abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:14:46 #1
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104817263
Ik wil volgend jaar met een Accountancy opleiding beginnen en hoor veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan.
Dan heb ik het wel over minstens 10 jaar ervaring.
dus zijn er mensen die het hebben gemaakt dus of RA-Accountant of venoot en hoeveel verdienen jullei
Nobody is perfect, i'm nobody.
pi_104817553
Ik denk niet dat je accountant moet worden voor het geld maar omdat je echt affiniteit moet hebben met cijfers. Er vallen ieder jaar zoveel mensen af omdat ze het een saai beroep vinden. Daarom is er ook een tekort aan accountants.
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:34:22 #3
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104818511
quote:
0s.gif
Op vrijdag 25 november 2011 20:19 schreef MaximumRush het volgende:
Ik denk niet dat je accountant moet worden voor het geld maar omdat je echt affiniteit moet hebben met cijfers. Er vallen ieder jaar zoveel mensen af omdat ze het een saai beroep vinden. Daarom is er ook een tekort aan accountants.
Maar ik vind het leuk hoor.
En verwacht dat ik dit wel leuk blijf vinden, daarbij vind ik het wel fijn dat ik veel geld kan verdienen.
pi_104820103
google is your friend:

SALARIS ACCOUNTANT RA
Hieronder zie je het gemiddelde salaris van accountants RA afgezet tegen het aantal ervaringsjaren:

salaris accountant RA bij 0-2 jaar ervaring: € 3000 - € 3500;
salaris accountant RA bij 3-5 jaar ervaring: € 3500 - € 4750;
salaris accountant RA bij 5-10 jaar ervaring: € 4750 - € 6000;
salaris accountant RA bij 10-15 en meer jaar ervaring: € 6000 - € 9250.
Bovenstaande salarissen zijn brutosalarissen per maand bij een fulltime dienstverband.

WIL JE MEER WETEN OVER JOUW SALARISMOGELIJKHEDEN?
Wil je weten welk salaris jij kunt verdienen op basis van jouw achtergrond? Kijk dan bij onze vacatures voor Accountant AA of Accountant RA.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_104820289
quote:
0s.gif
Op vrijdag 25 november 2011 20:34 schreef SayWhats het volgende:

[..]

En verwacht dat ik dit wel leuk blijf vinden, daarbij vind ik het wel fijn dat ik veel geld kan verdienen.
Je doet het voor het geld dus.
Ok. Succes.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_104820814
Opleiding doen, 5 jaar aan de bak bij een (middel)groot accountantskantoor en daarna ga je het bedrijfsleven in, ja idd o.a. vanwege het geld :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_104821443
Accountancy is overigens wel echt breder als alleen maar cijfertjes, maar dat is maar hoe je het invult ;)
pi_104823263
quote:
0s.gif
Op vrijdag 25 november 2011 21:19 schreef MuurStraat het volgende:
Accountancy is overigens wel echt breder als alleen maar cijfertjes, maar dat is maar hoe je het invult ;)
en of je de kans geboden wordt om het breder in te vullen.
pi_104826433
Zoek iets wat je leuk vind zou ik zeggen.
pi_104826486
Mensen die geld als drijfveer hebben behalen de RA-opleiding meestal niet ;)
pi_104828860
quote:
0s.gif
Op vrijdag 25 november 2011 22:41 schreef xminator het volgende:
Mensen die geld als drijfveer hebben behalen de RA-opleiding meestal niet ;)
Krijg het gevoel dat ts nog aan hbo/wo moet beginnen. Vraag me af of die dat al red met geld als drijfveer.
pi_104835419
quote:
0s.gif
Op vrijdag 25 november 2011 20:14 schreef SayWhats het volgende:
Ik wil volgend jaar met een Accountancy opleiding beginnen en hoor veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan.
Ik heb een kortere weg voor je naar rijkdom, word ondernemer. Ik hoor daar ook 'veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan'. En het leukste is nog wel, je heb geen opleiding van minimaal 4 jaar nodig en je kan vandaag beginnen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:03:28 #13
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104837234
Volgensmij zeggen jullie eerst dingen voordat je is goed begint te lezen.
quote:
1s.gif
Op vrijdag 25 november 2011 23:24 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Krijg het gevoel dat ts nog aan hbo/wo moet beginnen. Vraag me af of die dat al red met geld als drijfveer.
In mijn openingspost staat dat ik volgend jaar er mee wil beginnen.

quote:
0s.gif
Op vrijdag 25 november 2011 22:40 schreef ejfaar het volgende:
Zoek iets wat je leuk vind zou ik zeggen.
In mijn tweede post heb ik aangegeven dat ik het wel erg leuk vind om te doen, maar dat ik ook graag geld wil verdienen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:08:32 #14
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_104838837
Ik denk dat als geld je drijfveer is je geen goede accountant kan worden.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_104839966
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 11:03 schreef SayWhats het volgende:
Volgensmij zeggen jullie eerst dingen voordat je is goed begint te lezen.

[..]

In mijn openingspost staat dat ik volgend jaar er mee wil beginnen.

[..]

In mijn tweede post heb ik aangegeven dat ik het wel erg leuk vind om te doen, maar dat ik ook graag geld wil verdienen.
Ik lees wel hoor, maar jij geeft aan dat je nog met accountancy gaat beginnen. Hbo/wo/ misschien al direct premaster ra.
Volgens mij snap je niet hoe lang het duurt eer je ra bent.

Bovendien zei je niet dat je het echt leuk vond. Het kwam meer over als: ik hou het wel vol.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:31:56 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_104841139
Wat mij vooral opvalt aan mensen die een RA willen halen is dat ze geilen o pslechts twee dingen:

• Het mogen zetten van een handtekening onder een jaarrekening
• Het geld
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_104841676
quote:
0s.gif
Op vrijdag 25 november 2011 20:58 schreef ender_xenocide het volgende:
google is your friend:

SALARIS ACCOUNTANT RA
Hieronder zie je het gemiddelde salaris van accountants RA afgezet tegen het aantal ervaringsjaren:

salaris accountant RA bij 0-2 jaar ervaring: € 3000 - € 3500;
salaris accountant RA bij 3-5 jaar ervaring: € 3500 - € 4750;
salaris accountant RA bij 5-10 jaar ervaring: € 4750 - € 6000;
salaris accountant RA bij 10-15 en meer jaar ervaring: € 6000 - € 9250.
Bovenstaande salarissen zijn brutosalarissen per maand bij een fulltime dienstverband.

WIL JE MEER WETEN OVER JOUW SALARISMOGELIJKHEDEN?
Wil je weten welk salaris jij kunt verdienen op basis van jouw achtergrond? Kijk dan bij onze vacatures voor Accountant AA of Accountant RA.
Dit valt me toch wel tegen. Ik dacht dat je meer zou verdienen. Dit is ook makkelijk met andere beroepen haalbaar zoals een ingenieur (wo-nivo) of manager.
Ik als ingenieur wo-er zit al bijna op de 3500 p/m met 2.5 jaar werkervaring. Ik begon alleen iets lager 2.5 jaar geleden. Een collega die nu met pensioen is zat al ver boven de 6k euro en was ook een wo-er ingenieur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_104841762
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 12:08 schreef _Flash_ het volgende:
Ik denk dat als geld je drijfveer is je geen goede accountant kan worden.
Dit geld voor alle beroepen. Je krijgt betaald naar je kwaliteit. Als geld je enige reden is lever je nooit goede kwaliteit af.
Het is zelfs als bewezen in vele studies dat bonussen of hoge salarissen alleen maar slecht kwaliteit werk aflevert, waarbij de banken nu het ideale voorbeeld zijn dat dit waar is.
Behalve bij standaard lopende band werkzaamheden, wat iedereen kan. Daar werken bonussen en betere betaling wel voor de kwaliteit.

Er zijn al genoeg experimenten uitgevoerd met dit als conclusie. Als je met je werkzaamheden moet nadenken en je krijgt een bonus met wat je doet, dan gaat praktisch iedereen na wat er nodig is om die bonus te krijgen en voert dat uit en niet meer. Dus dan krijg je per definitie slecht werk. Motivatie om goed werk af te leveren is per persoon verschillend en bijna nooit een bonus of hoge betaling.
Bij simpel produktie werk, waarbij je niet echt hoeft na te denken is kwaliteit makkelijk te definieren en vast te leggen. Vandaar dat het daar wel werkt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:24:43 #19
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104843986
quote:
0s.gif
Op vrijdag 25 november 2011 20:34 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Zie je ik vind het leuk hoor, kijk ik ga hier geen betoog houden over hoe geweldig ik het wel niet vind, tuurlijk vind ik voetballen leuker, maar qua economische vakgebied vind ik Accountancy gewoon leuk, leuk genoeg om een opleiding te doen.

En ik weet best hoelang het duurt voordat je RA bent hoor.
pi_104844012
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 15:24 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Zie je ik vind het leuk hoor, kijk ik ga hier geen betoog houden over hoe geweldig ik het wel niet vind, tuurlijk vind ik voetballen leuker, maar qua economische vakgebied vind ik Accountancy gewoon leuk, leuk genoeg om een opleiding te doen.

Wat vind je precies leuk aan accountancy?
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:01:50 #21
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104846611
Het bezig zijn, controleren en adviseren, ik ben er gewoon goed in en mede daardoor vind ik het leuk.
pi_104846725
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef SayWhats het volgende:
Het bezig zijn, controleren en adviseren, ik ben er gewoon goed in en mede daardoor vind ik het leuk.
Hoe weet je uberhaupt dat je er goed in bent :'). Hoelang ben je er al mee bezig in de praktijk? Zeg mij niet dat je MenO op de havo zo leuk vindt, want dat is gewoon boekhouden en dat stelt niks voor met wat een RA-accountant doet.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:18:56 #23
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104847083
quote:
1s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:05 schreef xminator het volgende:

[..]

Hoe weet je uberhaupt dat je er goed in bent :'). Hoelang ben je er al mee bezig in de praktijk? Zeg mij niet dat je MenO op de havo zo leuk vindt, want dat is gewoon boekhouden en dat stelt niks voor met wat een RA-accountant doet.
Balans opstellen, liquditeitsbegroting, resultatenrekening kan ik allemaal goed.
En ik doe al 1 keer per week les op HBO dus.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:19:19 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_104847092
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 15:24 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe een gemiddelde werkweek van een accountant er uitziet dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:20:29 #25
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104847130
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit valt me toch wel tegen. Ik dacht dat je meer zou verdienen. Dit is ook makkelijk met andere beroepen haalbaar zoals een ingenieur (wo-nivo) of manager.
Ik als ingenieur wo-er zit al bijna op de 3500 p/m met 2.5 jaar werkervaring. Ik begon alleen iets lager 2.5 jaar geleden. Een collega die nu met pensioen is zat al ver boven de 6k euro en was ook een wo-er ingenieur.
Dit zijn anders behoorlijke bedragen die al snel 3 - 4x modaal benaderen :? Wat vrij veel is voor een regulier 'beroep'. Wil je richting de Balkenendenorm gaan (233.000 euro per jaar, 19416 euro per maand) moet je het bestuur in of een directeursfunctie gaan bekleden. Dat vereist echter meer dan alleen een bepaalde opleiding.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_104847139
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef SayWhats het volgende:
Hoe weet je dat je daar goed in bent als je nog met opleiding en werk moet gaan beginnen? Ik ben RA - ben direct na VWO begonnen met NIVRAopleiding en werken.
Zou eens eerst goed gaan kijken wat het beroep precies inhoudt, want de combi controle en advisering is niet meer toegestaan sinds het Enron-drama.
De salarissen genoemd zijn als je in loondienst bent van een accountantskantoor. Partners krijgen over het algemeen meer.
Ik heb zo'n 13 jaar bij accountantskantoren gewerkt en ben nu ruim 10 jaar werkzaam in het bedrijfsleven. Salaris meer dan genoemd in dit staatje - maar dat is een combi van opleiding, ervaring en zeer goed zijn in mijn werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door sw0p op 26-11-2011 17:21:41 (typefout) ]
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:22:01 #27
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104847171
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:20 schreef sw0p het volgende:

[..]

Hoe weet je dat je daar goed in bent als je nog met opleiding en werk moet gaan beginnen? Ik ben RA - ben direct na VWO begonnen met NIVRAopleiding en werken.
Zou eens eerst eens goed gaan kijken wat het beroep precies inhoudt, want de combi controle en advisering is niet meer toegestaan sinds het Enron-drama.
De salarissen genoemd zijn als je in loondienst bent van een accountantskantoor. Partners krijgen over het algemeen meer.
Ik heb zo'n 13 jaar bij accountantskantoren gewerkt en ben nu ruim 10 jaar werkzaam in het bedrijfsleven. Salaris meer dan genoemd in dit staatje - maar dat is een combi van opleiding, ervaring en zeer goed zijn in mijn werk.
Ik stel in mijn Openingspost gewoon een normale vraag en dan krijg ik allemaal gezeur over of ik het wel leuk vind, maar hoe kan ik dat dan weten.
Dan kan ik toch nooit een opleiding kiezen.
Stelletje autisten.
pi_104847224
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:18 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Balans opstellen, liquditeitsbegroting, resultatenrekening kan ik allemaal goed.
En ik doe al 1 keer per week les op HBO dus.
Dit is boekhouden - management accounting - geen controle van jaarrekeningen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:25:01 #29
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104847253
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:23 schreef sw0p het volgende:

[..]

Dit is boekhouden - management accounting - geen controle van jaarrekeningen.
So what, ik vraag hier gewoon naar het salaris van een RA-Accountant, ik ben geen verantwoording aan jullie schuldig of ik het leuk vind of niet, dat is toch mijn eigen zaak.
Dus of geef antwoord op de vraag of shut the fuck up.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:27:00 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104847315
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:22 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Ik stel in mijn Openingspost gewoon een normale vraag en dan krijg ik allemaal gezeur over of ik het wel leuk vind, maar hoe kan ik dat dan weten.
Dan kan ik toch nooit een opleiding kiezen.
Stelletje autisten.
Je wil niet weten hoeveel idioten er elk jaar aan een opleiding beginnen omdat zij gehoord hebben dat je als ingenieur, advocaat of accountant 'heel veel geld' kan verdienen. Die malloten kost de samenleving een boel geld en zij nemen plekken in van mensen die wel kiezen voor het vakgebied i.p.v het salarisstrookje.

Natuurlijk is het niet slecht om naar de werkmogelijkheden te kijken na de studie, maar de inhoud van het vakgebied zou bepalender moeten zijn. Anders is de kans groot dat iemand vroegtijdig afkapt en de tijd van heel veel mensen verspild heeft.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:28:09 #31
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104847354
quote:
10s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:27 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel idioten er elk jaar aan een opleiding beginnen omdat zij gehoord hebben dat je als ingenieur, advocaat of accountant 'heel veel geld' kan verdienen. Die malloten kost de samenleving een boel geld en zij nemen plekken in van mensen die wel kiezen voor het vakgebied i.p.v het salarisstrookje.

Natuurlijk is het niet slecht om naar de werkmogelijkheden te kijken na de studie, maar de inhoud van het vakgebied zou bepalender moeten zijn. Anders is de kans groot dat iemand tijdig afkapt en de tijd van heel veel mensen verspild heeft.
Nou ik zeg dat ik het leuk vind, ik heb me er redelijk in verdiept ben meerdere keren naar een opendag geweest proeflessen kortom genoeg.
pi_104847379
TS gaat nu al schelden, zal leuk zijn als hij straks RA is :D
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:29:51 #33
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104847403
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:28 schreef Scorpie het volgende:
Beter dan voorzitter van de Re-fanclub.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:33:32 #34
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_104847517
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:28 schreef Scorpie het volgende:
Toch begrijp ik hem wel. Hij stelt een bijzonder simpele vraag en het enige wat als vliegen op de stront op z'n topic afkomt zijn een stelletje halve zolen met semi-wijze maar geheel ongevraagde raad. TS doet het alleen om geld, TS heeft er geen verstand van (no shit - hij moet zelfs nog aan z'n studie beginnen), pagina 2 en we hebben het allemaal al gehad :')
Ik wens je een dolfijne dag
pi_104851073
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:33 schreef Pinterman het volgende:

[..]

Toch begrijp ik hem wel. Hij stelt een bijzonder simpele vraag en het enige wat als vliegen op de stront op z'n topic afkomt zijn een stelletje halve zolen met semi-wijze maar geheel ongevraagde raad. TS doet het alleen om geld, TS heeft er geen verstand van (no shit - hij moet zelfs nog aan z'n studie beginnen), pagina 2 en we hebben het allemaal al gehad :')
Als hij dat zo interressant vind had hij het zelf op kunnen zoeken. Staan al genoeg topics op dit forum over accountancy (bv. de reeks 'werken bij de grote 4''). Daarom staan ook de beloningen.

Topicstarter neemt het vakgebied niet serieus en denkt alleen maar aan geld. Dat kan mensen die er wel serieus mee bezig zijn tegen het zere been stoten.

Hij is er goed in en vind het wel leuk omdat hij op de havo goed in economie/ M&O was. Dan vraag je er om niet meer serieus genomen te worden.

Tot slot: schelden helpt nooit.
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:39:00 #36
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104851491
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 19:27 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Als hij dat zo interressant vind had hij het zelf op kunnen zoeken. Staan al genoeg topics op dit forum over accountancy (bv. de reeks 'werken bij de grote 4''). Daarom staan ook de beloningen.

Topicstarter neemt het vakgebied niet serieus en denkt alleen maar aan geld. Dat kan mensen die er wel serieus mee bezig zijn tegen het zere been stoten.

Hij is er goed in en vind het wel leuk omdat hij op de havo goed in economie/ M&O was. Dan vraag je er om niet meer serieus genomen te worden.

Ik weet toch niet hoe ik in dit Forum iets kan zoeken en weet totaal niet welke dingen er al zijn in dit topic, daarbij hoor ik liever van mensen uit de praktijk wat ze verdienen, dan dat ik overal maar een gemiddelde zie.

En als ik mensen tegen het zere been schop, reageer dan niet, ik vraag niet om te reageren.
alleen als iemand het antwoord met mij wil delen.

Dus ga ergens anders discussieren en ga ergens anders Drs. uithangen want jij neemt het in MIJN topic op voor mensen die in MIJN topic reageren op dingen waarom ik helemaal niet vraag.

En als jullie shut the fuck up al schelden vinden, sorry hoor, maar ga hier niet schijnheilig doen.
pi_104852027
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 19:39 schreef SayWhats het volgende:
En als jullie shut the fuck up al schelden vinden, sorry hoor, maar ga hier niet schijnheilig doen.
Ik vermoed dat het meer hier om ging:
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 17:22 schreef SayWhats het volgende:
Stelletje autisten.
pi_104852090
Wat schattig. Scholieren die dromen over dik betaalde banen O+ .
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:53:48 #39
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104852143
:Z
quote:
7s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 19:52 schreef Devv het volgende:
Wat schattig. Scholieren die dromen over dik betaalde banen O+ .
Wat rot, mensen die eigenlijk MBO hebben gedaan en nu andere mensen hun leven gaan verpesten.
pi_104852283
Jij gaat er vast wel komen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:06:32 #41
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_104852717
quote:
0s.gif

[..]

Hij zegt dat hij heeft gehoord dat er veel geld te verdienen valt als ervaren RA accountant en vraagt hoeveel dat dan ongeveer is. Waar in dit verhaal suggereert TS alleen aan geld te denken? Notabene zegt hij in de 2e post nog dat hij het leuk vindt.

Laten we wel wezen. Ik vind wat ik doe ook leuk, maar voor minimumloon zou ik het niet doen. En ik ken voldoende mensen die het hadden gewaardeerd als ze vantevoren wisten dat er in hun studierichting (Vrijetijdsmanagement, bijvoorbeeld) geen fuck te doen of te verdienen is.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_104853825
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 19:53 schreef SayWhats het volgende:
:Z

[..]

Wat rot, mensen die eigenlijk MBO hebben gedaan en nu andere mensen hun leven gaan verpesten.
Ga je nu ook nog MBO'ers belachelijk maken?
Iemand met een MBO opleiding heeft al meer waar gemaakt dan jij!
Je zit in 5 havo en denkt al heel wat te zijn.
pi_104853984
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 19:39 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Ik weet toch niet hoe ik in dit Forum iets kan zoeken en weet totaal niet welke dingen er al zijn in dit topic, daarbij hoor ik liever van mensen uit de praktijk wat ze verdienen, dan dat ik overal maar een gemiddelde zie.

En als ik mensen tegen het zere been schop, reageer dan niet, ik vraag niet om te reageren.
alleen als iemand het antwoord met mij wil delen.

Dus ga ergens anders discussieren en ga ergens anders Drs. uithangen want jij neemt het in MIJN topic op voor mensen die in MIJN topic reageren op dingen waarom ik helemaal niet vraag.

A) Zoeken is makkelijker dan een topic openen.
B) Als jij geen zoekfunctie kan vinden, ben je veel te dom om RA te worden.
C) Je bent veel te arrogant terwijl je nog niet eens een middelbaar diploma hebt.
D) Je vraagt niemand te reageren om tegen het zere been te schoppen, die mensen vragen niet om mensen die een dom topic maken!
E) Ik ben lang geen Drs. Gelukkig neem ik daarbij jou topic niet over
F) Blijkbaar is jou hersencapaciteit zodanig dat je al niet meer weet dat je gescholden hebt, en mensen belachelijk blijft maken.
pi_104854112
quote:
0s.gif
Ik wil volgend jaar met een Accountancy opleiding??? beginnen en hoor veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan.
Dus zijn er mensen die het hebben gemaakt ?dus of RA-Accountant of vennoot en hoeveel verdienen jullie
TS noemt mensen autist maar heeft zelf dyslexie :')
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:43:46 #45
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104854316
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 20:38 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik ben totaal niet arrogant, en ga lekker mensen haten die dyslexie hebben (overigens heb ik dat niet)
En wie ben jij om mij de les te lezen, zoals ik al eerder respectievelijk aan heb gegeven dat men niet hoeft te reageren, en als je een disscusie wil voeren dat maar ergens anders moet doen.

Ik weet ook wel dat ik er lang niet ben met een HAVO diploma, maar ik word hier gewoon weg kapot gemaakt alleen omdat ik graag een accountancy opleiding wil doen.

En ik moet mij dus verdedigen tegen alle mensen die zeggen dat ik het alleen om het geld doe.

En nu lekker in jongere taal:
Ik heb je gedist jonguh.
pi_104854430
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 20:43 schreef SayWhats het volgende:
...ik word hier gewoon weg kapot gemaakt....
Gevoel voor drama heb je wel. Misschien kan je daar wat mee in de toekomst?
pi_104854725
Ik snap de hele lol aan het accountant zijn niet. Doe mij maar controlwerk, dan bouw je ergens aan mee en heb je vanaf dag 1 invloed op managementniveau. Als accountant ben je gewoon een productiemiddel, zeker in het begin van je carriere.
Haai
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:05:57 #48
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_104855273
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 20:38 schreef ejfaar het volgende:

[..]

quote:
0s.gif

[..]

Als hij dat zo interressant vindt had hij het zelf op kunnen zoeken. Staan al genoeg topics op dit forum over accountancy (bv. de reeks 'werken bij de grote 4''). Daarom??? staan ook de beloningen.

Hij is er goed in en vindt het wel leuk omdat hij op de havo goed in economie/ M&O was. Dan vraag je er om niet meer serieus genomen te worden.

quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 20:35 schreef ejfaar het volgende:
E) Ik ben lang geen Drs. Gelukkig neem ik daarbij jouw topic niet over
F) Blijkbaar is jouw hersencapaciteit zodanig dat je al niet meer weet dat je gescholden hebt, en mensen belachelijk blijft maken.
Je doet het zelf niet veel beter. Dus wellicht kun je dergelijke opmerkingen beter achterwege laten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_104856768
quote:
7s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 21:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

[..]

[..]

Je doet het zelf niet veel beter. Dus wellicht kun je dergelijke opmerkingen beter achterwege laten.
Dat met 'vindt' en 'jouw' klopt. Daarom is foutje met typen, moest 'daar' zijn.
pi_104856832
quote:
0s.gif

[..]

Ik ben totaal niet arrogant, en ga lekker mensen haten die dyslexie hebben (overigens heb ik dat niet)
En wie ben jij om mij de les te lezen, zoals ik al eerder respectievelijk aan heb gegeven dat men niet hoeft te reageren, en als je een disscusie wil voeren dat maar ergens anders moet doen.

Ik weet ook wel dat ik er lang niet ben met een HAVO diploma, maar ik word hier gewoon weg kapot gemaakt alleen omdat ik graag een accountancy opleiding wil doen.

En ik moet mij dus verdedigen tegen alle mensen die zeggen dat ik het alleen om het geld doe.

En nu lekker in jongere taal:
Ik heb je gedist jonguh.
Jij hebt geen dyslexie, maar degene die jij uitscheld voor autist is dat waarschijnlijk ook niet.
Ik maak jou kapot? Wat een leven heb je dan, als je van een beetje kritiek al huillie huillie moet doen.
Ik voel me overigens niet echt gedist.
pi_104857141
Volgens mij bestaat Fok! uit autisten en mbo debielen...

Ontopic OP
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Ik heb hier ook eerder een vraag gesteld en er werden meteen conclusies getrokken....
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:49:28 #52
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104857330
Deze tabel had ik al gezien, maar toch bedankt.
Even off-Topic je hebt zeker gelijk.
On-topic @elfjaar ik overdrijf ook maar, neemt het meteen serieus.
pi_104857384
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 21:45 schreef beginnershond het volgende:

Ontopic OP
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik heb hier ook eerder een vraag gesteld en er werden meteen conclusies getrokken....
En jij trekt hier dus geen conclusies?
pi_104857480
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 21:45 schreef beginnershond het volgende:
Nou, welkom dan maar, he? :W
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:52:32 #55
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104857492
quote:
1s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 21:50 schreef ejfaar het volgende:

[..]

En jij trekt hier dus geen conclusies?
Ja, maar niet ten aan zien van de OP
pi_104857569
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 21:52 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Nou, welkom dan maar, he? :W
Dit.
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:54:59 #57
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104857636
quote:
1s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 21:53 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dit.
Oke, bedankt voor het ruineren van mijn topic.
pi_104857736
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 21:54 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Oke, bedankt voor het ruineren van mijn topic.
:')
  zaterdag 26 november 2011 @ 22:03:40 #59
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104858076
quote:
1s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 21:56 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Wat een zielepoot ben jij 'thumbs up als je ts stom vindt'
pi_104858134
Thumbs up
pi_104858373
Zorg nou maar eerst dat je straks een diploma hebt en een aantal jaar werkervaring opdoet. Ik denk dat je dan pas kunt inschatten hoeveel jij denkt te kunnen gaan verdienen. Het is toch totaal niet relevant wat een doorgewinterde RA binnen weet te harken?
pi_104858461
quote:
7s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 22:09 schreef Devv het volgende:
Zorg nou maar eerst dat je straks een diploma hebt en een aantal jaar werkervaring opdoet. Ik denk dat je dan pas kunt inschatten hoeveel jij denkt te kunnen gaan verdienen. Het is toch totaal niet relevant wat een doorgewinterde RA binnen weet te harken?
Dit.
Salaris is bovendien erg variabel, zoals ook in de tabellen te zien is.
Eigenlijk moeten havisten een studie kiezen zonder te kijken naar het salaris van de bijbehorende baan. Alleen baankansen zijn relevant.
pi_104859736
quote:
1s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 22:11 schreef ejfaar het volgende:
Eigenlijk moeten havisten een studie kiezen zonder te kijken naar het salaris van de bijbehorende baan. Alleen baankansen zijn relevant.
Nou, ook de capaciteiten van een student tellen mee in een studiekeuze ;)
pi_104861344
Het salaris kan toch een belangrijke drive zijn om hard te werken?
Ik ben ook bezig met het studeren van accountancy en mijn keuze is gebaseerd op een combinatie van salaris, het soort werk en mijn capaciteiten.
pi_104871556
quote:
0s.gif
Op zaterdag 26 november 2011 23:12 schreef JohnSpek het volgende:
Het salaris kan toch een belangrijke drive zijn om hard te werken?
Ik ben ook bezig met het studeren van accountancy en mijn keuze is gebaseerd op een combinatie van salaris, het soort werk en mijn capaciteiten.
Geld is meer een drive op korte termijn.
Ts gaat nu hbo accountancy doen. Voordat hij ra is, is hij al zo'n 8-9 jaar verder. Daar bovenop komt die 10 jaar ervaring waar hij over praat. Het lijkt mij vrij pittig om 18-19 jaar lang hard te werken en daarna pas echt resultaat te zien.
pi_104872354
quote:
0s.gif
dus zijn er mensen die het hebben gemaakt dus of RA-Accountant of venoot en hoeveel verdienen jullei
Nou laat ik ook maar eens serieus reageren op je vraag. Even kort mijn achtergrond, ben RA met wat jaren ervaring bij verschillende accountantskantoren en inmiddels wat jaren ervaring als controller bij een beursgenoteerde bedrijf.

Een RA-accountant die het gemaakt heeft kan absoluut tussen zo'n 8 tot 30k per maand verdienen. Het zegt alleen niet zo heel veel, want als ik het maak tot CFO/CEO bij mijn bedrijf dan kan ik paar ton per maand verdienen. Kans is overigens niet zo groot, maar dat is ook niet de vraag die je stelt. Wat ik persoonlijk interessanter vind qua salaris is wat je aan het begin van je carriere gaat verdienen. Dan kan ik je nu al vertellen dat je bruto als assistent accountant (HBO/WO niveau) extreem weinig verdient. Terwijl je met een ander willekeurig financieel diploma van hoog niveau richting de 3k per maand gaat, zit je bij accountancy eerder richting de 2k. Daarnaast kan je ook nog eens afvragen hoeveel mensen zich echt schoppen tot een registeraccountant die 8-30k per maand verdienen. Velen haken al af wanneer ze het papiertje binnen hebben. Om eerlijk te zijn, accountancy is echt een k*t baan. Kortom, het is leuk wat je uiteindelijk als RA kan verdienen, maar verder heeft het weinig waarde. Voor het geld moet je het niet doen, want in de accountancy wordt je zwaar onderbetaald.
  zondag 27 november 2011 @ 13:01:06 #67
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104872973
Waarom ben je het dan?
Als het een klere baan is en zwaar onderbetaald?
pi_104873306
quote:
0s.gif
Op zondag 27 november 2011 13:01 schreef SayWhats het volgende:
Waarom ben je het dan?
Lees het nog maar eens. Voornamelijk de 1e alinea.
pi_104873496
quote:
0s.gif
Waarom ben je het dan?
Hij is ook gestopt als Accountant en is nu Controller.
pi_104873798
quote:
0s.gif
Waarom ben je het dan?
*klik*
pi_104875124
Wat ik een enorm voordeel vond van het werken bij een accountantskantoor is dat het een leerfabriek is. Je moet je RA/AA-studie doen, maar deze wordt wel voor je betaald als je het goede kantoor neemt. Daarnaast grote aandacht voor interne opleidingen. En goede doorgroeimogelijkheden want dat is het model (up-or-out).
13 jaar ervaring op een accountantskantoor van beginnend assistent tot manager + afgeronde RA studie gaven mij de springplank naar het bedrijfsleven waar ik diverse controllersbanen heb bekleed.
Ik mijn geval heb ik binnen de accountancy altijd grote salarissprongen gemaakt, maar indien werk en/of studie geen goede groei geven dan gaat het niet hard.
pi_104875531
quote:
0s.gif
Op zondag 27 november 2011 13:23 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

*klik*
_O_
pi_104875640
quote:
0s.gif
Op zondag 27 november 2011 13:56 schreef sw0p het volgende:
Wat ik een enorm voordeel vond van het werken bij een accountantskantoor is dat het een leerfabriek is. Je moet je RA/AA-studie doen, maar deze wordt wel voor je betaald als je het goede kantoor neemt. Daarnaast grote aandacht voor interne opleidingen. En goede doorgroeimogelijkheden want dat is het model (up-or-out).
13 jaar ervaring op een accountantskantoor van beginnend assistent tot manager + afgeronde RA studie gaven mij de springplank naar het bedrijfsleven waar ik diverse controllersbanen heb bekleed.
Ik mijn geval heb ik binnen de accountancy altijd grote salarissprongen gemaakt, maar indien werk en/of studie geen goede groei geven dan gaat het niet hard.
Wat jij beschrijft hoor je inderdaad heel vaak. Veel mensen zijn direct na het behalen van hun RA-diploma weg bij het bedrijf en gaan het bedrijfsleven in. Volgens mij word je ook meteen opgebeld door bedrijven op de dag dat je officieel RA bent.
  maandag 28 november 2011 @ 14:25:54 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_104921542
quote:
0s.gif
Dat je het lef hebt deze vraag te stellen! Ordinaire geldwolf! :|W
  maandag 28 november 2011 @ 15:44:30 #75
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104924398
Elfjaar doe maar niet of je slim bent.
Ofyles2 soms moet je lef hebben om iets te bereiken.

\
pi_104932220
Best leuk verdienen als accountant, maar alleen als je partner kan worden verdien je echt veel.

Als je graag wilt aviseren enzo kun je misschien beter in de adviespraktijk gaan werken dat is sowieso lucratiever
  maandag 28 november 2011 @ 18:58:41 #77
360777 chickmagneet
je ma houdt van mij.
pi_104932539
Wordt ondernemer je verdient miljoenen als je het goed doet
de eerste fokker die niet autistisch is .
  maandag 28 november 2011 @ 18:59:34 #78
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104932582
quote:
0s.gif
Op maandag 28 november 2011 18:58 schreef chickmagneet het volgende:
Wordt ondernemer je verdient miljoenen als je het goed doet
Ik heb een leraar die was ondernemer.................. hij woont nu in een stacaravan op een vakantiepark.
  maandag 28 november 2011 @ 19:03:39 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_104932783
De laatste jaren wordt er in mijn toko nergens zo op geknepen als op accountants en andere (interim-)adviseurs/truukjesverkopers.

Kosten omlaag. Winst omhoog. :)
Ik zou een andere tak van sport zoeken als je echt wilt binnenlopen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_104942281
quote:
0s.gif
Op maandag 28 november 2011 15:44 schreef SayWhats het volgende:

\
Nee, jij bent slim. Studie kiezen om het geld :')
5 havo en denken wat bereikt te hebben :')
  dinsdag 29 november 2011 @ 00:23:21 #81
111382 Ofyles2
pi_104952998
quote:
0s.gif
Op maandag 28 november 2011 15:44 schreef SayWhats het volgende:

\
Dat lef heb ik inderdaad, maar ik opereer alleen.

Jij opereert straks als onderdeel van een maatschappijvernietigend bedrijf. Zonder eigen inbreng. Zulke mensen moeten gestopt worden...
pi_104955825
quote:
1s.gif
Op maandag 28 november 2011 21:23 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Nee, jij bent slim. Studie kiezen om het geld :')
5 havo en denken wat bereikt te hebben :')
TS is nog jong. De realiteitszin komt vanzelf wel ;) . Ik moet de eerste scholier nog tegenkomen die een juiste inschatting kan maken van wat hij of zij denkt te gaan verdienen. Het idee dat ze in een bepaalde beroepsgroep bakken met geld binnen kunnen halen, komt vooral voort uit onderlinge indianenverhalen. En natuurlijk zijn bepaalde beroepsgroepen bevoorrecht, maar uiteindelijk komt het voor de meeste mensen aan op hard werken en natuurlijk talent.
pi_104974020
quote:
1s.gif
Op dinsdag 29 november 2011 07:14 schreef Devv het volgende:

[..]

TS is nog jong. De realiteitszin komt vanzelf wel ;) . Ik moet de eerste scholier nog tegenkomen die een juiste inschatting kan maken van wat hij of zij denkt te gaan verdienen. Het idee dat ze in een bepaalde beroepsgroep bakken met geld binnen kunnen halen, komt vooral voort uit onderlinge indianenverhalen. En natuurlijk zijn bepaalde beroepsgroepen bevoorrecht, maar uiteindelijk komt het voor de meeste mensen aan op hard werken en natuurlijk talent.
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk!
Kan hem eigenlijk niet kwalijk nemen op deze leeftijd.

Accountants verdienen relatief veel, alleen maken ze ook langere weken waardoor het uurloon niet erg hoog uit komt. Daarnaast is de RA studie zeer pittig (en dus niet voor iedereen weggelegd). Het loon na zo'n studie valt dus best tegen. Alleen als partnet bij de Big4 verdien je dat. Daarvoor moet je:
- Heel sociaal zijn (lees: goed met mensen kunnen omgaan)
- Veel talent hebben
- Heel hard werken
- Een zware studie afgerond hebben
- Mazzel hebben dat nou net jij partner wordt.
  dinsdag 29 november 2011 @ 18:43:56 #84
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104976526
quote:
0s.gif
Op dinsdag 29 november 2011 17:40 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Accountants verdienen relatief veel, alleen maken ze ook langere weken waardoor het uurloon niet erg hoog uit komt. Daarnaast is de RA studie zeer pittig (en dus niet voor iedereen weggelegd). Het loon na zo'n studie valt dus best tegen. Alleen als partnet bij de Big4 verdien je dat. Daarvoor moet je:
- Veel talent hebben
- Heel hard werken
Waar zeg ik dat ik het heb gemaakt?
Nergens.

Van jullie mag ik geen eens vragen wat je verdient als accountant want ik droom maar wat.
Jullie denken dat jullie het helemaal zijn en kunnen niet aan dat iemand een opleiding wil gaan doen die hoger is dan die van jullie.

En elfjaar jij moet echt een keer je mond houden je denkt dat je alles bent, maar je kan niet tegen mensen die het misschien wel gaan maken.
pi_104977371
quote:
0s.gif
Op dinsdag 29 november 2011 18:43 schreef SayWhats het volgende:

...maar je kan niet tegen mensen die het misschien wel gaan maken.
en jij kan niet tegen mensen die een grote mond hebben ;) :P
  dinsdag 29 november 2011 @ 19:13:08 #86
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104978042
quote:
0s.gif
Op dinsdag 29 november 2011 19:01 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

en jij kan niet tegen mensen die een grote mond hebben ;) :P
Klopt.
pi_104979131
quote:
0s.gif
Op dinsdag 29 november 2011 18:43 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik het heb gemaakt?
Nergens.

Van jullie mag ik geen eens vragen wat je verdient als accountant want ik droom maar wat.
Jullie denken dat jullie het helemaal zijn en kunnen niet aan dat iemand een opleiding wil gaan doen die hoger is dan die van jullie.

En elfjaar jij moet echt een keer je mond houden je denkt dat je alles bent, maar je kan niet tegen mensen die het misschien wel gaan maken.
Hahaha. Ik nam je al niet serieus, en nu al helemaal niet meer.
Je gaat HBO doen en denkt dat je het gaat maken? Word wakker, HBO is echt geen heel hoogstaand diploma. Daarnaast, hoe weet jij of ik 'het' wel of niet gemaakt heb?
  dinsdag 29 november 2011 @ 23:34:05 #88
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_104992202
Haha, ik begon ooit aan een hbo accountancy. Ik had m'n vwo-diploma op zak, dus ik was in de veronderstelling dat ik het wel even zou doen. Helaas, ik haakte na een half jaar af. Je moet het echt leuk vinden wil je het tot een goed einde kunnen brengen.

Gelukkig kwam ik tot de ontdekking dat ik bestuurskunde wel erg leuk vond, en dat gaat me tot nu toe erg goed af.

Moraal van het verhaal: kies wat je echt leuk vindt, niet iets waarvan je denkt dat je het mogelijkerwijs wel interessant zou kunnen vinden als je na 10 jaar je RA-titel hebt.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_104992622
quote:
0s.gif
Op dinsdag 29 november 2011 23:34 schreef Geelman het volgende:
Haha, ik begon ooit aan een hbo accountancy. Ik had m'n vwo-diploma op zak, dus ik was in de veronderstelling dat ik het wel even zou doen. Helaas, ik haakte na een half jaar af. Je moet het echt leuk vinden wil je het tot een goed einde kunnen brengen.

Gelukkig kwam ik tot de ontdekking dat ik bestuurskunde wel erg leuk vond, en dat gaat me tot nu toe erg goed af.

Moraal van het verhaal: kies wat je echt leuk vindt, niet iets waarvan je denkt dat je het mogelijkerwijs wel interessant zou kunnen vinden als je na 10 jaar je RA-titel hebt.
Dit probeer ik TS ook duidelijk te krijgen, alleen die gaat dan alleen maar haterig doen.
pi_104993112
quote:
0s.gif
Mijn vriend zit nu in zijn tweede jaar Accountancy & Controlling. Zodra hij is afgestudeerd en 10 jaar ervaring heeft beloof ik in dit topic te posten hoeveel hij verdient. :P

Waar ga jij studeren? Groningen?
  woensdag 30 november 2011 @ 15:17:55 #91
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105008612
quote:
1s.gif
Op dinsdag 29 november 2011 19:32 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Hahaha. Ik nam je al niet serieus, en nu al helemaal niet meer.
Je gaat HBO doen en denkt dat je het gaat maken? Word wakker, HBO is echt geen heel hoogstaand diploma. Daarnaast, hoe weet jij of ik 'het' wel of niet gemaakt heb?
Na HBO ga ik nog Universiteit doen.
En waarom jij het niet hebt gemaakt:
Je zit op Fok!
Je hebt geen Universiteit af gemaakt.
Je bent al om half 6 thuis, dus zo'n goede baan zal het wel niet zijn.
En je bent slecht in taal je zegt namelijk twee keer alleen in een zin.

@Taraxia nee, ik ga eerst HBO in Deventer doen en daarna Universiteit maar ik weet nog niet waar Tilburg misschien.
pi_105009157
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 15:17 schreef SayWhats het volgende:
.
Je zit op Fok!
En bedankt he... :{w
  woensdag 30 november 2011 @ 15:39:00 #93
111382 Ofyles2
pi_105009327
quote:
0s.gif

[..]

Na HBO ga ik nog Universiteit doen.
Je zit op Fok!
Je bent al om half 6 thuis, dus zo'n goede baan zal het wel niet zijn.
En je bent slecht in taal je zegt namelijk twee keer alleen in een zin.
Ik mag hopen dat je in een dermate neerwaartse spiraal terecht komt, dat je je zelfs geen slaapplek kunt veroorloven op Hoog Catharijne...
  woensdag 30 november 2011 @ 15:55:13 #94
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105009860
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 15:39 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat je in een dermate neerwaartse spiraal terecht komt, dat je je zelfs geen slaapplek kunt veroorloven op Hoog Catharijne...
Oke en waarom zou dat gebeuren?
Je probeert een beetje dure woorden te gebruiken, maar helaas ik begrijp het gewoon.
pi_105011721
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 15:55 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Oke en waarom zou dat gebeuren?
Je probeert een beetje dure woorden te gebruiken, maar helaas ik begrijp het gewoon.
Ehh, waar lees jij een 'duur' woord?
  woensdag 30 november 2011 @ 17:15:09 #96
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105012639
Ken en spreek genoeg accountants die erg goed verdienen, lees erg goed verdienen als ruim boven de ton per jaar en meer. Verder studeer ik zelf accountancy en ik dat het een goede en veilig keuze is geweest. Voldoende werk en de balans privé en werk wordt steeds beter. Verder kan je natuurlijk ook altijd het bedrijfsleven in gaan. Genoeg opties voor iemand met een accountancy diploma.
  woensdag 30 november 2011 @ 17:22:46 #97
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105012900
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 17:15 schreef RichardHammond het volgende:
Ken en spreek genoeg accountants die erg goed verdienen, lees erg goed verdienen als ruim boven de ton per jaar en meer. Verder studeer ik zelf accountancy en ik dat het een goede en veilig keuze is geweest. Voldoende werk en de balans privé en werk wordt steeds beter. Verder kan je natuurlijk ook altijd het bedrijfsleven in gaan. Genoeg opties voor iemand met een accountancy diploma.
Bedankt voor je concrete antwoord.
  woensdag 30 november 2011 @ 17:22:58 #98
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105012908
quote:
10s.gif
Op woensdag 30 november 2011 16:48 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ehh, waar lees jij een 'duur' woord?
Ergens.
  woensdag 30 november 2011 @ 17:25:29 #99
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105012987
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 17:22 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Bedankt voor je concrete antwoord.
Ach, iedereen vertelt natuurlijk iets anders. Uiteraard begin je onderaan, maar op een gegeven moment kan je erg snel groeien, qua functie en qua salaris. Als je vragen hebt kan je natuurlijk altijd een afspraak maken met een accountant bij een kantoor. Dan vraag je ze de hemd van het lijf.
pi_105013736
quote:
0s.gif

[..]

Na HBO ga ik nog Universiteit doen. Haal eerst je Havo maar eens!
Je zit op Fok! Haha. Óf je spreekt jezelf tegen'óf je bent heel dom. Ik heb 'het' niet gemaakt omdat ikop Fok! zit. Waarom maak jij dan een topic op Fok! om iets te vragen aan mensen die het gemaakt hebben
Je hebt geen Universiteit af gemaakt. Kan jij mijn CV inzien dan?
Je bent al om half 6 thuis En je weet ook hoe laat ik begin?, dus zo'n goede baan zal het wel niet zijn.
En je bent slecht in taal je zegt namelijk twee keer alleen in een zin.Mensen verbeteren over taalgebruik en dan zelf geen fatsoenlijke zin kunnen maken :')

@Taraxia nee, ik ga eerst HBO in Deventer doen en daarna Universiteit maar ik weet nog niet waar Tilburg misschien.
pi_105013884
Het probleem van accountancy is inderdaad dat je het echt leuk moet vinden, het vakgebied is op een bepaalde manier ook vrij beperkt. Da's natuurlijk geen enkel probleem als je er je passie in vindt, maar ik ken ook vrij veel accountants die na een paar jaar Big4 ook weer iets anders willen doen. Dan merk je soms dat het vakgebied wat beperkt is. Neemt niet weg dat het een goeie "basis kennis" vormt voor een verdere carriere.

En TS: Goed verdienen kan je in vele carrieres. De voorwaarde is over het algemeen dat je passie hebt voor je werk, want goed verdienen zal altijd bepaalde offers vragen. Zorg dus dat je jezelf de kans geeft uit te vinden wat je leuk vindt, en vervolgens daar je werk van maakt. Simpelweg een studie kiezen, omdat je daarmee goed denkt te verdienen, heb ik nog nooit voor iemand zien werken.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_105014527
quote:
0s.gif
Op dinsdag 29 november 2011 17:40 schreef ejfaar het volgende:

[..]

- Veel talent hebben
- Heel hard werken

Ik ben het eens met de eerste 3 punten.
Een zware studie is echter totaal niet nodig, sterker nog ik durf te wedden dat partners voornamelijk de mensen zijn die flink wat hebben afgezopen tijdens hun studie en slechts bedrijfskunde/bedrijfseconomie hebben gedaan.
Mazzel heb je er ook weinig voor nodig. Als je de vaardigheden, in de ruime zin, hebt, is er vrij weinig wat je tegenhoudt.
  woensdag 30 november 2011 @ 18:05:43 #103
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105014598
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 17:49 schreef Bajskorv het volgende:
Het probleem van accountancy is inderdaad dat je het echt leuk moet vinden, het vakgebied is op een bepaalde manier ook vrij beperkt. Da's natuurlijk geen enkel probleem als je er je passie in vindt, maar ik ken ook vrij veel accountants die na een paar jaar Big4 ook weer iets anders willen doen. Dan merk je soms dat het vakgebied wat beperkt is. Neemt niet weg dat het een goeie "basis kennis" vormt voor een verdere carriere.

En TS: Goed verdienen kan je in vele carrieres. De voorwaarde is over het algemeen dat je passie hebt voor je werk, want goed verdienen zal altijd bepaalde offers vragen. Zorg dus dat je jezelf de kans geeft uit te vinden wat je leuk vindt, en vervolgens daar je werk van maakt. Simpelweg een studie kiezen, omdat je daarmee goed denkt te verdienen, heb ik nog nooit voor iemand zien werken.
Ben ook echt serieus geintereseerd in accountancy, ik doe niet voor niks naast mijn HAVO voor mijn profielwerkstuk op een HBO school zodat ik daar al kennis kan maken met verschillende vakgebieden.
Zoals MIM, dus commercieel
FEM dus accountancy bedrijfseconomie.
En HBS hospitily etc.
Dus ik ben echt wel bezig met wat ik leuk vind.
Jullie draven allemaal door omdat ik alleen maar vraag hoeveel je als accountant verdient.
pi_105014654
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:04 schreef JohnSpek het volgende:

[..]

Ik ben het eens met de eerste 3 punten.
Een zware studie is echter totaal niet nodig, sterker nog ik durf te wedden dat partners voornamelijk de mensen zijn die flink wat hebben afgezopen tijdens hun studie en slechts bedrijfskunde/bedrijfseconomie hebben gedaan.
Mazzel heb je er ook weinig voor nodig. Als je de vaardigheden, in de ruime zin, hebt, is er vrij weinig wat je tegenhoudt.
Een partnet is over het algemeen wel RA volgens mij (in mijn opinie een vrij zware opleiding).
Mazzel bedoelde ik in de zin van: iemand moet je de kans geven. Anderszijds kan je altijd overstappen naar een ander bedrijf als je geen kans krijgt, dus je hebt daar wel gelijk in.
pi_105014770
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:05 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Ben ook echt serieus geintereseerd in accountancy, ik doe niet voor niks naast mijn HAVO voor mijn profielwerkstuk op een HBO school zodat ik daar al kennis kan maken met verschillende vakgebieden.
En HBS hospitily etc.
Jullie draven allemaal door omdat ik alleen maar vraag hoeveel je als accountant verdient.
Goed van je!
Ik dacht aan de hand van je OP dat je álleen naar accountancy keek voor het geld. Blijkbaar is je view breder. Dat is alleen maar goed! Maak je keuze alleen niet op basis van geld, daar krijg je echt spijt van.
Overigens moet je wel meer kritiek kunnen verwerken. Dat is namelijk niet geheel onbelangrijk voor een accountant.
Waar ga je eigenlijk studeren?
  woensdag 30 november 2011 @ 18:14:49 #106
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105014999
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:09 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Goed van je!
Ik dacht aan de hand van je OP dat je álleen naar accountancy keek voor het geld. Blijkbaar is je view breder. Dat is alleen maar goed! Maak je keuze alleen niet op basis van geld, daar krijg je echt spijt van.
Overigens moet je wel meer kritiek kunnen verwerken. Dat is namelijk niet geheel onbelangrijk voor een accountant.
Waar ga je eigenlijk studeren?
Ik heb eerst VWO gedaan, maar daar ging ik op 1 punt onderuit.
Dus ben toen HAVO gaan doen en haal nu voornamelijk 8 en.
Tot zover mijn voorgeschiedenis.
Ik woon in de buurt van Deventer dus wil op Saxion Accountancy gaan doen.
Saxion vind ik nu al een slechte school want ik doe daar ook mijn profielwerkstuk.
Maar dit is de enige HBO school in de buurt en wil niet op mijn 16 op kamers.
En hoop dit in 4 jaar af te kunnen sluiten, fijn is wel dat de eerste twee jaar samen is met bedrijseconomie dus je kunt nog switchen zonder achterstand.
Ik kies voornamelijk ook accountancy omdat ik heb gelezen dat de baankans bijna 100% is.
Daarna naar Universiteit, maar weet niet welke verwacht geen Amsterdam en Rotterdam dus waarschijnlijk Tilburg,
er is namelijk verder geen Universiteit in de buurt.
pi_105015088
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:05 schreef SayWhats het volgende:

[..]

En HBS hospitily etc.
Volgens mij draafde ik niet echt door, ik probleem enkel mijn feedback te geven (werk veel met de Big4). Vergeet niet dat je nu pas Havo doet, je mening zal de komende jaren waarschijnlijk nog wijzigen en dus is het altijd handig je opties open te houden. Maar altijd leuk als je nu al enigzins weet wat je mooi vindt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_105015113
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:14 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Saxion vind ik nu al een slechte school want ik doe daar ook mijn profielwerkstuk.
En hoop dit in 4 jaar af te kunnen sluiten, fijn is wel dat de eerste twee jaar samen is met bedrijseconomie dus je kunt nog switchen zonder achterstand.
Ik kies voornamelijk ook accountancy omdat ik heb gelezen dat de baankans bijna 100% is.
Daarna naar Universiteit, maar weet niet welke verwacht geen Amsterdam en Rotterdam dus waarschijnlijk Tilburg,
Als je uni gaat doen heb je (neem ik aan) wel een rijbewijs. Als je dan ook al een auto hebt kan je gewoon met de auto gaan. Als je echt RA gaat doen werk je vaak al en heb je waarschijnlijk ook wel een auto van de zaak.
Bedrijfseconomie lijkt inderdaad heel veel op accountancy. 90% van de opleiding is hetzelfde.
Met bedrijfseconomie kan je iets meer kanten op, maar als je RA bent kan dat uiteraard ook.
  woensdag 30 november 2011 @ 18:22:12 #109
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105015276
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:17 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Als je uni gaat doen heb je (neem ik aan) wel een rijbewijs. Als je dan ook al een auto hebt kan je gewoon met de auto gaan. Als je echt RA gaat doen werk je vaak al en heb je waarschijnlijk ook wel een auto van de zaak.
Bedrijfseconomie lijkt inderdaad heel veel op accountancy. 90% van de opleiding is hetzelfde.
Met bedrijfseconomie kan je iets meer kanten op, maar als je RA bent kan dat uiteraard ook.
Dus is het mogelijk dat ik dan (21) gewoon in Apeldoorn kan blijven wonen en dan elke dag een uur moet rijden naar school (overings fiets ik nu ook elke dag 2 uur van en naar school)
Dat zou wel ideaal zijn.
(Ervaring?)
  woensdag 30 november 2011 @ 18:24:24 #110
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_105015339
Beetje avontuurlijke instelling is ook wat waard ;)

16 is nog wel heel erg jong trouwens om al aan een vervolgopleiding te beginnen. Is het niet verstandiger om door te stromen naar vwo6, dat jaartje extra oriëntatie te gebruiken. En eventueel op je 18e meteen al te beginnen aan een WO studie?
--
  woensdag 30 november 2011 @ 18:25:08 #111
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105015362
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:24 schreef Ryon het volgende:

16 is nog wel heel erg jong trouwens om al aan een vervolgopleiding te beginnen. Is het niet verstandiger om door te stromen naar vwo6, dat jaartje extra oriëntatie te gebruiken. En eventueel op je 18e meteen al te beginnen aan een WO studie?
Nee, ik ben dan een jaar ouder dan 16, sorry ik ging uit van de leeftijd die ik nu ben.
pi_105015425
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:24 schreef Ryon het volgende:

Ik ken ook op hun 16e begonnen met een vervolgopleiding. Is prima te doen hoor.
pi_105015463
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:22 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Dus is het mogelijk dat ik dan (21) gewoon in Apeldoorn kan blijven wonen en dan elke dag een uur moet rijden naar school (overings fiets ik nu ook elke dag 2 uur van en naar school)
Dat zou wel ideaal zijn.
(Ervaring?)
Je woonde toch in Deventer en niet in Apeldoorn?
En ja, dat kan. Enige nadeel zijn de files, maar alles is beter dan het OV.

-Edit- Zie nu dat je in de buurt van deventer woont. Is er geen treinverkeer tussen Apeldoorn en Utrecht? Kan je naar de HU.
  woensdag 30 november 2011 @ 18:30:40 #114
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105015559
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:28 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Nee, ik woon in een dorp tussen Deventer en Apeldoorn, maar dat ken je toch niet,
Daar waar de mensen nog Kiek em goang zeggen.
pi_105015576
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:30 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Nee, ik woon in een dorp tussen Deventer en Apeldoorn, maar dat ken je toch niet,
Daar waar de mensen nog Kiek em goang zeggen.
Ik zag het al ja, zie vorige post.
pi_105015588
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:14 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Saxion (je zult ook regelmatig naar Enschede moeten, ook al zit je in Deventer) biedt een prima accountancy-opleiding aan. Eerste twee jaar gezamenlijk met bedrijfseconomie en fiscale economie, dus je kunt altijd nog switchen.

Als je advies en samenstellen leuker vindt, dan kun je misschien beter voor bedrijfseconomie óf de AA-accountant kiezen.

Het loon zal na een paar jaar ervaring een mooi bedrag zijn. Mocht je het precies willen weten, kijk dan eens naar het beloningsonderzoek van 2011:

http://www.accountant.nl/(...)erzoek%202011_LR.pdf
  woensdag 30 november 2011 @ 18:32:47 #117
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105015641
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:28 schreef ejfaar het volgende:

[..]

-Edit- Zie nu dat je in de buurt van deventer woont. Is er geen treinverkeer tussen Apeldoorn en Utrecht? Kan je naar de HU.
Nee, ik ga liever op de fiets 10 minuutjes fietsen en HU vind ik althans in Amersfoort niet zo'n denderende school.
En Saxion scoort op alle punten hoog, en verder ik moet het toch zelf doen, maar daar zorg ik wel voor.
pi_105015647
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:31 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Saxion (je zult ook regelmatig naar Enschede moeten, ook al zit je in Deventer) biedt een prima accountancy-opleiding aan. Eerste twee jaar gezamenlijk met bedrijfseconomie en fiscale economie, dus je kunt altijd nog switchen.

Als je advies en samenstellen leuker vindt, dan kun je misschien beter voor bedrijfseconomie óf de AA-accountant kiezen.

Het loon zal na een paar jaar ervaring een mooi bedrag zijn. Mocht je het precies willen weten, kijk dan eens naar het beloningsonderzoek van 2011:

Ik dacht altijd dat het overal was:
eerste jaar: accountancy, bedrijfseconomie én commerciële economie.
tweede jaar: accountancy / bedrijfseconomie.
pi_105015672
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:32 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Nee, ik ga liever op de fiets 10 minuutjes fietsen en HU vind ik althans in Amersfoort niet zo'n denderende school.
En Saxion scoort op alle punten hoog, en verder ik moet het toch zelf doen, maar daar zorg ik wel voor.
De HU Amersfoort heeft geen accountancy denk ik. Hebben in Amersfoort maar een paar opleidingen.
  woensdag 30 november 2011 @ 18:33:57 #120
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105015676
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:31 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Sowieso geen AA ik wil RA.
Om drie redenen:
-Ik wil mijn Drs. titel.
-Je verdient meer als RA.
-Ik werk liever voor grotere bedrijven.
pi_105015736
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:33 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Sowieso geen AA ik wil RA.
Om drie redenen:
-Ik wil mijn Drs. titel. Je moet doen wat je leuk vind, titel zegt weinig
-Je verdient meer als RA. Zelfde als hierboven
-Ik werk liever voor grotere bedrijven. Dan moet je inderdaad voor RA kiezen. AA = MKB
pi_105015747
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:33 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik dacht altijd dat het overal was:
eerste jaar: accountancy, bedrijfseconomie én commerciële economie.
tweede jaar: accountancy / bedrijfseconomie.
Het is net iets anders (bij Saxion):

Eerste jaar: accountancy, bedrijfseconomie en fiscale economie
Tweede jaar: accountancy, bedrijfseconomie en fiscale economie. Echter, wil je de fiscale economie in, dan moet je dat op de helft van het 2e jaar al aangeven. Fiscaal krijg namelijk vanaf de helft van het 2e jaar een ander programma.
pi_105015749
Dus salaris is toch wel enigzins belangrijk, het blijft terug komen in je argumenten. Maakt niet uit, daar ben je ook niet uniek in natuurlijk. Vergeet alleen nooit dat je ook op andere manier veel kunt verdienen, als dat belangrijk voor je is.
pi_105015834
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:36 schreef Bajskorv het volgende:
Dus salaris is toch wel enigzins belangrijk, het blijft terug komen in je argumenten. Maakt niet uit, daar ben je ook niet uniek in natuurlijk. Vergeet alleen nooit dat je ook op andere manier veel kunt verdienen, als dat belangrijk voor je is.
Dat vind ik ook. Een AA verdient namelijk ook genoeg om rond te kunnen komen.
Dat hij liever voor grote bedrijven werkt is wel een argument.
  woensdag 30 november 2011 @ 18:38:22 #125
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105015844
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:36 schreef Bajskorv het volgende:
Ja, maar ik heb vrienden die nu in 4 VMBO zitten en die bijvoorbeeld bouwvakker (elecktricien,) en ken ook mensen die bijvoorbeeld bouwvakker worden.
En ik weet zeker wel wat je daar verdient.

Nee, geld is niet mijn drijfveer, maar zeker wel een leuke bijkomstigheid ik wil dan ook wel eerlijk zeggen dat als een accountant weinig zou verdienen ik ook geen accountancy zou gaan doen.
pi_105015861
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:36 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Het is net iets anders (bij Saxion):

Eerste jaar: accountancy, bedrijfseconomie en fiscale economie
Tweede jaar: accountancy, bedrijfseconomie en fiscale economie. Echter, wil je de fiscale economie in, dan moet je dat op de helft van het 2e jaar al aangeven. Fiscaal krijg namelijk vanaf de helft van het 2e jaar een ander programma.
Wist ik niet. Ken mensen op andere hogescholen waar het commerciele economie was. (eerste half jaar ook nog marketing dacht ik).
Zo zie je maar: veel verschilt per school.
pi_105015905
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:38 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Ja, maar ik heb vrienden die nu in 4 VMBO zitten en die bijvoorbeeld bouwvakker (elecktricien,) en ken ook mensen die bijvoorbeeld bouwvakker worden.

Nee, geld is niet mijn drijfveer, maar zeker wel een leuke bijkomstigheid ik wil dan ook wel eerlijk zeggen dat als een accountant weinig zou verdienen ik ook geen accountancy zou gaan doen.
Wat vind jij veel en weinig?
Als een accountant (RA) 2000 euro zou verdienen, zou je het dan doen? Met 2000 euro kan je prima rondkomen namelijk, maar je zal er niet 'rijk' van worden.
pi_105015936
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:38 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Hm, ik zou geld niet zo zwaar laten meewegen. Zelfs als de gemiddelde accountant weinig verdient, dan kan je altijd nog proberen goed te doen wat je leuk vindt en er meer van te maken. Simpele accountancy is ook geen mega salaris ofzo.

Enfin, ieder z'n ding.
  woensdag 30 november 2011 @ 18:42:12 #129
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105015984
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:40 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Wat vind jij veel en weinig?
Als een accountant (RA) 2000 euro zou verdienen, zou je het dan doen? Met 2000 euro kan je prima rondkomen namelijk, maar je zal er niet 'rijk' van worden.
Dit klinkt misschien kinderachtig.

Ik wil namelijk ook meer dan kunnen ''rondkomen''.
Rijk is een groot woord, maar wil toch wel in een flink huis wonen met een 2 auto's.
pi_105015995
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:42 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Rijk is een groot woord, maar wil toch wel in een flink huis wonen met een 2 auto's.
Trouw een rijke vrouw *O*
  woensdag 30 november 2011 @ 18:43:25 #131
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105016025
quote:
0s.gif

[..]

Weinig geld --> minder leuke dingen (vakanties )--> minder geluk
Weinig geld --> moeilijk rondkomen --> stress --> ruzie.

Kijk daar wordt niemand vrolijk van.
  woensdag 30 november 2011 @ 18:43:45 #132
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105016037
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:42 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Trouw een rijke vrouw *O*
een optie
pi_105016419
quote:
0s.gif

[..]

Nogmaals, daarvoor hoef je geen accountant te worden. Daarvoor moet je iets vinden waar je je ambitie kwijt kunt en dat moet dus iets zijn wat je echt ligt. Je kunt ook advocaat worden, consultant, bankier, etc etc...
pi_105016958
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 18:43 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Weinig geld --> minder leuke dingen (vakanties )--> minder geluk
Weinig geld --> moeilijk rondkomen --> stress --> ruzie.

Kijk daar wordt niemand vrolijk van.
Geluk hangt echt niet af van geld.

Veel geld --> drukke baan --> weinig tijd voor leuke dingen
Weinig geld --> minder drukke baan --> minder tijd voor leuke dingen

Kan je het ook niet leuk hebben om later met je vrouw gelukkig bij de open haard te zitten ofzo? Definitie van geluk is zeer variabel.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:06:14 #135
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105016976
quote:
0s.gif

[..]

Je moet accountancy studeren omdat je het WIL en omdat het je interesseert. Niet omdat je er veel mee KAN verdienen, een dik salaris is geen vast gegeven De mensen die accountancy studeren puur omdat ze bakken met geld willen verdienen zullen snel door de mand vallen en zullen nimmer plezier hebben in het werk.

Wat een "droom" trouwens: een groot huis en twee auto's. Je lijkt wel een van mijn (kortzichtige) studiegenoten.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:10:46 #136
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105017164
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 19:06 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Je moet accountancy studeren omdat je het WIL en omdat het je interesseert. Niet omdat je er veel mee KAN verdienen, een dik salaris is geen vast gegeven De mensen die accountancy studeren puur omdat ze bakken met geld willen verdienen zullen snel door de mand vallen en zullen nimmer plezier hebben in het werk.

Wat een "droom" trouwens: een groot huis en twee auto's. Je lijkt wel een van mijn (kortzichtige) studiegenoten.
Lees eerst andere berichten voordat je commentaar geeft.
pi_105017497
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 19:10 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Mwah, ik heb het topic gelezen en begin deze mening wel te delen. Maar als je niet wil leren van mensen die wat ervaring hebben (en wat meer verdienen), dan moet je het zelf weten.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:23:00 #138
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105017700
*O*
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 19:18 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Mwah, ik heb het topic gelezen en begin deze mening wel te delen. Maar als je niet wil leren van mensen die wat ervaring hebben (en wat meer verdienen), dan moet je het zelf weten.
Jawel, maar ik werd bijna bij het eerste bericht al dik becomitariseerd, enerzijds mijn fout door niet aan te geven dat ik het een leuk beroep vind, anderzijds de becomitariseerders aangezien zij mij direct aanvielen.
pi_105017791
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 19:23 schreef SayWhats het volgende:
*O*

[..]

Jawel, maar ik werd bijna bij het eerste bericht al dik becomitariseerd, enerzijds mijn fout door niet aan te geven dat ik het een leuk beroep vind, anderzijds de becomitariseerders aangezien zij mij direct aanvielen.
Ach, als je volwassen vragen stelt, moet je ook volwassen met commentaar om gaan.

Maar nogmaals: Slagen in accountancy vereist echt een passie voor het werk. Anders val je inderdaad door de mand en wordt je snel een van de anonieme accountants die de wereld rijk is...
  woensdag 30 november 2011 @ 19:39:52 #140
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105018441
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 19:25 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, als je volwassen vragen stelt, moet je ook volwassen met commentaar om gaan.

Maar nogmaals: Slagen in accountancy vereist echt een passie voor het werk. Anders val je inderdaad door de mand en wordt je snel een van de anonieme accountants die de wereld rijk is...
Ke dan.
pi_105018743
quote:
0s.gif
Tijdens een moment van wijsheid schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Weinig geld --> genoeg leuke dingen (vakanties )--> geluk is niet afhankelijk van geld
Weinig geld --> prima rondkomen --> gezellig met elkaar

Kijk daar word ik vrolijk van.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:52:40 #142
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105018987
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 19:46 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk maar

Kun jij 2x op vakantie of vaker van een modaal inkomen?
Wordt jij gelukkiger van 2000 of 5000 lijkt me 5000 aangezien je dan meer in je behoeftes kunt voorzien. :D
pi_105019194
Ach, ik verdien wat meer dan dat, maar heb toch maar tijd voor 2 vakanties per jaar.
pi_105019332
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 19:52 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk maar

Wordt jij gelukkiger van 2000 of 5000 lijkt me 5000 aangezien je dan meer in je behoeftes kunt voorzien. :D
Mijn prioriteit ligt niet op 2 vakanties, maar op geluk. Bovendien verdien ik geen 2000 maar was het een voorbeeld.
  woensdag 30 november 2011 @ 20:00:16 #145
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105019395
quote:
1s.gif
Op woensdag 30 november 2011 19:59 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Mijn prioriteit ligt niet op 2 vakanties, maar op geluk. Bovendien verdien ik geen 2000 maar was het een voorbeeld.
I knew that , maar ik zeg ook niet dat de prioriteit daar ligt maar zeg maar gewoon iets.
pi_105019540
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 19:52 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk maar

Geluk haal ik niet uit geld, niet meer. Maar goed, ik ben ook jong geweest en toen dacht ik daar anders over, dus ik snap je wel. Inzichen wijzigen nu eenmaal met de jaren :)
  woensdag 30 november 2011 @ 20:06:47 #147
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105019701
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 20:03 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Geluk haal ik niet uit geld, niet meer. Maar goed, ik ben ook jong geweest en toen dacht ik daar anders over, dus ik snap je wel. Inzichen wijzigen nu eenmaal met de jaren :)
Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?
pi_105023642
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 20:06 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Hoe oud ben je dan als ik vragen mag?
Uhm, ruim 2x zo oud als jij ;)
  woensdag 30 november 2011 @ 21:22:54 #149
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105024074
oke dus ruim in de 30. :'(
pi_105024725
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 21:22 schreef SayWhats het volgende:
oke dus ruim in de 30. :'(
Heee, die :'( zou ik moeten gebruiken, niet jij ;)
(en de 3 ben ik ook al weer kwijt inmiddels)
pi_105027172
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 20:03 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Ach, ik moet zeggen dat ik er nog steeds wel een hoop gemak uit haal. Het is wel lekker om te kunnen sparen voor een huis en wat kapitaal op te bouwen voor later.
  donderdag 1 december 2011 @ 00:41:15 #152
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105035793
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 19:10 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Heb het hele topic gelezen, ga jij maar eens volwassen met commentaar om. Het lijkt mij verstandig dat je eerst eens bij een paar accountantskantoren aanklopt en dat je eens met een paar accountants om de tafel gaat zitten. Misschien mag je wel een uurtje rondkijken binnen een kantoor. Accountant zijn moet je echt willen.

Mocht je veel geld verdienen echt belangrijk vinden dan zijn er genoeg andere beroepen waarmee dat ook wel gaat lukken.
pi_105040046
quote:
0s.gif
Op woensdag 30 november 2011 22:12 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ach, ik moet zeggen dat ik er nog steeds wel een hoop gemak uit haal. Het is wel lekker om te kunnen sparen voor een huis en wat kapitaal op te bouwen voor later.
Helemaal mee eens :Y Maar gemak is wat anders dan geluk. TS koppelt veel geld aan veel geluk in plaats van gemak. ;)
  donderdag 1 december 2011 @ 08:10:37 #154
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105040565
quote:
0s.gif
Op donderdag 1 december 2011 06:48 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Helemaal mee eens :Y Maar gemak is wat anders dan geluk. TS koppelt veel geld aan veel geluk in plaats van gemak. ;)
Dan gemak, maar geluk ook wel een beetje.
pi_105041541
In mijn ervaring is het niet echt het geld zelf dat gelukkig maakt. Mijn familie, vrienden en vriendin had ik daarvoor ook al, en zij maken een enorm deel uit van mijn geluk. Oh, en mijn gezondheid, maar die kan ik ook niet kopen.

Wat moet je met geld voor champagne als je met je vrienden een bier in de kroeg kan drinken?
  donderdag 1 december 2011 @ 13:07:25 #156
256829 Sokz
Livin' the life
pi_105048925
Weet iemand wat voor traject je aflegt als (register-)controller?
pi_105049273
quote:
99s.gif
Op donderdag 1 december 2011 13:07 schreef Sokz het volgende:
Weet iemand wat voor traject je aflegt als (register-)controller?
Zelfde als accountancy, maar dan kies je ervoor om te specialiseren als RC.
  donderdag 1 december 2011 @ 13:39:50 #158
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105050357
quote:
1s.gif
Op donderdag 1 december 2011 09:15 schreef Bajskorv het volgende:
In mijn ervaring is het niet echt het geld zelf dat gelukkig maakt. Mijn familie, vrienden en vriendin had ik daarvoor ook al, en zij maken een enorm deel uit van mijn geluk. Oh, en mijn gezondheid, maar die kan ik ook niet kopen.

Wat moet je met geld voor champagne als je met je vrienden een bier in de kroeg kan drinken?
Omdat ik een allergie heb dus mag ik geen bier in de kroeg hebben. :P
  donderdag 1 december 2011 @ 13:50:48 #159
256829 Sokz
Livin' the life
pi_105050854
quote:
1s.gif
Op donderdag 1 december 2011 13:15 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Zelfde als accountancy, maar dan kies je ervoor om te specialiseren als RC.
Ik bedoel meer de fase na het studeren. Wat voor baantjes start je daarmee?
pi_105054081
Heb het topic een beetje snel doorgelezen.

Ik studeer nu momenteel Accountancy en Bedrijfseconomie aan de Hanzehogeschool in Groningen, 2 studies dus. Waarschijnlijk gaat mijn voorkeur in de toekomst uit naar AA worden omdat ik het adviseren mij veel meer aanspreekt dan het controleren.
Je noemt wel dat je je Drs. titel wilt hebben en daarvoor voor RA kiest, je zou natuurlijk na je studie alsnog gewoon een normale Master kunnen volgen in Economie, Accountancy (ook de RC opleiding wordt op Master niveau aangeboden) of in de Bedrijfskunde. Je vervolgopleiding voor RA of AA wordt toch wel betaald door je werkgever.
Dat je graag voor grote bedrijven werkt is een goed punt, maar ik zag mezelf ook als RA aan het begin van mijn Accountancy traject. Maar uiteindelijk zit het controleren toch niet in mijn bloed. Je zult er vanzelf achter komen ;)

Verder verdiend het natuurlijk wel goed als jij het een beetje ver weet te schoppen, maar zoals een docent bij mij op school al zei: "Ze doen allemaal alsof het heel mooi is en veel mensen mogen onderaan instromen. Maar weinig mensen halen echt de top."
  donderdag 1 december 2011 @ 15:40:03 #161
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105055205
quote:
0s.gif
Op donderdag 1 december 2011 15:07 schreef Zechs het volgende:
Heb het topic een beetje snel doorgelezen.

Ik studeer nu momenteel Accountancy en Bedrijfseconomie aan de Hanzehogeschool in Groningen, 2 studies dus. Waarschijnlijk gaat mijn voorkeur in de toekomst uit naar AA worden omdat ik het adviseren mij veel meer aanspreekt dan het controleren.
Je noemt wel dat je je Drs. titel wilt hebben en daarvoor voor RA kiest, je zou natuurlijk na je studie alsnog gewoon een normale Master kunnen volgen in Economie, Accountancy (ook de RC opleiding wordt op Master niveau aangeboden) of in de Bedrijfskunde. Je vervolgopleiding voor RA of AA wordt toch wel betaald door je werkgever.
Dat je graag voor grote bedrijven werkt is een goed punt, maar ik zag mezelf ook als RA aan het begin van mijn Accountancy traject. Maar uiteindelijk zit het controleren toch niet in mijn bloed. Je zult er vanzelf achter komen ;)

Verder verdiend het natuurlijk wel goed als jij het een beetje ver weet te schoppen, maar zoals een docent bij mij op school al zei: "Ze doen allemaal alsof het heel mooi is en veel mensen mogen onderaan instromen. Maar weinig mensen halen echt de top."
Verdiend :')
pi_105055348
quote:
0s.gif
Op donderdag 1 december 2011 15:40 schreef SayWhats het volgende:

[..]

En dat is jouw enige reactie op die post? :N
  donderdag 1 december 2011 @ 15:48:29 #163
256829 Sokz
Livin' the life
pi_105055495
quote:
0s.gif

[..]

Iemand die wél serieus post in dit topic zo behandelen. :')

quote:
0s.gif
venoot

quote:
0s.gif
  donderdag 1 december 2011 @ 16:02:51 #164
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105056015
quote:
9s.gif
Op donderdag 1 december 2011 15:48 schreef Sokz het volgende:

[..]

Iemand die wél serieus post in dit topic zo behandelen. :')

[..]

[..]

Nou en
  donderdag 1 december 2011 @ 16:03:09 #165
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105056027
quote:
13s.gif
Op donderdag 1 december 2011 15:44 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

En dat is jouw enige reactie op die post? :N
Nee, maar ik kan er verder niet zoveel mee.
pi_105057987
quote:
0s.gif
Op donderdag 1 december 2011 16:03 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Nee, maar ik kan er verder niet zoveel mee.
Je moet nog een hoop leren, waaronder omgang met mensen. Als iemand een fatsoenlijke reactie plaatst, is het niet echt zo gepast om dan te gaan zeuren over een grammaticafout. Dat moedigt mensen niet echt aan hierna nog een reactie te geven. Een voorbeeld van een normale reactie in dit geval zou zijn 'bedankt voor je reactie'.

Een oud gezegde luidt 'Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn'

Doe er je voordeel mee (of niet natuurlijk).
pi_105058153
quote:
0s.gif

[..]

Ik typte het even snel, dan ga ik niet alles nog op d's en t's controleren.
Naja, jij hebt kennelijk alleen maar interesse bij mensen die het gemaakt hebben terwijl het percentage van mensen die het 'maken' helemaal niet zo hoog is.
Ik gaf het meer als extra voorlichting dat alles nog kan veranderen zodra je aan het studeren bent en dat je je nu al niet moet vastpinnen op ik wil een RA worden zonder dat je echt weet wat hoe het werk van een RA is. Een beetje controleprogramma's schrijven, dingen afvinken en je als accountant voor alles indekken omdat je niet te snel een een verklaring wilt afgeven. Je moet het gewoon echt willen en eigenlijk is dat erg moeilijk te bepalen als je van de havo komt. Ik heb ook wel studenten in mijn klas zitten die het noodzakelijk voor het geld doen, maar die hebben al wel vertraging opgelopen en halen veel vakken niet.
  donderdag 1 december 2011 @ 17:13:42 #168
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_105059085
Ja, wel een beetje ongepast van mij dus bedankt.
Maar ik heb liever dat deze disscusie stopt aangezien ik niet zin meer heb om te reageren.

Jullie mogen verder gaan met disscusieren, maar betrek mij er niet meer in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop