abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104862242
Mooi verhaaltje TS :Y)

Ik begrijp wat je bedoelt :) Helaas zou leven in een bergdorpje dat voor mij niet oplossen maar als dat voor jou werkt moet je dat absoluut doen. Je bent niets verplicht aan de maatschappij, je hoeft niet 'gewoon' te zijn en te doen zoals iedereen doet :)
pi_104862327
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 23:31 schreef Levolution het volgende:

[..]

Toch denken veel mensen dat het om presteren draait. Heel naar.

[..]

Boer, dichtbij stad. Prima compromis voor mij. De vrijheid om zelf je inkomen te bepalen en toch van de gemakken voorzien die de beschaving levert.
In het buitenland is het ook nog 'betaalbaar'. Hier kost een boerderijtje een vermogen.
Exactly. Weet je wat een mooi plan is voor jou, maak je studie af, doe je best op school etc. Probeer daarnaast wel veel te ontspannen, hobbies etc. maar het belangrijkste; je moet iets hebben om naartoe te werken. Bijv. wat ik net zei; de droom om straks te emigreren en een nieuw leven elders op te bouwen. Als je een dergelijk plan hebt, dan verloopt je studie ook makkelijker omdat je weet dat je het ergens voor doet. Je weet dat je later je leven een nieuwe wending gaat geven.
  zaterdag 26 november 2011 @ 23:45:10 #128
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_104862808
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:49 schreef Levolution het volgende:

Farmacie.
Best zwaar. Practicumweken waarbij je tot 17:00 op het lab zit en 's avonds nog verslag moet leggen en het practicum van de volgende dag moet voorbereiden zijn niet uitgesloten. En tussendoor moet je ook nog leren voor het tentamen waarmee je dat vak afsluit.

Vind ik het leuk? Ja, de chemie en biologie erachter vind ik erg interessant. Maar niet zo interessant dat ik er niets anders naast wil doen (waar soms dus heel weinig tijd voor over blijft). En mijn toekomstperspectief? Behoorlijk saai.
Dude, Farmacie is na Tandheelkunde DE studie met de beste toekomstperspectieven (inkomsten en vrijheid). Het is een topkeuze.
  zaterdag 26 november 2011 @ 23:46:57 #129
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_104862888
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:59 schreef SeLang het volgende:
Ik ben op m'n 39-ste gestopt met werken (ben nu 43). Net een boterham op met jam van bramen die ik hier in het bos heb geplukt :9 O+
Respect _O_
  zaterdag 26 november 2011 @ 23:52:10 #130
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_104863103
Mietje. :)
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
  zondag 27 november 2011 @ 00:18:08 #131
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104864223
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 23:33 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

Exactly. Weet je wat een mooi plan is voor jou, maak je studie af, doe je best op school etc. Probeer daarnaast wel veel te ontspannen, hobbies etc. maar het belangrijkste; je moet iets hebben om naartoe te werken. Bijv. wat ik net zei; de droom om straks te emigreren en een nieuw leven elders op te bouwen. Als je een dergelijk plan hebt, dan verloopt je studie ook makkelijker omdat je weet dat je het ergens voor doet. Je weet dat je later je leven een nieuwe wending gaat geven.

Ik probeer met bovenstaande redenering zoveel mogelijk te ontspannen tijdens mijn studie. Maar dat (+ mijn luiheid) gaat ten koste van het behalen van alles. En als het dit jaar niet lukt, zit ik met die langstudeerdersboete. Ik zit eraan te denken om hem dan te smeren naar België, maar vraag me af of je dan ontkomt aan die boete. Maar prioriteit is natuurlijk om alles dit jaar te behalen. Eén vak is echter al fataal.

quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 23:45 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]

Dude, Farmacie is na Tandheelkunde DE studie met de beste toekomstperspectieven (inkomsten en vrijheid). Het is een topkeuze.
Eigenlijk wel, ik moet niet zo zeuren. Je zit wel vast aan kantoortijden als apotheker, maar volgens mij kun je best wat chillen. Patiënten spreken niet echt vaak meer met de apotheker. Gewoon een kantoortje achterin de apotheek hebben waar je kan gamen, sporten etc. :D
This isn't even my final form.
  zondag 27 november 2011 @ 00:19:46 #132
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104864312
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2011 23:52 schreef PhatBassBoom het volgende:
Mietje. :)
Waarheid. Ik vlucht voor verplichtingen. Maar als ik daar gelukkiger van word, dan ben ik graag een mietje.
  zondag 27 november 2011 @ 00:26:51 #133
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_104864610
TS leeft over 5 jaar in een VINEX wijkje ergens in NL terwijl hij apotheekmedewerker is.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
  zondag 27 november 2011 @ 00:51:54 #134
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104865601
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2011 00:26 schreef mymoodfentje het volgende:
TS leeft over 5 jaar in een VINEX wijkje ergens in NL terwijl hij apotheekmedewerker is.
Misschien ben ik over 5 jaar nog wel op FOK!, dan laat ik het je weten.
Ondertussen, wat doe jij dat zoveel oplevert dat je je kinderen voor altijd denkt te kunnen voorzien?
pi_104866044
Beetje pubertijd-achtig. Als je klein was mocht je doen wat je wil. Tot ong. 12 jaar hoor je opeens dat je een "grote jongen" bent. Een jaar later ga je je opeens voor dingen schamen waar je je eigenlijk niet voor wilt schamen. Dan word je wat ouder (15) op deze leeftijd zien mensen je al snel als een jongen die wel wat zelfstandigheid gewent is. En dat is waar, je moet opeens veel meer zelfstandig doen.

Dan word je 16, en ga je uit. Wanneer je wat geneukt hebt, pluk je wat zelfvertrouwen terug. En sta je zelfverzekerder in het leven.

Dan, hoppa, College afmaken, werken, zaterdag uitgaan, zondag uitslapen, weer werken...

Heb precies hetzelfde als jou :')
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
  zondag 27 november 2011 @ 10:04:18 #136
358258 PhatBassBoom
Kankerharde kutjeslikker
pi_104869271
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 00:19 schreef Levolution het volgende:

[..]

Waarheid. Ik vlucht voor verplichtingen. Maar als ik daar gelukkiger van word, dan ben ik graag een mietje.
Zeik dan niet zo als je er gelukkiger van wordt.
If you want to accomplish anything in life, you can’t just sit back and hope that it will happen. You’ve got to make it happen! ~ Chuck Norris
  zondag 27 november 2011 @ 10:20:43 #137
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_104869437
Mooi verhaal ^O^ Ik kan me er wel in vinden
Mijn nieuwe ondertitel
  zondag 27 november 2011 @ 12:56:04 #138
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104872791
We hebben het nog nieteens gehad over het feit dat je leven in eigen hand nemen leidt tot een gezondere levensstijl met meer beweging, minder stress, meer buiten, meer tijd om gezond te eten, etc....

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 27 november 2011 @ 13:32:17 #139
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104874125
quote:
2s.gif Op zondag 27 november 2011 12:56 schreef SeLang het volgende:
We hebben het nog nieteens gehad over het feit dat je leven in eigen hand nemen leidt tot een gezondere levensstijl met meer beweging, minder stress, meer buiten, meer tijd om gezond te eten, etc....

[ afbeelding ]
Die grafiekjes gaan over thee?

Overigens klopt het wat je zegt. Ik let veel op mijn gezondheid, maar in de drukke weken heb je minder tijd om te sporten e.d. Sowieso word je in een zittende leefstijl gedwongen, terwijl ik liever loop. Voedsel uit de supermarkt zit vol met troep. Conserveermiddelen, bindmiddelen, emulgatoren (transvetten), smaakstoffen, kleurstoffen. Allemaal dingen die je kan vermijden als je zoveel mogelijk zelf bereidt. Maar daar is tijd voor nodig.
  zondag 27 november 2011 @ 13:43:22 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104874547
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:32 schreef Levolution het volgende:

[..]

Die grafiekjes gaan over thee?
Nee, over hoe mijn eigen gewicht en Body Mass Index convergeren naar de gezonde optimale waarden sinds ik "vrij" ben.
Mijn reisverslagen
  zondag 27 november 2011 @ 13:59:45 #141
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104875264
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:43 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, over hoe mijn eigen gewicht en Body Mass Index convergeren naar de gezonde optimale waarden sinds ik "vrij" ben.
Oh, ik keek naar de url en daar stond een thee in.
Doe je ook aan krachttraining?
  zondag 27 november 2011 @ 14:05:46 #142
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_104875571
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 00:51 schreef Levolution het volgende:

[..]

Misschien ben ik over 5 jaar nog wel op FOK!, dan laat ik het je weten.
Ondertussen, wat doe jij dat zoveel oplevert dat je je kinderen voor altijd denkt te kunnen voorzien?
NUL KOMMA NUL.

En wij moeten juist inbinden voor die braller. Ik had in juli een ban voor mezelf aangevraagd, misschien doe ik dat opnieuw.

De laatste tijd heb ik het gevoel dat mensen me hier eerder kwijt dan rijk zijn. Misschien had ik het eind 2004 bij allerlei kleine fora moeten houden en toch eindeloos lang mijn gelukzalige momenten tellen...
  zondag 27 november 2011 @ 14:08:11 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104875694
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 13:59 schreef Levolution het volgende:

[..]

Oh, ik keek naar de url en daar stond een thee in.
Doe je ook aan krachttraining?
"dongfangmeiren" betekent "oriental beauty" en is inderdaad ook de naam van een theesoort. Ik maakte die webspace toen ik in Taiwan woonde, vandaar.

Ik doe aan geen enkele officiele sport maar ik wandel veel en fiets af en toe. Op een gemiddelde dag loop ik makkelijk 5-10km en als ik op vakantie ben gaat dat richting 20km gemiddeld.

Btw, dit soort reisjes ( 2 maanden per stuk):
[Reisverslag] Maleisie +Brunei
[Reisverslag] Vietnam + Laos + Cambodja
[Reisverslag] Engeland + Schotland + Wales
Filipijnen
Indonesie
Thailand

[ Bericht 3% gewijzigd door SeLang op 27-11-2011 14:24:31 ]
Mijn reisverslagen
  zondag 27 november 2011 @ 14:52:11 #144
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104877596
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:05 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

NUL KOMMA NUL.

En wij moeten juist inbinden voor die braller. Ik had in juli een ban voor mezelf aangevraagd, misschien doe ik dat opnieuw.

De laatste tijd heb ik het gevoel dat mensen me hier eerder kwijt dan rijk zijn. Misschien had ik het eind 2004 bij allerlei kleine fora moeten houden en toch eindeloos lang mijn gelukzalige momenten tellen...
Yo, whaddup man? Wat een frustratie, ik snap niet wat er precies aan de hand is.
  zondag 27 november 2011 @ 14:53:32 #145
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104877643
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

"dongfangmeiren" betekent "oriental beauty" en is inderdaad ook de naam van een theesoort. Ik maakte die webspace toen ik in Taiwan woonde, vandaar.

Ik doe aan geen enkele officiele sport maar ik wandel veel en fiets af en toe. Op een gemiddelde dag loop ik makkelijk 5-10km en als ik op vakantie ben gaat dat richting 20km gemiddeld.

Filipijnen
Indonesie
Thailand
Fuck, fuck, fuck. Ik ben zo jaloers. Al die beestjes die je ziet. Man, als ik in Nederland al een bijzonder beestje zie ga ik uit mijn dak.
pi_104878142
Ik ga volgend jaar afstuderen en ben ook bang voor 'de sleur' -O- . Heb nu al zo weinig vrije tijd, mis echt de tijden van het voortgezet en basisonderwijs! Daar was het om 15:00 uur ben je gewoon vrij, kan je relaxen en lekker ouwehoeren. Nu heb je zoveel verplichtingen ;( .

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 14:08 schreef SeLang het volgende:

[..]

Filipijnen
Indonesie
Thailand
Baas! _O_ . Mag ik vragen hoe je zo financieel onafhankelijk bent geworden? Je hebt al eerder aangegeven door te werken, maar door alleen te werken kan je (volgens mij) niet al op je 39ste stoppen met werken en al die geweldige dingen doen :) .
  zondag 27 november 2011 @ 16:11:14 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104880923
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 15:06 schreef QBay het volgende:
Ik ga volgend jaar afstuderen en ben ook bang voor 'de sleur' -O- . Heb nu al zo weinig vrije tijd, mis echt de tijden van het voortgezet en basisonderwijs! Daar was het om 15:00 uur ben je gewoon vrij, kan je relaxen en lekker ouwehoeren. Nu heb je zoveel verplichtingen ;( .

Hoeft helemaal niet zo te zijn hoor. Ik heb in de periode dat ik werkte ook veel leuke dingen kunnen doen. Ook toen veel gereisd voor het werk maar ook in m'n vrije tijd (Europa, Zuid Amerika, Midden Oosten, etc). 5 weken per jaar vakantiedagen en 3 weken onbetaald verlof opgenomen elk jaar, dus totaal 8 weken per jaar. Daar kun je best wel wat mee. En het werk is ook niet altijd kut hoor. Ik heb interessante periodes gehad.

quote:
Baas! _O_ . Mag ik vragen hoe je zo financieel onafhankelijk bent geworden? Je hebt al eerder aangegeven door te werken, maar door alleen te werken kan je (volgens mij) niet al op je 39ste stoppen met werken en al die geweldige dingen doen :) .
Werken plus beleggen. Maar het meeste komt echt gewoon uit werken hoor. Veel in het buitenland geweest (1 jaar in China gewoond/gewerkt, 4 jaar in Taiwan, en ook Belgie en Engeland, waar ik nu nog steeds woon). Flexibiliteit wordt goed betaald. En niet teveel geld uitgeven aan onzin. Ik heb bijvoorbeeld altijd in >10 jaar oude auto's rondgereden. Pas nu heb ik een "fatsoenlijke" auto. En geen huis kopen maar huren scheelt ook, vooral door indirecte effecten (je besteed minder geld aan inrichting e.d., en bovenal: je bent flexibel en dat betaalt zich uit).
Mijn reisverslagen
pi_104881266
Dan moet je natuurlijk wel de juiste capaciteiten en de juiste baan hebben.
pi_104883817
Terechte klacht.
celebrate your money
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')