Geen idee, dat zou kunnen. Zitten die in die voedingswaren?quote:
Maar waar komen die krengen vandaan? En is er echt niks tegen te doen? Ik vind het wel fijn om een redelijk ruim assortiment aan granen, meel, pitten, zaden etc. te hebben staan, omdat ik redelijk gevarieerd eet en kook. Er snel doorheen gaan lukt moeilijk met alleen ik en mijn vriendin.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:51 schreef trovey het volgende:
Sneller door je spullen heengaan want die beestjes komen er in als dat soort waren te lang staan....ja eigen ervaring en ja, ook afgesloten potten.Gewoon weggooien, potten goed schoonmaken en dan kleinere verpakkingen kopen en/of sneller gebruiken.
Torretjes, motjes...ligt er maar net aan welk voedingsmiddel je hebt.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Geen idee, dat zou kunnen. Zitten die in die voedingswaren?
Nee, doe je niets aan...althans niet zonder dat de fabrikant hoogstwaarschijnlijk middelen moet gaan gebruiken die jij niet in je voedsel wilt hebben.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Maar waar komen die krengen vandaan? En is er echt niks tegen te doen? Ik vind het wel fijn om een redelijk ruim assortiment aan granen, meel, pitten, zaden etc. te hebben staan, omdat ik redelijk gevarieerd eet en kook. Er snel doorheen gaan lukt moeilijk met alleen ik en mijn vriendin.
Als het bij zo veel producten het geval is dan vraag ik mij af waar TS zijn voedingswaren koopt.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:57 schreef Biogarde het volgende:
Vlees in je rijst!
Maar zaten die dingen er al niet in toen je dat pak kocht?
Lijkt me niet, het is nu al een keer of tien voorgekomen. De ene keer bij een bakje zonnebloempitten van de Appie, dan weer bij Quinoa van de natuurwinkel, dan weer bij muesli..quote:Op woensdag 23 november 2011 19:57 schreef Biogarde het volgende:
Vlees in je rijst!
Maar zaten die dingen er al niet in toen je dat pak kocht?
Ik kan nergens een foto vinden van de wormpjes die daar bij horen. Heb die kevers iig nog nooit gezien.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:07 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Graanklander. Succes ermee ts
We eten wel redelijk vaak biologisch ja..quote:Op woensdag 23 november 2011 20:14 schreef Spanky78 het volgende:
Kijk hier eens:
http://www.rentokil.be/on(...)dinsecten/index.html
PS. Biologische producten hebben dit dus sneller..
Nou die motjes dat zijn dus de larfjes die volwassen zijn geworden. Wss meelmotjes.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:18 schreef Skv het volgende:
Overigens flapperden hier wel eens kleine motjes (of iets wat daar op leek) rond. Ik mepte ze altijd maar zo snel mogelijk dood. Kunnen motjes (of beesten die daar op lijken) ook in zaden en granen ontpoppen? Ik heb hier in huis nog nooit een kever gezien.
Zeg je nou dat als je de bron hebt gevonden, ze niet meer terugkomen? Of blijven ze altijd wel terugkomen als je spul te lang laat staan? Ik bewaar pakken van granen etc. nooit, gooi het altijd in afgesloten bakjes zodat ik het kan gebruiken wanneer nodig.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:08 schreef Aleandra het volgende:
Oja en het maakt niet uit of de verpakking open is of nog hermetisch afgesloten maar over de datum. En kom je die zijdeachtige rag tegen dan is het al aangetast dus gewoon weggooien die hap, worm of geen worm gezien.
Het is nu effe een hele klus maar het ruimt lekker op en eet een stuk smakelijker
Het meeste spul wat redelijk gebruikelijk is (muesli, gangbare granen zoals rijst) een week ofzo, sommige dingen (quinoa, grote verpakking zonnebloempitjes etc) 1 á 2 maanden.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:32 schreef RickoKun het volgende:
Zou je niet gewoon alles wat je hebt staan aan muesli etc gewoon beter de afvalbak in pleuren?
(oh oh, krijg ik vast trammelant van de TS die het 'weggooicultuur' topic heeft aangemaakt)
Hoe lang bewaar je je zaden, muesli etc? Hebben we het hier over dagen, weken, 1 maand? Meer?
Meelmotten denk ik ook. Maken inderdaad spinragjes. Had ze ook in mijn vogelzaad zitten.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:43 schreef Aleandra het volgende:
[..]
Nou die motjes dat zijn dus de larfjes die volwassen zijn geworden. Wss meelmotjes.
Kijk je voorraad voedsel(vooral meel en rijstproducten) maar eens na op houdbaarheid. Misschien is er een pakje achter een lade of zo gevallen.
Ik heb het zelf wel eens gehad in een pakje lasagnebladen en met een sierkrans die aan de muur hing waar potpourie, gedroogde zaden en ook doppinda's in verwerkt waren. Bij nadere inspectie leek die krans wel te leven. Yaghh![]()
Heb je de oorsprong gevonden radicaal de deur uit kiepen.
Succes met zoeken.
Dat wordt de voorraad langzaam interen en dan met azijn de boel schoonmaken. Zal morgen een paar flessen schoonmaakazijn kopen.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:48 schreef Levolution het volgende:
[..]
Meelmotten denk ik ook. Maken inderdaad spinragjes. Had ze ook in mijn vogelzaad zitten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Indische_meelmot
Doos vol bakspullen e.d.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:34 schreef Aleandra het volgende:
[..]Ja dat is ook een oplossing.
Tenzij je de oorzaak ook meegenomen hebt.
Ze reizen al mee als je de spullen koop maar dan in ei-vorm.quote:
Tenzij die dingen er al in zitten voor je de pot luchtdicht afsluit. Door eieren en dergelijke die je niet zo snel ziet.quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:29 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Als je een pot luchtdicht afsluit, dan komen die beesten er toch met geen mogelijkheid in zou je zeggen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |