abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104671791
Ok, misschien ben ik heel dom maar dat moeten jullie mij maar vergeven.

Ik heb een AXA slot gekocht, een AXA solid, met, volgens de verpakking, een extra brede opening van 58 mm.

Nu heb ik dus net geprobeerd het slot op de fiets te monteren maar hier loop ik tegen een probleem waar ik zelfs al eens eerder tegenaan gelopen ben toen ik een slot wilde overzetten op een andere fiets.

fiets is net nieuw, heeft redelijk brede spatborden en ook nog eens jasbeschermers.

ik neem dan aan, dat je het slot van boven over het spatbord heen moet doen?

dus zoals met rood in onderstaande figuur?

Waar ik dus tegenaan loop is dat dit niet past. Het slot past niet over de spatbord heen (zelfs bij het voorwiel dus zonder jasbeschermers niet).

Kan je het nog op een andere manier monteren? Doe ik iets helemaal verkeerd/raar? Of is de enige oplossing op zoek gaan naar een slot met een nog bredere opening (volgens mij bestaan die niet en deze fietsen zullen toch echt ook wel mét slot gebruikt worden.. dus daarom vermoed ik dat ik iets verkeerd doe?)
pi_104671905
Het spatbord is dus breder dan die 58mm?
pi_104672067
Achterwiel eruit en dan slot om het spatbord heen draaien.
Dus eerst de slotopening haaks op het spatbord (en de uiteindelijke positie)
dan het slot omdraaien naar de juiste positie\
en dan vast zetten.
Daarna het wiel er weer in.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:09:22 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_104672096
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:08 schreef Deetch het volgende:
en dan vast zetten.
Goede tip. Wel veel gedoe voor een slot van 15 euro :')
  dinsdag 22 november 2011 @ 13:11:52 #5
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_104672170
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:09 schreef TNA het volgende:

Goede tip. Wel veel gedoe voor een slot van 15 euro :')
Hopelijk geeft het meer gedoe om hem er af te halen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_104672275
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:03 schreef Wokkel het volgende:
Het spatbord is dus breder dan die 58mm?
jap...
pi_104672310
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 november 2011 13:08 schreef Deetch het volgende:
en dan vast zetten.
oh my.. dat is zeker nogal wat werk.. en dat kan ik niet :P haha. wat een gedoe zeg! breng hem wel naar de fietsen maker :P haha had ik het maar meteen gedaan! maar ik dacht ik heb nog een slot dus ik doe het zelf wel (heb ik ook tegen de fietsenboer gezegd..) oh my..

zou je het ook redden met alleen de band leeg laten lopen? misschien dat ik dat eerst maar eens probeer :P
  dinsdag 22 november 2011 @ 14:53:36 #8
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104675896
TS, is dat ook de fiets die je hebt of enkel een voorbeeld ? Als het echt de fiets is die je hebt zou ik wat dieper in de buidel tasten voor een slot. Anders is elke euro voor dit slot weggegooid geld...

Goed eextra beveiligi8ng is echter het demonteren va je stuur. Moet de eerste nog zien die een fiets mee neemt zonder stuur :Y
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_104676781
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:53 schreef klusfoobje het volgende:
TS, is dat ook de fiets die je hebt of enkel een voorbeeld ? Als het echt de fiets is die je hebt zou ik wat dieper in de buidel tasten voor een slot. Anders is elke euro voor dit slot weggegooid geld...

Goed eextra beveiligi8ng is echter het demonteren va je stuur. Moet de eerste nog zien die een fiets mee neemt zonder stuur :Y
gewoon over de schouder gooien en weg lopen. zo moeilijk is dat niet.
pi_104679556
Vaak heeft een spatbord een versmalling waar je je slot kunt monteren. Maar ik neem aan dat je dit zelf ook had kunnen bedenken als dit het geval was geweest :D
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  dinsdag 22 november 2011 @ 16:40:56 #11
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104679898
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 15:20 schreef loecje het volgende:

[..]

gewoon over de schouder gooien en weg lopen. zo moeilijk is dat niet.
heb je dat ding gezien ? Als dat een originele is dan wens ik je veel sterkte met je schouders na afloop.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_104718437
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:53 schreef klusfoobje het volgende:

dit is een voorbeeld, qua model lijkt het er een beetje op. 'khep vast een hele speciale uitgekozen, haha, maar dat is het niet hoor.
pi_104718553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 16:32 schreef RoaRRR het volgende:
Vaak heeft een spatbord een versmalling waar je je slot kunt monteren. Maar ik neem aan dat je dit zelf ook had kunnen bedenken als dit het geval was geweest :D
nee da's dus helaas niet het geval.

In t weekend ga ik nog maar een keer rommelen, bandje leeg laten lopen en kijken of ik er dan ben. Anders laat ik het mooi alsnog door de fietsenmaker doen waar de fiets vandaan komt (ze zien me aankomen: nee hoor heb nog een slot dus ik doe het zelf wel --> ohnee doen jullie het toch maar)
pi_104746185
of even met een grote waterpomptang en een doekje tegen het beschadigen zelf een versmalling in je spatbord knijpen
  donderdag 24 november 2011 @ 01:29:48 #15
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_104748407
even de band leeg laten lopen, dat geeft je meestal net genoeg ruimte om het slot om het spatbord heen te krijgen.
pi_104762540
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 01:29 schreef klusfoobje het volgende:
even de band leeg laten lopen, dat geeft je meestal net genoeg ruimte om het slot om het spatbord heen te krijgen.
ja dat ga ik maar proberen zaterdag! hoop wel dat het me gewoon zo lukt, zo'n gedoe anders dat wiel eruit halen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')