abonnement Unibet Coolblue
pi_66469596
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 07:27 schreef BeardedDragon het volgende:
[qoute]
ik zit al een dag of 3 in Vientiane
maar toch bedankt
ik had een rechtstreekse bus van Pattaya naar Nong Khai, 13 uur inderdaad
[/qoute]

Kan je me misschien vertellen hoe je die bus geregeld hebt?
Ik woon namelijk in Jomtien en ben ook van plan naar Laos te reizen...

Als men directe bussen vanuit Pattaya naar Cambodia weet, ben ik ook benieuwd...
ik had een vriendinnetje in Pattaya (nee, niet betaald ), die is met mij naar het busstation gegaan voor een kaartje, ik zal nog even vragen welk busstation dat was
pi_66469856
ik bedacht me dat ik in Rayong bussen naar Nong Khai had gezien, et voila: http://teakdoor.com/thai-(...)n-vientiane-lao.html

om een of andere reden rijdt er heel veel op Rayong, echt de meest idiote bestemmingen

afijn, dit is kennelijk het adres: http://www.yellowpages.co.th/newyp/profile.php?snd=92eb5ffee6uV2xST2FscEVaR3BOVkVWNVRXcGtjRTFFVlhkT2FrMTNUbnBSTUUxcVFYZFphbWM5ae2fec3ad71c777531578f&lng=en&group=b&add=1&cname=407%20Pattana%20Co%20Ltd


pi_66473545
Morgen om 2 uur de Wondergirls op Siam! Kijkuh...
pi_66482788
Even een kort vraagje, alwéér over visa...

Is het beter om vooraf een visum te regelen bij de ambassade of om gewoon die kant op te vliegen en daar een visum te kopen? Wat raden jullie aan?
pi_66484508
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:31 schreef WTFbbq het volgende:
Even een kort vraagje, alwéér over visa...

Is het beter om vooraf een visum te regelen bij de ambassade of om gewoon die kant op te vliegen en daar een visum te kopen? Wat raden jullie aan?
waar ga je naartoe, en hoe lang?
  donderdag 26 februari 2009 @ 20:28:00 #206
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_66493816
Hee iedereen!
Mijn broer gaat waarschijnlijk 5 maanden stage lopen in bangkok, en mijn ouders en ik willen hem daar een keer op komen zoeken om er gelijk een vakantie (2 weken) aan vast te plakken. Maar wij zijn echt compleet onervaren in verre reizen ! Om even een illustratie te geven, ik ben altijd met m'n ouders mee gegaan met de caravan naar Frankrijk en ben afgelopen zomer voor het eerst in het vliegtuig gestapt naar Barcelona. M'n ouders hebben zelfs nog nooit gevlogen, en de enige hotels die we hebben gezien waren Formule 1 hotels wanneer we met de auto naar Frankrijk gingen..

Ook al duurt het nog heel lang voordat m'n broer op stage gaat, en wij waarschijnlijk pas in november of december naar Thailand gaan, ben ik me nu al aan het orienteren, zal dit topic ook goed in de gaten houden maar tips zijn altijd welkom! Mijn probleem is een beetje dat er op internet zo veel informatie te vinden is! Zeker voor een leek als ik. We willen Bangkok (en mijn broer) natuurlijk bezoeken maar we willen daarnaast ook genieten van Bounty-stranden. Heb gehoord dat Phuket vooral veel sekstoerisme biedt, en dat wil ik graag ontwijken. Welke badplaatsen zijn dan aanraders? En hoe zit dat met binnen Thailand reizen? Het is een groot land namelijk..

Ik weet wel dat ik nu al begin met sparen.. met de caravan op een camping staan was vanwege dat wel een stuk goedkoper, maar ik ben zo blij dat we nu eindelijk de kans krijgen om iets anders van de wereld te zien En het vooruit dromen is zo leuk! Kan nu al niet wachten!
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_66514480
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 07:40 schreef Ruud het volgende:

[..]

...ik zal nog even vragen welk busstation dat was
nog geen antwoord, maar op m'n kaartje staat '407 Pattana Company Limited', misschien kun je daar iets mee?
pi_66516087
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:04 schreef Ruud het volgende:

[..]

nog geen antwoord, maar op m'n kaartje staat '407 Pattana Company Limited', misschien kun je daar iets mee?
Company naam zegt niets, dat is gewoon de naam van de Thaise Connexxion die de consessie voor die route heeft. Maar als ik me nog wel kan herrinneren is er een directe busverbinding die start vanuit Chantaburi en via Ratsanasasima (Khorat) via Khon Kean, Udon Thani naar Nong Kai rijdt. Zit je wel een paar uur in de bus hoor. Of dat de lijn is die via Pattaya loopt weet ik niet zeker, toen lag ik reeds te snurken. Zijn wel goede bussen met afhankelijk van de prijs, 24 of 36 seats.
pi_66516278
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 12:04 schreef Ruud het volgende:

[..]

nog geen antwoord, maar op m'n kaartje staat '407 Pattana Company Limited', misschien kun je daar iets mee?
Thailand #18 - waar het weer rustig is

same same and not even different
pi_66516368
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 20:28 schreef Liebe het volgende:
Hee iedereen!
Ik weet wel dat ik nu al begin met sparen.. met de caravan op een camping staan was vanwege dat wel een stuk goedkoper, maar ik ben zo blij dat we nu eindelijk de kans krijgen om iets anders van de wereld te zien En het vooruit dromen is zo leuk! Kan nu al niet wachten!
Jullie lijken me nu een stereotiep gezin om "mit der LTU ins Thailand zu fliegen und dort die Traum Insel zu besuchen" En anders boek je toch gewoon een package tour van door to door. Ik zou maar niet gaan experimenteren door deze eerste keer alles zelf te regelen. Je kunt er waarschijnlijk dan aan het einde best voor weinig nog een weekje Bangkok aan vast plakken. (Maar misschien zit je broer er daar tegen die tijd hoogst waarschijnlijk niet op te wachten, of hij moet z'n Thaise vriendin aan je ouders willen voorstellen.)
pi_66516540
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 15:31 schreef WTFbbq het volgende:
Even een kort vraagje, alwéér over visa...

Is het beter om vooraf een visum te regelen bij de ambassade of om gewoon die kant op te vliegen en daar een visum te kopen? Wat raden jullie aan?
Voor Vietnam is het eenvoudiger om dat hier aan te vragen, voor Thailand, Maleisie en Singapore krijg je dat graties bij aankomst en voor Laos, Cambodja en Myanmar gewoon upon arrival resp. 30, 20 en 10 dollar cash betalen. Zorg wel dat je dollars in puntgave biljetten en in de juiste coupures bij je hebt. En neem een rol van minstens 25 x 1 dollar biljetten mee voor wanneer de tarieven weer eens tijdelijk gestegen zijn.
pi_66518512
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:06 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Voor Vietnam is het eenvoudiger om dat hier aan te vragen, voor Thailand, Maleisie en Singapore krijg je dat graties bij aankomst en voor Laos, Cambodja en Myanmar gewoon upon arrival resp. 30, 20 en 10 dollar cash betalen. Zorg wel dat je dollars in puntgave biljetten en in de juiste coupures bij je hebt. En neem een rol van minstens 25 x 1 dollar biljetten mee voor wanneer de tarieven weer eens tijdelijk gestegen zijn.
niet correct

Laos op de meeste grensovergangen on arrival: USD 35 (voor Nederlanders althans). Zolang de USD niet gescheurd zijn, geen probleem. Overtime is veelal 1 USD, of 10.000 kip of 40/50 bath (en ze werken van 8-11, 14-16, en hebben heel veel feestdagen ).

Myanmar, zie bovenstaande post: er is GEEN visa on arrival zonder dat een travel agent dat geregeld heeft. Sommige landgrensovergangen kennen een soort permitregeling waarbij je 1 dag of 14 dagen (Tachilek) Myanmar in mag, maar je laat je paspoort achter, en je mag alleen een beperkt gebied in. Vlieg je op Yangon moet je van te voren een visum geregeld hebben, en je krijgt het alleen on arrival als je dat via een travel agent weken van te voren geregeld hebt (geen garantie dat je het ook echt krijgt).
Voor Myanmar geldt dat de USD vlekkeloos moeten zijn: niet gekreukt, geen vlekken, geen scheurtjes. En niet beginnend met CB.

Cambodja geen recente ervaring mee.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 14:54:55 #213
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_66520684
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 13:00 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Jullie lijken me nu een stereotiep gezin om "mit der LTU ins Thailand zu fliegen und dort die Traum Insel zu besuchen" En anders boek je toch gewoon een package tour van door to door. Ik zou maar niet gaan experimenteren door deze eerste keer alles zelf te regelen. Je kunt er waarschijnlijk dan aan het einde best voor weinig nog een weekje Bangkok aan vast plakken. (Maar misschien zit je broer er daar tegen die tijd hoogst waarschijnlijk niet op te wachten, of hij moet z'n Thaise vriendin aan je ouders willen voorstellen.)
Juist omdat ik niet wil dat wij zo'n stereotype gezin worden, vraag ik jullie om wat info.. De enige reden dat mijn ouders naar Thailand willen is vanwege m'n broer, hij heeft gezegd dat hij dat prima vind, is ook zijn eerste keer buiten Europa (en wordt ook zijn eerste keer vliegen), dus hem gaan we sowieso bezoeken. Zoals ik al zei, wij hebben totaal geen ervaring met andere dingen dan kamperen, maar ook al is het onze eerste keer, we willen er wel het beste/mooiste/leukste uithalen. Ik bedoel maar, als je dan toch een keer de stap zet om je grenzen te verleggen.. Experimenteren zijn we dan ook zeker niet van plan, is een te groot risico. Maar ja, als je hoort dat bijvoorbeeld Phuket heel erg bekend staat om het sekstoerisme trekt mij dat persoonlijk niet heel erg. Aangezien hier wat ervarener reizigers zitten, dacht ik dat jullie misschien een paar -hoe zeg je dat- veilige tips kondne geven. Zo'n package tour lijkt me op zich wel wat, maar we hoeven niet perse het hele land te zien, snapje?
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_66520981
wij vliegen ook met LTU hoor
al werd er wel geklapt werd om een landing......en stonden mensen al op toen het vliegtuig nog aan het taxien was.....maar uiteindelijk zijn ze wel el cheapo....

wat vind je leuk (strand, cultuur, mensen, etc.), hoe lang de tijd heb je?
pi_66534362
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 14:54 schreef Liebe het volgende:

[..]

Juist omdat ik niet wil dat wij zo'n stereotype gezin worden, vraag ik jullie om wat info.. De enige reden dat mijn ouders naar Thailand willen is vanwege m'n broer, hij heeft gezegd dat hij dat prima vind, is ook zijn eerste keer buiten Europa (en wordt ook zijn eerste keer vliegen), dus hem gaan we sowieso bezoeken. Zoals ik al zei, wij hebben totaal geen ervaring met andere dingen dan kamperen, maar ook al is het onze eerste keer, we willen er wel het beste/mooiste/leukste uithalen. Ik bedoel maar, als je dan toch een keer de stap zet om je grenzen te verleggen.. Experimenteren zijn we dan ook zeker niet van plan, is een te groot risico. Maar ja, als je hoort dat bijvoorbeeld Phuket heel erg bekend staat om het sekstoerisme trekt mij dat persoonlijk niet heel erg. Aangezien hier wat ervarener reizigers zitten, dacht ik dat jullie misschien een paar -hoe zeg je dat- veilige tips kondne geven. Zo'n package tour lijkt me op zich wel wat, maar we hoeven niet perse het hele land te zien, snapje?
pattaya staat bekend om de seks, misschien dat hua hin wat is voor je?
  vrijdag 27 februari 2009 @ 22:37:09 #216
6941 APK
Factual, I think.
pi_66538283
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:06 schreef -predator- het volgende:

[..]

pattaya staat bekend om de seks, misschien dat hua hin wat is voor je?
Volgens mij kunnen ze beter naar Phi Phi ofzo gaan.
Wat moet je nou in Hua Hin als je de eerste keer in Thailand bent?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_66540828
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 21:06 schreef -predator- het volgende:

[..]

pattaya staat bekend om de seks, misschien dat hua hin wat is voor je?
Pffff, alsof je dat in Hua Hin niet aantreft zeker.... komaan zeg.

Nee als ik dit gezin zo inschat zou mijn reis zijn: Kanchanaburi(River Kwai), Ayutaya(Tempels), Chiang Mai (Doh Sutep en Golden triangle), Bangkok (shopping en sightseeing)) met aan het einde Ban Saen of Koh Samet voor het strand. Allemaal redelijk tot zeer goed met de bus te doen met als alternatief de trein of vliegen. Zo heb je een combi van cultuur, historie, stad en strand. Ook best in twee weken in te passen als je het een beetje uitkient en geen probleem om het sextoerisme volledig te ontlopen als je niet op Sukhumvit of in Patpong gaat winkelen.

Liebe, IM me maar wanneer je wat meer details en en kostenplaatje wilt. Hoi!
pi_66555014
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:53 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Pffff, alsof je dat in Hua Hin niet aantreft zeker.... komaan zeg.

Nee als ik dit gezin zo inschat zou mijn reis zijn: Kanchanaburi(River Kwai), Ayutaya(Tempels), Chiang Mai (Doh Sutep en Golden triangle), Bangkok (shopping en sightseeing)) met aan het einde Ban Saen of Koh Samet voor het strand. Allemaal redelijk tot zeer goed met de bus te doen met als alternatief de trein of vliegen. Zo heb je een combi van cultuur, historie, stad en strand. Ook best in twee weken in te passen als je het een beetje uitkient en geen probleem om het sextoerisme volledig te ontlopen als je niet op Sukhumvit of in Patpong gaat winkelen.

Liebe, IM me maar wanneer je wat meer details en en kostenplaatje wilt. Hoi!
Je moet toch ook naar de stranden in het zuiden denk ik. Phi Phi ofzo.
pi_66556883
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 16:16 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Je moet toch ook naar de stranden in het zuiden denk ik. Phi Phi ofzo.
Ko Chang is wellicht praktischer gelegen t.o.v. Bangkok? Alhoewel het niet echt veel uitmaakt als je vliegt (of je nou naar Krabi of naar Trat vliegt).

We zijn vorige maand tegen beter weten in na vijf jaar weer naar Ko Chang geweest, en het viel eigenlijk best mee. We dachten dat het heel druk zou zijn en met veel package touristen, maar het viel eigenlijk wel mee. Wel drukken dan vijf jaar geleden, maar er was nog heel goed langs te kijken.

En voor de liefhebber: KP huts leeft nog (wel met minder ziel, daarentegen met betere bungalows), en Hobby Hut is veranderd in een shooting range

Het andere eiland waar we verbleven hebben is Ko Yao Noi (tussen Phuket en Krabi in). Beviel eigenlijk zo goed dat we 20 dagen gebleven zijn. Erg relaxt en sloom. Geen mooie stranden overigens, maar duidelijk nog niet echt gewend aan touristen. Althans niet aan zo'n raar stel die drie weken op het eiland rondrijdt op een saamlor ('drie wielen, een motor met zijspan dus, die eigenlijk alleen voor vracht bedoeld is, maar meer sanuk -leuk- is dan een brommer ).

/edit/ zo eentje dus, maar dan zonder het dakje



[ Bericht 14% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 28-02-2009 17:23:06 ]
pi_66561692
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 23:53 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Pffff, alsof je dat in Hua Hin niet aantreft zeker.... komaan zeg.

Nee als ik dit gezin zo inschat zou mijn reis zijn: Kanchanaburi(River Kwai), Ayutaya(Tempels), Chiang Mai (Doh Sutep en Golden triangle), Bangkok (shopping en sightseeing)) met aan het einde Ban Saen of Koh Samet voor het strand. Allemaal redelijk tot zeer goed met de bus te doen met als alternatief de trein of vliegen. Zo heb je een combi van cultuur, historie, stad en strand. Ook best in twee weken in te passen als je het een beetje uitkient en geen probleem om het sextoerisme volledig te ontlopen als je niet op Sukhumvit of in Patpong gaat winkelen.

Liebe, IM me maar wanneer je wat meer details en en kostenplaatje wilt. Hoi!
pfff hoor je mij zeggen dat je dat daar niet aantreft?
ik geef gewoon een suggestie meer niet.
pi_66561810
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:37 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen ze beter naar Phi Phi ofzo gaan.
Wat moet je nou in Hua Hin als je de eerste keer in Thailand bent?
niks mis met hua hin, maar er zijn zat plekken waar je heen kunt gaan waaronder dus phi phi, is inderdaad erg mooi.
pi_66605257
Mijn suggestie is ook alleen bedoeld voor een gezin dat voor het eerst naar Thailand gaat. Dan kun je niet alles in één keer bezoeken. Hebben wij als ervaren Thailand gangers tenslotte ook niet gedaan toen we voor het eerst eens 3 weken naar LOS gingen. Ja, de backpackers die zeeen van tijd hebben daargelaten natuurlijk. Maar denk maar eens terug aan je eerste keer en hoe overweldigend het was die volkomen andere cultuur en gewoontes. En ik denk dat Koh Phi Phi gewoon niet practisch is om te combineren als je ook nog wat van het noorden wilt zien. Voor het strand ter afsluiting van een eerste overweldigende vakantie zou ik dan toch voor Koh Samet kiezen. Koh Chang is tenslotte nog steeds zo'n 9 uur reizen all-in vanaf Bangkok.
pi_66605436
quote:
Op maandag 2 maart 2009 03:08 schreef Buzz129 het volgende:
Mijn suggestie is ook alleen bedoeld voor een gezin dat voor het eerst naar Thailand gaat. Dan kun je niet alles in één keer bezoeken. Hebben wij als ervaren Thailand gangers tenslotte ook niet gedaan toen we voor het eerst eens 3 weken naar LOS gingen. Ja, de backpackers die zeeen van tijd hebben daargelaten natuurlijk. Maar denk maar eens terug aan je eerste keer en hoe overweldigend het was die volkomen andere cultuur en gewoontes. En ik denk dat Koh Phi Phi gewoon niet practisch is om te combineren als je ook nog wat van het noorden wilt zien. Voor het strand ter afsluiting van een eerste overweldigende vakantie zou ik dan toch voor Koh Samet kiezen. Koh Chang is tenslotte nog steeds zo'n 9 uur reizen all-in vanaf Bangkok.
Koh Chang is 45 minuten vliegen vanaf Bangkok en daarna staat er een minivan voor je klaar.

Of vijf uur bussen, en daarna een half uurtje met de ferry (neem een rechtstreekse bus naar Leam Ngop).

Dat is wat anders dan 9 uur reizen all-inn.
pi_66613522
Ik zou elkaar gewoon lekker de hersens in gaan meppen over een hele normale vraag van een meisje dat met haar familie naar thailand gaat en suggesties wil over leuke dingen.
pi_66614444
quote:
Op maandag 2 maart 2009 06:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Koh Chang is 45 minuten vliegen vanaf Bangkok en daarna staat er een minivan voor je klaar.

Of vijf uur bussen, en daarna een half uurtje met de ferry (neem een rechtstreekse bus naar Leam Ngop).

Dat is wat anders dan 9 uur reizen all-inn.
Soooo, sinds wanneer heeft Koh Chang een vliegveld? Maar ik krijg het idee dat jij alles beter weet omdat je er ook een keer geweest bent. Ik doe er dan ook maar het zwijgen toe.
  maandag 2 maart 2009 @ 19:07:07 #226
16632 Xlarge
========
pi_66626602
quote:
Op maandag 2 maart 2009 13:26 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Soooo, sinds wanneer heeft Koh Chang een vliegveld? Maar ik krijg het idee dat jij alles beter weet omdat je er ook een keer geweest bent. Ik doe er dan ook maar het zwijgen toe.
Idd het zal toch echt via het vliegveld in Trat moeten gaan.
Mocht je echt op Koh Chang willen vliegen zal je onderstaand vliegtuig nodig hebben.



Het is echter wel ongeveer 5 uur in de bus ipv 9 uur
pi_66630894
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:07 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Idd het zal toch echt via het vliegveld in Trat moeten gaan.
Mocht je echt op Koh Chang willen vliegen zal je onderstaand vliegtuig nodig hebben.

[ afbeelding ]

Het is echter wel ongeveer 5 uur in de bus ipv 9 uur
Ik zei toch 9 uur all-in, ofwel van deur tot deur. Eerst naar Ekkamai busstation, wachten, in de bus inderdaad 5 tot 5,5 uur naar Trat, wachten op de veerboot, 50 minuten op die boot, en dan nog eens met een songtaw naar WSB of Kai Bay. Tel dat eens even bij elkaar op en je komt heel gauw aan 9 uur. Maar goed als jullie het in 5 uur all in kunnen ...... GEFELICITAART!
  maandag 2 maart 2009 @ 20:59:36 #228
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_66630985
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:07 schreef Xlarge het volgende:

[..]

Idd het zal toch echt via het vliegveld in Trat moeten gaan.
Mocht je echt op Koh Chang willen vliegen zal je onderstaand vliegtuig nodig hebben.

[ afbeelding ]

Het is echter wel ongeveer 5 uur in de bus ipv 9 uur
Oeh, ik wil met dat vliegtuig
stupidity has become as common as common sense was before
pi_66639907
ook ik heb een visum vraagje:

ik vlieg naar bangkok om daar te gaan backpacken. ik wil dan via laos, vietnam en cambodja weer terug naar thailand. dan vanuit bangkok naar manila vliegen, en weer terug, om vervolgens vanuit bangkok naar sydney te vliegen (klinkt onlogisch maar was het goedkoopst). ik kom dus 3 keer thailand binnen, een keer in september, twee keer in november.

Ik ben al eens eerder in thailand geweest, dit was echter voor maar 2 weken, ik meen me te herinneren dat ik toen bij de douane een visum voor 30 dagen(?) kreeg. nu mijn vraag: gaat me bovenstaand schema lukken qua visa? kan ik telkens gewoon een visum bij de grens krijgen? heb ik een nieuw visum nodig als ik het land uit ben geweest? zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? alvast bedankt

(ik kan het natuurlijk gaan googlen, maar zoals iemand anders ook al zei, er is zoveel informatie en jullie weten het vast )
pi_66640980
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 00:55 schreef invasionofheads het volgende:
ook ik heb een visum vraagje:

ik vlieg naar bangkok om daar te gaan backpacken. ik wil dan via laos, vietnam en cambodja weer terug naar thailand. dan vanuit bangkok naar manila vliegen, en weer terug, om vervolgens vanuit bangkok naar sydney te vliegen (klinkt onlogisch maar was het goedkoopst). ik kom dus 3 keer thailand binnen, een keer in september, twee keer in november.

Ik ben al eens eerder in thailand geweest, dit was echter voor maar 2 weken, ik meen me te herinneren dat ik toen bij de douane een visum voor 30 dagen(?) kreeg. nu mijn vraag: gaat me bovenstaand schema lukken qua visa? kan ik telkens gewoon een visum bij de grens krijgen? heb ik een nieuw visum nodig als ik het land uit ben geweest? zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? alvast bedankt

(ik kan het natuurlijk gaan googlen, maar zoals iemand anders ook al zei, er is zoveel informatie en jullie weten het vast )
Drie keer Thailand binnenkomen in een tijdsbestek van 3 maanden is geen enkel probleem. Het ligt er aan hoe lang je wilt blijven. Over land krijg je nog maar een 15 daags visum. En vlieg je vanuit Cambodja naar BKK dan mag je 30 dagen aaneengesloten blijven. Daar hoef je vantevoren helemaal geen visum voor aan te vragen. Overigens krijg je dat visum niet van de douane hoor. Die snuffelen alleen maar in je bagage als ze daar zin in hebben.
pi_66641065
nevermind....

[ Bericht 52% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 03-03-2009 07:05:59 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 3 maart 2009 @ 17:41:22 #232
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66659364
Net terug van een maandje Thailand. Was erg mooi
Bangkok - Pak Chong (Khao Yai national park) - Sukhothai - Chiang Mai - Chiang Rai - Bangkok - Ko Samui - Ko Pha Ngan - Khao Sok national park

Bangkok is best een aardige stad, is veel te zien. Alleen Khao San Road is gruwelijk, wat een ghetto is dat zeg. Maar wel handig als je net aankomt.

Khao Yai national park is schitterend. Vooral die vleermuizengrot is spectaculair (één van de coolste dingen die ik ooit heb gezien), maar ik heb daar veel beestjes gezien zoals wilde olifanten, makaken, gibbons (witte en zwarte), hornbill, schildpadden, veel reptielen en een aantal coole 'kleine' beestjes zoals een scorpion spider.

Sukhothai heb je veel van die oude tempeltjes enzo, maar in een middag heb je het wel gezien. Ook nog een aardige dansvoortstelling gezien daar.

Chiang Mai is mooi maar ook een ontzettend toeristen ghetto inclusief girliebars, en zo'n beetje de helft van alle gebouwen zijn reisbureaus of hotels. De zondagmarkt is (ondanks super toeristisch) wel tof. Ook mooi gehiked in de omgeving (Doi Inthanon national park).

Chiang Rai is wat normaler dan Chiang Mai. In de omgeving heb ik lekker rondgescooterd (bij elkaar >500km ). Vooral rond Mae Salong (Chinese nederzetting met theeplantages) en Doi Tung is het prachtig: mooie relatief rustige kronkelende steile bergweggetjes tot ca 1600m hoog. Prachtige uitzichten. Ook mooi gehiked daar. "Non-tourist trail" = zelf je weg uithakken in de jungle en slapen in een zelfgebouwde hut in de jungle. Ook nog naar Mae Sai en de Gouden Driehoek gescooterd. Die Gouden Driehoek is weinig bijzonders. Echt overhyped.

Daarna via Bangkok naar Ko Samui. Ko Samui vond ik tegenvallen. Wel mooie stranden, maar wat een bejaarden eiland is dat zeg! Het lijkt Eastbourne wel! En ook veel te druk op de wegen. Misschien zat ik op het verkeerde strand (Hat Lamai) maar ik ben gelijk de volgende dag weer vertrokken naar Ko Pha Ngan.

Ko Pha Ngan viel me dan juist weer heel erg mee. Ook als je niet voor de Fullmoon party komt, het is gewoon een prachtig eiland met mooie stranden, mooie natuur en toffe weggetjes om rond te scooteren (slang op een haar na gemist). Ik heb niet gefeest (kwam ik ook niet voor) en ik ben geen strandmens maar ik heb daar toch twee mooie dagen gehad. En het sfeertje is gewoon leuk daar.

Tenslotte naar Khao Sok national park, en dat was misschien wel de highlight van mijn reis. Wat een schitterende natuur daar! Helaas was het mijn laatste bestemming en ik had nog maar 2 dagen daar, want ik had best wat langer willen blijven. Prachtig regenwoud en ook veel beestjes gezien, o.a. civet cats en barking deer, mooie vogeltjes zoals helder blauwe ijsvogels, aapjes, en veel kleine beestjes zoals schorpioenen, slangen, cameleons, vliegende hagedissen, spinnen, kikkertjes en allerlei coole insekten. Helaas had ik alleen maar een 6 jaar oude 3 megapixel supercompact cameraatje bij me met brakke lens, maar ik ga zeker nog een keer terugkomen en dan neem ik een echte camera mee

Even wat piccas







Cameleon





Kikkertje in een bamboestam



Groene slang (pit viper? )



Wit/grijze slang (ook een viper soort denk ik)



Schorpioen bedekt met baby schorpioentjes



Vliegende hagedis. Die plooi aan de zijkanten is een vlieghuid waarmee hij als hij springt naar een andere boom kan zweven.



Vliegende hagedis - Check die schutkleur!



Leafcutter



Scorpionspider op iemand's arm (ja, dat beest is echt zo groot)



Hornbill, foto genomen door het oculair van de fieldtelescoop



Miljoenen vleermuizen vliegen de grot uit



Nee, dat zijn geen wolken maar vleermuizen



Ook tof: de rafflesia bloem. Kan 80cm groot worden (de grootste bloem ter wereld dacht ik) en simuleert de geur van rottend vlees om vliegen aan te trekken voor de bestuiving (maar voor mensen is het reukloos). Bloeit maar een dag of 3. De bloem op de foto heeft zich pas een paar uur geleden geopend. Deze is ca 50cm in diameter.



Slapen in de jungle, toast als ontbijt, geroosterd boven het kampvuur.
Verder ligt er een geladen één-schots geweer te drogen boven het vuur



Kortom, schitterende reis gehad

[ Bericht 0% gewijzigd door SeLang op 03-03-2009 19:17:16 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:09:47 #233
16632 Xlarge
========
pi_66662555
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 17:41 schreef SeLang het volgende:
Helaas had ik alleen maar een 6 jaar oude 3 megapixel supercompact cameraatje bij me met brakke lens,
Toch mooie foto's hoor Selang.
Van de zomer ga ik ook weer, Khao Sok wil ik dan ook aandoen, ben ik nog niet geweest, leuk te lezen dat je het zo mooi vond.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 19:16:06 #234
6941 APK
Factual, I think.
pi_66662838
Toffe foto's!
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_66669162
Ah, leuk, parken

*schrijft*
pi_66676624
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 05:44 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Drie keer Thailand binnenkomen in een tijdsbestek van 3 maanden is geen enkel probleem. Het ligt er aan hoe lang je wilt blijven. Over land krijg je nog maar een 15 daags visum. En vlieg je vanuit Cambodja naar BKK dan mag je 30 dagen aaneengesloten blijven. Daar hoef je vantevoren helemaal geen visum voor aan te vragen. Overigens krijg je dat visum niet van de douane hoor. Die snuffelen alleen maar in je bagage als ze daar zin in hebben.
ja 'douane'.. was me ervan bewust maar wist even geen beter woord

15 dagen via land dus.. bedankt voor de info dat is zeker iets om rekening mee te houden.
pi_66681186
Zeker mooie foto's ja!

Maar is dat niet gevaarlijk zo'n vleermuisgrot? Een half jaar terug was er iemand die ook een ongeneeslijke ziekte uit zo'n grot had meegenomen. En bij vleermuizen is er een grote kans op infectie door rabiës.
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:46:00 #238
62913 Blik
The one and Only!
pi_66682285
herkenbare foto's van de vleermuizen en de verschillende beesten, die Hornbill hebben we helaas niet zo goed op de foto gekregen. Was zelfs met de telescoop te ver weg voor ons. Die scorpionspider is inderdaad enorm groot, ook gevonden in één van de vleermuisgrotten.

Khao Yai NP
  User die je het meest gemist hebt 2022 woensdag 4 maart 2009 @ 10:46:26 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66682303
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:06 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Zeker mooie foto's ja!

Maar is dat niet gevaarlijk zo'n vleermuisgrot? Een half jaar terug was er iemand die ook een ongeneeslijke ziekte uit zo'n grot had meegenomen. En bij vleermuizen is er een grote kans op infectie door rabiës.
De grot met die miljoenen vleermuizen daar mag je niet in (zoals het hoort )
Er is wel een andere grot in de buurt waar je wel in mag, maar daar zitten veel minder vleermuizen.
Maar vleermuizen met rabies is inderdaad een (klein) risico, net als rabies van de vele loslopende (zwerf) honden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 maart 2009 @ 07:34:23 #240
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_66716916
Gave foto's SeLang. Ik denk dat Khao Sok onze volgende bestemming maar eens moet worden.

Zoonlief vroeg toevallig net of we weer een keer naar Khao Yai kunnen (hoewel hij wel verschillende hikes wat door elkaar haalt; Khao Yai en Chiang Mai liggen volgens hem erg dicht bij elkaar ). Vooral het kampvuur wat de gids bij de vleermuisgrot maakte, heeft enorme indruk gemaakt

[ Bericht 0% gewijzigd door Gaoxing op 05-03-2009 09:50:40 ]
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 5 maart 2009 @ 07:52:24 #241
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66717055
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 07:34 schreef Gaoxing het volgende:
Gafe foto's SeLang. Ik denk dat Khao Sok onze volgende bestemming maar eens moet worden.

Zoonlief vroeg toevallig net of we weer een keer naar Khao Yai kunnen (hoewel hij wel verschillende hikes wat door elkaar haalt; Khao Yai en Chiang Mai liggen volgens hem erg dicht bij elkaar ). Vooral het kampvuur wat de gids bij de vleermuisgrot maakte, heeft enorme indruk gemaakt
Zo'n jungletocht met slapen in de jungle en koken in bamboestronken op een kampvuur is dan wel wat voor hem!
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:10:52 #242
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_66719729
Dat denk ik ook. Afgelopen jaar hebben we het in oktober nog niet gedaan, omdat ik ze toch nog een tikkie jong vond (een uur of 4 zonder zeuren door de heuvels hiken vind ik al een vrij redelijke prestatie voor een 5- en 7-jarige), maar ik denk dat we het eind dit jaar maar eens moeten gaan doen. Ik weet alleen niet of z'n zus er zo van gecharmeerd zal zijn
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 5 maart 2009 @ 10:22:16 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66720093
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:10 schreef Gaoxing het volgende:
Dat denk ik ook. Afgelopen jaar hebben we het in oktober nog niet gedaan, omdat ik ze toch nog een tikkie jong vond (een uur of 4 zonder zeuren door de heuvels hiken vind ik al een vrij redelijke prestatie voor een 5- en 7-jarige), maar ik denk dat we het eind dit jaar maar eens moeten gaan doen. Ik weet alleen niet of z'n zus er zo van gecharmeerd zal zijn
Als je met z'n vieren gaat plus een gids dan kun je het programma natuurlijk zelf bepalen. Dus misschien wat minder zwaar hiken en wat meer nadruk op zwemmen onder de waterval, hut bouwen in de jungle en koken boven het kampvuur.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:34:18 #244
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_66720473
Is ook zo. En een beetje pittig hiken is ook geen probleem, zelfs niet voor 't tutje . Je hebt alleen een op maat gekapte wandelstok voor nodig (Chiang Mai)


Hij heeft trouwens net je foto's gezien, en ja hoor: of we dat ook kunnen doen. En dan ook graag met zo'n groot geweer erbij. En of hij er dan ook eentje kan krijgen
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 5 maart 2009 @ 11:01:01 #245
78918 SeLang
Black swans matter
pi_66721282
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:34 schreef Gaoxing het volgende:
Hij heeft trouwens net je foto's gezien, en ja hoor: of we dat ook kunnen doen. En dan ook graag met zo'n groot geweer erbij. En of hij er dan ook eentje kan krijgen
Voorspelbaar
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_66745609
Hi allemaal,
Leuk topic om te volgen. Na vorig jaar mee te zijn geweest met een georganiseerde reis (noord), trekken we dit jaar de stoute schoenen aan en gaan we op 'de bonnefooi'naar Thailand. Ticket is geboekt: 10 april t/m 1 mei, net voor het regenseizoen, dus we hopen de regen net mis te lopen.
Maar nu mijn vraag, wat zou een mooie rondreis voor ons zijn door Thailand en wat is haalbaar in 3 weken? We hebben nog nooit zelf rondgereisd, zijn dus beginners en hebben zelfs geen backpack. Dus we zullen te kerkennen zijn aan onze koffers.
Maar onze eerste planning is:
- 1e 3 dagen Bangkok (kleren kopen voor de rest van de trip)
- met de nachttrein richting Phuket? (weet iemand wat de kosten hiervoor zijn?)
- aantal dagen Phuket
- en vanuit Phuket richting de mooie stranden (Ko Samui, Ko Phanang?, Ko Phi Phi enz)
- en dan weer richting Bangkok
Zoals je merkt zijn we nog niet heel goed voorbereid. Daarom zijn tips van harte welkom. Als jullie een betere volgorde van reizen hebben, hoor ik dat ook graag. O ja, we zijn geen arme reizigers, dus beknibbelen op hotelkosten gaan we niet doen, willen comfortabel slapen en in Thailand kan dat voor een leuke prijs.. Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
pi_66753389
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 22:09 schreef hiergeenverstandvan het volgende:
Hi allemaal,
Leuk topic om te volgen. Na vorig jaar mee te zijn geweest met een georganiseerde reis (noord), trekken we dit jaar de stoute schoenen aan en gaan we op 'de bonnefooi'naar Thailand. Ticket is geboekt: 10 april t/m 1 mei, net voor het regenseizoen, dus we hopen de regen net mis te lopen.
Maar nu mijn vraag, wat zou een mooie rondreis voor ons zijn door Thailand en wat is haalbaar in 3 weken? We hebben nog nooit zelf rondgereisd, zijn dus beginners en hebben zelfs geen backpack. Dus we zullen te kerkennen zijn aan onze koffers.
Maar onze eerste planning is:
- 1e 3 dagen Bangkok (kleren kopen voor de rest van de trip)
- met de nachttrein richting Phuket? (weet iemand wat de kosten hiervoor zijn?)
- aantal dagen Phuket
- en vanuit Phuket richting de mooie stranden (Ko Samui, Ko Phanang?, Ko Phi Phi enz)
- en dan weer richting Bangkok
Zoals je merkt zijn we nog niet heel goed voorbereid. Daarom zijn tips van harte welkom. Als jullie een betere volgorde van reizen hebben, hoor ik dat ook graag. O ja, we zijn geen arme reizigers, dus beknibbelen op hotelkosten gaan we niet doen, willen comfortabel slapen en in Thailand kan dat voor een leuke prijs.. Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
En dan wil je niets van het noorden zien? Ik zou vanuit Bangkok met PB Air naar Mai Hong Son vliegen, ik geloof iets van 3500 baht voor een enkeltje, op een scooter zelf al die hilltribes bezoeken. Dan afzakken naar Chiang Mai en van daaruit vliegen naar Phuket, als je daar zo graag heen wilt. Want 3 dageb BKK en dan zo'n 5 dagen in het noorden, hou je er nog altijd 13 over om welk eiland of strand danook te bezoeken.

Wanneer je op 10 april met KLM vliegt, zitten we in hetzelfde vliegtuig. Maar weet wel dat het in die tijd godsschruwelijk heet kan zijn daar.

Overigens kun je Bangkok die dagen beter mijden ivm Songkran. Ik zou lekker direct doorvliegen naar het noorden en Bangkok op het einde van de reis er aan plakken. Kun je namelijk makkelijker bepalen hoeveel dagen je nog wilt sightseen en of shoppen. Bangkok aan het begin van een vakantie heeft voor mij toch altijd zoiets van leuk, maar ik wil nog zoveel andere plekken bezoeken.

Veel plezier.
  vrijdag 6 maart 2009 @ 05:37:51 #248
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_66753535
Vandaag in The Nation:
quote:
Nong Khai - Her Royal Highness Princess Maha Chakri Sirindhorn inaugurated the first railway link across the Mekong River connecting this northeastern province with Laos.

The new link allows travel by train from Bangkok to the Thanaleng station inside Laos for the first time.

Passengers from Nong Khai can now cross the Friendship Bridge by making a 3.5-km distance ride to stop at the Laotian station.
en
quote:
The dazzling beam of Bangkok's lights will be dimmed on the night of March 28, when authorities will call on the public to flick off switches from 8 to 9pm as part of "Earth Hour 2009".

Bangkok will join 680 cities in 47 countries - more than twice the number that participated last year - in a campaign that aims to raise awareness of global warming and the need to save energy.

Khao San dimmed

The switchoff will start on Khao San Road, triggering a lightsout in other target areas including the Grand Palace and main roads like Silom, Ratchadapisek, Yaowaraj and Petchburi.

Prakob Jirakiti, deputy governor of the Bangkok Metropolitan Administration, said that last year's campaign had cut electricity consumption by 30 per cent, or 1,348 megawatts.

"We'll work closely with the police to ensure safety in the areas that are switched off," he added.

Prakob said that the campaign would be extended to the provinces next year, with Chiang Mai a possible target.
Overigens hebben wij de eerste stroomstoring van een paar uur alweer gehad: maandag kwamen er drie spetters regen en vijf donderslagen naar beneden, en traditiegetrouw was het daarom -het was de eerste bui na maanden droogte- meteen een paar uur donker

Buzz, ik denk dat hgvv het noorden wil overslaan omdat 'ie daar vorig jaar al is geweest? Met het mijden van BKK rond Songkran ben ik het trouwens wel eens. Boek wel op tijd een vlucht/trein naar elders, want een groot deel van BKK denkt er hetzelfde over (en trek extra tijd uit om op/van het vliegveld te komen).
  vrijdag 6 maart 2009 @ 07:56:46 #249
34586 kepler
No bounce, no play
pi_66754042
Wat een gedoe met dat visum zeg

Ik heb dus geen vliegticket uit Thailand en in principe zou je dan een visum nodig hebben. Ik ben gister echter langs de Thaise Ambassade geweest (in Kathmandu) en daar zeggen ze dat ik helemaal geen visum nodig heb. Voor de zekerheid toch maar een mailtje naar Singapore Airlines gestuurd, en zij willen of een visum of een brief van de ambassade met toestemming

Gelukkig is het visum gratis nu en ga ik er maar gewoon eentje aanvragn. Kost wel wat moeite, maar dat scheelt een hoop gedoe bij het vliegveld denk ik zo
The line is a dot to you!
pi_66757566
Waarom zou je bkk per se willen mijden met songkran? Just curious.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')