abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104803872
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:21 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Dat jij vindt dat Saoedi-Arabië een achterlijke cultuur heeft of dat ze op zijn minst achterlopen, is eigenlijk ook een discriminatoire uitlating.

Maar je vindt dus dat Zwarte Piet niet kan, maar een andere cultuur wegzetten als inferieur aan de onze vind je geen probleem. Dus wie neem je nou in de maling?
ja leuk geprobeerd..
ik zei achterlopen, niet inferieur of achterlijk, ik bedien me niet van PVV retoriek. het is gewoon een feit dat ze daar, qua maatschappelijke ontwikkeling, achterlopen op ons. de democratie is daar nog niet doorgedrongen, en ook gelijke rechten voor man en vrouw niet.
niet mee eens dan?
pi_104804157
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Of sommigen zoeken graag racisme waar het niet is. Kan ook.
En dan tegen mensen die het niet met ze eens is 'jouw soort' zeggen :')
Hoe diskwalificeer je jezelf dan :')
leuk, dat je me de kans geeft dit nogmaals tegen iemand te zeggen;
ik hoop dat je ooit de grenzeloze ironie van je zojuit gemaakte post begrijpt...
pi_104804254
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 14:22 schreef Saysem het volgende:

[..]

Wat ik probeer te zeggen is dat iedereen toch gewoon moet kunnen toegeven dat Zwarte Piet een neger moet voorstellen. Dat mensen aankomen met kulargumenten als "dat komt door het roet van de schoorsteen" geeft al aan dat ze toch een beetje om de ongemakkelijke waarheid heen lullen en dus eigenlijk erkennen dat het niet helemaal onschuldig is.
tja, waarom denk je dat ze 3 topics lang kwaad worden op mensen die dat duven te zeggen...
pi_104804660
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:07 schreef okiokinl het volgende:

[..]

tja, waarom denk je dat ze 3 topics lang kwaad worden op mensen die dat duven te zeggen...
Eigenlijk verdien je een lintje ^O^
pi_104804764
Gaat werkelijk waar helemaal nergens over. En dat al 3 delen lang. Sint = sint en zwarte piet = zwarte piet. That easy.
Al jaren zo geweest, nooit over gezeikt, en nu beginnen er eens mensen over en is het ineens een issue. Nogmaals voor de ...., het is een NON-issue. Leer helder nadenken. Wordt steeds triester. Zover mijn eerste en laatste bijdrage hieraan :p
pi_104804890
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:07 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Kwaad worden...hoe kun je nou kwaad worden op iemand die aantoont volledig van het padje te zijn? Daar moet je medelijden mee hebben.
pi_104804996
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Kwaad worden...hoe kun je nou kwaad worden op iemand die aantoont volledig van het padje te zijn? Daar moet je medelijden mee hebben.
lees mar eens wat terug, sommigen flippen hem echt helemaal door..
pi_104805027
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:24 schreef verplichtveldje het volgende:
Gaat werkelijk waar helemaal nergens over. En dat al 3 delen lang. Sint = sint en zwarte piet = zwarte piet. That easy.
Al jaren zo geweest, nooit over gezeikt, en nu beginnen er eens mensen over en is het ineens een issue. Nogmaals voor de ...., het is een NON-issue. Leer helder nadenken. Wordt steeds triester. Zover mijn eerste en laatste bijdrage hieraan :p
is al heel lang een issue hoor (al zeker sinds 1950). heb je gewoon gemist, kennelijk.
  vrijdag 25 november 2011 @ 16:14:14 #34
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104806674
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:39 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Sinterklaas heeft een rode mantel en mijter.
Zwarte piet is zwart.

Kun je hier niet tegen dan tyf je maar naar een land waar ze dit begrip niet kennen.

Opdonderen met die politiek "correcte" uitspraken.
Als jij er moeite mee hebt dat we in Nederland allemaal onze eigen mening mogen hebben en deze binnen de kaders van de wet ook mogen uiten, dan donder je zelf maar op :W
Krekker is de bom!
pi_104808188
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar voor wíe spreek je dan?
Je moeder.
pi_104809304
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:48 schreef Scrummie het volgende:
Mensen die het hardst schreeuwen hierover creëren juist het racisme. Als men er nooit over was begonnen, was het nog gewoon 'dat kinderfeest met zwarte pieten'. Maar omdat een paar van die vazallen het nodig vind hier ophef over te maken, is het ineens een issue. Eigenlijk een non-issue.
De tulp, die uit turkije komt misschien? Racistisch? Of de molen, enig spoorvan racisme te bespeuren in de molen? Klompen? Nee..

Sinterklaas met zn negerslaafjes?
Ja. Je woorden zeggen het al. Zoals sinterklaas nu met zijn pieten omgaat..

En dat het gewoon een kinderfeest is, lijkt me ook geen excuus. Als de neo nazis hun kindertjes een gemene jood voorschotelen die een dansje doen, elk jaar, is het ook niet genoeg om te denken; is toch gewoon een kinderfeest.

Zwarte Piet = Rascisme
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:28:26 #37
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104809343
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:41 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Dat jij geen opvoeding hebt gehad moet je niet botvieren op anderen.
Het ergens niet mee eens zijn stel jij gelijk aan het niet hebben genoten van een opvoeding? |:(
Krekker is de bom!
pi_104809491
5 december is de enige dag waarop die buitenlanders een keer aan het werk gaan dus ik vind het een prima initiatief
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:32:48 #39
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_104809547
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 november 2011 12:57 schreef SpecialK het volgende:
Racisme is 100% intentie van een persoon. Het sinterklaasfeest is 100% cultuur/traditie.

Ik zie een mismatch binnen deze discussie. Hoe kan iets racistisch zijn. Alleen personen kunnen racistische intenties hebben.

De waarheid is dat als Zwarte Piet onacceptabel is als symbool dat Blanke Christelijke Sint met z'n stereotypische lange baard en mijter natuurlijk even onacceptabel is. Laat Sint maar spelen door een Neger, toch?

Het Nederlandse volk is emotioneel en intellectueel volwassen genoeg om te snappen dat dit 100% cultuur is en dat dit voor de rest geen betekenis meer heeft in de huidige realiteit. Alleen dat al maakt dit hele gebeuren voor mij een non-issue.
zo is het. Andere die anders beweren gewoon laten lullen :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  vrijdag 25 november 2011 @ 17:32:57 #40
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_104809555
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 13:41 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De rest van het land weet zich wel te gedragen.
Een beetje jammer om mensen die ergens kritiek op hebben in een bepaalde hoek te duwen.

Dat vind ik sowieso erg jammer tijdens dit soort discussies. De andere partij wordt al snel weggezet als achterlijk, onfatsoenlijk of 'groep die zich niet weet te gedragen'. Iets wat doorgaans overigens niet aan 1 specifieke partij is toe te schrijven.
Krekker is de bom!
pi_104810939
quote:
16s.gif Op vrijdag 25 november 2011 16:56 schreef Verwerker het volgende:

[..]

Je moeder.
Niet zo over mijn moeder he }:|
Ze is dan wel zo zwart als roet maar ze meent het toch goed :Y)
pi_104811001
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:27 schreef Verwerker het volgende:

[..]

De tulp, die uit turkije komt misschien? Racistisch? Of de molen, enig spoorvan racisme te bespeuren in de molen? Klompen? Nee..

Sinterklaas met zn negerslaafjes?
Ja. Je woorden zeggen het al. Zoals sinterklaas nu met zijn pieten omgaat..

En dat het gewoon een kinderfeest is, lijkt me ook geen excuus. Als de neo nazis hun kindertjes een gemene jood voorschotelen die een dansje doen, elk jaar, is het ook niet genoeg om te denken; is toch gewoon een kinderfeest.
Zwarte Piet = Rascisme
Maar dat is niet het geval he, dus :+
pi_104811409

Liep ik met een paar expats naar de AH to go, zagen we bovenstaand blackface :r
Geen wonder dat Holland steeds dieper zakt in de VN lijst :N
pi_104811494
quote:
13s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:21 schreef Verwerker het volgende:
[ afbeelding ]

Liep ik met een paar expats naar de AH to go, zagen we bovenstaand blackface :r
Geen wonder dat Holland steeds dieper zakt in de VN lijst :N
Huh? Verkeerde merk koffie? Geen Max Havelaar?
pi_104812024
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 18:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Huh? Verkeerde merk koffie? Geen Max Havelaar?
Nee die man met een witte baard heeft een rode mijter....net alsof alle mannen met witte baard een rode mijter ophebben.
Discriminatie van de mannen met een witte baard.
pi_104812145
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 15:24 schreef verplichtveldje het volgende:
Het is begonnen met het verbieden ben dr naam negerzoen.
pi_104812820
Hier staan veel goeie argumenten wrm het wel racistisch is:
http://oralistisch.nl/2011/11/de-zwarte-lijst/
  vrijdag 25 november 2011 @ 20:56:25 #48
361560 Eenpersoonopdeaardkloot
de waarheid is niet fair
pi_104819930
Sinterklaas is bedacht door blanke mensen ten 1e.
Het bestaat al erg lang. Naar mijn mening is het een feest met sinterklaas als slavendrijver en zwarte piet als slaaf. Tegenwoordig zijn er discussie's over. Tegenwoordig word nederland minder racistisch tegen donkere mensen (geen zwart want niemand is echt zwart) maar nu word alles afgeschoven op marokkanen dus sinterklaas heeft in deze tijd geen racistische bedoelingen meer. Alleen hetgene wat er nog aan overgebleven is. En ja het geeft blanke een superieur gevoel en ik hoor kindere negerpiet zeggen. Dit is gewoon omdat kinderen door tv en hun ouders geindoctrineerd worden. In een niet racistisch gezin zou je dit niet horen. Kortom sinterklaas WAS racistisch.
  vrijdag 25 november 2011 @ 22:45:59 #49
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_104826713
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 17:32 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Een beetje jammer om mensen die ergens kritiek op hebben in een bepaalde hoek te duwen.

Dat vind ik sowieso erg jammer tijdens dit soort discussies. De andere partij wordt al snel weggezet als achterlijk, onfatsoenlijk of 'groep die zich niet weet te gedragen'. Iets wat doorgaans overigens niet aan 1 specifieke partij is toe te schrijven.
Ik was wellicht niet duidelijk genoeg. Het gaat mij specifiek om mensen die andere mensen er van beschuldigen racisten te zijn of racistische denkbeelden over te willen brengen op kinderen.

Dat is in mijn ogen het meest verwerpelijke onwenselijke standpunt binnen deze discussie. Simpelweg omdat het demoniseren er in verwerkt zit.

Dat is wat ik bedoel met misdragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 25-11-2011 22:54:31 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_104827976
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:00 schreef Angel-Joy het volgende:
Hier staan veel goeie argumenten wrm het wel racistisch is:
http://oralistisch.nl/2011/11/de-zwarte-lijst/
Och het zijn dezelfde argumenten die in de afgelopen topics ter sprake zijn gekomen. En het zijn stuk voor stuk belabberde argumenten. Verzonnen door iemand die er graag racisme in ziet.

En het is helaas een feit dat sommige mensen overal racisme in willen zien.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2011 20:56 schreef Eenpersoonopdeaardkloot het volgende:
Kortom sinterklaas WAS racistisch.
Wat ook niet helemaal waar was. De maatschappij was toen racistisch. Het hele feest is nooit verzonnen om negers lekker de grond in te drukken :')
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')