegenover het voorstel van Transport en Logistiek Nederland (TLN) en de Bovag om iedereen die zijn personenauto- of motorrijbewijs wil halen te verplichten 1 uur rijles in een vrachtwagen te nemen.

Zij vindt het uit het oogpunt van verkeersveiligheid een goed idee en is bereid om samen met de brancheorganisaties te bekijken of het haalbaar is.

Schultz wees er wel op dat het eigenlijk aan de sector zelf is. ''Als Rijk stellen wij de exameneisen en geen opleidingseisen. Maar ik kijk graag samen met u mee."
Schultz zei dit zaterdag in Amsterdam op het congres van TLN, de ondernemersorganisatie in het beroepsgoederenvervoer.

Inschatten

TLN en de in de Bovag verenigde rijschoolhouders denken dat een rijles op een truck toekomstige automobilisten en motorrijders helpt beter in te schatten hoe je met vrachtwagens in het verkeer moet omgaan. Wederzijds begrip draagt bij aan de verkeersveiligheid, vindt ook de minister.

De aanleiding voor het voorstel zijn TLN's ervaringen met lessen aan basisschoolleerlingen over de dode hoek van vrachtwagens, waarbij de kinderen in de cabine van een truck zelf kunnen ervaren wat de vrachtwagenchauffeurs wel en niet zien.

Volgens TLN is mede dankzij dit project het aantal dodehoekslachtoffers de afgelopen jaren gedaald.
Hierboven werd al ergens gezegd dat de kosten van dat uur al geregeld waren, maar dat zie ik nog nergens op papier terug komen. De leerlingen zullen wel weer moeten betalen.
pi_104851274
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 16:44 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Misschien iemand die je kent en je een keertje op de werf wil laten rijden?
Ik ken helaas geen vrachtwagenchauffers.
(en dat terwijl ik bij een transport/distributiebedrijf werk :') :P)
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:34:36 #34
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_104851341
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:32 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik ken helaas geen vrachtwagenchauffers.
(en dat terwijl ik bij een transport/distributiebedrijf werk :') :P)
Je bent bij mij altijd welkom hoor :+
pi_104851539
Als dezelfde groep nu eens gaat pleiten dat vrachtwagens, met uitzondering van bepaalde situaties, niet mogen inhalen dan denk ik dat dat een heleboel ongelukken gaat schelen.
Haha
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:42:32 #36
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_104851635
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:40 schreef Joker89 het volgende:
Als dezelfde groep nu eens gaat pleiten dat vrachtwagens, met uitzondering van bepaalde situaties, niet mogen inhalen dan denk ik dat dat een heleboel ongelukken gaat schelen.
Inhalen veroorzaakt geen ongelukken. Althans, niet zolang er geen kamikaze piloten zijn die nog even snel een vrachtwagen voorbij willen die al bezig is naar links te komen.
pi_104851710
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:42 schreef glasbak het volgende:

[..]

Inhalen veroorzaakt geen ongelukken. Althans, niet zolang er geen kamikaze piloten zijn die nog even snel een vrachtwagen voorbij willen die al bezig is naar links te komen.
Tuurlijk wel, doordat je ze verbiedt in te halen blijven vrachtwagens voornamelijk aan dezelfde kant van de weg rijden, al ze inhalen gaan ze ook nog eens harder rijden wat ze vaak niet zullen inperken nadat ze al ingehaald hebben, doordat er een constante stroom van auto's zowel links als rechts bestaat blijven de vrachtwagens vaak uit de buurt van de gewone auto's tada probleem opgelost lijkt mij dan.
Haha
pi_104855115
Ja laten we alles verplichten in dit kutland, laten we ook regelen dat iedereen verplicht op een motor moet rijden, en natuurlijk ook nog een les op een tractor, een les op een skateboard, een les in een Canta, en ga zo maar door, wat een kutland is het aan het worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:18:21 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_104855907
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:42 schreef glasbak het volgende:

[..]

Je vergeet de mijn-pik-is-groter-want-ik-rijd-met-40-ton-vrachtwagenchauffeurs die gewoon naar links komen op een autosnelweg, zonder voorrang te verlenen aan al het verkeer op die baan...
pi_104858216
Beter 1 of 2 motorrijlessen, zou heel wat ongelukken kunnen voorkomen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_104858815
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het zal vast erg ongeloofwaardig klinken, maar ik zou op dit moment nog net zo af kunnen rijden op de CBR-manier, zowel motor, auto en vrachtauto, met en zonder aanhanger, alsook de theorie-examens met voldoendes kunnen halen. Maar ik houd ook graag de regeltjes up-to-date voor mijzelf....
pi_104860522
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:03 schreef raptorix het volgende:
Ja laten we alles verplichten in dit kutland, laten we ook regelen dat iedereen verplicht op een motor moet rijden, en natuurlijk ook nog een les op een tractor, een les op een skateboard, een les in een Canta, en ga zo maar door, wat een kutland is het aan het worden.
Lekker met 220 op die paal belanden in plaats van met 80, nou nou, die regels zijn er echt niet voor niets. Rot toch op met je alles-moet-je-zelf-maar-weten-en-laat-me-met-rust-mentaliteit
Haha
pi_104868248
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:06 schreef kawotski het volgende:
Beter 1 of 2 motorrijlessen, zou heel wat ongelukken kunnen voorkomen
Achterop meerijden, in 1 of 2 lessen leer je niet voldoende kijken, daar ben je langer voor nodig. Bovendien moet je dan ook kunnen schakelen op een motor.
pi_104869049
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:53 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Lekker met 220 op die paal belanden in plaats van met 80, nou nou, die regels zijn er echt niet voor niets. Rot toch op met je alles-moet-je-zelf-maar-weten-en-laat-me-met-rust-mentaliteit
In tegendeel, ik heb geen enkele moeite met verkeershandhaving, maar zaken verplicht afdwingen leid meestal niet tot sympathie, daarnaast zijn de kosten van een rijbewijs al buitenproportioneel in Nederland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 27 november 2011 @ 09:45:13 #45
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104869099
Onzin+ werkvoorziening.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_104879024
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 09:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

In tegendeel, ik heb geen enkele moeite met verkeershandhaving, maar zaken verplicht afdwingen leid meestal niet tot sympathie, daarnaast zijn de kosten van een rijbewijs al buitenproportioneel in Nederland.
Sympathie, haha, misschien dat ze de meerwaarde gaan waarderen als ze een leven lang kunnen rijden zonder ongeluk. Rare mentaliteit heb je anders.
Haha
  zondag 27 november 2011 @ 15:41:11 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104879540
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:42 schreef CasB het volgende:

[..]

Het gaat er ook om dat je weet wat een vrachtwagenchauffeur ziet, zodat je er als medeweggebruiker rekening mee kan houden en dat je weet waar de dode hoek zit. Mijn rij-instructeur gaf ook expliciet aan waar ik moest rijden om gezien te worden door een chauffeur.
Maar als je meerijdt in je vrachtwagen weet je nog niet hoe of wat het is om er in te rijden, mensen moeten van zichzelf nadenken..
pi_104879706
Ik vind het een overbodig. Gemiddeld persoon weet dat een vrachtwagenchauffeur een bepaald gedeelte niet kan zien rondom zijn vrachtwagen. Dat leer je ook in groep 8 van de basisschool, en nog een keer bij je rijlessen. Waarom dan ook nog eens betalen om het verplicht te ervaren? Is een soort bevestiging. "oja inderdaad, ik kan die auto niet zien". Met boerenverstand hoeft die bevestiging niet.
pi_104879778
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:44 schreef Jordony het volgende:
Ik vind het een overbodig. Gemiddeld persoon weet dat een vrachtwagenchauffeur een bepaald gedeelte niet kan zien rondom zijn vrachtwagen. Dat leer je ook in groep 8 van de basisschool, en nog een keer bij je rijlessen. Waarom dan ook nog eens betalen om het verplicht te ervaren? Is een soort bevestiging. "oja inderdaad, ik kan die auto niet zien". Met boerenverstand hoeft die bevestiging niet.
Ik mag hopen dat dat dan ook niet het doel is van dit idee :')
Maar meer het ervaren hoe groot zo'n ding is, hoe ruim je bochten moet nemen en hoe weinig ruimte je daarvoor soms krijgt.
pi_104880245
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:44 schreef Jordony het volgende:
Iets weten is wat anders dan je ergens altijd bewust van zijn. Misschien is het wel een idee om mensen een keer ipv een rijles even in een simulator te zetten, auto en motor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')