Wat jammer dat ik die zender niet heb, maar er zijn andere wegen om aan dat programma te komen. Zo te lezen zijn de beelden tijdens de stop in Darwin geschoten.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
Vrijdag avond is Laura in het nationale prime- time programma "20/20" van abc- television.
http://abcnews.go.com/blo(...)solo-sailing-record/
http://en.wikipedia.org/wiki/20/20_%28U.S._television_series%29
Dit programma word ook in Nieuwzeeland en veel andere delen in de wereld uitgezonden. De andere "networks" zullen nu ook wel snel volgen.
Zou Mercer eindelijk eens wat gaan doen?quote:Op woensdag 23 november 2011 20:04 schreef svetan het volgende:
In de loop van de zaterdag zal dat programma ook wel op een van de europese satelliet zenders verschijnen.
Ik denk dat Mercer het startsein voor het mediacircus in Capetown zal geven...... de internationale sportpers is daar toch al vanwege de Volvoracers.
Nederland heeft haar snoepreis betaald ...quote:Op woensdag 23 november 2011 19:57 schreef BabeWatcher het volgende:
ik blader nu een beetje oudere foto's door, maar volgens mij heeft Laura de NZse vlag pas tijdens haar laatste oversteek opgehangen. Wat een sensatie, zomaar even een dikke neus maken naar Nederland.
[..]
Ik blijf het een belediging vinden voor mensen als Jessica Watson dat Laura regelmatig dagen op de motor vaart. Zo kan ik ook een record vermorzelen.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:31 schreef svetan het volgende:
Vrijdag avond is Laura in het nationale prime- time programma "20/20" van abc- television.
http://abcnews.go.com/blo(...)solo-sailing-record/
http://en.wikipedia.org/wiki/20/20_%28U.S._television_series%29
Dit programma word ook in Nieuwzeeland en veel andere delen in de wereld uitgezonden. De andere "networks" zullen nu ook wel snel volgen.
quote:Dutch teen Laura Dekker is trying to break Watson’s record of being the youngest person to sail around the world solo
Sure.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:15 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik blijf het een belediging vinden voor mensen als Jessica Watson dat Laura regelmatig dagen op de motor vaart. Zo kan ik ook een record vermorzelen.
[..]
http://translate.google.com/#en|nl|sailquote:Op woensdag 23 november 2011 20:15 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik blijf het een belediging vinden voor mensen als Jessica Watson dat Laura regelmatig dagen op de motor vaart. Zo kan ik ook een record vermorzelen.
[..]
quote:Op woensdag 23 november 2011 20:28 schreef svetan het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer die recordmeiden elkaar voor het eerst ontmoeten :-)
ik wil nu vanalles zeggen maar ik houd gewoon eens verstandig en volwassen mijn mond dichtquote:Op woensdag 23 november 2011 20:32 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]ik stel mijn jacuzzi ter beschikking
Maar wel iemand die weet dat er in de reglementen stond dat er alleen gebruik mocht worden gemaakt van de natuurelementen wind en water en niet van diesel!quote:Op woensdag 23 november 2011 20:20 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
http://translate.google.com/#en|nl|sail
Weer iemand die het Engelse werkwoord 'to sail' niet kent
Mediacircusquote:Op woensdag 23 november 2011 20:04 schreef svetan het volgende:
In de loop van de zaterdag zal dat programma ook wel op een van de europese satelliet zenders verschijnen.
Ik denk dat Mercer het startsein voor het mediacircus in Capetown zal geven...... de internationale sportpers is daar toch al vanwege de Volvoracers.
dat kun je idd zeggenquote:Op woensdag 23 november 2011 20:34 schreef svetan het volgende:
@sp3c
Je kunt ook zeggen: De nederlandse overheid heeft handenvol belastinggeld verknoeid door Laura, één enkele persoon, te dwarsbomen. Van dat geld wat daar weggegooid is had men een jaar lang heel veel uitkeringen kunnen betalen.
Dat zouden dan heel wat miljoenen moeten zijn.. Kun je dat motiveren?quote:Op woensdag 23 november 2011 20:34 schreef svetan het volgende:
@sp3c
Je kunt ook zeggen: De nederlandse overheid heeft handenvol belastinggeld verknoeid door Laura, één enkele persoon, te dwarsbomen. Van dat geld wat daar weggegooid is had men een jaar lang heel veel uitkeringen kunnen betalen.
De Nederlandse overheid doet wat zij het beste acht voor zijn ingezetenen. En de regels daarvoor zijn democratisch opgesteld. Ze worden 'wetten' genoemd. En laat Laura deze nu aan haar laars hebben willen lappen. Dus je kunt OOK zeggen dat Laura de overheid handenvol belastinggeld heeft gekost door de regels te negeren.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:34 schreef svetan het volgende:
@sp3c
Als je een record wilt breken, dan zul je toch een prestatie moeten leveren die vergelijkbaar is met die van anderen. Vandaar de regeltjes.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:41 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Waar staan die regelementen (bron!) en waar staat dat laura volgens die regels vaart?
Laura's eigen site is duidelijk genoeg over de regels waar ze zich aan te houden heeft. Blijf nou eens niet eeuwig over die zg regeltjes, die werkelijk niet van toepassing zijn, dooretteren!
Hoe heeft Laura het oorspronkelijk aangekondigd? In het Nederlands, of in het Engels?quote:Op woensdag 23 november 2011 20:20 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
http://translate.google.com/#en|nl|sail
Weer iemand die het Engelse werkwoord 'to sail' niet kent
Niet persé, je kan ook een persoonlijk record breken. Daarvan kan je zelf bepalen wat de regels zijn, aangezien hetgeen je probeert te breken ook volgens eigen regels is vastgesteld.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je een record wilt breken, dan zul je toch een prestatie moeten leveren die vergelijkbaar is met die van anderen. Vandaar de regeltjes.
Als je je eigen regels maakt, met de mededeling dat het toch geen officieel record is, waar ben je dan eigenlijk mee bezig?
Ok, met iets voor jezelf. Dat is prima, maar waarom dan al die media-aandacht zoeken? En tevens volhouden dat je daar helemaal niet van houdt?
Maar dan vestigt ze sowieso een record. Ze doet het immers voor het eerst.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:50 schreef morg78 het volgende:
[..]
Niet persé, je kan ook een persoonlijk record breken. Daarvan kan je zelf bepalen wat de regels zijn, aangezien hetgeen je probeert te breken ook volgens eigen regels is vastgesteld.
Anders wordt het als je inderdaad een officieel record wilt breken, dan zal je dat toch op een gelijksoortige manier moeten doen. Ik kan ook moeilijk claimen de snelste marathonloper ter wereld te zijn als ik mij een deel van de afstand door een auto heb laten vervoeren.
Wat niet wegneemt dat de Dekkers maling hebben aan wetten en regels.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:51 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
...... geweldig in een rechtsstaat als een ministerpresident voor de internationale pers partij kiest tijdens een lopende rechtszaak. Dat verhaal zal in de komende tijd in het buitenland wel weer boven komen drijven. Men heeft voor dat verhaal erg weinig begrip.
Als de buitenlandse media inzoomen op dat detail, dan zullen ze ook vast inzoomen op hoe de Dekkers de rechters op een dwaalspoor hebben willen brengen en hoe de Dekkers denken dat wetten niet voor hen gelden.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:51 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
...... geweldig in een rechtsstaat als een ministerpresident voor de internationale pers partij kiest tijdens een lopende rechtszaak. Dat verhaal zal in de komende tijd in het buitenland wel weer boven komen drijven. Men heeft voor dat verhaal erg weinig begrip.
En nu lacht ze iedereen keihard uit door gewoon niks meer voor school te doen, terwijl dat wel een voorwaarde was.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:00 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Uit de laatste uitspraak van de rechter is wel gebleken dat de Dekkers zich aan de wet hebben gehouden en al die zeurende instanties de regeltjes verkeerd hebben uitgelegd.
In ieder geval hadden ze kinderen kunnen helpen die dringend hulp nodig hebben en niet krijgen! http://nos.nl/artikel/315906-aanpak-kindermishandeling-faalt.htmlquote:Op woensdag 23 november 2011 20:34 schreef svetan het volgende:
@sp3c
Nergens, daar is ze al eerder op nat gegaan. Dit is een herhaling van zetten.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:41 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Waar staan die regelementen (bron!) en waar staat dat laura volgens die regels vaart?
Laura's eigen site is duidelijk genoeg over de regels waar ze zich aan te houden heeft. Blijf nou eens niet eeuwig over die zg regeltjes, die werkelijk niet van toepassing zijn, dooretteren!
Die bronnen hebben hier vaak genoeg gestaan dus die zoek je maar lekker zelf. Ik ben tenslotte je knechtje niet! Laura wil de jongste zijn die ooit rond de wereld heeft gezeild, ze wil het record van Jessica Watson verbreken. Als je dat wilt zul je je aan regels moeten houden, anders kun je net zo goed een speedboot nemen!quote:Op woensdag 23 november 2011 20:41 schreef svetan het volgende:
@spuitje
"wel wat"quote:Op woensdag 23 november 2011 21:10 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Kijk op Laura's website want daar staat zwart op wit te lezen dat ze er wel wat aan haar opleiding doet. Dit is ook officieel bekendgemaakt na die foutieve krantenberichten maar bijna geen van deze publicaties heeft deze rectificatie afgedrukt.
Het enige wat de rechters hebben gedaan is de OTS opheffen. Nergens hebben ze Laura toestemming gegeven om alleen te vertrekken. Dat kon ook niet, want Laura had niet de benodigde papieren om met de Guppy uit te mogen varen, daarom ging haar vader ook mee. En in Portugal gebeurde hetzelfde nog een keer. Toen heette het dat laura naar Gibraltar was vertrokken om de pers te ontlopen, maar de werkelijke reden was dat ze geen toestemming kreeg om alleen uit te varen. NZ maakte bekend dat Laura net als ieder ander gewoon aan de regels moest voldoen wat inhield dat Guppy aan de ketting zou gaan mocht ze daar een haven aan doen. Dat is ook de reden waarom ze niet naar NZ is geweest. En zo waren er wel meer landen die Laura niet aan kon doen omdat ze niet over de vereiste papieren beschikt. Maar ja, daar willen sommige mensen niet van horen.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:00 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Uit de laatste uitspraak van de rechter is wel gebleken dat de Dekkers zich aan de wet hebben gehouden en al die zeurende instanties de regeltjes verkeerd hebben uitgelegd.
Klopt, ik heb daar speciaal heel het nieuwzeelandse kustwater reglement voor doorgespit. Èn ik heb dat gepost in deze reeks.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:27 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Graag de schriftelijke, officiele bron waar staat dat Guppy aan de ketting zou gaan. Bovendien heeft mij een Nieuwzeelander verteld dat er geen regeltjes zijn die Laura daar het zeilen zouden kunnen verbieden. Graag ook hier een schriftelijke bron als je het beter weet.
blijkbaarquote:Op woensdag 23 november 2011 21:28 schreef Disana het volgende:
Ja hoor, het wiel moet weer opnieuw worden uitgevonden
Svetan moet eerst maar eens leren zelf fatsoenlijk op reacties op hem te reageren voordat hij op zo'n dwingende toon antwoorden gaat eisen.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:29 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
blijkbaar![]()
Maar blijkbaar zijn we er nog niet overheen.
Okee okee dat geef ik toe, Svetan is ook niet altijd even handig in zijn posts.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:31 schreef Disana het volgende:
[..]
Svetan moet eerst maar eens leren zelf fatsoenlijk op reacties op hem te reageren voordat hij op zo'n dwingende toon antwoorden gaat eisen.
Ik reageer zelden nog op hem, sommige mensen vinden het humor maar ik ben die herhalingen van zetten allang zat.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Okee okee dat geef ik toe, Svetan is ook niet altijd even handig in zijn posts.
Maar dat laten jullie hem dan ook snel genoeg merken
Oh! EEN Nieuwzeelander. Ja nee, die kent natuurlijk alle wetten en jurisprudentie uit z'n hoofd.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:27 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Graag de schriftelijke, officiele bron waar staat dat Guppy aan de ketting zou gaan. Bovendien heeft mij een Nieuwzeelander verteld dat er geen regeltjes zijn die Laura daar het zeilen zouden kunnen verbieden. Graag ook hier een schriftelijke bron als je het beter weet.
Mijn mening is simpel, ja Laura doet niet alles perfect en haar familie ach ja.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:34 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik reageer zelden nog op hem, sommige mensen vinden het humor maar ik ben die herhalingen van zetten allang zat.
En dat is dan weer mijn grootste kritiek op de mensen die negatief over Laura zijn.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef svetan het volgende:
@Disana
Op dingen die ik niet zeker weet en niet kan weten krijg je dus gewoon geen antwoord. Ik ga geen sprookjes vertellen of roddels in elkaar knutselen zodat men beter mobben kan.
Dit moet ff gequote worden voor het nageslacht.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef svetan het volgende:
@Disana
Op dingen die ik niet zeker weet en niet kan weten krijg je dus gewoon geen antwoord. Ik ga geen sprookjes vertellen of roddels in elkaar knutselen zodat men beter mobben kan.
Thuisland? Meer waardering? *frons*quote:een goed idee ook om je thuislandvlag te voeren op Guppy.in New Zealand (Nieuw Zeeland) zal je zeker meer waardering oogsten.
In mijn ogen heeft ze pas met deze grote oversteek echt iets gepresteerd. Maar of dat echt een verdienste is weet ik niet, omdat ze in mijn ogen weinig anders kan dan vaders wens waarmaken.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Mijn mening is simpel, ja Laura doet niet alles perfect en haar familie ach ja.
Maar an sich vind ik de prestatie lovenswaardig en de rest zie ik als bijzaak. Maarja dat weten jullie inmiddels ook wel.
Kan ze niet gewoon weer ergens landen ofzo? hebben we weer een zinnig onderwerp.
Ik ben er mee eens dat het haar grootste prestatie tot nu toe is.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:48 schreef Disana het volgende:
[..]
In mijn ogen heeft ze pas met deze grote oversteek echt iets gepresteerd. Maar of dat echt een verdienste is weet ik niet, omdat ze in mijn ogen weinig anders kan dan vaders wens waarmaken.
Tja een zinnig onderwerp, dat zou wat zijn. Het draait hier bijna alleen nog maar om svetan. Die man heeft de tijd van zijn leven in zijn stofjasje in de kelder onder de high tech topmanagers.
Het klinkt als een onderhoudend boek.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:55 schreef Daniel1976 het volgende:
http://www.2theworld.nl/N(...)n/TaniaAebi-Solo.htm
Tania Aebi is altijd een groot voorbeeld voor Laura geweest. Het boek is een echte aanrader.Ik heb nog niet zolang geleden gelezen.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:55 schreef Daniel1976 het volgende:
http://www.2theworld.nl/N(...)n/TaniaAebi-Solo.htm
Wanneer wordt ze ook al weer 17?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Het klinkt als een onderhoudend boek.
Ach, en waarom zouden we het niet eens kunnen zijn? Misschien zijn we wel een beetje Laura-Dekkermoe
Ik gun haar ook het beste, maar vrees dat het tegen gaat vallen - voor haar, wel te verstaan.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wanneer wordt ze ook al weer 17?
Dan moet het afgelopen zijn.
Dan kunnen we kijken wat er van haar toekomst terecht komt. En ik hoop van harte dat ze er wat moois van maakt.
Ik heb het volgens mij sinds 1994 en ik heb het meerdere malen gelezen.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:02 schreef Tide het volgende:
[..]
Tania Aebi is altijd een groot voorbeeld voor Laura geweest. Het boek is een echte aanrader.Ik heb nog niet zolang geleden gelezen.
Ligt er aan wat ze gaat doen. In het keurslijf van onze maatschappij ja dat zie ik wel een drama worden. Maar we wachten af.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik gun haar ook het beste, maar vrees dat het tegen gaat vallen - voor haar, wel te verstaan.
In september 2012 is ze 17 maar de reis zal, als alles goed blijft gaan, eerder afgelopen zijn. Ze krijgt nog een moeilijk stuk voor haar kiezen.quote:Op woensdag 23 november 2011 22:02 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wanneer wordt ze ook al weer 17?
Dan moet het afgelopen zijn.
Dan kunnen we kijken wat er van haar toekomst terecht komt. En ik hoop van harte dat ze er wat moois van maakt.
niet echtquote:Op woensdag 23 november 2011 21:55 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
NZ is een zeilnatie. Als je kijkt naar de bemanningen van de Volvo Ocean Race zul je vaststellen dat bijna de helft Nieuw Zeelanders zijn.
Svetan ik denk niet dat Laura in een huis zou willen wonen...quote:Op woensdag 23 november 2011 22:21 schreef svetan het volgende:
Ze moet in ieder geval voor eind mei/ begin juni van de atlantische oceaan af zijn vant dan begint het huricane seizoen.
Als het St. Maarten wordt heeft ze nog 6000nm of wel 7-8 weken zuivere zeiltijd voor de boeg en op de zuidelijke Atlantische Oceaan kan het net zo spoken als op de Indische.
Als dat doorzet met die vraaggesprekken voor de grote amerikaanse netwerken kan ze financieel binnen een jaar Guppy refitten, een huis in NZ kopen end de tocht met Guppy naar NZ betalen. Die jongens betalen werkelijk goed :-)
quote:Ship Registration Act 1992 No 89 (as at 29 November 2010), Public Act
3 New Zealand-owned ships
(1) For the purposes of registration in Part A or Part B of the Register, a ship is deemed to be New Zealand-owned if—
(a) it is owned by a New Zealand national or New Zealand nationals, and no other person; ...
6 Requirement to register certain New Zealand-owned ships and pleasure vessels
..
(2) A ship is required to be registered in either Part A or Part B of the Register if—
(a) the ship is a pleasure vessel or does not exceed 24 metres register length; and
(b) the ship proceeds on an overseas voyage; and
(c) the ship is a New Zealand-owned ship.
60 Improperly assuming or concealing New Zealand nationality
(1) The master or owner of a ship that is not a New Zealand ship commits an offence who does anything, or causes or permits anything to be done, for the purpose of causing the ship to appear to be a New Zealand ship.
(2) The master or owner of a ship required by section 58 to fly the New Zealand national colours (within the meaning of that section) commits an offence who does anything, or causes anything to be done, for the purpose of—
(a) concealing the nationality of the ship from any person having a duty or power under the law of New Zealand to inquire into the nationality of the ship; or
(b) deceiving any such person; or
(c) causing the ship to appear not to be a New Zealand ship.
(3) Every master or owner who commits an offence against subsection (1) or subsection (2) is liable to imprisonment for a term not exceeding 2 years or to a fine not exceeding $10,000; and the ship in respect of which the offence has been committed is liable to forfeiture under this Act.
(4) In any prosecution for an offence against subsection (1) or subsection (2), it is a defence if the defendant proves that the purpose of the conduct specified in the charge was to escape capture by an enemy.
Dank je wich voor het uitzoeken.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:11 schreef wich het volgende:
In Nederland is het gebruikelijk dat je op een jacht of schip de nationaliteitsvlag van de eigenaar voert, niet die van het land waar het schip geregistreerd staat.
In Nieuw Zeeland voer je de nationaliteitsvlag van het jacht:
[..]
In Nieuw Zeeland zijn de regels niet streng als het om zeilen in binnenwateren en in kustwateren gaat, maar wel veel strenger dan in Nederland als je wilt uitklaren om het land uit te gaan.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:27 schreef svetan het volgende:
@spuitje
Beste Svetan,quote:Op woensdag 23 november 2011 23:37 schreef svetan het volgende:
@wich
Dat was nu juist mijn vraag: Staat Guppy nog in Nederland geregistreerd of heeft ze omgevlagt.
Het omvlaggen op zich schijnt geen grote zaak te zijn..... het zijn meer praktische problemen zoals verzekering enz.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat Mercer meer geregeld heeft als alleen dat Nieuwzeelandse dundoek.Een indicatie daarvoor zijn de problemen die er waren aan die vlag te komen.
Meer zullen we misschien pas te weten komen als het afsluitende reisbericht gepubliceerd wordt.
De naam Guppy is nog beschikbaar voor registratie.quote:Op woensdag 23 november 2011 23:37 schreef svetan het volgende:
@wich
Dat was nu juist mijn vraag: Staat Guppy nog in Nederland geregistreerd of heeft ze omgevlagt.
Het omvlaggen op zich schijnt geen grote zaak te zijn..... het zijn meer praktische problemen zoals verzekering enz.
Ik kan me ergens wel voorstellen dat Mercer meer geregeld heeft als alleen dat Nieuwzeelandse dundoek.Een indicatie daarvoor zijn de problemen die er waren aan die vlag te komen.
Meer zullen we misschien pas te weten komen als het afsluitende reisbericht gepubliceerd wordt.
En via internet ookquote:Op woensdag 23 november 2011 23:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Beste Svetan,
Een vlag van NZ kun je gewoon in Nederland kopen en dat zal waarschijnlijk niet het enige land zijn.
Laura heeft meer dan eens heel duidelijk te kennen gegeven een hekel te hebben aan journalisten. En jij begreep dat helemaal want dat journaille was allemaal maar niets. En nu zou ze ineens binnen een jaar financieel binnen kunnen lopen?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:21 schreef svetan het volgende:
Ze moet in ieder geval voor eind mei/ begin juni van de atlantische oceaan af zijn vant dan begint het huricane seizoen.
Als het St. Maarten wordt heeft ze nog 6000nm of wel 7-8 weken zuivere zeiltijd voor de boeg en op de zuidelijke Atlantische Oceaan kan het net zo spoken als op de Indische.
Als dat doorzet met die vraaggesprekken voor de grote amerikaanse netwerken kan ze financieel binnen een jaar Guppy refitten, een huis in NZ kopen end de tocht met Guppy naar NZ betalen. Die jongens betalen werkelijk goed :-)
Je gaat geen sprookjes vertellen? Wat is dit dan:quote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef svetan het volgende:
@Disana
quote:Op maandag 31 oktober 2011 22:49 schreef svetan het volgende:
Als haar zonrnpanelen werden ondergepoept moet ze toch wel ergens in de buurt van land gezeten hebben...... anders zouden er geen vogels zijn.
Nee, jij zei op basis van poep op zonnepanelen dat ze wel in de buurt van land moest zijn, want "anders zouden er geen vogels zijn". Dat is onzin, aangezien vogels als de albatros zich regelmatig duizenden kilometers van land wagen en je dus wel degelijk midden op welke oceaan dan ook vogels kan tegenkomen.quote:Op donderdag 24 november 2011 09:57 schreef svetan het volgende:
@morg78
Als je in plaats va een sprookjesboek eens een paar zeekaarten erbij neemt en daar Laura's koers op uitzet dan zul je vaststellen dat ik er niet al te ver naast zat. Cristmas- en Cocoseilanden binnen "Vliegradius" en bovendien ook nog een paar riffen in de buurt op rond die datum. Wel had ik gedacht dat ze daar nog dichter bij zat.
Als je geen betere argumenten hebt...... dan ga maar met een bootje op het midden van de Indische Oceaan vogels tellen. Het is een oeroude zeemanswijsheid dat vogels de eerte tekenen zijn dat er land in de buurt is. Je beschuldigd dus generaties van zeevaarders van het vertellen van sprookjes.
Het blijft een moeilijk idee he? Het is absoluut mogelijk om midden op de oceaan vogels aan te treffen. De kans is klein, maar niet 0. Dus kan je niet zonder meer zeggen dat iemand in de buurt van land is puur omdat er vogelpoep op diens boot zit.quote:Op donderdag 24 november 2011 10:34 schreef svetan het volgende:
@morg78
Ik blijf bij mijn aanbeveling..... ga maar een jaartje midden op de oceaan vogels tellen. Ik betaal tien Euro voor elke vogel die aan boord komt.
De oude zeemanswijsheid heeft het over meeuwen..quote:Op donderdag 24 november 2011 09:57 schreef svetan het volgende:
@morg78
Als je in plaats va een sprookjesboek eens een paar zeekaarten erbij neemt en daar Laura's koers op uitzet dan zul je vaststellen dat ik er niet al te ver naast zat. Cristmas- en Cocoseilanden binnen "Vliegradius" en bovendien ook nog een paar riffen in de buurt op rond die datum. Wel had ik gedacht dat ze daar nog dichter bij zat.
Als je geen betere argumenten hebt...... dan ga maar met een bootje op het midden van de Indische Oceaan vogels tellen. Het is een oeroude zeemanswijsheid dat vogels de eerte tekenen zijn dat er land in de buurt is. Je beschuldigd dus generaties van zeevaarders van het vertellen van sprookjes.
Geniaal... Net zoals je ook nooit op de man speelt.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef svetan het volgende:
@Disana
Dooretteren joh? Ik kaart gewoon iets aan wat jij gezegd hebt en niet klopt, en jij komt met de nogal bizarre aanbeveling om midden op de oceaan vogels te gaan tellen. Geef gewoon toe dat hetgeen jij zei niet klopt, in plaats van "door te etteren" met je aanbeveling.quote:Op donderdag 24 november 2011 10:46 schreef svetan het volgende:
@morg78
Ik ben benieuwd hoe lang je nog blijft dooretteren om je gelijk te halen.
Klets geen onzin! Als ze volgepoept zijn, is dat wrs in een haven gebeurd. Waar ze zich dus niet behoorlijk voorbereidde op de volgende vaart. Heel volwassen!quote:Op donderdag 24 november 2011 11:10 schreef svetan het volgende:
Geweldig.... ik was ook op volle zee elke paar uur naar boven geklommen om te kijken of mijn zonnepanelen nog niet volgepoept zijn. Dan had ik mij de laadindicator kunnen sparen die Laura gewaarschuwd heeft. Onverantwoordelijk al die hulpmiddelen!
quote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef svetan het volgende:
@Disana
quote:Op donderdag 24 november 2011 10:16 schreef svetan het volgende:
@idefixo
Wie ben jij dan wel dat je zo over Laura en haar familie kunt oordelen? .... ken je ze persoonlijk?
Zeilster Laura (13) zat in kindertehuisquote:Laura Dekker heeft, naar nu blijkt, in Groot-Brittannië ook al problemen met de autoriteiten gehad. In het voorjaar is het 13-jarige meisje, dat solo de wereld wil rond zeilen, door de Britse politie tegengehouden.
Ze had toen de oversteek van Nederland naar Groot-Brittannië gemaakt, maar toen ze daar eenmaal was aangekomen vonden de autoriteiten het geen goed idee haar alleen terug te laten varen.
Vader had eerst geen zin om haar op te komen halen, daarom werd een verblijfplaats voor haar geregeld in een kindertehuis, volgens haar advocaat Peter de Lange.
Dit is is tegenspraak met het feit dat vogels alleen bij land in de buurt zijn. Of begrijp ik ' op volle zee' niet goed? Volgens je eigen theorie kan het niet op volle zee ineens volgepoept zijn.quote:Op donderdag 24 november 2011 11:10 schreef svetan het volgende:
Geweldig.... ik was ook op volle zee elke paar uur naar boven geklommen om te kijken of mijn zonnepanelen nog niet volgepoept zijn. Dan had ik mij de laadindicator kunnen sparen die Laura gewaarschuwd heeft. Onverantwoordelijk al die hulpmiddelen!
Messy die Guppy volpoepte zat ver voor Darwin op haar boot, volgens Laura's blog (http://www.lauradekker.nl(...)Lit=VIEW&STARTPOS=90). Van de volgepoepte zonnepanelen waar jij je plaatsbepaling op baseerde was echter pas sprake tijdens de oversteek van de Indische Oceaan.quote:Op donderdag 24 november 2011 11:41 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Bewijs? Wel toevallig dat op dat ogenblik die vogel (messy) aan boord was en ook de rest volpoepte.
Ook hier wordt weer een gerucht geconstrueerd dat alleen maar bedoeld is om Laura een beetje te trappen.
Volgens mij zat die vogel vooral aan dek, omdat ie het wel leuk vond gevoerd te worden. Daar heeft ie ook gepoept, anders zou niet hebben geklaagd over een volgescheten dek, maar over vogescheten zonnepanelen.quote:Op donderdag 24 november 2011 11:41 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Bewijs? Wel toevallig dat op dat ogenblik die vogel (messy) aan boord was en ook de rest volpoepte.
Ook hier wordt weer een gerucht geconstrueerd dat alleen maar bedoeld is om Laura een beetje te trappen.
quote:Op donderdag 24 november 2011 11:48 schreef morg78 het volgende:
[..]
Messy die Guppy volpoepte zat ver voor Darwin op haar boot, volgens Laura's blog (http://www.lauradekker.nl(...)Lit=VIEW&STARTPOS=90). Van de volgepoepte zonnepanelen waar jij je plaatsbepaling op baseerde was echter pas sprake tijdens de oversteek van de Indische Oceaan.
Dit is gewoon echt de running gag van het millenniumquote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef svetan het volgende:
@Disana
Ja, we weten dat je Nederland maar een vervelend smetje op deze aardbol vindt, maar wat heeft dat te maken met de sprookjes die je vertelt, zoals bijvoorbeeld Messy die vanuit Polynesië naar ergens op de Indische Oceaan is gevlogen om Laura's zonnepanelen onder te schijten?quote:Op donderdag 24 november 2011 12:03 schreef svetan het volgende:
Toen we in de USA woonden reisde mijn 12 jarige dochter alleen, maar onder begeleiding van de luchtvaartmaatschappij, dwars door het land en naar Schiphol reisde, werd ze daar meteen werd vastgezet hoewel begeleiding en een treinkaartje naar Deventer waren geregeld. Het kind zat vijf uur zonder eten in een kamertje op de luchthaven en mijn ouders moesten haar vanuit de Achterhoek komen ophalen.
Vanaf dat ogenblik werd er alleen nog naar Frankfurt en Basel gevlogen en de kinderen hadden daar geen problemen meer gehad als ze twee keer per jaar de grootouders bezochten. Als ouders hadden wij ze geleerd wat ze te doen en te gedragen hadden en moesten vasttellen, en dat is later door mijn dochter bevestigd, dat dit de enige negatieve reiservaring van mijn pubers was.
Wat heeft dit met het topic te maken?quote:Op donderdag 24 november 2011 12:03 schreef svetan het volgende:
Toen we in de USA woonden reisde mijn 12 jarige dochter alleen, maar onder begeleiding van de luchtvaartmaatschappij, dwars door het land en naar Schiphol reisde, werd ze daar meteen werd vastgezet hoewel begeleiding en een treinkaartje naar Deventer waren geregeld. Het kind zat vijf uur zonder eten in een kamertje op de luchthaven en mijn ouders moesten haar vanuit de Achterhoek komen ophalen.
Vanaf dat ogenblik werd er alleen nog naar Frankfurt en Basel gevlogen en de kinderen hadden daar geen problemen meer gehad als ze twee keer per jaar de grootouders bezochten. Als ouders hadden wij ze geleerd wat ze te doen en te gedragen hadden en moesten vasttellen, en dat is later door mijn dochter bevestigd, dat dit de enige negatieve reiservaring van mijn pubers was.
Meid, wat een toestand!quote:Op donderdag 24 november 2011 12:03 schreef svetan het volgende:
Waar op lauradekker.nl staat dat dan? Als ik even google op "messy" ("messie" levert geen resultaten op) in combinatie met die site, dan komt "Messy 1" bovendrijven. Zoek ik op "solar panel" dan kom ik op http://www.lauradekker.nl(...)42&Smi=0&STARTPOS=35 een berichtje van 29-10-2011 (11-10-2011) tegen waarin Laura inderdaad vermeldt dat ze haar zonnepanelen heeft schoongemaakt: "Today I busied myself for a while with cleaning the solar panels which apparently have become the birds favorite restroom". Geen vermelding van "Messy 2" dus.quote:Op donderdag 24 november 2011 12:27 schreef svetan het volgende:
Laura spreekt duidelijk over Messie nummer twee. Wel even bij de feiten blijven. Overigens is dat zonnepaneel door Messie nummer een volgepoept. Ga maar in Laura's weblog zoeken.... daar kun je mamelijk zulke zaken nalezen.
Wat heeft dat te maken met het feit dat Laura werd vast gehouden door de engelse autoriteiten? Vind het trouwens ook maar vreemd dat er niemand van je familie op Schiphol was om je dochter af te halen, wat ongezellig!quote:Op donderdag 24 november 2011 12:03 schreef svetan het volgende:
Ik heb niets tegen Laura, hoe kom je daar nou bij? Wel kom jij regelmatig aanzetten met zogenaamde feiten waar niets of slechts deels iets van waar is. Dan kan je dat wel scharen onder "oeroude mieren neuken", maar jouw uitspraak "Op dingen die ik niet zeker weet en niet kan weten krijg je dus gewoon geen antwoord. Ik ga geen sprookjes vertellen of roddels in elkaar knutselen zodat men beter mobben kan." dateert van gister en is dus allesbehalve oeroud.quote:Op donderdag 24 november 2011 13:18 schreef svetan het volgende:
lol.... weer allemaal bezig oeroude mieren te neuken. Kijk er liever eens positief tegenaan wat Laura in de afgelopen tijd alles heefd gedaan en vooral geleerd heeft.
Natuurlijk is het interessant om te lezen wat Laura gaat doen. Maar zolang jij met boude uitspraken blijft strooien is het ook erg interessant om die uitspraken op onwaarheden na te gaan.quote:Ik bewonder haar ervoor dat ze niet vaker en vooral harder op haar bek is gevlogen tijdens dat leerproces. Dat pleit er toch wel voor dat ze goed voorbereid ... en er werkelijk klaar voor was. En als er wat gebeurde heeft ze erg weinig gejammert en bleek pas achteraf dat de zaken zwaarwegender waren als ze in haar blog schreef. Ook kon ze veel problemen en defecten onderweg oplossen die voor schoolgaande pubers met twee linkse handen en tien duimen het allang einde reis betekend hadden. Zelfs die Henk geeft in zijn weblog toe dat Laura minstens net zo goed is als hij is op het gebied van navigatie (Torres Strait).
Mij interesseerd meer waar ze nu zit. Ze zal vanmorgen wel vertrokken zijn op weg naar kaap
Algulhas en Kaapstad bij 10-15 knopen wind en regen. Twee dagen moeilijk kustzeilen met veel kleine en grote schepen in de buurt die op hetzelfde weervenster hebben gewacht. Dus twee dagen stress en weinig slaap.
Wat gaat er in Kaapstad gebeuren..... en vooral.... hoe gaat de verdere route eruitzien en waar is het eindpunt van de reis? Zulke dingen zijn toch eigenlijk veel interessanter dan oude zeekoeien op de Doggerbank redden.
Agguuuut, wat zielig voor d'r!quote:Op donderdag 24 november 2011 13:18 schreef svetan het volgende:
Dus twee dagen stress en weinig slaap.
Engeland heeft enkele honderden jaren geleden een Nederlander als koning gehad, misschien is dat de link?quote:Op donderdag 24 november 2011 13:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met het feit dat Laura werd vast gehouden door de engelse autoriteiten?
Och, dat hangt er maar net vanaf. Als ik aankom op Schiphol (of elk willekeurig ander vliegveld) haal ik mijn bagage af en beweeg me het liefst zo snel mogelijk naar de trein om uit de drukte te komen. Van mij hoeft een gezellig ontvangstcomité niet persé, dat komt thuis welquote:Vind het trouwens ook maar vreemd dat er niemand van je familie op Schiphol was om je dochter af te halen, wat ongezellig!
En weer geef je geen antwoord op een in mijn ogen doodnormale vraag, dus stel ik hem nog maar eens:quote:Op donderdag 24 november 2011 13:36 schreef svetan het volgende:
Tschaaa..... toen was Schiphol voor mijn ouders 2 1/2 uur met de auto..... dus alleen al vijf uur rijden voor twee bejaarde mensen. Voor de dochter was bovendien de trein een leuk avontuur omdat we in de USA zoiets niet in de buurt hadden. Bovendien zij er normaal op de vliegvelden speciale arangementen voor zulke kinderen zodat ze niet door alle poortjes hoeven en onder begeleiding zonder vertraging verder kunnen reizen. Ook vandaag de dag functioneerd dat met mijn eigen kleinkinderen perfect en haal ik ze hier op het station uit een hoge snelheidstrein.
Om je eigen woorden maar te gebruiken: Heb je daar een officiele, schriftelijke bron van?quote:Op donderdag 24 november 2011 13:57 schreef svetan het volgende:
Zover ik gehoord heb reageerden de engelse autoriteiten op verzoek van Nederland.
Oftewel: je roept maar wat.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:03 schreef svetan het volgende:
nee spijkerbroek - lezen! Ik schrijf "Zover ik gehoord heb".
Goed, dan kunnen we die opmerking dat de Nederlandse autoriteiten het aan de Engelse gevraagd hebben gewoon negeren.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:03 schreef svetan het volgende:
Dus je roept maar wat en wilt daar achteraf geen verantwoording voor afleggen? Lekker makkelijk.quote:Op donderdag 24 november 2011 14:10 schreef svetan het volgende:
Zoals gezegd..... ik leef in het heden en ga geen tijd verspillen wat er allemaal in het verleden is geroepen. Als ik als bronvermelding nederlandse persberichten uit het verleden zou aanhalen dan heb ik een goede kans dat ik dan met de waarheid op mijn bek ga.
Nee. Zie (= lezen, niet diagonaal lezenquote:Op donderdag 24 november 2011 13:57 schreef svetan het volgende:
Zover ik gehoord heb reageerden de engelse autoriteiten op verzoek van Nederland.
"Ik ga geen sprookjes vertellen of roddels in elkaar knutselen..."quote:Op donderdag 24 november 2011 14:47 schreef svetan het volgende:
Sorry Hammond..... ik heb het boek nietzelf en heb het alleen maar voor een paar uurtjes in handen gehad.
Pff, kijk toch niet zo naar het verleden!quote:Op donderdag 24 november 2011 14:53 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
"Ik ga geen sprookjes vertellen of roddels in elkaar knutselen..."
Van horen zeggen lieg je het bestquote:Op donderdag 24 november 2011 14:03 schreef svetan het volgende:
Misschien zit ze gewoon weer bij wildvreemden in de auto onderweg naar iets leuks.quote:Op donderdag 24 november 2011 13:18 schreef svetan het volgende:
lol.... weer allemaal bezig oeroude mieren te neuken. Kijk er liever eens positief tegenaan wat Laura in de afgelopen tijd alles heefd gedaan en vooral geleerd heeft.
Ik bewonder haar ervoor dat ze niet vaker en vooral harder op haar bek is gevlogen tijdens dat leerproces. Dat pleit er toch wel voor dat ze goed voorbereid ... en er werkelijk klaar voor was. En als er wat gebeurde heeft ze erg weinig gejammert en bleek pas achteraf dat de zaken zwaarwegender waren als ze in haar blog schreef. Ook kon ze veel problemen en defecten onderweg oplossen die voor schoolgaande pubers met twee linkse handen en tien duimen het allang einde reis betekend hadden. Zelfs die Henk geeft in zijn weblog toe dat Laura minstens net zo goed is als hij is op het gebied van navigatie (Torres Strait).
Mij interesseerd meer waar ze nu zit. Ze zal vanmorgen wel vertrokken zijn op weg naar kaap
Algulhas en Kaapstad bij 10-15 knopen wind en regen. Twee dagen moeilijk kustzeilen met veel kleine en grote schepen in de buurt die op hetzelfde weervenster hebben gewacht. Dus twee dagen stress en weinig slaap.
Wat gaat er in Kaapstad gebeuren..... en vooral.... hoe gaat de verdere route eruitzien en waar is het eindpunt van de reis? Zulke dingen zijn toch eigenlijk veel interessanter dan oude zeekoeien op de Doggerbank redden.
Likewise!quote:Op donderdag 24 november 2011 14:43 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
..... als je zo nodig terug moet schreeuwen dan zoek eerst eens uit of jij dan wel kunt uitvinden hoe de vork in de steel zit....... en dan aub een echt betrouwbare, oorspronkelijke bron aanleveren en niet iets van de papagaaien pers.
Wildvreemd: totaal onbekend. Iemand is voor jou een onbekende als je die persoon nog nooit ontmoet hebt of er op enigerlei wijze contact mee hebt gehad. Dus iedereen in een jachthaven kan wildvreemd, want onbekend, voor iemand zijn.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:37 schreef svetan het volgende:
@spuitje
.... en dan nog! In een jachthaven is niemand wildvreemd en na die zeven weken (zonder weekends) zeilen mag er toch wel eens wat leuks gedaan worden. Het doel van de reis is dat ze ook wat van de wereld ziet.
Beste Svetan, het ging mij om de aanname van jou! Je kunt best gelijk hebben hoor en van mij mag je, maar je kunt ook net zo goed ongelijk hebben!quote:Op donderdag 24 november 2011 15:37 schreef svetan het volgende:
@spuitje
.... en dan nog! In een jachthaven is niemand wildvreemd en na die zeven weken (zonder weekends) zeilen mag er toch wel eens wat leuks gedaan worden. Het doel van de reis is dat ze ook wat van de wereld ziet.
quote:Ze zal vanmorgen wel vertrokken zijn op weg naar kaap
Nee joh, mensen in jachthavens kennen elkaar allemaal van haver tot gort en er zit nooit een vreemde snoeshaan, laat staan iemand met verkeerde bedoelingen, tussen!quote:Op donderdag 24 november 2011 15:49 schreef morg78 het volgende:
[..]
Wildvreemd: totaal onbekend. Iemand is voor jou een onbekende als je die persoon nog nooit ontmoet hebt of er op enigerlei wijze contact mee hebt gehad. Dus iedereen in een jachthaven kan wildvreemd, want onbekend, voor iemand zijn.
He, hou eens op, mijn reactie is al zeker 5 minuten geleden, focus je eens niet op ouwe koeien!quote:Op donderdag 24 november 2011 15:51 schreef spuitje het volgende:
[..]
Nee joh, mensen in jachthavens kennen elkaar allemaal van haver tot gort en er zit nooit een vreemde snoeshaan, laat staan iemand met verkeerde bedoelingen, tussen!
Dat.quote:
Pa Dekker schat in dat ze in februari of maart klaar kan zijn.quote:Op donderdag 24 november 2011 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Wanneer is dat tochtje eigenlijk klaar?
Of Laura is wel gestopt met school, heeft dit gezegd zonder de gevolgen te overzien, schrok van de berichten in de media en heeft aan damage control gedaan. Jij kunt gelijk hebben, ik ook. De waarheid weet alleen Laura en die zal natuurlijk nooit toegeven dat ze iets fout heeft gedaan.quote:Op donderdag 24 november 2011 16:24 schreef svetan het volgende:
@sp3c
die mededeling met al zijn schreeuwerige koppen bleek achteraf ook onwaar!
Waarom zouden nederlandse overheidsinstanties zich daar druk over moeten maken? Ze is echt niet de enige die om wat voor reden dan ook vertrekt.quote:Op donderdag 24 november 2011 16:16 schreef svetan het volgende:
Wat mij opvalt is de oorverdovende stilte van de diverse Nederlandse overheidsinstanties en de pers wat betreft de mededeling dat Laura zich in NZ wil vestigen. Hoopt men toch nog in stilte dat het niet waar is? Ik denk dat we in Kaapstad daarover dmv de internationale pers wel meer over komen te weten.
Als Laura de rit afmaakt is dit gegeven nu niet bepaald goed voor het imago van Nederland.
De wereldschool heeft al dit voorjaar bekend gemaakt dat Laura gestopt is met het volgen van onderwijs via de wereldschool. Ze had een andere weg gekozen. Welke dat is maken Laura en haar team niet bekend. Ook niet nadat er in de pers berichten verschijnen dat ze zou zijn gestopt met school. Het enige wat ze dan doet is weer eens flink uithalen naar die pers. Ik heb het al eerder gezegd en herhaal het nog maar eens: zou het niet veel verstandiger zijn wanneer Laura bekend maakte via welke weg ze nu onderwijs volgt?quote:Op donderdag 24 november 2011 16:30 schreef svetan het volgende:
@sp3c
.... niet teruggetrokken. Luister maar naar het originele vraaggesprek. Daar is er alleen sprake van dat haar schoolwerk in Darwin op een laag pitje staat vanwege de voorbereidings en reparatie werkzaamheden. Normaal zou je zoiets schoolvacantie noemen!
1:39 "...and I fighted really hard for it."quote:Op donderdag 24 november 2011 16:54 schreef svetan het volgende:
Gezien haar engels in dat vraaggesprek in Darwin...
svetan en ik zijn het eens.quote:
Hang de vlag uit!quote:Op donderdag 24 november 2011 17:15 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
svetan en ik zijn het eens.
quote:
Arrrr matey.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]![]()
We gaan gewoon voor deze:
[ afbeelding ]
Waarom denk jij dat ze op de kade van Durban liep te waggelen? Precies: Somalische piratenrum!quote:Op donderdag 24 november 2011 17:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Hey vaart Laura nu onder de Somalische vlag?
De deelnemers aan de Volvo Ocean Race worden als ik goed ben ingelicht in Kaapstad verwacht en daar moet je als wereldberoemde solozeilster natuurlijk wel bij zijn!quote:
Toch wel attent van laura dat ze zelf ook even via haar weblog meldt dat ze weer onderweg is.quote:Op donderdag 24 november 2011 17:50 schreef svetan het volgende:
Laura is sinds vanmorgen 4 uur onze tijd onderweg naar Kaapstad: http://momo-express.posterous.com/unterwegs-nach-kapstadt
Deze heeft ze al:quote:Op donderdag 24 november 2011 17:18 schreef Disana het volgende:
[..]
Hang de vlag uit!
Oh wacht: welke.
Zouden ze daar al rijk geworden zijn van haar fenomenale afdracht?quote:Op donderdag 24 november 2011 19:14 schreef spuitje het volgende:
[..]
Deze heeft ze al:
[ afbeelding ]
Ze heeft wel ik geloof 2000 euro bespaard door geen Suezkanaal te nemen, maarja om afrika heen is langer en kost dus ook meer.quote:Op donderdag 24 november 2011 20:09 schreef Disana het volgende:
[..]
Zouden ze daar al rijk geworden zijn van haar fenomenale afdracht?
Ik bedoel haar sponsoractie: van elke euro waarmee men haar sponsort gaat 10 cent naar Sea Shepherd.quote:Op donderdag 24 november 2011 20:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ze heeft wel ik geloof 2000 euro bespaard door geen Suezkanaal te nemen, maarja om afrika heen is langer en kost dus ook meer.
Ze geeft 10% van alle sponsorgelden aan Sea Shepherd, dus of ze zelf nu meer kosten heeft dan werd verwacht of niet maakt niet uit. Ze zal na haar reis bekend maken welk bedrag er naar deze organisatie gaat.quote:Op donderdag 24 november 2011 20:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ze heeft wel ik geloof 2000 euro bespaard door geen Suezkanaal te nemen, maarja om afrika heen is langer en kost dus ook meer.
Maar haar naam wordt nergens genoemd, valt me tegen. Meneer Mercer moet toch echt eens aan het werk hoor!quote:Op donderdag 24 november 2011 20:02 schreef svetan het volgende:
Laura valt in Kaapstad met haar neus in alle feesten: http://www.volvooceanrace(...)riday/4143/news.html
Nou dan moeten we nog maar afwachten wat ze krijgen..quote:Op donderdag 24 november 2011 20:49 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ze geeft 10% van alle sponsorgelden aan Sea Shepherd, dus of ze zelf nu meer kosten heeft dan werd verwacht of niet maakt niet uit. Ze zal na haar reis bekend maken welk bedrag er naar deze organisatie gaat.
Wie?quote:Op donderdag 24 november 2011 21:08 schreef svetan het volgende:
@spuitje
ze is nog niet in Kaapstad maar ik denk wel dat hij daar iets georganiseerd heeft.
He ja, geniaal advies van Mercer..Nadat hij maanden niks gedaan heeft.quote:Op donderdag 24 november 2011 21:08 schreef svetan het volgende:
@spuitje
ze is nog niet in Kaapstad maar ik denk wel dat hij daar iets georganiseerd heeft. Allereerst ben ik benieuwd wat er in die abc 20/20 uitzendig naar buiten komt.
Te veel publiciteit op dit ogenblik is echter ook ongewenst aangezien ze na Kaapstad nog weken op zee zal zijn en daar onbereikbaar voor de media.
quote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef
svetan het volgende:
@Disana
Op dingen die ik niet zeker weet en niet kan weten krijg je dus gewoon geen antwoord. Ik ga geen sprookjes vertellen of roddels in elkaar knutselen zodat men beter
mobben kan.
"How about YOU elther course?" (http://www.lauradekker.nl(...)Lit=VIEW&STARTPOS=10, berichtje van 12-11-2011/7-11-2011).quote:Op donderdag 24 november 2011 17:07 schreef Hammondorgel het volgende:
[..]
1:39 "...and I fighted really hard for it."
Laura is fantastiesquote:Op donderdag 24 november 2011 17:50 schreef svetan het volgende:
Laura is sinds vanmorgen 4 uur onze tijd onderweg naar Kaapstad: http://momo-express.posterous.com/unterwegs-nach-kapstadt
Het is daar erg druk op zee nu dus opletten geblazenquote:Op donderdag 24 november 2011 22:18 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura is fantasties
Jammer dat er gisteren en vandaag geen blogs zijn, ik ging bijna denken dat ze aan land was, want alleen op zee wordt het dagboek dagelijks bijgehoudendit topic gaat ineens razendsnel, voor het einde van het weekend zitten we op #43
Laura vaart nu dus met vier andere boten mee naar Kaapstad.
En ook vandaag geen weblogje, hoe druk kan een mens het toch hebben!quote:Op donderdag 24 november 2011 22:18 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Laura is fantasties
Jammer dat er gisteren en vandaag geen blogs zijn, ik ging bijna denken dat ze aan land was, want alleen op zee wordt het dagboek dagelijks bijgehoudendit topic gaat ineens razendsnel, voor het einde van het weekend zitten we op #43
Laura vaart nu dus met vier andere boten mee naar Kaapstad.
Tromgeroffel, duizenden mensen langs de kade, fanfare en al?quote:De wind lijkt nu wat af te nemen, dus heb ik de volgende dagen wat te doen en ik weet wat me met aankomst te wachten staat..
Eerlijk gezegd denk ik dat ze er meer op doelt dat ze een enorme puinhoop op moet gaan ruimen en een reparatie uit moet gaan voeren. Tenzij meneer Mercer natuurlijk heeft gezorgd voor een groots onthaal. Is de filmploeg voor haar documentaire al in Kaapstad gearriveerd?quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:30 schreef livelink het volgende:
Nou Svetan, kennelijk verwacht Laura ook heel wat van haar volgende aankomst
Uit haar nieuwste log
[..]
Tromgeroffel, duizenden mensen langs de kade, fanfare en al?
De minister-president van Nieuw Zeeland die haar met veel vertoon de sleutel van het land komt aanbieden? We wachten het af.
Net zoals die op Sint Maarten, wat geweldig was dat toch! Al die mensen die spontaan naar de haven waren gekomen, een cameraman die zomaar vanuit het niets ineens aan boord van de Guppy was, beelden vanuit een helicopter. Het was alsof er een staatshoofd op bezoek kwam!quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:49 schreef livelink het volgende:
Oh ja, dat kan natuurlijk ook![]()
Ik had me al helemaal verheugd op een spectaculaire aankomst.
Onbruikbaar geworden door het zoute water, zover had ik nog niet eens gedacht.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:52 schreef livelink het volgende:
Ja, ja, ik had het kennelijk gewoon verkeerd geinterpreteerd en het leuker gelezen dan wat het was.
Ze heeft nu in ieder geval een reden om legaal haar boeken 'overboord' te gooien
De helicopterfoto's vond ik schitterend. De mooiste tot nu toe!quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:54 schreef spuitje het volgende:
[..]
Net zoals die op Sint Maarten, wat geweldig was dat toch! Al die mensen die spontaan naar de haven waren gekomen, een cameraman die zomaar vanuit het niets ineens aan boord van de Guppy was, beelden vanuit een helicopter. Het was alsof er een staatshoofd op bezoek kwam!
Ja, alleen dan verbleekt het spektakel rondom de Volvo Ocean Race een beetje.. Dus dat heeft Laura maar niet gedaan, ondanks dat Mercer dat graag had gewild.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:49 schreef livelink het volgende:
Oh ja, dat kan natuurlijk ook![]()
Ik had me al helemaal verheugd op een spectaculaire aankomst.
In die haven kan het behoorlijk tekeer gaan maar het stuk wat ze nu aan het bezeilen is kan je ook niet rustig noemen.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:10 schreef svetan het volgende:
Het schijnt in de haven van Port Elizabeth wel weer goed gespookt te hebben. Ook de Momo Express heeft aan de stijger schade opgelopen. De haveninrichting daar is door het weer in de afgelopen jaren al een paar keer verwoest met een schade die in de miljoenen loopt.
Het lijkt er dus op dat Laura op zee veiliger is dan in de haven
Als het spookt IN de haven, dan is het daarbuiten nog wel een stukje erger. Dus als het spookt in de haven, is ze veiliger in de haven dan daarbuiten.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:10 schreef svetan het volgende:
Het schijnt in de haven van Port Elizabeth wel weer goed gespookt te hebben. Ook de Momo Express heeft aan de stijger schade opgelopen. De haveninrichting daar is door het weer in de afgelopen jaren al een paar keer verwoest met een schade die in de miljoenen loopt.
Het lijkt er dus op dat Laura op zee veiliger is dan in de haven
True. Net zoals ze niet altijd veiliger is op zee dan in de haven.quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:37 schreef svetan het volgende:
@spijkerbroek
Dat verhaal gaat niet altijd op. In de haven liggen de boten dan tegen de wal en tegen elkaar te schuren. Bij de laatste tsunamie in Japan zijn de meeste schepenin de haven verwoest maar diegene die op zee waren hadden nog niet eens schade.
Maar ze is onderweg naar Kaapstad en daar worden de komende dagen de deelnemers aan de Volvo Ocean Race verwacht. Dan moet je toch wel even laten blijken dat jij ook snel kunt zeilen varen!quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:55 schreef Disana het volgende:
Wat doet ze pocherig over hoe hard ze gaat. Tot twee keer toe moet het genoemd worden. Staat ze er niet bij stil dat die anderen daar misschien helemaal geen belang bij hebben?
Maar ze onderscheidt zichzelf van haar medezeilers:quote:Op vrijdag 25 november 2011 13:43 schreef spuitje het volgende:
[..]
Maar ze is onderweg naar Kaapstad en daar worden de komende dagen de deelnemers aan de Volvo Ocean Race verwacht. Dan moet je toch wel even laten blijken dat jij ook snel kunt zeilen varen!
Zo'n regatta is wel leuk en ze hebben allemaal de nodige zeilervaring op zee!quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:14 schreef sp3c het volgende:
mwah, lijkt me meer dat ze er weer eens wat lol in heeft, als die anderen geen zin hebben om te racen haken ze vanzelf af lijkt me
niets mis mee
Ben ik met je eens en de anderen schijnen het ook leuk te vindenquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nou van mij mag ze puberaal stunten...... want ze is immers een puber! Natuurlijk heeft ze er echt plezier in haar zeilkunsten te laten zien en het is gewoon haar manier het energie overschot af te reageren.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nou van mij mag ze puberaal stunten...... want ze is immers een puber! Natuurlijk heeft ze er echt plezier in haar vaarzeilkunsten te laten zien en het is gewoon haar manier het energie overschot af te reageren.
Slim. De media-aandacht is er al, en Mercer hoeft dus geen figuranten in te huren.quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:51 schreef spuitje het volgende:
Wat een timing: binnen varen terwijl de eerste deelnemers aan een spectaculaire wedstrijd worden verwacht!
quote:Op vrijdag 25 november 2011 15:54 schreef svetan het volgende:
Volgens mijn berekeningen heeft ze ondertussen de Indische Oceaan al achtergelaten en is weer op de Atlantic onderweg.
je moet er iig niet mee gaan lopen mobben!quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
oh dus het was geen berekening, maar een schatting.
Je gebruikt zelf het woord 'vermoeden'.. Een berekening met onbekende factoren is natuurlijk een schatting.quote:Op vrijdag 25 november 2011 18:13 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus
Een berekening op grond van de feiten die beschikbaar zijn. Meestal zit ik er niet al te veel naast. Een voor mij onbekende factor is wel dat ik niet weet wat de golven met Guppy doen - deze etappe heeft ze weer een gratis kaartje voor een roller coaster.
Als ze niet de handrem aantrekt om het drukke verkeer voor de haven in het donker te vermijden dan zou ze bij het eerste daglicht kunnen aankomen.
En met of zonder diesel in de zeilen!quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:56 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je gebruikt zelf het woord 'vermoeden'.. Een berekening met onbekende factoren is natuurlijk een schatting.
Sprookjes, meneer de topmanager!
En natuurlijk komt ze op een strategisch tijdstip aan.. met of zonder cameraman aan boord.
quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:41 schreef svetan het volgende:
"Speedy diesel girl Laura"....... toch een concurent voor Lucas Schröder?
Was Laura met een race bezig dan?quote:Op vrijdag 25 november 2011 20:30 schreef svetan het volgende:
lol..... als je de berichten van de VOR doorleest dan moet je vasstellen dat die ook hun diesel gebruiken en zelfs op volle zee bijgetankt worden als ze droog staan. Dan mag je dat ook geen zeilrace meer noemen.
j
Bovendien is het een solozeiltocht, ze kan toch niet in dat groepje blijven varen?quote:Op vrijdag 25 november 2011 14:20 schreef svetan het volgende:
Nou van mij mag ze puberaal stunten...... want ze is immers een puber! Natuurlijk heeft ze er echt plezier in haar zeilkunsten te laten zien en het is gewoon haar manier het energie overschot af te reageren.
Laura is fantasties!quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:00 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Bovendien is het een solozeiltocht, ze kan toch niet in dat groepje blijven varen?nu weer lekkage, wat heeft ze toch een pech, maar wat een doorzetter, gewoon doorgaan, wat er ook gebeurt.
Vijf dagen geleden zat hij hier, zo'n 360 mijl van Durban. Tot 16 november stuurde hij dagelijks positierapporten naar een tracking site, maar daarna alleen nog 1x op 20 november.quote:Op vrijdag 25 november 2011 17:33 schreef Tide het volgende:
Heeft iemand hier al iets van Henk Oosterwijk van de Sogno d'Oro gehoord?
De Laura Dekker Award. Klinkt als Calimero-complex. Degene die het hardst "zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk!" kan roepen, krijgt 'm.quote:Als je maar weet dat de Laura Dekker award een Nederlanse ere prijs is he, die jij als eerste gaat verdienen.
Zelf een prijs in het leven roepen, die je ook als eerste gaat verdienen? Oh men...quote:Op zaterdag 26 november 2011 05:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Uit het gastenboek:
[..]
De Laura Dekker Award. Klinkt als Calimero-complex. Degene die het hardst "zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk!" kan roepen, krijgt 'm.
Ja, met de motor aanquote:Op vrijdag 25 november 2011 14:33 schreef svetan het volgende:
@Diasana
Waarom.... ze vind het gewoon erg leuk en de andere zeilers noemen haar ook "speedy girl Laura". Het is op de verschillende trajecten op deze reis gbleken dat Laura en Guppy een boven verwachting snel team zijn.
He, dat is niet fijn. Ik hoop dat jullie snel weer wat van hem te horen krijgen. Jullie zullen je wel zorgen maken.quote:Op vrijdag 25 november 2011 22:31 schreef wich het volgende:
[..]
Vijf dagen geleden zat hij hier, zo'n 360 mijl van Durban. Tot 16 november stuurde hij dagelijks positierapporten naar een tracking site, maar daarna alleen nog 1x op 20 november.
Mooi stukje werk van Mercer! Het gaat hier om een drieluik, met als centraal thema: "Kinderen die door hun ouders worden misbruikt voor hun eigen ideeen". We hebben dan de zeilkinderen, maar minstens even interessant zijn de kinderen die door hun ouders wordt geleerd te haten (God haat Joden, ik wil homo's vermoorden - dit uit de mond van een kind van 9) of de meisjes die door hun ouders als hoertjes worden gekleed, inclusief doorkijkbloesjes, hoge hakken, sexy lingerie en dikke make-up. Zo kleed je je dochter aan, en daarna maak je foto's die je te koop aanbiedt. In deze aflevering komt een meisje van 5 voor.quote:Op zaterdag 26 november 2011 09:17 schreef svetan het volgende:
abc 20/20 uitzending: http://abcnews.go.com/2020/
Ze wordt vooral afgezeken door het jaloerse journaille in Nederland. Met zo'n spruijtjesmentaliteit wordt alles wat met zijn kop boven het maaiveld uitsteekt onmiddellijk afgesneden.quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:35 schreef MrFoureyes het volgende:
[..]
Mooi stukje werk van Mercer! Het gaat hier om een drieluik, met als centraal thema: "Kinderen die door hun ouders worden misbruikt voor hun eigen ideeen". We hebben dan de zeilkinderen, maar minstens even interessant zijn de kinderen die door hun ouders wordt geleerd te haten (God haat Joden, ik wil homo's vermoorden - dit uit de mond van een kind van 9) of de meisjes die door hun ouders als hoertjes worden gekleed, inclusief doorkijkbloesjes, hoge hakken, sexy lingerie en dikke make-up. Zo kleed je je dochter aan, en daarna maak je foto's die je te koop aanbiedt. In deze aflevering komt een meisje van 5 voor.
ABC plaatst de zeilkinderen naar mijn mening terecht in deze categorie; de ouders van Abby gebruiken precies dezelfde logica als de Dekkers. Ze heeft een droom (wij niet, het is helemaal niet ons idee) maar wij respecteren de mening van onze kinderen, wij luisteren en daarom moedigen we haar aan. .Ook op straat kun je een ongeluk krijgen.Wie kritiek heeft is jaloers. We hebben recht op hulp als het fout gaat. Als ze het niet overleeft, is ze dapper gestorven. Het klinkt in mijn oren als de retoriek van een bevelhebber van een legerdivisie, die bewust een peloton de dood instuurt omdat de eer van het land dat nu eenmaal eist. Na afloop krijgt iedereen een medaille: sommigen postuum, anderen nog in leven, maar wel in een rolstoel. De grootste medaille is voor de generaal.
Gelukkig voor ons zeilmeisje komt ze maar een paar seconden in beeldl. De beelden zijn gewoon stock archief opnamen en dienen als achtergrond-illustratie. Maar ABC slaat met deze insteek wel de spijker op de kop.
Of ze is gewoon niet belangrijk genoeg.quote:Op zaterdag 26 november 2011 10:50 schreef Disana het volgende:
Mr.Foureyes, ik dacht dat je een grapje maakte, maar het klopt allemaal. Wel sneu om te doen of het over Dekker gaat, want ze krijgt drie zinnen ofzo, misschien omdat het te lastig was haar familie te interviewen.
Je Engels is niet erg goed hè? De boodschap is: wat mankeert die ouders.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:10 schreef svetan het volgende:
De boodschap die werd overgebracht was gewoon: Mensen er is alweer een jonge zeilster onderweg....."more to come"
quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:33 schreef svetan het volgende:
@Disana
Mijn engels kun je redelijk noemen en mijn kinderen hebben zelfs de Amerikaanse nationaliteit n zijn daar opgegroeid. Na zo'n 2 decenia USA zou ik toch eigenlijk wel moeten kunnen beoordelen wat de invloed van dit programma op de bevolking heeft.
Wie bij 20/20 op het scherm komt, positief of negatief, is er verzekerd van dat de andere netwerken gaan rechercheren.
Echt "aangekomen" bij de amerikaanse media en de publieks gunst ben je echter pas als je wordt uitgenodigd voor een vraaggesprek bij CBS "60 minutes" hetgeen alle getoonde voorgansters en voorganger al achter de rug hebben.
Fantastische troll!quote:Op woensdag 23 november 2011 21:36 schreef svetan het volgende:
@Disana
Svetan, vergeet Mercer, OK?quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:48 schreef svetan het volgende:
Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom de Dekkers voor Mercer hebben gekozen....
Ok, dat wil ik je hard zien maken!quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:48 schreef svetan het volgende:
Ja... die Nederlandse communicatietraining maakt het voor ons in het buitenland makkelijker deze managers over de tafel te trekken. Het zijn geen individuen meer, maar voorspelbare debatteerders die zo lang zonder inhoud kletsen dat iedereen zit te gapen. Vooral geven ze je vaak gelegenheid voor een hazenslaapje als ze ook nog eens hun powerpoints tegen de muur gooien. Het is gewoon het vervolg van het verhaal over de kop en het maaiveld en in tegenstelling tot het Nederlandse maaiveld lopen daarboven ook olifanten, leeuwen en tijgers rond. Dit soort trainingen wordt bij sollicitaties met het optrekken van de wenkbrouwen bekeken gezien voor de goede posities "naturals" met praktijkachtergrond gevraagd worden.
De laatste jaren heeft Nederland niet echt veel top- managers meer geexporteerd (alleen oudere) en in het middenkader blinken ze ondertussen uit door volledige afwezigheid.
Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom de Dekkers voor Mercer hebben gekozen.... de Australiers kunnen zowel omgaan met de amerikaanse als ook de europese en aziatische cultuur e communicatie vormen.
hoe moet ik dit zien?quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:48 schreef svetan het volgende:
Ja... die Nederlandse communicatietraining maakt het voor ons in het buitenland makkelijker deze managers over de tafel te trekken. Het zijn geen individuen meer, maar voorspelbare debatteerders die zo lang zonder inhoud kletsen dat iedereen zit te gapen.
Ben jij niet gewoon de Grote Gek hier?quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:08 schreef svetan het volgende:
Om bij de les te blijven: Laura is zo'n gek met een visie voor zichzelf en is, tot nu toe met succes, de basis voor haar toekomst te leggen. (. bla, bla, bla....)
Volgens mij was ze er vanmorgen voorbij dus nog niet in Cape Town neem ik aanquote:Op zaterdag 26 november 2011 14:10 schreef svetan het volgende:
@Tide
Daar is ze allang voorbij...... waarschijnlijk is ze al in Kaapstad.
plak er nog een powerpoint bij, dan kan ik naar bedquote:Op zaterdag 26 november 2011 14:08 schreef svetan het volgende:
Als de koers, stategie en management van een grote onderneming (voor de concurrentie) volledig voorspelbaar is is dit bedrijf ten dode opgeschreven.
De meeste grote industrie ondernemingen zijn ontstaan door individualisten, die door hun omgeving voor gek verklaard werden. Veel van deze ondernemingen zijn later, na het overlijden van die gek, door slecht management ondergegaan.
Om bij de les te blijven: Laura is zo'n gek met een visie voor zichzelf en is, tot nu toe met succes, de basis voor haar toekomst te leggen. Hoe het met haar verder gaat (en wat ze precies wil) kunnen we niet raden of voorspellen maar ze heeft ondertussen al wel getoond dat ze een doorzetter die meer doet dan ambities de wereld in te toeteren..... ze steekt gewoon haar handen uit de mouwen, doet haar ding en levert af.
Ik haak hier ook af. Ik vind het geweldig wat ze doet, maar omdat nu te vergelijken met management.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:10 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ben jij niet gewoon de Grote Gek hier?
Dat jouw kinderen (plat) Amerikaans spreken, zegt niets over jouw kennis van het Engels. Het is duidelijk dat je de strekking van deze drie onderwerpen volledig hebt gemist. En dat niet alleen, je verzint ook gewoon dat die negatieve aandacht tot iets goeds gaat leiden omdát het 20/20 is. Niets is minder waar. Dekker is gewoon als vulmateriaal gebruikt.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:33 schreef svetan het volgende:
@Disana
Mijn engels kun je redelijk noemen en mijn kinderen hebben zelfs de Amerikaanse nationaliteit n zijn daar opgegroeid. Na zo'n 2 decenia USA zou ik toch eigenlijk wel moeten kunnen beoordelen wat de invloed van dit programma op de bevolking heeft.
Wie bij 20/20 op het scherm komt, positief of negatief, is er verzekerd van dat de andere netwerken gaan rechercheren.
Echt "aangekomen" bij de amerikaanse media en de publieks gunst ben je echter pas als je wordt uitgenodigd voor een vraaggesprek bij CBS "60 minutes" hetgeen alle getoonde voorgansters en voorganger al achter de rug hebben.
Ja de Momo mag langzamer zijn maar Laura had tussendoor een reparatie aan Guppy te verrichten.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:26 schreef svetan het volgende:
@Tide
De Momo- Express die gelijktijdig vertrokken is en veel langzamer dan Guppy had vanmorgen om 10 uur Cape Agulhas ook al achter de rug. Vanaf dat punt heeft Guppy een duwtje van 35 knopen in de rug gekregen en Laura zal haar naam als "speedy girl" wel weer eer aan willen doen.
Maar dat is toch geen onderbouwing voor je bewering dat Nederlandse managers niet deugen?quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:08 schreef svetan het volgende:
Als de koers, stategie en management van een grote onderneming (voor de concurrentie) volledig voorspelbaar is is dit bedrijf ten dode opgeschreven.
De meeste grote industrie industriële ondernemingen zijn ontstaan door individualisten individuen, die door hun omgeving voor gek verklaard werden. [onderbouwing?] Veel van deze ondernemingen zijn later, na het overlijden van die gek, door slecht management ondergegaan.[onderbouwing?]
Om bij de les te blijven: Laura is zo'n gek met een visie[welke visie en waar blijkt dat uit?] voor zichzelf en is, tot nu toe met succes,[welk succes? Ze rommelt voort en heeft te kampen met een slecht imago en afhakende sponsors.] de basis voor haar toekomst te leggen. ['losbandig leven']Hoe het met haar verder gaat (en wat ze precies wil) kunnen we niet raden of voorspellen maar ze heeft ondertussen al wel getoond dat ze een doorzetter die meer doet dan ambities de wereld in te toeteren ..... ze steekt gewoon haar handen uit de mouwen, doet haar ding en levert af. [Wat dan?]
Het is een drieluik dat een negatief aspect van sommige vormen van ouderschap belicht.quote:Op zaterdag 26 november 2011 14:44 schreef sp3c het volgende:
nou heel erg negatief was 20/20 nu ook weer niet, ze zetten (terecht) vraagtekens bij het laten vertrekken van die kinderen en wijzen op de risico's maar echt heel erg kritische en/of lastige vragen worden er ook niet gesteld
LD komt niet echt negatief in beeld ofzo maar 'hey jongens er is weer een zeilmeisje onderweg ... hoezee!' haal ik er ook niet uit ongeacht hoe horizontaal ik er naar kijk
Over wie heb je het dan, Willem Barendts?quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:07 schreef svetan het volgende:
@sp3c
Dat was dus ook mijn indruk en zo te zien zijn Laura's voorgangers er nu niet bepaald slechter van geworden. Ze spreken met z'n allen de "american dream" aan.
Van Dekker konden ze geen jankbeelden vinden zoals van de andere twee. Maar de teneur was 'dit moet een kind eigenlijk niet doen'.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:01 schreef sp3c het volgende:
allicht maar je loopt niet weg met het gevoel van 'ocharme zeilmeisjes' dat je bij de andere twee onderwerpen wel hebt
als ik meneer Mercer was zou ik hier wel blij mee zijn, je hoeft niets te doen en ze komt toch in het nieuws
Ja goed gezegd.quote:Op zaterdag 26 november 2011 15:37 schreef sp3c het volgende:
ze konden sowieso weinig beelden vinden, net als de rest van de wereld
ik vond het vrij neutraal iig, die ene jongen zat er op een gegeven moment gewoon doorheen maar daarnaast zie je ook beelden waar hij zegt dat hij de tijd van zijn leven heeft ofzoiets
the good, the bad and the ugly met een klein bijrolletje voor Laura Dekker
"vele uitlaatgassen in Durban""? Virussen in uitlaatgassen?quote:
quote:Op zaterdag 26 november 2011 17:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wist je niet he? Laura wel. Want ze leert heel veel onderweg.
Lekker ook, sla je 's ochtends vroeg nog halfwakker de krant open om even relaxed de krant te lezen...... kijk je ineens middenin een foto van een kotsende puberquote:Op zaterdag 26 november 2011 17:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Die foto in dat krantenartikel.. is die gemaakt tijdens die nacht van overgeven?
Ideetje van Mercer..?quote:Vanmiddag kwam er een helikopter uit de wolken tevoorschijn die een half uur om Guppy heen heeft gecirkeld, eerst hoog en dan weer heel laag..
Ja typisch weer.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:46 schreef spuitje het volgende:
Ze bedankt Abby voor de felicitaties maar heeft het zelf niet op kunnen brengen om de winnares van de van Riethoven trofee openlijk te feliciteren.
Voorbij Kaap Agulhas he, niet voorbij Kaap de Goede Hoop/Kaapstad.quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:33 schreef Disana het volgende:
Ze is nu dus voorbij de Kaap, dat betekent dan toch ook dat ze niets met die Volvo Race doet of heb ik dat mis. Gemiste kans hoor, meneertje Mercer.
Ze schrijftquote:Op zaterdag 26 november 2011 22:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Voorbij Kaap Agulhas he, niet voorbij Kaap de Goede Hoop/Kaapstad.
Zodra het (positief) over haar gaat, wil ze wel reageren. Zoals in het geval van de felicitaties van Abby.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:46 schreef spuitje het volgende:
Ze bedankt Abby voor de felicitaties maar heeft het zelf niet op kunnen brengen om de winnares van de van Riethoven trofee openlijk te feliciteren.
Dat heeft Dick, haar vader, al gedaan hoor!quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:46 schreef spuitje het volgende:
Dat heb je mis want ze heeft wel degelijk contact met de VORquote:Op zaterdag 26 november 2011 22:33 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja typisch weer.
Ze is nu dus voorbij de Kaap, dat betekent dan toch ook dat ze niets met die Volvo Race doet of heb ik dat mis. Gemiste kans hoor, meneertje Mercer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |