abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104849757
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:10 schreef Mercer het volgende:

[..]

Dat vind ik de mooiste, maar die van autoscout is ook erg mooi, en dat lijkt me geen slechte aanbieding. Je ziet dat dat ding goed onderhouden is aan de buitenkant, dat zegt vaak wel iets over hoe een eigenaar met de auto om is gegaan.
Luchtdingen heeft iemand zelf er op gemaakt.
Duidelijk..Ik ga van de week bij die waar ik zeg maar 1650 voor heb staan kijken.
Ondertussen wacht ik het bericht van die van autoscout af..
Ritje met de ene.. en de ander..
Kijken of ik die jij het mooist vond ook voor 1600 kan krijgen...
Dan heb ik zat keus en als het de ene dan niet word dan word het de ander wel.
Hopelijk gaat het allemaal lukken! En was dit plaatsen hier toch ergens goed voor haha:D.

En Kriegel..

Is dat dus eigenlijk een 'trage' auto, die er nu een soort van sneller uit ziet ? Of zie ik dat verkeerd haha..
pi_104849973
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:22 schreef Mercer het volgende:
Je kan ook de gebruikers reviews op autoweek.nl lezen.
Wat me opvalt he.. bij deze..
http://auto.marktplaats.n(...)ts-i-2000-grijs.html

Is dit:
Eigenaar sinds:29-08-2011

Hij heeft de auto 2 maanden.. en wil er al weer vanaf ?
pi_104850197
Iemand meenemen die er verstand van heeft, want voor hetzelfde geld doet 'ie hem weg omdat er een dure reparatie aan komt.
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:04:37 #104
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104850399
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:42 schreef Jongen000 het volgende:

[..]

Duidelijk..Ik ga van de week bij die waar ik zeg maar 1650 voor heb staan kijken.
Ondertussen wacht ik het bericht van die van autoscout af..
Ritje met de ene.. en de ander..
Kijken of ik die jij het mooist vond ook voor 1600 kan krijgen...
Dan heb ik zat keus en als het de ene dan niet word dan word het de ander wel.
Hopelijk gaat het allemaal lukken! En was dit plaatsen hier toch ergens goed voor haha:D.

En Kriegel..

Is dat dus eigenlijk een 'trage' auto, die er nu een soort van sneller uit ziet ? Of zie ik dat verkeerd haha..
Ja, en dat is vaak het debiele van sjonnies. In plaats van een snellere/sportievere auto te kopen steken ze heel veel geld in het snel laten lijken van hun brave gebakje. Al die spoilers, sideskirts, grote uitlaten en felle kleurtjes moeten de indruk wekken dat ze in een hele agressieve streetrace wagen rijden. Fast and the Furious, dat idee.

Dat ze vervolgens eigenlijk voor lul staan, omdat hun lelijk gepimpte auto constant door de mand valt bij iedere poging om iemand voorbij te rijden (er is motorisch immers niks veranderd, hooguit een luchtfilter ofzo), dat ziet iedereen behalve zijzelf.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:07:15 #105
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104850473
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:49 schreef Jongen000 het volgende:

[..]

Wat me opvalt he.. bij deze..
http://auto.marktplaats.n(...)ts-i-2000-grijs.html

Is dit:
Eigenaar sinds:29-08-2011

Hij heeft de auto 2 maanden.. en wil er al weer vanaf ?
Goed opgelet, dat zijn altijd dingen waar je een beetje voor moet uitkijken. Hij geeft zelf aan dat ie een leaseauto krijgt, maar dat kan best een smoes zijn.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_104850497
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:04 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Ja, en dat is vaak het debiele van sjonnies. In plaats van een snellere/sportievere auto te kopen steken ze heel veel geld in het snel laten lijken van hun brave gebakje. Al die spoilers, sideskirts, grote uitlaten en felle kleurtjes moeten de indruk wekken dat ze in een hele agressieve streetrace wagen rijden. Fast and the Furious, dat idee.

Dat ze vervolgens eigenlijk voor lul staan, omdat hun lelijk gepimpte auto constant door de mand valt bij iedere poging om iemand voorbij te rijden (er is motorisch immers niks veranderd, hooguit een luchtfilter ofzo), dat ziet iedereen behalve zijzelf.
Hahahaha rij je zo op de middenbaan op de snelweg.. zie je in je linkerspiegel in de verte en je denkt: nou die komt me wel snel voorbij...
Uit eindelijk tukt tie met 10 km sneller je voorbij whaha
  zaterdag 26 november 2011 @ 19:24:55 #107
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104851000
Klopt. Nou ja, en snelweg is één ding, het nare van die gasten is vooral dat ze vaak niet kunnen rijden en dat soort geintjes proberen uit te halen op plekken waar het niet kan. Ze zien de weg als een circuit en brengen mensen daarmee in gevaar.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_104852482
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2011 19:24 schreef Kriegel het volgende:
Klopt. Nou ja, en snelweg is één ding, het nare van die gasten is vooral dat ze vaak niet kunnen rijden en dat soort geintjes proberen uit te halen op plekken waar het niet kan. Ze zien de weg als een circuit en brengen mensen daarmee in gevaar.
Achjaa dat soort mensen moeten ook wat hebben joh :P ik weet niet waar je vandaan komt maar hier in mijn omgeving weet ik wel waar ze staan.. Wel is na het stappen onderweg na huis van die hele groepen onder een brug of bij een industrie terrein :P
Maare het is toch raar dat iemand zn auto al zo snel weer weg wil doen? Zal vast wel wat mee wezen
pi_104852613
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 18:20 schreef Kriegel het volgende:
Stomtoevallig kwam ik vanmiddag dit tegen bij het zoeken naar die 106en:

http://zulu.messageboard.(...)=0&finish_rel=-10000

Het verhaal van Jeffrey en zijn 1.1 106. Na vele honderden euro's, uren noeste arbeid en talloze hersencellen minder wegens het inademen van spuitlak, heeft hij een auto die er niet uitziet en het nog steeds met dezelfde bescheiden 60 pk moet stellen. Maar dat maakt niet uit, want Jeffrey blaast ermee door z'n woonwijk en z'n maten vinden 'm cool. 8-)
Oh haha dat zijn zulke erge gevallen. En dan staan ze bij het stoplicht helemaal cool te doen en alles :') Maarja het gaat met die 1.1 natuurlijk nergens over :X want die is nog precies hetzelfde als voor al dat plastic...
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:16:10 #110
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104853113
Die schrijfstijl van die gast ook echt... :')

quote:
zo eerst een half jaartje rond gereden. en toen zag een ik een mooie saxo rijden ook lekker mooi uitgebouwd. bleek een ouwe kameraad te zijn. TOEN BEGON UT!! HET VIRUS!!!
Ah, dus het is een virus dat sjonnies veroorzaakt.
Dat ze daar dan maar 'ns snel een antibioticum voor gaan vinden. 14.gif
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_104853475
Hmja die schrijfstijl helpt z'n imago, in ieder geval bij mij, ook niet echt vooruit nee :P
Nou ik heb opzich niks tegen sjonnies of dat je je auto compleet verbouwt maar ik vind het wel irritant als ze overal gaan lopen patsen alsof ze een of andere harde racewagen hebben en vervolgens allerlei gevaarlijke capriolen in de stad gaan uithalen. Meestal doen ze het in de stad volgens mij, op de snelweg valt er natuurlijk niet veel te patsen met 60pk...
pi_104854496
Pfff meneertje van die ene auto is weg.. En zn ouders kunne alleen in de avond.. dus dat event overschrijven kan pas vrijdag..avond..
Zet je een auto te koop ma kan je hem eigenlijk niet eens snel weg doen..
  zaterdag 26 november 2011 @ 20:57:02 #113
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104854837
Welke auto?
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
  zaterdag 26 november 2011 @ 21:07:56 #115
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_104855369
Ah ja, dat is wel jammer. Maar geduld loont en meer van die zever.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
pi_104866306
Toch zou ik die proberen te krijgen. Je kan in ieder geval gaan kijken.
pi_104888397
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 01:21 schreef Mercer het volgende:
Toch zou ik die proberen te krijgen. Je kan in ieder geval gaan kijken.
Jaa doe ik ook wel!

Heb nog wat andere opgezocht..

http://link.marktplaats.nl/492125388
http://link.marktplaats.nl/500450719

Vast niet iemand die nog meer gezien heeft :P?

Weet iemand trouwens hoe ik dat moet doen met mn huidige auto? Ik wil er vanaf dus of ergens inruilen.. of naar de sloop? Hoe haal ik hem van mijn naam af als ik straks de andere auto over neem?
Wat dat betreft is de 106 van al eerder hier makkelijker...
pi_104898907
Je brengt hem naar de sloop, ruilt hem in, verkoopt hem. Dan krijg je een vrijwaringsbewijs en klaar. Die 2 autos vind ik allebei niet interessant. Ik snap het niet, je krijgt de beste keus aangeboden hier. En ga je alsnog oude auto's zonder airbag etc opzoeken? :?

[ Bericht 4% gewijzigd door Mercer op 27-11-2011 22:19:03 ]
pi_104907531
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 17:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

de reden bij Citroën is dat de 1.4 saxo VTS onder de cat. sport valt, om dat deze rond om remschijven heeft, iets andere software in de PCM en is stugger afgeveert
Nee, de 1.4 saxo VTS heeft alleen remschijven voor (wel gelijk aan die van de 1.6 16v of de 106 gti) en trommels achter.
Wat de 1.4 saxo VTS heeft ten opzichte van een 106 1.4 sport:
-Grotere geventileerde remschijven voor (van de GTI / 16V uitvoering).
-Radiator van de GTI/16v uitvoering
-Stabilisator stangen van de GTI/16v uitvoering.

Ook heeft de saxo inderdaad een andere versnellingsbak dan de 106, de versnellingsbak van de 1.4 saxo vts is de langste van deze auto's dit houd dus in minder toeren op dezelfde snelheid (koppelmotor).

Die saxo waar eventueel een andere koppeling in moet (druklager dat geluid maakte) kan voor veel minder dan 500 (Een kameraad van me die doet na werktijd op ze werk mocht je eventueel interesse hebben).

Ik bedenk me net, mocht er een teken zijn van van schade achter/raggen kijk dan of de achterwielen recht onder de auto staan!
pi_104927448
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 00:19 schreef NickB het volgende:

[..]

Nee, de 1.4 saxo VTS heeft alleen remschijven voor (wel gelijk aan die van de 1.6 16v of de 106 gti) en trommels achter.
Wat de 1.4 saxo VTS heeft ten opzichte van een 106 1.4 sport:
-Grotere geventileerde remschijven voor (van de GTI / 16V uitvoering).
-Radiator van de GTI/16v uitvoering
-Stabilisator stangen van de GTI/16v uitvoering.

Ook heeft de saxo inderdaad een andere versnellingsbak dan de 106, de versnellingsbak van de 1.4 saxo vts is de langste van deze auto's dit houd dus in minder toeren op dezelfde snelheid (koppelmotor).

Die saxo waar eventueel een andere koppeling in moet (druklager dat geluid maakte) kan voor veel minder dan 500 (Een kameraad van me die doet na werktijd op ze werk mocht je eventueel interesse hebben).

Ik bedenk me net, mocht er een teken zijn van van schade achter/raggen kijk dan of de achterwielen recht onder de auto staan!
Hmm duidelijk oke...
Heb net de 106 bekeken.. was goed wagentje! Beviel eigenlijk prima.
http://link.marktplaats.nl/506096842 dus

http://www.autoscout24.nl(...)fbzsojem&sbs=ListEne
Die woensdag bekijken..

Voordelen van de 106?
-Langer apk
-Al in gereden
-Goekoper
Nadelen:
Oudere auto
Meer km

Voordelen saxo:
Jonger
Snellere versnellingsbak dus?
Minder km
Nadelen:
Iets duurder
Eerder al apk..
Nog niet in gereden..

Iemand die verder nog zo wat voor en nadelen weet van de 106 en saxo?
pi_104961158
Snellere "bak" valt mee je houdt dezelfde motor alleen kan je bij de 1 wat langer doortrekken tot ene hogere snelheid waar de ander al moet schakelen maar dit scheelt maar weinig.

Op de GTI/16v zit bijvoorbeeld een kortere bak omdat die motor de meeste kracht heeft tussen de 5000-7000rpm maar met zo bak maak je dus hogere toeren op de zelfde snelheid.
Zelf heb ik de saxo 1.4 bak op een aangepaste 16V motor ik rij daar dus over de 210 mee in de 4 hehe.

0-100 test van de 106 GTI en de saxo 16V verschillen ook met 1seconden terwijl ze allebij sneller zijn dat het laagst opgegeven getal ?? zal wel een PSA iets zijn maar het verschil tussen de saxo en de 106 1.4 is verwaarloosbaar.

Let er ook even op of de koppeling al vervangen is, deze zijn meestal ook op rond de 120.000km (afhankelijk van de rijstijl).

-punt bij de saxo is dat de originele stoelen een rugleuning hebben die iets heen en weer kunnen bewegen (naar achteren en voren) weet niet of de 106 dit ook heeft eigenlijk?

Ehm ja rij er goed mee rond, laat hem in een hoge versnelling een wat lagere snelheid rijden om te kijken of die dan nog netjes doortrekt.
Probeer op een lege parkeerplaats volledig in te sturen en rondjes te rijden (beide kanten op) dan zou je geen blijvende geluiden mogen horen van iets dat "tokt of knarst"
pi_104965700
Een kameraad van mij had een Saxo 1.4 VTS uit 2000 en dat was in mijn ogen niet echt een beste auto, maar hij kan er gewoon pech mee hebben gehad natuurlijk.

De problemen waren voornamelijk:
- Motor die afslaat wanneer de koppeling werd ingetrapt bij naderen rotonde/kruispunt (dit heeft al wat leuke situaties opgeleverd in bochten waar het stuurslot erop sprong);
- Stoelen zaten zeer slecht, speling in de rugleuning en de zitpositie achter het stuur was voor mij (ik ben 1,80) niet goed te krijgen.

Verder deed 'ie het wel altijd, maar let wel even op dit soort punten bij aanschaf van een Saxo VTS. Ik weet eerlijk gezegd ook niet of de Peugeot 1.6 1.4 ook dit probleem heeft met motor die afslaat enzo.
pi_104967306
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 13:54 schreef Fritessaus het volgende:

- Motor die afslaat wanneer de koppeling werd ingetrapt bij naderen rotonde/kruispunt (dit heeft al wat leuke situaties opgeleverd in bochten waar het stuurslot erop sprong);

Heb ik ook gehad met mijn Saxo, was een kapotte stappenmotor, 20 euro via Ebay.
Kan je stuurslot er wel op springen als je sleutelstand zo staat?
  dinsdag 29 november 2011 @ 15:00:40 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_104967723
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2011 14:49 schreef tralalala het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad met mijn Saxo, was een kapotte stappenmotor, 20 euro via Ebay.
Kan je stuurslot er wel op springen als je sleutelstand zo staat?
Nee, is ook BS volgens mij :)

Wat wel kan is dat de stuurbekrachtiging ermee uitscheidt als de motor uitvalt, dat klinkt aannemelijker ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')