abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 april 2012 @ 17:53:22 #276
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_109771467
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 16:48 schreef Drifter__ het volgende:
Waarschijnlijk gaat http://en.wikipedia.org/wiki/Omar_Suleiman ook mee doen. Geruchten gaan rond dat ie dat binnen enkele dagen bekend gaat maken.
Volstrekt kansloos is ie natuurlijk ..
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_109773472
Laten we hopen. Ik vertrouw hem voor geen meter.
  maandag 2 april 2012 @ 01:05:09 #278
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_109791131
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 10:48 schreef zuiderbuur het volgende:
Op Wikipedia een overzichtje van de kandidaten voor de presidentsverkiezingen eind mei.
Blijkbaar mag de kandidaat geen dubbele nationaliteit hebben of getrouwd zijn met een buitenlander, en de steun hebben van 30 parlementsleden of 30,000 kiezers.
Er is één vrouw bij en de moslimbroederschap doet toch mee met Khairat El-Shater.
http://en.wikipedia.org/w(...)#Declared_candidates

Mijl lijkt het dat Amr Moussa voorlopig de sterkste kandidaat is?
Amr Musa :N Ook iemand van de Mubarak regime... Abu Ismael is een idioot. :N

Abol fotoh niet echt 100% te vertrouwen wegens zijn banden met MB vroeger, kan een smerig spel zijn.

Shafik en Soliman. :') :') :')

Al hariri is opzich wel ok

en Shater van MB :') wtf naja
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  woensdag 4 april 2012 @ 22:29:23 #279
137562 rakotto
pi_109917753
LOL, en Abu Ismail ligt eruit. :')

http://www.youm7.com/News.asp?NewsID=645193

Voor diegene die Arabisch kunnen.

Dit is zogenaamd de front-runner van de presidentsverkiezingen. _O- Hij is gediskwalificeerd omdat zijn moeder een Amerikaanse burger was. :') _O-

(Volgens het Egyptische wet mogen jou ouders niet uit het buitenland komen of een burger zijn in een ander land. Je mag ook niet met een niet Egyptische getrouwd zijn)
pi_110001650
Ik vind die regels voor de presidentsverkiezingen wel erg streng, mij lijkt het dat een heleboel staatshoofden zouden uitgesloten zijn: Singh (premier van India maar geboren in wat nu Pakistan is), Sadat (had een Soedanese moeder), Rousseff (Bulgaarse vader), Sarkozy (Hongaarse vader en Italiaanse vrouw), Julia Gillard (komt uit Wales) en Obama.

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-17637241
Omar Suleiman wil inderdaad meedoen, maar moet nog aan de 30,000 handtekeningen geraken.
Kan hij (op eerlijke wijze) winnen?
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:45:25 #281
137562 rakotto
pi_110017815
Ik denk dat het voor Sadat anders is omdat misschien toen in de tijd dat hij geboren werd, Sudan en Egypte nog 1 land waren?

Het kan ook zijn dat zijn moeder wel alleen Egyptisch was. Ze heeft een Egyptische vader gehad en zijn moeder had een Egyptische moeder en een Sudaneze vader.
  zondag 8 april 2012 @ 14:27:40 #282
137562 rakotto
pi_110056554
De deuren zijn dicht voor de inschrijvingen van de presidentsverkiezingen in Egypte.

Er zijn 21 kandidaten die zich hebben opgegeven voor de presidentsverkiezingen en morgen wordt de officiele lijst gepresenteerd aan de buitenwereld nadat het definitief is. Sommigen kunnen nog gedikwalificeerd worden etc.

De verkiezingen vinden zich plaats op 23 en 24 mei 2012. Egyptenaren die buiten Egypte wonen kunnen een week van tevoren stemmen.
pi_110057788
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 21:54 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik vind die regels voor de presidentsverkiezingen wel erg streng, mij lijkt het dat een heleboel staatshoofden zouden uitgesloten zijn: Singh (premier van India maar geboren in wat nu Pakistan is), Sadat (had een Soedanese moeder), Rousseff (Bulgaarse vader), Sarkozy (Hongaarse vader en Italiaanse vrouw), Julia Gillard (komt uit Wales) en Obama.

http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-17637241
Omar Suleiman wil inderdaad meedoen, maar moet nog aan de 30,000 handtekeningen geraken.
Kan hij (op eerlijke wijze) winnen?
De meerderheid van de Egyptische bevolking steunt nog steeds het leger. Suleiman is duidelijk het mannetje van het leger. Ik zou totaal niet verbaast zijn, indien hij de verkiezingen wint.

De meeste beruchte inlichtingenchef uit het M-O en een man waarvan bekend is, dat ie een rol speelde bij CIA renditions, als president willen............ zeg maar dag revolutie.

zondag 8 april 2012 @ 15:00:37 #284
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_110057824
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 14:59 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

De meerderheid van de Egyptische bevolking steunt nog steeds het leger.
Hoe weet je dat?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
  zondag 8 april 2012 @ 15:14:46 #285
137562 rakotto
pi_110058381
quote:

[..]

De meerderheid van de Egyptische bevolking steunt nog steeds het leger. Suleiman is duidelijk het mannetje van het leger. Ik zou totaal niet verbaast zijn, indien hij de verkiezingen wint.

De meeste beruchte inlichtingenchef uit het M-O en een man waarvan bekend is, dat ie een rol speelde bij CIA renditions, als president willen............ zeg maar dag revolutie.

[ afbeelding ]
Je maakt een grap? :D
pi_110059634
quote:
2s.gif Op zondag 8 april 2012 15:00 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Dat baseer ik op wat ik zie op tv, lees op het internet en hoor van familie, vrienden en kenissen. Een enkeling geeft wel toe dat het leger verkeerd bezig is, maar hebben toch liever het leger aan de macht tijdens deze onrustige periode.
pi_110059649
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:14 schreef rakotto het volgende:

[..]

Je maakt een grap? :D
Over?

Random mensen vragen op straat:

[ Bericht 34% gewijzigd door Drifter__ op 08-04-2012 15:54:24 ]
  zondag 8 april 2012 @ 17:34:31 #288
137562 rakotto
pi_110063125
Videos in het verleden hebben eerder laten zien dat zulke peiltrekkingen van maar een handjevol mensen niets betekenen.

Iedereen was ook dramatisch over hoe de Islamisten niet gingen winnen en dat er veel felool/overblijfselen van vorige regime het zouden winnen.

Was niets van waar.

Na een maandje en 20 dagen zullen we zien hoe het gaat aflopen.
  zondag 8 april 2012 @ 18:08:38 #289
124676 RobertoCarlos
pi_110064102
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 15:47 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Dat baseer ik op wat ik zie op tv, lees op het internet en hoor van familie, vrienden en kenissen. Een enkeling geeft wel toe dat het leger verkeerd bezig is, maar hebben toch liever het leger aan de macht tijdens deze onrustige periode.
Dat betekent net zomin iets als de relatief kleine groep demonstranten op het Plein. Zeggen ze wel wat ze echt denken? En hoe kunnen ze zoiets zeggen terwijl het leger al die jaren Mubarak heeft gedekt. Men wil rust in de straten, maar dat is wat anders dan dat men het leger steunt..
pi_110069335
Ik houd contact met mensen die veel meer representatiever voor de publieke opinie zijn, dan bijv de mensen op het Tahrir plein.
Het leger Mubarak gedekt, wie niet? We stonden er allemaal bij en keken er naar. Feit is wel dat het leger zich zsm uit de politiek moet trekken, militairen en politiek werkt voor geen meter.

Ik denk trouwens dat het een race wordt tussen Amr Moussa en Omar Suleiman. De MB kan het wel vergeten met hun kandidaat. Denk dat de meeste MB kiezers zich bedrogen voelen, nu ze het optreden van de MB hebben gezien in het parlement.
  zondag 8 april 2012 @ 20:31:56 #291
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_110069788
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ach, die gast is ook al 76 en zal geen jaren meer meegaan ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 8 april 2012 @ 22:39:56 #292
137562 rakotto
pi_110077282
Parliament rejects proposal to cancel women's right to divorce

quote:
The People's Assembly’s Proposals and Complaints Committee has rejected a draft law proposing the cancellation of khula divorces, state-run news agency MENA said Sunday.

The bill, which had been proposed by independent MP Mohamed al-Omda, the deputy head of the committee, would outlaw the Islamic practice of khula, which grants a woman the right to get a divorce in court if she pays her husband back their marriage settlement.

Omda said last month while proposing his controversial draft law that Islamic Sharia has been threatened since the establishment of the National Council for Women, alleging that the council is trying to ruin the traditions of Muslim women. He added that giving women the right to divorce without their husbands’ consent contradicts Sharia.

During the committee meeting on Sunday, a representative from the Justice Ministry and Al-Azhar Islamic Research Academy rejected Omda’s draft law, saying that khula is a well-known practice in Islam and cannot be canceled, according to MENA.

In the bill’s explanatory memorandum, Omda alleged that women’s right to divorce through courts was granted to satisfy the National Council for Women, which was chaired by former First Lady Suzanne Mubarak, allegedly to save women from persecution in “Middle Eastern countries.”

Islamic Sharia has been under siege since then, he claimed.

Omda claimed that the National Council for Women and other women’s associations wanted to let women rid themselves of marital life according to their individualistic will, without the slightest regard for family or society.

He said the law gave women the right to divorce in a court without the terms required by khula in Islamic law.

Abdallah al-Naggar, a member of the Islamic Research Academy and an Al-Azhar representative, said he was a member of the committee that had drafted this article in the Personal Status Law, and that former First Lady Suzanne Mubarak did not interfere in the matter.

Naggar went on to say that khula is legal according to the Quran, Sunnah and scholarly consensus, and that it is in harmony with the sublime Islamic purpose that no women should be forced to live with a man against her will.

He added that if a woman wishes to marry another man then this is even more reason for her husband to let her out of the marriage.

He said Al-Azhar will wholeheartedly adhere to the khula article. Meanwhile a representative of the Justice Ministry, Omar al-Sherif, said that whether or not khula was used in the past, it is an Islamic right that cannot be canceled.

In 2000, after headed debate, Parliament issued a law on the regulation of litigation procedures in personal status matters. The law applied Sharia, in which the woman can obtain a divorce if she returns the financial settlement her husband paid her when they married.

The law is popularly known as the “khula law” and it means that if a husband refuses to divorce his wife, the woman has the right to petition a judge in order to obtain a divorce.

This law applies only to Muslim women, as Christian women have a separate personal status law.

Obtaining the right to divorce was a main focus of the Egyptian feminist movement in the 20th century. Previously, a woman could ask a judge for a divorce, but in most cases the judge would not grant the request.

Women’s rights activists say that even after the issuance of the khula law, administrative and legal obstacles continued to hinder women's ability to divorce their husbands.
pi_110089493
quote:

[..]

Het zou me niets verbazen: de mensen hebben, zo lijkt het, de keuze tussen overheersing door het leger of overheersing door extremistische moslims.
Van beide opties word je niet vrolijk, maar persoonlijk zou ik dan toch maar voor het leger gaan.
  maandag 9 april 2012 @ 12:04:50 #294
124676 RobertoCarlos
pi_110090377
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 20:23 schreef Drifter__ het volgende:
Ik houd contact met mensen die veel meer representatiever voor de publieke opinie zijn, dan bijv de mensen op het Tahrir plein.
Het leger Mubarak gedekt, wie niet? We stonden er allemaal bij en keken er naar. Feit is wel dat het leger zich zsm uit de politiek moet trekken, militairen en politiek werkt voor geen meter.
Ok, ik geloof je dat veel mensen liever het leger willen. Maar hoe zie je dat voor je? Dat het leger nog even de rust terugbrengt en dat ze zich daarna terugtrekken uit de politiek? Waarom zouden ze die macht opgeven?? Met bovendien het risico dat officieren en andere hoge legerpieten veroordeeld worden? Ik zie het nog niet voor me....
pi_110155992
Dat zal zeker niet makkelijk gaan. Het leger zal zich onder één voorwaarde terugtrekken uit de politiek. En dat is wanneer ze de garantie krijgen dat ze met rust gelaten worden. Dus geen vragen over het gigantische economische imperium, het budget en de salarissen. Zullen ze die garantie krijgen? Ik denk het wel. Hoe? Straks met de nieuwe grondwet.
  dinsdag 10 april 2012 @ 23:00:28 #296
137562 rakotto
pi_110163169
Over mijn lijk. En ook over de lijk van vele anderen. Rechtvaardigheid boven alles.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:31:24 #297
137562 rakotto
pi_110211490
Een interessant stuk over hoe men in een dorp denkt over de Moslimbroeders en Salafisten.
http://www.egyptindependent.com/node/764101
  vrijdag 13 april 2012 @ 13:05:50 #298
137562 rakotto
pi_110273675
"Miljoenen"protest @ tahrir tegen leger en regering

http://www.livestation.com/aljazeera-mubasher-misr

Dit zijn allemaal de islamisten. De Moslimbreoderschap en de Salafisten. Live beelden.
  zaterdag 14 april 2012 @ 14:13:16 #299
137562 rakotto
pi_110313412
T-shirts bearing Suleiman’s image transported from Saudi, confiscated at Cairo airport

quote:
Cairo International Airport customs authorities confiscated Saturday five packages being transported by an Egyptian passenger arriving from Jeddah, Saudi Arabia. The packages contained 1,000 T-shirts emblazoned with presidential hopeful Omar Suleiman’s image.

Customs officials searched the passenger’s bags upon arrival. He is requested to pay customs fees for the packages as it is suspected that the contents will be used for commercial purposes.

The passenger was allowed to leave the airport while the packages will be inspected further, as the manufacturer and sender of the shirts remains unknown.

Suleiman’s relations with Saudi Arabia have been a source of controversy since the fall of President Hosni Mubarak in February 2011. Suleiman made his first foreign visit following the 25 January revolution to Saudi Arabia in November 2011. The visit was shrouded in secrecy.

Alaa Al Aswany, an Egyptian novelist and public intellectual, alleged in Al-Safir Lebanese newspaper on Tuesday that “Suleiman is supported by the king of Saudi Arabia, who sent him his private plane and hosted him for discussions although [Suleiman] does not hold any official post.”
Link
pi_110325599
quote:
#Egypt presidential elections committee has decided to reject 10 candidates from standing the elections. Amongst the candidates are: Omar Soliman (Mubarak's vice president), Khayrat Alshater (Muslim Brotherhood), Hazem Abo Esmail and Mortada Mansour...
*O* *O*
JOEPIE! Er is nog hoop mensen! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')