Nah weet je wat het was, Ik was met theNiker druk bezig omdat hij een Soflam heeft. Echter door al het testen en proberen zonder succes eindigde wij kansloos zonder noemenswaardige punten. Daarnaast was het elke keer net verlies dus hadden we het verschil kunnen maken wellicht maar daar waren we niet mee bezig verder. Ook hadden we wat moeite met de squads goed in te delen. Bugowrks zat op TS en dat was wel een voordeelquote:Op vrijdag 25 november 2011 10:25 schreef JK het volgende:
Mooi dat ik er gisteravond niet was, als het voor de meesten toch kut was.
Die javalin is idd niet heel sterk, maar dus wel leuk met helikoptertjes als ze gepaint zijn. De armor van een tank is te sterk voor een javalin. En met 2 raketten krijg je heel misschien een tank stuk als je na een lock direct de raket omhoog schiet, maar met een lading RPG's krijg je een tank sneller stuk.
Nu hopen dat ik vanavond m'n 3e plek van de tank eindelijk kan unlocken en dan kan ik door met andere unlocks. En na al die unlocks kan ik m'n wapens voor infantry verbeteren/unlocks halen.
quote:Tanks
Tanks hebben per onderdeel van het voertuig een damage factor gekregen. Zo krijgt een tank veel meer schade als je hem van achteren raakt dan van voren. Ook de hoek van het projectiel heeft invloed op de damage die een projectiel doet. De schade loopt lineair op wat betekent dat elke X verandering in hoek ook een X verandering in schade veroorzaakt. Hieronder staan enkele voorbeelden:
Zijkant:
0-45 graden: 22
60 graden: 26.6
75 graden: 31.3
90 graden: 36
105 graden: 31.3
120 graden: 26.6
135-180 graden: 22
Achterkant:
0-45 graden: 36
60 graden: 44.3
75 graden: 52.6
90 graden: 61
105 graden: 52.6
120 graden: 44.3
135-180 graden: 36
Voorkant:
Elke hoek: 22
Formule
De formule om dit uit te rekenen is een vrij eenvoudige en heeft als variabele enkel de hoek. De formule geld voor zowel de zijkant als de achterkant, echter hebben beide kanten wel andere basis getallen qua schade:
Schade = x+((y-x)/(v-z)*(a-z))
Voorbeeld:
Hoek in graden: 71 (a)
Minimum schade: 22 (x)
Maximum schade: 36 (y)
Hoek van minimum schade: 45 (z)
Hoek van maximum schade: 90 (v)
Schade = 22+((36-22)/(90-45)*(71-45)) = ~30 graden
Handig om te wetenquote:
Later gisteren nog even aan het prutsen geweest met die SOFLAM en zelf in een tank. Opzich is dat ding erg handig als hij op een fatsoenlijke plek staat. Alleen de range is daarvoor te klein. Om het maar niet te hebben over de punten. Als je alleen die SOFLAM neerzet en target tagged voor anderen dan krijg je een whooping 20 punten.quote:Op donderdag 24 november 2011 23:24 schreef jpjedi het volgende:
samenvatting van de avond: Javelin=KUT, weinig punten, dak haveninstallatie is van glas maar je kan er niet doorheen schieten.
Avond om snel te vergeten
Dat is handig, ook erg gaaf dat het zo gedetaileerd is met die damage factor per onderdeel, je moet er nog over nadenken hoe en waar je de tank raakt ... wat een spel ..!quote:
ja zelfde idee maar dan zonder de hoek van inslag. De tracks waren het zwakst.quote:Op vrijdag 25 november 2011 10:53 schreef Jorwol het volgende:
Was in Battlefield 2 toch ook soort van? Dat van achteren/zijkant meer damage deed dan voorkant?
90 graden doet de meeste damage en volgens de tekening is dat kaarsrecht de tank raken (toch ?quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:04 schreef Afwazig het volgende:
Schuin is dus beter dan recht of zie ik het nou verkeerd?
90º heeft de meeste schade, dat is haaks op het oppervlakquote:Op vrijdag 25 november 2011 11:04 schreef Afwazig het volgende:
Schuin is dus beter dan recht of zie ik het nou verkeerd?
Wat hij zegt!quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:06 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
90 graden doet de meeste damage en volgens de tekening is dat kaarsrecht de tank raken (toch ?)
Waar haal je die info trouwens vandaan ?quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:06 schreef jpjedi het volgende:
[..]
90º heeft de meeste schade, dat is haaks op het oppervlak
Linkjes uit het topic van onze nerd vrienden en via twitter zoals deze:quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:09 schreef KroodjeBip het volgende:
[..]
Waar haal je die info trouwens vandaan ?
Vaak krijg je ook niet de kans om even pal achter een tank te staan en dan twee keer een RPG af te vuren, dus je bent toch vaak genoodzaakt om ergens anders te staan en de tank uit te schakelen. Je weet dan tenminste nu wel waar je het ongeveer het beste kan raken.quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:18 schreef Afwazig het volgende:
Ok nou goed om te weten, vond het al zo kut dat je soms een tank 3x raakt en hij nog niet down is, en soms 1x en gelijk 'vehicle disabled' krijgt.
Of hier: http://symthic.dy.fi/?s=bf3quote:Op vrijdag 25 november 2011 11:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Linkjes uit het topic van onze nerd vrienden en via twitter zoals deze:
http://denkirson.xanga.com/756891604/bf3/
Thanks.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:02 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Of hier: http://symthic.dy.fi/?s=bf3
Ik heb we zin om te gamen, maar er moet ook gewerkt wordenquote:
van het weekend jarig dus dagje vrijquote:Op vrijdag 25 november 2011 13:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb we zin om te gamen, maar er moet ook gewerkt worden
Dus granaten gooien naar tanks schiet gewoon niet op, dat deed ik ook elke keer.quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:18 schreef JK het volgende:
Over de tanks en schade; op Youtube is ook een filmpje te vinden waarin iemand heeft getest hoeveel schade elk voertuig (en c4) op een tank geeft op voorkant, zijkant en achterkant. Zodoende wist ik al dat je het beste van de zijkant of achterkant kan aanvallen. Maar de achterkant is vaak wat lastiger![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |