Maar ik vind het leuk hoor.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:19 schreef MaximumRush het volgende:
Ik denk niet dat je accountant moet worden voor het geld maar omdat je echt affiniteit moet hebben met cijfers. Er vallen ieder jaar zoveel mensen af omdat ze het een saai beroep vinden. Daarom is er ook een tekort aan accountants.
Je doet het voor het geld dus.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:34 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Maar ik vind het leuk hoor.
En verwacht dat ik dit wel leuk blijf vinden, daarbij vind ik het wel fijn dat ik veel geld kan verdienen.
en of je de kans geboden wordt om het breder in te vullen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 21:19 schreef MuurStraat het volgende:
Accountancy is overigens wel echt breder als alleen maar cijfertjes, maar dat is maar hoe je het invult
Krijg het gevoel dat ts nog aan hbo/wo moet beginnen. Vraag me af of die dat al red met geld als drijfveer.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:41 schreef xminator het volgende:
Mensen die geld als drijfveer hebben behalen de RA-opleiding meestal niet
Ik heb een kortere weg voor je naar rijkdom, word ondernemer. Ik hoor daar ook 'veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan'. En het leukste is nog wel, je heb geen opleiding van minimaal 4 jaar nodig en je kan vandaag beginnen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:14 schreef SayWhats het volgende:
Ik wil volgend jaar met een Accountancy opleiding beginnen en hoor veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan.
In mijn openingspost staat dat ik volgend jaar er mee wil beginnen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 23:24 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Krijg het gevoel dat ts nog aan hbo/wo moet beginnen. Vraag me af of die dat al red met geld als drijfveer.
In mijn tweede post heb ik aangegeven dat ik het wel erg leuk vind om te doen, maar dat ik ook graag geld wil verdienen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:40 schreef ejfaar het volgende:
Zoek iets wat je leuk vind zou ik zeggen.
Ik lees wel hoor, maar jij geeft aan dat je nog met accountancy gaat beginnen. Hbo/wo/ misschien al direct premaster ra.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:03 schreef SayWhats het volgende:
Volgensmij zeggen jullie eerst dingen voordat je is goed begint te lezen.
[..]
In mijn openingspost staat dat ik volgend jaar er mee wil beginnen.
[..]
In mijn tweede post heb ik aangegeven dat ik het wel erg leuk vind om te doen, maar dat ik ook graag geld wil verdienen.
Dit valt me toch wel tegen. Ik dacht dat je meer zou verdienen. Dit is ook makkelijk met andere beroepen haalbaar zoals een ingenieur (wo-nivo) of manager.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:58 schreef ender_xenocide het volgende:
google is your friend:
SALARIS ACCOUNTANT RA
Hieronder zie je het gemiddelde salaris van accountants RA afgezet tegen het aantal ervaringsjaren:
salaris accountant RA bij 0-2 jaar ervaring: ¤ 3000 - ¤ 3500;
salaris accountant RA bij 3-5 jaar ervaring: ¤ 3500 - ¤ 4750;
salaris accountant RA bij 5-10 jaar ervaring: ¤ 4750 - ¤ 6000;
salaris accountant RA bij 10-15 en meer jaar ervaring: ¤ 6000 - ¤ 9250.
Bovenstaande salarissen zijn brutosalarissen per maand bij een fulltime dienstverband.
WIL JE MEER WETEN OVER JOUW SALARISMOGELIJKHEDEN?
Wil je weten welk salaris jij kunt verdienen op basis van jouw achtergrond? Kijk dan bij onze vacatures voor Accountant AA of Accountant RA.
Dit geld voor alle beroepen. Je krijgt betaald naar je kwaliteit. Als geld je enige reden is lever je nooit goede kwaliteit af.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:08 schreef _Flash_ het volgende:
Ik denk dat als geld je drijfveer is je geen goede accountant kan worden.
Zie je ik vind het leuk hoor, kijk ik ga hier geen betoog houden over hoe geweldig ik het wel niet vind, tuurlijk vind ik voetballen leuker, maar qua economische vakgebied vind ik Accountancy gewoon leuk, leuk genoeg om een opleiding te doen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:34 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Maar ik vind het leuk hoor.
En verwacht dat ik dit wel leuk blijf vinden, daarbij vind ik het wel fijn dat ik veel geld kan verdienen.
Wat vind je precies leuk aan accountancy?quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:24 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Zie je ik vind het leuk hoor, kijk ik ga hier geen betoog houden over hoe geweldig ik het wel niet vind, tuurlijk vind ik voetballen leuker, maar qua economische vakgebied vind ik Accountancy gewoon leuk, leuk genoeg om een opleiding te doen.
En ik weet best hoelang het duurt voordat je RA bent hoor.
Hoe weet je uberhaupt dat je er goed in bentquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef SayWhats het volgende:
Het bezig zijn, controleren en adviseren, ik ben er gewoon goed in en mede daardoor vind ik het leuk.
Balans opstellen, liquditeitsbegroting, resultatenrekening kan ik allemaal goed.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:05 schreef xminator het volgende:
[..]
Hoe weet je uberhaupt dat je er goed in bent. Hoelang ben je er al mee bezig in de praktijk? Zeg mij niet dat je MenO op de havo zo leuk vindt, want dat is gewoon boekhouden en dat stelt niks voor met wat een RA-accountant doet.
Heb je enig idee hoe een gemiddelde werkweek van een accountant er uitziet dan?quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:24 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Zie je ik vind het leuk hoor, kijk ik ga hier geen betoog houden over hoe geweldig ik het wel niet vind, tuurlijk vind ik voetballen leuker, maar qua economische vakgebied vind ik Accountancy gewoon leuk, leuk genoeg om een opleiding te doen.
En ik weet best hoelang het duurt voordat je RA bent hoor.
Dit zijn anders behoorlijke bedragen die al snel 3 - 4x modaal benaderenquote:Op zaterdag 26 november 2011 13:52 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit valt me toch wel tegen. Ik dacht dat je meer zou verdienen. Dit is ook makkelijk met andere beroepen haalbaar zoals een ingenieur (wo-nivo) of manager.
Ik als ingenieur wo-er zit al bijna op de 3500 p/m met 2.5 jaar werkervaring. Ik begon alleen iets lager 2.5 jaar geleden. Een collega die nu met pensioen is zat al ver boven de 6k euro en was ook een wo-er ingenieur.
Hoe weet je dat je daar goed in bent als je nog met opleiding en werk moet gaan beginnen? Ik ben RA - ben direct na VWO begonnen met NIVRAopleiding en werken.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:01 schreef SayWhats het volgende:
Het bezig zijn, controleren en adviseren, ik ben er gewoon goed in en mede daardoor vind ik het leuk.
Ik stel in mijn Openingspost gewoon een normale vraag en dan krijg ik allemaal gezeur over of ik het wel leuk vind, maar hoe kan ik dat dan weten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:20 schreef sw0p het volgende:
[..]
Hoe weet je dat je daar goed in bent als je nog met opleiding en werk moet gaan beginnen? Ik ben RA - ben direct na VWO begonnen met NIVRAopleiding en werken.
Zou eens eerst eens goed gaan kijken wat het beroep precies inhoudt, want de combi controle en advisering is niet meer toegestaan sinds het Enron-drama.
De salarissen genoemd zijn als je in loondienst bent van een accountantskantoor. Partners krijgen over het algemeen meer.
Ik heb zo'n 13 jaar bij accountantskantoren gewerkt en ben nu ruim 10 jaar werkzaam in het bedrijfsleven. Salaris meer dan genoemd in dit staatje - maar dat is een combi van opleiding, ervaring en zeer goed zijn in mijn werk.
Dit is boekhouden - management accounting - geen controle van jaarrekeningen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:18 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Balans opstellen, liquditeitsbegroting, resultatenrekening kan ik allemaal goed.
En ik doe al 1 keer per week les op HBO dus.
So what, ik vraag hier gewoon naar het salaris van een RA-Accountant, ik ben geen verantwoording aan jullie schuldig of ik het leuk vind of niet, dat is toch mijn eigen zaak.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:23 schreef sw0p het volgende:
[..]
Dit is boekhouden - management accounting - geen controle van jaarrekeningen.
Je wil niet weten hoeveel idioten er elk jaar aan een opleiding beginnen omdat zij gehoord hebben dat je als ingenieur, advocaat of accountant 'heel veel geld' kan verdienen. Die malloten kost de samenleving een boel geld en zij nemen plekken in van mensen die wel kiezen voor het vakgebied i.p.v het salarisstrookje.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:22 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Ik stel in mijn Openingspost gewoon een normale vraag en dan krijg ik allemaal gezeur over of ik het wel leuk vind, maar hoe kan ik dat dan weten.
Dan kan ik toch nooit een opleiding kiezen.
Stelletje autisten.
Nou ik zeg dat ik het leuk vind, ik heb me er redelijk in verdiept ben meerdere keren naar een opendag geweest proeflessen kortom genoeg.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:27 schreef Ryon het volgende:
[..]
Je wil niet weten hoeveel idioten er elk jaar aan een opleiding beginnen omdat zij gehoord hebben dat je als ingenieur, advocaat of accountant 'heel veel geld' kan verdienen. Die malloten kost de samenleving een boel geld en zij nemen plekken in van mensen die wel kiezen voor het vakgebied i.p.v het salarisstrookje.
Natuurlijk is het niet slecht om naar de werkmogelijkheden te kijken na de studie, maar de inhoud van het vakgebied zou bepalender moeten zijn. Anders is de kans groot dat iemand tijdig afkapt en de tijd van heel veel mensen verspild heeft.
Beter dan voorzitter van de Re-fanclub.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:28 schreef Scorpie het volgende:
TS gaat nu al schelden, zal leuk zijn als hij straks RA is
Toch begrijp ik hem wel. Hij stelt een bijzonder simpele vraag en het enige wat als vliegen op de stront op z'n topic afkomt zijn een stelletje halve zolen met semi-wijze maar geheel ongevraagde raad. TS doet het alleen om geld, TS heeft er geen verstand van (no shit - hij moet zelfs nog aan z'n studie beginnen), pagina 2 en we hebben het allemaal al gehadquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:28 schreef Scorpie het volgende:
TS gaat nu al schelden, zal leuk zijn als hij straks RA is
Als hij dat zo interressant vind had hij het zelf op kunnen zoeken. Staan al genoeg topics op dit forum over accountancy (bv. de reeks 'werken bij de grote 4''). Daarom staan ook de beloningen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:33 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Toch begrijp ik hem wel. Hij stelt een bijzonder simpele vraag en het enige wat als vliegen op de stront op z'n topic afkomt zijn een stelletje halve zolen met semi-wijze maar geheel ongevraagde raad. TS doet het alleen om geld, TS heeft er geen verstand van (no shit - hij moet zelfs nog aan z'n studie beginnen), pagina 2 en we hebben het allemaal al gehad
Ik weet toch niet hoe ik in dit Forum iets kan zoeken en weet totaal niet welke dingen er al zijn in dit topic, daarbij hoor ik liever van mensen uit de praktijk wat ze verdienen, dan dat ik overal maar een gemiddelde zie.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Als hij dat zo interressant vind had hij het zelf op kunnen zoeken. Staan al genoeg topics op dit forum over accountancy (bv. de reeks 'werken bij de grote 4''). Daarom staan ook de beloningen.
Topicstarter neemt het vakgebied niet serieus en denkt alleen maar aan geld. Dat kan mensen die er wel serieus mee bezig zijn tegen het zere been stoten.
Hij is er goed in en vind het wel leuk omdat hij op de havo goed in economie/ M&O was. Dan vraag je er om niet meer serieus genomen te worden.
Tot slot: schelden helpt nooit.
Ik vermoed dat het meer hier om ging:quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:39 schreef SayWhats het volgende:
En als jullie shut the fuck up al schelden vinden, sorry hoor, maar ga hier niet schijnheilig doen.
quote:
Wat rot, mensen die eigenlijk MBO hebben gedaan en nu andere mensen hun leven gaan verpesten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:52 schreef Devv het volgende:
Wat schattig. Scholieren die dromen over dik betaalde banen.
Hij zegt dat hij heeft gehoord dat er veel geld te verdienen valt als ervaren RA accountant en vraagt hoeveel dat dan ongeveer is. Waar in dit verhaal suggereert TS alleen aan geld te denken? Notabene zegt hij in de 2e post nog dat hij het leuk vindt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Topicstarter neemt het vakgebied niet serieus en denkt alleen maar aan geld. Dat kan mensen die er wel serieus mee bezig zijn tegen het zere been stoten.
Ga je nu ook nog MBO'ers belachelijk maken?quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:53 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Wat rot, mensen die eigenlijk MBO hebben gedaan en nu andere mensen hun leven gaan verpesten.
A) Zoeken is makkelijker dan een topic openen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:39 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Ik weet toch niet hoe ik in dit Forum iets kan zoeken en weet totaal niet welke dingen er al zijn in dit topic, daarbij hoor ik liever van mensen uit de praktijk wat ze verdienen, dan dat ik overal maar een gemiddelde zie.
En als ik mensen tegen het zere been schop, reageer dan niet, ik vraag niet om te reageren.
alleen als iemand het antwoord met mij wil delen.
Dus ga ergens anders discussieren en ga ergens anders Drs. uithangen want jij neemt het in MIJN topic op voor mensen die in MIJN topic reageren op dingen waarom ik helemaal niet vraag.
En als jullie shut the fuck up al schelden vinden, sorry hoor, maar ga hier niet schijnheilig doen.
TS noemt mensen autist maar heeft zelf dyslexiequote:Op vrijdag 25 november 2011 20:14 schreef SayWhats het volgende:
Ik wil volgend jaar met een Accountancy opleiding??? beginnen en hoor veel over mooie geldbedragen die je verdienen kan.
Dan heb ik het wel over minstens 10 jaar ervaring.
Dus zijn er mensen die het hebben gemaakt ?dus of RA-Accountant of vennoot en hoeveel verdienen jullie
Ik ben totaal niet arrogant, en ga lekker mensen haten die dyslexie hebben (overigens heb ik dat niet)quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:38 schreef ejfaar het volgende:
[..]
TS noemt mensen autist maar heeft zelf dyslexie
Gevoel voor drama heb je wel. Misschien kan je daar wat mee in de toekomst?quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:43 schreef SayWhats het volgende:
...ik word hier gewoon weg kapot gemaakt....
quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:38 schreef ejfaar het volgende:
[..]
TS noemt mensen autist maar heeft zelf dyslexie
quote:Op zaterdag 26 november 2011 19:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Als hij dat zo interressant vindt had hij het zelf op kunnen zoeken. Staan al genoeg topics op dit forum over accountancy (bv. de reeks 'werken bij de grote 4''). Daarom??? staan ook de beloningen.
Hij is er goed in en vindt het wel leuk omdat hij op de havo goed in economie/ M&O was. Dan vraag je er om niet meer serieus genomen te worden.
Tot slot: schelden helpt nooit.
Je doet het zelf niet veel beter. Dus wellicht kun je dergelijke opmerkingen beter achterwege laten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:35 schreef ejfaar het volgende:
E) Ik ben lang geen Drs. Gelukkig neem ik daarbij jouw topic niet over
F) Blijkbaar is jouw hersencapaciteit zodanig dat je al niet meer weet dat je gescholden hebt, en mensen belachelijk blijft maken.
Dat met 'vindt' en 'jouw' klopt. Daarom is foutje met typen, moest 'daar' zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
[..]
[..]
Je doet het zelf niet veel beter. Dus wellicht kun je dergelijke opmerkingen beter achterwege laten.
Jij hebt geen dyslexie, maar degene die jij uitscheld voor autist is dat waarschijnlijk ook niet.quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:43 schreef SayWhats het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet arrogant, en ga lekker mensen haten die dyslexie hebben (overigens heb ik dat niet)
En wie ben jij om mij de les te lezen, zoals ik al eerder respectievelijk aan heb gegeven dat men niet hoeft te reageren, en als je een disscusie wil voeren dat maar ergens anders moet doen.
Ik weet ook wel dat ik er lang niet ben met een HAVO diploma, maar ik word hier gewoon weg kapot gemaakt alleen omdat ik graag een accountancy opleiding wil doen.
En ik moet mij dus verdedigen tegen alle mensen die zeggen dat ik het alleen om het geld doe.
En nu lekker in jongere taal:
Ik heb je gedist jonguh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |