Maar ik vind het leuk hoor.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:19 schreef MaximumRush het volgende:
Ik denk niet dat je accountant moet worden voor het geld maar omdat je echt affiniteit moet hebben met cijfers. Er vallen ieder jaar zoveel mensen af omdat ze het een saai beroep vinden. Daarom is er ook een tekort aan accountants.
Je doet het voor het geld dus.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:34 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Maar ik vind het leuk hoor.
En verwacht dat ik dit wel leuk blijf vinden, daarbij vind ik het wel fijn dat ik veel geld kan verdienen.
en of je de kans geboden wordt om het breder in te vullen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:19 schreef MuurStraat het volgende:
Accountancy is overigens wel echt breder als alleen maar cijfertjes, maar dat is maar hoe je het invult
Krijg het gevoel dat ts nog aan hbo/wo moet beginnen. Vraag me af of die dat al red met geld als drijfveer.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:41 schreef xminator het volgende:
Mensen die geld als drijfveer hebben behalen de RA-opleiding meestal niet
Ik heb een kortere weg voor je naar rijkdom, word ondernemer. Ik hoor daar ook 'veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan'. En het leukste is nog wel, je heb geen opleiding van minimaal 4 jaar nodig en je kan vandaag beginnen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:14 schreef SayWhats het volgende:
Ik wil volgend jaar met een Accountancy opleiding beginnen en hoor veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan.
In mijn openingspost staat dat ik volgend jaar er mee wil beginnen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:24 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Krijg het gevoel dat ts nog aan hbo/wo moet beginnen. Vraag me af of die dat al red met geld als drijfveer.
In mijn tweede post heb ik aangegeven dat ik het wel erg leuk vind om te doen, maar dat ik ook graag geld wil verdienen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:40 schreef ejfaar het volgende:
Zoek iets wat je leuk vind zou ik zeggen.
Ik lees wel hoor, maar jij geeft aan dat je nog met accountancy gaat beginnen. Hbo/wo/ misschien al direct premaster ra.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:03 schreef SayWhats het volgende:
Volgensmij zeggen jullie eerst dingen voordat je is goed begint te lezen.
[..]
In mijn openingspost staat dat ik volgend jaar er mee wil beginnen.
[..]
In mijn tweede post heb ik aangegeven dat ik het wel erg leuk vind om te doen, maar dat ik ook graag geld wil verdienen.
Dit valt me toch wel tegen. Ik dacht dat je meer zou verdienen. Dit is ook makkelijk met andere beroepen haalbaar zoals een ingenieur (wo-nivo) of manager.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:58 schreef ender_xenocide het volgende:
google is your friend:
SALARIS ACCOUNTANT RA
Hieronder zie je het gemiddelde salaris van accountants RA afgezet tegen het aantal ervaringsjaren:
salaris accountant RA bij 0-2 jaar ervaring: ¤ 3000 - ¤ 3500;
salaris accountant RA bij 3-5 jaar ervaring: ¤ 3500 - ¤ 4750;
salaris accountant RA bij 5-10 jaar ervaring: ¤ 4750 - ¤ 6000;
salaris accountant RA bij 10-15 en meer jaar ervaring: ¤ 6000 - ¤ 9250.
Bovenstaande salarissen zijn brutosalarissen per maand bij een fulltime dienstverband.
WIL JE MEER WETEN OVER JOUW SALARISMOGELIJKHEDEN?
Wil je weten welk salaris jij kunt verdienen op basis van jouw achtergrond? Kijk dan bij onze vacatures voor Accountant AA of Accountant RA.
Dit geld voor alle beroepen. Je krijgt betaald naar je kwaliteit. Als geld je enige reden is lever je nooit goede kwaliteit af.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:08 schreef _Flash_ het volgende:
Ik denk dat als geld je drijfveer is je geen goede accountant kan worden.
Zie je ik vind het leuk hoor, kijk ik ga hier geen betoog houden over hoe geweldig ik het wel niet vind, tuurlijk vind ik voetballen leuker, maar qua economische vakgebied vind ik Accountancy gewoon leuk, leuk genoeg om een opleiding te doen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:34 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Maar ik vind het leuk hoor.
En verwacht dat ik dit wel leuk blijf vinden, daarbij vind ik het wel fijn dat ik veel geld kan verdienen.
Wat vind je precies leuk aan accountancy?quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:24 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Zie je ik vind het leuk hoor, kijk ik ga hier geen betoog houden over hoe geweldig ik het wel niet vind, tuurlijk vind ik voetballen leuker, maar qua economische vakgebied vind ik Accountancy gewoon leuk, leuk genoeg om een opleiding te doen.
En ik weet best hoelang het duurt voordat je RA bent hoor.
Hoe weet je uberhaupt dat je er goed in bentquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef SayWhats het volgende:
Het bezig zijn, controleren en adviseren, ik ben er gewoon goed in en mede daardoor vind ik het leuk.
Balans opstellen, liquditeitsbegroting, resultatenrekening kan ik allemaal goed.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:05 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoe weet je uberhaupt dat je er goed in bent. Hoelang ben je er al mee bezig in de praktijk? Zeg mij niet dat je MenO op de havo zo leuk vindt, want dat is gewoon boekhouden en dat stelt niks voor met wat een RA-accountant doet.
Heb je enig idee hoe een gemiddelde werkweek van een accountant er uitziet dan?quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:24 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Zie je ik vind het leuk hoor, kijk ik ga hier geen betoog houden over hoe geweldig ik het wel niet vind, tuurlijk vind ik voetballen leuker, maar qua economische vakgebied vind ik Accountancy gewoon leuk, leuk genoeg om een opleiding te doen.
En ik weet best hoelang het duurt voordat je RA bent hoor.
Dit zijn anders behoorlijke bedragen die al snel 3 - 4x modaal benaderenquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit valt me toch wel tegen. Ik dacht dat je meer zou verdienen. Dit is ook makkelijk met andere beroepen haalbaar zoals een ingenieur (wo-nivo) of manager.
Ik als ingenieur wo-er zit al bijna op de 3500 p/m met 2.5 jaar werkervaring. Ik begon alleen iets lager 2.5 jaar geleden. Een collega die nu met pensioen is zat al ver boven de 6k euro en was ook een wo-er ingenieur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |