abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:14:46 #1
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104817263
Ik wil volgend jaar met een Accountancy opleiding beginnen en hoor veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan.
Dan heb ik het wel over minstens 10 jaar ervaring.
dus zijn er mensen die het hebben gemaakt dus of RA-Accountant of venoot en hoeveel verdienen jullei
Nobody is perfect, i'm nobody.
pi_104817553
Ik denk niet dat je accountant moet worden voor het geld maar omdat je echt affiniteit moet hebben met cijfers. Er vallen ieder jaar zoveel mensen af omdat ze het een saai beroep vinden. Daarom is er ook een tekort aan accountants.
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:34:22 #3
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104818511
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:19 schreef MaximumRush het volgende:
Ik denk niet dat je accountant moet worden voor het geld maar omdat je echt affiniteit moet hebben met cijfers. Er vallen ieder jaar zoveel mensen af omdat ze het een saai beroep vinden. Daarom is er ook een tekort aan accountants.
Maar ik vind het leuk hoor.
En verwacht dat ik dit wel leuk blijf vinden, daarbij vind ik het wel fijn dat ik veel geld kan verdienen.
pi_104820103
google is your friend:

SALARIS ACCOUNTANT RA
Hieronder zie je het gemiddelde salaris van accountants RA afgezet tegen het aantal ervaringsjaren:

salaris accountant RA bij 0-2 jaar ervaring: ¤ 3000 - ¤ 3500;
salaris accountant RA bij 3-5 jaar ervaring: ¤ 3500 - ¤ 4750;
salaris accountant RA bij 5-10 jaar ervaring: ¤ 4750 - ¤ 6000;
salaris accountant RA bij 10-15 en meer jaar ervaring: ¤ 6000 - ¤ 9250.
Bovenstaande salarissen zijn brutosalarissen per maand bij een fulltime dienstverband.

WIL JE MEER WETEN OVER JOUW SALARISMOGELIJKHEDEN?
Wil je weten welk salaris jij kunt verdienen op basis van jouw achtergrond? Kijk dan bij onze vacatures voor Accountant AA of Accountant RA.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_104820289
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:34 schreef SayWhats het volgende:

[..]

En verwacht dat ik dit wel leuk blijf vinden, daarbij vind ik het wel fijn dat ik veel geld kan verdienen.
Je doet het voor het geld dus.
Ok. Succes.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_104820814
Opleiding doen, 5 jaar aan de bak bij een (middel)groot accountantskantoor en daarna ga je het bedrijfsleven in, ja idd o.a. vanwege het geld :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_104821443
Accountancy is overigens wel echt breder als alleen maar cijfertjes, maar dat is maar hoe je het invult ;)
pi_104823263
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 21:19 schreef MuurStraat het volgende:
Accountancy is overigens wel echt breder als alleen maar cijfertjes, maar dat is maar hoe je het invult ;)
en of je de kans geboden wordt om het breder in te vullen.
pi_104826433
Zoek iets wat je leuk vind zou ik zeggen.
pi_104826486
Mensen die geld als drijfveer hebben behalen de RA-opleiding meestal niet ;)
pi_104828860
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:41 schreef xminator het volgende:
Mensen die geld als drijfveer hebben behalen de RA-opleiding meestal niet ;)
Krijg het gevoel dat ts nog aan hbo/wo moet beginnen. Vraag me af of die dat al red met geld als drijfveer.
pi_104835419
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:14 schreef SayWhats het volgende:
Ik wil volgend jaar met een Accountancy opleiding beginnen en hoor veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan.
Ik heb een kortere weg voor je naar rijkdom, word ondernemer. Ik hoor daar ook 'veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan'. En het leukste is nog wel, je heb geen opleiding van minimaal 4 jaar nodig en je kan vandaag beginnen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 11:03:28 #13
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104837234
Volgensmij zeggen jullie eerst dingen voordat je is goed begint te lezen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 23:24 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Krijg het gevoel dat ts nog aan hbo/wo moet beginnen. Vraag me af of die dat al red met geld als drijfveer.
In mijn openingspost staat dat ik volgend jaar er mee wil beginnen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 22:40 schreef ejfaar het volgende:
Zoek iets wat je leuk vind zou ik zeggen.
In mijn tweede post heb ik aangegeven dat ik het wel erg leuk vind om te doen, maar dat ik ook graag geld wil verdienen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 12:08:32 #14
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_104838837
Ik denk dat als geld je drijfveer is je geen goede accountant kan worden.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_104839966
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 11:03 schreef SayWhats het volgende:
Volgensmij zeggen jullie eerst dingen voordat je is goed begint te lezen.

[..]

In mijn openingspost staat dat ik volgend jaar er mee wil beginnen.

[..]

In mijn tweede post heb ik aangegeven dat ik het wel erg leuk vind om te doen, maar dat ik ook graag geld wil verdienen.
Ik lees wel hoor, maar jij geeft aan dat je nog met accountancy gaat beginnen. Hbo/wo/ misschien al direct premaster ra.
Volgens mij snap je niet hoe lang het duurt eer je ra bent.

Bovendien zei je niet dat je het echt leuk vond. Het kwam meer over als: ik hou het wel vol.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:31:56 #16
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_104841139
Wat mij vooral opvalt aan mensen die een RA willen halen is dat ze geilen o pslechts twee dingen:

• Het mogen zetten van een handtekening onder een jaarrekening
• Het geld
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_104841676
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:58 schreef ender_xenocide het volgende:
google is your friend:

SALARIS ACCOUNTANT RA
Hieronder zie je het gemiddelde salaris van accountants RA afgezet tegen het aantal ervaringsjaren:

salaris accountant RA bij 0-2 jaar ervaring: ¤ 3000 - ¤ 3500;
salaris accountant RA bij 3-5 jaar ervaring: ¤ 3500 - ¤ 4750;
salaris accountant RA bij 5-10 jaar ervaring: ¤ 4750 - ¤ 6000;
salaris accountant RA bij 10-15 en meer jaar ervaring: ¤ 6000 - ¤ 9250.
Bovenstaande salarissen zijn brutosalarissen per maand bij een fulltime dienstverband.

WIL JE MEER WETEN OVER JOUW SALARISMOGELIJKHEDEN?
Wil je weten welk salaris jij kunt verdienen op basis van jouw achtergrond? Kijk dan bij onze vacatures voor Accountant AA of Accountant RA.
Dit valt me toch wel tegen. Ik dacht dat je meer zou verdienen. Dit is ook makkelijk met andere beroepen haalbaar zoals een ingenieur (wo-nivo) of manager.
Ik als ingenieur wo-er zit al bijna op de 3500 p/m met 2.5 jaar werkervaring. Ik begon alleen iets lager 2.5 jaar geleden. Een collega die nu met pensioen is zat al ver boven de 6k euro en was ook een wo-er ingenieur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_104841762
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:08 schreef _Flash_ het volgende:
Ik denk dat als geld je drijfveer is je geen goede accountant kan worden.
Dit geld voor alle beroepen. Je krijgt betaald naar je kwaliteit. Als geld je enige reden is lever je nooit goede kwaliteit af.
Het is zelfs als bewezen in vele studies dat bonussen of hoge salarissen alleen maar slecht kwaliteit werk aflevert, waarbij de banken nu het ideale voorbeeld zijn dat dit waar is.
Behalve bij standaard lopende band werkzaamheden, wat iedereen kan. Daar werken bonussen en betere betaling wel voor de kwaliteit.

Er zijn al genoeg experimenten uitgevoerd met dit als conclusie. Als je met je werkzaamheden moet nadenken en je krijgt een bonus met wat je doet, dan gaat praktisch iedereen na wat er nodig is om die bonus te krijgen en voert dat uit en niet meer. Dus dan krijg je per definitie slecht werk. Motivatie om goed werk af te leveren is per persoon verschillend en bijna nooit een bonus of hoge betaling.
Bij simpel produktie werk, waarbij je niet echt hoeft na te denken is kwaliteit makkelijk te definieren en vast te leggen. Vandaar dat het daar wel werkt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 26 november 2011 @ 15:24:43 #19
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104843986
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:34 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Zie je ik vind het leuk hoor, kijk ik ga hier geen betoog houden over hoe geweldig ik het wel niet vind, tuurlijk vind ik voetballen leuker, maar qua economische vakgebied vind ik Accountancy gewoon leuk, leuk genoeg om een opleiding te doen.

En ik weet best hoelang het duurt voordat je RA bent hoor.
pi_104844012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:24 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Zie je ik vind het leuk hoor, kijk ik ga hier geen betoog houden over hoe geweldig ik het wel niet vind, tuurlijk vind ik voetballen leuker, maar qua economische vakgebied vind ik Accountancy gewoon leuk, leuk genoeg om een opleiding te doen.

Wat vind je precies leuk aan accountancy?
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:01:50 #21
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104846611
Het bezig zijn, controleren en adviseren, ik ben er gewoon goed in en mede daardoor vind ik het leuk.
pi_104846725
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef SayWhats het volgende:
Het bezig zijn, controleren en adviseren, ik ben er gewoon goed in en mede daardoor vind ik het leuk.
Hoe weet je uberhaupt dat je er goed in bent :'). Hoelang ben je er al mee bezig in de praktijk? Zeg mij niet dat je MenO op de havo zo leuk vindt, want dat is gewoon boekhouden en dat stelt niks voor met wat een RA-accountant doet.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:18:56 #23
348338 SayWhats
Leuk ben ik toch?
pi_104847083
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:05 schreef xminator het volgende:

[..]

Hoe weet je uberhaupt dat je er goed in bent :'). Hoelang ben je er al mee bezig in de praktijk? Zeg mij niet dat je MenO op de havo zo leuk vindt, want dat is gewoon boekhouden en dat stelt niks voor met wat een RA-accountant doet.
Balans opstellen, liquditeitsbegroting, resultatenrekening kan ik allemaal goed.
En ik doe al 1 keer per week les op HBO dus.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:19:19 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_104847092
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 15:24 schreef SayWhats het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoe een gemiddelde werkweek van een accountant er uitziet dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  zaterdag 26 november 2011 @ 17:20:29 #25
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_104847130
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit valt me toch wel tegen. Ik dacht dat je meer zou verdienen. Dit is ook makkelijk met andere beroepen haalbaar zoals een ingenieur (wo-nivo) of manager.
Ik als ingenieur wo-er zit al bijna op de 3500 p/m met 2.5 jaar werkervaring. Ik begon alleen iets lager 2.5 jaar geleden. Een collega die nu met pensioen is zat al ver boven de 6k euro en was ook een wo-er ingenieur.
Dit zijn anders behoorlijke bedragen die al snel 3 - 4x modaal benaderen :? Wat vrij veel is voor een regulier 'beroep'. Wil je richting de Balkenendenorm gaan (233.000 euro per jaar, 19416 euro per maand) moet je het bestuur in of een directeursfunctie gaan bekleden. Dat vereist echter meer dan alleen een bepaalde opleiding.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')