abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 november 2011 @ 18:36:07 #76
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104849542
Mee eens met dit alles, zelf ben ik nu ook bezig met mijn derde opleiding.. andere twee gestopt om dezelfde reden die je zelf al aangaf. ''de sleur''

Ik wil deze opleiding graag afmaken, maar toch kan ik niet volle overtuiging zeggen dat ik eraf kom met een diploma. Er zijn gewoon dagen dat het mij breekt en ik mezelf niet meer in de hand heb.Voor die dagen vrees ik dan ook het meest want dat zijn de dagen dat ik de meest ''onwaarschijnlijke'' beslissingen kan nemen en ook meteen de knoop doorhak en dus stop.

Al weet ik zelf dat ik me toch bij de sleur kom aan neerleggen want anders ga ik het sowieso al niet halen. Maar toch kom ik me dan aan het aanpassen wat ik ook niet wil want dan ben ik bang dat ik een soort van robot word die niet beter ''wil'' weten en maar gewoon doet wat verwacht wordt.
Doei!
pi_104850402
Gewoon een uitkering nemen en lekker hele dagen in een simpel maar gezellig huisje wat tv kijken, wt gamen, wat blowen. Vriendinnetje vinden die hetzelfde wilt, en daar heb je je leven zonder zorgen TS.
pi_104850430
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:36 schreef Meloewa het volgende:
Mee eens met dit alles, zelf ben ik nu ook bezig met mijn derde opleiding.. andere twee gestopt om dezelfde reden die je zelf al aangaf. ''de sleur''

Ik wil deze opleiding graag afmaken, maar toch kan ik niet volle overtuiging zeggen dat ik eraf kom met een diploma. Er zijn gewoon dagen dat het mij breekt en ik mezelf niet meer in de hand heb.Voor die dagen vrees ik dan ook het meest want dat zijn de dagen dat ik de meest ''onwaarschijnlijke'' beslissingen kan nemen en ook meteen de knoop doorhak en dus stop.

Al weet ik zelf dat ik me toch bij de sleur kom aan neerleggen want anders ga ik het sowieso al niet halen. Maar toch kom ik me dan aan het aanpassen wat ik ook niet wil want dan ben ik bang dat ik een soort van robot word die niet beter ''wil'' weten en maar gewoon doet wat verwacht wordt.
:')

Dat zijn gewoon de dagen dat mevrouw langer dan 4 uurtjes naar school moet. :')
pi_104850531
Terechte klacht... Sowieso doen mensen gewoon teveel wat er aan hen wordt opgedragen door de maatschappij, in plaats van dat ze zelf nadenken over hun plek in de wereld. En doordat we langzamerhand in maatschappelijke zombies veranderen kan de overheid zonder al teveel moeite ons helemaal leegplukken. Pensioenen naar 67? Prima, is toch nodig. Ouderenzorg uitkleden en tegelijkertijd 200 miljard naar Griekenland? Wacht eens even, mijn vader moet daar binnenkort ook naartoe en... Hey, Voice of Holland op tv! En Gerard Joling heeft een nieuw kapsel!

Waar is die tijd gebleven dat we opkwamen voor onze rechten? Dat we niet zomaar klakkeloos alles slikten wat de overheid in onze strot duwt? Dat we kritisch durfden na te denken?
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:13:50 #80
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104850659
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:05 schreef Zolder het volgende:

[..]

:')

Dat zijn gewoon de dagen dat mevrouw langer dan 4 uurtjes naar school moet. :')
Jij bent dus gewoon zo'n robot ja.
Doei!
pi_104850781
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:13 schreef Meloewa het volgende:

[..]

Jij bent dus gewoon zo'n robot ja.
Gelukkig ben jij dat niet. Maar je bent niet alleen! Zoek je broeders op. Ga met een tentje naar de dam.
pi_104851137
TS heeft een studiedip, had ik ook :')
Nu ben ik loonslaaf :'(
pi_104851303
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:18 schreef von_manstein het volgende:
Je hebt 8 uur sleur op en dag en dat heet werken
Dan heb je nog 16 uur over om niet sleur dingen te doen. (die uiteindelijk ook een sleur blijken te zijn als je er bij stil staat en over nadenkt.)

Oke... een voorbeeld:
Levolution koopt een blokhut in de bergen ver van de bewoonde wereld en gaat daar voor een lange tijd wonen.
De dag indeling -> opstaan en eten -> hout verzamelen -> hout hakken -> eten zoeken -> eten voorbereiden -> eten -> rond hangen in en rondom je blokhut -> vriendin batsen -> slapen.

Volgens mij is dat een nog grotere sleur dan 8 uur slapen -> 8 uur werken en 8 uur dingen doen met het geld wat je hebt verdient met je noeste arbeid. Tevens heb je twee dagen in de week vrij om te doen en laten wat je wil en je kan een week of 4 a 5 op vakantie per jaar. Verder heb je in de bewoonde wereld alle gemakken zoals supermarkt, stromend water, gas en electra, auto/fiets.
Ja zo zwart en wit is het dus niet.

Ik kan me goed vinden in ts, en met een vriendin die hetzelfde erover denkt kan het geen probleem zijn om zo ''uit die sleur te ontsnappen'', over een paar jaar dan.
Er is wel een punt waar je moet stoppen met nadenken, en moet beginnen met doen.

Ik vind het altijd wel grappig om te lezen dat men wel vaak in de buurt van de bewoonde wereld wil zitten, wel de voordelen, maar niet de nadelen.
pi_104851455
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:28 schreef Verwerker het volgende:
TS heeft een studiedip, had ik ook :')
Nu ben ik loonslaaf :'(
Ik heb dat vanaf dat ik in september begonnen ben met studeren
Eens met wat hierboven staat
pi_104851504
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:37 schreef Splutje het volgende:

[..]

Ik heb dat vanaf dat ik in september begonnen ben met studeren
Gewoon elke avond chille ov reizen studentenfeesten bezoeken schuren tegen de billen van dispuuthoertjes... ik mis het.
pi_104851594
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:39 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Gewoon elke avond chille ov reizen studentenfeesten bezoeken schuren tegen de billen van dispuuthoertjes... ik mis het.
Goede omschrijving van mijn zeer mooie leven. Combineren met studeren is alleen wel moeilijk
Eens met wat hierboven staat
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:42:28 #87
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104851633
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:18 schreef von_manstein het volgende:
Je hebt 8 uur sleur op en dag en dat heet werken
Dan heb je nog 16 uur over om niet sleur dingen te doen. (die uiteindelijk ook een sleur blijken te zijn als je er bij stil staat en over nadenkt.)

Oke... een voorbeeld:
Levolution koopt een blokhut in de bergen ver van de bewoonde wereld en gaat daar voor een lange tijd wonen.
De dag indeling -> opstaan en eten -> hout verzamelen -> hout hakken -> eten zoeken -> eten voorbereiden -> eten -> rond hangen in en rondom je blokhut -> vriendin batsen -> slapen.

Volgens mij is dat een nog grotere sleur dan 8 uur slapen -> 8 uur werken en 8 uur dingen doen met het geld wat je hebt verdient met je noeste arbeid. Tevens heb je twee dagen in de week vrij om te doen en laten wat je wil en je kan een week of 4 a 5 op vakantie per jaar. Verder heb je in de bewoonde wereld alle gemakken zoals supermarkt, stromend water, gas en electra, auto/fiets.
Voor jou misschien wel, voor mij niet.
Hoewel je voorbeeld extreem is en het 'de bergen intrekken' met een korreltje zout genomen mag worden, werk ik liever direct voor mijn eten dan dat ik ervoor werk op een suf kantoortje en met het geld eten moet kopen. M.a.w. ik ben liever buiten om daar mijn eten te verzamelen.

Vrije tijd in de natuur? Duizend keer liever dan in de stad. Ik ga liever een bos in, wat beestjes (onder)zoeken, bijen houden. Maar goed, niet iedereen heeft die interesses. Ik wel, dus ik ben gelukkiger af met vrije tijd in de natuur dan in de stad in een kroeg o.i.d.

De gemakken, jawel, daar zijn we inderdaad te veel aan gewend. Maar zoals ik al zei, 'de bergen intrekken' hoeft niet te betekenen dat ik me afzonder van beschaving. Thuis elektriciteit, stromend water en zelfs internet kan nooit kwaad.

Zoals hierboven gezegd, zo zwart en wit is het niet.

Er zijn veel landen met dorpjes in de bergen. Deze mensen leven van hun eigen werk. Van hun vee en landbouw. Geld komt uit het verkopen van hun eigen producten of dieren. Hiermee kunnen ze de overige zaken betalen. Pannen, gereedschap, noem maar op. Ze zijn niet afgezonderd van andere mensen. Ze hebben gewoon elektriciteit en stromend water (het laatste gratis nota bene, ijskoud stromend water door zelf aangelegde leidingen uit de bergen).
Ja, ik ben er geweest. Daar zijn de mensen gezond, gelukkig en bovenal nooit depressief. Het is er heerlijk vertoeven. Maar helaas zijn wij dus vervuild door het stadsleven. Ook ik, dat geef ik toe.
This isn't even my final form.
pi_104851734
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:42 schreef Levolution het volgende:

[..]

Voor jou misschien wel, voor mij niet.
Hoewel je voorbeeld extreem is en het 'de bergen intrekken' met een korreltje zout genomen mag worden, werk ik liever direct voor mijn eten dan dat ik ervoor werk op een suf kantoortje en met het geld eten moet kopen. M.a.w. ik ben liever buiten om daar mijn eten te verzamelen.

Vrije tijd in de natuur? Duizend keer liever dan in de stad. Ik ga liever een bos in, wat beestjes (onder)zoeken, bijen houden. Maar goed, niet iedereen heeft die interesses. Ik wel, dus ik ben gelukkiger af met vrije tijd in de natuur dan in de stad in een kroeg o.i.d.

De gemakken, jawel, daar zijn we inderdaad te veel aan gewend. Maar zoals ik al zei, 'de bergen intrekken' hoeft niet te betekenen dat ik me afzonder van beschaving. Thuis elektriciteit, stromend water en zelfs internet kan nooit kwaad.

Zoals hierboven gezegd, zo zwart en wit is het niet.

Er zijn veel landen met dorpjes in de bergen. Deze mensen leven van hun eigen werk. Van hun vee en landbouw. Geld komt uit het verkopen van hun eigen producten of dieren. Hiermee kunnen ze de overige zaken betalen. Pannen, gereedschap, noem maar op. Ze zijn niet afgezonderd van andere mensen. Ze hebben gewoon elektriciteit en stromend water (het laatste gratis nota bene, ijskoud stromend water door zelf aangelegde leidingen uit de bergen).
Ja, ik ben er geweest. Daar zijn de mensen gezond, gelukkig en bovenal nooit depressief. Het is er heerlijk vertoeven. Maar helaas zijn wij dus vervuild door het stadsleven. Ook ik, dat geef ik toe.
Dan wordt je toch lekker stratenmaker :D
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:45:21 #89
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104851745
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:09 schreef MAHL het volgende:
Terechte klacht... Sowieso doen mensen gewoon teveel wat er aan hen wordt opgedragen door de maatschappij, in plaats van dat ze zelf nadenken over hun plek in de wereld. En doordat we langzamerhand in maatschappelijke zombies veranderen kan de overheid zonder al teveel moeite ons helemaal leegplukken. Pensioenen naar 67? Prima, is toch nodig. Ouderenzorg uitkleden en tegelijkertijd 200 miljard naar Griekenland? Wacht eens even, mijn vader moet daar binnenkort ook naartoe en... Hey, Voice of Holland op tv! En Gerard Joling heeft een nieuw kapsel!

Waar is die tijd gebleven dat we opkwamen voor onze rechten? Dat we niet zomaar klakkeloos alles slikten wat de overheid in onze strot duwt? Dat we kritisch durfden na te denken?
Precies. Ik zit nu ook te piekeren over een aantal vakken. Als ik die niet haal, kan ik volgend jaar 3000 euro dokken. 3000 euro's die ik niet heb. Waarom slikken we dit?
Maar probeer maar eens die vakken te halen zonder enige motivatie. Met de wetenschap dat je genaaid wordt en dat ze je liever niet langer zien studeren maar zo snel mogelijk aan het werk willen zetten.
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:45:52 #90
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104851769
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:45 schreef Zolder het volgende:

[..]

Dan wordt je toch lekker stratenmaker :D
Want dat is geen sleur? :')
pi_104851787
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:42 schreef Levolution het volgende:

[..]Daar zijn de mensen gezond, gelukkig en bovenal nooit depressief.
Dit vooral. Volgens mij is depressie echt een eerstewereldsziekte, veroorzaakt door vervulling van de eerste levensbehoeften maar toch nog een 'leegte' die achterblijft doordat je gaat nadenken over de echte zin van het leven.
pi_104851848
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:45 schreef Levolution het volgende:

[..]

Want dat is geen sleur? :')
Jij wilt niet suf op kantoor zitten, dan is zoiets toch al een verbetering. Graag gedaan, dit is je kans om je leven om te gooien!
pi_104851862
Wat voor studie doe je eigenlijk, TS?
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:49:52 #94
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104851958
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:47 schreef MAHL het volgende:
Wat voor studie doe je eigenlijk, TS?
Farmacie.
Best zwaar. Practicumweken waarbij je tot 17:00 op het lab zit en 's avonds nog verslag moet leggen en het practicum van de volgende dag moet voorbereiden zijn niet uitgesloten. En tussendoor moet je ook nog leren voor het tentamen waarmee je dat vak afsluit.

Vind ik het leuk? Ja, de chemie en biologie erachter vind ik erg interessant. Maar niet zo interessant dat ik er niets anders naast wil doen (waar soms dus heel weinig tijd voor over blijft). En mijn toekomstperspectief? Behoorlijk saai.
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:59:34 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104852400
Ik ben op m'n 39-ste gestopt met werken (ben nu 43). Net een boterham op met jam van bramen die ik hier in het bos heb geplukt :9 O+
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:09:04 #96
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_104852832
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:59 schreef SeLang het volgende:
Ik ben op m'n 39-ste gestopt met werken (ben nu 43). Net een boterham op met jam van bramen die ik hier in het bos heb geplukt :9 O+
Hoe? :o

Respect voor je jam, ik weersta ook geen eetbare bessen als ik ze tegenkom in de natuur. Bramen, duindoornbessen. :9
Heb bij mijn ouders in de tuin al een jonge vijgenboom, kersenboom en blauwe bessenstruik groeien, alvast voor later.
pi_104853167
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 20:09 schreef Levolution het volgende:

[..]

Hoe? :o

Respect voor je jam, ik weersta ook geen eetbare bessen als ik ze tegenkom in de natuur. Bramen, duindoornbessen. :9
Heb bij mijn ouders in de tuin al een jonge vijgenboom, kersenboom en blauwe bessenstruik groeien, alvast voor later.
Had vroeger een aardbeienstruik in de tuin groeien :) Was echt heerlijk, alleen dachten de vogels daar ook zo over... Een netje bleek geen oplossing, nadat ik een zielig vogeltje daar uit had moeten bevrijden nadat het arme schepsel er helemaal vast in was komen te zitten ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2011 20:17:42 ]
pi_104853186
amen
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:19:41 #99
286730 Ace-of-Spades
Money for nothing
pi_104853272
Ik voel je pijn TS. Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat, hoe mak (noem het geciviliseerd, als je wilt) we ondertussen ook zijn: diep van binnen hebben we allemaal een behoefte aan vrijheid en ruimte. Bergen, rivieren, zeeën, overnachten in de open lucht. Ergens zijn we nog steeds wilde dieren en die houden er niet van de hele dag geestdodend werk in een vierkanten hokje te doen.
Onze manier van leven is de afgelopen paar duizend jaar enorm veranderd. Het biedt bescherming, voeding en gemak en zodoende een grotere kans op overleven. De prijs die je betaalt is tijd en moeite.
Ik studeer zelf ook en ik vraag me altijd af of studiegenoten er hetzelfde bij voelen als ik: 'hier ben ik niet voor gemaakt.' De toekomst stemt mij ook niet echt positief. Werken. De overtreffende trap in eentonigheid van studeren.

Anders dan jij ben ik wel degelijk geïnspireerd door verhalen zoals die van Chris McCandless (en vele anderen). Hoewel ik echt een goed leven heb op dit moment, in vrijwel alle opzichten, en ik de kans krijg me in allerlei richtingen te ontwikkelen mis ik een soort 'oervrijheid' en écht leven. Genieten van mooie natuur, verblijven op plaatsen overal ter wereld, lichamelijke ontbering doorstaan om weer eens te voelen dat je echt leeft.
Maar goed, tegenwoordig wordt je voor gek verklaard als je dit denkt. Hoewel ik zeker weet dat iedereen die fysiek en mentaal goed in orde is ergens dit verlangen heeft.

edit: ik ben ook van plan er iets aan te doen. Voor komende zomer heb ik een mooi plan om er alvast eens van te proeven. :)
Chicks for free.
''Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. Explore. Dream. Discover.'' Mark Twain
pi_104853372
Wellicht een stomme suggestie, maar als je nu alvast begint met de kleine dingetjes uit je ''masterplan ontsnappen uit dit kaasland'', dan is het een stuk makkelijk voor als het moment daarkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')