abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104881161
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_104885831
Haha, Buuf, ook dat geprobeerd. Zelfs míjn drollen zijn ceremonieel uitgezwaaid. :')

Dank voor de tips verder! Ik vrees dat ík nu degen was die het beladener maakte dan nodig. Ze heeft vandaag gewoon gepoept dus. :)

En ze slaapt al vanaf een uur of half één vanmiddag. :o Meestal slaapt ze dan 's avonds ook weer rond de normale tijd, dus ik laat 'r maar liggen. :z
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 17:52:50 #103
5428 crew  miss_sly
pi_104885866
Wat goed van Tess! En heel netjes recht ook!

mignonne, wat vervelend voor je grote meisje. Misschien helpt het als de gastouder er ook even wat aandacht aan besteed.

Met Senna gaat het eigenlijk heel goed. Ze draagt overdag geen luier meer, alleen tijdens de middagdut. Ze heeft wel eens een ongelukje, maar vooral als ze kleren aan heeft en alles dus uit moet. Vrijdag kwam ze met dezelfde kleren inclusief onderbroek van het kdv thuis als waarin ze was gegaan. Knap vind ik dat!

Vanmiddag was wel weer een duidelijk gevalletje "geen zin" :')
We kwamen terug uit de stad, dus ik vroeg of ze niet even wilde plassen, maar dat hoefde ze niet. Dus wij gingen lunchen, zegt ze ineens "ik heb geplast".
Dus ik zei: "Dat moet je toch niet in je broek doen, dan wordt ie nat, kun je beter even op het potje gaan!"
Zegt de eigenwijze dame: "het was maar een heel klein beetje, hoor, dat is niet zo erg. Dat komt wel goed, hoor!" :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104885867
Goed zo, Tess! Wat wordt ze groot, he? O+
  zondag 27 november 2011 @ 18:07:30 #105
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_104886554
Senna :D

Kiektan die Tess O+
pi_104887322
Tess! Goed hé! Hier wordt ook druk gekoprold door beide dames ^O^ .

Senna, bijdehand hoor O+

Iris is erg druk met puzzelen, vindt ze helemaal leuk en ze doet het ook al aardig verdienstelijk moet ik zeggen!
Fake it till you make it...
pi_104892718
Haha, Senna. Wijsneus! O+ Wel goed, hoor, de hele dag droogblijven!

Lente heeft het zo zwaar te pakken. ;( Ze heeft vanmiddag van half twee tot zes geslapen en viel net om kwart voor acht alweer in slaap op de bank. En tot overmaat van ramp komt er met snelheid van het licht ook nog eens een dubbele koortslip bij d'r opzetten.
pi_104892895
Och Lente toch.. sneutje!!
Beterschap voor je meiske Ssserpente! psstt stuur je nog een dvdtje?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_104892910
och Ssserpente, dat gaat maar door.. wat sneu... ;(
kan ze morgen bij jullie blijven of heb je wat anders kunnen regelen? :*

oh en Senna O+ zo van : "komt wel goed, schatje" O+
pi_104892951
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:24 schreef Vicky het volgende:
Och Lente toch.. sneutje!!
Beterschap voor je meiske Ssserpente! psstt stuur je nog een dvdtje?
O ja! :o Die moet ik wel even kopen nog!
pi_104892985
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:24 schreef Cooki het volgende:
och Ssserpente, dat gaat maar door.. wat sneu... ;(
kan ze morgen bij jullie blijven of heb je wat anders kunnen regelen? :*

oh en Senna O+ zo van : "komt wel goed, schatje" O+
Ik ben morgen en overmorgen nog vrij, Cooki. En ik hoop echt dat ze dan beter is. Niet alleen voor haarzelf, maar ook omdat ik echt geen credits meer heb op m'n werk als enige moeder.
  Moderator zondag 27 november 2011 @ 20:35:17 #112
5428 crew  miss_sly
pi_104893563
Jeetje, arme Lente. zo zielig als ze het zo te pakken hebben. Beterschap voor je meisje :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_104893668
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:25 schreef Ssserpente het volgende:
Ik ben morgen en overmorgen nog vrij, Cooki. En ik hoop echt dat ze dan beter is. Niet alleen voor haarzelf, maar ook omdat ik echt geen credits meer heb op m'n werk als enige moeder.
oh, das wel fijn ja , dat je zelf vrij bent! ik hoop t dan met je mee, voor haar en voor jou.
Echt rot is dat als je kind ziek is en je op je werk daardoor klem zou komen -O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_104894329
Oef Lente toch ;( Beterschap!!!

Wow Tess ^O^

Senna toch, haha :D

Wat rot dat het poepen bij de gastouder niet zo goed gaat Mignonne :* Hopelijk gaat het snel beter! En wat zielig dat ze waarschijnlijk overloopdiarree heeft ;(

[ Bericht 32% gewijzigd door Twinkly op 27-11-2011 21:10:12 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_104895639
Tess! Knapperd!

Lente nog steeds ziek....arm meisje....

Mignonne, kan ook dat ze door alle nieuwe indrukken misschien het hele plas/poepgebeuren vergeet? Wel fijn dat ze het zo goed naar haar zin heeft bij de gastouder!

Hier alles oke! Lars is veel beter te pas als een tijdje terug, de driftbuien zijn echt afgenomen. Hij praat nu ook veel meer, zegt complete zinnen na. Alleen kunnen de meesten niet verstaan wat hij zegt maar ach. Deze week een belafspraak met de dietiste over lars zijn koemelkallergie. Hij reageert nog steeds, laatst had hij wat yoghurt op, en daarna heel verdrietig. Vorige week 3 theelepeltjes taart met slagroom erin...ook mis. Dus ik verwacht dat de pepti wel weer verlengd gaat worden...we durven melk al niet eens te proberen....ben wel benieuwd wat de dietiste ervan zegt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_104902589
Tess, wat stoer van jou! *O*

He verdikkie Mignonne, wat vervelend, maar goed dat je ergens aan kunt werken met de gastouder. Dan heb je een houvast van wat het zou kunnen zijn. :*

Sserpente, dikke zoen voor je zieke meisje. :*
Hopelijk kom je eruit met je werk, of is Lente dan al beter.

Karin, wat fijn dat het zo goed gaat met Lars. Althans op de allergie na natuurlijk dat is gewoon ronduit kl*te.

Die driftbuien beginnen hier op te zetten en ik vind het nog best moeilijk daar mee om te gaan. Vooral als hij zich er helemaal in verliest en ik geen contact meer met hem krijg. :{
Verder is het heel gezellig, hij kruipt graag 's ochtend nog even bij mama in bed om te knuffelen. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 27 november 2011 @ 22:44:52 #117
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104902597
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 20:21 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, Senna. Wijsneus! O+ Wel goed, hoor, de hele dag droogblijven!

Lente heeft het zo zwaar te pakken. ;( Ze heeft vanmiddag van half twee tot zes geslapen en viel net om kwart voor acht alweer in slaap op de bank. En tot overmaat van ramp komt er met snelheid van het licht ook nog eens een dubbele koortslip bij d'r opzetten.
agoss lente beterschap! Hoge koorts nog?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 28 november 2011 @ 00:16:00 #118
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104907402
Roy kan zich ook bij de zieken voegen, klein straalkacheltje, en aardig overstuur op het moment. Roy weet zich geen raad met zichzelf. m'n vriend probeert roy nu wat te kalmeren. ik kan dat niet als roy zo is :@
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 november 2011 @ 00:17:44 #119
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104907469
Beterschap Bar .. en sterkte voor jouzelf :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 28 november 2011 @ 00:25:43 #120
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104907722
Thx, waar dit nu weer vandaan komt, vandaag niks aan de hand, vanmiddag op visite geweest, thuis gecourmet, op bed gelegd, gaan zelf naar bed kijken bij roy en straalkacheltje.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 november 2011 @ 00:28:35 #121
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104907819
het zit ook echt in de lucht hoor, was er bij die visite toevallig iemand verkouden? Hier is de tante van johan begonnen ca anderhalve week geleden (na de griepprik) Geert vorig weekend ziek, afgelopen week Jan enorm snotterig, eergisteren m'n zwager, en gisteren gingen ik en m'n schoonvader voor gaas. ~ johan lijkt als enige de dans te ontspringen tot nu toe :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_104907925
Komt door die zilte zeelucht daar :P

Maar wat naar Bar, beterschap en sterkte (is het nu ook zo dat je meteen weer allerter bent op zijn epilepsie? Lijkt me echt naar, dat zijn koorts maar snel zakt!)

Ook beterschap voor de andere kindjes :*

hier gelukkig alleen maar snot!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 november 2011 @ 00:34:56 #123
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104908012
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 00:31 schreef MamaPurk het volgende:
Komt door die zilte zeelucht daar :P

Maar wat naar Bar, beterschap en sterkte (is het nu ook zo dat je meteen weer allerter bent op zijn epilepsie? Lijkt me echt naar, dat zijn koorts maar snel zakt!)

Ook beterschap voor de andere kindjes :*

hier gelukkig alleen maar snot!
Ja hier (bij Jan that is) ook, maar ik heb 'm toch maar thuisgehouden van de psz. Hij heeft namelijk nogal de neiging om z'n neus te snuiten (zonder zakdoek) en dan om een kus te komen vragen :') Als hij dat ook doet bij de kindjes op de psz zit binnen notime de hele psz thuis :')

maandag 28 november 2011 @ 00:36:32 #124
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104908065
djmo geen verkoudheid ofzo.
Mamapurk ja zijn allert, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de medicatie nu goed is. Maar dat is afwachten.
Dat roy nu zo overstuur is werkt helaas ook mee.maar we weten wat we moeten doen. Het is alleen niet bepaald rustig slapen.
pi_104908146
Lekker ding die Jan!

Spannend dus Bar, hopelijk is zijn medicatie nu ok maar kan me goed voorstellen dat je niet rustig slaapt. Hopelijk laat hij zich toch troosten arm mannetje :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 november 2011 @ 00:49:18 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_104908402
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2011 00:39 schreef MamaPurk het volgende:
Lekker ding die Jan!

Spannend dus Bar, hopelijk is zijn medicatie nu ok maar kan me goed voorstellen dat je niet rustig slaapt. Hopelijk laat hij zich toch troosten arm mannetje :*
we proberen het hem ook af te leren hoor, geven constant een zakdoek in handen, het uit te leggen dat dat vies is, etc. zelfs op de gang zetten dringt het niet echt tot hem door helaas dat het gewoon echt smerig is :X :@

pi_104911978
Hoe is hij erop gekomen om zo zijn neus te snuiten? Ergens moet hij misschien wel denken dat het grappig is wat hij doet ofzo... Of hij is gewoon hardleers ;)
Als Jaël snot heeft of moet niezen blijft ze als een plank staan en roept ow nee mama ;) En dan moet ik met een zakdoek aan komen rennen, tatutatu :P
  maandag 28 november 2011 @ 09:47:47 #128
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104913030
Roy heeft eigenlijk vanaf 3 uur rustig geslapen, vanmorgen koortsvrij, wel naar oma gebracht met als afspraak als het niet gaat dat ze belt dan stop ik met werken.
pi_104913147
Fijn Bar dat hij uiteindelijk goed geslapen heeft en dat de koorts weer weg is!

Jaël zeurt hier de hele dag door om eten, ik ken dat helemaal niet van haar.. Het begint met "mag ik een koekje?" het antwoord is nee want ze heeft net haar brood op. Dan komt ze met "mag ik een banaan?" antwoord blijft nee want net brood op. dan komt ze met "mag ik een manderijntje?"
antwoord blijft hetzelde, maar ik zat te denken misschien heeft ze wel honger omdat ze in een groeisprint zit ofzo en waarom zou ik fruit weigeren?! Ik denk dat als ze weer komt dat ze dus gewoon een stuk fruit van me krijgt :)
pi_104913184
Mamapurk hier ook vaak tijdens een groeispurtje veel vraag om eten en fruit of een boterham mag dan altijd. Merk dat ze dan tijdelijk echt even veel meer trek hebben.
  maandag 28 november 2011 @ 21:19:17 #131
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104941974
SSSerpente hoe is het met Lente?
pi_104942379
Goed! Dwz, beter; ze lijkt op te knappen. Ze wordt al wat tieriger, maar heeft nog wel diarree. Wel maar één keer per dag gelukkig. En ze eet geen drol, maar ook dat komt wel weer goed, hoop ik.

En met Roy?
  maandag 28 november 2011 @ 21:29:38 #133
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104942735
Fijn dat het beter gaat :*

Met Roy gaat het goed, koortsvrij op bed gelegd.
Het "vervelende"aan Roy is dat die lekker door blijft eten,drinken,spelen, helemaal niet liggen op de bank tegen je aan hangend ;(
Oma heeft 1x getemd en toen was het 38,2. vanmiddag.
Hij ligt nu ook rustig te slapen dus maak me nu al minder zorgen.
pi_104946177
Fijn bar, dat de koorts ook eens normaal kan verlopen. Je bent er ook al zo vaak met roy mee in het ziekenhuis beland.

En lente knapt gelukkig ook op, fijn!

Lars meldde vanmorgen dattie moest poepen. Potje erbij, en jawel, een poep en een plas! Knapperd he
pi_104948414
Wauw, wat goed van Lars!

En wat Karin zegt, Bar. Wat fijn dat Roy nu 'gewoon' ziek kan zijn! Hoewel ik me kan voorstellen dat je er zelf nog niet helemaal gerust op bent.

Lente begrijpt het hele Sinterklaas- schoen-principe nog niet helemaal. Ze wilde niet eens gaan kijken vanmorgen. En toen ze na een half uur toch besloot te gaan, kwam ze terug met twee van de vier pepernoten die erin lagen. Om daar goed bij te kunnen had ze het stickervel voor het gemak maar aan de kant geflikkerd. :')
pi_104948612
Ze ligt nu te praten in dr slaap. O+
pi_104965588
Lief dagboek, Lente is nog steeds ziek. Morgen al een week dus ;(

Geen koorts meer maar wel erg hangerig. Ze huilde om half twaalf vanmiddag al dat ze naar bed wilde. Gelukkig neemt Nils morgen een dagje vrij.
pi_104965670
Och arme Lente, ze heeft het echt goed te pakken he! Hopelijk knapt ze toch wel snel op nu! :*
  dinsdag 29 november 2011 @ 19:45:35 #139
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104979881
Lente gelukkig ben je al koortsvrij :* nu verder op knappen hoor.
SSserpente :*

Roy is overdag koortsvrij, en tegen bedtijd loop de koorts terug op, niet hoog gelukkig.

Morgen logopedist dus hoop dat hij dan ook goed te pas is en koortsvrij.
pi_104980456
Vervelend zeg voor Lente!
Fijn dat Nils ook een dag vrij neemt Ssserpente. Succes ermee, ik hoop dat ze er snel weer bovenop is.

Bar succes morgen alvast bij de logopedist.

Wij zijn bij het cb geweest, 88 cm en 12,2 kg, alletwee precies op de gemiddelden lijn geloof ik, helemaal goed iig. Verder moest ze proberen de bal te raken met haar voetje zonder om te donderen en mijn tomboy knalde snoeihard die bal terug naar de wvk :') zelfde verhaal met gooien. Ja dat krijg je met 5 buurjongens :P dat voetballen dat lukt wel :D
Blokjes stapelen/bouwen/autootje bouwen enz enz ging mooi. Plaatjes benoemen uit een boekje ging achter elkaar door in een moeite.

Kortom, geslaagd en ik ben trots, mn stoere grote O+
:)
  dinsdag 29 november 2011 @ 20:02:50 #141
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_104980927
Leuke berichten Migonne,!
pi_104980932
Lente alweer zo lang ziek, hopelijk gaat het snel beter. Hoe is het afgelopen met de 30 stukjes puzzel? Heeft ze hem helemaal kunnen maken?

Mignonne, fijn dat je grote dame het zo goed doet. Dat is iig een zorg minder.
pi_104999199
Murning!

Wat een ziekenboeg hier. Hoe is het nu?

Ik blijf maar lachen om die grapjas van me.

"Jommes...hé jommessss, luister even!
Ik kan niet praten!"

Ik: Hé schatje, je bent wakker!
Isabeau: Echt waar schatje?

En ze zegt 's ochtends tegen iedereen die ze tegenkomt: Goedemorgen menir/mevjouw. Manieren, ze heeft ze! (niet van mij!)
:D

Vannacht waren we met z'n tweetjes en vanmorgen dus ook. Ik heb lekker een treintje later genomen. Even heerlijk knuffelen met mijn smurfje O+ Allemachtig wat is dat genieten, neus in dat peuternekje gedrukt en snuiven maar. Ze ruikt zo lekker, mijn mooie meisje. O+
pi_104999208
Oh fijn Mignonne, dat ziet er allemaal goed uit zeg!
pi_105006158
Poeh.... Morgen worden we opgebeld om eens een kijkje te nemen op een speciaal kdv..
Moet dit even verwerken ook al is dit duidelijk het komt rauw binnen vallen.
pi_105006628
Confronterend Bar....

Mignonne, wat fijn dat ze het zo goed doet, je oudste!
Ik vind het ook zo'n mooierd om te zien!

wij hebben vanmiddag Sinterklaasfeest bij mijn vriend op het werk.
Zal mij benieuwen.
Mijn vriend zweet peentjes, die is echt bang dat Lars de baard eraf trekt haha!!
pi_105007839
Mamapurk, ik zou een mandarijntje dus nooit weigeren.
Het geeft een lekkere boost energie, en het kan een groeispurt zijn idd.
Of gewoon heeft ze er heel erg trek in.

En dan als regel ook nog hebben dat ze niets nieuws krijgt als het andere niet op is dan weet ze ook heel goed dat vragen om het vragen geen nut heeft. Als je het wel geeft dan zie je snel genoeg namelijk of het inderdaad gewoon vragen is of echt honger.

Kinderen moeten ook gewoon leren om de juiste honger gevoelens te herkennen.
Het verschil tussen zin in iets hebben en honger bijvoorbeeld.
pi_105043300
Leander heeft eergisteren weer controle gehad ivm zijn spraak. Zijn taalbegrip zit nog steeds op 3,5 jaar en zijn spraak op 1,5 jaar. Dat loopt dus een jaar achter. Maar hij is van 9 maand naar 1,5 jaar gegaan en dat is al een hele vooruitgang.
Zijn beschadiging is nog steeds duidelijk zichtbaar en ze durven nu ook wel te zeggen dat dat niet meer weg gaat. Maar aangezien zijn spraak en motoriek steeds beter word gaan ze ervan uit dat het op den duur wel goed komt en dat andere delen van zijn hersens de functies aan het overnemen zijn. Chirurg zal ie wel nooit worden :P
We hebben nu ook toestemming om hem echt naar gewoon basisonderwijs te doen *O* En na de kerstvakantie begint de logopedie weer. Misschien dat die hem nog iets kan helpen.
Gaat helemaal goed komen hier *O*
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_105043934
quote:
2s.gif Op woensdag 30 november 2011 14:56 schreef Pvoesss het volgende:
Mamapurk, ik zou een mandarijntje dus nooit weigeren.
Het geeft een lekkere boost energie, en het kan een groeispurt zijn idd.
Of gewoon heeft ze er heel erg trek in.

Nee ik wil dat dus eigenlijk ook niet, maar als ze echt net 5 minuten daarvoor haar boterhammetje op heeft... Dan vind ik het wel eens lastig. En als ik haar haar gang laat gaan eet ze denk ik zo 6 manderijntje op een dag.. Dat vind ik wel wat veel.

Wat fijn dat Leander gewoon naar het gewone basisonderwijs mag! *O*
  donderdag 1 december 2011 @ 20:38:04 #150
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_105068482
Voor de mama's onder ons.

Mijn zusje heeft 8 vrijkaarten voor het grote sinterklaasfeest in Slagharen voor vier december. Aangezien wij op bijna drie uur rijden afstand wonen is het gewoon veels te ver rijden op een dag en een hele dag daar en dan maandag weer sinterklaas op school binnenhalen om 8 uur 's morgens.

Ze zijn verpakt in twee setjes van vier kaarten. Wie ze wil kan pm-en!

E. is hier eindelijk weer een beetje aan het aankomen. Het is echt nogwel een soort van drama met het eten maar ze valt niet meer af en ze heeft wat meer energie dus al met al toch best wel tevreden. Alleen is het nog steeds een week onderhoud en daarna begint het weer van voor af aan en dan krijgt ze soms de ab vloeibaar en als ze die blijft uitspugen dan ligt ze (is nu twee keer gebeurd intussen) een paar dagen aan een ab infuus. We gunnen haar nu even wat rust en 12 december moeten we weer terugkomen als het tot die tijd goed gaat.

[ Bericht 40% gewijzigd door Books op 01-12-2011 20:44:20 ]
pi_105085548
En toen was het zomaar 2 december.... vanmiddag naar CB+!

Karin, wat balen dat Lars niet over de kma lijkt heen te groeien, lijkt me heel vervelend!
Al die bijna-zindelijke kindjes hier <3 Ik geloof dat Thijs dat ook lekker in zijn eigen (lage) tempo gaat doen :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 09:31:16 #152
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105086705
succes mclau!

-edit-
net wakkker enzo :')

vrijdag 2 december 2011 @ 09:32:56 #153
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_105086755
Succes,Lau! :* ik denk aan jullie, lemme know, ok? :*
3!
  vrijdag 2 december 2011 @ 09:37:53 #154
95408 Incantrix
pi_105086898
En zo, heeft Stef ons de afgelopen dagen even keihard verbaasd! Niet alleen kan hij zomaar ineens tot 10 tellen (nouja, hij slaat de 3 meestal over, maar soit), hij herkent zomaar uit het niets ineens de cijfers als hij ze ziet staan :o we hadden eergisteren een puzzeltje gekocht van twee handjes, elk vingertje is een andere kleur en is genummerd, de handjes zelf staat links en rechts op (zeeman! 2 euro!) en toen wees hij de negen aan en zei 'ne-en.' later noemde hij de zes ook negen, de zeven zeven, de twee twee en de één ook zeven.. Waar hij dat nou ineens vandaan haalt?

En hij is zo goed in kleuren, hij kan bijna alle kleuren benoemen, alleen zwart en wit vind hij nog moeilijk.

Gisteren ook nog bij het CB geweest: 93 cm en 14 kilo. Mijn bonkie O+ Wel weer een raar bezoekje, nadat Stef naar binnen was gehold vroeg ze me 'loopt hij al?' en later begon ze over dat de voorlaatste keer geconstateerd was dat hij op de zijkant van zijn voetjes loopt :? Naja, whatever.

[/binnenvalpost]

Hoest hier? 8-)
3!
pi_105087085
Dankjullie wel, DJMO en Inc, en Inc : wat denk jij, ik WA je vanmiddag <3
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  vrijdag 2 december 2011 @ 09:45:18 #156
95408 Incantrix
pi_105087104
Mooi zo, ben heeeel benieuwd! :*
3!
pi_105087331
Ohw Cb+ vanmiddag dus Mc Laura, spannend! (of niet?)
Succes!!

Stef jongen! Wat ga je hard!!!!
Knapperd!

Lars telt ook....dan gaat hij onder de tafel liggen (verstoppertje) 1.....2......13....14....kiekeboe!! Ik kom!!!! BOE!!!
En alle kleuren heten rood.
Dus.
pi_105087447
Heel erg spannend, Karin..... ben flink nerveus!

De ochtend dat ik heb meegedraaid op de psz is best goed gegaan. Ik zie inderdaad dat hij niet echt contact wil maken met de leidster als ze hem rechstreeks aanspreekt*. Het verschonen, wat eerst een ramp was, gaat nu beter. Ik heb op mijn meedraaidag tegen hem gezegd dat het goed was, dat hij nu op school was en dat daar de juf hem een schone luier geeft.

Hij loopt nu zonder protest mee en klimt op de commode.

* Voor het eten doet de juf een rondje 'waar is je .......'. Thijs doet met iedereen mee, maar als juf rechtstreeks vraagt 'Thijs, waar is je neus?' kijkt hij richting haar met zo'n blik van 'wat mot jij nou?'.
pi_105087588
Oh maar dat zie ik in mijn werk ook veel hoor, dat kindjes in de groep goed meedoen, maar vraag je ze iets rechtstreeks dan klappen ze dicht.
pi_105087659
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2011 10:03 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Oh maar dat zie ik in mijn werk ook veel hoor, dat kindjes in de groep goed meedoen, maar vraag je ze iets rechtstreeks dan klappen ze dicht.
Nou, en dáárom snap ik dus niet dat de juf er gelijk 'iets aan verbindt'. Thijs moet aan iedereen wennen.
pi_105087720
Dan is het fijn dat er ook iemand anders meekijkt vandaag.
Wat ik ervan hoor is er niks vreemds, maar dat is lastig te bepalen achter de laptop.
Hopelijk wordt je er wat wijzer van vandaag. Heel veel succes en we horen het wel!
pi_105087740
Laura suc6 vanmiddag!

En wat gaaf dat tellen en herkennen van cijfers, Jaël telt wel maar op haar volgorde 1 4 7 enz. En ze zegt nu ik ben vier en houd dan twee vingers omhoog :)
pi_105089881
Leander doet juist 2 vingers en zegt 4. En hij telt: 1,1,1,1,1!! Als ik zeg dat ie 1 koekje mag pakt ie er 2. 1 en 1 vermeld ie er dan bij :D
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 13:33:09 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105094430
tellen doet Jan nog niet, het alfabet kent hij wel (met voorzeggen weliswaar :') )

pi_105095809
Ik kom even met een heel triviale vraag binnenvallen: weet iemand waar je leuke peuterdekbedovertrekken kunt krijgen? Die van de Hema zijn wel oké maar niet wat ik zoek.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_105095987
Ikea? Maar die had je vast al zelf bedacht
pi_105096043
Hebben die niet afwijkende maten?
pi_105096259
ik heb voor Lars een peuterovertrek van Ikea gehaald, maar hij ligt nog in het ledikant, dus mijn schoonmoeder heeft hem op ledikantformaat gemaakt.

Formaat peuterovertrek bij Ikea:
150x200

Lars heeft deze, hij vindt hem zelf ook zo mooi
pi_105096687
Is een peuterdekbed niet 120x150 cm? Hm, ik zal 'em zo eens opmeten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 2 december 2011 @ 14:44:37 #170
147316 crew  DJMO
#trut
pi_105096983
ik lig in een deuk hier _O-

Ik had even een videocall met maffemuts, en dat was afgelopen, komt Jan: "tante leen moet aan!! :( "

pi_105097144
Dan zal die 150x200 geen peuterdekbedformaat zijn (20x woordwaarde) maar een gewoon 1persoons. Ik kan geen peuterdekbedovertrekjes vinden op de ikeasite???
Maar te groot is niet erg.....dat kan kleiner gemaakt....
pi_105097534
Nou Karin, ik kan anders niks kleiner maken. :Y)
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:14:54 #173
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_105098081
150x200 is de standaard 1persoons maat van Ikea, de ledikantvariant is (heel toepasselijk) 150x100
Kortom een 1persoons door 2en. (geldt ook voor het peuterdekbedje btw)
(heb ze hier beiden in gebruik en bevalt goed)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_105098566
Zoooo... zijn we weer!

Wat een uitvinding, dat CB plus. Alle 4 de dames waren zo op het gezicht aardige, vakbekwame dames. Elk van hen heeft een tijdje met Thijs gespeeld, gericht op hun eigen discipline. Voetballen en tekenen met de fysio, boekje lezen en plaatjes kijken met de orthopedagoge, lezen en spelen met de logopediste. Nr 4 was de 'echte arts', maar aangezien er niks medisch is, observeerde zij alleen maar.

Nadat ze alledrie hun 'ding' hadden bekeken, vertelden ze wat hun bevindingen waren.

De fysiotherapeute vond zijn grove motoriek prima, en zijn fijne motoriek verrassend goed icm zijn 'slechte zicht'(+4)
De logopediste vond zijn mond wat slap en zijn woordenschat beperkt.
De orthopedagoge vond dat hij idd weinig oogcontact maakt maar wel meewerkt.

Uitgebreid verslag volgt nog met de post, en het advies is : logopedie. En de orthopedagoge gaat in januari meekijken op de psz en dan de juf (indien nodig) wat adviezen geven.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:33:49 #175
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105098676
Positief dus;-) s6 met de logopedie!
pi_105098720
Dat klinkt alsof het een heel nuttige dag was, McLaura. Fijn! Ik ben benieuwd wat er uit het uiteindelijke rapport komt rollen.

Het slaat natuurlijk nergens op dat ik hier een diagnose ga zitten geven, dus trek je vooral niks van mij aan, maar het lijkt haast alsof zijn wat achterlopende taalontwikkeling invloed heeft op de manier waarop hij contact maakt met anderen. Ik stel me zo voor dat een dat kind niet de middelen heeft om te communiceren wat er allemaal in hem omgaat wat verlegen/teruggetrokken/ontwijkender* gedrag gaat vertonen.

* Ongetwijfeld gaat niet elk kind er op eenzelfde manier mee om, en de context zal ook wel van belang zijn. Het ligt voor de hand dat een kind bij een vreemde juist eerder dichtklapt (dat doet Ivan nog steeds vaak!) en bij ouders zich misschien eerder gefrustreerd toont.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 02-12-2011 16:51:19 ]
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:36:51 #177
95408 Incantrix
pi_105098792
Oh, wat goed dat ze ook mee gaan kijken op de psz zeg! Maar als ik het goed begrijp is zijn slechte oogcontact maken geen reden tot zorg? Of zijn daar gewoon niet echt therapieën voor? En dit betekent dus eigenlijk dat het label van de psz-juf wel voorbarig was?

:*
3!
pi_105098851
Claudia, ik moet jou dus nu even een dikke pluim in den bips rammen, want wat jij zegt, is precies wat de orthopedagoge zei :).

Vandaar ook eerst nog geen actie op andere gebieden dan logopedie!
pi_105098959
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2011 15:36 schreef Incantrix het volgende:
Oh, wat goed dat ze ook mee gaan kijken op de psz zeg! Maar als ik het goed begrijp is zijn slechte oogcontact maken geen reden tot zorg? Of zijn daar gewoon niet echt therapieën voor? En dit betekent dus eigenlijk dat het label van de psz-juf wel voorbarig was?

:*
Het zóu kunnen dat hij een vorm van autisme heeft, het zou kunnen dat hij gewoon verlegen is, maar wat het team het meest logisch vond is dat hij dat doet omdat hij zich niet goed kan uitdrukken.

Hij durft dus niet goed contact te maken omdat hij de middelen (nog) niet heeft om contact te maken. Tenminste, dat is de voorlopige conclusie. Vandaar logopedie als eerste stap.
pi_105099230
Fijn die uitslag Laura :) en fijn dat het CB+ zo goed is gegaan. Succes bij de logopedist.
:)
pi_105099239
Nou, dat klinkt niet verkeerd! En wat goed dat hij nu logopedie zal krijgen :Y
En ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat op de psz ook.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:53:12 #182
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105099339
Roy doet dat ook wel maar meestal als hij in zijn spel verdiept is. Maar bij roy speelt veel meer. Wij werken nu met het systeem kleine stapjes. Is van moira pieterse. Speciaal voor kinderen met een ontwikkelings achterstand.
En in januari gaan we een hanencurcus volgen heeft met niet praten ed te maken.
pi_105099428
Klinkt als een erg fijne middag McLaura!

Mijn jongetje is vandaag echt jarig. 3 alweer! We hebben het woensdag al gevierd, hij is enorm verwend. Hij verzuchtte 's avonds: wat heb ik een mooie cadeaus gekregen he mamma!

Hij heeft de afgelopen week 5 dagen 40 koorts achter de rug en is nog steeds een witte muis. Slaapt veel en is nog erg hangerig. Vanmorgen alleen maar even naar de Klaasviering op het kdv geweest, daarna 2,5 uur geslapen en nu onder een dekentje op de bank.
  vrijdag 2 december 2011 @ 15:59:18 #184
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105099538
Van harte gefeliciteerd met de jarige! Jammer dat hij nog niet fit.is beterschap
pi_105100774
Wat fijn McLaura, klinkt als een leuke en nuttige dag die wat last van je schouders heeft getild. Want het is toch iets dat je onzeker maakt als iemand dat over je kind zegt.
Fijn!

Bodpa, gefeliciteerd met je jongetje! *O*
En beterschap voor hem ook. :*
Wat kunnen ze toch goed genieten he, die kindjes?

Vanochtend was Sint op de kresj, samen met accordeonpiet!
Echt geweldig vond Ko het, maar hij durfde Sint geen handje te geven en wilde vooral de pepernoten van Piet krijgen. :9
Sint en Piet kleedden zich bij mij thuis om, dus ik liep achter hen aan naar binnen en ik liep echt bijna te huilen. Zo ontroerend en spannend vond ik het.

Ik heb gewoon een kind dat Sinterklaas viert! :D

En geweldig om het verschil tussen al die kindjes te zien. Het ene meisje dat stoer op stond en met een trillende stem zei dat ze wel een liedje voor Sint wilde zingen en het jongetje dat zich onder de tafel verstopte.
Alle ouders (of in elk geval 1) waren er en we eindigden met een heerlijke lunch. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  vrijdag 2 december 2011 @ 16:39:54 #186
35189 Troel
scherp en bot
pi_105100807
Wat een fijne uitkomst MCLaura!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105102199
Nu echt gefeliciteerd met Mels!! Waarom dacht ik nou dat hij al eerder jarig was? Waar sneu dat hij zich niet lekker voelt, juist op zijn verjaardag.

Wat fijn dat jullie op zo'n prettige manier worden begeleid McLaura! Het klinkt heel logisch dat hij contact vermijdt met mensen waarvan hij weet dat ze hem niet begrijpen.

Troel, hoe gaat het met Ruben en Jochem?

Oeke O+! Dat is zo herkenbaar! Heb je ook foto 's of zijn die niet geschikt om te plaatsen?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:29:19 #188
35189 Troel
scherp en bot
pi_105102501
Tja, hoe gaat het met Ruben en Jochem. Jochem is steeds meer en meer aan het praten, blijft een enorme knuffelkont, heeft echt ontzettende huidhonger. De tijd alleen met mij zonder dat Ruben erbij is pakt hij echt met beide handen aan en ik vind het heerlijk.
Ruben gaat ook wel lekker, maar daar komt natuurlijk veel meer bij kijken en dat loopt nogal stroef. Veel contact met behandelaars, jeugdzorg, andere partijen :+ en helaas niet altijd op een lijn. Maar het blijft een schatje en hij gaat echt vooruit door de behandeling, ook al is het nog niet te vergelijken met een ander kind van zijn leeftijd. Maar de groei is er en daar gaat het om!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105103361
Goed om te horen dat het met je beide jongens goed gaat. De groei van Ruben is super om te lezen!
pi_105110180
ik ben zo'n moeder :{

áls je lief gaat slapen krijg je misschien wel wat in je schoen'

tís muisstil boven :+
pi_105112632
Laura, wat een fijne uitkomst! Vooral ook omdat je er concreet mee aan de slag kunt.

Oek, wat ontroerend. Ik kan me op zulke momenten ook ineens onverwacht gelukkig voelen. Ik heb dat geluksmomentje vaak 's avonds. Dan lezen we in het grote bed nog een boekje en dan kan we zich zo fijn installeren. Voetjes onder de dekens, boekje erbij.
En dan kan ik lekker in dr nekje snuffelen. O+

Ze begint nu eindelijk écht op te knappen. Krijgt weer praatjes, eet beter en hoeft niet meer bij werkelijk álles te huilen. Men, daar kreeg ik de afgelopen week af en toe reetketelsteen van, zeg.
Ze is alleen zo afgevallen. Van dr lekkere spekbeentjes is niets meer over en ik voel dr ribbetjes uitsteken als ik r oppak.

En omdat opa en oma dr vanmiddag per ongeluk in een diarreeluier mee op de fiets hebben genomen, heeft ze zo'n zere toef dat ze alleen nog maar op dr knietjes durft te gaan zitten. ;(
pi_105113016
Laura wat klinkt dat fijn!

Bodpa gefeliciteerd met Mels!

Ssserpente wat fijn dat ze echt begint op te knappen, werd ook wel een beetje tijd he, ze heeft het goed te pakken gehad.

Hier gaat het goed Jaël komt met steeds geweldigere uitspraken en momenteel vind ze het erg leuk om hekke mama te zeggen, gekke mama dus.. Das nog niet zo heel erg, klopt wel een beetje, maar vandaag kwam ook stomme mama voorbij en die vind ik toch wat minder, vraag me ook af waar ze het vandaan haalt...
  vrijdag 2 december 2011 @ 21:48:30 #193
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_105114702
Troel dat klinkt toch goed :*

Lente aan het opknappen :)
pi_105114705
Dat zou ik ook niet leuk vinden, MP. Zou het gewoon negeren, dan is de lol er snel af.
pi_105115026
Ik heb haar gezegd dat ik het niet leuk vind als ze dat zegt . Zei zegt jawel is leuk.. Verder genegeerd idd, bn benieuwd wat morgen brengt. Ze zegt trouwens sinds kort ook ik heb je gemist als ik gewerkt heb dat vind ik zo lief dan smelt ik echt.
  zaterdag 3 december 2011 @ 08:15:02 #196
35189 Troel
scherp en bot
pi_105126226
Hier af en toe ook stomme mama, maar dat is dan als Ruben geen snoepje mag. Of domme mama als ik iets doms gedaan heb, maar dat komt dan meestal voort uit het feit dat ik mezelf dom noem.
Overigens kwam er hier pas uit dat ik stom was, maar wel lief :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_105126565
Hier een ziek jongetje, maar lijkt wel wat op te knappen
Hij wil gelukkig wel veel drinken en beetje eten, paar stukjes brood of beschuit en verder niks.
Laat vies ruikende boeren en scheten, echt last van zn maag dus.Gelukkig is het bij 1x overgeven gebleven van de week. Is wel ontzettend aan de diaree nog.
Hij heeft echt ontzettend veel gehuild gisteravond, zo zielig! (en best vermoeiend als je zelf ook ziek bent)

Ik kwam even om M. en Bodpa te feliciteren *O* *O* *O* van harte en maak er een leuke dag van vandaag!!

En las dat Thijs bij het CB+ was geweest, fijne uitkomst als ik dat zo lees! Weinig aan de hand en prettig meedenkende mensen!

Claudia was jouw kroost nog ziek? Zag je zieke kinders op fb foto zo zielig op de bank zitten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_105127193
Wolf ook al, Poppejans? Beterschap!

Lente heeft ook nog steeds diarree. Ik begin me af te vragen of het geen peuterdiarree kan zijn. Ze drinkt voornamelijk roosvicee en sapjes vermengd met water. In dezelfde verhouding als de roosvicee. Dus weinig sap en veel water.

En mag ik verder nog even stoom afblazen? Lente is al vanaf het moment dat ze wakker is, vanaf half zeven, aan het huilen. Ze begon tegelijk met de hond die zenuwachtig piepte NU! naar buiten te willen en de kat die naast het slaapkamerraam met een holle mauw zat te verkondigen NU! weetikveelwat te willen.

Vervolgens heeft ze onder de douche een kwartier lang het dorp bij elkaar gegild, gooide ze mn schone handdoek in een plas water waardoor ik zeiknat uit de slaapkamer een nieuwe moest pakken (want het kastje in de badkamer is van de muur gedonderd) en heeft ze geblerd dat ze dr sokken, romper en schoenen danwel aan, danwel uit wilde. En toen moesten we nog ontbijten. Dus slab om (jank!) en slab af (jank!).

Ze heeft echt nog heel erg veel last van dr plasser. Roept de hele ochtend al dat ie pijn doet en grijpt ernaar. ;(
pi_105127239
En as we speak plettert ze met dr kin op de tafelpunt om vervolgens uiterst vrolijk 'boem!' te zeggen. :')
pi_105127273
Ow Ssserpente :* wat een ochtend...

Wij gaan vanmiddag naar een Sinterklaasshow van mijn zusje haar werk, ik ben zo benieuwd wat Jaël ervan gaat vinden. Ze begon vanmorgen in eens dat ze Pietje eng vind..
En ze is vannacht zomaar 2x uit bed geweest en te piepen en te jammeren en niet meer terug willen maar ik weet nog steeds niet wat het nou was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')