abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104788593

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan vanalles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Grijp geen vrouwen bij edele delen want dan krijg je patsen.

5. Wil je oefenen met conversaties, maar heb je écht geen mogelijkheid om vrouwen aan te spreken, ga dan een winkel binnen met een vrouwelijke bediende en stel haar wat vragen over producten. Ze hangt aan je lippen, want ze heeft weinig keus.

6. Eet elke dag een stengel selderij.

7. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

8. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier
pi_104788602
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:59 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik kan geen hoogte krijgen van bewegende of pratende mensen, mijn indruk van hoe iemand is lees ik eerder af aan de inhoud van wat iemand zegt. Daar moet ik het mee doen helaas.
Dan ben je óf een zeer zeldzame uitzondering, óf je onderschat de waarde van lichamelijke interactie.

Maar goed, ik ken je niet en ga daar dus ook niet over oordelen.
pi_104788644
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan krijg je dus dat iemand op internet allerlei verhalen vertelt, maar IRL zijn/haar scheur niet opentrekt.... Dan gaat een date tegenvallen.
Ik vind het dan vertrouwder voelen om tegen iemand te praten IRL.
Dan ben je er al een soort van aan gewend en weet je globaal hoe de ander er waarschijnlijk op gaat reageren.
pi_104788668
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:00 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dan ben je óf een zeer zeldzame uitzondering, óf je onderschat de waarde van lichamelijke interactie.

Maar goed, ik ken je niet en ga daar dus ook niet over oordelen.
Nee hoor, het is een vrij algemeen kenmerk van sociaal incapabele mensen.
pi_104788672
quote:
17s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:59 schreef MaanSelene het volgende:
@ Kaneel; yep, geboren en getogen Noortukse :P Woon jij daar ook dan? Wat die Suarez betreft....bahbah. Met Ghana ook; wow, je hebt een wedstrijd gewonnen omdat je de regels overtreedt, niet omdat je beter bent dan de ander. Joepie.

@ Heath; je hebt me volledig gehosseld ja, hahaha!

@ Kree; het spijt me....kom je er nog overheen denk je?

@ Heloef; sorry, maar dat vind ik dus echt. Was altijd een fanatiek Ajacied, had zelfs een clubkaart. Maar die vent....brrrr!
Ja denk het wel want ik kon je toch nog niet :)
Blijkbaar moet ik hier maar vaker rondhangen :')
Do what you love, love what you do!
pi_104788673
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:01 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ik vind het dan vertrouwder voelen om tegen iemand te praten IRL.
Dan ben je er al een soort van aan gewend en weet je globaal hoe de ander er waarschijnlijk op gaat reageren.
Niet helemaal mee eens. Als je op internet volop babbelt en IRL wordt er nauwelijks een woord gewisseld, dan valt zo'n date wsl. tegen.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:03:02 #7
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_104788683
quote:
17s.gif Op donderdag 24 november 2011 23:59 schreef MaanSelene het volgende:
@ Kaneel; yep, geboren en getogen Noortukse :P Woon jij daar ook dan? Wat die Suarez betreft....bahbah. Met Ghana ook; wow, je hebt een wedstrijd gewonnen omdat je de regels overtreedt, niet omdat je beter bent dan de ander. Joepie.
Jep, geboren en getogen Leiderdorper. Tijdje in Leiden en Oegstgeest gewoond en nu weer terug in Leiden.
Ken je Willem de Patat?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_104788684
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:00 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dan krijg je dus dat iemand op internet allerlei verhalen vertelt, maar IRL zijn/haar scheur niet opentrekt.... Dan gaat een date tegenvallen.
Kan...

Ik denk dat het voornamelijk komt door het ontspannen sfeertje en dat ik me misschien in het echt er niet ontspannen genoeg voor voel? In het echt spreek je ook minder snel iemand 1 op 1 waar je echt volle focus op elkaar hebt... even gedag zeggen is namelijk geen bodem voor een echt diepgaand gesprek..

Dusja ik hoop dat je mijn idee een beetje snapt :P

Verder zou ik me wel iets meer ontspannen willen voelen in het echt, ik zit de laatste tijd echt te kloten.. ik moet gewoon de stoute schoenen aantrekken maar dat lukt niet... alsof ik vastzit in de modder.
Rustig aan.
pi_104788690
Loka ik denk wel dat je een uitzondering bent, want er is zelfs onderzoek naar gedaan dat het beeld wat mensen van je hebben grotendeels gevormd wordt door wat je uitstraalt (door lichaamshouding, intonatie en dergelijke) en niet door wat je zegt. Dat speelt maar voor 10% mee ongeveer.
pi_104788704
Trouwens, ik hecht ook meer waarde aan echt contact omdat ik graag lichamelijke cues gebruik om het gesprek gaande te houden, ben daar heel erg van afhankelijk. Bij chatten blijft het bij mij altijd heel zakelijk, weet ik veel of ze me ziet zitten. Daarom hossel ik ook nooit iemand op FOK en stuur ik bij internetdaten direct aan op een date.

Pas als ik iemand zie kan ik in gaan schatten wat ze van me vindt. Zal wel een mankementje van me zijn.
pi_104788718
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Als je op internet volop babbelt en IRL wordt er nauwelijks een woord gewisseld, dan valt zo'n date wsl. tegen.
Dat bedoelde ik ook niet, ik bedoelde dat ik na chatgesprekken makkelijker met mensen praat dan wanneer ik ze voor het eerst ie, van een gesprek zou dan weinig terecht komen omdat ik de reacties niet zou kunnen inschatten.
pi_104788725
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Kan...

Ik denk dat het voornamelijk komt door het ontspannen sfeertje en dat ik me misschien in het echt er niet ontspannen genoeg voor voel? In het echt spreek je ook minder snel iemand 1 op 1 waar je echt volle focus op elkaar hebt... even gedag zeggen is namelijk geen bodem voor een echt diepgaand gesprek..

Dusja ik hoop dat je mijn idee een beetje snapt :P

Verder zou ik me wel iets meer ontspannen willen voelen in het echt, ik zit de laatste tijd echt te kloten.. ik moet gewoon de stoute schoenen aantrekken maar dat lukt niet... alsof ik vastzit in de modder.
Ik snap je idee wel, maar ik ben en blijf van mening dat als je IRL er iets serieus van wilt maken, je niet maanden / jaren moet gaan chatten, maar elkaar snel eens IRL moet zien om te kijken of het dan ook nog zo leuk is.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:04:30 #13
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_104788739
Waar komen joden toch vandaan
Uit israël hier ver vandaan
Vinden joden voetbal fijn
Alleen als ze voor ajax zijn
Etc
:')
Sinds de nieuwe geluidsinstallatie hoor ik luid en duidelijk wat er nou eigenlijk in stadions om gaat :*
Spreading the Word
pi_104788750
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Loka ik denk wel dat je een uitzondering bent, want er is zelfs onderzoek naar gedaan dat het beeld wat mensen van je hebben grotendeels gevormd wordt door wat je uitstraalt (door lichaamshouding, intonatie en dergelijke) en niet door wat je zegt. Dat speelt maar voor 10% mee ongeveer.
Nou ja, iemand die echt sociaal incapabel is zal die 90% niet kunnen plaatsen, dan snap ik wel dat je op die 10% af moet gaan.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:05:12 #15
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_104788766
waarom is afspreken via msn zo moeilijk?

Hey zullen we wat gaan drinken? Ja is goed. Mooi wat dacht je van komende vrijdag 20uur in de stad is het nog niet zo druk kunnen we even rustig praten en zien we wel hoe de avond verloopt.

Oh je kan niet? donderdag of anders zaterdag dan? Nee ook niet, oke pak je agenda er even bij en zeg even wanneer je wel kan. zorg ik er voor dat ik die dag ook kan :)

Opgelost.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_104788780
veel real-life communicatie gaat onbewust, dus zo stellig als loka beweert lijkt me een beetje stug.
pi_104788786
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:03 schreef -Strawberry- het volgende:
Ach, ik denk het. Nou ja, dan maar een uitzondering, sociaal capabel zal ik toch nooit worden.
pi_104788802
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:05 schreef dawg het volgende:
veel communicatie gaat onbewust, dus zo stellig als loka beweert lijkt me een beetje stug.
Voor jullie misschien, maar voor mij is het een van de weinige dingen die ik kan peilen dus.
pi_104788806
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:05 schreef dawg het volgende:
veel real-life communicatie gaat onbewust, dus zo stellig als loka beweert lijkt me een beetje stug.
Inderdaad. Online kan mw. er bij Keyos omheen blijven draaien, haar lichaamstaal verraadt wsl. IRL direct alles.
pi_104788823
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:04 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Nou ja, iemand die echt sociaal incapabel is zal die 90% niet kunnen plaatsen, dan snap ik wel dat je op die 10% af moet gaan.
Iemand met autisme bijvoorbeeld zal inderdaad weinig hebben aan lichaamstaal, omdat zo iemand het niet goed kan interpreteren. Dan haal je daar dus geen informatie uit.
  vrijdag 25 november 2011 @ 00:07:05 #21
268505 Sinji
Technology wants my soul
pi_104788831
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:03 schreef Mystikvm het volgende:
Trouwens, ik hecht ook meer waarde aan echt contact omdat ik graag lichamelijke cues gebruik om het gesprek gaande te houden, ben daar heel erg van afhankelijk. Bij chatten blijft het bij mij altijd heel zakelijk, weet ik veel of ze me ziet zitten. Daarom hossel ik ook nooit iemand op FOK en stuur ik bij internetdaten direct aan op een date.

Pas als ik iemand zie kan ik in gaan schatten wat ze van me vindt. Zal wel een mankementje van me zijn.
Nee hoor. Je doet het goed. Heel opmerkelijk hoe mensen ongemerkt hun lichaamstaal aanpassen op hoe zij zich voelen.
pi_104788842
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:05 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Ach, ik denk het. Nou ja, dan maar een uitzondering, sociaal capabel zal ik toch nooit worden.
Maakt toch niet uit. Ergens is het wel mooi dat je minder oppervlakkig bent dan de meesten. :)
pi_104788845
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik snap je idee wel, maar ik ben en blijf van mening dat als je IRL er iets serieus van wilt maken, je niet maanden / jaren moet gaan chatten, maar elkaar snel eens IRL moet zien om te kijken of het dan ook nog zo leuk is.
Dat ben ik ook de volle 100% met je eens.
Rustig aan.
pi_104788856
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:07 schreef Sinji het volgende:

[..]

Nee hoor. Je doet het goed. Heel opmerkelijk hoe mensen ongemerkt hun lichaamstaal aanpassen op hoe zij zich voelen.
als mensen elkaar mogen gaan ze hun houding spiegelen aan elkaar. :s)
pi_104788866
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2011 00:06 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Voor jullie misschien, maar voor mij is het een van de weinige dingen die ik kan peilen dus.
Dan vraag ik mij het volgende af:

Stel dat het online tussen ons klikt, en we meeten. Als ik dan geen interesse meer heb om wat voor een reden dan ook, herken jij dit dan niet meer? Ik ben namelijk niet onbeleefd en zal wel gewoon gesprekken met je voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')