Ik werd er voornamelijk uitgestuurd. Soms mocht je dan doen wat je wou en soms moest je je gaan melden bij de conrector. In de eerste drie jaar dat ik op school zat hadden we ook nog
detention... Dus dan moest je op het eind van de dag met iedereen die er die dag was uitgestuurd een uur in een lokaal gaan zitten, huiswerk maken. Beetje zoals in de de VS dus. Later werd dat afgeschaft. Was vooral kut als je totaal geen huiswerk had.... Zat je daar een beetje niets te doen.
Kan me ook nog herinneren dat ik samen met het leukste meisje van de klas 1000 strafregels moest schrijven (p.p.) van onze ouderwetse biologieleraar omdat we zaten te praten. Hebben we toen op een zaterdagmiddag op haar slaapkamer gedaan. Was gezellig
Andere straffen waren het schoolplein schoonmaken na schooltijd en de conciërge helpen met allerlei suffe klusjes.
Wat me ook nog is bijgebleven is dat we op een gegeven moment in een tussenuur met de lift aan het spelen waren. Maar die lift was alleen voor de concierge en schoonmakers om hun spullen in te vervoeren en niet voor leerlingen. Toen betrapte de conrector ons en heeft hij ons een rondleiding van een uur gegeven (in onze eigen tijd) alsof we net nieuw waren op school. Natuurlijk werd er in dat uurtje ook aandacht besteed aan de lift en dat je daar niet in mocht. Vond ik wel droog van die gast.
Wat me nooit is gebeurd is 4x in één schooljaar te laat komen. Als je te laat kwam moest je je melden bij de conciërge. Als dat meer dan 3x gebeurde moest je een week lang een uur voordat je eerste les begon op school komen. Als je daarna weer 4x te laat kwam moest je een hele week om 8 uur op school komen, ook als je eerste uur pas om 11 uur begon ofzo.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2012 19:04:29 ]