abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:30:13 #101
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_118281007
De kantine aanvegen na de lunch....al die gemorste speculaas- en de broodkruimels die van de mond der brugklassers afvielen opruimen. Erger kon niet
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_118287635
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 06:58 schreef Nielsch het volgende:
Waarom reageer je als een 13 jarige puber?
ga jij es weg... :{
  maandag 22 oktober 2012 @ 18:48:03 #103
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_118292533
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 00:06 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Dan had de leraar maar tijd over moeten hebbe....... oh wacht, ik sta tegen een troll te lullen.
Nee, ga jij maar snel dit topic uit, volk zoals jouw hebben geen bijdrage aan dit topic.
Ze hadden je nog een paar jaartjes tot 17:00 op de basisschool moeten houden, misschien had je er nog iets geleerd.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_118293523
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 18:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ze hadden je nog een paar jaartjes tot 17:00 op de basisschool moeten houden, misschien had je er nog iets geleerd.
had gekund, maar een echte school doet dat niet.
Maar goed, back ontopic.
pi_118374269
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
De kantine aanvegen na de lunch....al die gemorste speculaas- en de broodkruimels die van de mond der brugklassers afvielen opruimen. Erger kon niet
Schoolplein vegen was ook verrot. Stond je zwaar voor lul met die bezem in je klauwen als iedereen naar buiten kwam. ;(

Overigens hadden wij een geniale rector. Als je straf verdiend had dan moest je bij hem een briefje trekken uit een grote pot. Elk briefje had geniale straf, zo heb ik een keer alle coupletten van het volkslied moeten zingen, een stripverhaal moeten tekenen en een schaalmodel van onze school moeten maken. _O-
pi_118374364
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 14:39 schreef CarlosJacques het volgende:

[..]

Schoolplein vegen was ook verrot. Stond je zwaar voor lul met die bezem in je klauwen als iedereen naar buiten kwam. ;(

Overigens hadden wij een geniale rector. Als je straf verdiend had dan moest je bij hem een briefje trekken uit een grote pot. Elk briefje had geniale straf, zo heb ik een keer alle coupletten van het volkslied moeten zingen, een stripverhaal moeten tekenen en een schaalmodel van onze school moeten maken. _O-
Ah, dat zijn dan wel originele straffen. Dat heeft toch wel iets.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_119384747
Uur voor het begin van school melden, strafwerk, corvee, nablijven en schorsing.

Corvee was wel altijd leuk omdat wij vriendjes waren met de congierge, gingen we gewoon een uurtje in zijn hok zitten met een doos marsen!
Geniet nooit met mate!
pi_119417790
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 14:45 schreef ultra_ivo het volgende:
maar 1x ooit straf gehad op 't VWO. En dat was gelijk 3 dagen schorsing voor het oproepen tot een politieke staking.
:D
Baas _O_

Op mijn middelbare school hing er zo'n lijst met de namen van mensen die wat uit te leggen hadden bij de conrector.

Als je drie keer spijbelde was je een herkansing kwijt. Ik had vaak wel een smoesje waarmee ik me er uit lulde, maar gaf soms ook wel toe dat ik spijbelde, leverde wel wat krediet op ;)

Verder moest ik bij vlagen het schoolplein vegen, maar meestal was ik wel braaf of ontsprong ik de dans ;)
pi_119768999
Wel eens uit de Duitse les geknikkerd en voor straf naar de directeur. Van hem moest ik voor hem een doos sigaren halen. Ik mocht niets daarvan aan zijn vrouw vertellen. De directeur had 1 long. Zijn vrouw was mijn lerares Duits..
pi_119776328
Ik ken de tijd nog,ik denk de meesten hier niet, dat je nonnen had die lesgaven
en niet voor poes waren. Ergo,mannelijke docenten die je gewoon een pets gaven
met of de liniaal of de hand als je echt heel vervelend was en de boel liep te saboteren.

Daarnaast kreeg je strafwerk van 500 x iets opschrijven en de volgende dag gewoon inleveren
bij je leraar. Had je het niet af,dan hoefde je niet op school te komen en werd je absentie in je
persoonlijk dossier bijgeschreven en wat altijd meeging naar je volgende school.

Oh en thuis klagen over die vervelende docent die je een pets gaf hoefde ook niet want thuis
kreeg je nog eentje extra omdat "je het wel verdiend zal hebben."
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:58:44 #111
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_119776574
Nakomen en dan gewoon huiswerk maken. Of gewoon verder het tekenlokaal afbreken.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_119776894
Als je je huiswerk niet af had of moest te laat was kreeg je een aantekening bij dat vak. Met 3 aantekening nakomen/strafwerk. Aan het einde van het jaar bij ieder vak 2 aantekeningen als een baas :D
pi_119805973
Eruit gestuurd worden als je de les verstoorde of het huiswerk niet af had. Als je je eenmaal had gemeld kon je in principe doen wat je wilde want je werd toch niet gecontroleerd. Dusss op naar de supermarkt of buiten roken!

Ik spijbelde wel veel, moest me daarvoor op een gegeven moment een maand lang om 8 uur melden op school.. :') meestal had ik pas rond half 10 les. Afgezien van het vroege opstaan was het niet zo erg, ook hier weer geen controle en tijd zat om eventueel te leren ofzo als dat nodig was.
Ik kan niet meer.. MAAR OOK ZEKER NIET MINDER!
  zaterdag 1 december 2012 @ 08:39:02 #114
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_119806122
Dat nablijven is een ding, zo'n schorsing en dat de conrector je ouders belde, was een heel stuk minder.

Fiets je naar huis, en staan je ouders al met de armen over elkaar voor het raam te wachten. Grimmige blik, en een flinke preek paraat....

[ Bericht 3% gewijzigd door gebrokenglas op 01-12-2012 13:07:25 ]
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 1 december 2012 @ 08:41:34 #115
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_119806136
Roken met de conciërge.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  zaterdag 1 december 2012 @ 13:12:30 #116
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_119809990
In de onderbouw hadden we van die klassenboeken. Daarin stond het huiswerk voor de volgende keer en wie afwezig waren enzo.
Had een leraar een keer per ongeluk mijn naam ingevuld als absent, bij zo'n uur (verkeerde week, ik was die vorige week ziek namelijk).

Kon ik mooi even aan de mentor gaan uitleggen waarom ik zonder kennisgeving er niet was.
"Ik was er wel".
- "Jij was er niet!"
"Jawel, hoe komt u daarbij?"
- "Nou, hier, het staat in het klassenboek!".
"O maar dat klopt niet".
- "Jawel, het staat er toch?"
"Dat heeft meneer xxx fout opgeschreven, ik was vorige week ziek"
- "Nou niet zo kinderachtig doen, geef nou gewoon toe"
"Vraag het dan aan xxx"
- "Dat gaan we zeker doen"
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:36:08 #117
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_120068415
In 5 jaar tijd maar 1 keer de klas uitgezet :7

Ik kwam overal mee weg joh :Y
Mijn nieuwe ondertitel
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 8 december 2012 @ 13:33:52 #118
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120072419
anderen draaiden op voor jouw rottigheid?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_120079219
Eh, beetje nablijven en strafopstellen schrijven. Vooral met de laatste was ik erg creatief wat nagenoeg altijd leidde tot een extra nablijfuur.
pi_120080935
Op school zelf kan ik me niets bijzonders herinneren, misschien eens nablijven.
Ik heb echter 4 jaar op een internaat gezeten. Van de leiding daarvan heb ik wel straffen gehad.
Dat varieerde van een weekend binnen tot strafcorvee.
Eén keer 10 dagen kamerarrest gehad. Toen was ik betrapt op een flesje bier op mijn kamer, wat streng verboden was. De kamerarrest hield in dat ik 's-avonds na het eten moest gaan douchen en zo'n anderhalf uur eerder dan gewoonlijk naar de kamer waar niets te doen was, behalve naar bed gaan.
pi_120183364
Telt militaire dienst ook mee? Dan heb ik een keer licht en een keer verzwaard arrest gehad. Vreselijk als jij je maatjes op weekendverlof ziet gaan en zelf in je soldatenkleding moet blijven.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 11 december 2012 @ 12:24:12 #122
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_120185519
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:17 schreef pqrstuvw het volgende:
Telt militaire dienst ook mee? Dan heb ik een keer licht en een keer verzwaard arrest gehad. Vreselijk als jij je maatjes op weekendverlof ziet gaan en zelf in je soldatenkleding moet blijven.
daar hebben we eventueel MLN / Dienstplicht voor. Ik heb hem stiekem al daarheen gequote :P
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 26 december 2012 @ 19:23:37 #123
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_120791323
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 18:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vaak korvee (plein vegen, prullenbakken leegmaken). Maar één keer was ik een les engels aan het opnemen met een mp3-speler, de lerares zag dit en vervolgens moest ik 3 uur nakomen. :') Zij kon ook niet tegen deodorant, gingen we extra deodorant spuiten, werd ze boos en ging ze schreeuwen. _O-
Zat jij op school in Den Bosch ofzo? Dit komt me angstvallig bekend voor _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 26 december 2012 @ 19:25:14 #124
328189 ArnieAlberts
pi_120791368
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 00:18 schreef Rmie het volgende:
Wel eens uit de Duitse les geknikkerd en voor straf naar de directeur. Van hem moest ik voor hem een doos sigaren halen. Ik mocht niets daarvan aan zijn vrouw vertellen. De directeur had 1 long. Zijn vrouw was mijn lerares Duits..
Whahahaha _O-
pi_120792494
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 19:23 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Zat jij op school in Den Bosch ofzo? Dit komt me angstvallig bekend voor _O-
Nee. Wellicht dat ze nu daar les geeft. Ze heeft ook een gehoorapparaat en is nog redelijk jong.
If not now, then when.
pi_120792567
Corvee. Die je overigens door anderen mocht laten verrichten, kostte gemiddeld een rijksdaalder per uur.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  woensdag 26 december 2012 @ 21:39:25 #127
328189 ArnieAlberts
pi_120794788
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 20:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nee. Wellicht dat ze nu daar les geeft. Ze heeft ook een gehoorapparaat en is nog redelijk jong.
Nope, dan is het niet wie ik in gedachten had :P
pi_120804572
Basisschool: Op een andere plek zitten, buiten de klas werken of extra werk.
Middelbare: Corvee of extra werk
Hogere: Klas uit*

*1x gebeurd omdat ik te veel lachte ;(
pi_120913088
Misschien ben ik de uitzondering op de regel maar in mijn tijd kreeg je op school tikken als je echt liep te klieren. Dit was trouwens niet in Nederland voor de goede orde.

Tikken van de docent wat inhield gewoon op je wang of met een liniaal op je lessenaar of op je handen.
Grote bek? je werd als je doorging bij je oren gepakt en de klas uit gesleurd door de leraar.

Klagen bij je ouders? kreeg je nog meet tikken want het adagium was: Je zal het wel verdiend hebben.

Tegenwoordig zie ik docenten die vriendjes willen worden met het tuig van de klas en het zelfs door de directie wordt aangeraden zich te schikken naar de grillen van het tuig.

En het dan raar vinden dat er geen enkel respect meer is voor het vak van leraar.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2012 15:51:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')