Venus staat onder de horizon, en is dus niet te zien. Zeer waarschijnlijk zie jij idd Jupiter staan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:06 schreef Pulzzar het volgende:
Ik kan maar één planeet bedenken die zo helder aan de hemel kan staan en dat is Venus. Klopt dit ook?
Dan moet het Jupiter zijn. Maar ik dacht dat die planeet te zien is als een 'gewone ster' en niet als zo'n helder object.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:11 schreef The_stranger het volgende:
Jupiter staat in het zuid oosten, is goed te zien....
Die van Gordon is geen ster maar een volle maan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:18 schreef Keith_Bakker het volgende:
die van gordon is altijd iets groter dan gemiddeld
fout, dat is een bruine superreus.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:30 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Die van Gordon is geen ster maar een volle maan.
Het is Jupiter, daar waren we al ongeveer uit geloof ikquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:06 schreef Pulzzar het volgende:
Hij fonkelt niet, dus ik denk daarom dat het geen ster maar een planeet is. Ik kan maar één planeet bedenken die zo helder aan de hemel kan staan en dat is Venus. Klopt dit ook?
Als ik het goed heb, kan je de Poolster op de volgende manier vinden.quote:
Is die foto bewerkt om de sterren van Grote Beer extra te laten opvallen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:47 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Als ik het goed heb, kan je de Poolster op de volgende manier vinden.
[ afbeelding ]
De Grote Beer is het hele jaar door aan de sterrenhemel te zien. Dit sterrenbeeld heeft de vorm van een 'steelpan'.
Je ziet twee sterren aan de zijkant van de 'steelpan'. Door die twee sterren trek je een denkbeeldige lijn naar boven die 5× langer is dan de afstand tussen die twee sterren. De ster die je dan tegenkomt, is de Poolster.
Trek je vanaf de Poolster een denkbeeldige lijn naar de horizon, dan weet je ook waar het noorden is.
Ik denk gewoon een lange sluitertijd.quote:Op zondag 27 november 2011 23:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Is die foto bewerkt om de sterren van Grote Beer extra te laten opvallen?
Ik probeer wel eens sterrenbeelden aan de hemel te herkennen, maar in die wirwar van lichtpuntjes kan ik er nooit een echt zien opvallen.
vannacht voor het eerst de manen van jupiter gezien met een verrekijker, cool !quote:Op zondag 27 november 2011 23:28 schreef KoningStoma het volgende:
Met een verrekijker kan je de manen van Jupiter zien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |