abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:21:39 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104853377
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Hoe? :o
Gewerkt, maar zodanig dat het aansloot bij mijn interesses. Veel gereisd en in 4 buitenlanden gewoond voor het werk. En ondertussen werken aan je financiële onafhankelijkheid. Mijn doel is altijd geweest om voor m'n 40-ste te stoppen. En dat is precies wat ik heb gedaan, 1 maand voor m'n 40-ste verjaardag.

quote:
Respect voor je jam, ik weersta ook geen eetbare bessen als ik ze tegenkom in de natuur. Bramen, duindoornbessen. :9
Heb bij mijn ouders in de tuin al een jonge vijgenboom, kersenboom en blauwe bessenstruik groeien, alvast voor later.
Er staan ook 5 flessen sleebessen vodka te rijpen, ook uit het wild :9. Ik ben tegenwoordig gewoon lekker hele dagen buiten. Wandelen en vogeltjes kijken in het mooie herfstbos en saltmarshes (Engeland). En ik ben gemiddeld 5 maanden per jaar op reis (budget, backpack).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:22:44 #102
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_104853417
Je hoeft niet per se te ontsnappen uit Nederland, TS.

Gewoon meer autonomiteit tonen. Als in: ik wil meedoen aan de samenleving, maar tot en met.
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:24:57 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104853513
Maar nu niet allemaal gaan stoppen met werken he! Want we hebben natuurlijk wel een paar suckers nodig om het systeem draaiend te houden.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:27:27 #104
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_104853620
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:24 schreef SeLang het volgende:
Maar nu niet allemaal gaan stoppen met werken he! Want we hebben natuurlijk wel een paar suckers nodig om het systeem draaiend te houden.
Dat doe ik vanuit een bureaustoel, maar die van de woonkamer.
pi_104853621
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:19 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Ik voel je pijn TS. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat, hoe mak (noem het geciviliseerd, als je wilt) we ondertussen ook zijn: diep van binnen hebben we allemaal een behoefte aan vrijheid en ruimte. Bergen, rivieren, zeeën, overnachten in de open lucht. Ergens zijn we nog steeds wilde dieren en die houden er niet van de hele dag geestdodend werk in een vierkanten hokje te doen.
Onze manier van leven is de afgelopen paar duizend jaar enorm veranderd. Het biedt bescherming, voeding en gemak en zodoende een grotere kans op overleven. De prijs die je betaalt is tijd en moeite.
Ik studeer zelf ook en ik vraag me altijd af of studiegenoten er hetzelfde bij voelen als ik: 'hier ben ik niet voor gemaakt.' De toekomst stemt mij ook niet echt positief. Werken. De overtreffende trap in eentonigheid van studeren.

Anders dan jij ben ik wel degelijk geïnspireerd door verhalen zoals die van Chris McCandless (en vele anderen). Hoewel ik echt een goed leven heb op dit moment, in vrijwel alle opzichten, en ik de kans krijg me in allerlei richtingen te ontwikkelen mis ik een soort 'oervrijheid' en écht leven. Genieten van mooie natuur, verblijven op plaatsen overal ter wereld, lichamelijke ontbering doorstaan om weer eens te voelen dat je echt leeft.
Maar goed, tegenwoordig wordt je voor gek verklaard als je dit denkt. Hoewel ik zeker weet dat iedereen die fysiek en mentaal goed in orde is ergens dit verlangen heeft.

edit: ik ben ook van plan er iets aan te doen. Voor komende zomer heb ik een mooi plan om er alvast eens van te proeven. :)
En waarom zou het eigenlijk niet kunnen dat er daadwerkelijk mensen zijn die het leven zoals het nu is omarmen? Hoezo moeten ze hiervoor mentaal en fysiek achtergesteld zijn?
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:36:30 #106
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104854005
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:19 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Ik voel je pijn TS. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat, hoe mak (noem het geciviliseerd, als je wilt) we ondertussen ook zijn: diep van binnen hebben we allemaal een behoefte aan vrijheid en ruimte. Bergen, rivieren, zeeën, overnachten in de open lucht. Ergens zijn we nog steeds wilde dieren en die houden er niet van de hele dag geestdodend werk in een vierkanten hokje te doen.
Onze manier van leven is de afgelopen paar duizend jaar enorm veranderd. Het biedt bescherming, voeding en gemak en zodoende een grotere kans op overleven. De prijs die je betaalt is tijd en moeite.
Ik studeer zelf ook en ik vraag me altijd af of studiegenoten er hetzelfde bij voelen als ik: 'hier ben ik niet voor gemaakt.' De toekomst stemt mij ook niet echt positief. Werken. De overtreffende trap in eentonigheid van studeren.

Anders dan jij ben ik wel degelijk geïnspireerd door verhalen zoals die van Chris McCandless (en vele anderen). Hoewel ik echt een goed leven heb op dit moment, in vrijwel alle opzichten, en ik de kans krijg me in allerlei richtingen te ontwikkelen mis ik een soort 'oervrijheid' en écht leven. Genieten van mooie natuur, verblijven op plaatsen overal ter wereld, lichamelijke ontbering doorstaan om weer eens te voelen dat je echt leeft.
Maar goed, tegenwoordig wordt je voor gek verklaard als je dit denkt. Hoewel ik zeker weet dat iedereen die fysiek en mentaal goed in orde is ergens dit verlangen heeft.

edit: ik ben ook van plan er iets aan te doen. Voor komende zomer heb ik een mooi plan om er alvast eens van te proeven. :)
Die verhalen zijn wel inspirerend, maar ik kan niet in één keer alle beschaving loslaten. Misschien in stappen. Maar ik moet niet doordraven, gewoon rustig beginnen, kijken wat me zint.

Maar het doet me deugd dat er veel anderen zijn die er ook zo over denken. Je hebt helemaal gelijk. Het hoort in ons te zitten. Ik snap sommige mensen dan ook niet, die hebben zo'n afkeer van de natuur (of pretenderen dat te hebben). Dat kan toch niet? Wie is er nou niet gelukkig in een bos? Er valt zoveel te zien in de natuur, veel meer dan in de stad. En veel meer bijzondere dingen.

quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:21 schreef psaexorp het volgende:
Wellicht een stomme suggestie, maar als je nu alvast begint met de kleine dingetjes uit je ''masterplan ontsnappen uit dit kaasland'', dan is het een stuk makkelijk voor als het moment daarkomt.
Geen stomme suggestie. Zo'n grote ingreep moet geleidelijk gebeuren. Of juist niet, misschien moet je het gewoon doen. Impulsief. Maar wel doordacht. Je wil niet omkomen van de honger. Ik probeer me al los te rukken van materiële zaken. Er zijn een aantal dingen waar ik waarde aan hecht. Dingen uit mijn jeugd die ik bewaard heb, boeken, mijn dieren en mijn planten. Ik geef weinig om andere dingen, zoals elektronica. Voor mij niet de nieuwste smartphones e.d.
Ik had ook familie in zo'n dorpje in de bergen, ooit. Nu is het grootste deel naar de stad getrokken of overleden. Daar ga ik aankomende zomervakantie misschien weer heen. Weer de natuur proeven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Gewerkt, maar zodanig dat het aansloot bij mijn interesses. Veel gereisd en in 4 buitenlanden gewoond voor het werk. En ondertussen werken aan je financiële onafhankelijkheid. Mijn doel is altijd geweest om voor m'n 40-ste te stoppen. En dat is precies wat ik heb gedaan, 1 maand voor m'n 40-ste verjaardag.

[..]

Er staan ook 5 flessen sleebessen vodka te rijpen, ook uit het wild :9. Ik ben tegenwoordig gewoon lekker hele dagen buiten. Wandelen en vogeltjes kijken in het mooie herfstbos en saltmarshes (Engeland). En ik ben gemiddeld 5 maanden per jaar op reis (budget, backpack).
Ik benijd je echt. Ik zou het liefst veel eerder stoppen, maar dat is niet reëel. 40 is nog best jong.
Zeg nou zelf, het verveelt toch niet? Ik heb ook veel mensen gehoord die zeiden dat ze zich nutteloos en verveeld zouden voelen zonder werk. Wat bezielt je dan? Kunnen die mensen niks beters bedenken om hun tijd mee op te vullen dan werken? De natuur gaat nooit op, daar zou je nog niet verveeld van kunnen raken als je 400 jaar zou leven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:22 schreef Ofyles2 het volgende:
Je hoeft niet per se te ontsnappen uit Nederland, TS.

Gewoon meer autonomiteit tonen. Als in: ik wil meedoen aan de samenleving, maar tot en met.
Dat doe ik al door niet meer te werken sinds ik een vakantiebaantje op een kantoor had en dood ging van binnen. :')
This isn't even my final form.
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:36:59 #107
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_104854014
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Hoe? :o

Respect voor je jam, ik weersta ook geen eetbare bessen als ik ze tegenkom in de natuur. Bramen, duindoornbessen. :9
Heb bij mijn ouders in de tuin al een jonge vijgenboom, kersenboom en blauwe bessenstruik groeien, alvast voor later.
Deze zomer met een plastic tas door het bos gegaan, paar kilo bramen geplukt :7
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:38:06 #108
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104854077
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:36 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Deze zomer met een plastic tas door het bos gegaan, paar kilo bramen geplukt :7
Wel vanaf kniehoogte plukken hè, anders kan er vossenurine op zitten. :9
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:47:17 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104854436
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:36 schreef Levolution het volgende:

Ik benijd je echt. Ik zou het liefst veel eerder stoppen, maar dat is niet reëel. 40 is nog best jong.
Zeg nou zelf, het verveelt toch niet? Ik heb ook veel mensen gehoord die zeiden dat ze zich nutteloos en verveeld zouden voelen zonder werk. Wat bezielt je dan? Kunnen die mensen niks beters bedenken om hun tijd mee op te vullen dan werken? De natuur gaat nooit op, daar zou je nog niet verveeld van kunnen raken als je 400 jaar zou leven.

Ik heb me ook nog nooit verveeld. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen zich kunnen vervelen. Aan de andere kant is het maar goed dat de meeste mensen bang zijn om hun niet-vrije leven te verlaten omdat ze zich anders vervelen want we hebben ze nodig om het systeem draaiend te houden.

Je kunt best eerder stoppen dan 40, maar het is imo belangrijk dat je een plan maakt dat ook haalbaar is en ook zodanig is dat de periode tot je 40-ste ook een leuk en interessant traject is. Als je te snel wilt dan bestaat het risico dat je alles ondergeschikt gaat maken aan dat doel en dan geniet je niet van de tijd tot 40 omdat je alleen maar bent gefocust op geld enzo. Ik had zelf de werkervaring tot 40 absoluut niet willen missen. Zelfs als het financieel had gekund zou ik ook niet op m'n 35-ste hebben willen stoppen.
Mijn reisverslagen
pi_104854830
Maak je dromen waar man, doe waarvan iedereen zegt dat je het niet kan.. Live life to the fullest..
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:06:57 #111
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104855312
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:56 schreef Exentric90 het volgende:
Maak je dromen waar man, doe waarvan iedereen zegt dat je het niet kan.. Live life to the fullest..
^O^
pi_104855560
Bijna eng, zo herkenbaar is de OP voor mij :X
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:22:41 #113
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_104856128
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:11 schreef MT-SJEEZER het volgende:
Voor veel mensen wel denk ik
O)))
pi_104859772
quote:
13s.gif Op zaterdag 26 november 2011 21:11 schreef MT-SJEEZER het volgende:
pi_104859985
Ik denk er net zo over en nog wel meer mensen zie ik :P
  zaterdag 26 november 2011 @ 22:43:03 #116
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104860041
Laten we met z'n allen een bergdorpje beginnen. _O_
pi_104860221
Tip voor TS, zoek een hobby/bezigheid die te maken heeft met hoe je later wil leven. Dit helpt je om je plannen concreter te maken.

Ik zet bijvoorbeeld binnenkort een aquaponics systeem in elkaar (Eetbare vissen kweken, forel bijvoorbeeld + groentes/fruit kweken, in 1 systeem). Geniaal toch ?
  zaterdag 26 november 2011 @ 22:49:35 #118
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104860356
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:46 schreef Caxixi het volgende:
Tip voor TS, zoek een hobby/bezigheid die te maken heeft met hoe je later wil leven. Dit helpt je om je plannen concreter te maken.
Ik heb mieren, planten etc. Zodra ik er de ruimte voor heb wil ik bijen houden (door de mieren dus al enige ervaring met Hymenoptera). In de tuin van mijn ouders staan dus al fruitbomen. Heb redelijk groene vingers, planten doen het altijd goed bij mij. Meer kan ik er niet van maken op mijn studentenkamertje. Altijd al gedroomd van klein vee: kippen, geiten etc. Dat ga ik ook sowieso doen zodra ik er de ruimte voor heb. Of het nou op een berg is of in de stad.
quote:
Ik zet bijvoorbeeld binnenkort een aquaponics systeem in elkaar (Eetbare vissen kweken, forel bijvoorbeeld + groentes/fruit kweken, in 1 systeem). Geniaal toch ?
Dit is zeker geniaal en ook iets wat ik zomaar zou willen doen. Erg gaaf. _O_
Ik ben ook dol op vis.
pi_104860754
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:43 schreef Levolution het volgende:
Laten we met z'n allen een bergdorpje beginnen. _O_
We hebben startkapitaal nodig ik heb wel een paar 100 euro. ;(
  zaterdag 26 november 2011 @ 22:59:54 #120
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104860804
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:58 schreef rolfson het volgende:

[..]

We hebben startkapitaal nodig ik heb wel een paar 100 euro. ;(
Misschien wil Danny wel wat doneren voor zijn geliefde FOK!kers.
  zaterdag 26 november 2011 @ 23:02:55 #121
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104860928
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:46 schreef Caxixi het volgende:

Nog even verder gekeken en gegoogled, die IBC aquaponics is wel geniaal, die containers zijn voor heel weinig geld op Marktplaats te verkrijgen. :o
Ik ga dit zeker onthouden.
pi_104861276
Ik dacht dat ik op de topic klikte : adele op nummer 1 op Q.

Ik vond het al zo raar topic.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_104861877
Je moet plezier maken in het leven, wat heeft het leven voor zin als je alleen maar bezig bent met presteren. Zoek goede vrienden met wie je kunt chillen, als je straks de tijd en geld hebt reis over de wereld en chill out. Desnoods emigreer je naar het buitenland en ga je als boer op het platteland leven dichtbij de stad, ik had zelf die stap bijna gemaakt.
pi_104861927
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:36 schreef Meloewa het volgende:
Mee eens met dit alles
Je rende ook voor je vrienden weg nadat je ze een trap in hun ballen had gegeven?
  zaterdag 26 november 2011 @ 23:31:01 #125
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104862209
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 23:24 schreef NumberSeven het volgende:
Je moet plezier maken in het leven, wat heeft het leven voor zin als je alleen maar bezig bent met presteren.
Toch denken veel mensen dat het om presteren draait. Heel naar.
quote:
Zoek goede vrienden met wie je kunt chillen, als je straks de tijd en geld hebt reis over de wereld en chill out. Desnoods emigreer je naar het buitenland en ga je als boer op het platteland leven dichtbij de stad, ik had zelf die stap bijna gemaakt.
Boer, dichtbij stad. Prima compromis voor mij. De vrijheid om zelf je inkomen te bepalen en toch van de gemakken voorzien die de beschaving levert.
In het buitenland is het ook nog 'betaalbaar'. Hier kost een boerderijtje een vermogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')