Maar dat kan dus ook als je daar bewust om vraagt bij je euthanasie-verzoek?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:54 schreef djca72 het volgende:
Medicus meldt zich...
In het kort:
Je moet onderscheid maken tussen een heart-beating (HB) en een non-heart beating (NHB) donor procedure. Bij de eerste ben je hersendood en wordt je als "gewone" IC patient naar de OK gebracht. Daarna vrijprepareren van de organen en dan spoelen met perfusievloeistof.
Bij een NHB procedure ben je niet hersendood maar is er geen uitzicht op herstel (infauste prognose). Dan wordt op de IC beademing en eventuele medicatie gestopt waarna je overlijdt. Na overlijden snel naar de OK waarna ook weer asap perfusie van de organen.
Het aantal organen verschilt nogal, afhankelijk van bv de doodsoorzaak en de voorgeschiedenis. Soms alles (hart, longen, lever, pancreas, nieren), soms alleen een nier of een long
Dat denk ik niet, het gaat eigenlijk altijd om mensen die aan de beademing liggen en niet meer aanspreekbaar zijnquote:Maar dat kan dus ook als je daar bewust om vraagt bij je euthanasie-verzoek?
En als je ECHT WEL WIL, dan vergeet je het OOK ECHT NIET.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:29 schreef Luna3 het volgende:
[..]
Hoe kom je aan die berekening?
[..]
Het is dus taak van de overheid om men het niet te laten vergeten! Geef iedereen de mogelijkheid om op het gemeentehuis bij het ophalen van hun paspoort of rijbewijs (moeten om de zoveel jaar toch vervangen worden) aan te vinken als men tegen doneren na overlijden is. Je krijgt vooraf van het ophalen van een officieel document een brief of email met info wanneer je het op kunt halen. In die brief zou ook de info over ADR en de mogelijkheid om te weigeren kunnen staan. Tijd genoeg om na te denken en niet te vergeten, omdat het je aan het loket nog eens gevraagd wordt.
Andere mogelijkheid is gewoon iedereen een brief sturen met retour-strook als je weigert. (met toestemming van het electronisch patienten dosier kon dat ook, dus) En luister, als je ECHT NIET WIL, dan vergeet je het OOK ECHT NIET! Jouw argumenten zijn dus flutterdeflut. ADR blijft hoedanook een vrije keuze. Dit soort geneuzel doen ze in de tweede kamer dus ook.
Hoe zal ik het zeggen......quote:Op zaterdag 9 juni 2012 23:32 schreef angelfish het volgende:
Hé Luna, ik heb nog best vaak aan je gedacht. Hoe gaat met met je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En hier is...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
Alles is goed gegaan dus? Hoe gaat het met de nier? Doet ie het goed? Vertel vertel vertel!!quote:Op zondag 10 juni 2012 00:07 schreef Luna3 het volgende:
hihihi.
Goed heh!!!
Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik tot mijn laatste post en vandaag wilde wachten om dit heuglijk feit met jullie te delen, zodat niet duidelijk wanneer de exacte datum was. Maar ik voel me zooooooooooooooooo bevoorrecht!!
...en zo zit ik nou dus iedere dag!!quote:Op zondag 10 juni 2012 00:08 schreef angelfish het volgende:
Oh wauw! Ik zit echt met zo'n dikke grijns achter de laptop. wauw...
Ja, dat ook uiteraard.quote:Op zondag 10 juni 2012 00:09 schreef David Letterman het volgende:
Ik kan dat helemaal begrijpen, eerst ff afwachten. En het daarna van de daken schreeuwen. Als het uiteindelijk gelukt is dan voelt dat zo goed!
Ja, alles gaat volgens plan. Was na twee weken alweer thuis.quote:Op zondag 10 juni 2012 00:08 schreef Poeke het volgende:
Alles is goed gegaan dus? Hoe gaat het met de nier? Doet ie het goed? Vertel vertel vertel!!
quote:Op zondag 10 juni 2012 00:05 schreef Luna3 het volgende:
[..]
En hier is...Wat een goed nieuws!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
Ik vind het echt zo gaaf. Ik heb me in de loop je topicreeks al aangemeld als stamceldonor en orgaandonor was ik al. Maar het helpt dus echt. Mensen denken na n.a.v. zoiets. Heel dapper en mooi dat je het wilde delen.quote:
Het was fijn om je verhaal te volgen. Wat een fantastisch resultaat.quote:Op zondag 10 juni 2012 00:16 schreef Luna3 het volgende:
Dank dank allemaal. Heb ook veel aan jullie gehad hoor!!
Super dank!quote:
Kon niet beter heh?!!quote:
Graag gedaan! Het was voor mij heel bijzonder om zulke lieve reacties te krijgen van mensen die mij niet kenden. Het voelde oprecht betrokken en daarnaast heeft het veel informatie opgeleverd voor iedereen; ook voor mij!quote:Op zondag 10 juni 2012 00:17 schreef angelfish het volgende:
Ik vind het echt zo gaaf. Ik heb me in de loop je topicreeks al aangemeld als stamceldonor en orgaandonor was ik al. Maar het helpt dus echt. Mensen denken na n.a.v. zoiets. Heel dapper en mooi dat je het wilde delen.
Ja, deel 5 zit er wel aan te komen hehquote:Op zondag 10 juni 2012 00:19 schreef Poeke het volgende:
Over 9 posts is dit topic vol. Komt er nog een deel 5, Luna?
Goed te horen, en met happy end inderdaad!!quote:Op zondag 10 juni 2012 00:20 schreef David Letterman het volgende:
Het was fijn om je verhaal te volgen. Wat een fantastisch resultaat.
Precies! f*ck voetbal!!quote:Op zondag 10 juni 2012 00:21 schreef angelfish het volgende:
Nou we gaan het toch echt vet vieren hier?
woeha
woehaa
woehaaa
WHOEHA
WHOEHAA
WHOEHAAA
Hihi, ben al volle bak begonnen!quote:Op zondag 10 juni 2012 00:26 schreef Laysa het volgende:
Wowwwwwwvan harte gefeliciteerd Luna en Hoera voor je donor. Ik hoop dat je de komende jaren weer volop kan verder gaan genieten van je leven.
...dat vreesde ik dus ookquote:Op zondag 10 juni 2012 00:34 schreef angelfish het volgende:
Ja daar hebben we recht op en alles. Hoelahoepenen roze leggings.
I love Mr. J.
Salvation was herequote:Op zondag 10 juni 2012 00:40 schreef angelfish het volgende:
Maar serieus. Er is echt poepweinig info voor potentiële donoren onder de 50.
Ik vind dat dus lastig.
Jamaar, dat vind ik dus echt lastig. Ik en ben 32, en best gezond, maar ik heb wel een nier over. Doen of niet? [geen kinderen en geen wens / gezond / vriend = eens]quote:Op zondag 10 juni 2012 00:59 schreef Luna3 het volgende:
[..]
...dat vreesde ik dus ook
HUP!
[..]
Salvation was here![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |