Bij geen zichtbare schade valt er niks te claimen op de inboedelverzekering.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:02 schreef joers1 het volgende:
Mocht dat niet lukken (maar die kans acht hij klein) dan onder de inboedelverzekring, als zijnde waterschade.
Ik zie niet in wat lekkage met infra-rood en vise versa, van doen heeft.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:19 schreef joers1 het volgende:
Voor de opsporing ervan raadt hij een bedrijf aan wat infrarood-opsoring kan doen.
Water dat uit de CV ketel komt is meestal warm?quote:Op donderdag 24 november 2011 14:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zie niet in wat lekkage met infra-rood en vise versa, van doen heeft.
Ja, bijna net zo warm als de buis waar het uit lekt.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Water dat uit de CV ketel komt is meestal warm?
Als je alle koppelingen hebt gecontroleerd (ook ketel en overstort uitsluiten) en geen roestplekjes op de buizen ziet (teken van kleine lekkage), is de vloerverwarming de enige bron van lekkage. en als dat in de cementvloer ligt, ben je de pineut.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:01 schreef joers1 het volgende:
ja...in de serre ligt vloerverwarming.....in de woonkamer niet.
Deze functioneert naar behoren, ook daar geen vochtige plekken. regelunit ziet er verder normaal uit, CV-man heeft ook daar even naar gekeken.
Dus zie je met een infrarood een grotere vlek op de plek waar het lekt.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Ja, bijna net zo warm als de buis waar het uit lekt.
...dat is dus exact wat de cv-man ook vertelde jaquote:Op donderdag 24 november 2011 15:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dus zie je met een infrarood een grotere vlek op de plek waar het lekt.
Tja....de pineut.....mocht DAT het geval zijn....dán willen we dat verhalen OF op verborgen gebreken OF op de inboedelverzekering (waterschade)quote:Op donderdag 24 november 2011 15:03 schreef blomke het volgende:
[..][..]
Als je alle koppelingen hebt gecontroleerd (ook ketel en oversor uitsluiten) en geen roestplekjes op de buizen ziet (teken van kleine lekkage), is de vloerverwarming de enige bron van lekkage. en als dat in de cementvloer ligt, ben je de pineut.
Ga ik straks proberen...dank jequote:Op donderdag 24 november 2011 15:16 schreef blomke het volgende:
Kan je de slangen van de vloerverwarming afsluiten? Zo ja: doen en kijken of de installaie wel op druk blijft.
De pomp een week uitzetten heeft echt geen dichtslibben tot gevolg. Als je de VV afsluit m.b.v afsluiters, moet de VV-pomp óók eerst uitgezet worden.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:17 schreef joers1 het volgende:
[..]
Ga ik straks proberen...dank je
Pomp uitzetten kan ook, maar dat schijnt niet slim te zijn ivm smurrie die dan in leidingen gaat liggen...kan leidingen afsluiten wel gewoon dan?
Is het dan geen optie om de stekker er gewoon uit te trekken? Pomp heeft maar 4 standen...maar staat (denk ik) altijd aan, ook in die eerste stand...toch?quote:Op donderdag 24 november 2011 15:21 schreef blomke het volgende:
[..]
De pomp een week uitzetten heeft echt geen dichtslibben tot gevolg. Als je de VV afsluit m.b.v afsluiters, moet de VV-pomp óók eerst uitgezet worden.
Het VV-systeem staat in open contact met de rest van de CV-installatie. Om te kijken of er lekkage in de VV zit, moet je de VV afsluiten van de rest van het systeem. De VV-pomp heeft daar niet(s) mee te maken; je moet de VV-slangen afsluiten.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:27 schreef joers1 het volgende:
[..]
Is het dan geen optie om de stekker er gewoon uit te trekken? Pomp heeft maar 4 standen...maar staat (denk ik) altijd aan, ook in die eerste stand...toch?
Dus stekker euit lijkt me dan gewoon afdoende om te kijken ode druk in een week afneemt?
...dat bedoelde ik jaquote:
Klopt. Even aangenomen dat de installatie op druk is gebracht.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:40 schreef joers1 het volgende:
[..]
...dat bedoelde ik ja
Dus..ik zet straks (bij thuiskomst) de VV-pomp af (stekker eruit) en daarna draai i kde afsluiters dicht en kijk of de CV o pdruk blijft of TOCH afzakt
Ben benieuwd welke apparatuur...quote:Op donderdag 24 november 2011 17:40 schreef joers1 het volgende:
Zij gaan binnen 48-uur een schade-expert sturen, met meetapparatuur.
Geen idee....wss. die eerder genoemde infrarood-zooi. Ik heb er geen kaas van gegetenquote:Op donderdag 24 november 2011 17:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke apparatuur...
misschien de vloerverwarming afpersen?quote:Op donderdag 24 november 2011 17:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Ben benieuwd welke apparatuur...
Now you're talking!quote:Op donderdag 24 november 2011 18:22 schreef densmee het volgende:
[..]
misschien de vloerverwarming afpersen?
Typisch geval van lekke warmtewisselaar. Die moet vervangen worden, of de hele ketel. Daarmee doordraaien is onzinnig.quote:Op donderdag 24 november 2011 22:50 schreef nikky het volgende:
Zodra de bedrijfstemp 80 en hoger wordt, kan het systeem de druk niet aan en dumpt hij het water via de condensslang naar buiten. De kruipruimte hier is dan ook zeiknat.
Ik heb al een aantal maal aangegeven dat de warmtewisselaar ook zeik, maar dan ook echt zeiknat is van binnen. Hij is ook gewoon aan het wegroesten. Maar dat was het allemaal niet.
Ik ben benieuwd hoe de ketel zich gaat houden bij -15 buiten
Klopt, maar ik ben een vrouw. In DE hebben vrouwen nergens verstand vanquote:Op vrijdag 25 november 2011 08:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Typisch geval van lekke warmtewisselaar. Die moet vervangen worden, of de hele ketel. Daarmee doordraaien is onzinnig.
Ik welk land hebben vrouwen wel ergens verstand van dan?quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:15 schreef nikky het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ben een vrouw. In DE hebben vrouwen nergens verstand van
Zou niet best zijn. De gehele installatie is aangelegd in 2001. Hiervoor stookte ze met houtkachels. De meuk is praktisch "nieuw"quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:31 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Ik welk land hebben vrouwen wel ergens verstand van dan?![]()
![]()
Het is te hopen dat je niet je vloer moet openbreken om het lek te vinden.
Ik hoop het ook....ik hoor al spookverhalen van huizen waar ze nergens lekkages kunnen vinden....quote:Op donderdag 24 november 2011 20:26 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Zeg nooit nooit... wij hebben een twee-onder-een-kap... toen het bij ons net opgelost was, had de buurvrouw precies dezelfde problemen... precies dezelfde leiding ook.
Maar nu is het al een paar jaar rustig wat dat betreft... laten we hopen dat dat bij TS snel gaat gebeuren.
Het gaat natuurlijk om uitsluitingen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:45 schreef blomke het volgende:
[..]
Typisch geval van lekke warmtewisselaar. Die moet vervangen worden, of de hele ketel. Daarmee doordraaien is onzinnig.
2011 bijna 2012 - 2001= 10 a 11 jaar, voor sommige merken en of type cv ketels is dat al hoogbejaard zoniet overleden.quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:50 schreef nikky het volgende:
[..]
Zou niet best zijn. De gehele installatie is aangelegd in 2001. Hiervoor stookte ze met houtkachels. De meuk is praktisch "nieuw"
DE = ??quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:15 schreef nikky het volgende:
[..]
Klopt, maar ik ben een vrouw. In DE hebben vrouwen nergens verstand van
.DE? duitsland?quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:58 schreef blomke het volgende:
[..]
DE = ??
Als de warmtewisselaar van binnen nat is, is dat niet door het overstortventiel of de aut. ontluchter.
Bij een hr ketel afhankelijk van de aanvoer en retour temperatuur kan dat dus wel.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:58 schreef blomke het volgende:
[..]
DE = ??
Als de warmtewisselaar van binnen nat is, is dat niet door het overstortventiel of de aut. ontluchter.
Ja.quote:Op zaterdag 26 november 2011 09:20 schreef blomke het volgende:
Door 't condensaat uit de verbrandingsgassen (?).
Ligt eraan welk merk he, een Agpo is dan alweer bijna 'op'.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:12 schreef dop het volgende:
ketel van 11 jaar oud waar het element (warmtewisselaar) misschien op is en kleine lekkage vertoont,
zou me niet verbazen, zal niet zeggen dat 11 jaar hoog bejaard is , maar zeker niet nieuw te noemen.
op leeftijd zou ik zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |